Wat maakt een site betrouwbaar?quote:Op dinsdag 30 september 2014 17:07 schreef controlaltdelete het volgende:
En waarom is die dan zo betrouwbaar?
Dit is een mooie, zo'n medicijn moet natuurlijk uitvoerig getest worden. Regels, die gemaakt zijn om patienten tegen toxische medicijnen of gebakken lucht te beschermen, moeten worden gevolgd. Zodra het medicijn compleet uitgetest is, kan het pas op de markt komen en verkocht worden. Grote verzekeraars zullen terughoudend reageren, het blijft immers een risico om een nieuw medicijn meteen voor te schrijven. Verzekeraars betalen niet graag die risico's. Na verloop van tijd zullen, bij goedwerkende medicijnen, meer verzekeraars het medicijn aan willen bieden. Het voorkomt voor hen dan namelijk kosten.quote:Op dinsdag 30 september 2014 18:26 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Zo nieuw is het niet, het bestaat al sinds 2009. Zoals iemand anders ook al opmerkte waarom wordt het dan niet vrijgegeven we zijn alweer 5 (bijna 6) jaar verder, het is blij maken met een dode mus want idd verzekeraars verdienen veel meer aan dat ze prednison blijven slikken.
Deze post wordt zometeen opzijgeschoven want komt niet in de kraam te pas.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 12:48 schreef Lhyanna het volgende:
[..]
Dit is een mooie, zo'n medicijn moet natuurlijk uitvoerig getest worden. Regels, die gemaakt zijn om patienten tegen toxische medicijnen of gebakken lucht te beschermen, moeten worden gevolgd. Zodra het medicijn compleet uitgetest is, kan het pas op de markt komen en verkocht worden. Grote verzekeraars zullen terughoudend reageren, het blijft immers een risico om een nieuw medicijn meteen voor te schrijven. Verzekeraars betalen niet graag die risico's. Na verloop van tijd zullen, bij goedwerkende medicijnen, meer verzekeraars het medicijn aan willen bieden. Het voorkomt voor hen dan namelijk kosten.
Laten de testresultaten positieve effecten zien en duurt het te lang voordat het medicijn op de markt is, dan is het de schuld van BigPharma dat het ons wil tegenhouden om ooit te genezen. Laten de testresultaten negatieve effecten zien en komen ze toch te snel op de (vooral Amerikaanse) markt, dan is BigPharma(vooral ook hier in Europa) corrupt en willen ze ons ziek houden...
Vele patientbeschermende regels die gelden alleen in Europa. Ben dus maar blij dat de markt hier veel zelfreinigender is. Dat heeft alles te maken met de hoeveelheid belangen die gediend moeten worden. En ja, patientbeschermende regels zorgen voor vertraging in het proces tot goedkeur. Dat heeft voor individuen soms nadelige gevolgen, voor de grote groep is het vele malen beter.
dat gebeurt niet.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 12:48 schreef Lhyanna het volgende:
[..]
Dit is een mooie, zo'n medicijn moet natuurlijk uitvoerig getest worden.
Nee ... er is juridische bescherming voor claims. (Tenzij het echt extreem escaleert).quote:Regels, die gemaakt zijn om patienten tegen toxische medicijnen of gebakken lucht te beschermen, moeten worden gevolgd.
Kijk eens een zembla uitzending. Hier in het verrote nederland zijn ze er als de kippen bij en blijven medicijnen verkopen ook al als is het ondetussen international verboden.quote:Zodra het medicijn compleet uitgetest is, kan het pas op de markt komen en verkocht worden. Grote verzekeraars zullen terughoudend reageren, het blijft immers een risico om een nieuw medicijn meteen voor te schrijven.
Aandoening waar een paar mensen aan leiden wordt niet onderzocht. Puur vanwege winst.quote:Verzekeraars betalen niet graag die risico's. Na verloop van tijd zullen, bij goedwerkende medicijnen, meer verzekeraars het medicijn aan willen bieden. Het voorkomt voor hen dan namelijk kosten.
Laten de testresultaten positieve effecten zien en duurt het te lang voordat het medicijn op de markt is, dan is het de schuld van BigPharma dat het ons wil tegenhouden om ooit te genezen.
..dat geloof je zelf toch hoop ik ook niet. Hè?quote:Laten de testresultaten negatieve effecten zien en komen ze toch te snel op de (vooral Amerikaanse) markt, dan is BigPharma(vooral ook hier in Europa) corrupt en willen ze ons ziek houden...
Vele patientbeschermende regels die gelden alleen in Europa. Ben dus maar blij dat de markt hier veel zelfreinigender is.
je snap echt niet hoe badpharma werkt. Dat is wel duidelijk.quote:Dat heeft alles te maken met de hoeveelheid belangen die gediend moeten worden. En ja, patientbeschermende regels zorgen voor vertraging in het proces tot goedkeur. Dat heeft voor individuen soms nadelige gevolgen, voor de grote groep is het vele malen beter.
And lo it was so.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 12:53 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Deze post wordt zometeen opzijgeschoven want komt niet in de kraam te pas.
Werknemers van het CBG zitten dagelijks alleen maar patience te spelen?quote:
Ah, het CBG zoekt dus uit wat een medicijnfabrikant moet doen om zichzelf juridisch in te dekken. Ze kijken dus het hele onderzoek na om te zorgen dat alle negatieve gevolgen wel goed gedocumenteerd worden. Precies wat ik beweer dus? Juridische bescherming klinkt heel eng, maar een fabrikant die zich juridisch helemaal in wil dekken zal een goed product moeten verkopen. Klapt er één wetenschapper, kan ook een niet direct betrokkenen zijn, dan staan de meeste advocaten al klaar voor de aanval.quote:[..]
Nee ... er is juridische bescherming voor claims. (Tenzij het echt extreem escaleert).
Dat geld corrumpeert is zeker waar, maar ik krijg niks gevonden over verkoop van verboden middelen via officiele kanalen. Links naar uitzendingen/geloofwaardige websites?quote:[..]
Kijk eens een zembla uitzending. Hier in het verrote nederland zijn ze er als de kippen bij en blijven medicijnen verkopen ook al als is het ondetussen international verboden.
Dat is dan weer het nadeel van de vrije markt. Geen enkel bedrijf gaat een verliesmakend product produceren. Het klinkt heel nobel, maar dat zal toch echt vanuit de overheid geregeld moeten worden. En raad eens wat de huidige democratische mening is over overheid en onderzoeksubsidie: "Kan dat niet particulier gedaan worden?" Niemand wil het betalen.quote:[..]
Aandoening waar een paar mensen aan leiden wordt niet onderzocht. Puur vanwege winst.
Het gaat ze NIET om onze gezondheid.
Er is zo'n groot verschil tussen de EU en Amerika, dat is niet normaal. Vooral in de gezondheidszorg en in het onderwijs zijn de verschillen enorm.quote:[..]
..dat geloof je zelf toch hoop ik ook niet. Hè?
Ik ken er genoeg die werkzaam zijn in verschillende takken van de medische wereld. Ik weet ook wel enigszins waar de corruptie zich vooral bevindt. Ik heb ook enig besef van de verschillende belangen die spelen. Klein beetje analytisch denkniveau leert mij ook, dat het gewoon veel makkelijker is om de prijs kunstmatig te verhogen dan om rommel op de markt te brengen. Natuurlijk is er corruptie, natuurlijk is niet alles bekend en natuurlijk zijn er fabrikanten die ons liever ziek zien dan gezond.quote:[..]
je snap echt niet hoe badpharma werkt. Dat is wel duidelijk.
Deze is zo leuk, die neem ik even mee naar het vaccinatietopic . Met uw welnemenquote:Op woensdag 1 oktober 2014 14:44 schreef .SP. het volgende:
Leuk plaatje, neem aan dat Lambiekje een leuke verklaring heeft.
[ afbeelding ]
Uitstekende keuze, daar komt dit plaatje veel beter tot z'n recht.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 15:19 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Deze is zo leuk, die neem ik even mee naar het vaccinatietopic . Met uw welnemen
Het antwoord laat nog even op zich wachten daar.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 15:46 schreef .SP. het volgende:
[..]
Uitstekende keuze, daar komt dit plaatje veel beter tot z'n recht.
Het wordt wel eens geroepen over warhoofden en ideologische brulapen, die zo gestoord en dom posten dat het opzet lijkt. Zo iemand lijkt helemaal een trol, als die te dom is om kritiek die ze krijgen, te begrijpen. Zelf kunnen ze dat niet, maar ze roepen wel hard. Kritiek is voor hen een ander woord voor schreeuwen. Kritiek ter harte nemen zullen ze nooit doen, want ze zien het geschreeuw, afzeiken enz. Wie niet begrijpt hoe anders zo'n op een forum verdwaalde nitwit is, ziet er inderdaad vaak een trol in.quote:Op dinsdag 30 september 2014 17:01 schreef controlaltdelete het volgende:
Als het om Lambiekje gaat die vind ik verre van een trol maar het woord trol wordt hier al snel geroepen helaas.
Sites met wetenshappelijke artikelen, zijn betrouwbaar. Vaak mag je alleen het uittreksel (abstract) gratis lezen. Erg is dat niet, het hele artikel is onbegrijpelijk voor de leek, en ook voor een boel dokters. Niet aan te raden als begin. Wel een aanrader is het boek van Ben Goldacre: Wetenschap of Kwakzalverij (orig. Bad Science), en zijn website: www.badscience.net.quote:Ik lees zijn berichten iig met interesse en met mij meer mensenVerder heb ik al eens eerder de vraag gesteld wat zijn dan betrouwbare sites? Ik hou mijn view graag open dus kan ik daar ook eens gaan kijken.
denk eerder smeergeld aannemenquote:Op woensdag 1 oktober 2014 13:41 schreef Lhyanna het volgende:
[..]
Werknemers van het CBG zitten dagelijks alleen maar patience te spelen?
falsificeren, ghostwriting en andere ongein is een hobby van wetenschappers.quote:[..]
Ah, het CBG zoekt dus uit wat een medicijnfabrikant moet doen om zichzelf juridisch in te dekken. Ze kijken dus het hele onderzoek na om te zorgen dat alle negatieve gevolgen wel goed gedocumenteerd worden. Precies wat ik beweer dus? Juridische bescherming klinkt heel eng, maar een fabrikant die zich juridisch helemaal in wil dekken zal een goed product moeten verkopen. Klapt er één wetenschapper, kan ook een niet direct betrokkenen zijn, dan staan de meeste advocaten al klaar voor de aanval.
Artikelen doorgronden is trouwens een hobby van vele wetenschappers.
VIOXX, Diane35quote:[..]
Dat geld corrumpeert is zeker waar, maar ik krijg niks gevonden over verkoop van verboden middelen via officiele kanalen. Links naar uitzendingen/geloofwaardige websites?
Ja wel hoor Sony deed het met de playstation 3. 100$ per ding toeleggen. Maar daarmee was de BluRay wel het DVD-opvolg formaat geworden.quote:[..]
Dat is dan weer het nadeel van de vrije markt. Geen enkel bedrijf gaat een verliesmakend product produceren.
in deze moet je de overheid niet hebben.quote:Het klinkt heel nobel, maar dat zal toch echt vanuit de overheid geregeld moeten worden.
democratie bestaat niet.quote:En raad eens wat de huidige democratische mening is over overheid en onderzoeksubsidie: "Kan dat niet particulier gedaan worden?" Niemand wil het betalen.
??? op welk planeet woon je?quote:[..]
Er is zo'n groot verschil tussen de EU en Amerika, dat is niet normaal. Vooral in de gezondheidszorg en in het onderwijs zijn de verschillen enorm.
[..]
Ik ken er genoeg die werkzaam zijn in verschillende takken van de medische wereld. Ik weet ook wel enigszins waar de corruptie zich vooral bevindt. Ik heb ook enig besef van de verschillende belangen die spelen. Klein beetje analytisch denkniveau leert mij ook, dat het gewoon veel makkelijker is om de prijs kunstmatig te verhogen dan om rommel op de markt te brengen. Natuurlijk is er corruptie, natuurlijk is niet alles bekend en natuurlijk zijn er fabrikanten die ons liever ziek zien dan gezond.
Maar de hoeveelheid mensen met macht, die ons liever gezond zien dan ziek, is gelukkig nog steeds vele malen groter.
... dat zal niet lang meer duren met de TTIP & agenda21 verdragen.quote:En daaruit zijn hier in Europa regels voortgekomen, waar ze in Amerika alleen nog maar van kunnen dromen. DAT maakt het hier zo ontzettend veel beter.
(edit: ik moet hier eigenlijk helemaal niet op in gaan, maar hopelijk help ik hiermee nog iemand)
Inderdaad, thanks!quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 12:59 schreef .SP. het volgende:
fascinerend stuk: http://www.bbc.co.uk/news/health-29442642
Betrouwbare sites?quote:Op dinsdag 30 september 2014 17:01 schreef controlaltdelete het volgende:
Als het om Lambiekje gaat die vind ik verre van een trol maar het woord trol wordt hier al snel geroepen helaas. Ik lees zijn berichten iig met interesse en met mij meer mensenVerder heb ik al eens eerder de vraag gesteld wat zijn dan betrouwbare sites? Ik hou mijn view graag open dus kan ik daar ook eens gaan kijken.
Er is geen altijd betrouwbare of altijd onbetrouwbare site, en ik denk dat het op die manier er over nadenken meer problemen veroorzaakt dan oplost.quote:Op dinsdag 30 september 2014 17:01 schreef controlaltdelete het volgende:
Als het om Lambiekje gaat die vind ik verre van een trol maar het woord trol wordt hier al snel geroepen helaas. Ik lees zijn berichten iig met interesse en met mij meer mensenVerder heb ik al eens eerder de vraag gesteld wat zijn dan betrouwbare sites? Ik hou mijn view graag open dus kan ik daar ook eens gaan kijken.
quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 21:58 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Er is geen altijd betrouwbare of altijd onbetrouwbare site, en ik denk dat het op die manier er over nadenken meer problemen veroorzaakt dan oplost.
Uiteindelijk wil je dat de informatie die gedeeld wordt controleerbaar is, zodat je zelf met eigen ogen kunt checken of het waar is of niet. Als ik claim dat olifanten paars zijn, is het duidelijk dat mijn informatie onbetrouwbaar is.
Goede websites geven voor elke "waarheidsclaim" een bronvermelding, als je de claim dan niet vertrouwt kun je terug naar die bron gaan (op internet moet je vaak naar een bron van een bron van een bron) en dan kun je gewoon controleren of wat ze zeggen klopt.
Sommige websites blijken keer op keer de waarheid te verdraaien en ongefundeerde claims als de waarheid de wereld in te slingeren, dat zijn de websites die volgens de meesten hier onbetrouwbaar zijn, en in mijn mening terecht, je wilt niet dingen voor waar aannemen die later verkeerd weergegeven blijken te zijn.
Andere websites blijken het vrijwel altijd correct te doen, met misschien zo nu en dan een foutje, die laatste zou ik als betrouwbaar zien.
Maar dat is niet echt iets dat je van anderen aan moet nemen, beter kun je het gewoon zelf controleren
Vermoed van wel, maar volgens mij is het licenseren van "patenten" gangbaarder.quote:Op maandag 6 oktober 2014 15:04 schreef oompaloompa het volgende:
Kun je patenten in de medische industrie "kopen" net als bij electronica of wordt het eigenlijk alleen gebruikt als bescherming?
Hij verwijt fabrikanten onderbouwing, maar wáár is de onderbouwing van hemzelf?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 13:30 schreef Ceased2Be het volgende:
Eerst maar die ontwikkelkosten. Dikwijls wordt (overigens zonder veel onderbouwing) door producenten geroepen dat voor één werkzaam geneesmiddel er wel twintig geneesmiddelen uitgebreid getest moesten worden.
Daar geloof ik niet zoveel van.quote:Misschien is het wel zo, maar kan het niet efficiënter? Uit eigen waarneming zie ik vaak dat geneesmiddelen waarvan allang duidelijk is dat ze niet succesvol zullen zijn toch eindeloos onderzocht worden.
Grappig genoeg wordt dat juist nu al lang gedaan. High-Throughput Screening, QSAR, microdosing, ... om maar een paar voorbeelden te noemen.quote:En misschien moeten we eens kritisch kijken of met de moderne stand van de wetenschap de identificatie van potentieel effectieve medicamenten niet veel preciezer kan gebeuren.
Hier kan ik me dan wel iets bij voorstellen.quote:Eveneens verbaast iedereen die betrokken is bij geneesmiddelenontwikkeling zich vaak over de eindeloze, en dus kostbare, bureaucratie bij grote farmaceutische bedrijven met talloze functionarissen zonder duidelijke rol, commissies die gepasseerd moeten worden en vaak onnavolgbare procedures. Tel daar de complexe procedure om een geneesmiddel geregistreerd te krijgen bij op en het is duidelijk dat er aan efficiëntie veel te winnen is.
Ik mis onderbouwing.quote:Vervolgens de marketing. Voor medicamenten die echt effectief zijn en een grote verbetering voor de patiënt betekenen is marketing helemaal niet nodig. Er wordt dan ook nooit geadverteerd voor antibiotica bij een longontsteking, of voor aspirine als bloedverdunnend medicijn bij een hartinfarct. Dokters weten ook zonder reclame razendsnel als er een effectief nieuw medicament voor een ziekte beschikbaar komt. Bijna alle marketing richt zich op geneesmiddelen die een kopie zijn van wat er al is of op geneesmiddelen die nauwelijks iets toevoegen voor de patiënt. Misschien is het dan ook eens tijd te stoppen met deze zinloze activiteiten.
De stellingname is vrij hard, maar enige cijfermatige onderbouwing zou ik wel willen zien.quote:Maar zelfs als we de productiekosten, ontwikkelingskosten en marketingkosten voor lief nemen, is de prijs van een duur geneesmiddel nog niet verklaard. Deze prijs wordt namelijk vooral beïnvloed door wat de producent ervoor denkt te kunnen vragen. Dat betekent dat je bij een medicament voor een nare ziekte, waar eigenlijk nog geen goede behandeling voor is, exorbitante bedragen kunt verlangen. Er zijn talloze voorbeelden, zoals een nieuw medicijn voor melanoompatiënten, enzymtherapie voor kinderen met stofwisselingsziektes, antistoffen die vormen van leukemie kunnen genezen of middelen tegen zeldzame nierziekten die een transplantatie kunnen voorkomen. Daarvoor worden extreme prijzen gevraagd die geen enkele relatie hebben met de werkelijke kosten. In feite is daarbij sprake van een vorm van chantage van wanhopige patiënten en hun artsen, waarbij onnodige woekerprijzen worden berekend die met de rug tegen de muur dan uiteindelijk maar worden betaald. Op een vrije markt is het vragen van een prijs die de koper er voor wil betalen misschien gerechtvaardigd, maar de geneesmiddelenmarkt is natuurlijk helemaal niet vrij.
Vaste prijzen voor geneesmiddelen vind ik op zich geen slecht idee.quote:Wat is een oplossing voor dit probleem? Als we de (dure) geneesmiddelenhandel gewoonweg niet meer als een vrije markt beschouwen maar als een algemene voorziening waar zieke (en dus afhankelijke) medeburgers recht op hebben, is er een rol voor de overheid die de prijs reguleert. Ook kan deze overheid door onderhandelingen op nationaal niveau (of liever nog gezamenlijk met andere Europese landen) bij geneesmiddelproducenten betere prijzen bedingen. In ons omringende landen waar dit gebeurt, is interessant genoeg de prijs van dure geneesmiddelen aanzienlijk lager dan in Nederland. Ten slotte kan een actief beleid om de ontwikkeling van zogenaamde 'biosimilars' (geneesmiddelen die lijken op de dure medicamenten en hetzelfde effect hebben) te stimuleren én politieke druk op de Europese geneesmiddelenautoriteit EMEA om die snel door het registratieproces te loodsen, helpen om onredelijk hoge geneesmiddelprijzen snel te laten dalen.
http://retractionwatch.co(...)utism-vaccine-paper/quote:Journal makes it official, retracting controversial autism-vaccine paper
A little more than a month after removing a highly criticized article that claimed the measles-mumps-rubella (MMR) vaccine increased the risk of autism in African American boys, Translational Neurodegeneration has officially retracted the paper.
Kun je die ook even in het vaccinatie-topic zetten Oompa?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 20:55 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
http://retractionwatch.co(...)utism-vaccine-paper/
Eindelijk eens goed nieuws.quote:Griepprik failliet? Vooral bij medisch personeel..!
Opnieuw is er een stevige daling waarneembaar, in het aantal mensen dat een griepprik haalt. En dat al voor het vijfde, opeenvolgende jaar..! Dat is het resultaat uit onderzoek dat gehouden werd, in opdracht van RIVM, door ‘IQ healthcare’, onderdeel van het Radboud Universitair Medische Centrum. In 2008 was er onder deze doelgroep een vaccinatiegraad van 71,5% en in 2013 was deze gedaald naar 59,6%. Een afname van bijna 1 op de 7 mensen, die besluiten het ‘risico’ van het krijgen van de griep, te verkiezen, boven het risico van de nauwelijks werkende griepprik. De daling is het sterkst waarneembaar in de leeftijdsklasse 60 – 65 jarigen.
En het gaat dan om de groep, die medisch gezien, juist het min of meer dringende advies krijgt om zich te laten prikken met een griepvaccin.. Mensen die door hun leeftijd, ziekte, medicijngebruik of chronische aandoeningen (diabetes, hart- en vaatproblemen, nierziekten en luchtwegaandoeningen) ongeveer 1/3 van alle Nederlanders groter risico op ernstige gevolgen van de griep zouden hebben. Zij krijgen een jaarlijkse uitnodiging voor een gratis griepprik in het kader van het Nationaal Programma Grieppreventie. Voor dit onderzoek over de vaccinatiecampagne 2013-2014 zijn gegevens van 177.631 patiënten uit 45 huisartsenpraktijken geanalyseerd.
Hoe is het mogelijk dat van burgers gevraagd wordt zich te vaccineren, terwijl ziekenhuispersoneel massaal de griepvaccinatie links laat liggen..? Een onderzoek om te bepalen wat de seizoensgriep-vaccinatiegraad in 2012 was bij medewerkers in Nederlandse ziekenhuizen, levert een verrassend resultaat op. Want een vragenlijstonderzoek bij 62 Nederlandse ziekenhuizen, aangesloten bij een verzuimregistratiebureau, werd gevraagd te rapporteren hoeveel werknemers in 2012 de jaarlijkse griepvaccinatie via de werkgever (ziekenhuis) hebben ontvangen. Tevens ontvingen zij een vragenlijst over het vaccinatiebeleid in hun ziekenhuis. 45 Ziekenhuizen waren bereid tot deelname aan het onderzoek (respons: 73%).
De gemiddelde vaccinatiegraad bleek op 13% uit te komen..!
bron
Ik denk eerlijk gezegd dat Lambiekje prof hulp nodig heeft, hij dit weet, maar weigert.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 06:26 schreef starla het volgende:
Ik denk dat Lambiekje me opeens een stuk aardiger vindt als ik zeg dat ik moet bekennen dat ik hem ook nog nooit gehaald heb eigenlijk...
.
Ja,laat daar eens een studie op los oompa.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 07:24 schreef oompaloompa het volgende:
Ik vraag me af hoe ge-anonimiseerd die data zijn. Zou interessant zijn om te kijken of er een correlatie bestaat tussen griep krijgen als patien & het wel of niet inge-ent zijn van de artsen en verplegers.
Buiten mijn vakgebied helaas. Daarnaast denk ik dat de informatie op patient niveau nogal moeilijk verkrijgbaar zal zijn. Eigenlijk wel erg zonde, zou een gemakkelijke test zijn om te kijken hoe veel groter het risico is wanneer behandelaars niet inge-ent zijn.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 10:05 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja,laat daar eens een studie op los oompa.
Tja lastig om die gegevens te krijgen. Het ziekenhuis waar ik werk houdt wel bij wie van het personeel een shot heeft gehaald om uiteindelijk de data op afdelingsniveau samen te voegen. Maar het bijhouden van patiënten die griep hebben gekregen? Dan moeten alle patiënten in een periode zowel tijdens het ziekenhuisbezoek als daarbuiten in de gaten worden gehouden.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 07:24 schreef oompaloompa het volgende:
Ik vraag me af hoe ge-anonimiseerd die data zijn. Zou interessant zijn om te kijken of er een correlatie bestaat tussen griep krijgen als patien & het wel of niet inge-ent zijn van de artsen en verplegers.
Met alleen de patienten in het ziekenhuis, of ze wel of niet grep hebben gekregen & met wie ze contact hebben gehad is genoeg voor zo'n analyse met bv een hazard model. Alleen de 2e data, en misschien zelfs de derde, vallen denk ik onder patientgeheim. Aan de andere kant lijkt het me vrij gemakkelijk om patienten ervan te overtuigen deze data vrij te geven. Eigenlijk vreemd dat dit nog niet gedaan is. Lijkt me wetenschappelijk theoretisch iets minder interessant maar erg maatschappelijk belangrijk. Misschien iets voor een van de wetenschapsorganen van de overheid.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 14:32 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Tja lastig om die gegevens te krijgen. Het ziekenhuis waar ik werk houdt wel bij wie van het personeel een shot heeft gehaald om uiteindelijk de data op afdelingsniveau samen te voegen. Maar het bijhouden van patiënten die griep hebben gekregen? Dan moeten alle patiënten in een periode zowel tijdens het ziekenhuisbezoek als daarbuiten in de gaten worden gehouden.
Lijkt me wel interessante data, maar logistiek nogal een behoorlijke opgave.
Het is eigenlijk onmogelijk.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 14:32 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Tja lastig om die gegevens te krijgen. Het ziekenhuis waar ik werk houdt wel bij wie van het personeel een shot heeft gehaald om uiteindelijk de data op afdelingsniveau samen te voegen. Maar het bijhouden van patiënten die griep hebben gekregen? Dan moeten alle patiënten in een periode zowel tijdens het ziekenhuisbezoek als daarbuiten in de gaten worden gehouden.
Lijkt me wel interessante data, maar logistiek nogal een behoorlijke opgave.
En hier in het ziekenhuis komen zo'n 15000 man elke dag... het verplegend en ondersteunend personeel zijn maar een fractie daarvan. Kans dat het wordt overgebracht via een bezoeker is zeker zo groot (zo niet groter).quote:Op donderdag 9 oktober 2014 14:38 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het is eigenlijk onmogelijk.
Dan heb je patienten die ondanks de griepprik toch griep hebben gekregen. Patienten die dankzij de griepprik geen griep hebben gekregen. Patienten die de griepprik niet hebben gekregen maar ook niet ziek zijn geworden en patienten die de griepprik niet hebben genomen en wel ziek zijn geworden.
Klopt, maar dat is geen probleem. Wat je doet is groepen vergelijken. Het uiteindelijke model is een stuk complexer, maar in de meest simpele versie kun je gewoon kijken of patienten die behandeld worden door verplegers die niet ingeent zijn vaker griep oplopen in een ziekenhuis dan patienten die behandeld worden door verplegers die wel ingeent zijn.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 14:38 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het is eigenlijk onmogelijk.
Dan heb je patienten die ondanks de griepprik toch griep hebben gekregen. Patienten die dankzij de griepprik geen griep hebben gekregen. Patienten die de griepprik niet hebben gekregen maar ook niet ziek zijn geworden en patienten die de griepprik niet hebben genomen en wel ziek zijn geworden.
zelfde hier met een kleine aanpassingquote:Op donderdag 9 oktober 2014 06:26 schreef starla het volgende:
Ik denk dat Lambiekje me opeens een stuk aardiger vindt als ik zeg dat ik moet bekennen dat ik hem ook nog nooit gehaald heb eigenlijk...
Maar werk zelf niet met immunogecompromiteerde patiënten.
Ik neem al zeker 3 jaar geen griepprik meer en behoor tot de zogenaamde risicogroep. Nooit griep gehad, alleen beetje verkouden ofzo. In een ander topic is een link geplaatst docu van Zembla destijds, de onzin van de griepprik.Toen al.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 14:23 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Buiten mijn vakgebied helaas. Daarnaast denk ik dat de informatie op patient niveau nogal moeilijk verkrijgbaar zal zijn. Eigenlijk wel erg zonde, zou een gemakkelijke test zijn om te kijken hoe veel groter het risico is wanneer behandelaars niet inge-ent zijn.
al vanaf 18e is er controverse rondom vaccins. In de 20ste is het 'weaponized'.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 16:42 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ik neem al zeker 3 jaar geen griepprik meer en behoor tot de zogenaamde risicogroep. Nooit griep gehad, alleen beetje verkouden ofzo. In een ander topic is een link geplaatst docu van Zembla destijds, de onzin van de griepprik.Toen al.
kudo +1quote:Op donderdag 9 oktober 2014 06:26 schreef starla het volgende:
Maar werk zelf niet met immunogecompromiteerde patiënten.
Hier valt zonder problemen ook wel een negatieve draai aan te geven vrees ik...quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 10:03 schreef Lavenderr het volgende:
763 gevallen darmkanker ontdekt na grootschalig onderzoek
......
Dat lijkt me niet. Dit is toch geweldig?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 10:25 schreef .SP. het volgende:
[..]
Hier valt zonder problemen ook wel een negatieve draai aan te geven vrees ik...
ja tuurlijk, maar kanker bestaat niet enzo, is alleen maar daar om BigPharma geld te laten verdienen etc etc.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 10:27 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet. Dit is toch geweldig?
JIj valt denk ik ook niet in de risico groep dat een griepje verkeerd kan uitpakken, Dit gebeurt alleen bij ouderen 65+ en klaine kinderen/baby.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 16:42 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ik neem al zeker 3 jaar geen griepprik meer en behoor tot de zogenaamde risicogroep. Nooit griep gehad, alleen beetje verkouden ofzo. In een ander topic is een link geplaatst docu van Zembla destijds, de onzin van de griepprik.Toen al.
Dat heb ik nog niemand hier horen zeggen, tot dusver..quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 10:32 schreef .SP. het volgende:
[..]
ja tuurlijk, maar kanker bestaat niet enzo, is alleen maar daar om BigPharma geld te laten verdienen etc etc.
Dat komt hier anders regelmatig voorbij hoor.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 10:45 schreef theguyver het volgende:
[..]
Dat heb ik nog niemand hier horen zeggen, tot dusver..
Is dat alarmerend genoeg om een bevolkingsonderzoek in te voeren? Ik vind het best meevallen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 10:03 schreef Lavenderr het volgende:
763 gevallen darmkanker ontdekt na grootschalig onderzoek
In het eerste half jaar na de invoering van het bevolkingsonderzoek darmkanker is bij 763 deelnemers darmkanker gevonden.
Bij bijna vierduizend anderen werden gevorderde poliepen gevonden, waarvan sommige kunnen uitgroeien tot de ziekte.
Dit blijkt uit een onderzoek van het Erasmus MC en het Antoni van Leeuwenhoek Ziekenhuis in opdracht van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM
In het eerste half jaar deden bijna 130.000 mensen mee aan het bevolkingsonderzoek. Dat zijn er meer dan verwacht. Kort na de start van het bevolkingsonderzoek liepen de wachtlijsten voor een inwendig onderzoek dan ook op. Om die wachtlijsten terug te dringen, zijn tijdelijk minder mensen opgeroepen om deel te nemen.
Geleidelijk ingevoerd
Het bevolkingsonderzoek darmkanker wordt geleidelijk ingevoerd. Het onderzoek is bedoeld voor iedereen tussen de 55 en 75 jaar. De doelgroep krijgt een ontlastingstest thuis gestuurd.
Het is de bedoeling dat mensen zelf in hun ontlasting prikken met deze test en hem terugsturen naar een laboratorium voor analyse. Als blijkt dat er bloed in de ontlasting zit, dan is meer onderzoek nodig. Dat kan wijzen op poliepen, en die kunnen weer wijzen op darmkanker.
In 2019 moet het systeem volledig operationeel zijn en krijgt de doelgroep elke twee jaar een uitnodiging.
http://www.nu.nl/binnenla(...)halig-onderzoek.html
Ja mensen, dit is ook Big Pharma.
het is een goedkope test en wellicht redt het een paar honderd levens per jaar (en bespaar zakken met geld door vroegere detectie & behandeling).quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 11:30 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Is dat alarmerend genoeg om een bevolkingsonderzoek in te voeren? Ik vind het best meevallen.
Wat is er op tegen dan?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 11:30 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Is dat alarmerend genoeg om een bevolkingsonderzoek in te voeren? Ik vind het best meevallen.
Oh zo bedoel ik het ook niet.. Alleen maar het aantal gevallen gelukkig niet erg hoog is... Niet zoals borstkanker ofzo.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 11:37 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wat is er op tegen dan?
Onderzoek en daardoor vroeg opgespoorde kanker is toch alleen maar goed? Iedereen kan zelf een monstertje nemen dus bezwaarlijk is het ook niet.
En dit ook nog.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 11:36 schreef .SP. het volgende:
[..]
het is een goedkope test en wellicht redt het een paar honderd levens per jaar (en bespaar zakken met geld door vroegere detectie & behandeling).
Lijkt mij de moeite waard.
Ik dacht ook dat dat weleens geroepen werd ja.. Ik zou zo geen post kunnen aanwijzen, dat dan weer niet.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 10:45 schreef theguyver het volgende:
[..]
Dat heb ik nog niemand hier horen zeggen, tot dusver..
Dat kanker helemaal niet bestaat?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 10:51 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat komt hier anders regelmatig voorbij hoor.
Kom op zeg. 99% van de posts van Lambiekje gaan erover dat kanker een uivinding van Big Pharma is, en zo zijn er nog een paar posters die dat steevast beweren. Dat kan je bijna niet ontgaan .quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 11:44 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik dacht ook dat dat weleens geroepen werd ja.. Ik zou zo geen post kunnen aanwijzen, dat dan weer niet.
In ieder geval zou een eenvoudig huismiddeltje goed zijn ter voorkoming en wie weet ook genezing.
Mooi lijstje:quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 11:46 schreef theguyver het volgende:
[..]
Dat kanker helemaal niet bestaat?
Oke? is compleet aan me voorbijgegaan.....
Wel dat geen van de behandel methodes die door reguliere ziekenhuizen gebruikt worden niet werken.
Maar dat het niet bestaat, ... iedereen kent wel iemand die het gehad heeft, dus ....
ja... oke, maar niet dat het helemaal niet bestaat,quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 11:47 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Kom op zeg. 99% van de posts van Lambiekje gaan erover dat kanker een uivinding van Big Pharma is, en zo zijn er nog een paar posters die dat steevast beweren. Dat kan je bijna niet ontgaan .
Hoe kan Guyvie het dan ontgaan? Die leest hier nog veel regelmatiger.. Maar ok, aan Lambiekje had ik even niet gedacht. Ik zat met mijn gedachten nog bij die hapsnurker met zijn bakpoeder..quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 11:47 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Kom op zeg. 99% van de posts van Lambiekje gaan erover dat kanker een uivinding van Big Pharma is, en zo zijn er nog een paar posters die dat steevast beweren. Dat kan je bijna niet ontgaan .
Hij beweert ook dat virussen geen ziektes veroorzaken, maar BPquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 11:47 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Geen van de behandel methodes werkt niet? Dus ze werken allemaal.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 11:46 schreef theguyver het volgende:
[..]
Dat kanker helemaal niet bestaat?
Oke? is compleet aan me voorbijgegaan.....![]()
Wel dat geen van de behandel methodes die door reguliere ziekenhuizen gebruikt worden niet werken.
Maar dat het niet bestaat, ... iedereen kent wel iemand die het gehad heeft, dus ....
Ja dat had ik dan weer wel paraatquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 11:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hij beweert ook dat virussen geen ziektes veroorzaken, maar BP
Er is een verschil tussen een ziekte compleet ontkennen en beweren dat een ziekte een uitvinding is van bigpharma he.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 11:54 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Hoe kan Guyvie het dan ontgaan? Die leest hier nog veel regelmatiger.. Maar ok, aan Lambiekje had ik even niet gedacht. Ik zat met mijn gedachten nog bij die hapsnurker met zijn bakpoeder..
exploitatie van kanker.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 11:47 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Zie heel iets andersquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 12:30 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
exploitatie van kanker.
De kankerindustrie is een biljoenenindustrie.
dat beweer ik niet.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 11:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hij beweert ook dat virussen geen ziektes veroorzaken, maar BP
Knul,-edit-quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 12:36 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
dat beweer ik niet.
Ik beweer dat virussen grosso modo manmade en lab weaponized is. En dat middels BadPharma het geexploiteerd wordt om ons ziek te houden.
nee knul! Verdiep in wat criminele bende BadPharma is.quote:
QEDquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 12:41 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
nee knul! Verdiep in wat criminele bende BadPharma is.
WAKE UP!
Doe eens normaal Lambiekje.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 12:41 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
WAKE UP!
waarom wordt er zo achterlijk naief gedaan.quote:
Mag ik als viroloog een duit in het zakje doen of is mijn mening bij voorbaat al afgeschreven?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 12:49 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
waarom wordt er zo achterlijk naief gedaan.
Wake up. Verdiep. Alsjeblieft!
Zou wel willen (verdiepen) moet je eerst iets aantonen, dat schort er nogal aan.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 12:41 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
WAKE UP!
Heel graagquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 12:50 schreef .SP. het volgende:
[..]
Mag ik als viroloog een duit in het zakje doen of is mijn mening bij voorbaat al afgeschreven?
En ze konden dat meer dan 100 jaar geleden al voor mekaar krijgen? Impressive!quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 12:36 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
dat beweer ik niet.
Ik beweer dat virussen grosso modo manmade en lab weaponized is. En dat middels BadPharma het geexploiteerd wordt om ons ziek te maken en te houden.
Hahaquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 12:36 schreef Lambiekje het volgende:
Ik beweer dat virussen grosso modo manmade en lab weaponized is. En dat middels BadPharma het geexploiteerd wordt om ons ziek te maken en te houden.
Goeie vraag Schommelstoel.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 13:05 schreef schommelstoel het volgende:
Waarom denken de gene die roepen 'wake up' dat zij werkelijk de gene zijn die 'wakker' zijn.
Hersenspinsel, misschien zijn de wake up roepers juist de gene die slapen en verblind zijn door hun eigen overtuigende drang naar de 'waarheid'
het zijn geen hersenspinsels.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 13:05 schreef schommelstoel het volgende:
Waarom denken de gene die roepen 'wake up' dat zij werkelijk de gene zijn die 'wakker' zijn.
Hersenspinsel, misschien zijn de wake up roepers juist de gene die slapen en verblind zijn door hun eigen overtuigende drang naar de 'waarheid'
Je hoeft mij niet te geloven. Onderzoek zelf. Maar het is nog al dom om te ontkennen wat ik poneer. Eigenlijk zelfs ronduit achterlijk. Persoonlijk vind ik echt kwalijk hoe onmetelijk stupide de Nederlander is. Ik schaam me kapot om Nederlander te zijn.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 22:14 schreef starla het volgende:
[..]
Haha
Het enige waar ik momenteel ziek van word, zijn jouw steeds herhalende -als een vastgelopen langspeelplaat- retorische niemendalletjes.
Niemand met ook maar een IQ hoger dan z'n Hb gelooft in je Lambiekje. Hoe voelt dat nu eigenlijk? Nergens voor geleerd, dus maar je eigen lering verkondigen als waarheid zodat je niet ten onder gaat aan een verschrikkelijk minderwaardigheidscomplex?
helemaal niet impressivequote:Op vrijdag 10 oktober 2014 13:02 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
En ze konden dat meer dan 100 jaar geleden al voor mekaar krijgen? Impressive!
quote:Doorgaans krijgen de Duitsers de twijfelachtige eer dat zij biologische oorlogvoering tijdens de Eerste Wereldoorlog naar een hoger plan tilde. Omstreeks 1900 werd men in de omgeving van het Duitse Marburg geconfronteerd met een toen mysterieuze ziekte waaraan paarden bezweken. De regering besloot de gevallen grondig te onderzoeken en wist het virus, dat de weerstand van paarden drastisch kon verlagen met de dood tot gevolg, te isoleren. Dankzij deze wetenschap kreeg men interesse in het virus als biologisch wapen.
De paarden van de geallieerden werden doelbewust besmet met een gefabriceerd virus dat ‘die ansteckende Blutarmut’ werd genoemd. Met name in de Belgische Ardennen en rondom Verdun braken opeens talloze, voor de geallieerden mysterieuze, epidemieën onder paarden uit. In 1916 stonden in het Amerikaanse Chicago meer dan 25.000 paarden voor de Britten klaar om verscheept te worden naar het Europese front. Het grootste gedeelte van deze dieren heeft Amerika nooit verlaten, omdat ze 'plotseling' overleden aan de meest uiteenlopende infectieziekten.
In een geheim maar inmiddels vrijgegeven rapport uit 1947 van de National Security Council valt het volgende te lezen: 'het staat zonder twijfel vast dat Duitsland gedurende WO I middelen heeft vervaardigd die gebruikt werden om dieren doelbewust met paardengriep te besmetten.’ Wat ook vaststaat is dat de Amerikanen ampullen met het virus hebben onderschept. Duitsland heeft later officieel toegegeven paarden met de ansteckende Blutarmut te hebben besmet. Ze spraken daarbij over 'toevallige' besmettingen. Dat 'toevallig' valt wel mee, want zowel aan Roemeense als Franse zijde zijn er ampullen -met duidelijke instructies dat het virus in de neus gesprayd kon worden of direct door het voedsel gemengd- op de Duitsers buit gemaakt.
Tot na de Tweede Wereldoorlog bleef die ansteckende Blutarmut in Duitsland en enkele omringende landen de kop opsteken waarna het langzaam uit beeld verdween. Opvallend detail is dat het virus bijna, of zo niet exact, lijkt op het zogenaamde retrovirus waar we volgens Montagnier AIDS van krijgen.
bron
Kindermishandeling kan niet vroeg genoeg mee begonnen worden. Het liefst al verpesten als het nog in de buik zit. Geforceerd of niet u moet en zal een kwijlend stuk autist thuis hebben.quote:Eind september dit jaar verscheen er een rapport onder de naam ‘Liberale Verantwoordelijkheid’ vanuit een ‘wetenschappelijke denktank’ van de VVD. Een van de meest onthutsende zaken die in het ‘visionair beleidsadvies’ naar voren kwam, was het voorstel om ouders die weigeren om hun kinderen in te laten enten tegen ziekten, te ‘beschuldigen’ van het veroorzaken van blijvende gezondheidsschade.. (zie HIER artikel op WantToKnow)
Volgens deze ‘denktank’, zouden ouders die hun kinderen niet vaccineren, in strijd handelen, met het belang van hun kind én dat van de overheid. Deze overheid zou in deze situaties dan ‘dwingend mogen ingrijpen’ om de ouders te verplichten hun kinderen te vaccineren..
Als de overheid niet dwingend ingrijpt, zo verklaart het rapport, dan geeft dat ouders de gelegenheid ‘hun eigen overtuiging boven het belang en welzijn van hun kind(eren) te stellen.’ Voorzichtigheidshalve wordt er nog bij vermeldt: ‘Wanneer onomstotelijk vaststaat dat inenting schadelijke risico’s kan voorkomen, handelen ouders in strijd met artikel 247 van het Burgerlijk Wetboek, zo staat in het rapport. In artikel 247 staat onder meer dat ouders verantwoordelijk zijn voor het geestelijk en lichamelijk welzijn van hun kinderen.’
bron
Eh jawel,quote:
dan heb je totaal niets onderzocht.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 01:00 schreef theguyver het volgende:
[..]
Eh jawel,
Je schrijft toch echt iets hier neer wat je denkt?
En anders zijn het hersenspinsels van een anders, niks is onderbouwt.
Omvertrappen die verdomde vaccins.quote:India Holds Bill Gates Accountable For His Vaccine Crimes
As Bill Gates faces a lawsuit for the illegal testing of tribal children in India, it appears that his crimes against humanity have finally caught up with him.
A recent report published by Health Impact News has reported that the Gates Foundation has found itself facing a pending lawsuit, due to an investigation that is being carried out by the Supreme Courts of India.
Health Impact News stated:
“While fraud and corruption are revealed on almost a daily basis now in the vaccine industry, the U.S. mainstream media continues to largely ignore such stories. Outside the U.S., however, the vaccine empires are beginning to crumble, and English versions of the news in mainstream media outlets are available via the Internet.
One such country is India, where the Bill & Melinda Gates Foundation and their vaccine empire are under fire, including a pending lawsuit currently being investigated by the India Supreme Court.” [1]
The Health Impact News article centered largely on a four-page report that was recently published by Economic Times India.
Eager to know more, I investigated their story and discovered that the World Health Organization, the Gates Foundation and two organizations funded by them, PATH (Program for Appropriate Technology in Health) and GAVI (Global Alliance for Vaccines and Immunization), have found themselves under fire, after a writ of petition originally submitted to the Supreme Court of India, by Kalpana Mehta, Nalini Bhanot and Dr. Rukmini Rao in 2012, was finally heard by the courts.
bron
Dat deden de "Amerikanen" al in 17xx met de pokken-dekens die ze als "cadeau" aan de indianen gaven.quote:
En terecht.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 00:56 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Kindermishandeling kan niet vroeg genoeg mee begonnen worden. Het liefst al verpesten als het nog in de buik zit. Geforceerd of niet u moet en zal een kwijlend stuk autist thuis hebben.
Het prikfascisme kent geen grenzen in het dictatoriale Nederland.
*facepalm*quote:
Simpel hekje, een ICT-er zoals lambiekje weet natuurlijk meer van de medische wereld dan een persoon die het doet voor werk, DUH!quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 10:29 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
*facepalm*
Er is nogal een groot verschil tussen een virus fabriceren, en een bestaand virus isoleren en gebruiken. Snap je dat niet?
Ik geloof ook niet dat iemands maatschappelijke positie heel relevant is voor de discussie.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 12:02 schreef starla het volgende:
Is Biekje ICT'er? Hmmm..had ik niet verwacht. Zag meer een soort Tong80 voor me: middelbare leeftijd, geen vaste relatie, sociale huurwoning van 50 vierkante meter met een bijstandsuitkering. En maar tieren op de maatschappij en dat ze bij de Aldi eigenlijk toch maar troep verkopen.
Laat ieder dat fijn voorzichzelf bepalen.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 01:21 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Omvertrappen die verdomde vaccins.
Nee hoor, dat doet er helemaal niets toe.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 12:06 schreef controlaltdelete het volgende:
Wat boeit het welke achtergrond iemand heeft? Doet dat er iets toe?
Als je pretendeert zo goed op de hoogte te zijn van de medische wereld, terwijl je alleen maar idiote weblogs als bronnen kunt gebruiken. Als je al niet eens weet wat homeopathie is maar wel van mening bent dat homeopathie beter is dan reguliere geneeskunde, wetenschap per definitie afschrijft (behalve dan als het toevallig net in je straatje past) en medici steevast wegzet als fascisten, dan is de achtergrond zeker wel van belang.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 12:06 schreef controlaltdelete het volgende:
Wat boeit het welke achtergrond iemand heeft? Doet dat er iets toe?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |