Het mag toch algemeen bekend zijn dat de fantasie van sommige mensen wat op hol slaat bij getuigenissen? Dat stukje van haar getuigenis was sowieso al raar: "Ik wilde ze waarschuwen niet meer de trail op te gaan maar deed dat niet omdat ik geen Engels spreek en zij geen Spaans."quote:Op dinsdag 23 september 2014 14:02 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Ik begrijp wat je bedoelt maar dat strookt bv niet met Oliva de Kam die hen wilde waarschuwen niet meer te gaan omdat het al laat was
Ironisch dat iemand die De Kam heet geen Nederlands spreekt.quote:Op dinsdag 23 september 2014 14:54 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Het mag toch algemeen bekend zijn dat de fantasie van sommige mensen wat op hol slaat bij getuigenissen? Dat stukje van haar getuigenis was sowieso al raar: "Ik wilde ze waarschuwen niet meer de trail op te gaan maar deed dat niet omdat ik geen Engels spreek en zij geen Spaans."
Hoe wist zij of de meiden geen Spaans spraken maar alleen Engels?
flauwquote:Op dinsdag 23 september 2014 14:49 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Sorry. AFK. Ben m'n horror-scenario's aan het afstoffen.
Bij foto bewerking en manipulatie willen die embedded thumbnail velden nog wel eens verdwijnen.quote:The metadata tags defined in the Exif standard cover a broad spectrum:
• Date and time information. Digital cameras will record the current date and time and save this in the metadata.
• Camera settings. This includes static information such as the camera model and make, and information that varies with each image such as orientation (rotation), aperture, shutter speed, focal length, metering mode, and ISO speed information.
• A thumbnail for previewing the picture on the camera's LCD screen, in file managers, or in photo manipulation software.
• Descriptions
• Copyright information.
Begrijp ik dat omdat die thumbnails ontbreken er sowieso geknoeid is met de camera?quote:Op dinsdag 23 september 2014 14:58 schreef Perico het volgende:
Er is één heel belangrijk onderdeel dat mist in alle metadata van de foto's van Kris en Lisanne..
En dat is, de thumbnail info.
In het bijzonder, de volgende twee velden:
• Thumbnail offset -- 4 digits
• Thumbnail length -- 4 digits
Die worden aangemaakt door de camera, op het moment dat de foto wordt genomen. Het is dus niet zo, dat omdat Kris en Lisanne niet door de foto's hebben gebladerd op hun camera, of omdat ze nooit zijn upgeload, die thumbnail informatie derhalve ontbreekt.
Ik heb echt honderd foto's op Flickr gecheckt met de handige Show Exif knop, die zijn gemaakt met een Canon Powershot SX 270 HS en bij geen één ontbreken die twee thumbnail velden. Ook niet bij andere iPhone foto's etc, overigens.
Dat komt overeen met het uitgangspunt van de EXIF standaard, waarbij een thumbnail één van de vijf hoofdpijlers is:
[..]
Bij foto bewerking en manipulatie willen die embedded thumbnail velden nog wel eens verdwijnen.
Het is daarom dat bij het beheren van websites programmeurs in PhP scripts schrijven, die bij het ontbreken van deze normaliter altijd aanwezige info, zelf thumbnails aanmaken voor weergave van deze foto's op hun site. Het is dus standaard dat ze wel aanwezig zijn in de metadata.
Jammer, maar wel logisch natuurlijk, dat de zaak gesloten wordt.quote:Op dinsdag 23 september 2014 11:42 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Voor de familie Kremers niet. En voor ons ook niet
Is het dan mogelijk dat de poses die de meiden op de foto's aannemen oorspronkelijk een andere achtergrond hadden? bv Dat het foto's waren die in Bocas del Toro genomen zijn, voordat ze naar Boquete gingen. Ik denk hier aan omdat de getuigen in Boquete ook allemaal andere kleding beschreven dan de kleding die ze op de foto's dragenquote:Op dinsdag 23 september 2014 14:58 schreef Perico het volgende:
Er is één heel belangrijk onderdeel dat mist in alle metadata van de foto's van Kris en Lisanne..
Die worden aangemaakt door de camera, op het moment dat de foto wordt genomen. Het is dus niet zo, dat omdat Kris en Lisanne niet door de foto's hebben gebladerd op hun camera, of omdat ze nooit zijn upgeload, die thumbnail informatie derhalve ontbreekt.
Ik heb echt honderd foto's op Flickr gecheckt met de handige Show Exif knop, die zijn gemaakt met een Canon Powershot SX 270 HS en bij geen één ontbreken die twee thumbnail velden. Ook niet bij andere iPhone foto's etc, overigens.
Dat komt overeen met het uitgangspunt van de EXIF standaard, waarbij een thumbnail één van de vijf hoofdpijlers is:
[..]
Bij foto bewerking en manipulatie willen die embedded thumbnail velden nog wel eens verdwijnen.
Het is daarom dat bij het beheren van websites programmeurs in PhP scripts schrijven, die bij het ontbreken van deze normaliter altijd aanwezige info, zelf thumbnails aanmaken voor weergave van deze foto's op hun site. Het is dus standaard dat ze wel aanwezig zijn in de metadata.
Je weet het niet, omdat er bij de ons bekende foto's sowieso de stap van verkleining van 4000x3000 naar 1024x768 al gemaakt is.quote:Op dinsdag 23 september 2014 15:03 schreef jackie12 het volgende:
Begrijp ik dat omdat die thumbnails ontbreken er sowieso geknoeid is met de camera?
Of is dat te stellig?
Dat is mogelijk, maar fotobewerking laat zeker velden achter.. die je ook wel weer kunt verwijderen met laagdrempelige software, daar niet van.quote:Op dinsdag 23 september 2014 15:15 schreef Grijzemassa het volgende:
Is het dan mogelijk dat de poses die de meiden op de foto's aannemen oorspronkelijk een andere achtergrond hadden? bv Dat het foto's waren die in Bocas del Toro genomen zijn, voordat ze naar Boquete gingen. Ik denk hier aan omdat de getuigen in Boquete ook allemaal andere kleding beschreven dan de kleding die ze op de foto's dragen
Bedankt Perico. Ik was idd een van die personen en denk nog steeds dat de foto's op de miradorquote:Op dinsdag 23 september 2014 15:23 schreef Perico het volgende:
[..]
Dat is mogelijk, maar fotobewerking laat zeker velden achter.. die je ook wel weer kunt verwijderen met laagdrempelige software, daar niet van.
Ik heb het gecheckt, als ik in Photoshop de originele foto bewerk, blijven alle andere originele velden bestaan... de foto krijgt dan zelfs thumbnail info.
De FB cover die de broer van Lisanne maakte bijvoorbeeld, toont allemaal Photoshop invoer velden. Wellicht heeft hij de kleuren en belichting veranderd... maar dat er toentertijd mensen dachten, dat deze foto gesoept was, was niet zo ver gezocht.
Als je maar ver genoeg inzoomt en pixelperfect alles uitgumt, kun je zo'n knip en plak van personen naadloos doen.. je moet dan wel de belichting aanpassen.. en dus zorgen dat de Photoshop metadata velden verdwijnen.
denk je dat ook van de andere fotos op die trail?quote:Op dinsdag 23 september 2014 15:28 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Bedankt Perico. Ik was idd een van die personen en denk nog steeds dat de foto's op de mirador
geshopt zijn
Ik weet het niet. Ik ga me vanavond eens verder verdiepen in het hoe en waarom iemand dat zou doen.quote:Op dinsdag 23 september 2014 15:36 schreef Marrije het volgende:
[..]
denk je dat ook van de andere fotos op die trail?
Dit is een statement van 8 april. Als je hieruit mag opmaken dat er die nacht (nog) geen teams in het gebied zijn blijven zoeken, dan zijn de foto's tussen 1 en 4am dus ook niet om aandacht te trekken van reddingswerkers die mogelijk zijn gezien of gehoord. Misschien [suspense music fade in] waren ze dan wel precies in die uren getimed om niet opgemerkt te worden door de reddingsteams/iemand.quote:
Als hij ooit te vondeling gelegd is geweest....quote:Op dinsdag 23 september 2014 15:42 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Dan zou ik er wel van uit gaan dat de rugtas met inhoud langere tijd in handen van iemand anders is geweest voordat hij te vondeling werd gelegd
Ik zeg er duidelijk bij dat het om mijn idee gaat. Een senario waar ik me verder in wil verdiepen.quote:Op dinsdag 23 september 2014 15:47 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Als hij ooit te vondeling gelegd is geweest....
Ja geen probleem, was geen kritiek. Maak meteen ook een scenario waarin de tas nooit te vondeling is gelegd. Go!quote:Op dinsdag 23 september 2014 15:48 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ik zeg er duidelijk bij dat het om mijn idee gaat. Een senario waar ik me verder in wil verdiepen.
Geen feiten.
Heb ik al eerder gedaan en hier geplaatst. Maar ga me nu hier op richtenquote:Op dinsdag 23 september 2014 15:49 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Ja geen probleem, was geen kritiek. Maak meteen ook een scenario waarin de tas nooit te vondeling is gelegd. Go!
Ik kan "Thumbnail offset" überhaupt niet vinden bij de canon-tags.quote:Op dinsdag 23 september 2014 14:58 schreef Perico het volgende:
[..]
Dit lijken mij vrij unieke en specifieke kenmerken die de foto's op de mirador, bij de quebrada en de twee nachtfoto's met elkaar gemeen hebben. Wat kun je op basis daarvan zeggen over de waarschijnlijkheid dat de 2 nachtfoto's uit exact dezelfde camera komen?quote:Op dinsdag 23 september 2014 14:58 schreef Perico het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |