Het morele aspect was er eigenlijk altijd al, in de vorm van geloof. Tegenwoordig (na '45) is er ook nog het 'wereldvrede' aspect bij gekomen.quote:Op maandag 13 oktober 2014 13:42 schreef Japie77 het volgende:
Nou ik geloof toch dat morele standpunten er later pas bij gezocht worden. Het draait vooral om geld en als uitvloeisel daarvan geopolitiek.
Volgens mij zijn de meeste van die mensen zeker wel uitgerangeerd:quote:Wat betreft dat rapport, dat laat toch zien wat de intenties van dat clubje mensen was. En op een heleboel belangrijke posities zitten nu nog steeds dezelfde poppetjes. Het is niet opeens zo dat sinds Obama aan de macht is ze een compleet andere koers varen. Dat willen veel mensen graag geloven maar als je naar de feiten kijkt doet hij bijna hetzelfde als wat Bush deed.
Dat klopt.quote:Maar goed we zullen wel zien of WW3 er komt of niet. De tijd zal het leren.
Gaat er toch iets goed.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 21:06 schreef Lavenderr het volgende:
WASHINGTON (ANP) - Even buiten de Amerikaanse hoofdstad Washington, op Andrews Airforce Base, zijn militaire kopstukken van de coalitie tegen Islamitische Staat begonnen aan een ingelaste vergadering over de te volgen strategie. De bijeenkomst wordt geleid door de voorzitter van de Amerikaanse gemeenschappelijke chefs van staven, generaal Martin Dempsey. Voor Nederland schuift commandant der strijdkrachten Tom Middendorp aan. President Barack Obama zal ook langskomen.
Het is de eerste keer dat er op dit niveau militairen bijeenkomen sinds de coalitie tegen IS in september in elkaar is gedraaid. Er wordt gesproken over ,,een gemeenschappelijke visie op de campagne tegen IS, de uitdagingen daarvan en de weg voorwaarts'', aldus een Amerikaanse militaire woordvoerder.
http://www.elsevier.nl/Ne(...)d-tegen-IS-1621647W/
In zekere zin verbroedert IS landen die hiervoor nooit gedacht hadden de koppen bij elkaar te steken.
Ja, dat heb ik ook. Ik probeer altijd objectief te blijven, maar hier heb ik het idee dat het een herhaling is van die 9/11 docu waarbij ze los gingen op allemaal theorieën.quote:
Mensen die denken dat 9/11 in scene is gezetquote:Op woensdag 15 oktober 2014 02:41 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik ook. Ik probeer altijd objectief te blijven, maar hier heb ik het idee dat het een herhaling is van die 9/11 docu waarbij ze los gingen op allemaal theorieën.
mensen die denken dat 9/11 niet in scene is gezet.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 02:48 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Mensen die denken dat 9/11 in scene is gezet
Sorry hoor maar sommige mensen willen maar wat graag geloven dat achter elke kutgebeurtenis een wolf van eigen bodem zit
Gewoon het feit dat overheden OVERAL in falen is bewijs genoeg dat ze niet competent genoeg zijn om zoiets op te zetten en jarenlang geheim te houden natuurlijk.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 02:53 schreef Kandijfijn het volgende:
Ga ik nu werkelijk serieus reageren in BNW.
Maar okey, het probleem van veel complottheorieën is dat ze te gedetailleerd zijn en altijd van A tot Z gepland lijken te zijn. Dat is totaal onrealistisch organisatie's hebben vaak doelen die ze gaan der tijd behalen. Geboden kansen worden aangepakt en benut door het middenkader geënt op strategieën die van bovenaf zijn bepaald. Hetzelfde telt voor overheden en geheime diensten en defensie.
Wat je heel vaak ziet is het ingaan op gebeurtenissen en ze voor het hogere goed gebruiken. Moedjahedien trekken ten strijde tegen de Sovjet Unie? Bewapenen die handel, elke euro besteed in Afghanistan is een euro niet besteed voor nieuwe wapentechnologie en soldaten in Europa. Dat was geen grote samenzwering om Al Quada op te richten. Dat was achteraf gezien een naar bijproduct.
9/11 een complot? Mjoawh daar geloof ik niet in "bewijzen" in documentaire's zijn ook gewoon bullshit. Zijn er dingen later in de doofpot gestopt en is 9/11 optimaal gebruikt voor buitenlandse politiek? Ja helaas wel.
Hetzelfde liedje ongeveer met Isis het is een bijproduct van jarenlange onrust in de regio. Avontuur, lust voor geweld, religie trekt mensen uit de hele wereld naar een klein stukje grond toe. Zullen Amerika en Israël er zoveel mogelijk uit proberen te halen? Vast wel vorig jaar wilde Amerika isis nog bewapenen maar nu bleek dat geen goed idee meer te zijn.
Maar compleet uitgedachte complotten? Dat is gewoonweg niet realistisch gezien als je ziet hoe incompetent overheden op andere gebieden is.
.. het is dan ook niet de overheid.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 02:53 schreef Kandijfijn het volgende:
Ga ik nu werkelijk serieus reageren in BNW.
Maar okey, het probleem van veel complottheorieën is dat ze te gedetailleerd zijn en altijd van A tot Z gepland lijken te zijn. Dat is totaal onrealistisch organisatie's hebben vaak doelen die ze gaan der tijd behalen. Geboden kansen worden aangepakt en benut door het middenkader geënt op strategieën die van bovenaf zijn bepaald. Hetzelfde telt voor overheden en geheime diensten en defensie.
Wat je heel vaak ziet is het ingaan op gebeurtenissen en ze voor het hogere goed gebruiken. Moedjahedien trekken ten strijde tegen de Sovjet Unie? Bewapenen die handel, elke euro besteed in Afghanistan is een euro niet besteed voor nieuwe wapentechnologie en soldaten in Europa. Dat was geen grote samenzwering om Al Quada op te richten. Dat was achteraf gezien een naar bijproduct.
9/11 een complot? Mjoawh daar geloof ik niet in "bewijzen" in documentaire's zijn ook gewoon bullshit. Zijn er dingen later in de doofpot gestopt en is 9/11 optimaal gebruikt voor buitenlandse politiek? Ja helaas wel.
Hetzelfde liedje ongeveer met Isis het is een bijproduct van jarenlange onrust in de regio. Avontuur, lust voor geweld, religie trekt mensen uit de hele wereld naar een klein stukje grond toe. Zullen Amerika en Israël er zoveel mogelijk uit proberen te halen? Vast wel vorig jaar wilde Amerika isis nog bewapenen maar nu bleek dat geen goed idee meer te zijn.
Maar compleet uitgedachte complotten? Dat is gewoonweg niet realistisch gezien als je ziet hoe incompetent overheden op andere gebieden is.
Ik sluit mij aan bij Atuinhek.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 09:30 schreef Lambiekje het volgende:
mensen die denken dat 9/11 niet in scene is gezet.
Heb je wel wat onderzocht?
Samen met Atuinhek ben je de laatste der Mohikanen.
Eeehmmm, nee, dat is is jouw vage wereldje misschien zo.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 09:30 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
mensen die denken dat 9/11 niet in scene is gezet.
Heb je wel wat onderzocht?
Samen met Atuinhek ben je de laatste der Mohikanen.
Dat!quote:Op woensdag 15 oktober 2014 10:15 schreef P8 het volgende:
Gaan we het hebben over het WTC of over IS?
Anyway, IS is inderdaad gecreëerd door de VS, Israel en Europa. 'Onze' bemoeienis van de afgelopen decennia (en vooral de afgelopen 13 jaar) heeft 'hun' geloof in de Islam versterkt tot fundamentalistische proporties.
Ga eens naar het 9/11-topic Lambiekje.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 10:14 schreef Lambiekje het volgende:
zijn er nog echt mensen die denken 19 kapers met boxcutters
ongelooflijk.
Men is nog stommer dan ik dacht.
Om precies te zijn..quote:Op woensdag 15 oktober 2014 10:20 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat!
Plus zeer mogelijk wat 'funding' in de vorm van wapens, geld en training omdat ze (nog) niet te radicaal waren, maar wel tegen andere (bijvoorbeeld Assad) vijanden van het Westen vochten.
Groot complot? Ik denk het niet.
... het is met elkaar verbonden. Het is de gehele aanleiding totquote:Op woensdag 15 oktober 2014 10:33 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ga eens naar het 9/11-topic Lambiekje.
Eigenlijk heeft BNW dan ook maar 1 topic nodig.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 10:52 schreef Lambiekje het volgende:
... het is met elkaar verbonden. Het is de gehele aanleiding tot
Jíj verbindt het met elkaar.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 10:52 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
het uitroeien van de mensenheid?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 10:52 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Die is echt koekkoek idd.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 10:50 schreef Blaadjes het volgende:
Welke situatie of ramp waar dan ook ter wereld er komt altijd wel een theorie dat Israël erachter zit.
Persoonlijk vind ik de theorie dat Israël de tsunami bij Japan heeft veroorzaakt en gelijk nog wat cameraatjes in fukushima liet ontploffen om Japan te straffen nog wel de mooiste.
Ik was altijd in de veronderstelling dat het anti-semitisme na WOII wel een beetje over was, maar het blijft gewoon!quote:Op woensdag 15 oktober 2014 11:11 schreef theguyver het volgende:
Dus als laatste bericht bij elk topic kan je neer zetten Israel.
En klaar is BNW?
Het steekt weer steeds vaker zijn akelige kop op.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:14 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ik was altijd in de veronderstelling dat het anti-semitisme na WOII wel een beetje over was, maar het blijft gewoon!
Nog steeds in religieuze vorm. "Ze" hebben Christus vermoord of "ze" zijn nazaten van de verkeerde zoon van Abraham...
Of in conspiracy vorm (vaak uit diezelfde rechts-christelijke kringen); mensen zijn er nog steeds eerlijk(?) van overtuigd, dat "de Joden(?)" de rijke elite vormen en de wereld (willen) overheersen?
Triest eigenlijk.
Nou ben ik nogal pro Israël dus niet echt objectief en daarom meng ik mij ook vrijwel nooit in de discussie.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:14 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ik was altijd in de veronderstelling dat het anti-semitisme na WOII wel een beetje over was, maar het blijft gewoon!
Nog steeds in religieuze vorm. "Ze" hebben Christus vermoord of "ze" zijn nazaten van de verkeerde zoon van Abraham...
Of in conspiracy vorm (vaak uit diezelfde rechts-christelijke kringen); mensen zijn er nog steeds eerlijk(?) van overtuigd, dat "de Joden(?)" de rijke elite vormen en de wereld (willen) overheersen?
Triest eigenlijk.
Ik denk dat het lastiger is om te bewijzen dat 9/11 geen complot is dan het wel een complot is overigens.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 02:53 schreef Kandijfijn het volgende:
Angst creatie.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 10:54 schreef HeatWave het volgende:
[..]
het uitroeien van de mensenheid?
Dat is een middel, geen doel.quote:
Vertel maar, wat heb je geleerd?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 15:39 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Zo iemand heeft een nieuw woordje geleerd
Ik denk niet dat IS er voor zorgt dat de politiestaat (die we overigens niet hebben) zegeviert.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 15:38 schreef vigilant7 het volgende:
[..]
Het volk bang houden zodat de politiestaat kan zegevieren.
Oja, ik ging off topic zeker? Sorry.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 15:42 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik denk niet dat IS er voor zorgt dat de politiestaat(die we overigens niet hebben) zegeviert.
Waarom probeer je mij bang te houden met verhalen over politiestaten?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 15:38 schreef vigilant7 het volgende:
[..]
Het volk bang houden zodat de politiestaat kan zegevieren.
Gewoon op je hoede zijn.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 15:47 schreef ems. het volgende:
[..]
Waarom probeer je mij bang te houden met verhalen over politiestaten?
Good question.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 15:47 schreef ems. het volgende:
[..]
Waarom probeer je mij bang te houden met verhalen over politiestaten?
Nog meer angstzaaierij. Wat maakt jou eigenlijk anders dan de politiestaat die je zo hekelt?quote:
Ik heb geen macht.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 15:53 schreef ems. het volgende:
[..]
Nog meer angstzaaierij. Wat maakt jou eigenlijk anders dan de politiestaat die je zo hekelt?
Je bedoelt dat je aan wal staatquote:
Dat vind ik altijd zo jammer, die terminologie-retoriek. Geef t beestje een naampje.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 16:11 schreef Lavenderr het volgende:
Nederland volgens Timmermans "niet in oorlog" in Irak
De Nederlandse F-16-gevechtsvliegtuigen die doelen van terreurgroep Islamitische Staat (IS) in Irak bombarderen, verrichten daarmee oorlogshandelingen. Maar dat betekent volgens minister Frans Timmermans van Buitenlandse Zaken niet dat Nederland in oorlog is.
Dat zei hij woensdag in een overleg met de Tweede Kamer.
Nederland geeft militaire steun in een gewapend conflict tussen IS en Irak, waarbij Irak steun krijgt van een internationale coalitie van landen. Dat gebeurt op verzoek van Irak, ''een soeverein land dat z'n soevereiniteit wil handhaven''.
De inzet van de F-16's kan volgens Timmermans worden gezien als een handeling in het kader van een gewapend conflict, waarop het internationaal humanitair recht van toepassing is. ''In die zin is het een oorlogshandeling, maar het betekent dus niet dat we in oorlog zijn.''
http://www.nu.nl/politiek(...)-oorlog-in-irak.html
Dat gedraai en gekronkel heeft Frans wel goed onder de knie. Hij past perfect in Brussel.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 16:18 schreef ems. het volgende:
[..]
Je bedoelt dat je aan wal staat
[..]
Dat vind ik altijd zo jammer, die terminologie-retoriek. Geef t beestje een naampje.
Mooi staaltje Newspeakquote:Op woensdag 15 oktober 2014 16:11 schreef Lavenderr het volgende:
Mwa, ik kan het de man niet zo kwalijk nemen. Op het moment dat je erkent dat Nederland officieel "oorlog voert" tegen IS kunnen daar nogal emotionele reacties op volgen, uit zowel het rationele kamp als het IS-kamp. Ik denk dat elke huidige politicus (behalve de PVV danquote:Op woensdag 15 oktober 2014 16:26 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat gedraai en gekronkel heeft Frans wel goed onder de knie. Hij past perfect in Brussel.
Ja, hij moet wel versluierd spreken. En hij is natuurlijk nog maar net gigantisch de mist ingegaan over MH17 dus hij weegt nu elk woord op een goudschaaltje.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 16:46 schreef ems. het volgende:
[..]
Mwa, ik kan het de man niet zo kwalijk nemen. Op het moment dat je erkent dat Nederland officieel "oorlog voert" tegen IS kunnen daar nogal emotionele reacties op volgen, uit zowel het rationele kamp als het IS-kamp. Ik denk dat elke huidige politicus (behalve de PVV dan) in zijn positie ongeveer hetzelfde had gezegd.
Ik heb ook liever politici die gewoon zeggen waar het op staat, hoe lelijk de situatie wel of niet is. Ik denk echter ook dat als je over dit soort onderwerpen te 'plat' of onoverwogen spreekt dat er dan nadelige gevolgen aan kunnen zitten. Wij kunnen die eerlijkheid wel toejuichen, maar op hetzelfde moment zijn er gigantisch veel mensen die zijn woorden veel zwaarder wegen dan wij.
De definitie van een oorlog is niet vastgelegd, er is wel gesteld door Richardson[ dat 1 dode een moord is en 1000 doden een gewapend conflict oftewel oorlog!quote:Op woensdag 15 oktober 2014 16:11 schreef Lavenderr het volgende:
De Nederlandse F-16-gevechtsvliegtuigen die doelen van terreurgroep Islamitische Staat (IS) in Irak bombarderen, verrichten daarmee oorlogshandelingen. Maar dat betekent volgens minister Frans Timmermans van Buitenlandse Zaken niet dat Nederland in oorlog is.
Dat zei hij woensdag in een overleg met de Tweede Kamer.
Nederland geeft militaire steun in een gewapend conflict tussen IS en Irak, waarbij Irak steun krijgt van een internationale coalitie van landen. Dat gebeurt op verzoek van Irak, ''een soeverein land dat z'n soevereiniteit wil handhaven''.
De inzet van de F-16's kan volgens Timmermans worden gezien als een handeling in het kader van een gewapend conflict, waarop het internationaal humanitair recht van toepassing is. ''In die zin is het een oorlogshandeling, maar het betekent dus niet dat we in oorlog zijn.''
http://www.nu.nl/politiek(...)-oorlog-in-irak.html
Er is sprake van een oorlog wanneer een partij de oorlog verklaard aan een andere partij. Wij steunen de "oorlog tegen terrorisme". Maar omdat 'terrorisme' een handelswijze is en geen daadwerkelijke partij kun je stellen dat wij niet de oorlog hebben verklaard. IS heeft op haar beurt (voor zover ik weet) ook geen oorlog verklaard aan specifiek Nederland of een van haar bondgenoten.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 16:51 schreef theguyver het volgende:
[..]
De definitie van een oorlog is niet vastgelegd, er is wel gesteld door Richardson[ dat 1 dode een moord is en 1000 doden een gewapend conflict oftewel oorlog!
Dus als de teller op 999 staat moeten we kappen
Er zijn een aantal manieren om oorlogvoering te categoriseren. Eén categorisering is conventioneel tegenover onconventioneel, waarbij conventionele oorlogvoering goed geïdentificeerde en bewapende krachten impliceert die elkaar bevechten op een vrij open en ongecompliceerde manier zonder massavernietigingswapens. Onconventioneel verwijst naar andere soorten oorlog die elementen als inval, guerrilla en terrorisme kunnen omvatten. Deze categorie omvat tevens chemische of biologische oorlogvoering.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 17:37 schreef P8 het volgende:
[..]
Er is sprake van een oorlog wanneer een partij de oorlog verklaard aan een andere partij. Wij steunen de "oorlog tegen terrorisme". Maar omdat 'terrorisme' een handelswijze is en geen daadwerkelijke partij kun je stellen dat wij niet de oorlog hebben verklaard. IS heeft op haar beurt (voor zover ik weet) ook geen oorlog verklaard aan specifiek Nederland of een van haar bondgenoten.
Het is gemierenneuk om woorden en Timmermans lult politiek correcte onzin. Als de veiligheid in zowel hun land (bombardementen obviously) als Nederland in gevaar is (Joodse instanties die extra beveiliging krijgen en militairen die niet meer in uniform over straat mogen), dan is er wmb sprake van oorlog.
Ja ik postte dat dus ook net in een ander topic.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 16:49 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, hij moet wel versluierd spreken. En hij is natuurlijk nog maar net gigantisch de mist ingegaan over MH17 dus hij weegt nu elk woord op een goudschaaltje.
Gezien de macht en kwaliteit van het Iraakse leger overeenkomen met de bejaarde padvinders van hier om de hoek kan zoiets alleen maar goed uitpakken. Ik vermoed dan ook dat ze gestolen vliegtuigjes netjes allemaal crashen voordat ze er kwaad mee hebben kunnen doen.quote:Voormalige Iraakse militairen uit de luchtmacht van Saddam Hoessein zouden de extremisten op een luchtmachtbasis in Aleppo trainen.
iddquote:Op vrijdag 17 oktober 2014 14:17 schreef ems. het volgende:
[..]
Gezien de macht en kwaliteit van het Iraakse leger overeenkomen met de bejaarde padvinders van hier om de hoek kan zoiets alleen maar goed uitpakken. Ik vermoed dan ook dat ze gestolen vliegtuigjes netjes allemaal crashen voordat ze er kwaad mee hebben kunnen doen.
Trouwens, de getrainde internationale piloten in hun F22+ maken gehakt van een paar clowns in een F16.
De beste piloten van het Iraakse leger, werden in de vorige oorlog al uit de lucht geknalt.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 14:17 schreef ems. het volgende:
[..]
Gezien de macht en kwaliteit van het Iraakse leger overeenkomen met de bejaarde padvinders van hier om de hoek kan zoiets alleen maar goed uitpakken. Ik vermoed dan ook dat ze gestolen vliegtuigjes netjes allemaal crashen voordat ze er kwaad mee hebben kunnen doen.
Trouwens, de getrainde internationale piloten in hun F22+ maken gehakt van een paar clowns in een F16.
Hoe kan deze man John Cantlie aan mijn aandacht ontsnapt zijn? Ik blijf er om in een deuk liggen. Al noemen ze hem John Talk Shit dan zijn er nog mensen die het blijven gelovenquote:Op maandag 27 oktober 2014 09:57 schreef SicSicSics het volgende:
Ik ben blij dat je erom kunt lachen...
Maar wat is het nou controlaltdelete?
Volgens BNW is het dus:
De Amerikaanse overheid (IS = CIA) beschuldigt zichzelf ervan om gevangen achter te laten zodat deze (fake) geëxecuteerd kunnen worden om hier steun te krijgen in een oorlog tegen zichzelf? En laten dit vertellen door een fake gevangene die niet gevangen is en waarschijnlijk fake geëxecuteerd zal worden om... ik ben het kwijt
Kan iemand hier een diagram maken van wie nou wat gezegd heeft? En wie nou wie is?
Dat is toch geen antwoordquote:Op maandag 27 oktober 2014 10:09 schreef controlaltdelete het volgende:
Maar om je vragen te beantwoorden kijk deze video van PRE eens
Nou ja, een IS-terrorist die thuis in zijn eentje al doodgaat aan zijn eigen bomgordel vind ik nog wel iets komisch hebben.quote:Op maandag 27 oktober 2014 10:16 schreef Lavenderr het volgende:
Ik zie geen greintje humor in alles wat met IS te maken heeft.
Leuk dat je er om kunt lachen maar waarom, mocht het echt helemaal zo zijn zoals jij het in je hoofd hebt zitten, zo amateuristisch?quote:Op maandag 27 oktober 2014 10:09 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Hoe kan deze man John Cantlie aan mijn aandacht ontsnapt zijn? Ik blijf er om in een deuk liggen. Al noemen ze hem John Talk Shit dan zijn er nog mensen die het blijven geloven![]()
![]()
Leg nu eerst eens uit waarom die naam zo bijzonder is (het is namelijk een redelijk veelvoorkomende achternaam) of is dat ook al te lastig?quote:Op maandag 27 oktober 2014 10:33 schreef controlaltdelete het volgende:
Fijn om te lezen dat jullie achter John Talk Shit blijven staan, dat zal um goed doen
Mind control en veroorzaken van verwarring zodat men nog makkelijker te beïnvloeden is. Heb nog wel meer gevonden over meneer Can Lie maar het plaatsen heeft geen zin want is allemaal niet betrouwbaar genoeg want is geen nu.nlquote:Op maandag 27 oktober 2014 10:45 schreef Chewie het volgende:
[..]
Leg nu eerst eens uit waarom die naam zo bijzonder is (het is namelijk een redelijk veelvoorkomende achternaam) of is dat ook al te lastig?
En waarom zouden die o zo machtige powers that be met zulke blijkbaar slecht verzonnen namen aan komen zetten?
Nu is de naam opeens minder van belang?quote:Op maandag 27 oktober 2014 10:53 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Mind control en veroorzaken van verwarring zodat men nog makkelijker te beïnvloeden is. Heb nog wel meer gevonden over meneer Can Lie maar het plaatsen heeft geen zin want is allemaal niet betrouwbaar genoeg want is geen nu.nl
Die naam blijft lachwekkend. Buiten mij zijn er gelukkig inmiddels miljoenen mensen die het wel inzien. John Cantlie kom op zeg als je daar nog intrapt dan twijfel ik aan iemand zijn gezonde verstand. ISIS= Israel Secret Intelligence Service, opgezet door Israel, Amerika en UK. Als je daar meer over wil weten ga zelf eens op onderzoek uit.quote:Op maandag 27 oktober 2014 11:15 schreef Chewie het volgende:
[..]
Nu is de naam opeens minder van belang?
Gelukkig maar dat we jou hier hebben die elke keer toch heel simpel door deze mind control heen prikt
Maar wat is er mis met een achternaam die al zeker sinds 1800 in gebruik is?quote:Op maandag 27 oktober 2014 11:30 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Die naam blijft lachwekkend. Buiten mij zijn er gelukkig inmiddels miljoenen mensen die het inmiddels wel inzien. John Cantlie kom op zeg als je daar nog intrapt dan twijfel ik aan iemand zijn gezonde verstand. ISIS= Israel Secret Intelligence Service, opgezet door Israel, Amerika en UK. Als je daar meer over wil weten ga zelf eens op onderzoek uit.
Daar heb je vast wel bewijzen voor.quote:Op maandag 27 oktober 2014 11:30 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Die naam blijft lachwekkend. Buiten mij zijn er gelukkig inmiddels miljoenen mensen die het wel inzien. John Cantlie kom op zeg als je daar nog intrapt dan twijfel ik aan iemand zijn gezonde verstand. ISIS= Israel Secret Intelligence Service, opgezet door Israel, Amerika en UK. Als je daar meer over wil weten ga zelf eens op onderzoek uit.
Imho is dit een essentieel iets dat ik ook merk bij berichtgeving over IS, waarbij de kranten vaak niet genoeg geld hebben om zelf eigen correspondenten ter plekke te hebben en voor hun informatie sterk afhankelijk zijn van 'derden' die al dan niet ook hun eigen belangen hebben en dus ook hun informatie-voorziening 'aanpassen' aan de behoeften van de organisaties die vaak hun verblijf ter plekke betalen.quote:Een kaart is dus geen neutrale afbeelding. De producent van de kaart wil een boodschap overbrengen op de lezer. Om tot een kaart te komen loopt de producent een selectieproces door waarbij op basis van eigen criteria informatie opgenomen wordt op de kaart. Onvermijdelijk wordt hierbij een deel van de totale beschikbare informatie weggelaten. De selectiecriteria die worden gehanteerd hangen af van de intenties en motivaties van de kaartproducent. Deze construeert een beeld dat zijn of haar boodschap kan overbrengen.
Fijn dat je de moeite hebt genomen. Dat jij blijft geloven dat ISIS boze moslims zijn is je goed recht. Ik trap niet in deze poppenkast, ISIS = Mossad, USA en UK all fear mongering, mind control onzin om mensen te hersenspoelen voor WW3.quote:Op maandag 27 oktober 2014 12:38 schreef SicSicSics het volgende:
Even resumerend, hij belooft aan het begin van het filmpje antwoord te geven/ duidelijkheid te scheppen over de volgende punten:
1. Designed to make anybody opposed... look like a terrorist. (Doel van het filmpje van Cantlie.)
2. ISIS is 100% backed and funded by 'the west'.
3. Some (criminal eliments) in the UK and US government are funding these people, to use as a problem, reaction, solution to exert more power in the middle east openly. (To send US/ UK/ NATO troops in there.)
Op 8.05 verteld hij het volgende verhaal.
Men wil Syria en Irak omdat het een doorvoergebied is tussen de 2 Axis of Evil. The East and West. Rusland, China en Iran aan de ene. De UK en US aan de andere kant. (Heeft die gast wel eens op een kaart gekeken?) Daarna zegt hij dat deze twee groepen, cabals, vechten om de resources (Lithium, Olie en Opium) van Syria en Irak. In dezelfde zin zegt hij dat beide cabals aangestuurd worden door dezelfde 'elite', zonder verblikken of verblozen. Like wtf!
Hij noemt Saudi Arabie, Koeweit en Qatar... Weer als bewijs voor statement 2, denk ik? Hij noemt die landen 'Americana'. Wat a) een domme naam is en b) niet waar. Daarbij pakt hij een bron waarin staat dat het geld komt van donateurs uit die landen; niet van de landen zelf (foutje?)
Daarna zegt hij (ik denk als bewijs voor punt 3) dat 'sommige ISIS leden' door Amerika zijn getraind en opgeleid. Wat niemand ontkent overigens en wat we vaker gezien hebben. Dubbel spionnen en overlopers zijn nou eenmaal niet nieuw.
Tevens gebruikt hij dezelfde techniek, zoals zo vaak gezien in BNW! De 'ik leg niks uit, maar lees zelf maar...' aanpak.
Ik vind dit geen uitleg voor mijn vragen, bovendien geeft hij niet eens uitleg op zijn eigen statements. The real information.Echt hou op, schei uit.
Hoe kun je dit serieus nemen? Punt 1 komt hij nooit meer op terug. Punt 3 ook niet. En zijn argument voor punt 2 is racistisch, bevooroordeeld en eigenlijk volslagen idioot.
Welke vragen van jou heeft hij fatsoenlijk beantwoord controlaltdelete?
Cantlie en Ciancia? psy-opps? Echt? Dat geloof je wél?quote:Op maandag 27 oktober 2014 12:49 schreef controlaltdelete het volgende:
Fijn dat je de moeite hebt genomen. Dat jij blijft geloven dat ISIS boze moslims zijn uit het MO is je goed recht. Ik trap niet in deze poppenkast, ISIS = Mossad, USA en UK all fear mongering, mind control onzin om mensen te hersenspoelen voor WW3.
John CanLie ik lig al de hele ochtend in een deuk als ik er aan denk. Joke of the dayquote:Op maandag 27 oktober 2014 12:52 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Cantlie en Ciancia? psy-opps? Echt? Dat geloof je wél?
Tevens een beetje een karig verweerHoe kun je dit serieus nemen? Die man uit het filmpje heeft geen idee waar hij het over heeft. Hij zegt maar wat. Hij noemt het 'real information' en tadaaa. Controlaltdelete is om? Is het zo simpel?
En Jeroen Oerlemans dan? Hoe is dat een psy-opp mind control naam?quote:Op maandag 27 oktober 2014 12:54 schreef controlaltdelete het volgende:
John CanLie ik lig al de hele ochtend in een deuk als ik er aan denk. Joke of the day
all part of the game...quote:Op maandag 27 oktober 2014 12:55 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
En Jeroen Oerlemans dan? Hoe is dat een psy-opp mind control naam?
all part of the game...quote:Op maandag 27 oktober 2014 12:55 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Tevens ontwijk je nog steeds alle commentaar en vragen. Sterk!
Vrij vertaald:quote:Op maandag 27 oktober 2014 12:49 schreef controlaltdelete het volgende:
Fijn dat je de moeite hebt genomen. Dat jij blijft geloven dat ISIS boze moslims zijn is je goed recht. Ik trap niet in deze poppenkast, ISIS = Mossad, USA en UK all fear mongering, mind control onzin om mensen te hersenspoelen voor WW3.
Ook een mogelijkheid idd om je als een klein kind gedragenquote:
Deze spiegel werd u voorgehouden door Treinhomo.quote:Op maandag 27 oktober 2014 15:01 schreef controlaltdelete het volgende:
Ook een mogelijkheid idd om je als een klein kind gedragen![]()
Niveau van een kleuter dus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |