Geef hem eens ongelijk.quote:Op dinsdag 23 september 2014 22:59 schreef tralalala het volgende:
Hond gaat gelijk aan de kont van Jetske ruiken
Hont heeft gelijk, wie wil er nou niet met jetske meequote:Op dinsdag 23 september 2014 22:59 schreef tralalala het volgende:
Hond gaat gelijk aan de kont van Jetske ruiken
Rijdende rechter jurisprudentie.quote:Op dinsdag 23 september 2014 22:59 schreef Lonaa het volgende:
Volgens de wet hadden ze mijn ondeugdelijke hond dus ook moeten repareren.
Je weet niet dat dit al eerder is opgenomen.quote:Op dinsdag 23 september 2014 23:00 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Alsof er ook maar één verzekering deze hond gaat onderbrengen na deze uitzending.
Rontgen foto zou gewoon standaard moeten zijn bij zulke honden.quote:Op dinsdag 23 september 2014 23:01 schreef Cheiron het volgende:
Belachelijke uitspraak. Beest gaat de gaskamer in bij het eerste grote probleem. En die dierenopvang wordt wordt een stuk duurder omdat er meer controles moeten worden gedaan.
Niet alles kom je meteen te weten.quote:Op dinsdag 23 september 2014 23:02 schreef Ayumu_Yamazaki_Chie_Mari het volgende:
[..]
Rontgen foto zou gewoon standaard moeten zijn bij zulke honden.
Volgens de wet is het een product. Dus wettelijk gezien is de uitspraak niet belachelijk.quote:Op dinsdag 23 september 2014 23:01 schreef Cheiron het volgende:
Belachelijke uitspraak. Beest gaat de gaskamer in bij het eerste grote probleem. En die dierenopvang wordt wordt een stuk duurder omdat er meer controles moeten worden gedaan.
quote:Op dinsdag 23 september 2014 23:02 schreef Sunnythesun het volgende:
Het wordt hoog tijd dus dat dieren niet meer onder consumentengoederen gaan vallen en er fatsoenlijkere wetgeving komt wmb.
Bij HD wel.quote:Op dinsdag 23 september 2014 23:02 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Niet alles kom je meteen te weten.
Er is geen ruimte meer in het wetboek.quote:Op dinsdag 23 september 2014 23:02 schreef Sunnythesun het volgende:
Het wordt hoog tijd dus dat dieren niet meer onder consumentengoederen gaan vallen en er fatsoenlijkere wetgeving komt wmb.
quote:Op dinsdag 23 september 2014 23:02 schreef Sunnythesun het volgende:
dan los je het op voor deze aandoening. Dat is er 1..quote:Op dinsdag 23 september 2014 23:02 schreef Ayumu_Yamazaki_Chie_Mari het volgende:
[..]
Rontgen foto zou gewoon standaard moeten zijn bij zulke honden.
Bij ernstige HD ook al vanaf 6 maanden.quote:Op dinsdag 23 september 2014 23:03 schreef empa1010 het volgende:
[..]
Bij een volwassen hond / uitgegroeid.
Er zijn vast wel wat overbodige wetten te schrappenquote:Op dinsdag 23 september 2014 23:03 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
Er is geen ruimte meer in het wetboek.
Op zich kan ik daar wel inkomen. Adoptie bestaat gewoon niet in dit geval. Feitelijk is het gewoon koop en die stichting heeft eigenlijk geen bestaansrecht.quote:Op dinsdag 23 september 2014 23:02 schreef Van_Poppel het volgende:
Adoptie is volgens Visser dus koop. Ik heb er zo mijn twijfels bij....
Dierenadoptie bestaat juridisch niet, legde hij uit, voor zover ik begreep.quote:Op dinsdag 23 september 2014 23:02 schreef Van_Poppel het volgende:
Ja, nee, want dierenverzekeringen dekken zo lekker goedquote:Op dinsdag 23 september 2014 23:04 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik vind het een terechte uitspraak, juridisch maar ook gevoelsmatig.
Gerechtigheid.
Hopelijk heeft ze de hond na de opnames snel verzekerd, dan is er ook op dat vlak niets meer aan de hand.
Dan nog heb je dat gewoon te doen. Je wil zoveel mogelijk zaken uit kunnen sluiten voor dat je een dier aanbied ter adoptie.quote:Op dinsdag 23 september 2014 23:03 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
HD?
Sommige dingen kunnen ook pas na x jaar ter uiting komen.
Nee dit klopt wel. Heb dat rond 1995 al gehoord. Was toen al een mega discussiepunt bij de vereniging Berner Sennenhond. Aangezien die ook vol met erfelijke shit zaten / zitten. Fokkers gelijk bang...quote:Op dinsdag 23 september 2014 23:04 schreef Fox. het volgende:
Ligt het aan mij of klopt echt juridisch niets aan die hele uitspraak?
En bij ikea kan je straks Billy's adopteren en dat geeft ikea het recht om ze terug te nemenquote:Op dinsdag 23 september 2014 23:02 schreef Van_Poppel het volgende:
mongootlje adopteren uit Afrika en maar klagen dat ze gefixed moet worden?quote:Op dinsdag 23 september 2014 23:04 schreef alpeko het volgende:
[..]
Op zich kan ik daar wel inkomen. Adoptie bestaat gewoon niet in dit geval. Feitelijk is het gewoon koop en die stichting heeft eigenlijk geen bestaansrecht.
De verzekering is gek, die willen wel weten waar de hond vandaan komt.quote:Op dinsdag 23 september 2014 23:04 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik vind het een terechte uitspraak, juridisch maar ook gevoelsmatig.
Gerechtigheid.
Hopelijk heeft ze de hond na de opnames snel verzekerd, dan is er ook op dat vlak niets meer aan de hand.
quote:Op dinsdag 23 september 2014 23:05 schreef Ayumu_Yamazaki_Chie_Mari het volgende:
[..]
Dan nog heb je dat gewoon te doen. Je wil zoveel mogelijk zaken uit kunnen sluiten voor dat je een dier aanbied ter adoptie.
Dit dus. Op deze manier blijf je bezig.quote:Op dinsdag 23 september 2014 23:06 schreef kalinhos het volgende:
Is dit niet gewoon een soort doodsteek voor zulke stichtingen? Ik zou nu wel uitkijken. Een hond kan over 5 jaar blijken dat hij genetische honden-ebola heeft en als stichting ben je dan direct verplicht om hem te laten opereren. Dat is toch een (veels te ) groot risico voor een stichting?
Ja oke maar dan zie je het aan de buitenkant ook? Als ze heel slecht lopen toch?quote:Op dinsdag 23 september 2014 23:04 schreef Ayumu_Yamazaki_Chie_Mari het volgende:
[..]
Bij ernstige HD ook al vanaf 6 maanden.
Zou mooi zijn.quote:Op dinsdag 23 september 2014 23:03 schreef Piet_Piraat het volgende:
Die stichting kan wel stoppen nu, 90% van die Roemeense honden heeft een afwijking.
Wat natuurlijk geen maatschappij morgen belet even de verzekering met terugwerkende kracht op te zeggen.quote:Op dinsdag 23 september 2014 23:01 schreef OProg het volgende:
[..]
Je weet niet dat dit al eerder is opgenomen.
Je stelt een mens nu gelijk aan een hond?quote:Op dinsdag 23 september 2014 23:06 schreef Cheiron het volgende:
[..]
mongootlje adopteren uit Afrika en maar klagen dat ze gefixed moet worden?
Goede zaak, laat die straathonden lekker daar blijven.quote:Op dinsdag 23 september 2014 23:06 schreef kalinhos het volgende:
Is dit niet gewoon een soort doodsteek voor zulke stichtingen? Ik zou nu wel uitkijken. Een hond kan over 5 jaar blijken dat hij genetische honden-ebola heeft en als stichting ben je dan direct verplicht om hem te laten opereren. Dat is toch een (veels te ) groot risico voor een stichting?
Niet altijd en meteen nee..quote:Op dinsdag 23 september 2014 23:07 schreef empa1010 het volgende:
[..]
Ja oke maar dan zie je het aan de buitenkant ook? Als ze heel slecht lopen toch?
Die hond kan je prima verzekeren, behalve voor heupklachtenquote:Op dinsdag 23 september 2014 23:07 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
De verzekering is gek, die willen wel weten waar de hond vandaan komt.
Oh nee, ik vergelijk twee levende, bewuste wezens met elkaar. Veel beter om een hond met een tweedehands auto te vergelijken inderdaad.quote:Op dinsdag 23 september 2014 23:07 schreef alpeko het volgende:
[..]
Je stelt een mens nu gelijk aan een hond?
Mooi zo. Dan kunnen ze zich op hongersnood, oorlog, ziektes en rampen richten.quote:Op dinsdag 23 september 2014 23:06 schreef kalinhos het volgende:
Klopt. Wat iemand andres al zegt, het is natuurlijk flauwekul dat ze daar van de straat worden gehaald terwijl ze hier nog in 't asiel zitten.quote:Op dinsdag 23 september 2014 23:08 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Goede zaak, laat die straathonden lekker daar blijven.
Nu heeft ze 2 dure honden.quote:Op dinsdag 23 september 2014 23:08 schreef Cheiron het volgende:
Vind het trouwens vreemd dat ze geen persoonlijke lening bin de bank zou kunnen krijgen. Als het je echt zo veel doet..
Niet altijd.quote:Op dinsdag 23 september 2014 23:07 schreef empa1010 het volgende:
[..]
Ja oke maar dan zie je het aan de buitenkant ook? Als ze heel slecht lopen toch?
Ik snap je punt maar je slaat door.quote:Op dinsdag 23 september 2014 23:09 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Oh nee, ik vergelijk twee levende, bewuste wezens met elkaar. Veel beter om een hond met een tweedehands auto te vergelijken inderdaad.
maar je hond is voor de wet nou eenmaal hetzelfde als een kast.quote:Op dinsdag 23 september 2014 23:09 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Oh nee, ik vergelijk twee levende, bewuste wezens met elkaar. Veel beter om een hond met een tweedehands auto te vergelijken inderdaad.
quote:Op dinsdag 23 september 2014 23:33 schreef donald_dick het volgende:
[..]
maar je hond is voor de wet nou eenmaal hetzelfde als een kast.
Misschien moet dat maar 's veranderd worden.quote:Op dinsdag 23 september 2014 23:33 schreef donald_dick het volgende:
[..]
maar je hond is voor de wet nou eenmaal hetzelfde als een kast.
Precies, ik lees het net in de commentaren op de RR site:quote:Op dinsdag 23 september 2014 23:48 schreef lariss het volgende:
[..]
Nee hoor, ze hebben Vikash alweer afgestaan...
quote:Ter informatie : de hond is door de adoptante binnen 3 weken weer terug gegeven aan de stichting omdat het toch niet ging met haar andere hond. Hij verblijft nu weer bij zijn opvanggezin. Hopelijk vinden ze voor hem een baasje dat hem wel waard is ! Vervolg van deze geschiedenis is inmiddels opgenomen, maar wordt pas in het voorjaar uitgezonden. Heel jammer dat deze afloop niet kort is vermeld, waardoor veel mensen op het verkeerde been zijn gezet door de krokodillentranen van deze adoptante !
Gutquote:Op dinsdag 23 september 2014 23:53 schreef doeka het volgende:
[..]
Precies, ik lees het net in de commentaren op de RR site:
[..]
Eigen honden eerst!quote:Op dinsdag 23 september 2014 22:33 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Ik vind het te stom voor woorden om straathonden uit andere landen te importeren terwijl er hier zat in het asiel zitten
Gezellig met zijn balletjes spelen.quote:Op woensdag 24 september 2014 00:07 schreef Deckard het volgende:
Waarom zit die man aan de kont van de hont?
Die wilde ook helemaal niet terug dat was duidelijk te zien.quote:Op dinsdag 23 september 2014 23:48 schreef lariss het volgende:
[..]
Nee hoor, ze hebben Vikash alweer afgestaan...
Beetje hetzelfde met kinderen nemen. Opeens blijkt het kind te poepen en te plassen en het bloed onder je nagels vandaan te halen. Dan zijn er ineens een boel mensen die kinderen liever ergens dumpen bij opa en oma.quote:Op dinsdag 23 september 2014 22:39 schreef Ayumu_Yamazaki_Chie_Mari het volgende:
[..]
Dat is leuk. Maar in mijn omgeving geen DA die daaraan begint. Als jij een hond neemt heb je ervoor te zorgen en dus genoeg geld in huis te hebben.
Eigenlijk geldt dat voor veel hondenbezitters.quote:Op dinsdag 23 september 2014 22:53 schreef DrDentz het volgende:
Ik vind het allemaal vreselijke mensen, maakt niet uit wie er dit keer verliest.
Nee, gaat alleen maar meer geld kosten als ik een stukje varkensvlees koop.quote:Op dinsdag 23 september 2014 23:02 schreef Sunnythesun het volgende:
De hondsequenties vallen idd in het nadeel voor de stichtingen.quote:Op dinsdag 23 september 2014 23:00 schreef Sunnythesun het volgende:
Dit heeft best consequenties voor die stichtingen vrees ik.
Ik vind het behoorlijk waardeloos dat buitenlandse beesten geimporteerd worden. Je neemt allerlei ziektes mee en je krijgt dus ook dit soort onbekende kwaaltjes bij beesten.quote:Op dinsdag 23 september 2014 23:06 schreef kalinhos het volgende:
Duidelijk, het wordt ook als een product behandeld. Ze hebben dat beest nooit verdiend. Stelletje tokkies.quote:Op dinsdag 23 september 2014 23:53 schreef doeka het volgende:
[..]
Precies, ik lees het net in de commentaren op de RR site:
[..]
quote:Op woensdag 24 september 2014 00:13 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Die wilde ook helemaal niet terug dat was duidelijk te zien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |