abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 oktober 2014 @ 14:00:33 #201
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_145490700
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 13:42 schreef Japie77 het volgende:
Nou ik geloof toch dat morele standpunten er later pas bij gezocht worden. Het draait vooral om geld en als uitvloeisel daarvan geopolitiek.
Het morele aspect was er eigenlijk altijd al, in de vorm van geloof. Tegenwoordig (na '45) is er ook nog het 'wereldvrede' aspect bij gekomen.

Als je kijkt naar de hele geschiedenis... Dan zijn er om 1.000.000 redenen oorlog gevoerd. :)
quote:
Wat betreft dat rapport, dat laat toch zien wat de intenties van dat clubje mensen was. En op een heleboel belangrijke posities zitten nu nog steeds dezelfde poppetjes. Het is niet opeens zo dat sinds Obama aan de macht is ze een compleet andere koers varen. Dat willen veel mensen graag geloven maar als je naar de feiten kijkt doet hij bijna hetzelfde als wat Bush deed.
Volgens mij zijn de meeste van die mensen zeker wel uitgerangeerd:
Link

quote:
Maar goed we zullen wel zien of WW3 er komt of niet. De tijd zal het leren. ;)
Dat klopt. :) Maar mijn opmerking waar jij op reageerde:
"Ze staan er in ieder geval allemaal te springen om een illegale (derde wereld) oorlog te ontketenen."

Blijft zeker wel overeind. Als je ziet hoe huiverig iedereen is om in te grijpen...
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  maandag 13 oktober 2014 @ 15:51:51 #202
116015 SicSicSics
pi_145494665
Turkey denies deal to allow US to use Incirlik air base to launch strikes on IS militants in Iraq and Syria

:o

Geen deal voor het vliegveld, wel voor gematigde Syrische Rebellen training.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  Moderator dinsdag 14 oktober 2014 @ 12:35:00 #203
249559 crew  Lavenderr
pi_145526819
De coalitie is wel druk bezig:

De internationale coalitie onder leiding van de VS heeft opnieuw bombardementen op stellingen van Islamitische Staat (IS) bij Kobani uitgevoerd.

Dit heeft het Syrische Observatorium voor de Mensenrechten dinsdag laten weten. De luchtaanvallen moeten steun bieden aan de Koerdische verdedigers van de Noord-Syrische stad.

Zeker drie IS-stellingen ten oosten van Kobani zijn geraakt. Koerden en extremistische soennieten blijven doorvechten in het zicht van Turkse grenswachten. Dankzij de luchtaanvallen konden de Koerden een strategisch gelegen heuvel op 7 kilometer van de grensstad heroveren.

http://www.nu.nl/buitenla(...)llen-bij-kobani.html
  Moderator dinsdag 14 oktober 2014 @ 21:06:14 #204
249559 crew  Lavenderr
pi_145546181
WASHINGTON (ANP) - Even buiten de Amerikaanse hoofdstad Washington, op Andrews Airforce Base, zijn militaire kopstukken van de coalitie tegen Islamitische Staat begonnen aan een ingelaste vergadering over de te volgen strategie. De bijeenkomst wordt geleid door de voorzitter van de Amerikaanse gemeenschappelijke chefs van staven, generaal Martin Dempsey. Voor Nederland schuift commandant der strijdkrachten Tom Middendorp aan. President Barack Obama zal ook langskomen.

Het is de eerste keer dat er op dit niveau militairen bijeenkomen sinds de coalitie tegen IS in september in elkaar is gedraaid. Er wordt gesproken over ,,een gemeenschappelijke visie op de campagne tegen IS, de uitdagingen daarvan en de weg voorwaarts'', aldus een Amerikaanse militaire woordvoerder.

http://www.elsevier.nl/Ne(...)d-tegen-IS-1621647W/

In zekere zin verbroedert IS landen die hiervoor nooit gedacht hadden de koppen bij elkaar te steken.
pi_145549701
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 21:06 schreef Lavenderr het volgende:
WASHINGTON (ANP) - Even buiten de Amerikaanse hoofdstad Washington, op Andrews Airforce Base, zijn militaire kopstukken van de coalitie tegen Islamitische Staat begonnen aan een ingelaste vergadering over de te volgen strategie. De bijeenkomst wordt geleid door de voorzitter van de Amerikaanse gemeenschappelijke chefs van staven, generaal Martin Dempsey. Voor Nederland schuift commandant der strijdkrachten Tom Middendorp aan. President Barack Obama zal ook langskomen.

Het is de eerste keer dat er op dit niveau militairen bijeenkomen sinds de coalitie tegen IS in september in elkaar is gedraaid. Er wordt gesproken over ,,een gemeenschappelijke visie op de campagne tegen IS, de uitdagingen daarvan en de weg voorwaarts'', aldus een Amerikaanse militaire woordvoerder.

http://www.elsevier.nl/Ne(...)d-tegen-IS-1621647W/

In zekere zin verbroedert IS landen die hiervoor nooit gedacht hadden de koppen bij elkaar te steken.
Gaat er toch iets goed.
Groot fan van User Wotte
  Moderator dinsdag 14 oktober 2014 @ 22:12:32 #206
249559 crew  Lavenderr
pi_145549838
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 22:10 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Gaat er toch iets goed.
Ja. Soms kan er uit iets slechts iets goeds voortkomen.
pi_145556156
Niet zo lang geleden werd ik gewezen op een ander inzicht op het hele ISIS (of IS)-verhaal. Het zou een manier zijn om de aandacht op het Arabisch-Israëlisch conflict af te leiden.
Video:

Enkele links in de comments:
http://2127news.net/2014/(...)-here-is-your-proof/
http://www.redflagnews.co(...)k-on-southern-border

Ik ben er nog niet veel wijzer van geworden. Wie kan mij in jip-en-janneketaal uitleg geven over dit verhaal? En wat is jullie mening erover?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_145556170
Dat denken :')
-XOXO-
pi_145556223
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 02:33 schreef datismijnmening het volgende:
Dat denken :')
Ja, dat heb ik ook. Ik probeer altijd objectief te blijven, maar hier heb ik het idee dat het een herhaling is van die 9/11 docu waarbij ze los gingen op allemaal theorieën.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_145556269
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 02:41 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik ook. Ik probeer altijd objectief te blijven, maar hier heb ik het idee dat het een herhaling is van die 9/11 docu waarbij ze los gingen op allemaal theorieën.
Mensen die denken dat 9/11 in scene is gezet :')
Sorry hoor maar sommige mensen willen maar wat graag geloven dat achter elke kutgebeurtenis een wolf van eigen bodem zit :{w
-XOXO-
pi_145556301
Ga ik nu werkelijk serieus reageren in BNW :').

Maar okey, het probleem van veel complottheorieën is dat ze te gedetailleerd zijn en altijd van A tot Z gepland lijken te zijn. Dat is totaal onrealistisch organisatie's hebben vaak doelen die ze gaan der tijd behalen. Geboden kansen worden aangepakt en benut door het middenkader geënt op strategieën die van bovenaf zijn bepaald. Hetzelfde telt voor overheden en geheime diensten en defensie.

Wat je heel vaak ziet is het ingaan op gebeurtenissen en ze voor het hogere goed gebruiken. Moedjahedien trekken ten strijde tegen de Sovjet Unie? Bewapenen die handel, elke euro besteed in Afghanistan is een euro niet besteed voor nieuwe wapentechnologie en soldaten in Europa. Dat was geen grote samenzwering om Al Quada op te richten. Dat was achteraf gezien een naar bijproduct.

9/11 een complot? Mjoawh daar geloof ik niet in "bewijzen" in documentaire's zijn ook gewoon bullshit. Zijn er dingen later in de doofpot gestopt en is 9/11 optimaal gebruikt voor buitenlandse politiek? Ja helaas wel.

Hetzelfde liedje ongeveer met Isis het is een bijproduct van jarenlange onrust in de regio. Avontuur, lust voor geweld, religie trekt mensen uit de hele wereld naar een klein stukje grond toe. Zullen Amerika en Israël er zoveel mogelijk uit proberen te halen? Vast wel vorig jaar wilde Amerika isis nog bewapenen maar nu bleek dat geen goed idee meer te zijn.

Maar compleet uitgedachte complotten? Dat is gewoonweg niet realistisch gezien als je ziet hoe incompetent overheden op andere gebieden is.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 06:14:04 #213
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
  woensdag 15 oktober 2014 @ 09:30:59 #214
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_145558590
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 02:48 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Mensen die denken dat 9/11 in scene is gezet :')
Sorry hoor maar sommige mensen willen maar wat graag geloven dat achter elke kutgebeurtenis een wolf van eigen bodem zit :{w
mensen die denken dat 9/11 niet in scene is gezet. _O-
Heb je wel wat onderzocht?

Samen met Atuinhek ben je de laatste der Mohikanen.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 09:33:02 #215
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_145558625
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 02:53 schreef Kandijfijn het volgende:
Maar okey, het probleem van veel complottheorieën is dat ze te gedetailleerd zijn en altijd van A tot Z gepland lijken te zijn. Dat is totaal onrealistisch organisatie's hebben vaak doelen die ze gaan der tijd behalen. Geboden kansen worden aangepakt en benut door het middenkader geënt op strategieën die van bovenaf zijn bepaald. Hetzelfde telt voor overheden en geheime diensten en defensie.
Wat je heel vaak ziet is het ingaan op gebeurtenissen en ze voor het hogere goed gebruiken. Moedjahedien trekken ten strijde tegen de Sovjet Unie? Bewapenen die handel, elke euro besteed in Afghanistan is een euro niet besteed voor nieuwe wapentechnologie en soldaten in Europa. Dat was geen grote samenzwering om Al Quada op te richten. Dat was achteraf gezien een naar bijproduct.
9/11 een complot? Mjoawh daar geloof ik niet in "bewijzen" in documentaire's zijn ook gewoon bullshit. Zijn er dingen later in de doofpot gestopt en is 9/11 optimaal gebruikt voor buitenlandse politiek? Ja helaas wel.
Hetzelfde liedje ongeveer met Isis het is een bijproduct van jarenlange onrust in de regio. Avontuur, lust voor geweld, religie trekt mensen uit de hele wereld naar een klein stukje grond toe. Zullen Amerika en Israël er zoveel mogelijk uit proberen te halen? Vast wel vorig jaar wilde Amerika isis nog bewapenen maar nu bleek dat geen goed idee meer te zijn.
Maar compleet uitgedachte complotten? Dat is gewoonweg niet realistisch gezien als je ziet hoe incompetent overheden op andere gebieden is.
Gewoon het feit dat overheden OVERAL in falen is bewijs genoeg dat ze niet competent genoeg zijn om zoiets op te zetten en jarenlang geheim te houden natuurlijk.

Er moet ooit een keer een hooggeplaatst persoon uit de school klappen, al is het maar op zijn sterfbed.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  woensdag 15 oktober 2014 @ 09:37:35 #216
52357 Lambiekje
pi_145558709
quote:

.. het is dan ook niet de overheid.
Plus dat overheden bestuurd worden door de industrie.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 09:41:12 #217
349707 ek_47
Emotioneel Instabiel
pi_145558770
of het nu gecreëerd is of niet, feit blijft wel dat die idioten mensen vermoorden. Moslims die moslims afschieten.......

Ben benieuwd of heel het Midden Oosten wel zo lang onder druk of in angst zullen of kunnen leven. Kalifaat my ass
Er staan twee Engelse soldaten onder een boom, zegt de ene tegen de ander:
"We are under attack"
  woensdag 15 oktober 2014 @ 10:08:35 #218
116015 SicSicSics
pi_145559372
Het staat in kapitalen op zijn youtube beschrijving. Het moet dus wel waar zijn. ;(
Fine, fuck you then!
  woensdag 15 oktober 2014 @ 10:09:18 #219
116015 SicSicSics
pi_145559403
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 09:30 schreef Lambiekje het volgende:
Ik sluit mij aan bij Atuinhek.
Fine, fuck you then!
  woensdag 15 oktober 2014 @ 10:09:57 #220
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_145559420
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 09:30 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Eeehmmm, nee, dat is is jouw vage wereldje misschien zo. :').
Get woke, go broke!
  woensdag 15 oktober 2014 @ 10:14:12 #221
52357 Lambiekje
pi_145559550
zijn er nog echt mensen die denken 19 kapers met boxcutters
ongelooflijk.

Men is nog stommer dan ik dacht.
pi_145559593
Gaan we het hebben over het WTC of over IS?

Anyway, IS is inderdaad gecreëerd door de VS, Israel en Europa. 'Onze' bemoeienis van de afgelopen decennia (en vooral de afgelopen 13 jaar) heeft 'hun' geloof in de Islam versterkt tot fundamentalistische proporties.
Extremistisch gematigd.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 10:20:27 #223
116015 SicSicSics
pi_145559685
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 10:15 schreef P8 het volgende:
Gaan we het hebben over het WTC of over IS?
Anyway, IS is inderdaad gecreëerd door de VS, Israel en Europa. 'Onze' bemoeienis van de afgelopen decennia (en vooral de afgelopen 13 jaar) heeft 'hun' geloof in de Islam versterkt tot fundamentalistische proporties.
Dat!

Plus zeer mogelijk wat 'funding' in de vorm van wapens, geld en training omdat ze (nog) niet te radicaal waren, maar wel tegen andere (bijvoorbeeld Assad) vijanden van het Westen vochten.

Groot complot? Ik denk het niet.
Fine, fuck you then!
pi_145559985
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 10:14 schreef Lambiekje het volgende:
zijn er nog echt mensen die denken 19 kapers met boxcutters
ongelooflijk.
Men is nog stommer dan ik dacht.
Ga eens naar het 9/11-topic Lambiekje.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 10:45:48 #225
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_145560329
quote:
6s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 10:20 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat!
Plus zeer mogelijk wat 'funding' in de vorm van wapens, geld en training omdat ze (nog) niet te radicaal waren, maar wel tegen andere (bijvoorbeeld Assad) vijanden van het Westen vochten.
Groot complot? Ik denk het niet.
Om precies te zijn..
Werden ze Militair gesteund door:

• Saoedi-Arabië
• Turkije
• Qatar
• Verenigde Staten coördinatie wapentoevoer en tactisch advies
• Verenigd Koninkrijk militaire inlichtingen
• Duitsland militaire inlichtingen
• Frankrijk militaire communicatie
• Nederland militaire communicatie
• Libië - militaire vrijwilligers

Maar goed dat gold voor de volledige, gewapende oppositie in Syrië, en is niet eens geheim!

In juni dit jaar begonnen de separatisten van de Islamitische Staat ISIS hun strijd voor een eigen islamitisch land. Deze strijd had internationaal een grotere invloed dan de Syrische burgeroorlog. De aandacht in de pers verschoof naar de strijd om de Islamitische Staat ISIS
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_145560441
Welke situatie of ramp waar dan ook ter wereld er komt altijd wel een theorie dat Israël erachter zit.

Persoonlijk vind ik de theorie dat Israël de tsunami bij Japan heeft veroorzaakt en gelijk nog wat cameraatjes in fukushima liet ontploffen om Japan te straffen nog wel de mooiste. :D
Ich hock in meinem Bonker
  woensdag 15 oktober 2014 @ 10:52:11 #227
52357 Lambiekje
pi_145560474
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 10:33 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ga eens naar het 9/11-topic Lambiekje.
... het is met elkaar verbonden. Het is de gehele aanleiding tot
  woensdag 15 oktober 2014 @ 10:53:32 #228
116015 SicSicSics
pi_145560516
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 10:52 schreef Lambiekje het volgende:
Eigenlijk heeft BNW dan ook maar 1 topic nodig. 8-)
Fine, fuck you then!
pi_145560524
quote:
[..]
Jíj verbindt het met elkaar.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 10:54:27 #230
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_145560533
quote:
[..]
het uitroeien van de mensenheid?
Get woke, go broke!
pi_145560545
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 10:50 schreef Blaadjes het volgende:
Welke situatie of ramp waar dan ook ter wereld er komt altijd wel een theorie dat Israël erachter zit.
Persoonlijk vind ik de theorie dat Israël de tsunami bij Japan heeft veroorzaakt en gelijk nog wat cameraatjes in fukushima liet ontploffen om Japan te straffen nog wel de mooiste. :D
Die is echt koekkoek idd.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 11:11:45 #232
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_145560967
Dus als laatste bericht bij elk topic kan je neer zetten Israel.
En klaar is BNW?
  woensdag 15 oktober 2014 @ 12:14:16 #233
116015 SicSicSics
pi_145562853
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 11:11 schreef theguyver het volgende:
Dus als laatste bericht bij elk topic kan je neer zetten Israel.
En klaar is BNW?
Ik was altijd in de veronderstelling dat het anti-semitisme na WOII wel een beetje over was, maar het blijft gewoon!

Nog steeds in religieuze vorm. "Ze" hebben Christus vermoord of "ze" zijn nazaten van de verkeerde zoon van Abraham...

Of in conspiracy vorm (vaak uit diezelfde rechts-christelijke kringen); mensen zijn er nog steeds eerlijk(?) van overtuigd, dat "de Joden(?)" de rijke elite vormen en de wereld (willen) overheersen?

Triest eigenlijk.
Fine, fuck you then!
pi_145563086
quote:
13s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 12:14 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ik was altijd in de veronderstelling dat het anti-semitisme na WOII wel een beetje over was, maar het blijft gewoon!
Nog steeds in religieuze vorm. "Ze" hebben Christus vermoord of "ze" zijn nazaten van de verkeerde zoon van Abraham...
Of in conspiracy vorm (vaak uit diezelfde rechts-christelijke kringen); mensen zijn er nog steeds eerlijk(?) van overtuigd, dat "de Joden(?)" de rijke elite vormen en de wereld (willen) overheersen?
Triest eigenlijk.
Het steekt weer steeds vaker zijn akelige kop op.
pi_145564562
quote:
13s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 12:14 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Triest eigenlijk.
Nou ben ik nogal pro Israël dus niet echt objectief en daarom meng ik mij ook vrijwel nooit in de discussie.
Maar het is idd triest om te zien waar joden vaak de schuld van krijgen. Heel bizarre beschuldigingen ook vaak.

Zo nu ook weer met IS. Het dient geen enkel doel voor Israël om een groot en lastig te verslaan moslim leger te creëren in hun eigen regio.

Los van dat. Als hun macht werkelijk zo groot is zoals sommigen beweren dan hadden ze hun regionale problemen al lang opgelost.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 15:12:27 #236
433749 Konijntjuh
Wie wilt er een slokje van mij
pi_145568716
quote:
Ik denk dat het lastiger is om te bewijzen dat 9/11 geen complot is dan het wel een complot is overigens.

Er kunnen niet zomaar 4 vliegtuigen van Amerikaanse bodem ongezien van hun vliegroute afwijken, zover ik weet hangen daar diverse protocollen aan en vooral bij Amerika dat voor 9/11 al stikte met protocollen hoe men diverse situaties moet uitvoeren als men daar mee te maken krijgt.

Daar valt ook vliegtuigen kapingen onder waar men een aanslag mee zou kunnen plegen, je gaat mij niet vertellen namelijk dat men na de Lockerbie aanslag bij elkaar heeft gezeten om dit soort aanslagen te voorkomen en hoe daar bij te handelen en dat er geen protocollen zijn opgesteld voor dit soort gelijk situatie die mogelijk zouden kunnen voorkomen op Amerikaans grondgebied.

Daarnaast vind ik het vrij frappant dat vooral de beveilings sector en het toezicht houden op de veiligheid hier opeens "toevallig" zo groot in is geworden, en dat hier in veel landen de privacy wetgeving van de burger heeft aangetast. Wetten die nooit zouden worden verandert of worden gewijzigd als men hier vanuit de grondwet geen houvast voor zou hebben en dat er nog eens een grote weerstand zou zijn van uit de bevolking zelf.

Sinds 9/11 is het kopje terrorisme wel opeens een hele grote "bedreiging" geworden wat sommige personen wel heel erg te goed uitkomt om diverse maatregelen te kunnen.

9/11 heeft voor mij alles wat een complot nodig behoort te hebben, juist omdat Amerika een land is waar men nadenkt over juist dit soort situaties en allang hier zijn protocollen voor op de plank had/heeft liggen. Dus of de toenmalige regering heeft in overweging en in overleg de gekaapte vliegtuigen (met opzet) de aanslagen laten plegen en niet ze neergeschoten voor dat ze hun doel hadden bereikt.

Of dit is een heel bewust en gesmeed complot geweest om tot verandering te komen.

Over IS tsja het zal best wel zijn westerse ondersteuning hebben gehad maar welke militie niet in het Midden Oosten waarvan men dacht dat hier men kon handelen of beter mee overweg zou kunnen als er weer rust zou zijn.

Het is een soort van paardrennen door het Westen wat zich afspeelt in het Midden Oosten
Hoe stout is Konijntjuh!
  woensdag 15 oktober 2014 @ 15:36:41 #237
433734 vigilant7
Eenvoudige man.
pi_145569687
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 10:54 schreef HeatWave het volgende:
[..]
het uitroeien van de mensenheid?
Angst creatie.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 15:37:46 #238
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_145569726
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 15:36 schreef vigilant7 het volgende:
[..]
Angst creatie.
Dat is een middel, geen doel.
Get woke, go broke!
  woensdag 15 oktober 2014 @ 15:38:22 #239
433734 vigilant7
Eenvoudige man.
pi_145569749
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 15:37 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het volk bang houden zodat de politiestaat kan zegevieren.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 15:39:53 #240
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_145569794
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 15:37 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Zo iemand heeft een nieuw woordje geleerd :o
  woensdag 15 oktober 2014 @ 15:40:17 #241
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_145569806
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 15:39 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Zo iemand heeft een nieuw woordje geleerd :o
Vertel maar, wat heb je geleerd?
Get woke, go broke!
pi_145569886
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 15:38 schreef vigilant7 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat IS er voor zorgt dat de politiestaat (die we overigens niet hebben) zegeviert.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 15:46:18 #243
433734 vigilant7
Eenvoudige man.
pi_145569984
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 15:42 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik denk niet dat IS er voor zorgt dat de politiestaat(die we overigens niet hebben) zegeviert.
Oja, ik ging off topic zeker? Sorry.
pi_145570042
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 15:38 schreef vigilant7 het volgende:
[..]
Waarom probeer je mij bang te houden met verhalen over politiestaten?
Conscience do cost.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 15:51:18 #245
433734 vigilant7
Eenvoudige man.
pi_145570158
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 15:47 schreef ems. het volgende:
[..]
Gewoon op je hoede zijn.
pi_145570160
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 15:47 schreef ems. het volgende:

[..]

Good question.
pi_145570235
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 15:51 schreef vigilant7 het volgende:
[..]
Gewoon op je hoede zijn.
Nog meer angstzaaierij. Wat maakt jou eigenlijk anders dan de politiestaat die je zo hekelt?
Conscience do cost.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 15:54:22 #248
433734 vigilant7
Eenvoudige man.
pi_145570278
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 15:53 schreef ems. het volgende:
[..]
Nog meer angstzaaierij. Wat maakt jou eigenlijk anders dan de politiestaat die je zo hekelt?
Ik heb geen macht.
pi_145570824
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 15:54 schreef vigilant7 het volgende:

[..]

Ik heb geen macht.
Maar je zaait wel angst?
pi_145570897
Nederland volgens Timmermans "niet in oorlog" in Irak

De Nederlandse F-16-gevechtsvliegtuigen die doelen van terreurgroep Islamitische Staat (IS) in Irak bombarderen, verrichten daarmee oorlogshandelingen. Maar dat betekent volgens minister Frans Timmermans van Buitenlandse Zaken niet dat Nederland in oorlog is.

Dat zei hij woensdag in een overleg met de Tweede Kamer.

Nederland geeft militaire steun in een gewapend conflict tussen IS en Irak, waarbij Irak steun krijgt van een internationale coalitie van landen. Dat gebeurt op verzoek van Irak, ''een soeverein land dat z'n soevereiniteit wil handhaven''.

De inzet van de F-16's kan volgens Timmermans worden gezien als een handeling in het kader van een gewapend conflict, waarop het internationaal humanitair recht van toepassing is. ''In die zin is het een oorlogshandeling, maar het betekent dus niet dat we in oorlog zijn.''

http://www.nu.nl/politiek(...)-oorlog-in-irak.html
pi_145571119
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 15:54 schreef vigilant7 het volgende:
[..]
Ik heb geen macht.
Je bedoelt dat je aan wal staat ;)
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 16:11 schreef Lavenderr het volgende:
De Nederlandse F-16-gevechtsvliegtuigen die doelen van terreurgroep Islamitische Staat (IS) in Irak bombarderen, verrichten daarmee oorlogshandelingen. Maar dat betekent volgens minister Frans Timmermans van Buitenlandse Zaken niet dat Nederland in oorlog is.
Nederland geeft militaire steun in een gewapend conflict tussen IS en Irak, waarbij Irak steun krijgt van een internationale coalitie van landen. Dat gebeurt op verzoek van Irak, ''een soeverein land dat z'n soevereiniteit wil handhaven''.
De inzet van de F-16's kan volgens Timmermans worden gezien als een handeling in het kader van een gewapend conflict, waarop het internationaal humanitair recht van toepassing is. ''In die zin is het een oorlogshandeling, maar het betekent dus niet dat we in oorlog zijn.''
Dat vind ik altijd zo jammer, die terminologie-retoriek. Geef t beestje een naampje.
Conscience do cost.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 16:22:58 #252
433734 vigilant7
Eenvoudige man.
pi_145571254
quote:
5s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 16:09 schreef Blaadjes het volgende:
[..]
Maar je zaait wel angst?
Ik geef mijn vertrouwen niet weg aan de maatschappij. Ik weet hoe rot ze in elkaar steekt.
pi_145571396
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 16:18 schreef ems. het volgende:
[..]
Je bedoelt dat je aan wal staat ;)
[..]
Dat vind ik altijd zo jammer, die terminologie-retoriek. Geef t beestje een naampje.
Dat gedraai en gekronkel heeft Frans wel goed onder de knie. Hij past perfect in Brussel.
pi_145572054
quote:
Mooi staaltje Newspeak :r
pi_145572144
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 16:26 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat gedraai en gekronkel heeft Frans wel goed onder de knie. Hij past perfect in Brussel.
Mwa, ik kan het de man niet zo kwalijk nemen. Op het moment dat je erkent dat Nederland officieel "oorlog voert" tegen IS kunnen daar nogal emotionele reacties op volgen, uit zowel het rationele kamp als het IS-kamp. Ik denk dat elke huidige politicus (behalve de PVV dan :P ) in zijn positie ongeveer hetzelfde had gezegd.

Ik heb ook liever politici die gewoon zeggen waar het op staat, hoe lelijk de situatie wel of niet is. Ik denk echter ook dat als je over dit soort onderwerpen te 'plat' of onoverwogen spreekt dat er dan nadelige gevolgen aan kunnen zitten. Wij kunnen die eerlijkheid wel toejuichen, maar op hetzelfde moment zijn er gigantisch veel mensen die zijn woorden veel zwaarder wegen dan wij.
Conscience do cost.
pi_145572264
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 16:46 schreef ems. het volgende:
[..]
Mwa, ik kan het de man niet zo kwalijk nemen. Op het moment dat je erkent dat Nederland officieel "oorlog voert" tegen IS kunnen daar nogal emotionele reacties op volgen, uit zowel het rationele kamp als het IS-kamp. Ik denk dat elke huidige politicus (behalve de PVV dan :P ) in zijn positie ongeveer hetzelfde had gezegd.
Ik heb ook liever politici die gewoon zeggen waar het op staat, hoe lelijk de situatie wel of niet is. Ik denk echter ook dat als je over dit soort onderwerpen te 'plat' of onoverwogen spreekt dat er dan nadelige gevolgen aan kunnen zitten. Wij kunnen die eerlijkheid wel toejuichen, maar op hetzelfde moment zijn er gigantisch veel mensen die zijn woorden veel zwaarder wegen dan wij.
Ja, hij moet wel versluierd spreken. En hij is natuurlijk nog maar net gigantisch de mist ingegaan over MH17 dus hij weegt nu elk woord op een goudschaaltje.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 16:51:58 #257
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_145572344
quote:
De definitie van een oorlog is niet vastgelegd, er is wel gesteld door Richardson[ dat 1 dode een moord is en 1000 doden een gewapend conflict oftewel oorlog!
Dus als de teller op 999 staat moeten we kappen ;)
pi_145574238
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 16:51 schreef theguyver het volgende:
[..]
De definitie van een oorlog is niet vastgelegd, er is wel gesteld door Richardson[ dat 1 dode een moord is en 1000 doden een gewapend conflict oftewel oorlog!
Dus als de teller op 999 staat moeten we kappen ;)
Er is sprake van een oorlog wanneer een partij de oorlog verklaard aan een andere partij. Wij steunen de "oorlog tegen terrorisme". Maar omdat 'terrorisme' een handelswijze is en geen daadwerkelijke partij kun je stellen dat wij niet de oorlog hebben verklaard. IS heeft op haar beurt (voor zover ik weet) ook geen oorlog verklaard aan specifiek Nederland of een van haar bondgenoten.
Het is gemierenneuk om woorden en Timmermans lult politiek correcte onzin. Als de veiligheid in zowel hun land (bombardementen obviously) als Nederland in gevaar is (Joodse instanties die extra beveiliging krijgen en militairen die niet meer in uniform over straat mogen), dan is er wmb sprake van oorlog.
Extremistisch gematigd.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 17:57:10 #259
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_145574920
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 17:37 schreef P8 het volgende:
[..]
Er is sprake van een oorlog wanneer een partij de oorlog verklaard aan een andere partij. Wij steunen de "oorlog tegen terrorisme". Maar omdat 'terrorisme' een handelswijze is en geen daadwerkelijke partij kun je stellen dat wij niet de oorlog hebben verklaard. IS heeft op haar beurt (voor zover ik weet) ook geen oorlog verklaard aan specifiek Nederland of een van haar bondgenoten.
Het is gemierenneuk om woorden en Timmermans lult politiek correcte onzin. Als de veiligheid in zowel hun land (bombardementen obviously) als Nederland in gevaar is (Joodse instanties die extra beveiliging krijgen en militairen die niet meer in uniform over straat mogen), dan is er wmb sprake van oorlog.
Er zijn een aantal manieren om oorlogvoering te categoriseren. Eén categorisering is conventioneel tegenover onconventioneel, waarbij conventionele oorlogvoering goed geïdentificeerde en bewapende krachten impliceert die elkaar bevechten op een vrij open en ongecompliceerde manier zonder massavernietigingswapens. Onconventioneel verwijst naar andere soorten oorlog die elementen als inval, guerrilla en terrorisme kunnen omvatten. Deze categorie omvat tevens chemische of biologische oorlogvoering.
Elk van deze categorieën vallen gewoonlijk in één van twee bredere categorieën: hoge intensiteits- en lage intensiteits-oorlogvoering. De hoge intensiteits-oorlogvoering is tussen twee grootmachten of grote landen die voor politieke redenen vechten. De lage intensiteitsoorlogvoering impliceert guerrillaoorlogvoering en gespecialiseerde soorten troepen die om revolutie vechten.
pi_145575167
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 16:49 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, hij moet wel versluierd spreken. En hij is natuurlijk nog maar net gigantisch de mist ingegaan over MH17 dus hij weegt nu elk woord op een goudschaaltje.
Ja ik postte dat dus ook net in een ander topic.

Ik vind het zelf wel ''leuk'' dat de meeste Nederlanders denken dat we hier in vrede leven terwijl ons leger een ander land aan het bombarderen is. Wij leven niet in vrede, wij zijn in oorlog alleen wordt er op ons grondgebied niet gevochten. Wèl iets om over na te denken..
pi_145600915
'Zeker 660 doden in strijd om Kobani'

In de strijd om de Syrische grensstad Kobani zijn zeker 662 mensen omgekomen sinds het offensief van Islamitische Staat (IS) tegen de stad half september begon.

Dat meldt het Syrische Observatorium voor de Mensenrechten donderdag.

Volgens het Observatorium, dat de oorlog via waarnemers volgt, zijn zeventien burgers geëxecuteerd door de IS. Aan Koerdische kant kwamen zeker 268 mensen om het leven, overwegend strijders. Minstens 374 IS-strijders stierven door de luchtaanvallen van de internationale coalitie.

Het Observatorium houdt er rekening mee dat het werkelijke aantal doden hoger ligt. De strijdende partijen laten weinig los over hun verliezen en sommige delen van Kobani zijn door de oorlog ontoegankelijk, wat het tellen van slachtoffers bemoeilijkt.

Een Amerikaanse luchtaanval heeft volgens de Iraaks-Koerdische nieuwszender Rudaw ook aan zeker zes Koerdische strijders en aan een aantal burgers het leven gekost. IS zou nu een derde van Kobani in handen hebben.

Er zouden nog zo'n tweeduizend burgers in Kobani (Ayn al-Arab in het Arabisch) zijn. De bevolking is voor het grootste deel de Turkse grens over gevlucht.

http://www.nu.nl/buitenla(...)n-strijd-kobani.html
pi_145616025
Deelname aan strijd tegen IS volgens OM strafbaar

Nederlanders die in Irak en Syrië deelnemen aan de gewapende strijd tegen Islamitische Staat (IS, voorheen ISIS) zijn in beginsel strafbaar. Dat maakte het Openbaar Ministerie donderdag bekend.

Nederlanders die ''actief deelnemen'' aan het conflict kunnen strafbaar worden gesteld voor oorlogsmisdrijven, maar ook voor moord, doodslag, vrijheidsberoving en mishandeling.

Eventuele vervolging hangt af van de omstandigheden waaronder de misdrijven zijn gepleegd, aldus het OM. Er kan volgens het OM bijvoorbeeld sprake zijn van noodweer.

http://www.nu.nl/buitenla(...)lgens-strafbaar.html

Hoe gaan ze dat concreet aanpakken dan? Wat een vaagheid.
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 10:12:43 #263
116015 SicSicSics
pi_145630183
Hier een video van een IS gevangene. Waarin IS het Westen beschuldigt (oa.) van het achterlaten van gevangenen om ze te laten onthoofden zodat men hier steun krijgt voor een oorlog tegen IS.

Volgens BNW is het dus:
De Amerikaanse overheid (IS = CIA) beschuldigt zichzelf ervan om gevangen achter te laten zodat deze (fake) geëxecuteerd kunnen worden om hier steun te krijgen in een oorlog tegen zichzelf? En laten dit vertellen door een fake gevangene die niet gevangen is en waarschijnlijk fake geëxecuteerd zal worden om... ik ben het kwijt :D

Kan iemand hier een diagram maken van wie nou wat gezegd heeft? En wie nou wie is?
Fine, fuck you then!
  Moderator vrijdag 17 oktober 2014 @ 13:37:25 #264
249559 crew  Lavenderr
pi_145636165
'IS oefent met Syrische straaljagers'

Strijders van terreurbeweging Islamitische Staat oefenen met straaljagers die buit zijn gemaakt op de Syrische luchtmacht. Dat zeggen Syrische mensenrechtenactivisten van de Syrische oppositie.

Voormalige Iraakse militairen uit de luchtmacht van Saddam Hoessein zouden de extremisten op een luchtmachtbasis in Aleppo trainen.

IS zou naar verluidt drie toestellen hebben, vermoedelijk verouderde MiG 21 en 23's. Inwoners van het gebied zouden volgens de activisten een laagvliegende MiG hebben gezien. Het zou voor het eerst zijn dat IS-strijders luchtwaardige toestellen in handen heeft.

http://www.nu.nl/buitenla(...)he-straaljagers.html

Ik hoop dat ze eerst op zichzelf oefenen.
pi_145637707
quote:
Voormalige Iraakse militairen uit de luchtmacht van Saddam Hoessein zouden de extremisten op een luchtmachtbasis in Aleppo trainen.
Gezien de macht en kwaliteit van het Iraakse leger overeenkomen met de bejaarde padvinders van hier om de hoek kan zoiets alleen maar goed uitpakken. Ik vermoed dan ook dat ze gestolen vliegtuigjes netjes allemaal crashen voordat ze er kwaad mee hebben kunnen doen.

Trouwens, de getrainde internationale piloten in hun F22+ maken gehakt van een paar clowns in een F16.

[ Bericht 10% gewijzigd door ems. op 17-10-2014 21:58:42 ]
Conscience do cost.
pi_145663289
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 14:17 schreef ems. het volgende:

[..]

Gezien de macht en kwaliteit van het Iraakse leger overeenkomen met de bejaarde padvinders van hier om de hoek kan zoiets alleen maar goed uitpakken. Ik vermoed dan ook dat ze gestolen vliegtuigjes netjes allemaal crashen voordat ze er kwaad mee hebben kunnen doen.

Trouwens, de getrainde internationale piloten in hun F22+ maken gehakt van een paar clowns in een F16.
idd

ISIS Militants in Syrian Border Town Begin to Retreat After a Monthlong Battle

The advance of Islamic State forces on the Syrian city of Kobani has stalled as the militants have been forced to retreat on several fronts, shifting the monthlong battle increasingly in favor of the Kurdish fighters defending the city, according to commanders and Kurdish and American officials.

Dozens of airstrikes this week by the American-led military coalition killed hundreds of Islamic State fighters, allowing Kurdish units to regain territory, said Gen. Lloyd J. Austin, head of the United States Central Command, who made a rare appearance before reporters at the Pentagon on Friday.

The Kurdish fighters, General Austin added, have done “yeoman’s work in terms of standing their ground.”

Over the last two days, the rapidly changing fortunes of the Kurdish fighters have produced a sense of palpable relief in Kobani, as well as in the refugee camps in neighboring Turkey that are filled with the city’s residents. The fierce clashes of previous weeks have given way to a tentative calm, broken on Friday only by the occasional crash of mortar rounds and some scattered sniper fire.

The battle in Kobani, Syria, has drawn international scrutiny in part because of an accident of geography: People can watch every turn from hills in nearby Turkey.Credit Tolga Bozoglu/European Pressphoto Agency
The spectators who have gathered daily on the Turkish hills overlooking Kobani turned their gaze away from the quieter city on Friday to a village several miles west, where a group of Islamic State fighters had taken up positions after pulling back.

“I hear there is movement,” said Idris Bakr, a 26-year-old refugee who has been living, along with 35 members of his family, in a garage in the Turkish border town of Suruc for about a month. “God willing, it will be O.K.,” he said. “Days, we hope.”

Despite the rapid gains, General Austin warned that it was “highly possible that Kobani could still fall.” With the militants still resisting in pockets of eastern Kobani, including on a strategically important hill, and with clashes possibly looming in the surrounding villages, the Kurdish fighters were not declaring victory.

The siege of Kobani, a majority-Kurdish area hugging the Turkish border, has been freighted with symbolic, if not strategic, significance. It has become perhaps the most visible front of the war between the American-led coalition and the Islamic State, also known as ISIS or ISIL, as well as a crucible of broader tensions between Kurds and the Turkish government.

Both the United States and the militants have come to regard the city as a critical test of wills in the broader conflict in Iraq and Syria. Hundreds of Islamic State fighters had poured into the city, leading to predictions of its imminent fall as recently as last week.

http://www.nytimes.com/20(...)WT.nav=top-news&_r=1
  Moderator dinsdag 21 oktober 2014 @ 17:17:32 #267
249559 crew  Lavenderr
pi_145781481
Deel Amerikaanse wapendropping Kobani in handen IS

Een deel van de Amerikaanse wapendropping die bedoeld was voor de Koerden in Kobani, is in handen gevallen van Islamitische Staat (IS).

Dat liet het Syrische Observatorium voor Mensenrechten dinsdag weten.

Twee parachutes met daaraan een pakket wapens en medicijnen zijn maandag terechtgekomen in een gebied dat bezet is door IS.

Eén pakket is daarna door de VS gebombardeerd, zodat IS het niet te pakken kon krijgen. Het andere is wel in handen van IS gevallen.

De Verenigde Staten zijn zondagavond begonnen met droppings, zodat de Koerden kunnen blijven vechten tegen IS.

http://www.nu.nl/buitenla(...)obani-in-handen.html
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 17:28:15 #268
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_145781848
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 14:17 schreef ems. het volgende:

[..]

De beste piloten van het Iraakse leger, werden in de vorige oorlog al uit de lucht geknalt.
Het zou inderdaad al een wonder zijn als ze uberhaupt van de grond komen.
De coalitie heeft veel meer ervaring zelfs onze Nederlandse piloten.
pi_145811073
Islamic State: US probes 'stray Syria air drop' in IS
The US defence department has said it is examining an Islamic State video appearing to show militants in control of US weapons intended for Syrian Kurdish fighters.

Some 27 bundles containing small arms, ammunition and other weaponry were dropped on Monday for militias defending the town of Kobane from IS.

A Pentagon spokesman said the vast majority ended up in the right hands.

Kurdish forces control most of the town but IS remains a threat, he said.

Militants launched a fierce attack "on all fronts" in Kobane on Monday after two days of relative calm when the town's defenders appeared to have pushed them back.

But Pentagon spokesman Rear Adm John Kirby said IS had been kept at bay by a combination of US-led air strikes and the efforts of the Kurdish forces.

The British-based Syrian Observatory for Human Rights said that 30 IS fighters and 11 Kurdish defenders were killed on Tuesday, adding that the Islamists were bringing reinforcements.

Kobane, on the Turkish border, has been been under assault from IS for weeks, with most civilians forced to leave.

The new fighting came as Turkey said it would allow Iraqi Kurdish Peshmerga fighters to cross into Syria to fight IS.

However, a local Kurdish official, Idris Nassen, said he did not have "any idea" when this might happen, the AFP news agency reported.

http://www.bbc.com/news/world-middle-east-29715044
pi_145814184
Goed zo ^O^

Syrië zegt vliegtuigen van IS te hebben vernietigd

De Syrische luchtmacht heeft twee van de drie gevechtsvliegtuigen vernietigd waarmee terreurbeweging Islamitische Staat de afgelopen week proefvluchten uitvoerde boven Aleppo.

Dat heeft minister van Informatie Omran al-Zoubi dinsdagavond gezegd. Damascus zoekt ondertussen verder naar het laatste nog overgebleven toestel.

De vliegtuigen werden gebombardeerd toen ze op de landingsbaan stonden van de vliegbasis van Jarrah, in het oosten van de provincie Aleppo.

http://www.nu.nl/buitenla(...)bben-vernietigd.html
pi_145821862
http://www.cbc.ca/news/po(...)-in-ottawa-1.2808710

'Maandag kwam een Canadese militair om toen hij samen met een collega werd aangereden door een geradicaliseerde man.

Canada heeft het dreigingsniveau voor een terreuraanslag door dat incident dinsdag verhoogd van laag naar gemiddeld.'
http://www.nu.nl/buitenla(...)monument-ottawa.html
pi_145831449
Two masked men shouting ” Allahu Akbar” are inside Canadian parliament

Posted on October 22, 2014 by Abdulaziz Mohammed

Two men armed with assault riffles shouting Allahu Akbar ( God is great ) with faces masked entered the canadian parliament, witnesses and sources told Newsday 24/7.

A witness says he saw a caucus man in his late thirties and scarf around his head shooting at one of the guards of the parliament then saying Allahu Akbar, a word used often by Al-Qaeda inspired jihadists.

The two men are thought to be still inside parliament building.

http://newsday247.com/201(...)canadian-parliament/
  maandag 27 oktober 2014 @ 09:36:34 #273
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_145986532
Ze hebben weer wat verzonnen. John Cantlie???? Ik moet nageven ze hebben humor :)

http://www.dailymail.co.u(...)ern-Governments.html
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  maandag 27 oktober 2014 @ 09:57:38 #274
116015 SicSicSics
pi_145987058
Ik ben blij dat je erom kunt lachen... :N

Maar wat is het nou controlaltdelete?

Volgens BNW is het dus:
De Amerikaanse overheid (IS = CIA) beschuldigt zichzelf ervan om gevangen achter te laten zodat deze (fake) geëxecuteerd kunnen worden om hier steun te krijgen in een oorlog tegen zichzelf? En laten dit vertellen door een fake gevangene die niet gevangen is en waarschijnlijk fake geëxecuteerd zal worden om... ik ben het kwijt :D

Kan iemand hier een diagram maken van wie nou wat gezegd heeft? En wie nou wie is?
Fine, fuck you then!
  maandag 27 oktober 2014 @ 10:09:12 #275
189978 controlaltdelete
pi_145987350
quote:
15s.gif Op maandag 27 oktober 2014 09:57 schreef SicSicSics het volgende:
Ik ben blij dat je erom kunt lachen... :N

Maar wat is het nou controlaltdelete?

Volgens BNW is het dus:

Hoe kan deze man John Cantlie aan mijn aandacht ontsnapt zijn? Ik blijf er om in een deuk liggen. Al noemen ze hem John Talk Shit dan zijn er nog mensen die het blijven geloven :) :)

Maar om je vragen te beantwoorden kijk deze video van PRE eens

Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  maandag 27 oktober 2014 @ 10:12:19 #276
116015 SicSicSics
pi_145987421
quote:
Dat is toch geen antwoord :D maar ik ga kijken ;)

Jeroen Oerlemans ook een crisisacteur?
Fine, fuck you then!
  Moderator maandag 27 oktober 2014 @ 10:16:37 #277
249559 crew  Lavenderr
pi_145987540
Ik zie geen greintje humor in alles wat met IS te maken heeft.
pi_145987657
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 10:16 schreef Lavenderr het volgende:
Ik zie geen greintje humor in alles wat met IS te maken heeft.
Nou ja, een IS-terrorist die thuis in zijn eentje al doodgaat aan zijn eigen bomgordel vind ik nog wel iets komisch hebben. :Y
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  maandag 27 oktober 2014 @ 10:21:38 #279
116015 SicSicSics
pi_145987668
Statement van de blogger:
1. Designed to make anybody opposed... look like a terrorist.
2. ISIS is 100% backed and funded by 'the west'.
3. Some (criminal eliments) in the UK and US government are funding these people, to use as a problem, reaction, solution to exert more power in the middle east openly. (To send US/ UK/ NATO troops in there.)

Hij maakt hetzelfde "grapje"... That last name is very very telling... Nou nou. Thet always do that with these fake... Echt hoor. Wat hij daarna zegt ook: LAX shooting was Ciancia... CIA CIA.

"Cantlie, means cant lie. It is designed to make you think he is not lying ok!" _O- thanks Sherlock :') "It's very deep and occult... about the subconscious."

Echt, hoe ongelofelijk dom je dan klinkt. Eerst zeggen dat ze slim en gehaaid zijn en voor wereldcontrole zijn, maar daarna claimen dat ze expres Cantlie en Ciancia gebruiken, omdat?..

Ik kijk verder: :o drukt per ongeluk op 'post'

Ja, verrek. Hij komt met een doorbraak dit is zijn 100% proof voor statement 2:
The video quality is very high, this is (more, zegt hij, maar hij gaf verder nog niets.) proof they are funded by 'the west'. Can cavemen produce a video like this. :o (Oh no he did not _O-) Die gast is echt te dom om te poepen:
- It's an ideology that stems from the crusades.
- Everything about these people are primitive.
- They can't make video's like this. (Unless they are funded by the West...)

Echt controlaltdelete?

[ Bericht 8% gewijzigd door SicSicSics op 27-10-2014 10:34:18 ]
Fine, fuck you then!
pi_145987680
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 10:09 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Hoe kan deze man John Cantlie aan mijn aandacht ontsnapt zijn? Ik blijf er om in een deuk liggen. Al noemen ze hem John Talk Shit dan zijn er nog mensen die het blijven geloven :) :)

Leuk dat je er om kunt lachen maar waarom, mocht het echt helemaal zo zijn zoals jij het in je hoofd hebt zitten, zo amateuristisch?

Of krijg ik nu ook een nietszeggend youtube linkje van onbekende en niet te verifiëren oorsprong van je voorgeschoteld?
  maandag 27 oktober 2014 @ 10:33:18 #281
189978 controlaltdelete
pi_145987982
Fijn om te lezen dat jullie achter John Talk Shit blijven staan, dat zal um goed doen :)
  maandag 27 oktober 2014 @ 10:35:13 #282
116015 SicSicSics
pi_145988026
Ik moet er vandoor: maar ik kom terug voor de laatste 3 minuten. Ik geloof niet dat je zo'n filmpje kan geloven :o
Fine, fuck you then!
pi_145988268
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 10:33 schreef controlaltdelete het volgende:
Fijn om te lezen dat jullie achter John Talk Shit blijven staan, dat zal um goed doen :)
Leg nu eerst eens uit waarom die naam zo bijzonder is (het is namelijk een redelijk veelvoorkomende achternaam) of is dat ook al te lastig?

En waarom zouden die o zo machtige powers that be met zulke blijkbaar slecht verzonnen namen aan komen zetten?
  maandag 27 oktober 2014 @ 10:53:30 #284
189978 controlaltdelete
pi_145988502
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 10:45 schreef Chewie het volgende:

[..]

Leg nu eerst eens uit waarom die naam zo bijzonder is (het is namelijk een redelijk veelvoorkomende achternaam) of is dat ook al te lastig?

En waarom zouden die o zo machtige powers that be met zulke blijkbaar slecht verzonnen namen aan komen zetten?
Mind control en veroorzaken van verwarring zodat men nog makkelijker te beïnvloeden is. Heb nog wel meer gevonden over meneer Can Lie maar het plaatsen heeft geen zin want is allemaal niet betrouwbaar genoeg want is geen nu.nl
pi_145989100
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 10:53 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Mind control en veroorzaken van verwarring zodat men nog makkelijker te beïnvloeden is. Heb nog wel meer gevonden over meneer Can Lie maar het plaatsen heeft geen zin want is allemaal niet betrouwbaar genoeg want is geen nu.nl
Nu is de naam opeens minder van belang?

Gelukkig maar dat we jou hier hebben die elke keer toch heel simpel door deze mind control heen prikt :')
  maandag 27 oktober 2014 @ 11:30:17 #286
189978 controlaltdelete
pi_145989551
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 11:15 schreef Chewie het volgende:

[..]

Nu is de naam opeens minder van belang?

Gelukkig maar dat we jou hier hebben die elke keer toch heel simpel door deze mind control heen prikt :')
Die naam blijft lachwekkend. Buiten mij zijn er gelukkig inmiddels miljoenen mensen die het wel inzien. John Cantlie kom op zeg als je daar nog intrapt dan twijfel ik aan iemand zijn gezonde verstand. ISIS= Israel Secret Intelligence Service, opgezet door Israel, Amerika en UK. Als je daar meer over wil weten ga zelf eens op onderzoek uit.
pi_145989662
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 11:30 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Die naam blijft lachwekkend. Buiten mij zijn er gelukkig inmiddels miljoenen mensen die het inmiddels wel inzien. John Cantlie kom op zeg als je daar nog intrapt dan twijfel ik aan iemand zijn gezonde verstand. ISIS= Israel Secret Intelligence Service, opgezet door Israel, Amerika en UK. Als je daar meer over wil weten ga zelf eens op onderzoek uit.
Maar wat is er mis met een achternaam die al zeker sinds 1800 in gebruik is?

En nee jij claimt iets en dan kun je niet stellen dat degene die jouw absurde hersenspinsels niet geloven maar op onderzoek uit moet gaan.
  Moderator maandag 27 oktober 2014 @ 11:50:01 #288
249559 crew  Lavenderr
pi_145990110
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 11:30 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Die naam blijft lachwekkend. Buiten mij zijn er gelukkig inmiddels miljoenen mensen die het wel inzien. John Cantlie kom op zeg als je daar nog intrapt dan twijfel ik aan iemand zijn gezonde verstand. ISIS= Israel Secret Intelligence Service, opgezet door Israel, Amerika en UK. Als je daar meer over wil weten ga zelf eens op onderzoek uit.
Daar heb je vast wel bewijzen voor.
  maandag 27 oktober 2014 @ 12:11:32 #289
189978 controlaltdelete
pi_145990716
A nephew of the late philosopher Isaiah Berlin and the great-grandson of a famous general from Berlin met yesterday in Brussels to discuss the common threats facing Israel, Germany and the 18 other countries that are members of the North Atlantic Treaty Organization (NATO). The great-grandson is Gebhardt von Moltke, Germany's ambassador to NATO and formerly the political deputy - a position reserved for the German representative - of the alliance's secretary-general. The nephew is Efraim Halevy, the head of the Mossad, Israel's espionage agency, or as he is usually introduced in English, the chief of the ISIS (Israel secret intelligence service). SIS is the official name of MI6, the British version of the Mossad; Halevy was born in Britain and came to Israel as a youth.

http://www.haaretz.com/pr(...)cult-of-isis-1.41131

Zal vast op toeval berusten dat die enge, boze doorgedraaide moslims zich ook ISIS noemen?

Efraim Halevi
Efraim Halevi (Hebrew: אפרים הלוי‎; born 1934) is a lawyer and an Israeli intelligence expert. He was the ninth director of Mossad and the 4th head of the Israeli National Security Council.

http://en.wikipedia.org/wiki/Efraim_Halevy
  maandag 27 oktober 2014 @ 12:38:45 #290
116015 SicSicSics
pi_145991393
Even resumerend, hij belooft aan het begin van het filmpje antwoord te geven/ duidelijkheid te scheppen over de volgende punten:
1. Designed to make anybody opposed... look like a terrorist. (Doel van het filmpje van Cantlie.)
3. Some (criminal eliments) in the UK and US government are funding these people, to use as a problem, reaction, solution to exert more power in the middle east openly. (To send US/ UK/ NATO troops in there.)

Op 8.05 verteld hij het volgende verhaal.
Men wil Syria en Irak omdat het een doorvoergebied is tussen de 2 Axis of Evil. The East and West. Rusland, China en Iran aan de ene. De UK en US aan de andere kant. (Heeft die gast wel eens op een kaart gekeken? :o ) Daarna zegt hij dat deze twee groepen, cabals, vechten om de resources (Lithium, Olie en Opium) van Syria en Irak. In dezelfde zin zegt hij dat beide cabals aangestuurd worden door dezelfde 'elite', zonder verblikken of verblozen. Like wtf! :D

Hij noemt Saudi Arabie, Koeweit en Qatar... Weer als bewijs voor statement 2, denk ik? Hij noemt die landen 'Americana'. Wat a) een domme naam is en b) niet waar. Daarbij pakt hij een bron waarin staat dat het geld komt van donateurs uit die landen; niet van de landen zelf (foutje?)

Daarna zegt hij (ik denk als bewijs voor punt 3) dat 'sommige ISIS leden' door Amerika zijn getraind en opgeleid. Wat niemand ontkent overigens en wat we vaker gezien hebben. Dubbel spionnen en overlopers zijn nou eenmaal niet nieuw.

Tevens gebruikt hij dezelfde techniek, zoals zo vaak gezien in BNW! De 'ik leg niks uit, maar lees zelf maar...' aanpak.

Ik vind dit geen uitleg voor mijn vragen, bovendien geeft hij niet eens uitleg op zijn eigen statements. The real information. :') Echt hou op, schei uit.

Hoe kun je dit serieus nemen? Punt 1 komt hij nooit meer op terug. Punt 3 ook niet. En zijn argument voor punt 2 is racistisch, bevooroordeeld en eigenlijk volslagen idioot.

Welke vragen van jou heeft hij fatsoenlijk beantwoord controlaltdelete?
Fine, fuck you then!
pi_145991603
Misschien wat offtopic, wat betreft de soms verregaande 'complot-theorieen' over IS,,

Maar inho wel, ook vanuit BNW perspectief een interssant artikel over de berichtgeving wat betreft IS
https://decorrespondent.n(...)47526003196-c8219df8
"Waarom heeft IS in iedere krant een ander gebied in handen?"
een artikel over opvallende verschillen in berichtgeving, die dan weer kunnen komen door het gebruik van verschillende 'bronnen'.
maar welke vaak ook een grote invloed op de boodschap kunnen hebben.

Interssante quote hieruit:
quote:
Een kaart is dus geen neutrale afbeelding. De producent van de kaart wil een boodschap overbrengen op de lezer. Om tot een kaart te komen loopt de producent een selectieproces door waarbij op basis van eigen criteria informatie opgenomen wordt op de kaart. Onvermijdelijk wordt hierbij een deel van de totale beschikbare informatie weggelaten. De selectiecriteria die worden gehanteerd hangen af van de intenties en motivaties van de kaartproducent. Deze construeert een beeld dat zijn of haar boodschap kan overbrengen.
Imho is dit een essentieel iets dat ik ook merk bij berichtgeving over IS, waarbij de kranten vaak niet genoeg geld hebben om zelf eigen correspondenten ter plekke te hebben en voor hun informatie sterk afhankelijk zijn van 'derden' die al dan niet ook hun eigen belangen hebben en dus ook hun informatie-voorziening 'aanpassen' aan de behoeften van de organisaties die vaak hun verblijf ter plekke betalen.
Soms is dat belang ook een 'vergergering' of 'overdrijving'.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  maandag 27 oktober 2014 @ 12:49:32 #292
189978 controlaltdelete
pi_145991695
quote:
14s.gif Op maandag 27 oktober 2014 12:38 schreef SicSicSics het volgende:
Even resumerend, hij belooft aan het begin van het filmpje antwoord te geven/ duidelijkheid te scheppen over de volgende punten:
1. Designed to make anybody opposed... look like a terrorist. (Doel van het filmpje van Cantlie.)

Op 8.05 verteld hij het volgende verhaal.
Men wil Syria en Irak omdat het een doorvoergebied is tussen de 2 Axis of Evil. The East and West. Rusland, China en Iran aan de ene. De UK en US aan de andere kant. (Heeft die gast wel eens op een kaart gekeken? :o ) Daarna zegt hij dat deze twee groepen, cabals, vechten om de resources (Lithium, Olie en Opium) van Syria en Irak. In dezelfde zin zegt hij dat beide cabals aangestuurd worden door dezelfde 'elite', zonder verblikken of verblozen. Like wtf! :D

Hij noemt Saudi Arabie, Koeweit en Qatar... Weer als bewijs voor statement 2, denk ik? Hij noemt die landen 'Americana'. Wat a) een domme naam is en b) niet waar. Daarbij pakt hij een bron waarin staat dat het geld komt van donateurs uit die landen; niet van de landen zelf (foutje?)

Daarna zegt hij (ik denk als bewijs voor punt 3) dat 'sommige ISIS leden' door Amerika zijn getraind en opgeleid. Wat niemand ontkent overigens en wat we vaker gezien hebben. Dubbel spionnen en overlopers zijn nou eenmaal niet nieuw.

Tevens gebruikt hij dezelfde techniek, zoals zo vaak gezien in BNW! De 'ik leg niks uit, maar lees zelf maar...' aanpak.

Ik vind dit geen uitleg voor mijn vragen, bovendien geeft hij niet eens uitleg op zijn eigen statements. The real information. :') Echt hou op, schei uit.

Hoe kun je dit serieus nemen? Punt 1 komt hij nooit meer op terug. Punt 3 ook niet. En zijn argument voor punt 2 is racistisch, bevooroordeeld en eigenlijk volslagen idioot.

Welke vragen van jou heeft hij fatsoenlijk beantwoord controlaltdelete?
Fijn dat je de moeite hebt genomen. Dat jij blijft geloven dat ISIS boze moslims zijn is je goed recht. Ik trap niet in deze poppenkast, ISIS = Mossad, USA en UK all fear mongering, mind control onzin om mensen te hersenspoelen voor WW3.
  maandag 27 oktober 2014 @ 12:52:40 #293
116015 SicSicSics
pi_145991786
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 12:49 schreef controlaltdelete het volgende:
Fijn dat je de moeite hebt genomen. Dat jij blijft geloven dat ISIS boze moslims zijn uit het MO is je goed recht. Ik trap niet in deze poppenkast, ISIS = Mossad, USA en UK all fear mongering, mind control onzin om mensen te hersenspoelen voor WW3.
Cantlie en Ciancia? psy-opps? Echt? Dat geloof je wél?

Tevens een beetje een karig verweer ;) Hoe kun je dit serieus nemen? Die man uit het filmpje heeft geen idee waar hij het over heeft. Hij zegt maar wat. Hij noemt het 'real information' en tadaaa. Controlaltdelete is om? Is het zo simpel?
Fine, fuck you then!
  maandag 27 oktober 2014 @ 12:54:02 #294
189978 controlaltdelete
pi_145991827
quote:
10s.gif Op maandag 27 oktober 2014 12:52 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Cantlie en Ciancia? psy-opps? Echt? Dat geloof je wél?

Tevens een beetje een karig verweer ;) Hoe kun je dit serieus nemen? Die man uit het filmpje heeft geen idee waar hij het over heeft. Hij zegt maar wat. Hij noemt het 'real information' en tadaaa. Controlaltdelete is om? Is het zo simpel?
John CanLie ik lig al de hele ochtend in een deuk als ik er aan denk. Joke of the day _O-
  maandag 27 oktober 2014 @ 12:55:27 #295
116015 SicSicSics
pi_145991868
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 12:54 schreef controlaltdelete het volgende:
John CanLie ik lig al de hele ochtend in een deuk als ik er aan denk. Joke of the day _O-
En Jeroen Oerlemans dan? Hoe is dat een psy-opp mind control naam? :D

Tevens ontwijk je nog steeds alle commentaar en vragen. Sterk! 8-)
Fine, fuck you then!
  maandag 27 oktober 2014 @ 12:59:29 #296
189978 controlaltdelete
pi_145991992
quote:
14s.gif Op maandag 27 oktober 2014 12:55 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

En Jeroen Oerlemans dan? Hoe is dat een psy-opp mind control naam? :D
all part of the game...
pi_145994687
quote:
14s.gif Op maandag 27 oktober 2014 12:55 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Tevens ontwijk je nog steeds alle commentaar en vragen. Sterk! 8-)
all part of the game...
Conscience do cost.
pi_145995541
quote:
Op maandag 27 oktober 2014 12:49 schreef controlaltdelete het volgende:
Fijn dat je de moeite hebt genomen. Dat jij blijft geloven dat ISIS boze moslims zijn is je goed recht. Ik trap niet in deze poppenkast, ISIS = Mossad, USA en UK all fear mongering, mind control onzin om mensen te hersenspoelen voor WW3.
Vrij vertaald:

maandag 27 oktober 2014 @ 15:01:47 #299
189978 controlaltdelete
pi_145995900
quote:
6s.gif Op maandag 27 oktober 2014 14:51 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Vrij vertaald:

[ afbeelding ]
Ook een mogelijkheid idd om je als een klein kind gedragen _O- :W niveau van een kleuter dus
pi_145995967
quote:
Op maandag 27 oktober 2014 15:01 schreef controlaltdelete het volgende:
Ook een mogelijkheid idd om je als een klein kind gedragen _O- :W Niveau van een kleuter dus.
Deze spiegel werd u voorgehouden door Treinhomo.
Treinhomo. Kenners weten waarom.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-10-2014 15:06:53 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')