4 man plus bagage en ruim? Een A valt dan denk ik af hoor. Zo ruim zijn die niet. Zeker de kofferbak nietquote:
Iedereen 1 trolly gaat wel lukken hoor.quote:Op maandag 22 september 2014 12:41 schreef Geralt het volgende:
[..]
4 man plus bagage en ruim? Een A valt dan denk ik af hoor. Zo ruim zijn die niet. Zeker de kofferbak niet
Ik denk het niet.quote:Op maandag 22 september 2014 12:42 schreef Goejedag het volgende:
[..]
Iedereen 1 trolly gaat wel lukken hoor.
390l zonder achterbank platklappen. Dat is niet veel hoor. En erg ondiep ook vind ik.quote:
Niet zuinig genoeg.quote:Op maandag 22 september 2014 12:57 schreef penny-wise het volgende:
Xedos 6. Apart, zeldzaam, ruim en betrouwbaar
quote:Zuinig (1 op 12 op de snelweg is toch wel een minimum)
Met een abo op de Wegenwacht is het best een optie.quote:Op maandag 22 september 2014 13:00 schreef Anthony9219 het volgende:
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=243471084&asrc=st|as
Wat vinden we hier van?
quote:Op maandag 22 september 2014 13:02 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Met een abo op de Wegenwacht is het best een optie.
Zo slecht is renault nietquote:Op maandag 22 september 2014 13:02 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Met een abo op de Wegenwacht is het best een optie.
Bij dit model vallen de voorste zijramen regelmatig in de deur omdat het mechanisme te zwak isquote:Op maandag 22 september 2014 13:02 schreef Anthony9219 het volgende:
[..]
[..]
Zo slecht is renault niet
Het is iig niet veeleisendquote:Op maandag 22 september 2014 13:03 schreef zwaardegekste het volgende:
En dat allemaal binnen 1050 kilo
geloof je het zelf?
Dat is inderdaad wel een probleem. Maar elke auto heeft zo z'n problemen. Een vriend van me rijdt in deze en behalve inderdaad de ramen nog nooit problemen gehad. En met het budget van TS kan je er 1tje rijden met redelijk weinig kilometers.quote:Op maandag 22 september 2014 13:03 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Bij dit model vallen de voorste zijramen regelmatig in de deur omdat het mechanisme te zwak is
motorisch niets mis mee hoor..quote:Op maandag 22 september 2014 13:06 schreef MaGNeT het volgende:
Niet standaard (zelfs aardig zeldzaam geworden) en ruim binnen het budget
http://www.marktplaats.nl(...)8f31&previousPage=lr
Die jongen is waarschijnlijk 18 of 19 en jij wil m in zo'n oude lullen zweed krijgenquote:Op maandag 22 september 2014 13:10 schreef MaGNeT het volgende:
Bepaald niet standaard, sportief, voldoende ruimte:
V&A / [TK] Saab 93 2 L Turbo bj1999
Dat vond ik persoonlijk die lelijke gekleurde, veel te grote volvo die hier stond aparterquote:Op maandag 22 september 2014 13:10 schreef MaGNeT het volgende:
Bepaald niet standaard, binnen budget, sportief, voldoende ruimte:
V&A / [TK] Saab 93 2 L Turbo bj1999
Wel een tikkeltje te zwaar.
Jij begon over een turboquote:Op maandag 22 september 2014 13:12 schreef zwaardegekste het volgende:
[..]
Dat vond ik persoonlijk die lelijke gekleurde, veel te grote volvo die hier stond aparter
Ach ja, ik droomde op m'n 10e ook al over een oude lullen Volvo en had 'm pas op m'n 31e... Je moet je dromen wel waarmakenquote:Op maandag 22 september 2014 13:12 schreef Anthony9219 het volgende:
[..]
Die jongen is waarschijnlijk 18 of 19 en jij wil m in zo'n oude lullen zweed krijgen
Ik droomde op mn 5e al van een volvoquote:Op maandag 22 september 2014 13:15 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ach ja, ik droomde op m'n 10e ook al over een oude lullen Volvo en had 'm pas op m'n 31e... Je moet je dromen wel waarmaken
Van 740 -> 940 -> V50 en hopelijk ooit een V70 T5.
Nicequote:Op maandag 22 september 2014 13:18 schreef zwaardegekste het volgende:
[..]
Ik droomde op mn 5e al van een volvo(Toen al van een 480, was er net..)
340-340-480-480-440-480
tussendoor met wat lease frikandellen moeten rijden, maar er staat nog altijd zon turbo hok voor de deur
Ja, en water bij de wijn doen is natuurlijk taboe, want anders hoeft men em niet..quote:Op maandag 22 september 2014 13:19 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Nice
Jammer, maar het is in PTA wel een beetje vaak van:
Ik zoek een unieke auto, 500 Euro budget, 1 op 20 verbruik, 0 naar 100 in 4,7 seconden, 749 kilo ivm belasting, minder dan 100,000km op teller en niet ouder dan 8 jaar.
Qua ruimte zijn die ideale karren ja, zitten primaquote:Op maandag 22 september 2014 13:10 schreef MaGNeT het volgende:
Bepaald niet standaard, binnen budget, sportief, voldoende ruimte:
V&A / [TK] Saab 93 2 L Turbo bj1999
Wel een tikkeltje te zwaar maar wel één van de veiligste in zijn tijd.
T is maar net wat je mooi vindt uiteraardquote:Op maandag 22 september 2014 13:15 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ach ja, ik droomde op m'n 10e ook al over een oude lullen Volvo en had 'm pas op m'n 31e... Je moet je dromen wel waarmaken
Van 740 -> 940 -> V50 en hopelijk ooit een V70 T5.
dat kan nog, theoretisch..quote:Op maandag 22 september 2014 13:25 schreef Anthony9219 het volgende:
[..]
T is maar net wat je mooi vindt uiteraard
Bovendien zijn TS z'n eisen inderdaad wel vrij onmogelijk. Vooral als ie al over auto's richting mercedes begint voor 2000 Euro
In combinatie met alle andere eisen sowieso jaquote:Op maandag 22 september 2014 13:27 schreef zwaardegekste het volgende:
[..]
dat kan nog, theoretisch..
lastiger wordt het om deze in minder dan 1050 kilo te vinden denk ik!
En een auto van deze tijd sowieso al niet meer onder dat gewicht komt, opties of nietquote:Op maandag 22 september 2014 13:30 schreef Anthony9219 het volgende:
[..]
In combinatie met alle andere eisen sowieso ja
Vooral ook omdat comfortabel vaak extra gewicht betekent
Ik verbaas me er altijd andersom over: Hoe licht auto's vroeger wel niet warenquote:Op maandag 22 september 2014 13:33 schreef zwaardegekste het volgende:
[..]
En een auto van deze tijd sowieso al niet meer onder dat gewicht komt, opties of niet
Ga eens kijken wat een moderne corsa weegt man, je schrikt je kapot!
Een Xedos 6 is helemaal niet zeldzaam.quote:Op maandag 22 september 2014 12:57 schreef penny-wise het volgende:
Xedos 6. Apart, zeldzaam, ruim en betrouwbaar
quote:Op maandag 22 september 2014 13:10 schreef MaGNeT het volgende:
Bepaald niet standaard, binnen budget, sportief, voldoende ruimte:
V&A / [TK] Saab 93 2 L Turbo bj1999
Wel een tikkeltje te zwaar maar wel één van de veiligste in zijn tijd.
1050 was het gewicht he; niet de prijsquote:Vraagprijs ¤ 1050.--
Ik ben 23, en het interesseert me niet of het nou een auto is voor 65+ of niet, als het maar wel aan de eisen voldoet, desnoods ga ik in een Wagon r+ rijden bijwijze van, als het maar ruim is en zuinig.quote:Op maandag 22 september 2014 13:12 schreef Anthony9219 het volgende:
[..]
Die jongen is waarschijnlijk 18 of 19 en jij wil m in zo'n oude lullen zweed krijgen
Owja van die verjaardaggesprekken waar iemand heel stoer verteld dat de buurman van de slager zijn broer een Alfa had en die stond meer in de garage dan op de wegquote:Op maandag 22 september 2014 14:29 schreef VallendBroodjeBanaan het volgende:
alleen onderhoud hoor ik geen positieve dingen over)
Alsjeblieft bespaar je die ellende, Escrot en Ka is waarom Ford zo bekend staat met hun roest probleem.... Ik zou nog liever een Alfa kopen, daar heb je nog een mooie auto voor terugquote:Op maandag 22 september 2014 14:29 schreef VallendBroodjeBanaan het volgende:
Of eventueel een Ford Escort (Mijn vader is automonteur, dus dat is geen punt)
Toch allemaal wel weer standaard auto's.quote:Op maandag 22 september 2014 14:29 schreef VallendBroodjeBanaan het volgende:
Ik kom nu zelf uit bij een Civic (Wel een begin `90 model) en bij een Focus...
Wat hier ook al werd voorgesteld, Volvo 440-460-480 lijken mij ook interessant.
Of eventueel een Ford Escort (Mijn vader is automonteur, dus dat is geen punt)
Als ik echt de stoute schoenen wil aantrekken een Alfa 145/146 of een 156.. (Is qua verzekering te doen, alleen onderhoud hoor ik geen positieve dingen over)
Dat is absoluut waar, maar zoiets als een Alfa 145 / 146 is niet zo standaard toch?quote:Op maandag 22 september 2014 14:40 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Toch allemaal wel weer standaard auto's.
460 welquote:Op maandag 22 september 2014 14:52 schreef zwaardegekste het volgende:
Volvo 480 krijg je geen 4 personen bagage in..
maar met n chippie loopt een turbootje met 4 man er in nog steeds 200+
Yup,quote:
Onzin. MR2 uit midden jaren 90 stuurt beter.quote:Op maandag 22 september 2014 14:56 schreef zwaardegekste het volgende:
Ja ik heb een gekleurde mening, er stuurt maar weinig beter dan een 480!
Ik durf wel een rondje ring aan tegen een antieke MR2 hoorquote:Op maandag 22 september 2014 15:03 schreef Geralt het volgende:
[..]
Onzin. MR2 uit midden jaren 90 stuurt beter.
Om maar ff 1 te noemen.
Yup, zo'n jaren 80 hok!quote:
Hoeveel PK heeft zo een hok 120 ofzo?quote:Op maandag 22 september 2014 15:06 schreef zwaardegekste het volgende:
[..]
Yup, zo'n jaren 80 hok!
Durf zelfs nog wel een stoplichtje te doen, al is dat alleen maar om een punt te maken
standaard inderdaad...quote:Op maandag 22 september 2014 15:07 schreef Geralt het volgende:
[..]
Hoeveel PK heeft zo een hok 120 ofzo?
0-100 in 9 seconden. Wat wil jij stoplichtsprintjes gaan doen mang?
Ow maar als die gare Volvo getuned is dan mag dat met een MR2 ook he (die standaard al 175 pk hadden).quote:Op maandag 22 september 2014 15:08 schreef zwaardegekste het volgende:
[..]
standaard inderdaad...
al had t motortje zelf iets van 170-180 pk toen volvo t terug kreeg van Porsche..
Dus dat doet zon blokje ook met n chippie
[edit]
Breng maar een MR2
Heb er wel ooit naastgestaan..quote:Op maandag 22 september 2014 15:10 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ow maar als die gare Volvo getuned is dan mag dat met een MR2 ook he (die standaard al 175 pk hadden).
Maargoed, dat was mijn punt niet zozeer. Mijn punt is dat je denkt met een 480 sneller over een circuit te kunnen dan met een auto met middenmotor.
Vergis je niet; zo een MR2 is net een kartje hoor. Dat ga je echt niet winnen.
Ik denk serieus (al best wel een paar rondjes er op zitten) dat ik in de MR2 gewoon de ballen niet heb om op de grens te rijden..quote:Op maandag 22 september 2014 15:16 schreef Geralt het volgende:
Lees dit eens:
http://www.autoweek.nl/autotest/65/volvo-480-gt-turbo
En daarna dit:
http://www.autoweek.nl/autotest/318/toyota-mr2-20-gt-i
Komkom, het is onzin om te denken dat jij met zo een makke Volvo sneller gaat zijn.
Ja tegen een bejaarde lul van 80 of iemand die nooit hard rijdt wellicht ja, maar doe de test dan ook eerlijk en kijk wat voor rondetijd je in beide auto;'s ZELF neer kan zetten.
Ik weet 100% zeker dat je met die MR2 (standaarduitvoering) een heel stuk sneller over de ring gaat dan een gechipte 480. En je weet dat ik gelijk heb.
Die 2 auto's zijn appels en peren vergelijken man. Maar de MR2 is sneller. Veel sneller.
Het zwaartepunt in een MR2 ligt heel wat gunstiger dan in de Volvo van jou hoor.quote:Op maandag 22 september 2014 15:23 schreef zwaardegekste het volgende:
In de basis zou t (alleen al qua gewicht, zwaartepunt zal net zo laag liggen) een enorm verschil moeten zijn..
Zeker, maar had het over de hoogte ervan..quote:Op maandag 22 september 2014 15:24 schreef Geralt het volgende:
[..]
Het zwaartepunt in een MR2 ligt heel wat gunstiger dan in de Volvo van jou hoor.
Dan moet je ook geen uitspraken doen als zijnde dat jouw Volvo sneller is.quote:Op maandag 22 september 2014 15:23 schreef zwaardegekste het volgende:
Ik denk serieus (al best wel een paar rondjes er op zitten) dat ik in de MR2 gewoon de ballen niet heb om op de grens te rijden..
Breng dan gewoon zo'n ding mee, droog ik je effe afquote:Op maandag 22 september 2014 15:25 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dan moet je ook geen uitspraken doen als zijnde dat jouw Volvo sneller is.
En tegen een of andere lamlul die de grens van zijn auto niet kent is makkelijk ja, dan kan je met je Volvo nog winnen van een Lambo ofzo; dat is toch geen vergelijk man![]()
Ik heb geen MR2.quote:Op maandag 22 september 2014 15:25 schreef zwaardegekste het volgende:
[..]
Breng dan gewoon zo'n ding mee, droog ik je effe af
Een Demio! Nostalgie! (eenieders eerste auto bij Gran Turismo 1, toch?quote:Op maandag 22 september 2014 15:27 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik heb geen MR2.
Als ik mijn Delta Turbo nog gehad had was ik op je bod ingegaan en hoewel de intercooler het daar geen hele ronde bij kan houden en ik serieus PK's zou missen voor ik rond was had ik ook daarmee van je gewonnen
Nu heb ik een Mazda Demio. Daar is geen eer aan te behalen
Uhm, een rover?quote:Op maandag 22 september 2014 15:29 schreef Kriegel het volgende:
http://www.marktplaats.nl(...)-leer-interieur.html
http://www.marktplaats.nl(...)d-apk-tot-08-15.html
Dit misschien iets? Onderhuids (deels) Honda Civic techniek maar wel een stuk zeldzamer en leuker aangekleed.
De roest die je ziet is maar zelden het probleemquote:Op maandag 22 september 2014 15:31 schreef Kriegel het volgende:
Ik zie inderdaad overal roest op die twee, net een maanlandschap.
O wacht.
Eentje uit 97 als ik me niet vergis.quote:Op maandag 22 september 2014 15:28 schreef zwaardegekste het volgende:
(of had je t nieuwe type, daar had je t namelijk niet mee gered)
Joh, zou mn chippie er bijna uithalen (maar zekerheidshalve laat ik m maar zitten, anders haal je me in op t rechte eindquote:Op maandag 22 september 2014 15:33 schreef Geralt het volgende:
[..]
Eentje uit 97 als ik me niet vergis.
Autoweektest kwam tot dit eindoordeel:
+ Akelig snel
+ Top wegligging
+ Perfecte stoelen
- Drinkt als een tempelier
- Zicht naar achteren
Vergelijk dat eens met het eindoordeel van die 480 turbo:
+ Aparte vormgeving
+ Complete uitrusting
+ Comfortabel karakter
- Airbag niet standaard
- Minimale bagageruimte
- Weinig sportief gedrag
Dat had ik ook wel gewonnen hoor
Maar ja, ga jij dan weer een chippie er in stoppen, moet ik het weer van de bochten hebbenquote:Op maandag 22 september 2014 15:37 schreef zwaardegekste het volgende:
[..]
Joh, zou mn chippie er bijna uithalen (maar zekerheidshalve laat ik m maar zitten, anders haal je me in op t rechte eind)
1300 kilo? Vrees het ergste, die 6 seconden haal ik namelijk ook wel, met mn 1000 en een beetje kilo's
Joh man, die koets en het onderstel zijn voor 90% dezelfde als de Civic vijfdeurs, dat zijn ook geen uitzonderlijke roestbakken. Volgens mij roep je zomaar wat.quote:Op maandag 22 september 2014 15:33 schreef zwaardegekste het volgende:
[..]
De roest die je ziet is maar zelden het probleem![]()
![]()
alleen voor iets laten zakken, voor t oog (ja dat helpt ook wel behoorlijk)quote:Op maandag 22 september 2014 15:41 schreef Geralt het volgende:
Als jij niks aan de wegligging gedaan hebt ga je dat niet winnen hoor.
Maargoed, die auto heb ik zoals gezegd al lang niet meer en het is verder nogal een offtopic verhaal geworden.
Feit blijft dat die 480 weinig sportief rijgedrag vertoond en daar veranderd een chippie niks aan.
quote:Op maandag 22 september 2014 15:40 schreef zwaardegekste het volgende:
Maar ja, ga jij dan weer een chippie er in stoppen, moet ik het weer van de bochten hebben![]()
quote:De lol zit hem bij deze auto vooral in de krankzinnige snelheden waarmee hij bochten verslindt, niet zozeer in de manier waarop hij het doet. Het ding is domweg niet te verstoren.
Mag jij gokken welke quote van welke auto is. Tip: op bochten ga je het ook niet redden van een Lancia Delta Turbo hoorquote:Heel veilig en rustig, maar niet wat je nou sportief mag noemen. Een sperdifferentieel zou een oplossing bieden, maar dat komt niet in de lijst van beschikbare opties voor. Hooguit is voor deze auto een anti-doorslipregeling bestellen; dat vergt een relatief geringe uitgaaf, maar het bochtgedrag wordt er eerder rustiger dan levendiger van.
Ik heb een Rover gehad..quote:Op maandag 22 september 2014 15:42 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Joh man, die koets is voor 90% dezelfde als de Civic vijfdeurs, dat zijn ook geen uitzonderlijke roestbakken. Volgens mij roep je zomaar wat.
Jammer dat ie niet meer bij je voor de deur staat, ben altijd wel te porren voor een uitdagingquote:Op maandag 22 september 2014 15:42 schreef Geralt het volgende:
[..]
[..]
[..]
Mag jij gokken welke quote van welke auto is. Tip: op bochten ga je het ook niet redden van een Lancia Delta Turbo hoor
Ik was nu nog in de auto gesprongen; dus inderdaad jammer ja, maar laten we vooral niet verder het topic laten verzanden; er is al veel te veel offtopic geneuzel voorbij gekomen en straks worden SD en Anne boosquote:Op maandag 22 september 2014 15:44 schreef zwaardegekste het volgende:
Jammer dat ie niet meer bij je voor de deur staat, ben altijd wel te porren voor een uitdaging
had er net al een tussendoor gegooid, teveel wensen, geen auto die er in pastquote:Op maandag 22 september 2014 15:44 schreef Geralt het volgende:
Maargoed, ik stop met offtopic geneuzel, want jij denkt klaarblijkelijk dat je iedereen het snot voor zn ogen rijdt met je 480 en ik heb al 2 voorbeelden gegeven waar jij het 100% zeker niet van gaat winnen.
Terug ontopic
Een 114 GTI (overigens wel echt een heerlijk scheurijzer!) en een 200... (grote boog omheen lopen..)quote:Op maandag 22 september 2014 15:46 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Ja, maar welke? Kan nogal een verschil maken.
Een van mijn eisen was Betrouwbaar hé?quote:Op maandag 22 september 2014 15:29 schreef Kriegel het volgende:
http://www.marktplaats.nl(...)-leer-interieur.html
http://www.marktplaats.nl(...)d-apk-tot-08-15.html
http://www.marktplaats.nl(...)-grijs-metallic.html
Dit misschien iets? Onderhuids (deels) Honda Civic techniek maar wel een stuk zeldzamer en leuker aangekleed. En als je 'm gewoon consequent netjes warm rijdt zal die koppakking er ook niet zomaar tussenuit blazen, voordat iemand daarover begint. Dat probleem is mettertijd een beetje aangedikt geraakt.
Maar dat valt dus juist mee. De techniek is grotendeels Honda en dat is allemaal bombproof, alleen is de motor een 1.8 of 1.6 Rover K-serie, die op zich helemaal niet zo'n probleemgeval is afgezien van één nogal notoir dingetje: de koppakking. Die was oorspronkelijk te zwak ontworpen en wilde dus nog weleens scheuren, wat versterkt wordt door koud gassen of een periode met te weinig koelwater rijden.quote:Op maandag 22 september 2014 16:08 schreef VallendBroodjeBanaan het volgende:
[..]
Een van mijn eisen was Betrouwbaar hé?
Die 200 is later toch ook nog gebouwd, als 25 ofzo?quote:Op maandag 22 september 2014 16:09 schreef Kriegel het volgende:
Ah juist, en dat waren dus allebei eigen ontwerpen (tenminste als die 200 er eentje van de laatste generatie was, anders is het een Honda Concerto).
Laatste model heette eerst 200 en na de facelift 25 inderdaad, maar daarvoor waren er ook nog twee afzonderlijke modellen Rover 200 die niks met die auto's te maken hebben. Maar goed, dan reed je dus in een door Rover ontworpen bak.quote:Op maandag 22 september 2014 16:12 schreef zwaardegekste het volgende:
[..]
Die 200 is later toch ook nog gebouwd, als 25 ofzo?
Maar die 45 moet geweldig zijn zeg je? Ze willen er in ieder geval nog genoeg geld voor hebben!
BX, ja op zich is dat wel een idee.. Heb begrepen dat de Cannes en Deaville erg betrouwbaar zijn, en de 1,9 diesel.. maar dat word dan weer te gek qua wegenbelasting.quote:Op dinsdag 23 september 2014 20:39 schreef Mehari het volgende:
Volgens mij is er maar 1 die vrijwel alle punten scoort: een Citroën BX14.
Makkelijk 4 personen plus bagage, gewicht onder de 1000kg, snelweg verbruik rond de 1:14, zeer comfortabel, vrijwel uit het wegbeeld verdwenen, alleen de betrouwbaarheid zit soms tegen.
Buurman, wat doet u nou?quote:Op woensdag 24 september 2014 02:08 schreef Prowl het volgende:
ow ja die 2 sec maakt ook echt verschil![]()
zo'n 16v heb je eigenlijk in de stad weinig aan![]()
pas op de snelweg is het echt feest en zelfs +200pk audi's trek ik er dan nog uit
Had op een BX gereageerd laatst, Was alleen een probleempje met de ruitersproeierpomp, helaas al verkochtquote:Op woensdag 24 september 2014 08:25 schreef Prowl het volgende:
Op marktplaats staan nu een paar goedkope 1400 modellen, die zijn zo weer verkocht voor die prijsjes
Er staan nu enkele 1400 modellen en ze zijn nu nog redelijk goedkoop te vinden maar die prijzen staan allemaal in de liftquote:Op woensdag 24 september 2014 10:43 schreef VallendBroodjeBanaan het volgende:
[..]
Had op een BX gereageerd laatst, Was alleen een probleempje met de ruitersproeierpomp, helaas al verkocht
dat zei je de vorige keer ook, en toen had je geregeld dat er een matiz voor je apart werd gehoudenquote:Uniek(Dus geen standaard 13 in een dozijn auto, maar iets waar weinig mensen in rijden)
Je verward me met iemand anders denk ik zo, aangezien ik nooit van mijn leven in iets wil rijden wat kleiner is dan een Corolla, een Matizquote:Op woensdag 24 september 2014 17:31 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
dat zei je de vorige keer ook, en toen had je geregeld dat er een matiz voor je apart werd gehouden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |