Alsjeblieft bespaar je die ellende, Escrot en Ka is waarom Ford zo bekend staat met hun roest probleem.... Ik zou nog liever een Alfa kopen, daar heb je nog een mooie auto voor terugquote:Op maandag 22 september 2014 14:29 schreef VallendBroodjeBanaan het volgende:
Of eventueel een Ford Escort (Mijn vader is automonteur, dus dat is geen punt)
Toch allemaal wel weer standaard auto's.quote:Op maandag 22 september 2014 14:29 schreef VallendBroodjeBanaan het volgende:
Ik kom nu zelf uit bij een Civic (Wel een begin `90 model) en bij een Focus...
Wat hier ook al werd voorgesteld, Volvo 440-460-480 lijken mij ook interessant.
Of eventueel een Ford Escort (Mijn vader is automonteur, dus dat is geen punt)
Als ik echt de stoute schoenen wil aantrekken een Alfa 145/146 of een 156.. (Is qua verzekering te doen, alleen onderhoud hoor ik geen positieve dingen over)
Dat is absoluut waar, maar zoiets als een Alfa 145 / 146 is niet zo standaard toch?quote:Op maandag 22 september 2014 14:40 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Toch allemaal wel weer standaard auto's.
460 welquote:Op maandag 22 september 2014 14:52 schreef zwaardegekste het volgende:
Volvo 480 krijg je geen 4 personen bagage in..
maar met n chippie loopt een turbootje met 4 man er in nog steeds 200+
Yup,quote:
Onzin. MR2 uit midden jaren 90 stuurt beter.quote:Op maandag 22 september 2014 14:56 schreef zwaardegekste het volgende:
Ja ik heb een gekleurde mening, er stuurt maar weinig beter dan een 480!
Ik durf wel een rondje ring aan tegen een antieke MR2 hoorquote:Op maandag 22 september 2014 15:03 schreef Geralt het volgende:
[..]
Onzin. MR2 uit midden jaren 90 stuurt beter.
Om maar ff 1 te noemen.
Yup, zo'n jaren 80 hok!quote:
Hoeveel PK heeft zo een hok 120 ofzo?quote:Op maandag 22 september 2014 15:06 schreef zwaardegekste het volgende:
[..]
Yup, zo'n jaren 80 hok!
Durf zelfs nog wel een stoplichtje te doen, al is dat alleen maar om een punt te maken
standaard inderdaad...quote:Op maandag 22 september 2014 15:07 schreef Geralt het volgende:
[..]
Hoeveel PK heeft zo een hok 120 ofzo?
0-100 in 9 seconden. Wat wil jij stoplichtsprintjes gaan doen mang?
Ow maar als die gare Volvo getuned is dan mag dat met een MR2 ook he (die standaard al 175 pk hadden).quote:Op maandag 22 september 2014 15:08 schreef zwaardegekste het volgende:
[..]
standaard inderdaad...
al had t motortje zelf iets van 170-180 pk toen volvo t terug kreeg van Porsche..
Dus dat doet zon blokje ook met n chippie
[edit]
Breng maar een MR2
Heb er wel ooit naastgestaan..quote:Op maandag 22 september 2014 15:10 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ow maar als die gare Volvo getuned is dan mag dat met een MR2 ook he (die standaard al 175 pk hadden).
Maargoed, dat was mijn punt niet zozeer. Mijn punt is dat je denkt met een 480 sneller over een circuit te kunnen dan met een auto met middenmotor.
Vergis je niet; zo een MR2 is net een kartje hoor. Dat ga je echt niet winnen.
Ik denk serieus (al best wel een paar rondjes er op zitten) dat ik in de MR2 gewoon de ballen niet heb om op de grens te rijden..quote:Op maandag 22 september 2014 15:16 schreef Geralt het volgende:
Lees dit eens:
http://www.autoweek.nl/autotest/65/volvo-480-gt-turbo
En daarna dit:
http://www.autoweek.nl/autotest/318/toyota-mr2-20-gt-i
Komkom, het is onzin om te denken dat jij met zo een makke Volvo sneller gaat zijn.
Ja tegen een bejaarde lul van 80 of iemand die nooit hard rijdt wellicht ja, maar doe de test dan ook eerlijk en kijk wat voor rondetijd je in beide auto;'s ZELF neer kan zetten.
Ik weet 100% zeker dat je met die MR2 (standaarduitvoering) een heel stuk sneller over de ring gaat dan een gechipte 480. En je weet dat ik gelijk heb.
Die 2 auto's zijn appels en peren vergelijken man. Maar de MR2 is sneller. Veel sneller.
Het zwaartepunt in een MR2 ligt heel wat gunstiger dan in de Volvo van jou hoor.quote:Op maandag 22 september 2014 15:23 schreef zwaardegekste het volgende:
In de basis zou t (alleen al qua gewicht, zwaartepunt zal net zo laag liggen) een enorm verschil moeten zijn..
Zeker, maar had het over de hoogte ervan..quote:Op maandag 22 september 2014 15:24 schreef Geralt het volgende:
[..]
Het zwaartepunt in een MR2 ligt heel wat gunstiger dan in de Volvo van jou hoor.
Dan moet je ook geen uitspraken doen als zijnde dat jouw Volvo sneller is.quote:Op maandag 22 september 2014 15:23 schreef zwaardegekste het volgende:
Ik denk serieus (al best wel een paar rondjes er op zitten) dat ik in de MR2 gewoon de ballen niet heb om op de grens te rijden..
Breng dan gewoon zo'n ding mee, droog ik je effe afquote:Op maandag 22 september 2014 15:25 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dan moet je ook geen uitspraken doen als zijnde dat jouw Volvo sneller is.
En tegen een of andere lamlul die de grens van zijn auto niet kent is makkelijk ja, dan kan je met je Volvo nog winnen van een Lambo ofzo; dat is toch geen vergelijk man![]()
Ik heb geen MR2.quote:Op maandag 22 september 2014 15:25 schreef zwaardegekste het volgende:
[..]
Breng dan gewoon zo'n ding mee, droog ik je effe af
Een Demio! Nostalgie! (eenieders eerste auto bij Gran Turismo 1, toch?quote:Op maandag 22 september 2014 15:27 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik heb geen MR2.
Als ik mijn Delta Turbo nog gehad had was ik op je bod ingegaan en hoewel de intercooler het daar geen hele ronde bij kan houden en ik serieus PK's zou missen voor ik rond was had ik ook daarmee van je gewonnen
Nu heb ik een Mazda Demio. Daar is geen eer aan te behalen
Uhm, een rover?quote:Op maandag 22 september 2014 15:29 schreef Kriegel het volgende:
http://www.marktplaats.nl(...)-leer-interieur.html
http://www.marktplaats.nl(...)d-apk-tot-08-15.html
Dit misschien iets? Onderhuids (deels) Honda Civic techniek maar wel een stuk zeldzamer en leuker aangekleed.
De roest die je ziet is maar zelden het probleemquote:Op maandag 22 september 2014 15:31 schreef Kriegel het volgende:
Ik zie inderdaad overal roest op die twee, net een maanlandschap.
O wacht.
Eentje uit 97 als ik me niet vergis.quote:Op maandag 22 september 2014 15:28 schreef zwaardegekste het volgende:
(of had je t nieuwe type, daar had je t namelijk niet mee gered)
Joh, zou mn chippie er bijna uithalen (maar zekerheidshalve laat ik m maar zitten, anders haal je me in op t rechte eindquote:Op maandag 22 september 2014 15:33 schreef Geralt het volgende:
[..]
Eentje uit 97 als ik me niet vergis.
Autoweektest kwam tot dit eindoordeel:
+ Akelig snel
+ Top wegligging
+ Perfecte stoelen
- Drinkt als een tempelier
- Zicht naar achteren
Vergelijk dat eens met het eindoordeel van die 480 turbo:
+ Aparte vormgeving
+ Complete uitrusting
+ Comfortabel karakter
- Airbag niet standaard
- Minimale bagageruimte
- Weinig sportief gedrag
Dat had ik ook wel gewonnen hoor
Maar ja, ga jij dan weer een chippie er in stoppen, moet ik het weer van de bochten hebbenquote:Op maandag 22 september 2014 15:37 schreef zwaardegekste het volgende:
[..]
Joh, zou mn chippie er bijna uithalen (maar zekerheidshalve laat ik m maar zitten, anders haal je me in op t rechte eind)
1300 kilo? Vrees het ergste, die 6 seconden haal ik namelijk ook wel, met mn 1000 en een beetje kilo's
Joh man, die koets en het onderstel zijn voor 90% dezelfde als de Civic vijfdeurs, dat zijn ook geen uitzonderlijke roestbakken. Volgens mij roep je zomaar wat.quote:Op maandag 22 september 2014 15:33 schreef zwaardegekste het volgende:
[..]
De roest die je ziet is maar zelden het probleem![]()
![]()
alleen voor iets laten zakken, voor t oog (ja dat helpt ook wel behoorlijk)quote:Op maandag 22 september 2014 15:41 schreef Geralt het volgende:
Als jij niks aan de wegligging gedaan hebt ga je dat niet winnen hoor.
Maargoed, die auto heb ik zoals gezegd al lang niet meer en het is verder nogal een offtopic verhaal geworden.
Feit blijft dat die 480 weinig sportief rijgedrag vertoond en daar veranderd een chippie niks aan.
quote:Op maandag 22 september 2014 15:40 schreef zwaardegekste het volgende:
Maar ja, ga jij dan weer een chippie er in stoppen, moet ik het weer van de bochten hebben![]()
quote:De lol zit hem bij deze auto vooral in de krankzinnige snelheden waarmee hij bochten verslindt, niet zozeer in de manier waarop hij het doet. Het ding is domweg niet te verstoren.
Mag jij gokken welke quote van welke auto is. Tip: op bochten ga je het ook niet redden van een Lancia Delta Turbo hoorquote:Heel veilig en rustig, maar niet wat je nou sportief mag noemen. Een sperdifferentieel zou een oplossing bieden, maar dat komt niet in de lijst van beschikbare opties voor. Hooguit is voor deze auto een anti-doorslipregeling bestellen; dat vergt een relatief geringe uitgaaf, maar het bochtgedrag wordt er eerder rustiger dan levendiger van.
Ik heb een Rover gehad..quote:Op maandag 22 september 2014 15:42 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Joh man, die koets is voor 90% dezelfde als de Civic vijfdeurs, dat zijn ook geen uitzonderlijke roestbakken. Volgens mij roep je zomaar wat.
Jammer dat ie niet meer bij je voor de deur staat, ben altijd wel te porren voor een uitdagingquote:Op maandag 22 september 2014 15:42 schreef Geralt het volgende:
[..]
[..]
[..]
Mag jij gokken welke quote van welke auto is. Tip: op bochten ga je het ook niet redden van een Lancia Delta Turbo hoor
Ik was nu nog in de auto gesprongen; dus inderdaad jammer ja, maar laten we vooral niet verder het topic laten verzanden; er is al veel te veel offtopic geneuzel voorbij gekomen en straks worden SD en Anne boosquote:Op maandag 22 september 2014 15:44 schreef zwaardegekste het volgende:
Jammer dat ie niet meer bij je voor de deur staat, ben altijd wel te porren voor een uitdaging
had er net al een tussendoor gegooid, teveel wensen, geen auto die er in pastquote:Op maandag 22 september 2014 15:44 schreef Geralt het volgende:
Maargoed, ik stop met offtopic geneuzel, want jij denkt klaarblijkelijk dat je iedereen het snot voor zn ogen rijdt met je 480 en ik heb al 2 voorbeelden gegeven waar jij het 100% zeker niet van gaat winnen.
Terug ontopic
Een 114 GTI (overigens wel echt een heerlijk scheurijzer!) en een 200... (grote boog omheen lopen..)quote:Op maandag 22 september 2014 15:46 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Ja, maar welke? Kan nogal een verschil maken.
Een van mijn eisen was Betrouwbaar hé?quote:Op maandag 22 september 2014 15:29 schreef Kriegel het volgende:
http://www.marktplaats.nl(...)-leer-interieur.html
http://www.marktplaats.nl(...)d-apk-tot-08-15.html
http://www.marktplaats.nl(...)-grijs-metallic.html
Dit misschien iets? Onderhuids (deels) Honda Civic techniek maar wel een stuk zeldzamer en leuker aangekleed. En als je 'm gewoon consequent netjes warm rijdt zal die koppakking er ook niet zomaar tussenuit blazen, voordat iemand daarover begint. Dat probleem is mettertijd een beetje aangedikt geraakt.
Maar dat valt dus juist mee. De techniek is grotendeels Honda en dat is allemaal bombproof, alleen is de motor een 1.8 of 1.6 Rover K-serie, die op zich helemaal niet zo'n probleemgeval is afgezien van één nogal notoir dingetje: de koppakking. Die was oorspronkelijk te zwak ontworpen en wilde dus nog weleens scheuren, wat versterkt wordt door koud gassen of een periode met te weinig koelwater rijden.quote:Op maandag 22 september 2014 16:08 schreef VallendBroodjeBanaan het volgende:
[..]
Een van mijn eisen was Betrouwbaar hé?
Die 200 is later toch ook nog gebouwd, als 25 ofzo?quote:Op maandag 22 september 2014 16:09 schreef Kriegel het volgende:
Ah juist, en dat waren dus allebei eigen ontwerpen (tenminste als die 200 er eentje van de laatste generatie was, anders is het een Honda Concerto).
Laatste model heette eerst 200 en na de facelift 25 inderdaad, maar daarvoor waren er ook nog twee afzonderlijke modellen Rover 200 die niks met die auto's te maken hebben. Maar goed, dan reed je dus in een door Rover ontworpen bak.quote:Op maandag 22 september 2014 16:12 schreef zwaardegekste het volgende:
[..]
Die 200 is later toch ook nog gebouwd, als 25 ofzo?
Maar die 45 moet geweldig zijn zeg je? Ze willen er in ieder geval nog genoeg geld voor hebben!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |