abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 september 2014 @ 09:00:06 #51
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_144813847
Alle camera's en herkenningssystemen hebben er nog steeds niet toe geleid dat de pakkans in Nederland nu zo hoog is geworden. Men geeft enorm veel geld uit aan mooie spulleboel, ipv blauw op straat. Teveel voeten onder bureaus en te weinig op straat. Het is net als al het geld wat er in onderwijs werd gestoken, niet in meer en beter onderwijzend personeel maar in nieuwe gebouwen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_144814072
quote:
6s.gif Op dinsdag 23 september 2014 08:41 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Wat een kutargument altijd. Kwaadwillenden kunnen ook bananen misbruiken :{w klaar.
Tsja, als jij geen risico's inschat moet je dat zelf weten. Laat dan ook meteen jouw kinderen thuis spelen bij een veroordeelde pedofiel.

quote:
[..]

Hoezo geeft dat meer macht? 'De overheid' is al niet één macht. Dus ik snap je niet.
Politie/justitie/veiligheidsdiensten kunnen zelfs nu al zeer veel informatie opvragen onder het mom van terrorisme. Ook het opvragen zal komende jaren als we niet oppassen alleen maar makkelijker worden.

quote:
Te denken valt bijvoorbeeld aan de officier van justitie die zijn computer aan de straat zet zonder de gegevens te wissen of de gegevens van 160.000 OV-chipkaart reizigers die ineens op straat kwamen te liggen.

En meer, o.a. over telefoontaps: http://rechtennieuws.nl/3(...)en-politiestaat.html
En over klokkenluiders: http://www.binnenlandsbes(...)nluiders.83342.lynkx
Krekker is de bom!
pi_144814083
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 september 2014 08:51 schreef SicSicSics het volgende:
Kwalijk, jazeker, maar geen reden om vooruitgang te stoppen.
Hoezo is het overal ophangen van camera's vooruitgang?
Krekker is de bom!
  dinsdag 23 september 2014 @ 09:17:31 #54
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_144814096
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 09:15 schreef KreKkeR het volgende:
Tsja, als jij geen risico's inschat moet je dat zelf weten. Laat dan ook meteen jouw kinderen thuis spelen bij een veroordeelde pedofiel.
Wat een pareltjes poep je uit! _O- Godverdomme zeg. :')
quote:
Politie/justitie/veiligheidsdiensten kunnen zelfs nu al zeer veel informatie opvragen onder het mom van terrorisme. Ook het opvragen zal komende jaren als we niet oppassen alleen maar makkelijker worden.
Mooi toch, als ze dan met minder manuren hetzelfde resultaat kunnen boeken :7 scheelt weer in de belasting *O*
quote:
Klokkenluiders zijn weer een heel ander verhaal. :* En ja die kunnen, nee moeten, beter beschermd worden. Eens.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 23 september 2014 @ 09:20:07 #55
116015 SicSicSics
pi_144814129
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 09:16 schreef KreKkeR het volgende:
Hoezo is het overal ophangen van camera's vooruitgang?
Dan hoef je geen 2 politieagenten op dezelfde plek neer te zetten; waarbij de één een kenteken opschrijft en de ander deze met een uitdraai van de RDW database, de APK database, de belastingdienstdatabase en de verzekeringsdatabase vergelijkt om te bekijken of er aan alle verplichtingen is voldaan. O+

Informatietechnologie maakt dat overbodig. Dat is vooruitgang ^O^
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_144814215
quote:
6s.gif Op dinsdag 23 september 2014 09:17 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Wat een pareltjes poep je uit! _O- Godverdomme zeg. :')

En dat komt uit de mond van iemand die een valide opmerking over het risico dat macht misbruikt wordt wegwuift onder het mom van 'banenen kunnen ook misbruikt worden' :{

Maar goed, wat ik al zei, laten we dan die camera's ook maar in jouw huis ophangen. We weten immers niet wat voor illegaals je daar mogelijk uitspookt. En als je niks illegaals doet heb je natuurlijk niks te vrezen aangezien de informatie nooit en te nimmer zal worden misbruikt.
Krekker is de bom!
pi_144814238
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 september 2014 09:20 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dan hoef je geen 2 politieagenten op dezelfde plek neer te zetten; waarbij de één een kenteken opschrijft en de ander deze met een uitdraai van de RDW database, de APK database, de belastingdienstdatabase en de verzekeringsdatabase vergelijkt om te bekijken of er aan alle verplichtingen is voldaan. O+

Informatietechnologie maakt dat overbodig. Dat is vooruitgang ^O^
Je verlopen APK, niet betaalde MRB etc. boetes komen al lang automagisch binnen op je huisadres, wat voegt die camera dan nog toe?
  dinsdag 23 september 2014 @ 09:29:24 #58
116015 SicSicSics
pi_144814311
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 09:24 schreef KreKkeR het volgende:
En dat komt uit de mond van iemand die een valide opmerking over het risico dat macht misbruikt wordt wegwuift onder het mom van 'banenen kunnen ook misbruikt worden' :{
Ik wuif alleen het kulargument 'het kan misbruikt worden' weg. Dat gaat namelijk nergens over, alles kan misbruikt worden. Dan moet je het misbruik tegengaan. Niet de hele teringzooi maar verbieden.
quote:
Maar goed, wat ik al zei, laten we dan die camera's ook maar in jouw huis ophangen. We weten immers niet wat voor illegaals je daar mogelijk uitspookt. En als je niks illegaals doet heb je natuurlijk niks te vrezen aangezien de informatie nooit en te nimmer zal worden misbruikt.
Nog steeds geen goed argument :* maakt niet uit hoe vaak je hem herhaalt. :D
Fine, fuck you then!
  dinsdag 23 september 2014 @ 09:30:56 #59
116015 SicSicSics
pi_144814348
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 09:25 schreef AchJa het volgende:
Je verlopen APK, niet betaalde MRB etc. boetes komen al lang automagisch binnen op je huisadres, wat voegt die camera dan nog toe?
Locatie. O+

quote:
Dit betreft onder meer openstaande boetes of belastingschulden of verdachten die worden gezocht in het kader van opsporingsonderzoeken, tolwegen en het opsporen van onverzekerde, gesignaleerde of gestolen voertuigen.

Andere toepassingen zijn het meten van verkeersactiviteit en -overtredingen zoals door rood licht rijden, trajectcontrole en in de toekomst mogelijk het rekeningrijden.
Fine, fuck you then!
  dinsdag 23 september 2014 @ 09:31:06 #60
45206 Pietverdriet
pi_144814350
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 09:25 schreef AchJa het volgende:

[..]

Het laat wel zien dat het niet om de bestrijding van misdaad gaat maar om belastingen en administratieve boetes.
  dinsdag 23 september 2014 @ 09:32:35 #61
116015 SicSicSics
pi_144814380
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 09:31 schreef Pietverdriet het volgende:
Het laat wel zien dat het niet om de bestrijding van misdaad gaat maar om belastingen en administratieve boetes.
Dat koppelen van databases is inderdaad een administratieve handeling. De camera's moet er (theoretisch) voor zorgen dat je ook voor andere dingen het haasje bent, door aanhouding.

Het niet betalen van die boetes bijvoorbeeld.
Fine, fuck you then!
  dinsdag 23 september 2014 @ 09:37:42 #62
45206 Pietverdriet
pi_144814503
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 september 2014 09:32 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dat koppelen van databases is inderdaad een administratieve handeling. De camera's moet er (theoretisch) voor zorgen dat je ook voor andere dingen het haasje bent, door aanhouding.

Het niet betalen van die boetes bijvoorbeeld.
Het probleem van al dat gekoppel is alleen dat het vervuiling veroorzaakt, en dat de overheid notoir slecht is in het herstellen van fouten of het toegeven daarvan.
http://vorige.nrc.nl/mult(...)mbudsman_183001a.pdf

Was bij zembla een aflevering over dit issue, man was zijn identiteit gejat en hij werd verdacht van zware criminaliteit gearresteerd, arrestatieteam in zijn huis, tijd vastgezeten. Oeps, vergissing, sorry hoor, vrijgelaten. Maar justitie was niet in staat de gegevens te schonen en de man werd keer op keer op keer opgepakt.
Hij stond dertien jaar lang geregistreerd als harddrugscrimineel en als ongewenst vreemdeling, doordat een ander zich voor hem uitgaf. De overheid slaagde er vervolgens niet in, de registraties en het strafblad met 43 criminele vergrijpen van zijn naam te halen. De man heeft daardoor grote schade geleden, aldus het rapport van de Nationale Ombudsman. “Zijn persoonlijke levenssfeer is op een ernstige manier geschonden waardoor hij geen normaal leven kon leiden.” Zo deed de politie een grootschalige inval zijn huis, in het bijzijn van zijn kinderen. Hij werd vervolgens door de buurt met de nek aangekeken waardoor hij zich genoodzaakt voelde te verhuizen. Ook kreeg hij regelmatig onterechte boetes voor zwartrijden opgelegd.

En dit is dan nog maar een criminele verdenking, je zal maar het slachtoffer zijn van een identiteitsfraude waar je je onschuld niet kan bewijzen en je in handen van de homeland security komt.
Dit is gebeurd, een Duitser werd op die manier ontvoerd door de inlichtingendiensten.
  dinsdag 23 september 2014 @ 09:48:10 #64
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_144814738
quote:
Grappig, in de IT wordt ook snel aan de studenten geleerd om nooit gegevens te verwijderen. Je geschiedenis blijft altijd bestaan.
  dinsdag 23 september 2014 @ 09:49:39 #65
116015 SicSicSics
pi_144814768
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 09:37 schreef Pietverdriet het volgende:
En dit is dan nog maar een criminele verdenking, je zal maar het slachtoffer zijn van een identiteitsfraude waar je je onschuld niet kan bewijzen en je in handen van de homeland security komt.
Dit is gebeurd, een Duitser werd op die manier ontvoerd door de inlichtingendiensten.
Eén keer is te vaak natuurlijk, laten we dat voorop stellen. Aan de andere kant als jij de hele tijd binnen krijgt omdat iemand op jouw kenteken rijdt, is de kans dat hij/ zij gepakt wordt door middel van dit nieuwe systeem aanzienlijk groter.

Je bent zelf misschien ook nog een paar keer de lul, maar diegene die met jouw platen rijdt kan ook makkelijker opgespoord worden.
Fine, fuck you then!
  dinsdag 23 september 2014 @ 09:50:32 #66
116015 SicSicSics
pi_144814783
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 09:44 schreef AchJa het volgende:
En het voordeel daarvan is?
Ja, dat zou ik niet weten hoor. Wat het voordeel ervan is als je weet waar een, bijvoorbeeld, gestolen auto rijdt. Ik kan niks bedenken in ieder geval.
Fine, fuck you then!
  dinsdag 23 september 2014 @ 09:54:22 #67
45206 Pietverdriet
pi_144814857
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 september 2014 09:49 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Eén keer is te vaak natuurlijk, laten we dat voorop stellen. Aan de andere kant als jij de hele tijd binnen krijgt omdat iemand op jouw kenteken rijdt, is de kans dat hij/ zij gepakt wordt door middel van dit nieuwe systeem aanzienlijk groter.

Je bent zelf misschien ook nog een paar keer de lul, maar diegene die met jouw platen rijdt kan ook makkelijker opgespoord worden.
jaja, in theorie wellicht, maar dan moet je aangifte van diefstal wel landen.
quote:
Student van 21 in de mailbox. Z'n KTM is gejat in 010. Hier zijn verhaal, meer foto's na de breek. Zoekt u even mee? "Na toch zeker 6 maanden bloed zweet en tranen, had ik dan eindelijk genoeg knaken bij elkaar gespaard om een racemonster te kopen. Ik kocht deze KTM 690 (kenteken MX-ZV-41) eind april voor 6000 pieken. Aangezien ik nogal druk was had ik niet veel tijd om te rijden en stond hij vrijwel altijd veilig in de garage bij mij ouders. Afgelopen dinsdag had ik het beest van stal gehaald om een rondje te gaan rijden naar mijn kamer in Kralingen (Rotterdam). Hier had ik hem voor het eerst een nachtje voor de deur te laten staan. Uit voorzorg had ik de motor aan 2 sloten gelegd: op de schijfrem voor, en een ketting achter. Maar helaas: toen ik de volgende ochtend buiten kwam was mijn motor weg. Toen ik dit vervolgens bij de politie online wilde melden, moest ik een afspraak maken om aangifte te doen, en dit kon pas 2 dagen later. Na toch zeker 3 telefoontjes kreeg ik te horen dat er een fout was gemaakt. De afspraak werd afgezegd en ik mocht direct telefonisch aangiften doen. Na 35 minuten gebeld te hebben voor 8 cent per minuut (sja, overheidsinstantie...), werd mij verteld dat ik moest afwachten of ze hem zouden vinden en verder hoor ik niks meer. Ik ben dus maar met eigen initiatief begonnen om zoveel mogelijk mensen uit te laten kijken naar mijn motor. Ook al vrees ik dat hij allang uit elkaar geschroefd is of rond rijdt in een Oostblokland, hoop ik dat jullie hier in een klein artikeltje op jullie site aandacht aan willen besteden om mij te helpen mijn spaargeld terug te vinden."
http://www.geenstijl.nl/m(...)0_van_student_g.html
  dinsdag 23 september 2014 @ 09:56:44 #68
116015 SicSicSics
pi_144814902
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 09:54 schreef Pietverdriet het volgende:
jaja, in theorie wellicht, maar dan moet je aangifte van diefstal wel landen.
Dat zou ook moeten ja.
Fine, fuck you then!
pi_144814910
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 15:14 schreef zarGon het volgende:

Wat is het probleem van de koppeling met snelheid, CJIB, Belastingdienst, APK, verzekeringsbedrijven, deurwaarders, schuldeisers en woedende ex-partners met alimentatierecht?

Serieuze vraag.
Het grote probleem is de registratie. Kijk, dat je een kenteken scant om te kijken of deze te hard rijdt tussen a en b is geen probleem. Een scanner langs de weg en iemand die openstaande schulden heeft eruit plukken is geen probleem. Dat gebeurt al heel erg lang en openlijk (helaas word je ook wel eens preventief aan de kant gezet omdat je een dure auto onder je reet hebt en dan duurt het kennelijk een half uur voordat men van de Belastingdienst hoort dat je daar ook een passend inkomen bij hebt, maar dat is eigenlijk alleen maar op dat moment vervelend).

Door echter alles bij te houden wordt je privacy aangetast. Je bent dan gegevens aan het verzamelen van mensen die nog niet verdacht zijn. Dat is zorgwekkend. De overheid koppelt tegenwoordig alles en de overheid weet dus tegenwoordig erg veel van je, inclusief zaken die de overheid echt geen reet aan gaan.

Ik vind dat een probleem. Ik vertrouw de overheid als geheel niet en terecht, want je leest geregeld dat ambtenaren weer eens met die gegevens lekker recreatief bezig zijn geweest, zoals recent tijdens het WK met gegevens van voetballers. En dat valt op, het is echter het tipje van de ijsberg (wat te denken van een jaloerse ex...).
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_144814951
quote:
6s.gif Op dinsdag 23 september 2014 09:29 schreef SicSicSics het volgende:

Ik wuif alleen het kulargument 'het kan misbruikt worden' weg. Dat gaat namelijk nergens over, alles kan misbruikt worden. Dan moet je het misbruik tegengaan. Niet de hele teringzooi maar verbieden.

Dit is wel erg naïef.

Als je het misbruik onmogelijk kan maken is dat beter dan het misbruik tegen gaan.
pi_144814968
quote:
6s.gif Op dinsdag 23 september 2014 09:29 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Wanneer het een partij betreft die de regels bepaalt is het verstandig ervoor te zorgen dat sowieso niet teveel macht in hun handen komt te liggen. Vandaar ook dat men kartelvorming tegen probeert te gaan i.p.v. dat men alleen het feitelijke vaak veel moeilijker te ontdekken en te bestrijden misbruik tegengaat.

quote:
[..]

Nog steeds geen goed argument :* maakt niet uit hoe vaak je hem herhaalt. :D
Het is een vraag, eentje die jij maar niet beantwoordt. Ik vraag me namelijk af of je daar wel problemen mee hebt en waarom daar dan wel mee...
Krekker is de bom!
  dinsdag 23 september 2014 @ 10:00:04 #72
116015 SicSicSics
pi_144814980
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 09:59 schreef DS4 het volgende:
Dit is wel erg naïef.

Als je het misbruik onmogelijk kan maken is dat beter dan het misbruik tegen gaan.
Dat is wel erg naïef.

De drooglegging was ook geen succesverhaal.
Fine, fuck you then!
  dinsdag 23 september 2014 @ 10:02:06 #73
116015 SicSicSics
pi_144815023
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 september 2014 09:59 schreef KreKkeR het volgende:
Wanneer het een partij betreft die de regels bepaalt is het verstandig ervoor te zorgen dat sowieso niet teveel macht in hun handen komt te liggen. Vandaar ook dat men kartelvorming tegen probeert te gaan i.p.v. dat men alleen het feitelijke vaak veel moeilijker te ontdekken en te bestrijden misbruik tegengaat.
Daarom is de uitvoerende, wetgevende en controlerende macht ook gescheiden.
quote:
Het is een vraag, eentje die jij maar niet beantwoordt. Ik vraag me namelijk af of je daar wel problemen mee hebt en waarom daar dan wel mee...
Je bedoelt mijn antwoord van 'openbare ruimte' vs. 'privé'; dat had ik inderdaad nog niet gezegd nee.
Fine, fuck you then!
  dinsdag 23 september 2014 @ 10:02:50 #74
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_144815041
quote:
14s.gif Op maandag 22 september 2014 15:09 schreef 1Liner het volgende:
maar er kan ook een partiele foto van de inzittenden gemaakt worden ten behoeve van opsporing..
Eehm.. ja...

Auto's hebben allemaal getint glas, dus het is niet zo makkelijk om herkenbare fotos te maken..
Daarbij..mocht het ze toevallig een keer wel lukken, dan is een zonnebril genoeg..

Neemt niet weg dat de overheid lekker gestoord bezig is, en eerst maar eens naar zichzelf moet kijken.. alsof ze zelf zo lekker bezig zijn... |:(
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_144815065
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 september 2014 10:00 schreef SicSicSics het volgende:

Dat is wel erg naïef.

De drooglegging was ook geen succesverhaal.
Ik denk dat jij het begrip "onmogelijk" dan niet helemaal juist kan bevatten, want iets wat onmogelijk is, gebeurt niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')