Tsja, als jij geen risico's inschat moet je dat zelf weten. Laat dan ook meteen jouw kinderen thuis spelen bij een veroordeelde pedofiel.quote:Op dinsdag 23 september 2014 08:41 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Wat een kutargument altijd. Kwaadwillenden kunnen ook bananen misbruikenklaar.
Politie/justitie/veiligheidsdiensten kunnen zelfs nu al zeer veel informatie opvragen onder het mom van terrorisme. Ook het opvragen zal komende jaren als we niet oppassen alleen maar makkelijker worden.quote:[..]
Hoezo geeft dat meer macht? 'De overheid' is al niet één macht. Dus ik snap je niet.
En over klokkenluiders: http://www.binnenlandsbes(...)nluiders.83342.lynkxquote:Te denken valt bijvoorbeeld aan de officier van justitie die zijn computer aan de straat zet zonder de gegevens te wissen of de gegevens van 160.000 OV-chipkaart reizigers die ineens op straat kwamen te liggen.
En meer, o.a. over telefoontaps: http://rechtennieuws.nl/3(...)en-politiestaat.html
Hoezo is het overal ophangen van camera's vooruitgang?quote:Op dinsdag 23 september 2014 08:51 schreef SicSicSics het volgende:
Kwalijk, jazeker, maar geen reden om vooruitgang te stoppen.
Wat een pareltjes poep je uit!quote:Op dinsdag 23 september 2014 09:15 schreef KreKkeR het volgende:
Tsja, als jij geen risico's inschat moet je dat zelf weten. Laat dan ook meteen jouw kinderen thuis spelen bij een veroordeelde pedofiel.
Mooi toch, als ze dan met minder manuren hetzelfde resultaat kunnen boekenquote:Politie/justitie/veiligheidsdiensten kunnen zelfs nu al zeer veel informatie opvragen onder het mom van terrorisme. Ook het opvragen zal komende jaren als we niet oppassen alleen maar makkelijker worden.
Klokkenluiders zijn weer een heel ander verhaal.quote:En over klokkenluiders: http://www.binnenlandsbes(...)nluiders.83342.lynkx
Dan hoef je geen 2 politieagenten op dezelfde plek neer te zetten; waarbij de één een kenteken opschrijft en de ander deze met een uitdraai van de RDW database, de APK database, de belastingdienstdatabase en de verzekeringsdatabase vergelijkt om te bekijken of er aan alle verplichtingen is voldaan.quote:Op dinsdag 23 september 2014 09:16 schreef KreKkeR het volgende:
Hoezo is het overal ophangen van camera's vooruitgang?
En dat komt uit de mond van iemand die een valide opmerking over het risico dat macht misbruikt wordt wegwuift onder het mom van 'banenen kunnen ook misbruikt worden'quote:Op dinsdag 23 september 2014 09:17 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Wat een pareltjes poep je uit!Godverdomme zeg.
Je verlopen APK, niet betaalde MRB etc. boetes komen al lang automagisch binnen op je huisadres, wat voegt die camera dan nog toe?quote:Op dinsdag 23 september 2014 09:20 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dan hoef je geen 2 politieagenten op dezelfde plek neer te zetten; waarbij de één een kenteken opschrijft en de ander deze met een uitdraai van de RDW database, de APK database, de belastingdienstdatabase en de verzekeringsdatabase vergelijkt om te bekijken of er aan alle verplichtingen is voldaan.![]()
Informatietechnologie maakt dat overbodig. Dat is vooruitgang
Ik wuif alleen het kulargument 'het kan misbruikt worden' weg. Dat gaat namelijk nergens over, alles kan misbruikt worden. Dan moet je het misbruik tegengaan. Niet de hele teringzooi maar verbieden.quote:Op dinsdag 23 september 2014 09:24 schreef KreKkeR het volgende:
En dat komt uit de mond van iemand die een valide opmerking over het risico dat macht misbruikt wordt wegwuift onder het mom van 'banenen kunnen ook misbruikt worden'![]()
Nog steeds geen goed argumentquote:Maar goed, wat ik al zei, laten we dan die camera's ook maar in jouw huis ophangen. We weten immers niet wat voor illegaals je daar mogelijk uitspookt. En als je niks illegaals doet heb je natuurlijk niks te vrezen aangezien de informatie nooit en te nimmer zal worden misbruikt.
Locatie.quote:Op dinsdag 23 september 2014 09:25 schreef AchJa het volgende:
Je verlopen APK, niet betaalde MRB etc. boetes komen al lang automagisch binnen op je huisadres, wat voegt die camera dan nog toe?
quote:Dit betreft onder meer openstaande boetes of belastingschulden of verdachten die worden gezocht in het kader van opsporingsonderzoeken, tolwegen en het opsporen van onverzekerde, gesignaleerde of gestolen voertuigen.
Andere toepassingen zijn het meten van verkeersactiviteit en -overtredingen zoals door rood licht rijden, trajectcontrole en in de toekomst mogelijk het rekeningrijden.
Het laat wel zien dat het niet om de bestrijding van misdaad gaat maar om belastingen en administratieve boetes.quote:Op dinsdag 23 september 2014 09:25 schreef AchJa het volgende:
[..]
Je verlopen APK, niet betaalde MRB etc. boetes komen al lang automagisch binnen op je huisadres, wat voegt die camera dan nog toe?
Dat koppelen van databases is inderdaad een administratieve handeling. De camera's moet er (theoretisch) voor zorgen dat je ook voor andere dingen het haasje bent, door aanhouding.quote:Op dinsdag 23 september 2014 09:31 schreef Pietverdriet het volgende:
Het laat wel zien dat het niet om de bestrijding van misdaad gaat maar om belastingen en administratieve boetes.
Het probleem van al dat gekoppel is alleen dat het vervuiling veroorzaakt, en dat de overheid notoir slecht is in het herstellen van fouten of het toegeven daarvan.quote:Op dinsdag 23 september 2014 09:32 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat koppelen van databases is inderdaad een administratieve handeling. De camera's moet er (theoretisch) voor zorgen dat je ook voor andere dingen het haasje bent, door aanhouding.
Het niet betalen van die boetes bijvoorbeeld.
Grappig, in de IT wordt ook snel aan de studenten geleerd om nooit gegevens te verwijderen. Je geschiedenis blijft altijd bestaan.quote:
Eén keer is te vaak natuurlijk, laten we dat voorop stellen. Aan de andere kant als jij de hele tijd binnen krijgt omdat iemand op jouw kenteken rijdt, is de kans dat hij/ zij gepakt wordt door middel van dit nieuwe systeem aanzienlijk groter.quote:Op dinsdag 23 september 2014 09:37 schreef Pietverdriet het volgende:
En dit is dan nog maar een criminele verdenking, je zal maar het slachtoffer zijn van een identiteitsfraude waar je je onschuld niet kan bewijzen en je in handen van de homeland security komt.
Dit is gebeurd, een Duitser werd op die manier ontvoerd door de inlichtingendiensten.
Ja, dat zou ik niet weten hoor. Wat het voordeel ervan is als je weet waar een, bijvoorbeeld, gestolen auto rijdt. Ik kan niks bedenken in ieder geval.quote:
jaja, in theorie wellicht, maar dan moet je aangifte van diefstal wel landen.quote:Op dinsdag 23 september 2014 09:49 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Eén keer is te vaak natuurlijk, laten we dat voorop stellen. Aan de andere kant als jij de hele tijd binnen krijgt omdat iemand op jouw kenteken rijdt, is de kans dat hij/ zij gepakt wordt door middel van dit nieuwe systeem aanzienlijk groter.
Je bent zelf misschien ook nog een paar keer de lul, maar diegene die met jouw platen rijdt kan ook makkelijker opgespoord worden.
http://www.geenstijl.nl/m(...)0_van_student_g.htmlquote:Student van 21 in de mailbox. Z'n KTM is gejat in 010. Hier zijn verhaal, meer foto's na de breek. Zoekt u even mee? "Na toch zeker 6 maanden bloed zweet en tranen, had ik dan eindelijk genoeg knaken bij elkaar gespaard om een racemonster te kopen. Ik kocht deze KTM 690 (kenteken MX-ZV-41) eind april voor 6000 pieken. Aangezien ik nogal druk was had ik niet veel tijd om te rijden en stond hij vrijwel altijd veilig in de garage bij mij ouders. Afgelopen dinsdag had ik het beest van stal gehaald om een rondje te gaan rijden naar mijn kamer in Kralingen (Rotterdam). Hier had ik hem voor het eerst een nachtje voor de deur te laten staan. Uit voorzorg had ik de motor aan 2 sloten gelegd: op de schijfrem voor, en een ketting achter. Maar helaas: toen ik de volgende ochtend buiten kwam was mijn motor weg. Toen ik dit vervolgens bij de politie online wilde melden, moest ik een afspraak maken om aangifte te doen, en dit kon pas 2 dagen later. Na toch zeker 3 telefoontjes kreeg ik te horen dat er een fout was gemaakt. De afspraak werd afgezegd en ik mocht direct telefonisch aangiften doen. Na 35 minuten gebeld te hebben voor 8 cent per minuut (sja, overheidsinstantie...), werd mij verteld dat ik moest afwachten of ze hem zouden vinden en verder hoor ik niks meer. Ik ben dus maar met eigen initiatief begonnen om zoveel mogelijk mensen uit te laten kijken naar mijn motor. Ook al vrees ik dat hij allang uit elkaar geschroefd is of rond rijdt in een Oostblokland, hoop ik dat jullie hier in een klein artikeltje op jullie site aandacht aan willen besteden om mij te helpen mijn spaargeld terug te vinden."
Dat zou ook moeten ja.quote:Op dinsdag 23 september 2014 09:54 schreef Pietverdriet het volgende:
jaja, in theorie wellicht, maar dan moet je aangifte van diefstal wel landen.
Het grote probleem is de registratie. Kijk, dat je een kenteken scant om te kijken of deze te hard rijdt tussen a en b is geen probleem. Een scanner langs de weg en iemand die openstaande schulden heeft eruit plukken is geen probleem. Dat gebeurt al heel erg lang en openlijk (helaas word je ook wel eens preventief aan de kant gezet omdat je een dure auto onder je reet hebt en dan duurt het kennelijk een half uur voordat men van de Belastingdienst hoort dat je daar ook een passend inkomen bij hebt, maar dat is eigenlijk alleen maar op dat moment vervelend).quote:Op maandag 22 september 2014 15:14 schreef zarGon het volgende:
Wat is het probleem van de koppeling met snelheid, CJIB, Belastingdienst, APK, verzekeringsbedrijven, deurwaarders, schuldeisers en woedende ex-partners met alimentatierecht?
Serieuze vraag.
Dit is wel erg naïef.quote:Op dinsdag 23 september 2014 09:29 schreef SicSicSics het volgende:
Ik wuif alleen het kulargument 'het kan misbruikt worden' weg. Dat gaat namelijk nergens over, alles kan misbruikt worden. Dan moet je het misbruik tegengaan. Niet de hele teringzooi maar verbieden.
Wanneer het een partij betreft die de regels bepaalt is het verstandig ervoor te zorgen dat sowieso niet teveel macht in hun handen komt te liggen. Vandaar ook dat men kartelvorming tegen probeert te gaan i.p.v. dat men alleen het feitelijke vaak veel moeilijker te ontdekken en te bestrijden misbruik tegengaat.quote:Op dinsdag 23 september 2014 09:29 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ik wuif alleen het kulargument 'het kan misbruikt worden' weg. Dat gaat namelijk nergens over, alles kan misbruikt worden. Dan moet je het misbruik tegengaan. Niet de hele teringzooi maar verbieden.
Het is een vraag, eentje die jij maar niet beantwoordt. Ik vraag me namelijk af of je daar wel problemen mee hebt en waarom daar dan wel mee...quote:[..]
Nog steeds geen goed argumentmaakt niet uit hoe vaak je hem herhaalt.
Dat is wel erg naïef.quote:Op dinsdag 23 september 2014 09:59 schreef DS4 het volgende:
Dit is wel erg naïef.
Als je het misbruik onmogelijk kan maken is dat beter dan het misbruik tegen gaan.
Daarom is de uitvoerende, wetgevende en controlerende macht ook gescheiden.quote:Op dinsdag 23 september 2014 09:59 schreef KreKkeR het volgende:
Wanneer het een partij betreft die de regels bepaalt is het verstandig ervoor te zorgen dat sowieso niet teveel macht in hun handen komt te liggen. Vandaar ook dat men kartelvorming tegen probeert te gaan i.p.v. dat men alleen het feitelijke vaak veel moeilijker te ontdekken en te bestrijden misbruik tegengaat.
Je bedoelt mijn antwoord van 'openbare ruimte' vs. 'privé'; dat had ik inderdaad nog niet gezegd nee.quote:Het is een vraag, eentje die jij maar niet beantwoordt. Ik vraag me namelijk af of je daar wel problemen mee hebt en waarom daar dan wel mee...
Eehm.. ja...quote:Op maandag 22 september 2014 15:09 schreef 1Liner het volgende:
maar er kan ook een partiele foto van de inzittenden gemaakt worden ten behoeve van opsporing..
Ik denk dat jij het begrip "onmogelijk" dan niet helemaal juist kan bevatten, want iets wat onmogelijk is, gebeurt niet.quote:Op dinsdag 23 september 2014 10:00 schreef SicSicSics het volgende:
Dat is wel erg naïef.
De drooglegging was ook geen succesverhaal.
Misbruik tegengaan van al de gegevens waar het hier over gaat is ook nu al onmogelijk. Natuurlijk kun je dat stellen dat je het misbruik niet gemakkelijk hoeft te maken; maar bij elke (nieuwe) vorm van opsporing is misbruik mogelijk. Ik zou dan liever inzetten op het in kaart brengen van de risico's en die afdekken dan de hele methode maar overboord gooien.quote:Op dinsdag 23 september 2014 10:03 schreef DS4 het volgende:
Ik denk dat jij het begrip "onmogelijk" dan niet helemaal juist kan bevatten, want iets wat onmogelijk is, gebeurt niet.
Een (onzichtbare) grenspost die met camera's en bigdata een analyse doet van het risico is natuurlijk vele malen effectiever dan een ouderwetse grenspost met een douanier.quote:Op dinsdag 23 september 2014 10:04 schreef Pietverdriet het volgende:
een keer geprobeerd door samen met een vriend van mij met langharige pruiken, zonnebrillen en zwarte T Shirts en een enorme nepjoint in de bek in zijn Mercedes S klasse een paar keer de grens over te gaan, maar we werden niet aangehouden.
Mwoa.. de grenspolitie is meestal wel aardig bedreven in het spotten... die hebben daar zo hun onderbuikgevoel en ervaring voor..quote:Op dinsdag 23 september 2014 10:04 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik heb trouwens een zeer donkerbruin vermoeden dat er al de nodige systemen niet alleen actief zijn, maar dat de gegevens ook worden uitgewisseld. Ik rij vrijwel dagelijks de grens over en zie heel vaak dat de Duitse politie en douane er autos uit plukken. Dit doen ze zeer zeker niet random, ze weten, als ik zie wie ze er uit pakken, heel goed wie ze willen hebben. Hoe de selectie gemaakt wordt weet ik niet, maar gezien de hoeveelheid die ze succesvol pakken (lees het lokale sufferdje) en de types die uit die autos stappen duiden er mij op dat er intelligente systemen achter zitten.
Heb het ooit een keer geprobeerd door samen met een vriend van mij met langharige pruiken, zonnebrillen en zwarte T Shirts en een enorme nepjoint in de bek in zijn Mercedes S klasse een paar keer de grens over te gaan, maar we werden niet aangehouden.
5 jaar geleden heeft een man RWS aangeklaagd omdat zijn vrouw er op deze wijze achter was gekomen dat hij vreemdging, met een dure scheiding als gevolg.quote:Op maandag 22 september 2014 18:23 schreef 1Liner het volgende:
Omdat jullie dus kennelijk niet op GS hebben gelezen en vooral geklikt, en ik daar dus op reageer, hier 2 foto's die daar onder de links zitten, het wordt dus inmiddels gebruikt om onderzoeken uit te voeren, "want U reed in de buurt" dat heeft niks te maken met monitoring, opsporing of wat dan ook, en is vergelijkbaar met het scannen van je ID om je uit te nodigen voor een buurt enquête, of zou je dat ook niet erg vinden?
Sorry voor de korte en late reactie, ik ben verders nogal druk, wat mij vooral op viel is dat wij hier op fok 4 jaar geleden al hierover bezig waren en GS dit nu pas oppikt....
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Klopt, dat bevestigd dus mijn vermoeden, dat er bepaalde systemen actief zijn. En de vraag is hoe ver die gaan, zijn die gekoppeld aan gezichtsherkenningssystemen bij coffeeshops in Arnhem?quote:Op dinsdag 23 september 2014 10:06 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Een (onzichtbare) grenspost die met camera's en bigdata een analyse doet van het risico is natuurlijk vele malen effectiever dan een ouderwetse grenspost met een douanier.
Dit bedoel ik, het lijkt duidelijk meer belasting en administratieve boetes te zijn dan misdaadbestrijdingquote:Op dinsdag 23 september 2014 10:13 schreef BeamofLight het volgende:
Het is gewoon kut.
Bij mijn bedrijf is nu voor de 3e keer in korte tijd ingebroken (en veel materiaal meegenomen). Ik zit op een industrieterrein waarbij je hoe dan ook langs zo'n camera rijdt. Daders niet te vinden....
O wee als je als leaserijder een keer met je niet-bijtellingsauto naar de Efteling rijdt en je 500 km.-registratie op 100 kilometer niet sluitend hebt...
Dan zou ik maar eens iets fatsoenlijks aan inbraakpreventie gaan doen..?quote:Op dinsdag 23 september 2014 10:13 schreef BeamofLight het volgende:
Het is gewoon kut.
Bij mijn bedrijf is nu voor de 3e keer in korte tijd ingebroken (en veel materiaal meegenomen). Ik zit op een industrieterrein waarbij je hoe dan ook langs zo'n camera rijdt. Daders niet te vinden....
O wee als je als leaserijder een keer met je niet-bijtellingsauto naar de Efteling rijdt en je 500 km.-registratie op 100 kilometer niet sluitend hebt...
Dat komt ook omdat er blauw nodig is om een aanhouding te verrichten, terwijl de boete alleen maar verstuurd hoeft te worden.quote:Op dinsdag 23 september 2014 10:13 schreef BeamofLight het volgende:
Het is gewoon kut.
Het gaat er inderdaad om dat van die Bulgaren/Polen niks te plukken valt en die al dan niet hardwerkende belatingbetaler makkelijk administratief te pakken is. Met terugwerkende kracht van 5 jaar.quote:Op dinsdag 23 september 2014 10:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dit bedoel ik, het lijkt duidelijk meer belasting en administratieve boetes te zijn dan misdaadbestrijding
Dat hangt van de doelstelling af. Big data werkt prima tegen Jan Modaal en domme kruimeldieven.quote:Op dinsdag 23 september 2014 10:06 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Een (onzichtbare) grenspost die met camera's en bigdata een analyse doet van het risico is natuurlijk vele malen effectiever dan een ouderwetse grenspost met een douanier.
Een setje kentekenplaten jatten is ook niet echt een kunst...quote:Op dinsdag 23 september 2014 10:15 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat komt ook omdat er blauw nodig is om een aanhouding te verrichten, terwijl de boete alleen maar verstuurd hoeft te worden.
Boetes zijn sowieso geen misdaad die je pleegt. Hoge boetes werken wel weer misdaad in de hand.quote:Op dinsdag 23 september 2014 10:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dit bedoel ik, het lijkt duidelijk meer belasting en administratieve boetes te zijn dan misdaadbestrijding
Op papier ja. Maar wanneer de rechter iets besluit dat de overheid niet zint verandert men gewoon de wetquote:Op dinsdag 23 september 2014 10:02 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Daarom is de uitvoerende, wetgevende en controlerende macht ook gescheiden.
Jouw auto is een openbare ruimte?quote:[..]
Je bedoelt mijn antwoord van 'openbare ruimte' vs. 'privé'; dat had ik inderdaad nog niet gezegd nee.
'gewoon even de wet veranderen'quote:Op dinsdag 23 september 2014 10:20 schreef KreKkeR het volgende:
Op papier ja. Maar wanneer de rechter iets besluit dat de overheid niet zint verandert men gewoon de wet
Staan die camera's in mijn auto?quote:Jouw auto is een openbare ruimte?
Ik noem er ff een paar die me zo te binnen schieten van de laatste tijd..quote:
Misdaad bestrijd je niet door hogere boetes en strenger straffen, misdaad bestrijd je door de pakkans te verhogen.quote:Op dinsdag 23 september 2014 10:20 schreef xzaz het volgende:
[..]
Boetes zijn sowieso geen misdaad die je pleegt. Hoge boetes werken wel weer misdaad in de hand.
Je bedoelt dat er, mede door de IRT affaire strengere wetgeving is gekomen met betrekking tot Bijzonder Opsporingsmethoden? Die ze 'gewoon even aangepast hebben' in een traject van 3 jaar tijd.quote:Op dinsdag 23 september 2014 10:28 schreef Snowballed het volgende:
Ik noem er ff een paar die me zo te binnen schieten van de laatste tijd..
Bibob
En het gelul met criminele infiltranten en kroongetuigen..
In essentie. Kloptquote:Ja.. als men zijn zin niet kan krijgen veranderd men gewoon de wet.. zo werkt dat bij de overheid
Maar waarom gaan we voor opsporing nu ineens gegevens verzamelen van alle inwoners? De normale gang van zaken is: eerst verdenking, dan pas ga je aan de slag.quote:Op dinsdag 23 september 2014 10:06 schreef SicSicSics het volgende:
Misbruik tegengaan van al de gegevens waar het hier over gaat is ook nu al onmogelijk. Natuurlijk kun je dat stellen dat je het misbruik niet gemakkelijk hoeft te maken; maar bij elke (nieuwe) vorm van opsporing is misbruik mogelijk. Ik zou dan liever inzetten op het in kaart brengen van de risico's en die afdekken dan de hele methode maar overboord gooien.
Je haalt wat dingen door elkaar, een overtreding (zeg 20km/u) te hard rijden is geen misdaad maar een overtreding. Je krijgt dan ook geen straf maar een boete.quote:Op dinsdag 23 september 2014 10:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Misdaad bestrijd je niet door hogere boetes en strenger straffen, misdaad bestrijd je door de pakkans te verhogen.
Echter, hogere boetes en strenger straffen is politiek gezien heel gemakkelijk te doen, en je laat als politiek daadkracht zien, kijk eens hoe streng we zijn. De pakkans verhogen is een stuk lastiger.
Een zaak 3 jaar aanhouden is nou niet het meest vreemde of bijzondere.. (en ik doel op de recente ontwikkelingen.. niet die van de jaren negentig)quote:Op dinsdag 23 september 2014 10:36 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Je bedoelt dat er, mede door de IRT affaire strengere wetgeving is gekomen met betrekking tot Bijzonder Opsporingsmethoden? Die ze 'gewoon even aangepast hebben' in een traject van 3 jaar tijd.Tussen '93 en '96
En de bibob is toevallig ook, op advies van de commissie van Traa in '96 gewoon even uit de mouw geschud in 7 jaar tijd
Dan is het een perceptie ding. En heb ik een ander beeld bij 'gewoon even aanpassen' dan jullie
[..]
In essentie. Klopt
Dat laat zich raden...quote:Op dinsdag 23 september 2014 10:08 schreef Rockefellow het volgende:
5 jaar geleden heeft een man RWS aangeklaagd omdat zijn vrouw er op deze wijze achter was gekomen dat hij vreemdging, met een dure scheiding als gevolg.
Helaas weet ik niet hoe dat is afgelopen.
Er worden foto's gemaakt vd inzittenden.quote:Staan die camera's in mijn auto?
Mijn punt is, dit is geen middel tot het bestrijden van misdaad, maar een middel om belastingen en (administratieve) boetes geautomatiseerd te innen. Kilometerheffingen en tol worden zo erg gemakkelijk.quote:Op dinsdag 23 september 2014 10:40 schreef DS4 het volgende:
[..]
Maar waarom gaan we voor opsporing nu ineens gegevens verzamelen van alle inwoners? De normale gang van zaken is: eerst verdenking, dan pas ga je aan de slag.
Het is gewoon een paardenmiddel. Natuurlijk kan het soms nuttig zijn, maar dat geldt m.m. voor at random huiszoekingen doen ook.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |