Ja. Bedoel je te suggereren dat hun telefoons gehackt zouden kunnen zijn geweest?quote:Op dinsdag 23 september 2014 12:03 schreef Poekje01 het volgende:
hebben jullie wel eens gehoord van een key-logger?
ok, het klinkt natuurlijk weer errug vergezocht misschien, en die PC van de taalschool is onderzocht, maar zou daar soms een kwaadaardig persoon een key log software programma op geinstalleerd kunnen hebben, waarbij iemand (op afstand) kan zien wanneer iemand belangstelling toont voor het opzoeken van info op internet over de Pianista trail? Zou daar ook naar gekeken zijn door de politie?quote:
Vergeet niet dat de dingen waar we wel wat mee konden tot nu toe nergens toe geleid hebben.quote:Op dinsdag 23 september 2014 12:10 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ja, is al eerder voorbijgekomen. Maar ook in de oude tijdlijn konden we daar niets mee
ja dat was al bekend. Ben echter wel heel nieuwsgierig met WIE de meisjes een afspraak hadden.quote:Op dinsdag 23 september 2014 10:54 schreef Poekje01 het volgende:
According to a friend of the girls, they had a 2pm appointment at the Pianista trail head, but they never showed up. Is this common knowledge? Do we ....
http://projectavalon.net/(...)re-missing-in-Panama
post # 7 User Lux
?? 2 PM. appointment, deze had ik nog niet eerder gelezen, jullie?
Precies. Vindt nog steeds dat het er alle schijn van heeft dat ze met iemand waren op de M., maar ja, hoe bewijs je dat, zonder verdere telefoongegevens en zonder fotomateriaal...quote:Op dinsdag 23 september 2014 12:22 schreef ToniB het volgende:
[..]
ja dat was al bekend. Ben echter wel heel nieuwsgierig met WIE de meisjes een afspraak hadden.
de getuigenissen van de mensen die ze gezien hebben zijn van de eerste dagenquote:Op dinsdag 23 september 2014 12:32 schreef jackie12 het volgende:
Nog even over alle getuigen.
We weten inmiddels dat er ontzettend veel getuigen zijn die zeggen hun gezien te hebben maar dat het iedere keer niet kan kloppen qua tijdstip, locatie enz.
Is het ook bekend wanneer deze mensen hun getuigenissen hebben verteld?
Als dat bv al op 3 april was dan vind ik t moeilijk te geloven dat zoveel mensen allemaal fout zaten
Als dat bv pas eind april was dan kan ik me dat wel makkelijk voorstellen.
is er iemand die dat weet?
Eens. Ik vind het ook te ver gaan om alle getuigenverklaringen overboord te gooien.quote:Op dinsdag 23 september 2014 12:36 schreef ToniB het volgende:
Wat als die hele tijdslijn nou niet klopt omdat we ons blijven vasthouden aan de tijden van de camera? Indien de tijd op de camera helemaal niet juist was ingesteld (misschien wel nooit en dus nooit op tijd/datum is ingesteld) dan zouden de getuigenverklaringen beter in het schema passen! De enige tijden die we zeker weten is de tijd van de noodoproep(en). Maar aan de tijd van de camera twijfel ik sterk. Er waren hier meer mensen die zeiden dat de zon tussen 12.00 en 16.00 uur vrij hoog staat dus de foto zou ook later in de middag gemaakt kunnen zijn.Hoe zit het met de tijd van de pc? Dat moet toch allang duidelijk zijn!
Ja, dat dacht ik ook! ik vraag me af of t pianistapad en achter mirador een van de weinige paden is zonder bereik. maar waarschijnlijker is dat de mirador een van de weinige punten is in 'het groen' mét bereik. ?quote:Op dinsdag 23 september 2014 12:21 schreef Poekje01 het volgende:
Het Pianista pad en het gebied voorbij de mirador is en blijft de perfecte "killing ground" omdat er in het overgrote gedeelte van het gebied nergens netwerkbereik is, en criminelen weten dat soort zaken dondersgoed, is ook het eerste waar misdaad journalisten nr vragen: de telefoongegevens waarover de politie al dan niet kan beschikkn, en wat ze hebben .... en rechercheurs nr op zoek gaan.
Niet om sensatie te willen zoeken - hoewel dat zeker zo kan en zal overkomen - maar dat is wel een feit hier.
ja, het laatste dus, door de zendmast opstelling op Vulcan Baru, tov de mirador, heb je rond de top van de mirador en erop nog net bereik, daarna niet, ervoor (tot begin P pad) ook niet. Je kan een rechte lijn haast trekken over de rug van de CD, dus dat heeft Gorraay ook met dat kaartje van, wat was het, die telecomoperator Cable en Wireless gedaan. Verder alleen na de mirador, in zichtlijnopstelling met die masten, op een bergkam blijkbaar hier en daar...quote:Op dinsdag 23 september 2014 12:39 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
Ja, dat dacht ik ook! ik vraag me af of t pianistapad en achter mirador een van de weinige paden is zonder bereik. maar waarschijnlijker is dat de mirador een van de weinige punten is in 'het groen' mét bereik. ?
Die had ik al een keer gemaakt maar Poekje01 van de week ook 1 met alle links erbijquote:Op dinsdag 23 september 2014 12:44 schreef ToniB het volgende:
zet nou eens ALLE getuigenverklaringen op een rijtje met de door hun genoemde tijden.....en maak er een kort lijstje van. Misschien kunnen we elkaar aanvullen.
zoiets;
getuige een gids A, ziet ze rond half tien/ tien uur taalschool.
Daarna kunnen we verder kijken.
Enja veel staat in de OP maar niet alles
Denk je echt dat het NFI blind afgaat op de ingestelde tijd op de camera? Denk je echt dat ze niet foto voor foto hebben bekeken om een tijdframe te vinden waar alle foto's op de camera inpassen?quote:Op dinsdag 23 september 2014 12:36 schreef ToniB het volgende:
Wat als die hele tijdslijn nou niet klopt omdat we ons blijven vasthouden aan de tijden van de camera? Indien de tijd op de camera helemaal niet juist was ingesteld (misschien wel nooit en dus nooit op tijd/datum is ingesteld) dan zouden de getuigenverklaringen beter in het schema passen! De enige tijden die we zeker weten is de tijd van de noodoproep(en). Maar aan de tijd van de camera twijfel ik sterk. Er waren hier meer mensen die zeiden dat de zon tussen 12.00 en 16.00 uur vrij hoog staat dus de foto zou ook later in de middag gemaakt kunnen zijn.Hoe zit het met de tijd van de pc? Dat moet toch allang duidelijk zijn!
Het NFI heeft geen tijdlijn naar buiten gebracht. Die hebben de ouders er zelf aan gekoppeld.quote:Op dinsdag 23 september 2014 13:14 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Denk je echt dat het NFI blind afgaat op de ingestelde tijd op de camera? Denk je echt dat ze niet foto voor foto hebben bekeken om een tijdframe te vinden waar alle foto's op de camera inpassen?
Dat is voor een beetje onderzoeker toch niet zo moeilijk?
Neem alle nachtfoto's.. die moeten dus tussen zonsondergang en zonsopgang gemaakt zijn. Neem alle foto's in daglicht... die moeten dus tussen zonsopgang en zonsondergang gemaakt zijn. Neem de foto's van de kookles.. ook daar kan een tijdperiode aan gekoppeld worden. Foto's van de vliegvelden.. ook na te trekken. En zo zijn er heel veel foto's te bedenken waar je een tijdperiode aan kunt koppelen.
Leg al die tijdperiodes naast elkaar en vergelijk die met de tijd die de camera zelf aangeeft. Dan kan je bij veel foto's (en het leek er op dat de meiden veel foto's maakten) vrij nauwkeurig de conclusie trekken hoeveel de tijd op de camera afweek van de echte tijd.
Denk je echt dat de onderzoekers daar niet naar gekeken hebben? Zouden ze echt zo dom of laks zijn?
Je weet helemaal niet welke foto's al op de camera stonden. Misschien wel een nieuwe kaartje gebruikt? Officieel zijn er niet eens getuigen gehoord.quote:Op dinsdag 23 september 2014 13:14 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Denk je echt dat het NFI blind afgaat op de ingestelde tijd op de camera? Denk je echt dat ze niet foto voor foto hebben bekeken om een tijdframe te vinden waar alle foto's op de camera inpassen?
Dat is voor een beetje onderzoeker toch niet zo moeilijk?
Neem alle nachtfoto's.. die moeten dus tussen zonsondergang en zonsopgang gemaakt zijn. Neem alle foto's in daglicht... die moeten dus tussen zonsopgang en zonsondergang gemaakt zijn. Neem de foto's van de kookles.. ook daar kan een tijdperiode aan gekoppeld worden. Foto's van de vliegvelden.. ook na te trekken. En zo zijn er heel veel foto's te bedenken waar je een tijdperiode aan kunt koppelen.
Leg al die tijdperiodes naast elkaar en vergelijk die met de tijd die de camera zelf aangeeft. Dan kan je bij veel foto's (en het leek er op dat de meiden veel foto's maakten) vrij nauwkeurig de conclusie trekken hoeveel de tijd op de camera afweek van de echte tijd.
Denk je echt dat de onderzoekers daar niet naar gekeken hebben? Zouden ze echt zo dom of laks zijn?
Precies; Officieel zijn er niet eens getuigen gehoord. Ik heb het hier al zó vaak gezegd:quote:Op dinsdag 23 september 2014 13:20 schreef ToniB het volgende:
Ik neem eerder aan wat 5 tot 10 mensen zeggen gezien te hebben 1 april dan de tijd op een camera die een paar uur verkeerd kan staan! IL beweerde bij hoog en laag dat ze om 13.00 nog achter de pc zaten en het pianista trail hadden bekeken. Waarom zou zij dat doen als ze niet 100% zeker hiervan was?
[..]
Je weet helemaal niet welke foto's al op de camera stonden. Misschien wel een nieuwe kaartje gebruikt? Officieel zijn er niet eens getuigen gehoord.
Ik denk dat, zoals de zaak er nu voor staat, het Panamese OM tot nu toe niet heeft besloten een strafrechtelijk onderzoek in te stellen. Dat is toch net iets anders dan besluiten geen strafrechtelijk onderzoek in te stellen. Al zal het resultaat in de meeste gevallen hetzelfde zijn.quote:Op dinsdag 23 september 2014 11:30 schreef jackie12 het volgende:
http://nos.nl/teletekst/#245_01
Zaak gesloten?
Ik begrijp wat je bedoelt maar dat strookt bv niet met Oliva de Kam die hen wilde waarschuwen niet meer te gaan omdat het al laat wasquote:Op dinsdag 23 september 2014 13:32 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Precies; Officieel zijn er niet eens getuigen gehoord. Ik heb het hier al zó vaak gezegd:
- Door wie zijn die getuigen gehoord? Juist; door die privédetective.
- Wat wist die privédetective voor hij op pad ging? Juist; dat de meiden om 13:00 vetrokken bij de taalschool.
- Wie twijfelde aan zijn eigen getuigenis? Juist; de enige die volgens de camera op de juiste tijdlijn zat.
Gaat er dan écht geen lampje bij je branden??
welkom.quote:Op dinsdag 23 september 2014 14:15 schreef 11en30 het volgende:
Als mijn steen dezelfde is als de rots op de nachtfoto, en daar ben ik eigenlijk wel zeker van, dan kunnen de nachtfoto's volgens mij niet door K en L gemaakt zijn want dan hadden de meiden zeker op tijd gevonden moeten zijn. Of de nachtfoto's wel echt van hun camera komen is nog even de vraag. Als ze authentiek blijken te zijn dan verhuis ik van team verdwaling met pech naar club misdrijf en misleiding.
Kijk, dit vind ik zeer interessant.quote:Op dinsdag 23 september 2014 14:15 schreef 11en30 het volgende:
Als mijn steen dezelfde is als de rots op de nachtfoto, en daar ben ik eigenlijk wel zeker van, dan kunnen de nachtfoto's volgens mij niet door K en L gemaakt zijn want dan hadden de meiden zeker op tijd gevonden moeten zijn. Of de nachtfoto's wel echt van hun camera komen is nog even de vraag. Als ze authentiek blijken te zijn dan verhuis ik van team verdwaling met pech naar club misdrijf en misleiding.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |