quote:
Op zondag 28 september 2014 16:45 schreef ClintOosthout het volgende:Verzekering ¤ 18 p/m
belasting ¤ 54 p/m
Verbruik stad snelweg 1/10 - 1/14
Weet niet hoeveel kilometer je per week rijd, maar voor zo'n auto vind ik de kosten nog behoorlijk meevallen.
Onderhoudskosten vallen ook behoorlijjk mee, Remblokken voor kosten bv, 56,- en dan heb je een fatsoenlijk merk (Valeo)
Heb me er behoorlijk in verdiept en vrijwel alle reviews / gebruikerservaringen gelezen die ik maar kon vinden op het internet, en me goed ingelezen op het Saabforum.
Mijn indruk is toch dat Saab niet zo oerdegelijk is als de reputatie doet vermoeden. Dat op zichzelf weerhoudt me er echter niet van om toch tot aanschaf van een Saab over te gaan, ik meen echter wel te kunnen concluderen dat uitgaan van zo'n ¤ 70,- per maand aan onderhoudskosten geen overbodige luxe is.

Ik verwacht zo'n 1600 tot 1700 km per maand te gaan rijden met de Saab, misschien iets meer als ik veel privékilometers ga rijden, ik heb gelezen dat deze motor 1 op 14 kan halen, maar even zo vaak heb ik ook 1 op 10 gelezen als gemiddeld verbruik, en aangezien mijn woon-werkverkeer vrijwel 1 lang filetraject is zit ik denk dichterbij 1 op 10 dan bij 1 op 14.
Ik heb m'n maandelijkse budget echter wel iets omhoog geschroefd, maar een Saab blijft aan de dure kant in de maandelijkse lasten. Maar ik ken mezelf goed genoeg dat ik weet dat ik dat wellicht voor lief wil nemen als ik echt helemaal verliefd ben op een auto.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith