abonnement Unibet Coolblue
pi_144791943
091006_725_new_logo640x395.jpg

Doctor Who
A Mad Man with a Box

110210_725_tardis.jpg

Met de eerste uitzending op 23 november 1963, 33 seizoenen, 800 afleveringen en een grote schare fans is Doctor Who de langstlopende en een van de populairste sci-fi series ter wereld. Sinds de terugkeer van de serie in 2005, na een hiatus van ruim anderhalf decennium, is de show over een door tijd en ruimte reizende man die zichzelf 'the Doctor' noemt een hit in de UK. De seizoensfinales worden jaarlijks met grof geschut beschermd tegen uitlekken, de casting van hoofdpersonages is bijna voorpaginanieuws en ieder Brits kind is bang voor Daleks, Cybermen, Sontarans en Silurians.

The Doctor is een Time Lord. Dat is zijn 'species'. Zijn thuisplaneet is Gallifrey, of eigenlijk, dat was het. In de laatste grote Time War, die raasde tussen voornamelijk de Time Lords en de Daleks, heeft the Doctor een eind moeten maken aan alles, met de vernietiging van zijn thuisplaneet als de prijs. Hij is nu de enige Time Lord die nog leeft.

De Time Lords waren een samenleving van tijdreizigers. Ze gebruikten TARDIS'en om in rond te reizen; tijd/ruimtemachines die aan de buitenkant overal op konden lijken (want een TARDIS kan zichzelf vermommen om in de omgeving te passen) maar aan de binnenkant veel groter zijn dan aan de buitenkant. De TARDIS van de Doctor ziet eruit als een 'police box' uit de jaren '50. In deze huisjes konden Britse politieagenten criminelen vastzetten, of de telefoon gebruiken om naar het bureau te bellen. Het 'chameleon circuit' van de Doctor's TARDIS is kapot, daarom zal-ie altijd op de police box blijven lijken. Anno jaren 2000 is het uiterlijk van een police box, mede door het verdwijnen van de echte politiehuisjes, een iconisch beeld dat wordt geassocieerd met Doctor Who. Het begrip 'bigger on the inside' is een begrip in de UK.



The Doctor heeft de gewoonte regelmatig op Aarde langs te komen, niet in de laatste plaats omdat hij meestal iemand van onze planeet uitnodigt om mee te reizen als companion, en dat betekent dat-ie ook weer eens terug moet komen. Door de seizoenen heen heeft hij Aarde al regelmatig van de ondergang gered.

140527_725_p01qr0vd.jpg

Doctor Who heeft 33 seizoenen natuurlijk niet met dezelfde cast kunnen doen. Gelukkig hoeft dat ook niet; een eigenschap van een Time Lord is dat wanneer zijn lichaam sterft, door ouderdom, verwondingen of andere ernstige schade, het overgaat tot 'regeneration'. Het hele lichaam wordt vernieuwd en veranderd. Onze Time Lord, the Doctor, heeft inmiddels twaalf regenerations gehad. De rol van de huidige Doctor wordt vertolkt door Peter Capaldi, die in de achthonderdste aflevering voor het eerst verscheen.



Seizoenen en uitzendingen

Doctor Who heeft (bijna) jaarlijks een nieuw seizoen van 13 afleveringen. Zo'n seizoen begint doorgaans in het einde van maart of de eerste helft van april. Het seizoen van 2012/2013, binnen dit topic wel eens afgekort tot DW7, was verspreid over het najaar van 2012 en voorjaar 2013. Dit vanwege het 50-jarige bestaan van Doctor Who op 23 november vorig jaar. Seizoen 8 is inmiddels in volle gang.

Doctor Who wordt gedurende een regulier seizoen op zaterdagen uitgezonden op BBC One (alleen nieuwe afleveringen) en gedurende het hele jaar zijn er herhalingen op BBC Three. In Nederland zendt SyFy de serie uit.

LET OP: Er zijn géén vaste uitzendtijden op de BBC. Let dus elke week goed op welke tijd het die week wordt uitgezonden!

Spinoffs

Doctor Who heeft twee officiële spin-offs: Torchwood en The Sarah Jane Adventures. Torchwood bestaat officieel nog, maar het vierde seizoen, uit 2011, is voorlopig het laatste. Bedenker Russell T Davies heeft de serie voorlopig on hold gezet om persoonlijke redenen. The Sarah Jane Adventures, een op kinderen gerichte serie, is gestopt toen hoofdrolspeelster Elizabeth Sladen in 2011 overleed.

[ Bericht 3% gewijzigd door motorbloempje op 22-09-2014 19:42:32 ]
Ja doei.
  maandag 22 september 2014 @ 16:13:26 #2
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_144791983
Listen, maar niet naar de intro :N
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_144792071
Intro vind ik prima met het geluid gemute. :Y
pi_144796178
De intro is inderdaad een beetje ' :') '

Maar van de rest van de beelden kan ik echt geen genoeg krijgen _O_











(al is die laatste wel een beetje hele slechte CGI, maar ach)
  maandag 22 september 2014 @ 18:58:34 #5
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_144797334
Intro zit ook zo'n timbre in dat ik niet vind passen, niet een mooie lange noot maar "plplplplplpl" snel tussen 2 noten wisselen, in combinatie met die hobo vind ik het niks.
Volgens mij zou het met violen (en zonder dat timbre) veel mooier klinken.
Heb even opgezocht of het nu een hobo of een fagot was en een fagot zou zelfs al mooier geklonken hebben, een hobo heeft een snerpend geluid, niet mooi.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 22 september 2014 @ 19:34:25 #6
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_144798881
De OP heeft nog iets erin staan over geen startdatum voor DW8 bekend, en niet hoeveel afleveringen. Ik denk dat dat wel aangepast mag worden :)
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  maandag 22 september 2014 @ 19:38:11 #7
430565 Florentius
Too old for this shit :)
pi_144799081
S07e06/7 Clara is Hellspawn ???

Spannend hoor :)

-----------

De lokale zon lijkt plotseling door hun acties de eerste hickups naar rode reus of supernova te ondergaan.

En dan de DOCTOR:
Actually, I think I may have made a bit of a tactical boo-boo.
More of a semantics mix-up, really.
_O-

[ Bericht 4% gewijzigd door Florentius op 22-09-2014 20:27:39 ]
pi_144881831
Weer eens per ongeluk op de BBC blijven hangen.
Wat een geweldige serie!
Doet me sterk denken aan de Hitchhiker's Guide.

Ik wil een dvd, want deze tijden zijn niet te doen.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  donderdag 25 september 2014 @ 03:43:44 #9
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_144881837
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 03:37 schreef svann het volgende:
Weer eens per ongeluk op de BBC blijven hangen.
Wat een geweldige serie!
Doet me sterk denken aan de Hitchhiker's Guide.

Ik wil een dvd, want deze tijden zijn niet te doen.
Alleen een nadeel van die doventolk en het kleinere beeld (ik zapte er net ook langs en bleef meteen hangen)

En DVD's kan natuurlijk maar Torrents zijn sneller verkrijgbaar, paar uur na de uitzending al.
Of "live" op zaterdag kijken natuurlijk.

[ Bericht 1% gewijzigd door SiGNe op 25-09-2014 04:04:59 ]
pi_144881843
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 03:43 schreef SiGNe het volgende:

Alleen een nadeel van die doventolk en het kleinere beeld (ik zapte er net ook langs en bleef meten hangen)

En DVD's kan natuurlijk maar Torrents zijn sneller verkrijgbaar, paar uur na de uitzending al.
Of "live" op zaterdag kijken natuurlijk.
Zaterdags wel op een fatsoenlijke tijd? Dat ga ik opzoeken.

In torrents heb ik me nooit zo verdiept, misschien toch eens doen.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  donderdag 25 september 2014 @ 03:59:27 #11
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_144881846
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 03:54 schreef svann het volgende:

[..]

Zaterdags wel op een fatsoenlijke tijd? Dat ga ik opzoeken.

In torrents heb ik me nooit zo verdiept, misschien toch eens doen.
20:30 meestal, BBC 1
En qua torrents gewoon uTorrent downloaden en op http://torrentz.com op doctor who s08e05 zoeken (als voorbeeld, s is het seizoen e de episode, 8x05 is een andere methode om de seizoenen en episodes op te schrijven.
Via http://www.bierdopje.com/ kan je er ondertitels bijzoeken.

Als je een nieuwe kijker bent dan kan ik je aanraden om de seizoenen sinds 2005 te gaan kijken, verschillende Doctors met elk hun eigen mooie verhalen.
Evt ook nog Torchwood erbij kijken, spin-off serie.

[ Bericht 1% gewijzigd door SiGNe op 25-09-2014 04:04:36 ]
pi_144881850
Bedankt!

Zeker een nieuwe kijker.
Vroeger was ik er eerst te jong en daarna te oud voor.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  donderdag 25 september 2014 @ 04:13:24 #13
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_144881854
quote:
14s.gif Op donderdag 25 september 2014 04:06 schreef svann het volgende:
Bedankt!

Zeker een nieuwe kijker.
Vroeger was ik er eerst te jong en daarna te oud voor.
Florentius is ook een nieuwe kijker, zit zo te zien inmiddels in seizoen 7 dus die haalt het redelijk snel in.
Het leuke van inhalen is dat je in korte tijd een groot deel van de geschiedenis van de Doctor meekrijgt, 5 Doctors in 9 jaar (8 seizoenen) en er zitten zeer goede verhalen bij.
Sommige verhalen zijn ook wel duidelijk meer voor de jeugd, de Doctor is er voor jong en oud maar de volwassener verhalen zijn zeker de moeite waard!

Overigens heb ik zelf ook alle seizoenen als het goed is nog, een van de weinige series waar ik het seizoen van bewaar na het kijken.
Ik heb ook een erg snelle internetverbinding (100Mbit up en down, 10Gbit backbone die amper gebruikt wordt) dus je zou ze evt via mij kunnen downloaden.
't is wel inmiddels 82,5GB :D
  donderdag 25 september 2014 @ 08:41:48 #14
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_144882895
Netflix heeft bijna de volledige serie vanaf Eclestone..heel prettig.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_144883443
*nieuwe kijker meldt*

Afgelopen 5 weken vanaf Ecclestone begonnen en zit nu halverwege seizoen 7 (dankuwel netflix!)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  donderdag 25 september 2014 @ 09:32:29 #16
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_144883813
M'n dochter van 7 is trouwens helemaal Whovian, maar grappig genoeg vindt ze de Eclestone serie te eng, daar haalt ze het einde niet. Alles daarna wel. Aangezien haar engels nog niet denderend is, moet het aan de sfeer liggen, Capaldi vindt ze geen probleem, ondanks de wenkbrauwen :7
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_144883850
Let bij netflix wel op. De laatste specials van tennant (voor smit) staan er niet op!
[20:25] [Knut] Een vrouw met een kerst fetish...
[20:26] [Knut] Niet zo letterlijk dat ik haar met baard om moet HOHOHOEN
[20:26] [Knut] maar je snapt het idee wel.
pi_144883889
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 09:34 schreef Knut het volgende:
Let bij netflix wel op. De laatste specials van tennant (voor smit) staan er niet op!
Welke zijn dat? Had het idee dat ik niets heb gemist (kijk via US Netflix)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_144883913
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 09:35 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Welke zijn dat? Had het idee dat ik niets heb gemist (kijk via US Netflix)
Hmzz. US netflix weet ik het niet van. Maar de NL netflix heeft niet de regen van tennant naar smit.
[20:25] [Knut] Een vrouw met een kerst fetish...
[20:26] [Knut] Niet zo letterlijk dat ik haar met baard om moet HOHOHOEN
[20:26] [Knut] maar je snapt het idee wel.
pi_144884062
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 09:37 schreef Knut het volgende:

[..]

Hmzz. US netflix weet ik het niet van. Maar de NL netflix heeft niet de regen van tennant naar smit.
o die heb ik wel gehad iig, net als alle christmas specials enzo
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  donderdag 25 september 2014 @ 15:56:09 #21
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_144894871
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 09:32 schreef Captain_Fabulous het volgende:
M'n dochter van 7 is trouwens helemaal Whovian, maar grappig genoeg vindt ze de Eclestone serie te eng, daar haalt ze het einde niet. Alles daarna wel. Aangezien haar engels nog niet denderend is, moet het aan de sfeer liggen, Capaldi vindt ze geen probleem, ondanks de wenkbrauwen :7
Eccleston was ook best een donkere Doctor, erg boos, zit nog vol haat omdat ie z'n thuiswereld heeft moeten vernietigen...
Daarom is ie bij mij juist m'n favoriet, hij had een geschiedenis die Tennant ontkende en Smit vergeten leek te zijn.
  donderdag 25 september 2014 @ 18:25:49 #23
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_144898961
Wel weer leuk om Jack Harkness weer eens te zien, waarom komt die niet nog een keertje langs voor een gastrolletje?
pi_144899240
Captain Jack _O_
Wie had dat toernooi gewonnen, @Karstman?
pi_144901563
zo jammer dat chris maar 1 seizoen heeft he
  vrijdag 26 september 2014 @ 08:32:39 #26
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_144915743
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 15:56 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Eccleston was ook best een donkere Doctor, erg boos, zit nog vol haat omdat ie z'n thuiswereld heeft moeten vernietigen...
Daarom is ie bij mij juist m'n favoriet, hij had een geschiedenis die Tennant ontkende en Smit vergeten leek te zijn.
Precies, daarom vind ik hem de perfecte doctor voor de reboot. Gelijk David T. had heel anders gevoeld denk ik.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  zaterdag 27 september 2014 @ 18:56:29 #27
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_144961194
Meh, uurtje later vandaag.. hopelijk is het dan wel een extra spannend verhaal dat duidelijk niet voor kinderen is.
pi_144961390
Nou Danny komt de TARDIS dus zeker niet in. :W

[ Bericht 14% gewijzigd door Syntos op 27-09-2014 21:54:39 ]
  zaterdag 27 september 2014 @ 22:16:03 #29
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_144968991
Niet verkeerd *O*
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 19:05 schreef Syntos het volgende:
Nou Danny komt de TARDIS dus zeker niet in. :W
wellus!
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
pi_144969069
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 22:16 schreef wdn het volgende:
Niet verkeerd *O*

[..]

wellus!
Het leek even van niet. :{w
  Admin zaterdag 27 september 2014 @ 22:19:22 #31
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_144969114
Leuke aflevering.

Het gebeurt niet vaak dat iemand in de TARDIS is, de Doctor ontmoet, wat meekrijgt van zijn wereld en niet overdonderd is. Interessant. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  zaterdag 27 september 2014 @ 22:20:28 #32
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_144969150
Volgende week gaan we naar de maan :+
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
pi_144969457
Danny Pink , de doctor , geweldig !

11 op 10
  zondag 28 september 2014 @ 02:05:51 #34
430565 Florentius
Too old for this shit :)
pi_144973454
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 04:13 schreef SiGNe het volgende:
Florentius is ook een nieuwe kijker, zit zo te zien inmiddels in seizoen 7 dus die haalt het redelijk snel in.
Het leuke van inhalen is dat je in korte tijd een groot deel van de geschiedenis van de Doctor meekrijgt, 5 Doctors in 9 jaar (8 seizoenen) en er zitten zeer goede verhalen bij.
Ja zeker vanaf 2005 beginnen!
Details gestuurd hoe te downloaden, SiGNe kan je ook zo verder helpen :)

Ik heb geen TV dus soms mis ik dingen,
maar je bent als torrent consument nog steeds veilig in Nederland toch?

=========================================================
The Doctor: Oh, listen, there's the bell, off you go. Haven't you got shoplifting to do?
Courtney Woods: You're weird.
The Doctor: Yes, I am. What about you?
Courtney Woods: I'm a disruptive influence.
The Doctor: Good to meet you.
Courtney Woods: And you.
The Doctor: Now get lost.
Courtney Woods: Okay.

_O-

========================

Er is wel een misselijk makende hoeveelheid positieve discriminatie in Dr. Who zeg.
Alle relaties moeten zwart wit zijn, van Martha's vader tot Rose en nu Clara, een ieder ander moet dan maar gay zijn. Het begint nu echt wel een beetje aanstootgevend te worden.

Doet de vraag rijzen waar Moffet voor overcompenseerd.

[ Bericht 10% gewijzigd door Florentius op 28-09-2014 04:27:09 ]
pi_144973762
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 02:05 schreef Florentius het volgende:

Ja zeker vanaf 2005 beginnen!
Details gestuurd hoe te downloaden, SiGNe kan je ook zo verder helpen :)

Ik heb geen TV dus soms mis ik dingen,
maar je bent als torrent consument nog steeds veilig in Nederland toch?
Dank je. :). Dat ga ik zeker uitzoeken.
Maar ik heb al ruim een jaar geen PC meer, dus maar eens haast maken met die laptopaanschaf.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_144995585
Ik vond het een goede aflevering, zoals dit hele seizoen eigenlijk al. Leuke teaser weer, Netherspere werd genoemd. Ik ben ondertussen te benieuwd waar het naar toe gaat. Zowel de Danny als Missy verhaallijn.
De goeie muziek viel me eindelijk weer op. En ik vraag me af wat 'I'm the Doctor' sowieso al twee keer op rij als tune bij de volgende aflevering teaser doet.
  zondag 28 september 2014 @ 23:58:40 #37
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_145006057
Ik blijft bij het Patience verhaal, death is but a door..

Danny is wel zwaarmoedig en serieus zeg, ik snap dat ie zich zorgen maakt om z'n vriendinnetje maar als ze zegt dat ze door tijd en ruimte reist zou ikzelf meteen vragen "wanneer mag ik mee?"

Ik ben gister ook weer begonnen met seizoen 1, viel me op dat het bij Mickey ook een beetje zo ging, Mickey was eerder bang voor de Doctor dan dat ie een vriend was..
Viel me overigens ook op dat men het in afl. 2 al over een "Bad wolf situation" heeft als men naar het eind van de aarde aan het kijken is en de veiligssystemen van het ruimtestation falen.
pi_145015608
Nee ik vond dit een zwakke, zelfs vervelende aflevering. Nog nooit eerder in een dr.who heb ik de neiging gehad om door te spoelen. Het lijkt me zo af en toe wel een soap met dat relatie geneuzel van Clara, en de zeur houding van haar vriendje.
Voor mij persoonlijk een van de slechtste afleveringen tot nu toe.
pi_145017147
Ik vond het juist een topaflevering. Nog nooit heb ik de Doctor zo klootzakkerig gevonden. Danny kruipt echt onde z'n huid. En die Yes Sir! sequence, waar Danny terecht opmerkt dat de Doctor een officer is, oooo, kippenvel.
pi_145041654
Het greep mij ook niet echt.
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
pi_145044664
Hij was een stuk beter dan vorige week, zoveel is zeker. Vond het wel weer een klassieke Who aflevering in de zin van de alien van dienst en het gedrag van de doctor. De running gag van de eyebrows zit er wel lekker in.

Maar ik snap dat al dat zoetsappige I love you gedoe er wel heel dik vanaf druipt en dat dus afschrikt. Wat dat betreft was Amy/Rory natuurlijker en minder irritant.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_145044806
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 18:35 schreef Anoonumos het volgende:
Captain Jack _O_
Wie had dat toernooi gewonnen, @Karstman?
Rose Tyler, wie anders... :D

Maar we hebben nu ook deze: http://www.radiotimes.com/scifichampion met captain Jack aan de winnende hand.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_145093906
Vond het een beetje raar dat Pink na 5 minuten al precies wist wat voor persoon the Doctor is, en dat hij er direct van uitgaat dat Clara ook PTSD gaat krijgen van haar avonturen oid.
pi_145094701
Soort van off topic. Gister Selfie (TV Series 2014– ) - IMDb gezien de nieuwe serie van Karen Gillian.

Laat ik het zo zeggen, het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat we een tweede seizoen gaan meemaken -O-
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  donderdag 2 oktober 2014 @ 19:04:29 #45
435072 RoseTyler
We are all stories in the end
pi_145134560
Ik moet natuurlijk hier gaan reageren.
  Admin donderdag 2 oktober 2014 @ 19:04:52 #46
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_145134572
Met zo'n username? Zeker. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 19:05:51 #47
435072 RoseTyler
We are all stories in the end
pi_145134608
Ja, en Rose is niet eens mijn favoriete companion. Maar ze heeft uiteindelijk David Tennant, vandaar.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 19:27:21 #48
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_145135449
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:47 schreef schijffie het volgende:
Vond het een beetje raar dat Pink na 5 minuten al precies wist wat voor persoon the Doctor is, en dat hij er direct van uitgaat dat Clara ook PTSD gaat krijgen van haar avonturen oid.
Hij zei al dat ie ervaring met dat soort types heeft en hij constateerde dat Clara inderdaad "bevelen" opvolgt zonder erover na te denken.
Pink heeft duidelijk zelf zo'n situatie meegemaakt waarbij hij een opdracht blindelings op heeft gevolgd en daar zijn doden bij gevallen.. burgerdoden.

Ik ben zelf de serie nu opnieuw aan het kijken en Rose kwam ook al zoeits tegen.
Op een gegeven moment komt Sarah Jane Smith weer in beeld, Sarah is zwaar teleurgesteld dat de Doctor haar opeens in de steek heeft gelaten en Rose beseft dat dat ook ooit met haar zal gebeuren.
Dat de geweldige reizen ten einde zijn enje kan er ook met bijna niemand over praten ook, je wordt voor gek verklaard.

En kijk naar al die companions.. wie van hun is er ooit gelukkig geëindigd?
Amy en Rory in een alternate universe, Rose die Bad Wolf is, River die in een computer zit, etc.
Sarah Jane Smith werd nog een beetje gerustgesteld maar toen ging de Doctor weer...
pi_145135886
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 19:27 schreef SiGNe het volgende:
wie van hun is er ooit gelukkig geëindigd?
Als je naar companions kijkt van de Classic serie kan je er volgens mij toch nog wat aardig opnoemen.

Susan die haar eigen leven met een vriend heeft gekregen. (Oke, de Doctor liet haar niet meer in de TARDIS maar dat was voor haar eigen bestwil)
Ian en Barbara die na het reizen met de Doctor samen getrouwd zijn.
Steven die op een planeet achterbleef om de leider van de lokale bevolking te worden.
Jo die de liefde van haar leven vond en de Doctor en UNIT verliet.

Om maar even wat op te noemen.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 19:44:04 #50
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_145136099
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 19:38 schreef Syntos het volgende:

[..]

Als je naar companions kijkt van de Classic serie kan je er volgens mij toch nog wat aardig opnoemen.

Susan die haar eigen leven met een vriend heeft gekregen. (Oke, de Doctor liet haar niet meer in de TARDIS maar dat was voor haar eigen bestwil)
Ian en Barbara die na hun reizen samen door zijn gegaan.
Steven die op een planeet achterbleef om de leider van de lokale bevolking te worden.
Jo die de liefde van haar leven vond en de Doctor en UNIT verliet.

Om maar even wat op te noemen.
maar dat is hoe ze achtergelaten worden, daarna hoor je er niks meer van.
sowieso hoor je niet van de companions als die in hun eigen tijd zitten.
madame de Pompadour ook, de Doctor zegt "ik ben zo terug" en als ie een paar seconden later terug is is zij dood.
Amy die bezocht wordt als klein kind en vervolgens tot volwassen leeftijd voor gek wordt verklaard omdat ze in een "fictief" persoon gelooft..

de Doctor heeft enorm veel invloed op het leven van de mensen om hem heen.
pi_145136278
s1 vond ik wel kijkbaar, ben nu halverwege s2 en vind dit seizoen maar saai-ig... is het voor mij de moeite om door te kijken?
  donderdag 2 oktober 2014 @ 19:53:46 #52
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_145136442
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 19:48 schreef Deeltjesversneller het volgende:
s1 vond ik wel kijkbaar, ben nu halverwege s2 en vind dit seizoen maar saai-ig... is het voor mij de moeite om door te kijken?
Ja.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_145144281
Gwhihihihi _O- door verkansie nu pas net de aflevering kunnen kijken :D O+ Ik vond 'm leuk!
Ja doei.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 02:04:29 #54
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_145145414
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 19:48 schreef Deeltjesversneller het volgende:
s1 vond ik wel kijkbaar, ben nu halverwege s2 en vind dit seizoen maar saai-ig... is het voor mij de moeite om door te kijken?
Doorkijken sowieso.. al ben ik ook even halverwege seizoen gestopt, op he tmoment dat Mickey instapt.
Hoe dan ook, 't wordt alleen maar beter.

Vergeet Torchwood overigens ook niet, moet je Breuls even vragen wanneer je met die moet beginnen voor een mooie chronologische volgorde (vanuit onze tijd gezien dan)
Die moet trouwens sowieso nog stééds in de OP, het kijkschema!!!
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 04:49:52 #55
430565 Florentius
Too old for this shit :)
pi_145146066
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 19:48 schreef Deeltjesversneller het volgende:
s1 vond ik wel kijkbaar, ben nu halverwege s2 en vind dit seizoen maar saai-ig... is het voor mij de moeite om door te kijken?
Nu denk je moet ik het woord van deze ware Who zeloot SiGNe als een betrouwbaar waarde oordeel aannemen of niet.
Ik worstelde 1 Doctor Who topic terug met precies de zelfde vraag op precies het zelfde kijk punt. ^^

SiGNe heeft me aan de hand door dit breekpunt heen gesleept en, SiGNe love your work BTW ^O^ , hij heeft me zoals later bleek terecht overtuigd door te zetten. Ja er kwamen betere tijden, en ja Tennant begint wat op je te groeien, en ja hij wordt minder energizer bunny.

Niet over doseren als het ff minder is en het komt goed, HF.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 04:57:35 #56
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_145146078
Tennant is zelfs een van de betere Doctors, sommigen vinden Matt Smith weer beter maar die vond ik weer te hyper.
Eccleston is nog steeds m'n favoriet hoewel ik Capaldi ook erg tof vind.
ze zijn beiden wat duister en ongrijpbaar.
pi_145146104
Classic Who :9 *O*
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 05:32:35 #58
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_145146131
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 05:16 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Classic Who :9 *O*
Daar heb ik mezelf nog steeds niet aan gewaagd... jah. heel vroeger toen videorecorders nog niet eens bestonden en dan oook slechts af en toe een aflevering.
De film en de serie sinds 2005 heb ik echt gevolgd.

Misschien dat ook maar eens doen, de echte klassiekers kijken
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 3 oktober 2014 @ 09:23:57 #59
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_145147746
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 19:27 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Hij zei al dat ie ervaring met dat soort types heeft en hij constateerde dat Clara inderdaad "bevelen" opvolgt zonder erover na te denken.
Pink heeft duidelijk zelf zo'n situatie meegemaakt waarbij hij een opdracht blindelings op heeft gevolgd en daar zijn doden bij gevallen.. burgerdoden.

Ik ben zelf de serie nu opnieuw aan het kijken en Rose kwam ook al zoeits tegen.
Op een gegeven moment komt Sarah Jane Smith weer in beeld, Sarah is zwaar teleurgesteld dat de Doctor haar opeens in de steek heeft gelaten en Rose beseft dat dat ook ooit met haar zal gebeuren.
Dat de geweldige reizen ten einde zijn enje kan er ook met bijna niemand over praten ook, je wordt voor gek verklaard.

En kijk naar al die companions.. wie van hun is er ooit gelukkig geëindigd?
Amy en Rory in een alternate universe, Rose die Bad Wolf is, River die in een computer zit, etc.
Sarah Jane Smith werd nog een beetje gerustgesteld maar toen ging de Doctor weer...
Amy en Rory eindigden in het verleden, wel samen. Rose kwam juist in een Alternate Universe terecht (maar kwam daar weer uit). Donna vond ik wel zielig, die alles moest vergeten. Martha daarentegen, die eindigde wel gelukkig met Mickey.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_145148713
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 05:32 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Daar heb ik mezelf nog steeds niet aan gewaagd... jah. heel vroeger toen videorecorders nog niet eens bestonden en dan oook slechts af en toe een aflevering.
De film en de serie sinds 2005 heb ik echt gevolgd.

Misschien dat ook maar eens doen, de echte klassiekers kijken
En jezelf een fan noemen. :')
pi_145148834
Ik heb ze ook nog niet gezien. Who (hihi) cares...?
Ja doei.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 3 oktober 2014 @ 19:56:51 #62
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_145165234
Kijk eens wat ik vandaag tegen kwam :D (en had toevallig mijn sjaal om)
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 23:14:14 #63
430565 Florentius
Too old for this shit :)
pi_145173845
Nice TARAraboemdijee :)
Dat is een leuk verkleed kamertje!

Naar aanleiding eerdere post.
Dat van donna en haar vader dat was ook wel slikken idd.
Wel erg goed trouwens in effect.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 4 oktober 2014 @ 09:09:57 #64
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_145179908
Het was een meterkast trouwens :D
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_145179989
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 19:56 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Kijk eens wat ik vandaag tegen kwam :D (en had toevallig mijn sjaal om)
[ afbeelding ]
Toffe sjaal! :Y Gekocht of zelfgemaakt?
Cosmo Bier
Het doodgaan op het hoogtepunt van je carriere is garantie voor eeuwige roem.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 4 oktober 2014 @ 10:06:46 #66
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_145180593
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 09:20 schreef Astasha het volgende:

[..]

Toffe sjaal! :Y Gekocht of zelfgemaakt?
Zelfgemaakt, door schoonmoeder :)
4,5 meter lang
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_145180713
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 10:06 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Zelfgemaakt, door schoonmoeder :)
4,5 meter lang
Toffe schoonmoeder heb je. ^O^
Cosmo Bier
Het doodgaan op het hoogtepunt van je carriere is garantie voor eeuwige roem.
pi_145181119
quizje van Scotland Now: http://www.scotlandnow.da(...)ledge-doctor-4276309
Ik had 7 uit 10
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  Admin zaterdag 4 oktober 2014 @ 10:54:19 #69
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_145181269
Ik ook 7 uit 10. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin zaterdag 4 oktober 2014 @ 12:14:38 #70
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_145182831
Zo, ik was er even uit, met de nieuwe site en all that jazz, maar heb de schade even ingehaald:

Doctor Who: Time Heist en The Caretaker
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_145182978
4 van de tien goed. :{ :@

Hoe moet ik nou weten uit welke regio Karen Gillian komt. :')
  Admin zaterdag 4 oktober 2014 @ 12:24:45 #72
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_145183032
Dat weet je of dat weet je niet. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 12:33:38 #73
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_145183264
Voor mensen die Tennant missen, hij speelt nu een chagrijnige detective in Gracepoint :').
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 12:34:41 #74
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_145183292
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 12:48:58 #75
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_145183656
Ok dat ziet er raar uit met stoppelbaard :P
pi_145184106
is die vrouw skyler van breaking bad ?
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 13:12:05 #77
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_145184158
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
pi_145184260
8.30 (9.30 voor jullie) vanavond!
Ja doei.
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 13:22:26 #79
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_145184380
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 13:09 schreef cva het volgende:
is die vrouw skyler van breaking bad ?
Ja! Ook dat nog!
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 13:38:23 #80
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_145184822
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 19:56 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Kijk eens wat ik vandaag tegen kwam :D (en had toevallig mijn sjaal om)
[ afbeelding ]
Die plastic tas has eigelijk een typo moeten hebben om het af te maken :D
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
pi_145187993
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 12:48 schreef Erasmo het volgende:
Ok dat ziet er raar uit met stoppelbaard :P
Moet je Fright Night eens kijken. Daar loopt hij vloekend met eyeliner en nagellak op ;) .
  Admin zaterdag 4 oktober 2014 @ 16:08:29 #82
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_145188484
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 12:33 schreef jogy het volgende:
Voor mensen die Tennant missen, hij speelt nu een chagrijnige detective in Gracepoint :').
De remake van Broadchurch, waarin hij dezelfde rol speelde. Die serie is overigens ontwikkeld door Chris Chibnall, schrijver voor Doctor Who en showrunner voor Torchwood in seizoen 2.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 20:32:21 #83
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_145195183
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 16:08 schreef Breuls het volgende:

[..]

De remake van Broadchurch, waarin hij dezelfde rol speelde. Die serie is overigens ontwikkeld door Chris Chibnall, schrijver voor Doctor Who en showrunner voor Torchwood in seizoen 2.
Cool! Alleen begrijp ik dan niet helemaal waarom er een VS remake van gemaakt is. Ah wel :').
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_145197016
Ik zit klaar! Eindelijk een keer live kijken :D
pi_145197912
Burn them with a nuke. :X
pi_145198002
Is dat station nou dezelfde set als dat ruimtestation van een paar afleveringen geleden?

[ Bericht 5% gewijzigd door Syntos op 05-10-2014 14:41:12 ]
pi_145198751
Jammer. Vond het verhaal te gehaast en nogal makkelijk opgelost.
Voor dit soort verhalen vind ik het zonde dat ze geen two-parters meer doen zodat ze meer tijd zouden hebben om het verhaal op te bouwen en nieuwe elementen te introduceren.
Doch geen slechte aflevering.

Maar mijn god Clara. Wat een gejank zeg. :')

Volgende aflevering ziet er iig. belovend uit. Ben benieuwd. :)

[ Bericht 6% gewijzigd door Syntos op 04-10-2014 22:33:13 ]
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 22:33:57 #88
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_145199422
Het verhaal was leuk maar idd een beetje afgeraffeld maar ik begin eindelijk een beetje in te komen met die nieuwe doctor en de rode draad vind ik erg boeiend O+.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  zondag 5 oktober 2014 @ 03:08:38 #89
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_145205632
Begin was langzaam maar het eind was zeer verrassend.
Al is een dier dat meteen een ei legt nadat het uit het ei gekropen is zeer onwaarschijnlijk.. wat dat betreft wel een beetje kunstig verhaal, het verhaal tussen de Doctor en Clara was interessanter.

Overigens voel ik mezelf ook regelmatig zo, dan maak ik een (denk ik) leuke opmerking: iedereen boos en ik snap dan soms niet eens hoe dat zo gekomen is.

De huidige Doctor snapt de mens en z''n gevoelens niet, echt duidelijk een alien.
Hij bedoelt het goed maar de interactie gaat mis...de Doctor heeft Asperger!
  Admin zondag 5 oktober 2014 @ 11:00:27 #90
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_145209380
quote:
11s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 20:32 schreef jogy het volgende:

[..]

Cool! Alleen begrijp ik dan niet helemaal waarom er een VS remake van gemaakt is. Ah wel :').
Xenofobie van Amerikanen; een serie slaat vaak beter aan in een Amerikaanse setting met minder Britten dan in de originele versie. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_145219001
Wie dit geschreven heeft moet toch echt terug naar school en de les over de Wet van behoud van massa nog eens doornemen. De maan kan niet zomaar zwaarder worden aagezien het wezen alleen dingen kan "eten" die er al zijn.
pi_145226793
Ben pas halverwege maar godnondeju kan dat kutkind niet optyfen :r

En tering Clara gelijk erbij met d'r gejank :r

[ Bericht 32% gewijzigd door Ireyon op 05-10-2014 19:32:55 ]
pi_145228691
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 13:22 schreef jogy het volgende:

[..]

Ja! Ook dat nog!
ik heb net op niet zo legale wijze de serie deadwood gekregen , zie ik op imdb dat zij daar ook in meespeelt , sinds breaking bad moet ik die vrouw niet meer :|W
pi_145247685
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 16:13 schreef whocares86 het volgende:
Wie dit geschreven heeft moet toch echt terug naar school en de les over de Wet van behoud van massa nog eens doornemen. De maan kan niet zomaar zwaarder worden aagezien het wezen alleen dingen kan "eten" die er al zijn.
Waarschijnlijk voedt het met pure energie/straling? :)
Als ik me niet vergis is dit wezen al eens eerder in dr. who geweest. 2e of 3e aflevering met de vorige doctor?
pi_145247705
Edit foutje, deze kan weg
pi_145248211
Ik vond dit eigenlijk een hele goede aflevering. Volgens mij is de relatie tussen doctor/companion nog nooit zo gespannen geweest. Ik ben behoorlijk gecharmeerd van deze doctor.
pi_145248305
Ook weer bij. Die maan-aflevering was echt onzin zeg :N :N klopte geen snars van, en was echt cliche van de bovenste plank. Jammer (doctor/companion relatie trouwens wel interessant). Maar die andere ep was echt weer weergaloos. Grappig, met een twist. Ik begin de nieuwe Doctor echt te waarderen. Heerlijk :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  maandag 6 oktober 2014 @ 12:56:46 #98
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_145250678
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 16:13 schreef whocares86 het volgende:
Wie dit geschreven heeft moet toch echt terug naar school en de les over de Wet van behoud van massa nog eens doornemen. De maan kan niet zomaar zwaarder worden aagezien het wezen alleen dingen kan "eten" die er al zijn.
Als het genre Science Facts zou heten een leuk argument. Sowieso zeuren over zo'n basisprincipe over een serie die draait om tijdreizen etc. :').

quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 11:02 schreef aspi het volgende:

[..]

Waarschijnlijk voedt het met pure energie/straling? :)
Als ik me niet vergis is dit wezen al eens eerder in dr. who geweest. 2e of 3e aflevering met de vorige doctor?
Nee, dat was een Star Whale.
And so is the past
  maandag 6 oktober 2014 @ 12:58:05 #99
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_145250721
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 19:44 schreef cva het volgende:

[..]

ik heb net op niet zo legale wijze de serie deadwood gekregen , zie ik op imdb dat zij daar ook in meespeelt , sinds breaking bad moet ik die vrouw niet meer :|W
Deadwood. _O_.

Ik haat HBO nog altijd nadat ze die hebben gekillt. :(.
And so is the past
pi_145260866
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 12:56 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Als het genre Science Facts zou heten een leuk argument. Sowieso zeuren over zo'n basisprincipe over een serie die draait om tijdreizen etc. :').
Binnen Science Fiction en Fantasy kan je bijna alles doen maar dan moet er wel een logische uitleg voor zijn die past binnen de interne logica van het werk. Er bestaat ook binnen deze genres geen enkele vrijbrief om zonder enige reden of uitleg volstrekte onzin en feitelijke onjuistheden te verkopen.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 01:10:52 #101
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_145282067
quote:
11s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 20:32 schreef jogy het volgende:

[..]

Cool! Alleen begrijp ik dan niet helemaal waarom er een VS remake van gemaakt is. Ah wel :').
Voor Tennant is het wel een mooie kans om zijn gezicht wat vaker in de VS te laten zien.
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 01:13:56 #102
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_145282124
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 17:39 schreef whocares86 het volgende:

[..]

Binnen Science Fiction en Fantasy kan je bijna alles doen maar dan moet er wel een logische uitleg voor zijn die past binnen de interne logica van het werk. Er bestaat ook binnen deze genres geen enkele vrijbrief om zonder enige reden of uitleg volstrekte onzin en feitelijke onjuistheden te verkopen.
Veel speelt zich af in de toekomst, wat wij nu normale wetenschappelijke feiten zijn, kon 200 jaar geleden ook nog als onzin gezien worden.
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
pi_145283526
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 01:13 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Veel speelt zich af in de toekomst, wat wij nu normale wetenschappelijke feiten zijn, kon 200 jaar geleden ook nog als onzin gezien worden.
Zwaartekracht en behoud van massa werkt over 200 jaar precies zoals het vandaag werkt.
pi_145283720
quote:
7s.gif Op maandag 6 oktober 2014 11:33 schreef Norrage het volgende:
Ook weer bij. Die maan-aflevering was echt onzin zeg :N :N klopte geen snars van, en was echt cliche van de bovenste plank. Jammer (doctor/companion relatie trouwens wel interessant). Maar die andere ep was echt weer weergaloos. Grappig, met een twist. Ik begin de nieuwe Doctor echt te waarderen. Heerlijk :)
Vond het ook niet echt heel sterk nee, toppunt was nog het ei wat aan het eind werd gelegd :')
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 08:36:46 #105
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_145284328
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 07:01 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Zwaartekracht en behoud van massa werkt over 200 jaar precies zoals het vandaag werkt.
Het was gewoon een quantum-ei.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_145284720
Ja, het was wel wat onrealistisch.

Oh. Wacht. Het is sciencefiction.... :D
Ja doei.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 09:06:08 #107
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_145284757
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 07:40 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Vond het ook niet echt heel sterk nee, toppunt was nog het ei wat aan het eind werd gelegd :')
Ik dacht nog, zouden ze nou echt een nieuw ei plaatsen zodat er weer een maan is? Nah, zo stom... oh.

-O-
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_145284814
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 09:03 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, het was wel wat onrealistisch.

Oh. Wacht. Het is sciencefiction.... :D
Eerder Science Fantasy, voor fiction nemen ze toch echt teveel vrijheden ;)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 09:15:21 #109
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_145284913
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 07:01 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Zwaartekracht en behoud van massa werkt over 200 jaar precies zoals het vandaag werkt.
Zat mij er ook flink aan te ergeren
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 09:21:26 #110
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_145285001
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 09:03 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, het was wel wat onrealistisch.

Oh. Wacht. Het is sciencefiction.... :D
Zoek "suspension of disbelief" even op anders.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_145285045
Hoeft niet.

Ik vind 't allemaal wel prima, vond het ook geen briljante aflevering verder, maar ach... het blijft een verzonnen verhaal voor mij.
Ja doei.
pi_145299554
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 09:21 schreef wonderer het volgende:

[..]

Zoek "suspension of disbelief" even op anders.
Suspension of disbelief betekend dat je dingen tot op een bepaalde hoogte kan negeren in de naam van het vermaak. Die bepaalde hoogte werd in Kill The Moon echt behoorlijk ver overschreden.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 17:02:33 #113
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_145299607
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 17:01 schreef whocares86 het volgende:

[..]

Suspension of disbelief betekend dat je dingen tot op een bepaalde hoogte kan negeren in de naam van het vermaak. Die bepaalde hoogte werd in Kill The Moon echt behoorlijk ver overschreden.
Exact.

Ik word soms een beetje moe van die "xxx is prima maar zzz kan ineens niet lol" non-argumenten.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_145300218
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 17:02 schreef wonderer het volgende:

[..]

Exact.

Ik word soms een beetje moe van die "xxx is prima maar zzz kan ineens niet lol" non-argumenten.
Maar dat is nou juist wel het argument. Dat je tijdreizen accepteert betekend niet dat je ineens alles moet accepteren. Er zijn nou eenmaal grenzen aan hoe dom of ongeloofwaardigs iets kan zijn voordat het je uit het verhaal haalt en als wanneer dat gebeurt is dat sowieso nooit goed.

Kill the Moon is best vermakelijk. Het is mooi gefilmd en geacteerd maar het script gaat er vanuit dat de kijker het IQ en de wetenschappelijke kennis van een visstick heeft.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 17:15:40 #115
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_145300246
Ik ben het met je eens...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_145300327
Nou, prima hoor. Ik heb er niet zo'n last van! :)
Ja doei.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 19:03:06 #117
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_145303573
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 07:01 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Zwaartekracht en behoud van massa werkt over 200 jaar precies zoals het vandaag werkt.
Dat spreek ik ook niet tegen, maar er zijn nog een hoop zaken die wij niet weten. Factoren die meespelen die wij nog nooit geobserveerd hebben.

Daarnaast is er helemaal niet uit de aflevering op te maken dat het beest zomaar zwaarder wordt. Er is alleen geen verklaring voor gegeven. Er is ook geen tijd om dingen te verklaren die niet van direct belang zijn voor het verhaal. Daar bestaat suspension of disbelief voor.
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 19:12:38 #118
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_145303910
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 17:15 schreef whocares86 het volgende:

[..]

Maar dat is nou juist wel het argument. Dat je tijdreizen accepteert betekend niet dat je ineens alles moet accepteren. Er zijn nou eenmaal grenzen aan hoe dom of ongeloofwaardigs iets kan zijn voordat het je uit het verhaal haalt en als wanneer dat gebeurt is dat sowieso nooit goed.

Kill the Moon is best vermakelijk. Het is mooi gefilmd en geacteerd maar het script gaat er vanuit dat de kijker het IQ en de wetenschappelijke kennis van een visstick heeft.
Ik vind het jammer dat je er zo naar kijkt. Ik heb mij totaal niet vermaakt met deze aflevering, maar dat kwam meer omdat er te weinig nieuwe dingen in zaten. Dit voelde teveel als oude afleveringen zoals The Beast Below.

Maar ik heb geen zin in verhalen waarbij alles verklaard moet worden, en als daar geen mogelijkheid voor is, alles op zo'n manier in elkaar moet steken dat het grotendeels te begrijpen is met de huidige wetenschappelijke kennis. Er hoeft niet uitgelegd te worden waar die extra massa vandaan komt. Sowieso is het onbegonnen werk om in een sciencefiction serie of film overal een verklaring voor te hebben. Dan blijft er weinig ruimte over voor het verhaal. Daarnaast is dit stukje niet eens van belang voor het verhaal. Als ze dit beest hadden willen verhongeren was het wellicht handig geweest om daar meer over te weten, maar dat was niet het geval.
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 22:27:30 #119
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_145313323
Je hoeft iets niet uit te leggen als je het zo brengt dat het geen vragen oproept. Het breken van een redelijk bekende natuurkundige wet doet dat wel.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_145315065
Kom op. Deze discussie wordt in elke "minder realistische" fiction serie gemaakt. Je hebt onrealistische dingen als tijdreizen die je makkelijk kan accepteren, en slecht uitgewerkte dingen als dit. Als ze gewoon niet gezegd hadden dat de zwaartekracht van de maan was toegenomen, en gewoon gezegd hadden dat er magische krachten in het ei zaten die gewoon extra aantrekkingskracht genereerden, of zoiets, dan was het gewoon goed geweest. Het feit dat ze zeggen dat de zwaartekracht toenam, was gewoon klinkklare onzin.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  woensdag 8 oktober 2014 @ 07:55:05 #121
2738 Knut
Loyal Dog
pi_145320670
Je hebt het over een serie waar de hoofdrol speler kan 'regenereren'. In een schip dat groter is aan de binnenkant dan aan de buitenkant ? Waar er een telepetatische link met de timemachine is as je buiten stapt zodat je iedereen begrijpt ?

Maar dan doe je moeilijk over dat het wel op realiteit gebaseerd moet zijn.
Apart.
[20:25] [Knut] Een vrouw met een kerst fetish...
[20:26] [Knut] Niet zo letterlijk dat ik haar met baard om moet HOHOHOEN
[20:26] [Knut] maar je snapt het idee wel.
pi_145321122
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 07:55 schreef Knut het volgende:
Je hebt het over een serie waar de hoofdrol speler kan 'regenereren'. In een schip dat groter is aan de binnenkant dan aan de buitenkant ? Waar er een telepetatische link met de timemachine is as je buiten stapt zodat je iedereen begrijpt ?

Maar dan doe je moeilijk over dat het wel op realiteit gebaseerd moet zijn.
Apart.
Ik snap deze reacties echt niet he...ik zie ze in alle (science fiction) topics.....

Zoals ik zeg, het had niet uitgemaakt als ze gewoon hadden gezegd dat de maan ineens magnetisch was, of iets anders vreemds. Maar het feit dat ze de zwaartekracht erin betrokken op een verkeerde manier gaat ons kennelijk te ver (en nog vele andere cliche dingen als het ei dat weer terug gelegd werd die het verhaal nog frustrerender maakten). Bovendien, andere onrealistische dingen komen vaak terug, en leren we mee leven. Bovendien hebben ze een functie. Of laat de Doctor dan tenminste zeggen "oh wat dit kan niet!!! WAT BIZAR!!!..." wat wel vaker gebeurt. Dit was gewoon simpel en lui script schrijven om een verhaaltje sluitend te krijgen. Gebeurt trouwens wel vaker hoor in Doctor Who, maar deze keer was die het irritantst kennelijk, gezien alle reacties.

[ Bericht 3% gewijzigd door Norrage op 08-10-2014 09:09:09 ]
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_145321193
quote:
7s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 08:53 schreef Norrage het volgende:

[..]

Zoals ik zeg, het had niet uitgemaakt als ze gewoon hadden gezegd dat de maan ineens magnetisch was, of iets anders vreemds. Maar het feit dat ze de zwaartekracht erin betrokken op een verkeerde manier (en nog vele andere cliche dingen als het ei dat weer terug gelegd werd die het verhaal nog frustrerender maakten). Bovendien, andere onrealistische dingen komen vaak terug, en leren we mee leven. Bovendien hebben ze een functie.
Precies dit idd.
Ik kan er z mee leven als ze het tijdreizen alleen al gebruiken om er maar voor te zorgen dat het verhaal verder gaat (zoals bij The big Bang in seizoen 5... daar wil je niet te lang over nadenken wordt de aflevering niet leuker van). Maar ik heb mijn grenzen :D
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  woensdag 8 oktober 2014 @ 09:09:15 #124
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_145321338
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 07:55 schreef Knut het volgende:
Je hebt het over een serie waar de hoofdrol speler kan 'regenereren'. In een schip dat groter is aan de binnenkant dan aan de buitenkant ? Waar er een telepetatische link met de timemachine is as je buiten stapt zodat je iedereen begrijpt ?

Maar dan doe je moeilijk over dat het wel op realiteit gebaseerd moet zijn.
Apart.
DE eerdere reacties over hoe suspension of disbelief sla je uit gemakzucht maar even over?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_145321568
Of je accepteert gewoon dat niet iedereen 100℅ credibility verwacht en dat er mensen zijn die /care-en :D

Dus... Ben erg benieuwd naar die Missy/hemel verhaallijn!
Ja doei.
pi_145321830
Iedereen die zo'n belachelijke fout opmerkt tijdens het kijken gaat zich eraan ergeren, de rest had het gewoon niet door.
pi_145321945
Ach....nutteloze discussie want hij wordt nooit in andere topics opgelost. Dus....is de nieuwe aflevering er al? :D :D
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_145322095
Zaterdag pas weer.
  woensdag 8 oktober 2014 @ 10:05:46 #129
2738 Knut
Loyal Dog
pi_145322345
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 09:41 schreef Anoonumos het volgende:
Iedereen die zo'n belachelijke fout opmerkt tijdens het kijken gaat zich eraan ergeren, de rest had het gewoon niet door.
En das dus niet waar. Ik had het wel door, maar maakte me er niet druk om...
[20:25] [Knut] Een vrouw met een kerst fetish...
[20:26] [Knut] Niet zo letterlijk dat ik haar met baard om moet HOHOHOEN
[20:26] [Knut] maar je snapt het idee wel.
  donderdag 9 oktober 2014 @ 22:48:50 #130
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_145379794
Nou, voor iedereen die er zin in heeft, de Fappening gaat weer verder hoor.. opzich zou ik Amy of Clara niet verkeerd hebben gevonden maar 't is dit keer de Doctor die er last van heeft: http://www.nu.nl/achterkl(...)toffer-van-hack.html

quote:
De Britse acteur Matt Smith is het tweede mannelijke slachtoffer van het Hollywood-hackingschandaal. Op een website doken achttien kiekjes op waarop de Doctor Who-acteur bloot poseert met zijn toenmalige vriendin Daisy Lowe.
Dat meldt de BBC donderdag. Afgelopen weekeinde verschenen naaktfoto's van realityster Nick Hogan.

De foto's zijn al enkele maanden oud want Smith en het voormalige model verbraken hun relatie vorig jaar. De twee hebben inmiddels ook nieuwe partners. Het is niet duidelijk waar de kiekjes vandaan komen.
Smith en Lowe hebben allebei nog niet gereageerd.

De lijst met sterren die slachtoffer is geworden van het hackingsschandaal wordt steeds langer. De eerste foto's doken in augustus op van onder anderen Jennifer Lawrence, Kate Upton en Kaley Cuoco. De hackers zouden deze van de iCloud-accounts hebben geplukt.

Volgens Apple zit het goed met de beveiliging van de accounts en hadden de dames veiligere gebruikersnamen en wachtwoorden kunnen kiezen. De FBI is bezig met een onderzoek.
pi_145379946
Meh.
Ja doei.
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 01:24:49 #132
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_145383984
Eigenlijk is het gewoon een soort paparazzi, maar dan nog vervelender. :{
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 17:21:15 #133
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_145431951


Stoomtreinen in de ruimte, dat kan natuurlijk helemaal niet.
  Admin zaterdag 11 oktober 2014 @ 17:25:04 #134
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_145432065
Is het een stoomtrein dan?

Overigens ga ik er vanuit dat we Clara niet zullen zien vanavond, en ik gok dat volgende week de Doctor afwezig is. De terugkeer van de Doctor-lite constructie, zeg maar. Deze split hadden we voor het laatst in seizoen 4 met Midnight en Turn Left.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 18:23:27 #135
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_145433149
Last train to Transcentral... all aboard ;)
Ancient of Mu Mu is ook aan boord zo te zien..

't doet me allemaal best denken aan The KLF (Die zich ook weleens The Timelords hebben genoemd overigens)
Ik weet alleen niet of ik het humor moet vinden of triest :D
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 19:03:48 #136
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_145434067
Gister overigens de aflevering van vorige week nog een keer bekeken, zou de zin "I prefer Miss, Miss" ook nog iets kunnen betekenen in de zin van Missy?
pi_145434591


via
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 20:04:32 #138
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_145435775
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 17:25 schreef Breuls het volgende:
Is het een stoomtrein dan?
Overigens ga ik er vanuit dat we Clara niet zullen zien vanavond, en ik gok dat volgende week de Doctor afwezig is. De terugkeer van de Doctor-lite constructie, zeg maar. Deze split hadden we voor het laatst in seizoen 4 met Midnight en Turn Left.
Ok een normale trein in de ruimte dan? :P

Met natuurlijk een ruimte-luger: :D
pi_145438338
5 over half 10, ik cind het een rare tijd maar vooruit ik zit er klaar voor!
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_145438794
Nou clara is er snel overheen.
pi_145438848
Inderdaad, maar goed ook want zo mooi heb ik haar nog nooit gezien...
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_145440140
Are you my mummy? :D
pi_145440154
Leuke ep, maar waarom ook al weer verging die mummy opeens tot stof na een paar woorden?
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 22:25:14 #144
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_145440186
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 22:23 schreef Dragonberry het volgende:
Are you my mummy? :D
Dit. :D
pi_145440206
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 22:25 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Dit. :D
dachten hier net hetzelfde *O*
pi_145440246
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 22:23 schreef Dragonberry het volgende:
Are you my mummy? :D
Ik moest hardop lachen.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_145440330
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 22:24 schreef Syntos het volgende:
Leuke ep, maar waarom ook al weer verging die mummy opeens tot stof na een paar woorden?
Hij was een soldaat die maar door bleef vechten omdat hij een stukje kapotte computer in zich had... ofzo... Wat ik niet snap is dat "I surrender" genoeg was. Ik bedoel hij moet duizenden gedood hebben, zal niet een daarvan ooit I surrender hebben gezegd?
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_145440483
quote:
2s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 22:28 schreef Karstman het volgende:
Hij was een soldaat die maar door bleef vechten omdat hij een stukje kapotte computer in zich had... ofzo
Dat snap ik.
quote:
2s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 22:28 schreef Karstman het volgende:
[..]
Wat ik niet snap is dat "I surrender" genoeg was. Ik bedoel hij moet duizenden gedood hebben, zal niet een daarvan ooit I surrender hebben gezegd?
Dat was wat ik nou zou vaag vond. Ik had echt zoiets van is dat het nou of heb ik iets gemist. :')
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 22:36:14 #149
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_145440578
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 22:23 schreef Dragonberry het volgende:
Are you my mummy? :D
dat was inderdaad de grap van de aflevering :D
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 22:38:00 #150
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_145440639
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 21:43 schreef Syntos het volgende:
Nou clara is er snel overheen.
Ze zei wel dat ze weken lang boos is geweest en 'm heeft gehaat.
't is chronologisch niet 1 weekje later.

Clara zag er wel weer prachtig uit, mooie vrouw om te zien en de jurken die ze draagt staan haar zeer goed.
Plus ze komt als actrice ook goed over, beter dan Amy bijv.
pi_145440782
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 22:38 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ze zei wel dat ze weken lang boos is geweest en 'm heeft gehaat.
't is chronologisch niet 1 weekje later.
Clara zag er wel weer prachtig uit, mooie vrouw om te zien en de jurken die ze draagt staan haar zeer goed.
Plus ze komt als actrice ook goed over, beter dan Amy bijv.
I know, I know.
Ik had na die opbouw en tirade van vorige week alleen niet verwacht dat ze een aflevering later weer vrolijk en naief achter de Doctor aanhuppelt alsof er niks gebeurd is.
Maar dat is gewoon mijn ervaring als kijker.
pi_145440959
Vond niet per se dat ze er vrolijk en naief achter aan huppelt, hoewel de scene in de gang waarbij ze op elkaars deur kloppen wel dat doet vermoeden.

Maar goed zij is dus ook verslaafd en neemt bewust de beslissing er niet uit te stappen en zich niet laten helpen. Sterker nog door te liegen tegen Danny stort ze zich er alleen maar dieper in, dit kan niet goed aflopen... Ik begin een beetje bang te worden dat we aan het einde van het seizoen Clara mogen begraven...
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_145441118
quote:
2s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 22:49 schreef Karstman het volgende:
Vond niet per se dat ze er vrolijk en naief achter aan huppelt
Was dan ook niet letterlijk bedoeld. :P

Is deze stad trouwens nou al eerder langsgeweest? New New New New York?


[ Bericht 15% gewijzigd door Syntos op 11-10-2014 22:59:19 ]
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 23:42:03 #154
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_145443066
Oh dat zou best New New New New York kunnen zijn.

Trouwens jullie herkenden natuurlijk allemaal Don't stop me now van Queen dat aan boord van de trein werd gespeeld. Herkenden jullie daar ook de licht hese zangstem van Foxes in? Ik niet direct maar zie hier de BBC heeft een heuze videoclip gemaakt met Foxes. Wel een klein waarschuwing er zitten wat beelden in uit afleveringen die nog moeten komen.
http://www.bbc.co.uk/programmes/p028gvgl
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_145443204
Dat Foxes (geen idee wie dat nou weer is) in de aflevering zat heb ik wel gemerkt ja.
Maar dat kwam meer doordat Doctor Who Official mijn halve Twitter tijdlijn ermee volspamt. :')
pi_145443360
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 23:50 schreef Syntos het volgende:
Dat Foxes (geen idee wie dat nou weer is) in de aflevering zat heb ik wel gemerkt ja.
Maar dat kwam meer doordat Doctor Who Official mijn halve Twitter tijdlijn ermee volspamt. :')
Moest ook zoeken wie die mevrouw precies was. Vind het wel een mooie uitvoering van het nummer, mooie 20's feel.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  zondag 12 oktober 2014 @ 01:48:25 #158
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_145446127
quote:
2s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 23:46 schreef Karstman het volgende:
Oh dat zou best New New New New York kunnen zijn.
Trouwens jullie herkenden natuurlijk allemaal Don't stop me now van Queen dat aan boord van de trein werd gespeeld. Herkenden jullie daar ook de licht hese zangstem van Foxes in? Ik niet direct maar zie hier de BBC heeft een heuze videoclip gemaakt met Foxes. Wel een klein waarschuwing er zitten wat beelden in uit afleveringen die nog moeten komen.
http://www.bbc.co.uk/programmes/p028gvgl
ik kende die Foxes niet maar zag net een stukje erover in de Extra Best een mooie versie van het nummer eigenlijk
  zondag 12 oktober 2014 @ 12:00:31 #159
64288 Bensel
Ladderzat
pi_145451072
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 23:42 schreef SiGNe het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooie foto's
zijn fakes
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_145451972
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 12:00 schreef Bensel het volgende:
[..]
zijn fakes
Niet erg, vond haar in haar outfit van gister toch mooier dan die latex pakjes
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_145452163
quote:
2s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 22:28 schreef Karstman het volgende:

[..]

Hij was een soldaat die maar door bleef vechten omdat hij een stukje kapotte computer in zich had... ofzo... Wat ik niet snap is dat "I surrender" genoeg was. Ik bedoel hij moet duizenden gedood hebben, zal niet een daarvan ooit I surrender hebben gezegd?
Tja, waarom zou je dat zeggen tegen een mummie? :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 12 oktober 2014 @ 13:05:12 #162
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_145452583
Ik denk dat er toch nog wat dingen uit deze aflevering later terugkomen, die chief engineer hing wel erg lang in de Tardis rond en Gus is ook nog wel een open eindje in mijn boek.
pi_145452900
"No I just saved you, and I let everyone else suffocate, hahaha"

_O-
pi_145453015
Één van de leukere afleveringen van het seizoen, vond ik.
  zondag 12 oktober 2014 @ 14:54:07 #165
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_145455731
Eerste aflevering waar ik de nieuwe Doctor helemaal tot zijn recht vond komen O+. Of ik ben gewoon aan hem gewend geraakt, kan ook :).
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  zondag 12 oktober 2014 @ 19:34:19 #166
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_145464463
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 13:17 schreef Ireyon het volgende:
"No I just saved you, and I let everyone else suffocate, hahaha"

_O-
Ik vond "are you my mummy?" Sterker
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 12 oktober 2014 @ 20:44:39 #167
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_145468284
quote:
1s.gif Op zondag 12 oktober 2014 19:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik vond "are you my mummy?" Sterker
:Y
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_145468392
Meh...weet niet wat ik van deze aflevering vind....moest in ieder geval ff op gang komen.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  zondag 12 oktober 2014 @ 20:51:25 #169
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_145468698
quote:
7s.gif Op zondag 12 oktober 2014 20:46 schreef Norrage het volgende:
Meh...weet niet wat ik van deze aflevering vind....moest in ieder geval ff op gang komen.
Jij bent gewoon nog steeds boos over de maan.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_145468841
quote:
10s.gif Op zondag 12 oktober 2014 20:51 schreef jogy het volgende:

[..]

Jij bent gewoon nog steeds boos over de maan.
Ik vond de maan ook wat teleurstellend, maar deze was gewoon weer prima.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_145468912
quote:
10s.gif Op zondag 12 oktober 2014 20:51 schreef jogy het volgende:
[..]
Jij bent gewoon nog steeds boos over de maan.
Ja een zwevende trein in de ruimte, dat kan echt niet. Waar reed ie ook alweer op? Ribbons in space? Echt, zo onrealistisch allemaal.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_145470976
Het was een stoomtrein die liep op sterrenstof!
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_145471808
quote:
2s.gif Op zondag 12 oktober 2014 21:25 schreef Karstman het volgende:
Het was een stoomtrein die liep op sterrenstof!
Elvenstof toch?
  zondag 12 oktober 2014 @ 21:53:05 #174
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_145472710
Frank Skinner _O_
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
  zondag 12 oktober 2014 @ 22:01:56 #175
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_145473260
quote:
7s.gif Op zondag 12 oktober 2014 20:54 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja een zwevende trein in de ruimte, dat kan echt niet. Waar reed ie ook alweer op? Ribbons in space? Echt, zo onrealistisch allemaal.
Het mooiste vond ik nog wel die treingeluiden, lekker een beetje aan de stoomfluit hangen midden in de ruimte, of kadenk kadenk van spoorrails.
pi_145475181
Ben ik de enigste die iets gezien heeft bij 43:28?
pi_145476715
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 22:32 schreef Magic-IRC het volgende:
Ben ik de enigste die iets gezien heeft bij 43:28?
Rond dat punt een paar keer teruggekeken en los van een ontbrekende moedervlek weet ik niet wat je bedoeld
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  zondag 12 oktober 2014 @ 23:14:11 #178
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_145477694
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 21:53 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Frank Skinner _O_
Ik zat de hele tijd wie is dat, wie is dat, ik ken hem. Zag de aftiteling en had zoiets van shit, waarom kon ik daar niet op komen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_145478343
quote:
2s.gif Op zondag 12 oktober 2014 22:56 schreef Karstman het volgende:
[..]
Rond dat punt een paar keer teruggekeken en los van een ontbrekende moedervlek weet ik niet wat je bedoeld
De moedervlek is er wel, maar de scheiding van het haar is ook anders.
Tevens staat ze aan de verkeerde kant van het pad:


Spiegelbeeld :P
pi_145478429
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 22:32 schreef Magic-IRC het volgende:
Ben ik de enigste die iets gezien heeft bij 43:28?
Of je de schattigste bent weet ik niet...
Ja doei.
pi_145483144
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 23:27 schreef Magic-IRC het volgende:
[..]
De moedervlek is er wel, maar de scheiding van het haar is ook anders.
Tevens staat ze aan de verkeerde kant van het pad:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Spiegelbeeld :P
Ja, dat viel mij gek genoeg ook op. Was gefascineerd naar haar haar aan het kijken O+
pi_145483702
Is de engineer niet toevallig de badguy...?
pi_145483765
quote:
99s.gif Op maandag 13 oktober 2014 09:51 schreef stbabylon het volgende:
Is de engineer niet toevallig de badguy...?
Hij wist wel verdacht veel over de Doctor. Tenminste, toen de Doctor vroeg of hij niet iemand wist om mee te gaan zei hij "it changes people.."...

Dat lijkt me niet iets wat iemand die de Doctor net ontmoet zegt.
Ja doei.
pi_145483795
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 09:54 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Hij wist wel verdacht veel over de Doctor. Tenminste, toen de Doctor vroeg of hij niet iemand wist om mee te gaan zei hij "it changes people.."...
Dat lijkt me niet iets wat iemand die de Doctor net ontmoet zegt.
Nou inderdaad, ook wist hij wat de Tardis was, ook al wist hij niet alle details. En iemand die de dokter niet kent, had hem niet zo makkelijk z'n gang laten gaan in z'n kamertje.

Ik denk iig niet dat dit de laatste keer was dat we de engineer zagen.
pi_145483817
Top aflevering, zulke mogen er meer komen. En deze doctor, ja die mag van mij een hele tijd blijven. Wat een perfect gecaste acteur vind ik deze man zeg. En dat terwijl ik even schrok toen hij voor het eerst te zien was :)
pi_145483859
Capaldi is een held _O_ O+
Ja doei.
pi_145512214
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 09:54 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Hij wist wel verdacht veel over de Doctor. Tenminste, toen de Doctor vroeg of hij niet iemand wist om mee te gaan zei hij "it changes people.."...
Dat lijkt me niet iets wat iemand die de Doctor net ontmoet zegt.
Zou het? Eigenlijk zegt hij: "That job could... ehm... change a man" en dat vind ik wel iets dat iemand die de Doctor in dit avontuur heeft meegemaakt en de techniek van de Tardis heeft gezien en genoeg begrijpt om te kunnen constateren dat hij niet alles begrijpt, zou kunnen zeggen.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 21:39:24 #188
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_145547897
  woensdag 15 oktober 2014 @ 11:29:06 #189
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_145561464
OP Facebook zat iemand te speculeren dat Clara eigelijk samen met de anderen is opgeblazen in de trein...zou als mindfuck over het hele seizoen heen wel iets zijn. Alleen hebben we dat met Amy en het Living Flesh eigelijk net gehad als plot...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_145580231
Ik ben ook pas net begonnen met de serie, maar vind het wel tof tot nu toe. Ben nu bij seizoen 2, wel wennen die nieuwe doctor. Hoop trouwens wel dat ze ooit ver terug gaan in de tijd, naar het oude Egypte ofzo. Zou leuk zijn.
  donderdag 16 oktober 2014 @ 06:17:18 #191
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_145593297
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 21:39 schreef Erasmo het volgende:
[ afbeelding ]
Ah, de Raxacoricofallapatorians... wat een naam ook :D
  donderdag 16 oktober 2014 @ 10:12:13 #192
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_145595751
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 06:17 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Ah, de Raxacoricofallapatorians... wat een naam ook :D
Dan is de tweelingplaneet toch wel makkelijker te onthouden ... ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_145596533
Waren dat niet gewoon de Slitheen?
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
pi_145596613
De Slitheen is de naam van de familie die in DW te zien was. Er zijn ook andere families die er net even anders uitzien.
Raxacoricofallapatorius is de naam van de planeet waar ze allemaal vandaan komen.
  Admin donderdag 16 oktober 2014 @ 10:50:00 #195
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_145596630
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 10:12 schreef wonderer het volgende:

[..]

Dan is de tweelingplaneet toch wel makkelijker te onthouden ... ;)
Ja, of niet, want Clom is slechts éénmaal genoemd, en Raxacoricofallapatorius veel vaker. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  donderdag 16 oktober 2014 @ 10:52:40 #196
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_145596692
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 10:50 schreef Breuls het volgende:

[..]

Ja, of niet, want Clom is slechts éénmaal genoemd, en Raxacoricofallapatorius veel vaker. :P
Als zelfs ik nog weet hoe die planeet heet, wil dat wel wat zeggen over hoe makkelijk het te onthouden is ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_145598791
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 10:49 schreef Syntos het volgende:
De Slitheen is de naam van de familie die in DW te zien was. Er zijn ook andere families die er net even anders uitzien.
Raxacoricofallapatorius is de naam van de planeet waar ze allemaal vandaan komen.
Dan heb ik dat al die jaren verkeerd begrepen, dank voor de verheldering :)
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 18:44:07 #198
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_145673174
Niet vergeten te kijken vanavond! :P
  Admin zaterdag 18 oktober 2014 @ 21:13:19 #199
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_145678782
Review van de vorige twee afleveringen: Doctor Who: Kill the Moon en Mummy on the Orient Express
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 22:07:23 #200
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_145680928
Zo deze episode beviel me erg goed zeg *O*
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
  Admin zaterdag 18 oktober 2014 @ 22:24:54 #201
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_145681766
Deze was erg sterk, op meerdere levels. ^O^
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 22:34:00 #202
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_145682169
De Tardis in siege mode is een soort van mini borg cube :P
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 22:34:20 #203
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_145682184
Ik moest aan "Blink" denken bij deze aflevering.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 22:35:05 #204
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_145682221
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 22:34 schreef Erasmo het volgende:
De Tardis in siege mode is een soort van mini borg cube :P
Hoe bedoel je "soort van"

Volgend jaar komt er een "Borg"-"Doctor Who" cross-over wist je dat nog niet? :D
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
  zondag 19 oktober 2014 @ 00:17:25 #205
64288 Bensel
Ladderzat
pi_145686942
erg goed. En blijkbaar is er een link tussen die vrouw en clara. En ook weer in deze aflevering het bord met de wiskundige vergelijking. Lijkt me dat deze ook een rol gaat spelen in de ontknoping.
Ow, en "this plane is protected" waarbij plane natuurlijk plane of existence is. Doet me terugdenken aan oudere afleveringen, met earth is protected
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  zondag 19 oktober 2014 @ 00:18:06 #206
47102 Elvi
miemkwien
pi_145686973
Missy is denk ik 'the woman in the shop'.
  zondag 19 oktober 2014 @ 01:56:10 #207
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_145690149
Heerlijke aflevering!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  zondag 19 oktober 2014 @ 02:09:17 #208
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_145690393
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 00:17 schreef Bensel het volgende:
erg goed. En blijkbaar is er een link tussen die vrouw en clara. En ook weer in deze aflevering het bord met de wiskundige vergelijking. Lijkt me dat deze ook een rol gaat spelen in de ontknoping.
Ow, en "this plane is protected" waarbij plane natuurlijk plane of existence is. Doet me terugdenken aan oudere afleveringen, met earth is protected
Christmas Invasion, Tennant net wakker als de nieuwe Doctor die z'n hand verliest maar de grote baas toch weet te verslaan omdat ie binnen 15 uur van z'n regeneratie zit.. om het even kort samen te vatten.
daarna doet ie een toespraak naar de aliens dat ze weg moeten gaan en vooral aan iedereen moeten vertellen dat de aarde beschermd is.
Alleen laat Harriët Jones Prime Minister het schip neerschieten door Torchwood omdat ze anders het bestaan van de aarde aan andere aliens bekend maken.

Toevallig vandaag voor deze aflevering gezien (XMBC herkende eerst de specials niet omdat ze de verkeerde titelnaam hadden)
Ik ben nu de oude afleveringen opnieuw aan het kijken.
  zondag 19 oktober 2014 @ 02:13:47 #209
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_145690484
Ik ben eindelijk helemaal gewend aan capaldi en het script past nu bij wie hij is O+.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  zondag 19 oktober 2014 @ 02:21:21 #210
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_145690634
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 22:35 schreef wdn het volgende:

[..]

Hoe bedoel je "soort van"

Volgend jaar komt er een "Borg"-"Doctor Who" cross-over wist je dat nog niet? :D
Sarcasme of serieus? Ik zou het wel tof vinden eigenlijk als het Star Trek Universum ook bereikbaar is.
Al moet je natuurlijk ook niet Picard tegenkomen of Janeway, tenzij in hun latere jaren.
Hoewel.. waarom is de Doctor dan niet bekend in het Star Trek univerum, dan zou er toch iets over 'm bekend moeten zijn in die verhalen.
Ik lees via Google dat Smith (in de boeken) een encounter heeft gehad met Picard maar waarom hoor je bijv. Janeway er dan niet over?
Heel Star Trek Voyager was niet nodig geweest als de Doctor iedereen in de TARDIS had teruggebracht...

Deze aflevering weer iemand die de psychic paper als een leeg papier zag en er is verder ook geen uitleg gegeven over die 2D monsters, wie het zijn.
Ook dat doet me denken aan een oude afleverig, Fear Her, waarbij een meisje tekeningen maakt van dingen die ze ziet en die worden dan opgenomen in die tekening.. van 3D naar 2D dus.

En hoe komt het dat mensen het psychic paper niet herkennen?
En Missy natuurlijk.. die heeft kennelijk te maken met Clara als de Impossible Girl maar hoe?

[ Bericht 8% gewijzigd door SiGNe op 19-10-2014 02:26:50 ]
  Admin zondag 19 oktober 2014 @ 09:43:06 #211
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_145692507
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 00:18 schreef Elvi het volgende:
Missy is denk ik 'the woman in the shop'.
Dat denk ik ook ja. Die hint was wel heel duidelijk. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_145694649
Lekker dan. Netjes geprogrammeerd zodat ik niks zou missen, blijkt de aflevering tien minuten eerder te beginnen dan vorige week. Zat ik net lekker klaar om kwart voor tien gisteravond, kon ik toch nog tot vanmorgen wachten. :{

Maar...wél een toffe aflevering! Doctor-Clare was erg leuk.

quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 02:21 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Ik lees via Google dat Smith (in de boeken) een encounter heeft gehad met Picard maar waarom hoor je bijv. Janeway er dan niet over?
Heel Star Trek Voyager was niet nodig geweest als de Doctor iedereen in de TARDIS had teruggebracht...
...
Er is een comicserie geweest met een DW-ST crossover, inclusief de Borg. Was best goed te lezen, een leuk tussendoorverhaaltje.
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
  zondag 19 oktober 2014 @ 12:28:56 #213
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_145695155
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 02:21 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Sarcasme of serieus?
Geen van de 2 :+
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 09:43 schreef Breuls het volgende:

[..]

Dat denk ik ook ja. Die hint was wel heel duidelijk. :)
Lijkt er op ja :D
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
  zondag 19 oktober 2014 @ 12:30:31 #214
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_145695196
Nou... flatline. Ben benieuwd!

*start video*
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 19 oktober 2014 @ 12:57:24 #215
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_145696140
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 10:50 schreef Breuls het volgende:

[..]

Ja, of niet, want Clom is slechts éénmaal genoemd, en Raxacoricofallapatorius veel vaker. :P
Om er nog maar een quote overheen te gooien "Who want's Clom :?"
And so is the past
  zondag 19 oktober 2014 @ 12:58:42 #216
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_145696176
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 22:34 schreef Erasmo het volgende:
De Tardis in siege mode is een soort van mini borg cube :P
Deed mij nog het meest denken aan de Pandorica eigenlijk.
And so is the past
  zondag 19 oktober 2014 @ 13:00:45 #217
47102 Elvi
miemkwien
pi_145696236
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 12:58 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Deed mij nog het meest denken aan de Pandorica eigenlijk.
:Y Mij ook. Het was het eerste waar ik aan dacht.
pi_145696404
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 02:09 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Christmas Invasion, Tennant net wakker als de nieuwe Doctor die z'n hand verliest maar de grote baas toch weet te verslaan omdat ie binnen 15 uur van z'n regeneratie zit.. om het even kort samen te vatten.
daarna doet ie een toespraak naar de aliens dat ze weg moeten gaan en vooral aan iedereen moeten vertellen dat de aarde beschermd is.
Alleen laat Harriët Jones Prime Minister het schip neerschieten door Torchwood omdat ze anders het bestaan van de aarde aan andere aliens bekend maken.
pi_145696421
The Doctor verveelde zich zo erg in de Tardis dat hij zichzelf maar een knipbeurt heeft gegeven? Capaldi's haar was opeens kort.
pi_145696626
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 13:05 schreef MilanILF het volgende:
The Doctor verveelde zich zo erg in de Tardis dat hij zichzelf maar een knipbeurt heeft gegeven? Capaldi's haar was opeens kort.
Eeeeeeeennu weer lang bij uitstappen.
pi_145700371
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 02:21 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Sarcasme of serieus? Ik zou het wel tof vinden eigenlijk als het Star Trek Universum ook bereikbaar is.
Al moet je natuurlijk ook niet Picard tegenkomen of Janeway, tenzij in hun latere jaren.
Hoewel.. waarom is de Doctor dan niet bekend in het Star Trek univerum, dan zou er toch iets over 'm bekend moeten zijn in die verhalen.
Ik lees via Google dat Smith (in de boeken) een encounter heeft gehad met Picard maar waarom hoor je bijv. Janeway er dan niet over?
Heel Star Trek Voyager was niet nodig geweest als de Doctor iedereen in de TARDIS had teruggebracht...

Deze aflevering weer iemand die de psychic paper als een leeg papier zag en er is verder ook geen uitleg gegeven over die 2D monsters, wie het zijn.
Ook dat doet me denken aan een oude afleverig, Fear Her, waarbij een meisje tekeningen maakt van dingen die ze ziet en die worden dan opgenomen in die tekening.. van 3D naar 2D dus.

En hoe komt het dat mensen het psychic paper niet herkennen?
En Missy natuurlijk.. die heeft kennelijk te maken met Clara als de Impossible Girl maar hoe?
Werd meteen uitgelegd, geen fantasie
  zondag 19 oktober 2014 @ 19:46:45 #222
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_145709190
Ik weet niet, op één of andere manier kan ik nog niet echt wennen aan Capaldi. Ik vind de verhalen tot nu toe ook nog niet je van het deze serie, wel erg sci-fi en deus ex machina af en toe.

Zal wel aan mij liggen :D
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
  zondag 19 oktober 2014 @ 20:52:25 #223
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_145712334


Hmmm blijft vaag, Missy..
Ik vind 'r overigens qua gezichtbouw ook wel op de Doctor lijken.
  zondag 19 oktober 2014 @ 21:05:01 #224
244933 trovey
Nachtoele
pi_145713143
Ik vond de aflevering van gisteravond eigenlijk de eerste interessante met de nieuwe Doctor.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_145720128
Topaflevering ^O^
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  Admin maandag 20 oktober 2014 @ 06:58:34 #226
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_145723346
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 13:05 schreef MilanILF het volgende:
The Doctor verveelde zich zo erg in de Tardis dat hij zichzelf maar een knipbeurt heeft gegeven? Capaldi's haar was opeens kort.
Oh, dat lag dus niet aan mij. :D
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  maandag 20 oktober 2014 @ 08:11:18 #227
2738 Knut
Loyal Dog
pi_145723791
Ik denk niet dat het toeval was dat die oude vent niet in de psychic trapte. Ik heb het vermoeden dat we een overlap hebben tussen de oude man van de trein en deze man. Ik denk (en dat is niet gevoed door meer dan mijn mening) dat Missy 'mannetjes' heeft bij de avonturen van de Doctor op dit moment. Deze mannetjes kunnen invloed uitoefenen (engineer in de trein) maar ook alleen maar zijlings volgen(deze aflevering).
[20:25] [Knut] Een vrouw met een kerst fetish...
[20:26] [Knut] Niet zo letterlijk dat ik haar met baard om moet HOHOHOEN
[20:26] [Knut] maar je snapt het idee wel.
pi_145724259
Ja, dat die man het psychic paper niet kon lezen deed mij ook belletjes rinkelen!
Ja doei.
pi_145725943
Goeie, spannende aflevering. Voor mij zeker de beste van het seizoen, eindelijk begint Clara in te zien hoe het is om een beetje Doctor te zijn.
En de uitspatting van de Doctor op het einde tegen de wezens was prachtig. Goed om te zien dat hij ze de voordeel van de twijfel wilde geven, maar als je het dan verbruikt maak je geen schijn van kans :)
  Admin maandag 20 oktober 2014 @ 11:42:09 #230
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_145727984
Overigens hebben ze blijkbaar iPads in whatever 'heaven' moge zijn. :P

https://vine.co/v/ObwiTL0jm1E
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  maandag 20 oktober 2014 @ 11:58:39 #231
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_145728529
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 10:27 schreef aspi het volgende:
Goeie, spannende aflevering. Voor mij zeker de beste van het seizoen, eindelijk begint Clara in te zien hoe het is om een beetje Doctor te zijn.
En de uitspatting van de Doctor op het einde tegen de wezens was prachtig. Goed om te zien dat hij ze de voordeel van de twijfel wilde geven, maar als je het dan verbruikt maak je geen schijn van kans :)
New Doctor, same rules. :Y.

And so is the past
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 22:01:05 #232
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_145795668
Moest vanavond bij het journaal ineens denken aan Tom Baker. Vreemd hoe een foto van Seth Gaaikema je daar dan aan doet denken :)

Uit pure ballorigheid nog maar eens een paar afleveringen gekeken van bijna 40 jaar oud. Pure nostalgie!
Waar zouden we zijn zonder de "on"
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 20:29:17 #233
121348 Erasmo
f/8 and be there.
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 21:17:11 #234
2651 svann
night-hawk
pi_145936840
* klaar zit
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 21:27:34 #235
47102 Elvi
miemkwien
pi_145937401
BBC doet het niet :'( We kunnen elke zender ontvangen, behalve BBC 1 en 2. -O- Hebben meer mensen daar last van?
pi_145937429
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 21:27 schreef Elvi het volgende:
BBC doet het niet :'( We kunnen elke zender ontvangen, behalve BBC 1 en 2. -O- Hebben meer mensen daar last van?
Doet het hier bij Telfort.
pi_145939060
Iedereen vergeet een bos wat overnacht groeit vanwege angst? Zei de Doctor dat nou?

En *O* ,mijn haat jegens Clara is blijkbaar niet voor niets. :o
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 22:06:13 #238
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_145939186
Leuke aflevering maar die preview. Damn:X
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
pi_145939466
Redelijke aflevering. Belooft wel wat voor volgende week. Hopelijk komen we eindelijk meer te weten over missy en de cybermen zijn weer terug!
pi_145939682
Kweenie, ik vond het een beetje random aflevering. Leuk, maar heel erg tussendoor.
Volgende week wordt dan wel weer erg tof en spectaculair zo te zien. :Y
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 22:16:58 #241
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_145939686
"Miss told me to go to the Doctor"
Welke Miss? Miss Oswald of Missy?

"That was surprising"
Jups, inderdaad, die had ik niet verwacht op dat moment :D

Ik vraag me nog steeds af wat er met Mr. Pink aan de hand is geweest in z'n tijd als soldaat.
Ik heb alleen niet het idee dat we dat in de finale te horen gaan krijgen.
  Admin zaterdag 25 oktober 2014 @ 22:20:21 #242
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_145939817
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 22:16 schreef SiGNe het volgende:
"Miss told me to go to the Doctor"
Welke Miss? Miss Oswald of Missy?
Miss Oswald. Zo bleek tegen het eind.

Leuke aflevering, maar ik zit toch wel te hippen voor de season finale. En dan halverwege weer een week wachten op deel 2 -O-
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  zondag 26 oktober 2014 @ 00:42:55 #243
64288 Bensel
Ladderzat
pi_145945483
vond dat het zonnevlam tegenhouden met zuurstof niet heel erg doordacht.. de aarde zou een nog veel
grotere vuurbol zijn dan :P
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  zondag 26 oktober 2014 @ 00:59:43 #244
2651 svann
night-hawk
pi_145945983
quote:
15s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 22:03 schreef Syntos het volgende:

Iedereen vergeet een bos wat overnacht groeit vanwege angst? Zei de Doctor dat nou?
En *O* ,mijn haat jegens Clara is blijkbaar niet voor niets. :o
Ik kijk nog te kort om die opmerking te begrijpen.

* rustig afwacht tot iets gaat dagen
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_145946831
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 00:59 schreef svann het volgende:

[..]

Ik kijk nog te kort om die opmerking te begrijpen.

* rustig afwacht tot iets gaat dagen

Misschien verkeerd verwoord, maar ik vind Clara een vreselijk 'vervelend' personage
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 26 oktober 2014 @ 05:02:17 #246
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_145949445
Ik ben blij dat de finale er al aankomt, hopelijk wordt volgend seizoen beter. :N
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
pi_145949590
quote:
10s.gif Op zondag 26 oktober 2014 05:02 schreef BaasBanaan het volgende:
Ik ben blij dat de finale er al aankomt, hopelijk wordt volgend seizoen beter. :N
de doctor vind ik goed , maar er mist iets ,weet alleen niet wat
pi_145951458
De aflevering was wel oké, maar de preview belooft heel wat voor de volgende aflevering.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_145951972
De scripts en Capaldi zitten niet goed op elkaar voor mijn gevoel. Capaldi is fantastisch en kan een zekere grandeur hebben, maar die grandeur wordt hem niet genoeg gegeven. Misschien zit ik daarnaast ook te veel met Thick of It in mijn hoofd...

Favorieten tot nog toe: Flatline, Deep Breath en Orient Express.
Een zinnig woord is nimmer zinnig zonder woorden eromheen.
Een zinnige zin is dus ook nooit helemaal alleen.
  zondag 26 oktober 2014 @ 11:00:15 #250
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_145952004
Ik vond voornamelijk dat er voor het centrum van Londen niet zo heel veel mensen op straat waren :P
pi_145952038
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 11:00 schreef Erasmo het volgende:
Ik vond voornamelijk dat er voor het centrum van Londen niet zo heel veel mensen op straat waren :P
Iedereen zit voor de televisie te kijken naar het nieuws... Niemand kan naar het werk, sowieso, dus dan blijven ze maar binnen.
Een zinnig woord is nimmer zinnig zonder woorden eromheen.
Een zinnige zin is dus ook nooit helemaal alleen.
pi_145952092
quote:
14s.gif Op zondag 26 oktober 2014 10:57 schreef De_Nater het volgende:
De scripts en Capaldi zitten niet goed op elkaar voor mijn gevoel.
Een deel van de scripts zouden dan ook voor Matt Smith geschreven zijn, aldus Moffat.
quote:
14s.gif Op zondag 26 oktober 2014 10:57 schreef De_Nater het volgende:
Capaldi is fantastisch en kan een zekere grandeur hebben, maar die grandeur wordt hem niet genoeg gegeven.
Helemaal mee eens. Het seizoen is alweer bijna voorbij en ik heb het gevoel dat Capaldi grootendeels aan de zijlijn stond zonder de kans om zichzelf echt neer te zetten als de Doctor.

[ Bericht 20% gewijzigd door Syntos op 26-10-2014 11:12:11 ]
pi_145952776
Ik zet het altijd uit voor de preview. Blijkbaar ben ik daar één van de weinige in, gezien al het gepraat er hier over. Mag ik daarover zeuren alszijnde spoilers? Ik weet het niet. Kijk ze heel bewust niet, maar dat heeft weinig zin als ik het hier dan gewoon lees.
pi_145952941
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 11:38 schreef stbabylon het volgende:
Ik zet het altijd uit voor de preview. Blijkbaar ben ik daar één van de weinige in, gezien al het gepraat er hier over. Mag ik daarover zeuren alszijnde spoilers? Ik weet het niet. Kijk ze heel bewust niet, maar dat heeft weinig zin als ik het hier dan gewoon lees.
Je mag er over zorgen, maar lijkt erop dat in reviewland de preview niet meer telt als spoilerig. Het is uitgezonden op televisie in principe, en wat uitgezonden is, daar mag over gepraat worden.
Een zinnig woord is nimmer zinnig zonder woorden eromheen.
Een zinnige zin is dus ook nooit helemaal alleen.
pi_145953338
Bah Cybermen. Dat zijn echt een van de meest oncreative badguys. Hopelijk zit er nog een redelijk verhaal aan vast.
pi_145956775
Wat een achterlijk kuteinde van misschien wel de slechtste aflevering dit seizoen :') . Meer van Jamie Mathieson (Mummy, Flatline), voor de rest gewoon Moffat als het echt niet anders kan en verder opzouten met al die baggerschrijvers.
  zondag 26 oktober 2014 @ 14:32:17 #257
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_145957762
Ik vind het hele seizoen al niet echt sterk. En ik merk bij mezelf dat het voor mij vooral bij Capaldi ligt.

Maar dat zal ik niet te hard roepen hier, zitten juist nogal wat fans geloof ik :*
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
  zondag 26 oktober 2014 @ 15:45:49 #258
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_145960233
Zat gister ook weer een oude aflevering te kijken, Seizoen 3 Episode 7, Utopia dit keer.
Daar komt dus ook een onbekend Utopia in voor, knipperend op de maat van de drums.
quote:
The call came from across the stars.
Over and over again."Come to Utopia".
Originating from that point.
- Where is that?
quote:
Oh, it's far beyond the Condensate Wilderness.
Out towards the Wildlands and
the Dark Matter Reefs. Calling us in, the last of the humans,
scattered across the night.
-What d' you think is out there?
quote:
We can't know. A colony, a city, some sort of haven?
Conversatie tussen de Doctor en Professor Yana (later The Master)
Maar goed, zij hebben het dus ook al over Utopia. Missy is dus al lang bezig volgens mij.
Ik ga er tenminste vanuit dat het de plek is waar de Nethersphere te vinden is.

Toen The Master in de Time-vortex op Gallifrey keek kreeg ie de sound of the drums in z'n kop en werd gek.
Later blijkt dat Rasillon daar verantwoordelijk voor is, die zat met 2 anderen in een time-lock.
Rasillon werkte veel met The Other en Omega en dat zijn weer partners van Patience geweest.
Is het cirkeltje weer rond.

Op het eind van The Last of The Timelords zie je ook een vrouwenhand met rode nagels de ring van The Master oprapen na zijn crematie.
Dat moet echt Missy zijn geweest.

Maar wat is Clara dan weer?
Die is nu nóg veel duidelijker betrokken bij Missy maar hoe?
Missy opperde al eens dat de Doctor haar "boyfriend" was (Net als Patience overigens, die heeft ook een relatie met de Doctor gehad).
En als je kijkt naar hoe de Doctor tegen Clara praat over haar make-up en kleding, kritiek op vriendjes.. en hoe Clara op de Doctor reageert..
Je zou zeggen dat ze vader en dochter zijn.

[ Bericht 4% gewijzigd door SiGNe op 27-10-2014 00:47:20 ]
pi_145960453
In de preview werd gesteld dat Clara niet bestaat. Dat ze dan de dochter van de doctor zou zijn, lijkt me niet voor de hand liggend.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 26 oktober 2014 @ 16:19:38 #260
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_145961379
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 15:51 schreef Monolith het volgende:
In de preview werd gesteld dat Clara niet bestaat. Dat ze dan de dochter van de doctor zou zijn, lijkt me niet voor de hand liggend.
De identiteit bestaat misschien niet.. Net zoals de Doctor tussen de otters..
pi_145973535
Wel een bij vlagen grappige aflevering, maar verder bij verre kutste ep van het seizoen....Jammer.....

En dit keer snapte ik ook de missy toevoeging niet :/
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_145984611
Schaamteloze zelfpromotie in de aflevering:
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
  maandag 27 oktober 2014 @ 09:34:24 #263
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_145986471
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 15:45 schreef SiGNe het volgende:
Zat gister ook weer een oude aflevering te kijken, Seizoen 3 Episode 7, Utopia dit keer.
Daar komt dus ook een onbekend Utopia in voor, knipperend op de maat van de drums.

[..]

- Where is that?

[..]

-What d' you think is out there?

[..]

Conversatie tussen de Doctor en Professor Yana (later The Master)
Maar goed, zij hebben het dus ook al over Utopia. Missy is dus al lang bezig volgens mij.
Ik ga er tenminste vanuit dat het de plek is waar de Nethersphere te vinden is.

Toen The Master in de Time-vortex op Gallifrey keek kreeg ie de sound of the drums in z'n kop en werd gek.
Later blijkt dat Rasillon daar verantwoordelijk voor is, die zat met 2 anderen in een time-lock.
Rasillon werkte veel met The Other en Omega en dat zijn weer partners van Patience geweest.
Is het cirkeltje weer rond.

Op het eind van The Last of The Timelords zie je ook een vrouwenhand met rode nagels de ring van The Master oprapen na zijn crematie.
Dat moet echt Missy zijn geweest.

Maar wat is Clara dan weer?
Die is nu nóg veel duidelijker betrokken bij Missy maar hoe?
Missy opperde al eens dat de Doctor haar "boyfriend" was (Net als Patience overigens, die heeft ook een relatie met de Doctor gehad).
En als je kijkt naar hoe de Doctor tegen Clara praat over haar make-up en kleding, kritiek op vriendjes.. en hoe Clara op de Doctor reageert..
Je zou zeggen dat ze vader en dochter zijn.
Ik denk niet dat Missy iets met the Master te maken heeft of dat Utopia hier iets mee te maken heeft. Die vrouw die de ring opraapt is gewoon een van de "disciples of Saxon" die de "books of Saxon" als een soort bijbel gebruiken. Volgens mij wordt haar "life force" ook gebruikt om the Master weer te doen herrijzen als ik mij niet vergis.

Sowieso niet relevant allemaal op dit moment, ik denk dat de Timelords pas later terugkomen.

Goede relevante vraag is nu wel WIE of WAT is Clara, tenminste als de preview niet gewoon met opzet bruut geknipt is om wat ophef te zaaien.

Wat mij nogal opvalt in alle discussie rond wat komen gaat is omdat we weten dat de Cybermen terugkomen, Missy dus ook wel iets met een oude villain te maken moet hebben. Maar het kan ook gewoon een hele nieuwe villain zijn die we nog helemaal niet kennen.
And so is the past
pi_145987001
Nee deze was knap waardeloos. Vanaf het moment in het museum en die boomring zag je het al aardig aankomen de plot.

Leukste van de aflevering vond ik I am Doctor idiot.
  maandag 27 oktober 2014 @ 10:38:12 #265
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_145988107
Realiseerde me gisteren pas echt dat we al tien afleveringen bezig zijn, en was toen behoorlijk teleurgesteld. De zoektocht naar Galifrey komt totaal niet uit de verf, en Capaldi heeft heel veel potentieel, maar met dit soort scripts komt het er gewoon te langzaam uit!
Missy etc kan een heel mooie verhaallijn zijn, maar een story arch die zo langzaam ontwikkelt trek ik niet merk ik. Er wordt heel veel tijd gestoken in de relatie tussen Pink en Clara, en dat zal vast een bedoeling ebben, maar die wil ik zo langzamerhand wel eens zien!

Nee, volgende week kan maar beter heel goed zijn, of ik ga dit seizoen als mislukt beschouwen. Capaldi is een prima doctor, maar gebruik hem eens beter als acteur! Dit kan beter.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_145988253
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 10:38 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Realiseerde me gisteren pas echt dat we al tien afleveringen bezig zijn, en was toen behoorlijk teleurgesteld. De zoektocht naar Galifrey komt totaal niet uit de verf, en Capaldi heeft heel veel potentieel, maar met dit soort scripts komt het er gewoon te langzaam uit!
Missy etc kan een heel mooie verhaallijn zijn, maar een story arch die zo langzaam ontwikkelt trek ik niet merk ik. Er wordt heel veel tijd gestoken in de relatie tussen Pink en Clara, en dat zal vast een bedoeling ebben, maar die wil ik zo langzamerhand wel eens zien!

Nee, volgende week kan maar beter heel goed zijn, of ik ga dit seizoen als mislukt beschouwen. Capaldi is een prima doctor, maar gebruik hem eens beter als acteur! Dit kan beter.
Inderdaad. Er gebeurt eigenlijk helemaal niks dit seizoen. Meestal zit er wel echt een epische aflevering tussen als een soort cliffhanger voor de seizoensfinale, maar nu zijn het alleen steeds die mini-Missy stukjes die dat gevoel geven. Echt zonde.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_145988404
quote:
7s.gif Op maandag 27 oktober 2014 10:44 schreef Norrage het volgende:

[..]

Inderdaad. Er gebeurt eigenlijk helemaal niks dit seizoen. Meestal zit er wel echt een epische aflevering tussen als een soort cliffhanger voor de seizoensfinale, maar nu zijn het alleen steeds die mini-Missy stukjes die dat gevoel geven. Echt zonde.
volledig gelijk , capaldi is inderdaad prima maar dat is het dan ook , hij moet grootse afleveringen krijgen , niet van deze 'troep'
het is net alsof ze niet weten waar ze eigenlijk nu naartoe willen en dit een seizoen is om maar een aantal afleveringen te hebben en te kunnen verkopen
  zaterdag 1 november 2014 @ 20:27:19 #268
47102 Elvi
miemkwien
pi_146194947
En zijn we er allemaal al klaar voor? :P
pi_146195156
^O^
Het is maar goed dat ik even in de gids keek. Weer 5 minuten vroeger dan vorige week dus maar even vlug de recorder bijgesteld. Leuk van die wisselende uitzendtijden...
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
pi_146196462
Ja *O*
pi_146196867
Doe het. *O* Stomme kut. :{
pi_146197208
Oeoeeeeeh.... :o
Ja doei.
  zaterdag 1 november 2014 @ 21:37:07 #273
2651 svann
night-hawk
pi_146197316
Gaat er nu eentje zwaaien?
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_146197720
Ik heb een slecht voorgevoel over die skeletten :X creepy dit
pi_146197742
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 21:37 schreef svann het volgende:
Gaat er nu eentje zwaaien?
Nee, maar ze geven wel handjes.
pi_146197934
Hm.....
Ja doei.
  zaterdag 1 november 2014 @ 22:00:00 #277
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_146198119
Oh nice, ik heb gisteren pas de vorige ep gezien dus ik was vergeten dat er vandaag weer een ep is _O_
pi_146198123
Ennn confirmed :'(
pi_146198177
THE masterrrrrrrrr
Ja doei.
pi_146198185
Verdomme Moffat, 10 euro kwijt. :(
  zaterdag 1 november 2014 @ 22:01:46 #281
47102 Elvi
miemkwien
pi_146198186
Hmm beetje teleurgesteld :')
pi_146198190
Aah! Aaah! Aaaah! :o
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
  zaterdag 1 november 2014 @ 22:02:35 #283
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_146198211
Damn :D

Beste episode van het seizoen *O*
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
  zaterdag 1 november 2014 @ 22:02:43 #284
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_146198216
Wauw.
pi_146198267
eerste 10 min was slecht ,toen werd het beter
  zaterdag 1 november 2014 @ 22:04:36 #286
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_146198288
Echt zonde dat er vorige week al cybermen in de trailer zaten, nu wist je al vanaf het water wat er aan de hand was, anders was de schok volledig geweest :o
pi_146198330
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 22:04 schreef Erasmo het volgende:
Echt zonde dat er vorige week al cybermen in de trailer zaten, nu wist je al vanaf het water wat er aan de hand was, anders was de schok volledig geweest :o
de liftdeuren ...
  zaterdag 1 november 2014 @ 22:08:28 #288
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_146198431
Meh, beetje teleurstellend dat Missy gewoon The Master was... had toch op een moeilijkere oplossing gehoopt (en dan met name het Patience verhaal http://tardis.wikia.com/wiki/Patience_%28Cold_Fusion%29 )

Aan de andere kant was het dus toch Missy die de ring van The Master opraapte aan het eind van The Last Of The Timelords...
Ze draagt die ring alleen niet, daar had ik nog wel op gelet.
pi_146198451
Ik zat net dus 'neeeeeee!!' naar mijn iPad te roepen toen ik die liftdeuren zag :P Ik vind cybermen echt eng :@
  zaterdag 1 november 2014 @ 22:12:57 #290
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_146198570
Ehm, liftdeuren?
pi_146198602
Ik voel me af en toe zo heerlijk clueless als Whovian. Ik heb dingen echt pas op het laatste moment door. Of helemaal niet. :+
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
pi_146198612
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 22:12 schreef Erasmo het volgende:
Ehm, liftdeuren?
die hadden de ogen(of hoe noem je zoiets bij hun) van the cybermen
pi_146198641
Schuifdeuren in ieder geval. Doctor loopt weg: 'I feel like I'm missing something...' Deuren gaan dicht en de ramen zijn gevormd zoals de ogen van Cybermen.
Wel leuk gedaan :P
  zaterdag 1 november 2014 @ 22:15:11 #294
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_146198648
Echt waar? Compleet gemist :D
Dat was toch na die waterdemonstratie?
pi_146198941
Ja als Clara met Danny belt
  zaterdag 1 november 2014 @ 22:28:36 #296
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_146199122
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 22:23 schreef Dragonberry het volgende:
Ja als Clara met Danny belt
Hier ging het lampje al branden bij het exoskelet en het dark water wat het verbergt, maar ook alleen maar omdat ik wist dat er cybermen zouden verschijnen deze aflevering.
pi_146199321
Dat ook inderdaad :)
  zaterdag 1 november 2014 @ 23:06:45 #298
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_146200411
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 22:08 schreef SiGNe het volgende:
Meh, beetje teleurstellend dat Missy gewoon The Master was... had toch op een moeilijkere oplossing gehoopt (en dan met name het Patience verhaal http://tardis.wikia.com/wiki/Patience_%28Cold_Fusion%29 )

Aan de andere kant was het dus toch Missy die de ring van The Master opraapte aan het eind van The Last Of The Timelords...
Ze draagt die ring alleen niet, daar had ik nog wel op gelet.
The Master komt ook nog voor in The End Of Time. Daar wordt hij tot leven gewekt en later verbannen naar Gallifrey. Die hand in Last of the Time Lords is dus echt niet van Missy.

hier staat er ook wat over:

http://tardis.wikia.com/wiki/Trefusis
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_146204601
Moffat kan het dus nog wel _O_

Rillingen bij die 3W's..
  zondag 2 november 2014 @ 01:51:25 #300
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_146205618
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 23:06 schreef Wepeel2 het volgende:

[..]

The Master komt ook nog voor in The End Of Time. Daar wordt hij tot leven gewekt en later verbannen naar Gallifrey. Die hand in Last of the Time Lords is dus echt niet van Missy.

hier staat er ook wat over:

http://tardis.wikia.com/wiki/Trefusis
Die aflevering was ik net bij beland, alleen ik besloot om nog even een seizoen Torchwood ertussen te gooien aangezien dat binnen de tijdlijn het mooiste past.
Morgen of vannacht nog komt The End Of Time. :)

Maar toch, m'n theoriën vond ik persoonlijk wel goed, te ver gezocht omdat ik Missy-Master niet wilde accepteren: te makkelijke connectie, te logisch voor Moffat.. alleen dit keer dus niet, blijft een lul..eerst mensen op het verkeerde been zetten door steeds iets anders te doen dan men verwacht en als men verwacht dat ie iets anders doet dan men verwacht doet ie het niet..
Hij heeft een paradox-machine volgens mij ;)

En het verhaal is ook vrij vreemd voor de Doctor eigenlijk, hij weet wat er kan gebeuren als je mensen terug tot leven brengt: Rose zorgde voor een scheur in de tijdlijn toen ze haar vader redde van de dood.
Waarom doet de Doctor er nu zo makkelijk over?

De mensen in London op straat, waarom luisterden die naar Missy toen de Doctor ze waarschuwde voor de Cybermen?
Deze Doctor zou zeggen "It's just so wrong!"

Ik blijf sceptisch over dit verhaal, die Dream-state patches, werken die echt niet op de Doctor?
De Doctor in London, in de TARDIS van The Mistress (als ze dat inderdaad is...)? (Chameleon circuit)
Hoe zou The Master/The Mistress aan een TARDIS moeten zijn gekomen?
Ik heb er nog een hoop vragen bij...

(Nu nog 1 post tot een nieuw topic, ik laat het aan Breuls om een mooie TT te verzinnen)
pi_146206802
So, the mistress it is
Een zinnig woord is nimmer zinnig zonder woorden eromheen.
Een zinnige zin is dus ook nooit helemaal alleen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')