abonnement Unibet Coolblue
pi_144776511
● The Good Wife



● Synopsis

After being publicly humiliated by her husband's sexual and political scandal, Alicia Florrick (Julianna Margulies) tries to pick up the pieces of her shattered life by returning to her former career as a defense attorney. She lands a position as a junior associate at a prestigious Chicago law firm, but soon learns that she will have to battle with other 20-something recruits to land the one and only full-time associate position. Is there life after humiliation? Alicia Florrick is determined to get past her past and make it on her own.

● Cast

Julianna Margulies as Alicia Florrick


Archie Panjabi as Kalinda Sharma


Josh Charles as Will Gardner


Christine Baranski as Diane Lockhart


Matt Czuchry as Cary Agos


Alan Cumming as Eli Gold


Chris Noth as Peter Florrick


Ander vaak voorkomende karakters :









● Won


Julianna Marguilles [ Golden Globe 2009 for lead actress in a drama ] * nominated 2010-2012
Julianna Marguilles [ Emmy Award 2011 for lead actress in a drama ] * nominated 2010 aswell
Julianna Marguilles [ SAG Awards 2010 & 2011 for lead actress in a drama ] 2012 nominated
Archie Panjabi [ Emmy Awards 2010 for supporting actress in a drama ] * nominated in 2011

* Christine Baranski, Josh Charles & Alan Cumming zijn allen ook genomineerd in de loop van de serie.


● Links

The Good Wife @ IMDB
The Good Wife @ Wikipedia
The Good Wife @ TV.COM

● Promo


[ Bericht 2% gewijzigd door Karina op 09-03-2017 18:45:40 (plaatje kapot) ]
pi_144776549
quote:
14s.gif Op zondag 21 september 2014 23:37 schreef tostitomaatkaas het volgende:
Vanavond de eerste aflevering van seizoen 6, morgenochtend te downloaden.
pi_144779601
yes, heb 'm alweer (bijna) binnen.... twijfel of ik vandaag ga kijken of eerst hele seizoen ga opsparen.... binge-kijken vind ik leuker, maar ik weet niet of ik zo lang kan wachten :-)
pi_144784313
Dus jullie kijken niet op net5? ( of opnemen?).
Wanneer zou het daar weer worden uitgezonden?
En welk seizoen dan.
Ik ben de tel kwijt; zal er weer even moeten inkomen.

Voor de zomervakantie was het wel leuk om twee aflev. na elkaar te zien.
  maandag 22 september 2014 @ 15:07:55 #5
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_144789413
Dit is het USA topic. Wij kijken dus op het tempo dat de afleveringen in Amerika uitgezonden worden en hier te downloaden zijn.
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
pi_144789640
Zou me overigens niets verbazen wanneer Net5 gewoon bij is. Bepaalde ingekochte series lopen niet meer zo erg achter tov het Amerikaanse schema. Dan heb ik het echt over een aflevering of 2/3. Bij The Mentalist en Hawaii Five-0 was dit iig het geval. Als ik echter op de site van Net 5 kijk, lijkt het dat ze niet verder gekomen zijn dan seizoen 4. Kan ik me echter niet voorstellen, dat ze zo ver achterlopen.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
  maandag 22 september 2014 @ 20:40:02 #7
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_144801553
Leuk begin van het seizoen, spannend. Benieuwd hoe ze Cary uit deze situatie gaan halen. Blij dat hij eens de kans krijgt vrij centraal te staan. Diane naar Florrick/Agos zal wel niet gebeuren met David Lee en Canning die aan het manipuleren zijn op de achtergrond. Alicia die gaat runnen zie ik wel gebeuren. Teleurgesteld in de law, denkend dat zij het beter kan. Past wel bij het karakter. Leuk om Bishop en Sophia weer eens te zien!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_144828575
zeer goede begin _O_ vooral die scene met de dochter van eli :P ik ben benieuwd of alicia er voor gaat of niet.. het zou wel een erg leuke nieuwe verhaallijn zijn :P
..///
pi_144830921
Toch hoop ik dat Cary snel uit de gevangenis is. Ik kijk ook al Orange is the New Black, dan vind ik het wel weer genoeg prisondrama.
pi_145091654
Wat een top opener van het seizoen! Ben wel erg benieuwd naar hoe Taye het gaat doen. Dat hoofd echt in die lift met die halfnakende man :D!!!
Whatever I want.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 16:40:34 #11
300718 Kenju
Say It!!??
pi_145095668
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 17:44 schreef wipes66 het volgende:
zeer goede begin _O_ vooral die scene met de dochter van eli :P ik ben benieuwd of alicia er voor gaat of niet.. het zou wel een erg leuke nieuwe verhaallijn zijn :P
Het zou wel een heel andere verhaallijn worden, aangezien 'Alicia als advocate' toch een verhaalmotief is binnen The Good Wife. Ik denk daarom dat ze het òf niet doet, òf dat ze gewoon verliest of haar kandidatuur stopt oid.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
  woensdag 1 oktober 2014 @ 18:28:22 #12
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_145099440
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 16:40 schreef Kenju het volgende:

[..]

Het zou wel een heel andere verhaallijn worden, aangezien 'Alicia als advocate' toch een verhaalmotief is binnen The Good Wife. Ik denk daarom dat ze het òf niet doet, òf dat ze gewoon verliest of haar kandidatuur stopt oid.
Als ze states attorney zou worden kan ze vanuit dat beroep natuurlijk nog steeds allerlei zaken doen. Dan krijg je een beetje dezelfde soort split in verhaalvertelling als toen Carey voor Peter werkte. Dan kan ze tegenover Agos / Lockheart en Canning / Lee komen te staan.
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
  woensdag 1 oktober 2014 @ 22:03:02 #13
300718 Kenju
Say It!!??
pi_145108432
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 18:28 schreef BrainOverfloW het volgende:

[..]

Als ze states attorney zou worden kan ze vanuit dat beroep natuurlijk nog steeds allerlei zaken doen. Dan krijg je een beetje dezelfde soort split in verhaalvertelling als toen Carey voor Peter werkte. Dan kan ze tegenover Agos / Lockheart en Canning / Lee komen te staan.
Tuurlijk. Maar het thema is toch Alicia vanuit een advocatenkantoor. Alicia is gewoon de lead character, dus het lijkt me sterk dat ze dat gaan veranderen en we nu van een advocatenkantoor-setting naar een openbare aanklager-setting zouden gaan. Het zou wel van ballen getuigen aangezien het politieke deel een stuk dominanter zou worden. Aan de andere kant is dat ook niets nieuws, aangezien we dat met Peter ook hebben gezien. Echter niet in de mate dat het de focus van de serie is.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
  donderdag 2 oktober 2014 @ 09:50:14 #14
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_145118154
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 22:03 schreef Kenju het volgende:

[..]

Tuurlijk. Maar het thema is toch Alicia vanuit een advocatenkantoor. Alicia is gewoon de lead character, dus het lijkt me sterk dat ze dat gaan veranderen en we nu van een advocatenkantoor-setting naar een openbare aanklager-setting zouden gaan. Het zou wel van ballen getuigen aangezien het politieke deel een stuk dominanter zou worden. Aan de andere kant is dat ook niets nieuws, aangezien we dat met Peter ook hebben gezien. Echter niet in de mate dat het de focus van de serie is.
Een tijdje terug zei schrijver Robert King het volgende over de show:
quote:
The good news about our show is that we try not to retain the status quo. It’s about showing how the world changes, but, more particularly, how Alicia changes based on what happens to her.
In die gedachte zie ik ze er mogelijk wel voor aan om de stap te maken dat Alicia in ieder geval een poging gaat doen om SA te worden. Ook omdat het een beetje zinloos lijkt om dit als nieuw doel van Eli op te zetten en er vervolgens niks mee te doen. Dan krijg je Alicia die nog een paar zegt dat ze het echt niet gaat doen en Eli die daar dan maar genoegen me moet nemen. Niet echt spannend.
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
pi_145118191
het zijn ook teveel veranderingen in zo'n korte tijd... lijkt me logischer dat ze eerst de nieuwe situatie van diane + de rest bij florrick-agos laten ontwikkelen... daar zitten nog genoeg verhaallijntjes in... die nieuwe vent, wordt dat de nieuwe vlam?

ik denk (hoop) dat het gedoe rondom de aanklager functie meer is om Eli en Peter in beeld te houden
  donderdag 2 oktober 2014 @ 11:03:47 #16
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_145119837
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 09:50 schreef BrainOverfloW het volgende:

[..]

Een tijdje terug zei schrijver Robert King het volgende over de show:

[..]

In die gedachte zie ik ze er mogelijk wel voor aan om de stap te maken dat Alicia in ieder geval een poging gaat doen om SA te worden. Ook omdat het een beetje zinloos lijkt om dit als nieuw doel van Eli op te zetten en er vervolgens niks mee te doen. Dan krijg je Alicia die nog een paar zegt dat ze het echt niet gaat doen en Eli die daar dan maar genoegen me moet nemen. Niet echt spannend.
Ik zie het ook zeker gebeuren. Anders beginnen ze er ook niet over en gaan ze er ook niet zo lang op door. Ik zou het ook een prima ontwikkeling vinden, want in de voorgaande jaren is er meerdere malen ter sprake gekomen dat Alicia niet tevreden was met hoe de SA met zijn macht omging zeg maar. Dit gedoe rondom Cary zal wel de druppel zijn om het toch te proberen.

Daarnaast hebben de Kings in een recent interview ook gezegd dat ze hebben uitgezocht dat het niet wettelijk verplicht is om Alicia uit haar law firm te halen. Ze kan daar nog steeds taken uitvoeren terwijl ze ook SA is. Dat zie ik nog wel gebeuren. Waarom zouden ze het anders uitzoeken?

Is natuurlijk ook een optie dat ze zichzelf nomineert maar dan toch verliest door een of ander schandaal ofzo. Of dat ze zich toch terug trekt. Wie weet. Ik vind het wel prima als politiek in de serie blijft en misschien nog wel wat meer.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 11:25:27 #17
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_145120422
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 11:03 schreef AlwaysHappy het volgende:
Daarnaast hebben de Kings in een recent interview ook gezegd dat ze hebben uitgezocht dat het niet wettelijk verplicht is om Alicia uit haar law firm te halen. Ze kan daar nog steeds taken uitvoeren terwijl ze ook SA is. Dat zie ik nog wel gebeuren. Waarom zouden ze het anders uitzoeken?
Dat ze het uitzoeken zegt niet persé dat ze het ook gaan doen natuurlijk. Maar naar de mogelijkheid wordt dus blijkbaar wel gekeken. Weet je ook wat ze dan nog voor de firm zou mogen doen? Dat lijken me dan puur administrative en management zaken. Lijkt me niet mogelijk dat ze en SA is en zaken inhoudelijk mag behandelen die tegen haar gevoerd worden.

quote:
Is natuurlijk ook een optie dat ze zichzelf nomineert maar dan toch verliest door een of ander schandaal ofzo. Of dat ze zich toch terug trekt. Wie weet. Ik vind het wel prima als politiek in de serie blijft en misschien nog wel wat meer.
Dat zou wel een aardige nederlaag voor Alicia zijn dan. Weet niet of ze dat zouden doen. Zeker niet als zo'n schandaal echt is en Alicia dus niet het goede karakter blijkt te zijn die ze nu is.
Wat haar nog wel dwars zal komen te zitten is het uitkomen dat zij en Peter feitelijk gescheiden zijn en alleen voor de bühne nog bij elkaar zijn.
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
  donderdag 2 oktober 2014 @ 11:40:05 #18
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_145120850
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 11:25 schreef BrainOverfloW het volgende:

[..]

Dat ze het uitzoeken zegt niet persé dat ze het ook gaan doen natuurlijk. Maar naar de mogelijkheid wordt dus blijkbaar wel gekeken. Weet je ook wat ze dan nog voor de firm zou mogen doen? Dat lijken me dan puur administrative en management zaken. Lijkt me niet mogelijk dat ze en SA is en zaken inhoudelijk mag behandelen die tegen haar gevoerd worden.

Dat stond er verder niet bij, maar volgens mij doelden ze inderdaad enkel op de management zaken. Ben benieuwd welke kant ze opgaan ; het seizoen is in ieder geval goed begonnen!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 11:45:53 #19
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_145121027
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 11:40 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dat stond er verder niet bij, maar volgens mij doelden ze inderdaad enkel op de management zaken. Ben benieuwd welke kant ze opgaan ; het seizoen is in ieder geval goed begonnen!
Helemaal mee eens. Nu lekker afwachten wat ze allemaal gaan verzinnen voor dit seizoen.
Ik moet wel zeggen dat hoe leuk het karakter van Will ook was, ik heb met al deze nieuwe ontwikkelingen niet eens zo erg mis. Wat ook leuk kan gaan worden is dat Kalinda weer terug komt bij Alicia en Robin. Die combinaties leverden altijd mooie scenes op.
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
  donderdag 2 oktober 2014 @ 11:55:52 #20
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_145121349
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 11:45 schreef BrainOverfloW het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Nu lekker afwachten wat ze allemaal gaan verzinnen voor dit seizoen.
Ik moet wel zeggen dat hoe leuk het karakter van Will ook was, ik heb met al deze nieuwe ontwikkelingen niet eens zo erg mis. Wat ook leuk kan gaan worden is dat Kalinda weer terug komt bij Alicia en Robin. Die combinaties leverden altijd mooie scenes op.
Sowieso vind ik dat Alicia en Kalinda wel weer eens scenes mogen delen. Sinds seizoen 4 hebben ze elkaar enkel via de telefoon gesproken. Gerucht gaat dat er achter de schermen wat gaande is en dat ze daarom Alicia dus ook weer grote delen van de tijd ergens anders willen laten zijn ( SA ) zodat ze Kalinda niet hoeft te zien. Ze gooien het erop dat Alicia Kalinda te snel vergeven had nadat ze er achter kwam dat Kalinda met Peter had geslapen, maar dat lijkt me enkel maar een excuus. Ach, ook zonder die twee samen in een scene blijft het mijn favoriete serie momenteel, maar het is wel apart. Robin en Kalinda samen vond ik ook altijd tof! Sowieso vind ik Robin een leuke additie.

Will mis ik ook niet echt eigenlijk. Leuk karakter, maar het werd wat eentonig, die triangle met hem en Peter. Nu hebben de andere karakters de kans om nog wat meer te laten zien. Het opent veel goede verhaallijnen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_145135071
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 09:50 schreef BrainOverfloW het volgende:

[..]

Een tijdje terug zei schrijver Robert King het volgende over de show:

[..]

In die gedachte zie ik ze er mogelijk wel voor aan om de stap te maken dat Alicia in ieder geval een poging gaat doen om SA te worden. Ook omdat het een beetje zinloos lijkt om dit als nieuw doel van Eli op te zetten en er vervolgens niks mee te doen. Dan krijg je Alicia die nog een paar zegt dat ze het echt niet gaat doen en Eli die daar dan maar genoegen me moet nemen. Niet echt spannend.
Dat er ontwikkeling is, wil niet zeggen dat ze het concept van de serie veranderen. Het is in de eerste plaats toch een serie met een advocatensetting. Die zullen ze niet zomaar aanpassen. Hooguit een zijsetting die ze aanpassen, als onderdeel van een thema dat ze willen aanspreken. Maar voor een hoofdpersonage zullen ze dit niet doen, denk ik. Maar goed, we zullen zien.

De moeite die achter Eli's pogingen zit, vind ik wel meevallen. En dan nog kan ze natuurlijk op het laatste moment falen. Als ze toch voor die positie gaat en met een landslide zou winnen, zou het sowieso wat raar zijn natuurlijk.

Ik ben het verder eens met Jee2701 dat de ontwikkelingen bij Florrick-Agos te interessant zijn om Alicia daar geen onderdeel van uit te laten maken.

quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 11:55 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Sowieso vind ik dat Alicia en Kalinda wel weer eens scenes mogen delen.
Twee afleveringen geleden zette Diane de toevoeging van Khalinda toch als eis neer? Cary zei toen dat zij Robin al hadden, waarop Diane zei dat Khalinda beter is. Dus dan komt Khalinda waarschijnlijk ook gewoon over. Met al die nieuwe partners plus een paar grote klanten die mee komen zal het budget voor Khalinda er heus wel zijn, en Khalinda heeft ook geen gevoelens uit loyaliteit naar de mensen die momenteel nog bij Lockhart/Gardner & Canning (hoe heet dat bedrijf nu eigenlijk?) zitten....
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
  donderdag 2 oktober 2014 @ 20:07:36 #22
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_145136996
Dat Kalinda meekomt betwijfel ik ook niet. Het is meer dat het erg toevallig is dat Kalinda naar de firm komt, terwijl Alicia misschien weg gaat..wat toevallig is omdat ze al bijna 2 jaar lang geen enkel moment in dezelfde ruimte waren.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 20:08:06 #23
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_145137023
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 19:17 schreef Kenju het volgende:
Lockhart/Gardner & Canning (hoe heet dat bedrijf nu eigenlijk?)
Dat is nog even afwachten denk ik. Maar met Dianne weg is David Lee eigenlijk de enige bekende rol nog over naast Canning. Hij zat ook aan de tafel bij de bekendmaking van het vertrek van Dianne aan de partners. Mijn gok is dat hij de tweede managing partner gaat worden. Dus dan zal het wel Canning/Lee worden.
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
pi_145142182
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 20:08 schreef BrainOverfloW het volgende:

[..]

Dat is nog even afwachten denk ik. Maar met Dianne weg is David Lee eigenlijk de enige bekende rol nog over naast Canning. Hij zat ook aan de tafel bij de bekendmaking van het vertrek van Dianne aan de partners. Mijn gok is dat hij de tweede managing partner gaat worden. Dus dan zal het wel Canning/Lee worden.
Canning was vanaf het begin al managing partner als ik me niet vergis. Al kreeg hij op een gegeven moment ook een belangrijkere rol binnen de organisatie. Wellicht dat hij het vanaf toen was. Maar name partner is weer een stap hoger. Maar inderdaad zal hij het wel worden naast Canning. Maar ik vroeg me af wat ze met de naam gedaan hebben toen Will wegviel en toen Canning erbij kwam. In eerste instantie bleef de naam van Will uit respect naar hem toe. Later kwam Canning erbij. Maar nu Diane weg is, zou het dan Gardner/Canning worden? Of gaan de naam Gardner met haar ook weg en is het momenteel dus even Canning?
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
  donderdag 2 oktober 2014 @ 23:28:05 #25
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_145142358
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 23:24 schreef Kenju het volgende:

[..]

Canning was vanaf het begin al managing partner als ik me niet vergis. Al kreeg hij op een gegeven moment ook een belangrijkere rol binnen de organisatie. Wellicht dat hij het vanaf toen was. Maar name partner is weer een stap hoger.
Ik bedoelde ook dat Lee omhoog geschoven zal worden en dus de plek van Dianne krijgt, daar waar Canning nu al de positie van Will heeft.
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
pi_145142495
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 23:28 schreef BrainOverfloW het volgende:

[..]

Ik bedoelde ook dat Lee omhoog geschoven zal worden en dus de plek van Dianne krijgt, daar waar Canning nu al de positie van Will heeft.
Dat snapte ik, en ik heb dezelfde verwachting. Maar het ging me puur om de naam van die organisatie.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 00:06:16 #27
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_145143745
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 23:31 schreef Kenju het volgende:

[..]

Dat snapte ik, en ik heb dezelfde verwachting. Maar het ging me puur om de naam van die organisatie.
Ik verwacht dat als Lee de plek van Dianne overneemt dat hij zijn naam dan ook wel op de muur wil hebben. Ik denk ook dat ze dat gelijk als moment zien om Gardner van de muur te halen. Dus krijg je Canning/Lee
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
  maandag 6 oktober 2014 @ 19:23:31 #28
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_145265753
Toffe aflevering weer. Leuk dat het verhaal van Grace die gelovig is weer even nuttig terug kwam. Goed geschreven. Verder ook een grappige case of the week, en het gedoe rondom Cary is erg interessant. Kan niet wachten op volgende week nu Alicia waarschijnlijk gaat runnen!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  maandag 13 oktober 2014 @ 22:23:14 #29
300718 Kenju
Say It!!??
pi_145512607
Goede aflevering dit. Dat van Zack, die had ik niet zien aankomen... Wel positief dat ze een beetje aan dat perfecte imago sleutelen. Ik wordt altijd een beetje onpasselijk van die picture perfecte kinderen en was dan ook blij dat ze die wat meer naar de achtergrond geduwd hebben.

Dat van Bisschop met die pack vind ik ook wel aardig gevonden. geeft het personage Bisschop ook wat meer diepgang, al komt dat character toch niet helemaal op me over. Ik vind de acteur die hem speelt ook niet aanspreken.

Ik ben wel benieuwd wat ze met het character van Taye Diggs (Dean Levine-Wilkins) gaan doen. Vond het in Day Break wel een coole acteur. Al heeft hij sindsdien weinig interessants meer gedaan op het gebied van TV. Schijnt ook meer een theater-acteur te zijn.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 00:22:44 #30
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_145517848
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 22:23 schreef Kenju het volgende:

Ik ben wel benieuwd wat ze met het character van Taye Diggs (Dean Levine-Wilkins) gaan doen. Vond het in Day Break wel een coole acteur. Al heeft hij sindsdien weinig interessants meer gedaan op het gebied van TV. Schijnt ook meer een theater-acteur te zijn.
Heb hem zes jaar gezien in Private Practice waar hij het wel aardig deed, verder ken ik hem niet echt. Tot nu toe vind ik hem wel oke hier :)

Goede aflevering inderdaad. Alicia ook weer wat meer diepgang gekregen. Leuke grapjes ( ook met die moeder en Owen ) en vond het verhaal rondom Zack ook goed gedaan. Die Julianne Marguilles kan me toch goed acteren. Die emmy afgelopen zomer was zeer terecht. Ook fijn dat het gedoe rondom Kalinda en Peter weer even benoemd werd. Leek even alsof de schrijvers dat compleet vergeten waren.

Zou Finn Alicia in de val hebben gelokt met die DUI?
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 00:27:08 #31
300718 Kenju
Say It!!??
pi_145517955
Ik denk niet dat het Finn was. Die lijkt me wel oprecht. Al is hij de enige die weet dat ze daar was natuurlijk. Hoewel zijn baas natuurlijk ook toegang heeft tot zijn agenda. Als die afspraak daar in stond...
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_145519039
Volgens mij adviseerde Finn Alicia juist om een taxi te nemen? dus dan zou hij haar juist proberen te helpen.
pi_145543629
Maar doet Alicia nu niet al een hoop waar ze anders een hekel aan heeft?

Bijv aan Zack vertellen wat hij moet zeggen (oftewel liegen) als er vragen gesteld worden over de abortus. :o
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 21:56:57 #34
300718 Kenju
Say It!!??
pi_145548853
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 01:15 schreef Gambetta het volgende:
Volgens mij adviseerde Finn Alicia juist om een taxi te nemen? dus dan zou hij haar juist proberen te helpen.
Nee, hij wilde dat ze zou blijven drinken met hem, en dan gewoon de taxi kon nemen. Alicia had maar een wijntje op, dus ze kon makkelijk naar huis.

Misschien omdat hij wist dat Alicia niet zou blijven probeerde hij op deze manier de schijn op te houden en is het dus niet de man met de oprechte bedoelingen die hij lijkt te zijn. Zou ik wel jammer vinden wanneer ze het zo makkelijk doen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 20:11 schreef Yashaaaaa het volgende:
Maar doet Alicia nu niet al een hoop waar ze anders een hekel aan heeft?
Bijv aan Zack vertellen wat hij moet zeggen (oftewel liegen) als er vragen gesteld worden over de abortus. :o
Echt keus heeft ze in deze natuurlijk niet. Ze kan moeilijk zeggen dat hij de waarheid moet vertellen. 'Als ze haar eigen kinderen niet eens onder controle heeft, hoe kan ze dan Openbaar Aanklager worden?' zal een slogan van de concurrentie anders worden.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
  woensdag 15 oktober 2014 @ 20:51:35 #35
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_145582021
Hevige spoiler...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 22:03:14 #36
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_145585296
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 20:51 schreef AlwaysHappy het volgende:
Hevige spoiler...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wou het niet lezen maar kwam het op andere sites toch tegen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
  donderdag 16 oktober 2014 @ 00:17:29 #37
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_145590331
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 22:03 schreef BrainOverfloW het volgende:
[..]
Wou het niet lezen maar kwam het op andere sites toch tegen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_145590549
Ik wist trouwens niet dat Archie Panjabi en Julianna Margulies zo slecht met elkaar overweg konden. Maar dit was kennelijk al tijden een gegeven?
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
  donderdag 16 oktober 2014 @ 00:44:39 #39
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_145591024
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 00:25 schreef Kenju het volgende:
Ik wist trouwens niet dat Archie Panjabi en Julianna Margulies zo slecht met elkaar overweg konden. Maar dit was kennelijk al tijden een gegeven?
Daar weten we dus uiteindelijk niks over. Het enige wat ontzettend opvalt is dat ze al meer dan 30 afleveringen geen enkele scene samen gespeeld hebben. Iets wat zeer ongebruikelijk is bij zulke belangrijke rollen die eerder elke aflevering interactie hadden.

Hoewel het mij wel opgevallen was dat Alicia en Kalinda weinig interactie hadden had ik ook lange tijd niet zo duidelijk door dat er echt 0 scene's waren met de twee samen. Terwijl er best aanleidingen geweest zijn. Dit overzichtje geeft dat wel duidelijk weer.

Een andere reden dan dat minimaal een van beide niet meer met de ander wil werken kan ik me niet bedenken. Vanuit het verhaal perspectief is het totaal onlogisch om de twee zo rigoureus gescheiden te houden.
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
pi_145593720
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_145603217
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 00:44 schreef BrainOverfloW het volgende:

[..]

Daar weten we dus uiteindelijk niks over. Het enige wat ontzettend opvalt is dat ze al meer dan 30 afleveringen geen enkele scene samen gespeeld hebben. Iets wat zeer ongebruikelijk is bij zulke belangrijke rollen die eerder elke aflevering interactie hadden.

Hoewel het mij wel opgevallen was dat Alicia en Kalinda weinig interactie hadden had ik ook lange tijd niet zo duidelijk door dat er echt 0 scene's waren met de twee samen. Terwijl er best aanleidingen geweest zijn. Dit overzichtje geeft dat wel duidelijk weer.

Een andere reden dan dat minimaal een van beide niet meer met de ander wil werken kan ik me niet bedenken. Vanuit het verhaal perspectief is het totaal onlogisch om de twee zo rigoureus gescheiden te houden.
Tsja, maar als ze een hekel aan elkaar hebben kunnen ze toch nog wel een scene samen doen? Ze zijn immers professional? Ze hoeven elkaar niet perse aardig te vinden in real life. Of zou er echt wat smeuïgs aan de hand zijn? :)

Die quote van Robert King duidt er gewoon op dat er inderdaad frictie is tussen de twee.

Raar en ook jammer.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_145639640
Alicia :9
pi_145694091
Ik vind het echt weer leuk dat The Good Wife weer is begonnen! Probeer niet op de spoiler te klikken.

Leuk dat ze gaat meedoen met de verkiezingen!
  maandag 20 oktober 2014 @ 21:32:35 #44
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_145752492
Bomvolle aflevering weer zeg, spektakel! Sommige dingen maar met een korreltje zout genomen zoals de ransomware maar vooruit ^O^ Blijft een topserie en heerlijk om weer wat oude bekenden te zien :') :D
2019: The Great Awakening
pi_146004781
Wat was nou de grap van dat de letters F, A en L waren verwijderd van de keyboards? Ik snap 'm nog steeds niet :P :')
  maandag 27 oktober 2014 @ 19:08:56 #46
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_146004929
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 19:05 schreef Goofoyou het volgende:
Wat was nou de grap van dat de letters F, A en L waren verwijderd van de keyboards? Ik snap 'm nog steeds niet :P :')
F(lorick)
A(gos)
L(ockhart)

Word dus lastig correspondentie schrijven.
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
pi_146005046
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 19:08 schreef BrainOverfloW het volgende:

[..]

F(lorick)
A(gos)
L(ockhart)

Word dus lastig correspondentie schrijven.
Hahaha dankje! Het zat me echt al de hele tijd dwars. Lag een beetje erg voor de hand, maar ik geef de vermoeidheid de schuld :P
  Redactie Frontpage zaterdag 1 november 2014 @ 18:27:30 #48
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_146190945
Hoi. is er iemand die me kan helpen met het vinden van wat afleveringen? Gaat om de laatste van S5 en de nieuwe.

Graag via DM als je me kan helpen

Ben door Netflix verslaafd geraakt en zit nu even vast :'( Kan het ook niet vinden via Chumhum :o
  Redactie Frontpage maandag 3 november 2014 @ 21:13:02 #49
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_146269970
Ben nu in S6 en de serie is vreselijk geworden zover
Elsbeth is ineens gek
En Alicia als States Attorny. Wat een vreselijke verhaallijn. Makes no sense at All.
pi_146270123
Elsbeth O+

En Alicia als SA vind ik ook niet zo leuk, ik vind het geen geloofwaardige verhaallijn. Maar ik kan de politiek er omheen wel waarderen.
Spoilers!
pi_146273586
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 21:13 schreef SunChaser het volgende:
Elsbeth is ineens gek
Elsbeth was toch altijd al wat "apart" ? :P
  Redactie Frontpage maandag 3 november 2014 @ 22:13:58 #52
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_146273673
Ja maar nu is ze gek
pi_146275101
Dat is volgens mij gewoon beter zichtbaar omdat haar karakter verder uitgediept wordt.
Spoilers!
pi_146275121
I love Elsbeth!!
pi_146968558
Cary :'( :{
Hoe heeft het zo ver kunnen komen :{ ;(
pi_146970042
quote:
9s.gif Op maandag 24 november 2014 21:05 schreef Goofoyou het volgende:
Cary :'( :{
Hoe heeft het zo ver kunnen komen :{ ;(
:( :'(
Bisshop oO/
pi_146971073
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 21:31 schreef Jee2701 het volgende:

[..]

:( :'(
Bisshop oO/
Wat een Baas die Bishop.
  maandag 24 november 2014 @ 23:43:00 #58
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_146975162
quote:
6s.gif Op maandag 24 november 2014 21:52 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Wat een Baas die Bishop.
Vind hem wel goed gespeeld. Ook goed geschreven. Sinds seizoen 1 werd er al naar gehint dat zaken met hem doen grote gevolgen zou kunnen hebben. Tja..die hebben ze nu ontdekt. Arme Cary. En ik vrees ook voor Kalinda.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_146985674
Kalinda speelt met haar voortandjes.... ;(

Nu wachten tot begin januari!
  Redactie Frontpage dinsdag 25 november 2014 @ 16:10:57 #60
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_146992740
Kalinda zal wel vermoord gaan worden
pi_146994467
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 16:10 schreef SunChaser het volgende:
Kalinda zal wel vermoord gaan worden
Yep.
Spoilers!
pi_147038985
Zou wel overdreven dramatisch zijn wanneer ze delen van de cast zouden killen. Dan zou het concept wel helemaal omgegooid zijn. Ontwikkeling in een lijn is goed, maar wanneer de reden dat mensen een serie leuk vinden verdwijnt, ben je niet goed bezig.

Ik vind in het huidige verhaal ook te veel zaken van een 'omdat anders eventueel'-scenario's afhangen. Waarom zou Bishop die getuige laten liegen? Strikt genomen heeft hij er weinig van te vrezen immers. En waarom zou Cary niet getuigen tegen Bishop? Omdat het gevaarlijk is. Maar dat geldt ook voor andere zaken waar ze bij betrokken zijn geweest. Verder kan hij zich in de gevangenis ook bedenken en kunnen ze alsnog besluiten om hem te 'shanken'...

quote:
1s.gif Op maandag 3 november 2014 21:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
Elsbeth O+
Vond het ook een leuke character. Maar is vind dat door haar meer presence te geven in de serie, die rariteiten er gewoon slecht uit komen. Ook dat ze zich kennelijk helemaal niet meer kan concentreren door een raar plaatje oid vind ik wat overdreven verzonnen. Van een geduchte tegenstander die wat vreemd is naar iemand die makkelijk weg te drukken is door het controleren van allerlei neurotische dingen tot zelfs iemand met psychische problemen.

Ook dat contrast tussen aan de ene kant het grappige en vreemde met Elsbeth en die CIA gast terwijl het aan de andere kant een soort van politiek drama moet zijn, vind ik niet passen. Twee heel andere werelden die niet compatibel zijn.

The Good Wife was eerst een soort van guilty pleasure van mij, omdat het toch meer een vrouwenserie is. Maar toen ik er in zat, keek ik iedere aflevering dezelfde avond nog. Maar nu wacht ik daar vaak een paar dagen mee. Het is flink voer zijn hoogtepunt heen, en dat doordat de schrijvers vreemde keuzen hebben gemaakt. Niet omdat het concept niet werkte of omdat de variatie uitbleef. Ik denk dat ze juist door het idee hadden dat ze de boel moesten omgooien om het interessant te houden.
pi_148656061
Kan iemand me uitleggen waarom of beter gezegd hoe Carey en Diane seksistisch bezig waren tegen Alicia? Ik begreep die uitval van haar eigenlijk niet zo goed.

Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik van de terugkeer van David Lee moet vinden. Het was best een interessante character, maar vooral in de context van een grote firma als LG. Het uitgangspunt van Florrick, Agos & Lockhart leek juist dat de leiding meer een eenheid zijn.
pi_148656570
Volgens mij was dat meer een emotionele uitval, en was het feitelijk inderdaad niet correct. Diane en Cary vroegen haar waarom ze nog in de race zat, omdat ze aannamen dat Alicia eruit zou stappen zodra Castro uit de race was gestapt en Cary op vrije voeten was. Alicia vindt die aanname seksistisch, omdat ze blijkbaar oprecht denkt dat ze een betere kandidaat is dan Prady, en denkt dat als ze een man was geweest Diane en Cary niet zouden verwachten dat ze zomaar uit de race zou stappen.

En ik denk dat de terugkeer van David Lee er meer mee te maken heeft dat de schrijvers laten zien dat er eigenlijk geen verschillen zijn tussen grote advocatenkantoren. Florrick/Agos begon ooit met idealistische motieven en wouden het anders gaan doen dan Lockhart/Gardner, maar beetje bij beetje zijn ze steeds meer uitgegroeid tot Lockhard/Gardner. Eerst sloot Diane zich bij hun aan, toen namen ze intrek in de oude Lockhart/Gardner kantoren en nu komen ze (met name Cary) tot de conclusie dat ze ook een 'smeerlap' als David Lee nodig hebben, zelfs terwijl hij de personificatie is van wat Cary altijd verkeerd vond aan Lockhard/Gardner. Dit regelen Cary en Diane vervolgens achter de rug van Alicia om, nog iets waar ze toen ze met Florrick/Agos begonnen juist een hekel aan hadden. Dat is denk ik de boodschap die ze willen overbrengen.
  dinsdag 13 januari 2015 @ 22:33:34 #65
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_148658975
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 21:39 schreef Gambetta het volgende:
Volgens mij was dat meer een emotionele uitval, en was het feitelijk inderdaad niet correct. Diane en Cary vroegen haar waarom ze nog in de race zat, omdat ze aannamen dat Alicia eruit zou stappen zodra Castro uit de race was gestapt en Cary op vrije voeten was. Alicia vindt die aanname seksistisch, omdat ze blijkbaar oprecht denkt dat ze een betere kandidaat is dan Prady, en denkt dat als ze een man was geweest Diane en Cary niet zouden verwachten dat ze zomaar uit de race zou stappen.

En ik denk dat de terugkeer van David Lee er meer mee te maken heeft dat de schrijvers laten zien dat er eigenlijk geen verschillen zijn tussen grote advocatenkantoren. Florrick/Agos begon ooit met idealistische motieven en wouden het anders gaan doen dan Lockhart/Gardner, maar beetje bij beetje zijn ze steeds meer uitgegroeid tot Lockhard/Gardner. Eerst sloot Diane zich bij hun aan, toen namen ze intrek in de oude Lockhart/Gardner kantoren en nu komen ze (met name Cary) tot de conclusie dat ze ook een 'smeerlap' als David Lee nodig hebben, zelfs terwijl hij de personificatie is van wat Cary altijd verkeerd vond aan Lockhard/Gardner. Dit regelen Cary en Diane vervolgens achter de rug van Alicia om, nog iets waar ze toen ze met Florrick/Agos begonnen juist een hekel aan hadden. Dat is denk ik de boodschap die ze willen overbrengen.
Helemaal mee eens. Zo zagen wij het ook.

Erg goede seizoen tot zover. Erg spannend. Ben benieuwd hoe het verder gaat met Bishop en Kalinda.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_148660797
Will en Diane zijn overigens ook uit idealitsishe motieven Lockheart Gardner begonnen.
Spoilers!
pi_148663827
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 23:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
Will en Diane zijn overigens ook uit idealitsishe motieven Lockheart Gardner begonnen.
Dit klopt niet. Sowieso waren ze in het begin niet Lockhart & Gardner, maar zat daar Stern eerst voor. Stern was dus de grote man van het bedrijf, en hij is het ook begonnen, waarna hij Diane en daarna Will aangenomen heeft. In de tijd dat hij een sabbatical nam is de serie feitelijk begonnen en werden veel mensen aangenomen door Diane en Will, waaronder Alicia.

Toen Stern wegging, nam hij veel geld (cliënten) mee, en kreeg je dat ze die kerel die door Michael Ealy gespeeld werd (Bond), binnenhaalden. Die werd vervelend en drukten ze er dus uit, waarop ze weer problemen kregen. Vervolgens kreeg je dat LG-ding, etc. etc. Het was dus onder Diane en Will vooral over groeien of door problemen heen komen, en nooit over het nastreven van idealisme.
  woensdag 14 januari 2015 @ 01:36:12 #68
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_148663987
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 01:23 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

Dit klopt niet. Sowieso waren ze in het begin niet Lockhart & Gardner, maar zat daar Stern eerst voor. Stern was dus de grote man van het bedrijf, en hij is het ook begonnen, waarna hij Diane en daarna Will aangenomen heeft. In de tijd dat hij een sabbatical nam is de serie feitelijk begonnen en werden veel mensen aangenomen door Diane en Will, waaronder Alicia.

Toen Stern wegging, nam hij veel geld (cliënten) mee, en kreeg je dat ze die kerel die door Michael Ealy gespeeld werd (Bond), binnenhaalden. Die werd vervelend en drukten ze er dus uit, waarop ze weer problemen kregen. Vervolgens kreeg je dat LG-ding, etc. etc. Het was dus onder Diane en Will vooral over groeien of door problemen heen komen, en nooit over het nastreven van idealisme.
Wel vaak zat dat ze benoemden beter te willen zijn en teleurgesteld te zijn in de law. Maar vooral bij Alicia en Cary zat het gevoel dat ze beter wouden doen. Op haar eigen manier doet Alicia dat nu weer...ze denkt dat ze beter zal zijn en er mensen mee te kunnen helpen. Maar ook logisch dat Cary en Diane zo reageren...Alicia heeft nooit overlegd.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Redactie Frontpage woensdag 14 januari 2015 @ 09:15:05 #69
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_148666237
Vind de SA verhaallijn echt kut
pi_148667307
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 01:23 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

Dit klopt niet. Sowieso waren ze in het begin niet Lockhart & Gardner, maar zat daar Stern eerst voor. Stern was dus de grote man van het bedrijf, en hij is het ook begonnen, waarna hij Diane en daarna Will aangenomen heeft. In de tijd dat hij een sabbatical nam is de serie feitelijk begonnen en werden veel mensen aangenomen door Diane en Will, waaronder Alicia.

Toen Stern wegging, nam hij veel geld (cliënten) mee, en kreeg je dat ze die kerel die door Michael Ealy gespeeld werd (Bond), binnenhaalden. Die werd vervelend en drukten ze er dus uit, waarop ze weer problemen kregen. Vervolgens kreeg je dat LG-ding, etc. etc. Het was dus onder Diane en Will vooral over groeien of door problemen heen komen, en nooit over het nastreven van idealisme.
Je hebt helemaal gelijk :Y
Spoilers!
pi_149546690
Ik hoor steeds meer over deze serie, maar heb nog nooit 1 aflevering gezien.

Het is een doorlopend verhaal lees ik op wikipedia. Bij S01 beginnen? Of kan ik ook bij 6 beginnen?
జ్ఞ‌ా
pi_149547200
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 18:57 schreef µ het volgende:
Het is een doorlopend verhaal lees ik op wikipedia. Bij S01 beginnen? Of kan ik ook bij 6 beginnen?
Doorlopende lijn met per seizoen een paar gebeurtenissen waar het om draait.
Opzich kan je je wel redden als je bij s6 begint (en dan wel even de recap aan het begin van de 1e ep goed bekijken) maar ik zou zelf gewoon bij s1 beginnen omdat je anders toch wat "achtergrond" mist. Plus dat je veel meer om te kijken hebt :9 Begin je bij s6 dan weet je als je ooit vanaf s1 gaat kijken van veel zaken al hoe ze uitspelen :{w

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 10-02-2015 19:13:18 ]
  dinsdag 10 februari 2015 @ 21:02:31 #73
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_149551684
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 18:57 schreef µ het volgende:
Ik hoor steeds meer over deze serie, maar heb nog nooit 1 aflevering gezien.

Het is een doorlopend verhaal lees ik op wikipedia. Bij S01 beginnen? Of kan ik ook bij 6 beginnen?
Lekker bij seizoen 1 beginnen. Serie wordt steeds beter, met seizoen 5 als persoonlijk favoriet. Erg sterke serie..momenteel zelfs de beste op TV vind ik :)
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Redactie Frontpage dinsdag 10 februari 2015 @ 23:31:17 #74
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_149558436
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 18:57 schreef µ het volgende:
Ik hoor steeds meer over deze serie, maar heb nog nooit 1 aflevering gezien.

Het is een doorlopend verhaal lees ik op wikipedia. Bij S01 beginnen? Of kan ik ook bij 6 beginnen?
Eerste vijf seizoenen zijn god met case of the week seizoen zes is kut
  maandag 2 maart 2015 @ 17:38:01 #75
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_150221381
:D Die Toby Ziegler reference _O_
Spoilers!
  vrijdag 13 maart 2015 @ 11:04:16 #76
312477 tostitomaatkaas
Op pain de madeleine.
pi_150592541
Wat een verschrikkelijke kutaflevering zeg. Kom er maar niet doorheen.
Op zondag 28 april 2013 22:57 schreef Schaamlipposaurus het volgende:
Dit is een serieuze vraag.
Graag serieuze reacties graag, waar ik op kan masturberen.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 11:34:58 #77
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_150593478
Vond m heel origineel juist :)
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 11:35:54 #78
312477 tostitomaatkaas
Op pain de madeleine.
pi_150593498
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:34 schreef AlwaysHappy het volgende:
Vond m heel origineel juist :)
Véél te traag. Ben inmiddels 4 minuten verder, hij gaat telkens weer op pauze hier.
Op zondag 28 april 2013 22:57 schreef Schaamlipposaurus het volgende:
Dit is een serieuze vraag.
Graag serieuze reacties graag, waar ik op kan masturberen.
pi_150594317
Ik vond het ook geen boeiende ep. Leuk dat ze weer eens iets anders proberen wel.
Spoilers!
pi_151204883
Ik moest stiekem wel lachen toen iedereen tegen elkaar tekeer ging :@ _O- Wat een drama zeg met die inhoud van die mailtjes. Ben benieuwd naar de volgende aflevering :s)
  maandag 30 maart 2015 @ 22:30:01 #81
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_151207918
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 21:20 schreef Goofoyou het volgende:
Ik moest stiekem wel lachen toen iedereen tegen elkaar tekeer ging :@ _O- Wat een drama zeg met die inhoud van die mailtjes. Ben benieuwd naar de volgende aflevering :s)
Was echt lachen ja :P Vooral dat van Kalinda en die oudere gast.

Verder ook leuke aflevering. Heb zon gevoel dat het SA niet Bishop aan het onderzoeken is, maar Kalinda...
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_151221669
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:30 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]


Verder ook leuke aflevering. Heb zon gevoel dat het SA niet Bishop aan het onderzoeken is, maar Kalinda...
Dat zeiden die onderzoekers ook tegen de mannen van Bishop.

Die oude miljardair en Alicia :D
  Redactie Frontpage dinsdag 31 maart 2015 @ 13:09:56 #83
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_151221755
Is Kalinda al dood?
  dinsdag 31 maart 2015 @ 13:23:50 #84
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_151222206
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 13:07 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Dat zeiden die onderzoekers ook tegen de mannen van Bishop.

Die oude miljardair en Alicia :D
Ja, maar volgens mij ging dat er enkel om dat Kalinda gevolgd werd. Bishop denkt duidelijk nog wel steeds dat er een onderzoek loopt over hem..anders doet hij al die moeite met Alicia niet :P
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_151222913
Waar is Robyn eigk gebleven -O- Ze wordt nooit meer genoemd of gezien. Heb ik iets gemist?
  dinsdag 31 maart 2015 @ 13:59:04 #86
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_151223658
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 13:41 schreef Goofoyou het volgende:
Waar is Robyn eigk gebleven -O- Ze wordt nooit meer genoemd of gezien. Heb ik iets gemist?
In een recent interview werd er genoemd dat de actrice weg was voor audities voor nieuwe TV pilots en dat ze daarnaast een rol had in een film. Ze verwachten wel dat ze nog terug komt dit seizoen, of anders volgend seizoen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_151227218
Waar is ze qua verhaallijn eigenlijk? Gewoon ergens onder de overige medewerkers dan?
  dinsdag 31 maart 2015 @ 15:31:27 #88
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_151227433
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 13:23 schreef AlwaysHappy het volgende:

Ja, maar volgens mij ging dat er enkel om dat Kalinda gevolgd werd. Bishop denkt duidelijk nog wel steeds dat er een onderzoek loopt over hem..anders doet hij al die moeite met Alicia niet :P
Hij zegt ook steeds dat je of vermoord wordt, òf dat je in de gevangenis terecht komt. Dat idee zal wel ergens op gebaseerd zijn, en het zou dan ook zeer onwaarschijnlijk zijn dat hij niet gevolgd wordt door justitie. Ze weten immers dat er wat is. Ik moet trouwens zeggen dat hij wel een interessantere personage geworden is dan ik vooraf dacht dat hij zou worden. Al vind ik het ook jammer dat we Khalinda in haar werk als investigator amper nog zien en alleen achter een computer lijkt plaats te vinden, en verder alleen maar een chauffeur is voor Bishop.
  dinsdag 31 maart 2015 @ 15:36:01 #89
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_151227617
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 15:26 schreef Djoetma het volgende:
Waar is ze qua verhaallijn eigenlijk? Gewoon ergens onder de overige medewerkers dan?
Ja ze werkt nog steeds voor het kantoor. De makers grapte dat ze ergens in een bezemkast weggestopt zit. Ze hielden zeker de mogelijkheid open om haar terug te laten komen op enig moment.
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
  dinsdag 31 maart 2015 @ 16:21:38 #90
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_151229241
Het interview tijdens Paleyfest van dit jaar was ook erg leuk om te kijken. Linkje
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
pi_151290732
ik vind die hele SA verhaallijn totaal niet boeiend, nog steeds eeuwig zonde dat ze Will uit de serie geschreven hebben
  donderdag 2 april 2015 @ 12:43:00 #92
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_151290835
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 12:39 schreef byah het volgende:
ik vind die hele SA verhaallijn totaal niet boeiend, nog steeds eeuwig zonde dat ze Will uit de serie geschreven hebben
Ze konden ook niet veel anders aangezien Josh Charles er mee wou stoppen.
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
  maandag 6 april 2015 @ 17:03:04 #93
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_151421788
Heeft iemand aflevering 18 al ergens gevonden? Ik kom hem nergens tegen..
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_151424597
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 17:03 schreef AlwaysHappy het volgende:
Heeft iemand aflevering 18 al ergens gevonden? Ik kom hem nergens tegen..
Overal gewoon. Sterker nog, vandaag waren de Web-DL's waren ook vanochtend al te krijgen, terwijl dat normaal gesproken veel langer duurt.

Irritant aan de DIMENSION-release van The Good Wife in 720p is dat deze er zo slecht uit zien en alleen op kleine TV's er redelijk uit ziet. Ik vraag me ook af waarom er zo'n verschil is met iets als Hawaii Five-0, waarvan de 720p-versie van DIMENSION eigenlijk amper onder doet voor de 2 1080p-versies. Tenminste als je gewoon op een TV kijkt.
  dinsdag 7 april 2015 @ 16:56:49 #95
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_151453177
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 18:27 schreef Djoetma het volgende:

[..]

Overal gewoon. Sterker nog, vandaag waren de Web-DL's waren ook vanochtend al te krijgen, terwijl dat normaal gesproken veel langer duurt.

Irritant aan de DIMENSION-release van The Good Wife in 720p is dat deze er zo slecht uit zien en alleen op kleine TV's er redelijk uit ziet. Ik vraag me ook af waarom er zo'n verschil is met iets als Hawaii Five-0, waarvan de 720p-versie van DIMENSION eigenlijk amper onder doet voor de 2 1080p-versies. Tenminste als je gewoon op een TV kijkt.
Ik haal ze altijd van Piratebay en daar stond hij nog niet op :P Had hem gisteravond zelf elders gevonden en kreeg ook nog eens een DM hier, dus dat was fijn :)

Leuke aflevering verder. Kalinda's exit begint nu wel vorm te krijgen!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_151458696
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 16:56 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik haal ze altijd van Piratebay en daar stond hij nog niet op :P Had hem gisteravond zelf elders gevonden en kreeg ook nog eens een DM hier, dus dat was fijn :)

Leuke aflevering verder. Kalinda's exit begint nu wel vorm te krijgen!
Hmm, apart. Het lijkt erop alsof ze begonnen zijn met het weren of verwijderen van bepaalde releases op tPB. Anyway, gewoon torrentz.eu gebruiken. Dat is een algemene zoekmachine van die op een hoop torrentssites tegelijkertijd zoekt.

Ik denk overigens dat Khalinda er gewoon onderuit komt, zoals iedereen in deze serie altijd overal onderuit komt.
pi_151473365
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 19:32 schreef Djoetma het volgende:
Hmm, apart. Het lijkt erop alsof ze begonnen zijn met het weren of verwijderen van bepaalde releases op tPB.
Ik haal (alle) series altijd van [trap kont in het engels] . to
Vrijwel nooit last van verwijderde meuk.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-04-2015 01:54:34 ]
pi_151483723
quote:
99s.gif Op woensdag 8 april 2015 01:54 schreef CrashO het volgende:

[..]

Ik haal (alle) series altijd van [trap kont in het engels] . to
Vrijwel nooit last van verwijderde meuk.
Maar ook daar vind je niet alles dat op de open trackers te krijgen is. Torrentz.eu indexeert overigens ook kickass. Private trackers zijn sowieso het beste, maar daar moet je een ratio omhoog houden. Iets dat overigens geen probleem is als je gewoon een nas gebruikt of een goede mediaspeler met een degelijke bittorrent implementatie. Eigenlijk moet iedereen die veel series kijkt dat sowieso in huis hebben.
Tenzij je iemand bent die zijn of haar computer uren per dag aan laat staan.

Usenet is natuurlijk een andere mogelijkheid, maar dan betaal je dus wat per maand (tenzij je aan de maandelijkse 30 GB limiet (zo hoog is dat bij Ziggo tenminste) van je providers nieuwsgroepenaccount genoeg hebt).
  maandag 13 april 2015 @ 16:05:55 #99
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_151648174
Net als je denkt door te hebben hoe het seizoen en de serie verder zullen gaan gaat het toch ineens weer totaal anders *O*
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
pi_151652966
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 16:05 schreef BrainOverfloW het volgende:
Net als je denkt door te hebben hoe het seizoen en de serie verder zullen gaan gaat het toch ineens weer totaal anders *O*
Wat verrast je dan?
  maandag 13 april 2015 @ 18:44:59 #101
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_151653325
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 18:35 schreef Djoetma het volgende:

[..]

Wat verrast je dan?
Dat Alicia geen SA lijkt te gaan worden. Toen ze de verkiezing uiteindelijk toch won had ik het idee dat ze echt zou gaan worden. TGW heeft vaker de hoofdpersonages uit elkaar gehaald, bijvoorbeeld met Cary die naar de SA ging en het opzetten van het nieuwe kantoor. Ik zag ze dat dus nog wel een keer doen, dit keer met Alica en Finn tegenover Carry en Dianne.
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
pi_151653586
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 18:44 schreef BrainOverfloW het volgende:

[..]

Dat Alicia geen SA lijkt te gaan worden. Toen ze de verkiezing uiteindelijk toch won had ik het idee dat ze echt zou gaan worden.
Maar dit is toch juist een voortzetting van de bekende verhaallijn? Alicia hebben we immers leren kennen als een advocate....

quote:
TGW heeft vaker de hoofdpersonages uit elkaar gehaald, bijvoorbeeld met Cary die naar de SA ging en het opzetten van het nieuwe kantoor. Ik zag ze dat dus nog wel een keer doen, dit keer met Alica en Finn tegenover Carry en Dianne.
Alicia is de protagonist in deze serie. Alle anderen zijn gewoon characters die in functie van haar werken. Ik bedoel, hoe vaak hebben we Cary überhaupt gezien in dit seizoen?

De serie ontwikkelt zich wel, maar ze gaan niet opeens de hele setting veranderen.
  maandag 13 april 2015 @ 19:22:11 #103
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_151654772
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 18:53 schreef Djoetma het volgende:

[..]

Maar dit is toch juist een voortzetting van de bekende verhaallijn? Alicia hebben we immers leren kennen als een advocate....

[..]

Alicia is de protagonist in deze serie. Alle anderen zijn gewoon characters die in functie van haar werken. Ik bedoel, hoe vaak hebben we Cary überhaupt gezien in dit seizoen?

De serie ontwikkelt zich wel, maar ze gaan niet opeens de hele setting veranderen.
Dat klopt, maar met die redenering was ze ook nooit bij LG weg gegaan om haar eigen firm te beginnen. Iets waarvan ik voor dat dat gebeurde ook niet gedacht had ze het door zouden zetten. Daarmee toonde TGW aan dat ze wel degelijk de structuur van de serie aan durven te passen. Dat ze dat nu niet nog een keer doen is, voor mij in ieder geval, toch een verrassing.
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
  maandag 13 april 2015 @ 19:42:48 #104
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_151655686
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 16:05 schreef BrainOverfloW het volgende:
Net als je denkt door te hebben hoe het seizoen en de serie verder zullen gaan gaat het toch ineens weer totaal anders *O*
Dit dus. Ik dacht al helemaal dat ze SA zou worden en Kalinda/Diane zou helpen met die metadate en Kalinda te helpen met Bishop, zodat de actrice de serie veilig uit kan. Gaat dus niet zo gebeuren. Kan niet wachten op de rest!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  maandag 13 april 2015 @ 20:34:11 #105
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_151657954
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 19:22 schreef BrainOverfloW het volgende:

Dat klopt, maar met die redenering was ze ook nooit bij LG weg gegaan om haar eigen firm te beginnen.
Niet echt een goede vergelijking m.i., omdat de verhaalmotieven bij een ander advocatenkantoor grotendeels hetzelfde kunnen blijven. Alicia is immers nog steeds advocaat. Als SA is ze politicus en kan ze dus niet meer als advocaat werken. Nu moet ik zeggen dat ik het vertrek bij LG en het beginnen van een eigen kantoor ook al een hele stap vond, maar deze zou de omgeving pas echt veranderen. Behalve de emoties tussen de characters zou ook het type verhalen veranderen en de interactie met de andere personages eveneens, en dat zie ik niet gebeuren. Misschien als de hele Florrick, Agos, Lockheart-crew bij de SA's Office zou gaan werken misschien... Maar dat zou natuurlijk nooit gebeuren.

Overigens, misschien ben ik het, maar ik vond het huilen wel opvallend. Zeker na dat gedoe rondom 'because I'm a woman' richting Diane en Carey. Was het een mannelijke rol geweest, dan hadden de schrijvers deze niet in huilen uit laten barsten. Het is dus de typische emotionele vrouw op deze manier. Wanneer het gaat om persoonlijke zaken is het anders. Maar nu het om iets zakelijks gaat, vind ik dat ze het character dat Alicia is wel in een traditionele genderrol hebben geduwd.

Ik denk overigens dat Khalinda Carey niet voor haar in de bres zal laten springen. Ze gaat dood of de gevangenis in... Heeft wel iets vreemds, dat ze naar het einde van Khalinda toe aan het werken zijn, met het idee dat Julianna Margulies en zij elkaar niet mogen. Wellicht dat het breder is dan dat, aangezien Panjabi ook niet uitgenodigd was bij het PaleyFest evenement:
stephen_09 twitterde op donderdag 05-03-2015 om 00:35:44 @PanjabiArchie Sad to hear you can’t make it to @paleycenter this weekend with your cast mates. I’ll wear my Kalinda pin while I watch! reageer retweet
PanjabiArchie twitterde op donderdag 05-03-2015 om 16:37:49 @stephen_09 @paleycenter I was unaware of this. It would have been lovely to have connected with the audience before I leave. reageer retweet
Misschien om vragen te ontwijken? Neemt niet weg dat het gewoon raar is. Spreek dan vooraf af om het te ontkennen oid.
  maandag 13 april 2015 @ 21:13:32 #106
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_151659942
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 20:34 schreef Xaobotnik het volgende:
Niet echt een goede vergelijking m.i., omdat de verhaalmotieven bij een ander advocatenkantoor grotendeels hetzelfde kunnen blijven. Alicia is immers nog steeds advocaat. Als SA is ze politicus en kan ze dus niet meer als advocaat werken. Nu moet ik zeggen dat ik het vertrek bij LG en het beginnen van een eigen kantoor ook al een hele stap vond, maar deze zou de omgeving pas echt veranderen. Behalve de emoties tussen de characters zou ook het type verhalen veranderen en de interactie met de andere personages eveneens, en dat zie ik niet gebeuren. Misschien als de hele Florrick, Agos, Lockheart-crew bij de SA's Office zou gaan werken misschien... Maar dat zou natuurlijk nooit gebeuren.
Voorgaande SA's in de serie hebben ook tegenover Alicia in de rechtbank gestaan, dus zij zou zeker nog wel een rol hebben kunnen spelen binnen rechtszaken. Sowieso is haar aanwezigheid in de rechtbank met de hele campagne als zwaar verminderd dus de schrijvers zijn niet bang om haar daarin een minder prominente rol te geven.
Ik zie ook zeker wel de waarde ervan om haar als advocaat bij haar eigen kantoor te houden. Het enige wat ik maar wil zeggen is dat de serie onvoorspelbaar genoeg is in haar richting dat ik het als mogelijkheid zeker open hield en verrast was door de wending die er toch nog op het laatst ingegooid werd.
Dit in tegenstelling tot andere series, denk bijvoorbeeld aan Suits om binnen de advocatensfeer te blijven, die zo strak vast houden aan de standaard verhoudingen van hun karakters dan je van mijlen ver aan ziet komen dat elke verhaallijn die deze verhouding in de war zou schoppen binnen een paar afleveringen afgekapt zal worden.
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
  vrijdag 17 april 2015 @ 00:29:07 #107
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_151762282
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 21:13 schreef BrainOverfloW het volgende:

[..]

Voorgaande SA's in de serie hebben ook tegenover Alicia in de rechtbank gestaan, dus zij zou zeker nog wel een rol hebben kunnen spelen binnen rechtszaken. Sowieso is haar aanwezigheid in de rechtbank met de hele campagne als zwaar verminderd dus de schrijvers zijn niet bang om haar daarin een minder prominente rol te geven.
Ik zie ook zeker wel de waarde ervan om haar als advocaat bij haar eigen kantoor te houden. Het enige wat ik maar wil zeggen is dat de serie onvoorspelbaar genoeg is in haar richting dat ik het als mogelijkheid zeker open hield en verrast was door de wending die er toch nog op het laatst ingegooid werd.
Dit in tegenstelling tot andere series, denk bijvoorbeeld aan Suits om binnen de advocatensfeer te blijven, die zo strak vast houden aan de standaard verhoudingen van hun karakters dan je van mijlen ver aan ziet komen dat elke verhaallijn die deze verhouding in de war zou schoppen binnen een paar afleveringen afgekapt zal worden.
Suits is dan ook niet echt een advocatenserie. Het draait daar vooral om de karaktertjes en de kleine verwijzingen, etc. etc. en amper nog echt om de zaken, zoals dat bij The Good Wife wel het geval is. Dat gaat meer om een kwalitatief verhaal, waar Suits een typische USA Networks serie is waar ontwikkeling van scenario en characters zo veel mogelijk wordt voorkomen. Bij The Good Wife is die ontwikkeling er wel. Echter moet je het scenario niet te veel veranderen. De verhaalmotieven moeten zo veel mogelijk hetzelfde blijven omdat het anders een andere serie wordt.

In de serie heeft de SA niet tegenover de advocaten van Lockheart/Gardner/LG gestaan, maar de advocaten van de SA's office. Dus Alica zou daar zelf buiten vallen.

Ik ben het dus met je eens dat TGW veel verder gaat qua ontwikkeling van het verhaal dan iets als een USA Networks-serie waar alles zo veel mogelijk hetzelfde blijft, maar dat er uiteindelijk wel grenzen zijn. Er moet uiteindelijk wel advocatengegoochel zijn, en Alica is als antagonist te belangrijk in TGW om dat buiten haar persoon om te laten gebeuren.

Overigens hoop ik wel dat we op een gegeven moment weg gaan van het gedoe rondom Alica en dat we weer een paar interessante rechtszaken krijgen. Juist dit maakte TGW zo interessant. Het was een soort van moderne Law & Order, waarbij rechtszaken, vaak geïnspireerd op de actualiteit op een goede en duidelijke manier werden behandeld plus wat charactertechnische quirks eromheen. Hun draait het vooral om de drama rondom de characters en worden de zaken er een beetje bij gedaan. Persoonlijk ben ik daar wel klaar mee, omdat ik die verhalen sowieso niet zo speciaal meer vind.

Verder ben ik het wel eens met Djoetma, en hoop ik dat we Alicia gewoon weer terugkrijgen als een sterke vrouwelijke personage. Klinkt wat gay misschien; maar ik vind dat de manier waarop Alicia werd neergezet in het begin wel een juiste soort feminisme (kracht vanuit het vrouw zijn ipv een vrouw die 'probeert' mee te doen of een vrouw die zich gedraagt als een man), terwijl ze nu veel meer een standaard vrouw is, zonder al te veel kracht en te veel emotie op de verkeerde momenten.
pi_152152629
Wow ik dacht even dat ze vermoord zou gaan worden (of misschien komt dat nog). Wel een typisch Kalinda afscheid, met de noorderzon vertrekken :P Ben benieuwd wat Alicia nu gaat doen.
pi_152453377
Zo ik ben weer helemaal bij met alle afleveringen. Ik dacht ook even dat Kalinda vermoord zou worden (al kan dit natuurlijk nog altijd)
  zondag 10 mei 2015 @ 10:53:43 #110
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_152453476
In de finale krijgen we eindelijk weer een Kalinda/Alicia scene. Dat werd weer eens tijd! Telefoongesprekken hebben we wel gehad, maar ze waren sinds seizoen vier nooit meer in dezelfde ruimte voor een scene. Ben benieuwd!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_152469536
Dus...zie ik toevallig dat sbs 9 het nu uitzendt! op zondagavond.

Weet iemand van welk jaar deze afleveringen zijn?
Vorige jaren heb ik het op België gevolgd, dacht ik.
pi_152472848
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 10:53 schreef AlwaysHappy het volgende:
In de finale krijgen we eindelijk weer een Kalinda/Alicia scene. Dat werd weer eens tijd! Telefoongesprekken hebben we wel gehad, maar ze waren sinds seizoen vier nooit meer in dezelfde ruimte voor een scene. Ben benieuwd!
Komt/kwam omdat de actrices elkaar niet kunnen uitstaan :P
  zondag 10 mei 2015 @ 22:20:30 #113
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_152473450
quote:
99s.gif Op zondag 10 mei 2015 22:09 schreef CrashO het volgende:

[..]

Komt/kwam omdat de actrices elkaar niet kunnen uitstaan :P
Dat zijn de geruchten ja :P Volgens de makers allemaal opzettelijk om de anticipatie te verhogen bij fans..
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  zondag 10 mei 2015 @ 23:06:04 #114
312477 tostitomaatkaas
Op pain de madeleine.
pi_152475716
Is me niet eens opgevallen...
Op zondag 28 april 2013 22:57 schreef Schaamlipposaurus het volgende:
Dit is een serieuze vraag.
Graag serieuze reacties graag, waar ik op kan masturberen.
  dinsdag 12 mei 2015 @ 11:35:28 #115
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_152518244
Ik vind dat dus best treurig en onprofessioneel, zoals eerder aangegeven. Mijn waardering voor de producers is daarmee toch wel een flink stuk minder geworden (en wat Ridley Scott betreft hielp iets als Exodus Gods and Kings ook totaal niet).

En lag het aan mij, of was die scène tussen Khalinda en Alicia gewoon in elkaar geknutseld waarbij ze de twee in één shot naast elkaar geplakt hebben?

Ze probeerden het te verdoezelen door de scène tussen Finn en Alicia op dezelfde manier te doen, maar dat zag er een stuk natuurlijker uit.

Het dialoog tussen Khalinda en Alica had in dit opzicht ook dubbelzinnigheden....
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 23:06 schreef tostitomaatkaas het volgende:
Is me niet eens opgevallen...
Mij in eerste instantie ook niet, totdat het hier opgemerkt werd. Vervolgens kreeg ik via social media wat berichten binnen waaruit tussen de regels duidelijk werd dat hier inderdaad sprake van was. zoals het niet uitnodigen van Archie bij dat PaleyFest-event en het gegeven dat ze met iedereen op de foto is geweest bij haar afscheid, behalve met Julianna Margulies.
pi_152520794
Ik hoop wel dat als ze inderdaad met Canning gaat werken, we niet steeds alle drama krijgen rondom zijn ziekte.
  dinsdag 12 mei 2015 @ 13:33:24 #117
208510 WammesWaggel
Ciao Matteo
pi_152521758
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 13:00 schreef Djoetma het volgende:
Ik hoop wel dat als ze inderdaad met Canning gaat werken, we niet steeds alle drama krijgen rondom zijn ziekte.
True, geweldige acteur die Fox trouwens.
Die bedaagde advocaat van Bishop was ook een enerverend personage, kan ik van genieten.
  dinsdag 12 mei 2015 @ 18:11:09 #118
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_152531333
Vond de seizoen finale weer leuk zoals altijd :P Michael J Fox was in eerdere seizoenen erg leuk, maar nu een beetje over-used. Die scene tussen Kalinda en Alicia kwam op mij gewoon natuurlijk over. Sommige shots waren wel met stand-ins gedaan volgens mij, maar verder zag ik niks vreemd. Makers hebben ook gezegd dat ze echt samen op de set waren toen, met een paar shots stand-ins, maar ze hebben het niet zo gefilmd dat conspiracy fans echt niks meer er tegen in kunnen brengen. Sommige shots waren wel verdacht namelijk. Maar ach, zelfs al is de scene helemaal bij elkaar geknutseld, dan nog vond ik de scene gewoon erg mooi!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  zaterdag 16 mei 2015 @ 09:35:57 #119
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_152644057
quote:
Julianna Margulies and Archie Panjabi Did Not Shoot that Good Wife Finale Scene Together – and It's Not OK

Like many Good Wife fans, I watched last week’s season finale in dizzying anticipation.
As TVLine had enthusiastically teased in the days leading up to the closer, the episode promised to feature a scene between former besties Alicia and Kalinda.That scene notably would be the first time in nearly three seasons that Julianna Margulies and Archie Panjabi would share the screen together — a separation that both perplexed me as a person and frustrated me as a fan of the series and, more specifically, these two characters.

Still, I was willing to forgive and forget the years of awkward, almost laughable storytelling somersaults — a byproduct of an apparent mandate to keep the two actresses apart at any cost — if it meant we’d get one final scene with Alicia and Kalinda before Panjabi exited the show for good. And I didn’t even care what triggered the real-life chasm between Margulies and Panjabi. All that mattered was they both were willing to bury the proverbial hatchet for a few hours to do right by the show and the audience.

So, when the scene started and Kalinda slid over to Alicia’s side at the bar — a familiar meeting spot for the former drinking buddies — I literally got up off the couch and moved closer to the TV. It was happening. The two characters — and more importantly, the two actresses — were in the same scene together. And they were saying everything I needed to hear. It was magical. I was elated. They did it.

I immediately started tweeting things like “OMG” and “Worth the wait.” The possibility that we were being conned didn’t dawn on me for a second until I started reading comments from TVLine readers, many of whom expressed suspicion about the scene’s inconsistent lighting. And the fact that neither actress ever touched. And that their faces couldn’t be made out in the over-the-shoulder shots. And that Margulies appeared never to look directly at Panjabi.

I initially laughed it off as conspiracy-theory hoo-ha. They filmed the scene together — or at the very least agreed to shoot the two-shot portion of the scene together — and that was that.
Until it wasn’t.

Margulies and Panjabi did not shoot that scene together, I have come to learn. Body doubles were employed for the single shots, and the two-shot was spliced together in post-production.

I felt like an idiot. I felt duped. More importantly, I was disappointed, as a fan of the show and of these two actresses for whom I have huge admiration, whose work I have championed. I have no idea what beef exists between the two — nor do I care. But if ever there were a time for everyone to put aside their differences and make a decision in the best interests of the show — and for the sake of the fans who keep the show on the air — it was then.

It was one scene. We all work with people we don’t like. (Think about the poor souls who had to act opposite a certain CSI: Miami actor for the better part of a decade.) But you grin, bear it and get the job done. That’s what needed to happen here.

But the eternal optimist in me won’t give up. When The Good Wife eventually airs its series finale, perhaps it will feature an authentic scene, set in a bar, between two old friends.

Bron
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
  zaterdag 16 mei 2015 @ 10:08:00 #120
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_152644424
Welke CSI:Miami acteur werd niet zo leuk bevonden door zijn collega's?
Spoilers!
  zaterdag 16 mei 2015 @ 10:14:11 #121
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_152644514
Ach, het ging me toch meer om het verhaal. De twee karakters hebben in ieder geval wat closure nu. Dat is voor mij het belangrijkste. Ik vind het onprofessioneel van de twee actrices dat ze niet eens EEN scene wouden delen (ook met mensen die je niet mag moet je af en toe samen kunnen werken..), maar druk ga ik er niet om maken. Producers hebben geprobeerd de fans blij te maken, ondanks de houding van de twee actrices, dus dat vind ik wel fijn.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  zaterdag 23 mei 2015 @ 03:14:36 #122
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_152874792
quote:
The Good Wife: Matthew Goode Exits Ahead of Season 7

Turns out The Good Wife will be down two full-time cast members when it returns this fall: Matthew Goode will not be back as a series regular in Season 7, TVLine has learned exclusively.

Goode’s exit follows the departure of Archie Panjabi, who made her final appearance as Kalinda in the May 10 finale. However, while it’s unlikely Panjabi will resurface in the near future, I’m told there’s a chance Goode could make a guest appearance or two.

Goode joined The Good Wife as attorney Finn Polmar during the second half of Season 5, in the wake of Josh Charles’ swan song as Will. He returned this past season as a full-fledged regular.

The actor’s status change was hinted at in the aforementioned season-ender, which saw Finn reject Alicia’s (Julianna Margulies) offer to join her nascent law firm.

Don’t feel badly for Goode though. The British thesp will return (in a big way, apparently) to Downton Abbey as Henry Talbot for the PBS phenom’s forthcoming sixth and final season.

Bron
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
  zaterdag 23 mei 2015 @ 12:21:55 #123
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_152878455
Had dat al wel verwacht eigenlijk, gezien zijn rol in Downton Abbey en zijn verhaallijn in de seizoensfinale. Ga hem niet heel erg missen eigenlijk, vond hem maar wat saai.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_152878476
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 10:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
Welke CSI:Miami acteur werd niet zo leuk bevonden door zijn collega's?
David Caruso. Niet alleen door zijn collega-acteurs. Als ik de berichten zo teruglees lijkt het gewoon iemand met een sociaal probleem te zijn die geen moeite doet de hieraan gerelateerde tekortkomingen te onderdrukken omdat hij weet dat hij dit niet hoeft te doen gezien zijn status.

quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 10:14 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ach, het ging me toch meer om het verhaal. De twee karakters hebben in ieder geval wat closure nu. Dat is voor mij het belangrijkste. Ik vind het onprofessioneel van de twee actrices dat ze niet eens EEN scene wouden delen (ook met mensen die je niet mag moet je af en toe samen kunnen werken..), maar druk ga ik er niet om maken. Producers hebben geprobeerd de fans blij te maken, ondanks de houding van de twee actrices, dus dat vind ik wel fijn.
We weten natuurlijk niet of het echt iets van alle twee de actrices is. Ik heb ergens het idee dat het vooral van de zijde van Julianna Margulies komt. Margulies is ook axecutive producer natuurlijk, dus wat dat betreft heeft ze ook een hoop te zeggen. Er gaan ook verhalen dat ze zich gewoon gepikeerd voelde dat ze als ster van de show in populariteit ingehaald werd en dat met name de fans erg op had van Khalinda waren, terwijl dat juist slechts een supporting actice is. En als ik Archi Panjabi een beetje inschat heeft ze wellicht hieraan gerelateerd gedrag niet over haar kant laten gaan.

Maar in hoeverre dit waar is, weet je natuurlijk niet. Het heeft er iig wel alle schijn van dat er niet op dezelfde manier behandeld is als anderen en ze heeft ook geen moeite gedaan reacties van fans in dit opzicht tegen te spreken. Het is dus duidelijk dat er sowieso iets aan de hand is.

Ik ben trouwens benieuwd wat ze nu weer gaan doen. Finn Polmar gaat er in principe ook uit (hoewel hij vast nog wel een paar keer zal terugkomen), dus ze gaan kennelijk weer een heel nieuwe situatie opbouwen met alleen Dianne en Cary als vaste supporting rollen.

Ik vind de serie nu iig wel een stuk minder interessant. Ook het verminderde respect dat ik heb voor Ridley Scott met Exodus en hoe hij daarop gereageerd heeft, helpt hier niet bij.

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 12:21 schreef AlwaysHappy het volgende:
Had dat al wel verwacht eigenlijk, gezien zijn rol in Downton Abbey en zijn verhaallijn in de seizoensfinale. Ga hem niet heel erg missen eigenlijk, vond hem maar wat saai.
Niet mee oneens. Echter is het wel zo dat de vaste cast in deze serie wel erg smal wordt op deze manier. Juist het sterke was ooit aan TGW dat het een echte advocatenserie was met goed uitgewerkte cases waarbij ze de bezetting van de verdediging breed konden invullen en zo veel verschillende karakters aan het verhaal konden geven. Iets dat vrij speciaal was voor een case of the week-serie.

En toen het meer een doorlopend verhaal werd, was het alsnog erg dynamisch en viel het niet in herhaling, juist omdat er zo veel te vertellen was over zo veel verschillende personages die totaal niet inwisselbaar waren.
  zaterdag 23 mei 2015 @ 12:40:48 #125
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_152878768
Tja, we zullen er nooit achter komen gok ik eigenlijk. Normaal lekt de ''waarheid'' wel een keer, maar nog steeds zijn het enkel rumours.

De theorie dat Julianna er achter zit heb ik ook veelvoudig gelezen (niemand die er van uit dat Archie ook iets gedaan zou kunnen hebben - wat op dit punt net zo goed kan zijn gebeurd - maar dat is een heel ander punt), maar ik denk eigenlijk niet dat het zo simpel is. Ga maar na..ten tijde van seizoen 1 en seizoen 2 waren Julianna en Archie (het is trouwens gewoon Kalinda, niet Khalinda ;)) veelvoudig te zien in elkaars gezelschap. Toen Panjabi haar emmy won in seizoen 1 was JM echt heel blij voor haar.

Toen kwam de verhaallijn dat Kalinda met Peter zou hebben geslapen in het verleden. Zelfs toen waren de twee actrices nog veel samen te zien (en toen was al lang bekend dat Kalinda meer fans had dan Alicia zelf - wat absoluut geen probleem leek - anders zou de breuk al veel eerder zijn gebeurd). In seizoen 3 maakten de characters het dus ook goed. Halverwege seizoen 4 stopte alle scenes tussen hun en zijn de actrices ook nooit meer samen gespot, behalve bij een gelegenheid waar de hele cast en crew bij aanwezig was. Julianna werd er vervolgens veel naar gevraagd..waarom ze geen scenes meer hadden en ze verschuilde zich achter het excuus dat ze het niet realistisch vond dat de vriendschap tussen de twee karakters zo snel was hersteld. Op zich een goede reden, maar kom op...dat verklaart niet waarom de twee actrices nooit gespot zijn en waarom het zo plots stopte allemaal. Die redenatie was alleen logisch geweest in seizoen 3 toen ze het goed aan het maken waren.

Dus ik gok dat er wel wat meer speelt :P En het is makkelijk om Julianna de volledige schuld te geven, maar het kan best dat ze beiden schuld hebben.

Er komt komend seizoen wel een nieuw hoofdpersoon bij. Was paar maanden geleden bekend gemaakt. Een vrouwelijk persoon. Naam kwijt :P Kalinda ga ik wel missen, want die was echt uniek, maar als de nieuwe actrice het gewoon goed doet, zal ik Finn echt niet gaan missen :P Hij speelde een seizoen mee, maar wat weten we nou precies van hem? Bijna niks.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_152904120
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 12:40 schreef AlwaysHappy het volgende:

De theorie dat Julianna er achter zit heb ik ook veelvoudig gelezen (niemand die er van uit dat Archie ook iets gedaan zou kunnen hebben - wat op dit punt net zo goed kan zijn gebeurd - maar dat is een heel ander punt), maar ik denk eigenlijk niet dat het zo simpel is. Ga maar na..ten tijde van seizoen 1 en seizoen 2 waren Julianna en Archie (het is trouwens gewoon Kalinda, niet Khalinda ;)) veelvoudig te zien in elkaars gezelschap. Toen Panjabi haar emmy won in seizoen 1 was JM echt heel blij voor haar.

[...]
en toen was al lang bekend dat Kalinda meer fans had dan Alicia zelf - wat absoluut geen probleem leek - anders zou de breuk al veel eerder zijn gebeurd).
Tijden veranderen natuurlijk. Iets dat eerder geen probleem is, kan dat later natuurlijk wel zijn. Niet dat ik zeg dat dit zo is, sterker nog, ik denk niet dat dit de reden is en dat het meer iets van persoonlijke aard is. Je hebt dan een situatie waarin van die kleine ergernissen groeien waardoor andere zaken opeens wèl een probleem zijn waar dit eerder niet zo was.

En inderdaad zou het ook van Panjabi's kant kunnen komen of allebei, daar heb je zeker gelijk in. Panjabi heeft natuurlijk een groot deel van de fans achter haar staan. Waarschijnlijk doordat ze daar meer mee in contact staat, plus het gegeven dat Jullianna de enige title protagonist van de serie is (ben even de term kwijt, maar iig gewoon het belangrijkste personage waar alles om draait), plus een uitstraling heeft waar het woord 'diva' perfect bij past. Qua 'force' is Archie dus de underdog, en daar hebben mensen dus meer sympathie voor.

Eigenlijk zie je het al aan de naam. De één heet Archie en de ander Julianna. Wie is er nu toegankelijker? Als mensen het dan ook nog eens daadwerkelijk zien gebeuren in de vorm van fan-contact, maar ook de rol van Kalinda ( :) ) die meer 'street' is, terwijl Alicia een elitist is die de 'normale moeder' speelt, is dat ook iets dat doorwerkt, hoe irrationeel dat ook is.

Maar dat Paley-event is natuurlijk lastig uit te leggen als zijnde in Panjabi's haar nadeel wat dit conflict betreft. Het is gewoon op zijn minst gezegd niet netjes om haar er buiten te houden.

Ik wil verder niet seksistisch over komen (waarop ik natuurlijk iets seksistisch ga zeggen :P ), maar bij vrouwen groeien dergelijke agitaties (gemiddeld genomen) nu eenmaal sneller, en ze gaan ook niet snel meer weg. Twee vrouwen die ruzie hebben zullen eerder elkaar jaren of voor altijd haten, terwijl mannen om letterlijk hetzelfde veel vaker en veel eerder kunnen lachen. Soms zelfs slechts enkele momenten na een fysieke matpartij. Mannen kiezen voor hardheid, vrouwen voor gemeen zijn.

quote:
Er komt komend seizoen wel een nieuw hoofdpersoon bij. Was paar maanden geleden bekend gemaakt. Een vrouwelijk persoon. Naam kwijt :P Kalinda ga ik wel missen, want die was echt uniek, maar als de nieuwe actrice het gewoon goed doet, zal ik Finn echt niet gaan missen :P Hij speelde een seizoen mee, maar wat weten we nou precies van hem? Bijna niks.
Klopt, Finn was geen sterke personage. Heeft eigenlijk ook amper een ontwikkeling doorgemaakt. Hoop wel dat die nieuwe personages gewoon sterk in worden gebracht, en dat ze dus ook eigen verhaallijnen krijgen, en dat ook Cary en Dianne meer èchte verhaallijnen krijgen in plaats van een paar kwesties die binnen dezelfde aflevering worden opgelost. En gewoon goede rechtszaken waarmee ze de actualiteit een beetje aanraken zoals in het verleden... Al heb ik het idee dat ze wat schrijvers zijn kwijtgeraakt.
pi_152927367
ik heb voor mijn vriendin de eerste 4 seizoenen (aan een schappelijke prijs) gekocht , ik ben beginnen meekijken , elke aflevering staat vol met vertaalfouten, dubbele woorden in een zin , dubbele o en a, woorden die wegvallen

aangezien seizoen 5 waar we ondertussen aanbeland zijn nog niet officieel te koop is kijken we nu zoals iedereen het doet en halen we de nl ondertiteling van internet (bedankt bierdopje)
wat heel raar is dat in deze ondertitels weinig tot geen fouten te zien zijn (zitten voorlopig nog maar aan afl 5 van seizoen 5) en die van de officiële dvd boxen dus vol met (veel)foute ondertiteling staat

we hebben dit vroeger nog aan de hand gehad vooral met warner brothers dvd's (the pacific ,the oc,the closer, supernatural)

nu vraag ik mij af worden deze vertaling in belgie/nederland aangemaakt en zijn dit dezelfde mensen/ondertitels als die de vertaling voor de afleveringen op Nederlandse en Belgische tv maken
,laatst hebben we een aflevering op de vlaamse zender vier bekeken en bij toeval zat er bij deze aflevering geen enkel vertaalfout

er zijn nog bepaalde serei's/films waar dit gebeurt maar niet zoveel als bij toeval dvd uitgave van warner brothers

en voor on topic te blijven : top serie

en voor mij zelf al meteen tegen te spreken is dit een uitgave van cbs televisie en zie ik nergens reclame voor wb
  zondag 24 mei 2015 @ 22:47:39 #128
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_152931158
Wij kijken met Engelse ondertitels en die kloppen altijd perfect :P
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_152945752
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 21:02 schreef cva het volgende:
ik heb voor mijn vriendin de eerste 4 seizoenen (aan een schappelijke prijs) gekocht , ik ben beginnen meekijken , elke aflevering staat vol met vertaalfouten, dubbele woorden in een zin , dubbele o en a, woorden die wegvallen

aangezien seizoen 5 waar we ondertussen aanbeland zijn nog niet officieel te koop is kijken we nu zoals iedereen het doet en halen we de nl ondertiteling van internet (bedankt bierdopje)
wat heel raar is dat in deze ondertitels weinig tot geen fouten te zien zijn (zitten voorlopig nog maar aan afl 5 van seizoen 5) en die van de officiële dvd boxen dus vol met (veel)foute ondertiteling staat

we hebben dit vroeger nog aan de hand gehad vooral met warner brothers dvd's (the pacific ,the oc,the closer, supernatural)

nu vraag ik mij af worden deze vertaling in belgie/nederland aangemaakt en zijn dit dezelfde mensen/ondertitels als die de vertaling voor de afleveringen op Nederlandse en Belgische tv maken
,laatst hebben we een aflevering op de vlaamse zender vier bekeken en bij toeval zat er bij deze aflevering geen enkel vertaalfout

er zijn nog bepaalde serei's/films waar dit gebeurt maar niet zoveel als bij toeval dvd uitgave van warner brothers

en voor on topic te blijven : top serie

en voor mij zelf al meteen tegen te spreken is dit een uitgave van cbs televisie en zie ik nergens reclame voor wb
Sowieso een klacht neerleggen bij de productiemaatschappij. Het lijkt er sowieso op dat ze de ontertiteling automatisch hebben gegenereerd, dus via een computer zegmaar. In het buitenland zitten vertalers die uiteraard ook gewoon perfect het Nederlands beheersen.

Overigens heb ik dat probleem van die gebrekkige ondertiteling niet met de DVD-/bluray boxen die ik koop. Ik moet er dan wel bij zeggen dat ik alleen films koop en van de series alleen X-Files, The Wire en Friends heb. Wellicht dat die wegens de leeftijd (en in het geval van films de productiewaarde) nog aan een hogere norm moesten voldoen.

De ondertitels voor de downloads worden ook gegenereerd, maar daarnaast ook gewoon bekeken en gecorrigeerd door mensen.
  maandag 25 mei 2015 @ 16:50:11 #130
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_152948565
De Nederlandse ondertitels van mijn Good Wife dvd's kloppen overigens wel gewoon hoor. Al gebruiken we die de laatste jaren niet meer. Liever Engelse, want die zijn helemaal foutloos.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  donderdag 10 september 2015 @ 11:24:26 #131
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_155969248

4 Oktober weer van start *O*
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
  zondag 4 oktober 2015 @ 22:51:50 #132
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_156608824
Morgen mooi bij het ontbijt, nu al zin in *O*
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
  maandag 5 oktober 2015 @ 20:02:06 #133
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_156624900
Goed begin! Alleen Cary's verhaallijn was een beetje saai (al vond ik het wel leuk dat er blijkbaar met hem werd geflirt :P ). Kijk uit naar komende afleveringen!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_156664387
Leuke eerste afl.!
Ik moest juist wel lachen om Carey met al die bejaarden. En Eli met Død snø _O-

Kijkt ook uit naar de komende afleveringen *O*
pi_156670676
quote:
14s.gif Op maandag 5 oktober 2015 20:02 schreef AlwaysHappy het volgende:
Goed begin! Alleen Cary's verhaallijn was een beetje saai (al vond ik het wel leuk dat er blijkbaar met hem werd geflirt :P ). Kijk uit naar komende afleveringen!
inderdaad weer een goed begin. the good wife vind ik een zeer goede serie, maar het is eigenlijk moeilijk uit te leggen waarom dat precies is. met de eerste aflevering is dat ook weer het geval :P
..///
pi_156798432
Leuke aflevering gisteren. En Bettie Serveert kwam nog even (muzikaal) langs! *;
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 19:02:15 #137
312477 tostitomaatkaas
Op pain de madeleine.
pi_156808452
Ze leggen het er gelukkig niet al te dik bovenop zeg...
Op zondag 28 april 2013 22:57 schreef Schaamlipposaurus het volgende:
Dit is een serieuze vraag.
Graag serieuze reacties graag, waar ik op kan masturberen.
pi_157175974
Vind het wel een leuk seizoen, wat luchtiger en grappiger dan ik me de laatste paar herinner.
pi_157176669
tis inderdaad leuker dan het vorige seizoen voorlopig toch , spijtig dat er geen 8ste seizoen meer gaat komen
  donderdag 29 oktober 2015 @ 07:19:00 #140
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_157176819
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 06:29 schreef cva het volgende:
tis inderdaad leuker dan het vorige seizoen voorlopig toch , spijtig dat er geen 8ste seizoen meer gaat komen
Is nog niet officieel het laatste seizoen, maar ja, wel een grote kans. Denk dat het wel een goed moment is om te stoppen. Het is weer vermakelijker dan vorig jaar inderdaad, al vond ik heg zelfs toen nog heel goed. Mis Kalinda wel!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_157177106
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 07:19 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Is nog niet officieel het laatste seizoen, maar ja, wel een grote kans. Denk dat het wel een goed moment is om te stoppen. Het is weer vermakelijker dan vorig jaar inderdaad, al vond ik heg zelfs toen nog heel goed. Mis Kalinda wel!
geweldig dan ! , dacht dat het al officieel was , hoop dat het verder gaat , elke aflevering blijft grappig vind het erg goed geschreven
pi_157295072
Ik vind de nieuwe Kalinda geweldig. En wat een heerlijk seizoen is dit!
  dinsdag 3 november 2015 @ 18:02:10 #143
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_157296041
Vermaak me ook prima dit seizoen! Vind de nieuwe karakters wel leuk, al zie ik wel dat ze Kalinda trekjes hebben. Afgelopen aflevering was ook weer leuk, behalve het gedoe rondom Howard Lyman, die mogen ze echt uit de serie schrijven wat mij betreft!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_157296153
quote:
14s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 01:23 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
Vind het wel een leuk seizoen, wat luchtiger en grappiger dan ik me de laatste paar herinner.
Zeker ja, vind de rol van Howard Lyman ook best leuk, de rol van Kerry Agos boeit daartegen weer niet meer.
Dat hele kantoor mag van mij wel weg eigenlijk.
pi_157428952
De jongens van de NSA terug! :)
Die *O* geiten _O-

En dan die zwarte vrouw met haar gezemel, zorg dat je ook hoog scoort op de LSAT ipv te zeuren dat ze weer een blanke inhuren :{w
pi_157435409
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 17:37 schreef WammesWaggel het volgende:
De jongens van de NSA terug! :)
Die *O* geiten _O-

En dan die zwarte vrouw met haar gezemel, zorg dat je ook hoog scoort op de LSAT ipv te zeuren dat ze weer een blanke inhuren :{w
Het klonk inderdaad iets te veel als 'ik ben een zwarte vrouw dus geef me een baan, anders is het racisme'. Hoewel die interviews inderdaad een beetje pijnlijk waren.

Ik vraag me af of de mensen van de NSA inderdaad 23 jarige nerds zijn. :D
  maandag 9 november 2015 @ 21:45:34 #147
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_157435631
Leuk om de NSA weer terug te zien ja. En wat Eli van plan is :P alleen Cary en Diane mogen wel wat nuttiger dingen te doen krijgen...
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_157443460
Racisme blablabla.
pi_157443721
Als ze een punt over racisme hadden willen maken hadden ze die zwarte vrouw niet van Loyola moeten laten komen en de anderen van Harvard en Stanford. Als die vrouw nou ook van een top tier law school was geweest en ze hadden zo gehandeld was die verhaallijn veel meer geslaagd geweest. Nu was ze gewoon een onsympathieke jankerd.

Howard is trouwens een wandelende rechtszaak, die mag wel weer wat naar de achtergrond verdwijnen. Hij is comic relief, geen serieus karakter. Dat lijken de schrijvers dit seizoen te vergeten.
pi_157453441
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 10:30 schreef Gambetta het volgende:
Howard is trouwens een wandelende rechtszaak, die mag wel weer wat naar de achtergrond verdwijnen. Hij is comic relief, geen serieus karakter. Dat lijken de schrijvers dit seizoen te vergeten.
Ik vind Howard eigenlijk juist interessanter geworden. Immers slaat het natuurlijk nergens op dat ze hem erin hebben gebracht en verder niet gebruiken, iets waar ze (Will en Diane) zelf voor gekozen hebben destijds, en nu het liefst in een kamertje zien blijven. Ik vond dat dat sowieso wat te makkelijk ging destijds.

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 10:30 schreef Gambetta het volgende:
Als ze een punt over racisme hadden willen maken hadden ze die zwarte vrouw niet van Loyola moeten laten komen en de anderen van Harvard en Stanford. Als die vrouw nou ook van een top tier law school was geweest en ze hadden zo gehandeld was die verhaallijn veel meer geslaagd geweest. Nu was ze gewoon een onsympathieke jankerd.
Ik denk dat ze dit juist expres hebben gedaan om het punt te maken dat je moeilijk die top tier universiteiten binnen komt wanneer je het geld er niet voor hebt, en daarmee dus ook geen kans hebt om in een top advocatenbureau te komen, ondanks dat je de kwaliteiten misschien wel hebt. Dan is je sociale afkomst dus een glazen plafond.

Punt aan deze kwestie (geïnstitutionaliseerde racisme) is juist dat het niet zo zwart-wit in elkaar steekt. Dus dat ze nu die racismeclaim vanuit dat personage laten komen is dan ook onderdeel van het verhaal. In principe niet terecht ondanks dat er argumenten tegen zijn maar wel iets waar je mee te maken kan krijgen in dit geval. Vind het op zich best een interessant idee, zeker vanuit Diane's opzicht. Haar sympathie lag bij dat vrouwtje, maar nu moet ze zich verdedigen tegen een onterechte claim.

Verder weet je ook niet wat de motieven van dat vrouwtje is. Ze was vooraf immers van plan een video te releasen. Was de sollicitatie überhaupt wel echt? Zo ja, wie gaat er in godsnaam solliciteren met een camera?

quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 17:37 schreef WammesWaggel het volgende:
zorg dat je ook hoog scoort op de LSAT ipv te zeuren dat ze weer een blanke inhuren :{w
De LSAT is een toelatingstest. Kortom, je sluit alles wat er geleerd is tijdens de studie en alles erbuiten en erna, uit. Verder is het zo dat je ook een rede moet schrijven. Zaken als dit zijn onderhevig aan invloeden die je mee hebt gekregen vanuit je sociale omgeving. Wanneer je van modale komaf bent of zelfs minder, vs. iemand die uit een welgestelde familie komt of zelfs specifiek een advocatenfamilie, ben je dus in het nadeel in het eerste geval omdat je nooit geconfronteerd bent met bepaalde kwesties of situaties en dus het taaltje uit die omgeving dus minder spreekt. Denk aan iemand die gewend is om vanuit een eigen gevoel van gerechtigheid te spreken in plaats van iemand die stelt dat de wet de norm moet zijn (de wet is niet altijd gerechtigheid, denk aan rechtsmisbruik). De tweede groep heeft dan een voordeel.

Overigens wordt dit verschil ook gewoon opgevangen, aangezien je het nog steeds haalt en dus rechten kan gaan studeren, maar de score is dus wel lager. De vraag is in hoeverre het iets zegt over je vermogen vier jaar studeren later.

[ Bericht 12% gewijzigd door Djoetma op 10-11-2015 19:03:08 ]
  woensdag 11 november 2015 @ 00:00:44 #151
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_157461845
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 18:52 schreef Djoetma het volgende:
Verder weet je ook niet wat de motieven van dat vrouwtje is. Ze was vooraf immers van plan een video te releasen. Was de sollicitatie überhaupt wel echt? Zo ja, wie gaat er in godsnaam solliciteren met een camera?
Het kan ook zijn dat ze de camera mee nam voor het geval ze, in haar ogen, gediscrimineerd zou worden. Ze gaf tegen Dianne aan dat ze haar hele leven al te maken heeft gehad met discriminatie dus wil ze bewijs hebben als ze dat weer tegen komt.
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
pi_157468251
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 00:00 schreef BrainOverfloW het volgende:

Het kan ook zijn dat ze de camera mee nam voor het geval ze, in haar ogen, gediscrimineerd zou worden. Ze gaf tegen Dianne aan dat ze haar hele leven al te maken heeft gehad met discriminatie dus wil ze bewijs hebben als ze dat weer tegen komt.
Zou evt. kunnen, maar lijkt me wat stug. Maar wellicht dat we de volgende aflevering hier uitsluitsel over krijgen. Tenzij dit de eerste sollicitatie was zouden er immers meerdere organisaties door het slijk gehaald worden.

Hoe dan ook is het een interessante case en ben benieuwd hoe de schrijvers een lastig te benaderen onderwerp als institutionele racisme gaan behandelen. Al heb ik wel het idee dat ze te veel aan het overreachen zijn de laatste seizoenen. Ik zie liever gewoon interessante rechtszaken en The Good Wife als een advocatenserie met wat zaken ernaast ipv dit soort aanrakingen van maatschappelijke problemen. Ik zie de schrijvers er niet voor aan dat ze dit op een interessante manier zullen afhandelen. Al moet ik wel bekennen dat de manier waarop ze het opgezet hebben wèl perfect is.
pi_157468275
Het personage Howard zou zomaar een knipoog naar Boston Legal kunnen zijn :P
pi_157707449
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 18:52 schreef Djoetma het volgende:

[..]

Ik vind Howard eigenlijk juist interessanter geworden. Immers slaat het natuurlijk nergens op dat ze hem erin hebben gebracht en verder niet gebruiken, iets waar ze (Will en Diane) zelf voor gekozen hebben destijds, en nu het liefst in een kamertje zien blijven. Ik vond dat dat sowieso wat te makkelijk ging destijds.

[..]

Ik denk dat ze dit juist expres hebben gedaan om het punt te maken dat je moeilijk die top tier universiteiten binnen komt wanneer je het geld er niet voor hebt, en daarmee dus ook geen kans hebt om in een top advocatenbureau te komen, ondanks dat je de kwaliteiten misschien wel hebt. Dan is je sociale afkomst dus een glazen plafond.

Punt aan deze kwestie (geïnstitutionaliseerde racisme) is juist dat het niet zo zwart-wit in elkaar steekt. Dus dat ze nu die racismeclaim vanuit dat personage laten komen is dan ook onderdeel van het verhaal. In principe niet terecht ondanks dat er argumenten tegen zijn maar wel iets waar je mee te maken kan krijgen in dit geval. Vind het op zich best een interessant idee, zeker vanuit Diane's opzicht. Haar sympathie lag bij dat vrouwtje, maar nu moet ze zich verdedigen tegen een onterechte claim.

Verder weet je ook niet wat de motieven van dat vrouwtje is. Ze was vooraf immers van plan een video te releasen. Was de sollicitatie überhaupt wel echt? Zo ja, wie gaat er in godsnaam solliciteren met een camera?

[..]

De LSAT is een toelatingstest. Kortom, je sluit alles wat er geleerd is tijdens de studie en alles erbuiten en erna, uit. Verder is het zo dat je ook een rede moet schrijven. Zaken als dit zijn onderhevig aan invloeden die je mee hebt gekregen vanuit je sociale omgeving. Wanneer je van modale komaf bent of zelfs minder, vs. iemand die uit een welgestelde familie komt of zelfs specifiek een advocatenfamilie, ben je dus in het nadeel in het eerste geval omdat je nooit geconfronteerd bent met bepaalde kwesties of situaties en dus het taaltje uit die omgeving dus minder spreekt. Denk aan iemand die gewend is om vanuit een eigen gevoel van gerechtigheid te spreken in plaats van iemand die stelt dat de wet de norm moet zijn (de wet is niet altijd gerechtigheid, denk aan rechtsmisbruik). De tweede groep heeft dan een voordeel.

Overigens wordt dit verschil ook gewoon opgevangen, aangezien je het nog steeds haalt en dus rechten kan gaan studeren, maar de score is dus wel lager. De vraag is in hoeverre het iets zegt over je vermogen vier jaar studeren later.
LSAT's worden doorgaans na je bachelor genomen. Socio-economische achtergrond speelt dan nog steeds een rol, maar hoe verder je van je achtergrond in tijd verwijderd bent, hoe minder dat een rol kan en mag spelen. Als je mij voor de rechtbank verdedigt kan het me weinig schelen of je minder goed bent dan een rijke witte man omdat je een mindere achtergrond hebt terwijl je eigenlijk slimmer bent, ik wil gewoon de beste.

In deze serie pakken ze het gewoon al een paar keer verkeerd aan. Diana's gezeur van dat ze op Cary zouden lijken was gewoon misplaatst en sloeg nergens op. Cary is een witte man uit een gegoed gezin, maar een gezin dat hem op zijn 18de aan zijn lot overlieten. Daarnaast date hij voornamelijk niet blanke vrouwen, begon hij een firm met Alicia en is hij zelf een keer ontslagen omdat hij niet het 'old boys netwerk' had. Oh, en de secretaresse die hij aannam met Alicia was ook zwart.

Of Geneva's claim dat Peter een 'white bias' had. Peter probeert zich te verdedigen, maar 'There are always reasons'. Wat als dat goede redenen zijn?
-Maton mocht blij zijn dat hij nog een baan had na wat hij met Childs had geflikt.
-Wendy was een ramp en om een ramp van een proces niet door te laten gaan een ontslag te noemen... Nam hij haar ook niet aan?
-De ex-militair die hij aannam was zelf ook een minderheid (vrouw, rape victim).
-Tussen haarzelf, Maton en Cary's liefje was de zwarte minderheid iig op het scherm vertegenwoordigd bij de DA's office.
Haar enige solide punt was dat Cary was gepromoot over haar en dat Cary er makkelijk vanaf komt.

Institutioneel racisme is een echt punt, maar in de serie vind ik het matig weergegeven. Als ze nou een paar jaar ouder was geweest en wat ervaring en wat succes had in een kleiner district en ze kiezen de hogere LSATs betere universiteiten, had ze wellicht een punt. Nu is ze gewoon minder en de enige reden om haar een (zeer lucratieve) baan te geven is positieve discriminatie.

[ Bericht 0% gewijzigd door VerdwaasdeVogel2 op 20-11-2015 23:32:25 ]
pi_157708582
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 23:25 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
Socio-economische achtergrond speelt dan nog steeds een rol, maar hoe verder je van je achtergrond in tijd verwijderd bent, hoe minder dat een rol kan en mag spelen.
De fout die je hier maakt is dat je ervan uit gaat dat mensen uit zwakkere sociale groepen net zo goed 'away for college' gaan. Daarnaast is de sfeer/omgeving bij die mindere colleges niet bepaald hetzelfde als in de goede colleges.

Verder zit er een verschil in de mogelijkheden om te kunnen lenen voor verschillende mensen.

quote:
Als je mij voor de rechtbank verdedigt kan het me weinig schelen of je minder goed bent dan een rijke witte man omdat je een mindere achtergrond hebt terwijl je eigenlijk slimmer bent, ik wil gewoon de beste.
Zeker, maar is dat zo op basis van betere cijfers? Het is zeker niet een gegeven dat de beste studenten ook de beste medewerkers zijn en dezelfde groei door maken. Alicia wordt nu ook als een van de beste advocaten gezien terwijl zij er ontzettend lang uit heeft gelegen.

quote:
In deze serie pakken ze het gewoon al een paar keer verkeerd aan. Diana's gezeur van dat ze op Cary zouden lijken was gewoon misplaatst en sloeg nergens op. Cary is een witte man uit een gegoed gezin, maar een gezin dat hem op zijn 18de aan zijn lot overlieten.
Dit vind ik er juist goed aan. Wanneer je een concrete reden neemt waarlangs iets racistisch genoemd kan worden, is het veel te makkelijk en heb je ook een duidelijk goede en slechte kant. Dit moet juist afwezig zijn. Hiermee kun je ook van beiden kanten het punt belichten en de manier waarop er naar gekeken wordt.

quote:
Daarnaast date hij voornamelijk niet blanke vrouwen, begon hij een firm met Alicia en is hij zelf een keer ontslagen omdat hij niet het 'old boys netwerk' had. Oh, en de secretaresse die hij aannam met Alicia was ook zwart.
Totaal niet relevant. Maar ik geloof dat jij in zwart-witte termen denkt en een goede en slechte zijde wil zien? Dat is juist te makkelijk. En ze gaan de hoofdpersonages nooit als antagonist neerzetten en al helemaal niet als racist.

quote:
Institutioneel racisme is een echt punt, maar in de serie vind ik het matig weergegeven. Als ze nou een paar jaar ouder was geweest en wat ervaring en wat succes had in een kleiner district en ze kiezen de hogere LSATs betere universiteiten, had ze wellicht een punt. Nu is ze gewoon minder en de enige reden om haar een (zeer lucratieve) baan te geven is positieve discriminatie.
Dit heeft niets met institutioneel racisme te maken. Jij hebt het over concreet racisme. Institutionele discriminatie gaat over sociale instituten waardoor het voor bepaalde groepen lastiger is om dezelfde rechten en kansen te krijgen. Het heeft dus niet direct te maken met kwade bedoelingen of racistische of anderszins discriminatoire ideeën.

Verder is het ook zo dat diversiteit binnen een organisatie een organisatie ten goede komt. Als je bijv. allemaal mensen neemt met een soortgelijke achtergrond, dan heb je er niets aan, omdat ze allemaal hetzelfde weten en elkaar dus niet kunnen aanvullen.

Wat de inhoudelijke argumenten van Diane waren, weten we natuurlijk niet. Daar hebben ze niets over gezegd. Gewoon concrete affirmative action of zag ze echt wat in haar? Gezien de achtergrond en status van het bedrijf lijkt het het laatste te zijn. Howard koos ook voor haar overigens, maar wat daar de reden voor was, kan van alles zijn.
pi_157709715
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 00:11 schreef Djoetma het volgende:

[..]

De fout die je hier maakt is dat je ervan uit gaat dat mensen uit zwakkere sociale groepen net zo goed 'away for college' gaan. Daarnaast is de sfeer/omgeving bij die mindere colleges niet bepaald hetzelfde als in de goede colleges.

Nee hoor. We hadden het hier over LSAT. Over een persoon die die dus genomen heeft en dus naar college is gegaan. Over mindere kansen om naar dat college te gaan (wat natuurlijk waar is) hadden we het niet, want dat is niet relevant.

Verder zit er een verschil in de mogelijkheden om te kunnen lenen voor verschillende mensen.

Uiteraard. Ik zeg ook nergens dat dat allemaal geen invloed heeft, maar een LSAT wordt genomen na je bachelor, na 3 jaar academisch onderwijs. De invloed van de opleiding van je ouders is dan gewoon minder. Niet niets, maar veel minder.

[..]

Zeker, maar is dat zo op basis van betere cijfers? Het is zeker niet een gegeven dat de beste studenten ook de beste medewerkers zijn en dezelfde groei door maken. Alicia wordt nu ook als een van de beste advocaten gezien terwijl zij er ontzettend lang uit heeft gelegen.

Bij gebrek aan beter, ja. De andere hadden betere scores en een betere universiteit. Zij had niets boven hen behalve haar huidskleur en haar geslacht.

[..]

Dit vind ik er juist goed aan. Wanneer je een concrete reden neemt waarlangs iets racistisch genoemd kan worden, is het veel te makkelijk en heb je ook een duidelijk goede en slechte kant. Dit moet juist afwezig zijn. Hiermee kun je ook van beiden kanten het punt belichten en de manier waarop er naar gekeken wordt.

Mijn punt is juist dat er nu een te duidelijke goede en slechte kant is. Dat meisje is nu gewoon minder, de enige reden om haar te nemen is positieve discriminatie, voor een 1% baan.

Er moet iets zijn wat wellicht niet eerlijk gemeten wordt. Dat zou bijvoorbeeld ervaring versus score/universiteit kunnen zijn. Mensen met mindere socio-economische mogelijkheden zouden dan meer kansen maken omdat er een later 'toetsmoment' is waardoor er meer egalisering van beginposities mogelijk is. Aan de andere kant kan je zeggen: tja, we nemen liever mensen aan met meer potentieel, zij krijgen ook ervaring, maar wij menen dat de universiteit / LSAT een betere basis vormt die moeilijk te vervangen is. Dat is een wellicht interessant punt, vind ik.



[..]

Totaal niet relevant. Maar ik geloof dat jij in zwart-witte termen denkt en een goede en slechte zijde wil zien? Dat is juist te makkelijk. En ze gaan de hoofdpersonages nooit als antagonist neerzetten en al helemaal niet als racist.

Nee, ik denk niet in zwart wit termen, daarom wil ik juist dat dit soort dingen beter gedaan worden. Nu is het voor mij juist te zwart wit.
Natuurlijk is dat relevant. Diana probeert Cary neer te zetten als iemand die voor mensen kiest die op hem lijken. Als een privileged white male die voor andere privileged white males kiest, een deel van het 'old boys network'. Dit gaat compleet in tegen het karakter dat ze van hem hebben neergezet, wat het gewoon een absurd argument maakt. Cary kiest duidelijk de betere kandidaat omdat die beter is.


Mensen die bijvoorbeeld bewust antiracistisch zijn hebben vaak nog sexuele voorkeuren, wat je als een vorm van onbewust residu racisme kan zien. Wat wellicht een signaal is dat er wat onbewust racisme in je zit wat je zou kunnen beinvloeden op andere gebieden. Maar ook dat lijkt niet van toepassing op Cary. Alles wijst erop dat er geen racistisch, bewust of anders, botje in Cary zit, of dat hij liever werkt met mensen die op hem lijken.

[..]

Dit heeft niets met institutioneel racisme te maken. Jij hebt het over concreet racisme. Institutionele discriminatie gaat over sociale instituten waardoor het voor bepaalde groepen lastiger is om dezelfde rechten en kansen te krijgen. Het heeft dus niet direct te maken met kwade bedoelingen of racistische of anderszins discriminatoire ideeën.

Ik weet wat institutioneel racisme is, en nee, daar heb ik het wel over. Ik wil niet dat het meisje beter is en wordt afgewezen omdat ze zwart is, ik wil dat er mogelijke criteria zijn waar zij beter in zou kunnen zijn die wellicht (maar niet zeker en overduidelijk!) ondergewaardeerd worden.

Verder is het ook zo dat diversiteit binnen een organisatie een organisatie ten goede komt. Als je bijv. allemaal mensen neemt met een soortgelijke achtergrond, dan heb je er niets aan, omdat ze allemaal hetzelfde weten en elkaar dus niet kunnen aanvullen.

Soms kan dat zo zijn. Bij niet elke baan speelt dat een even grote rol of is elke vorm van diversiteit evenveel waard. Soms is het helaas niet het geval: bijvoorbeeld voor veel winkels is 'beter' om ondivers wit middeklasse personeel te hebben.
Ik denk dat advocaten hun voornaamste bijdragen leveren in hun werk dat redelijk weinig te maken heeft met hun achtergrond maar meer met hun studie/ervaring in de baan te maken heeft, in dit specifieke geval.


Wat de inhoudelijke argumenten van Diane waren, weten we natuurlijk niet. Daar hebben ze niets over gezegd. Gewoon concrete affirmative action of zag ze echt wat in haar? Gezien de achtergrond en status van het bedrijf lijkt het het laatste te zijn. Howard koos ook voor haar overigens, maar wat daar de reden voor was, kan van alles zijn.

Natuurlijk weten we dat wel. Als Diane betere argumenten had gehad had ze die wel gebruikt. Dat is juist het probleem. Er is geen argument om haar aan te nemen behalve positieve discriminatie.

Dat meisje schreeuwt nu negatieve discriminatie omdat ze geen positieve discriminatie kreeg voor een hele, hele goede baan. Positieve discriminatie heeft een plaats, maar het idee dat je iemand voor zo'n positie daarvoor moet aannemen gaat mij veel te ver.

De enige manier waarop dat interessant is, is als soort van entitlement vanuit een minderheid, maar ik betwijfel of ze dat thema willen gaan behandelen. Dat is een veel te gevoelig (met goede reden) thema dat racisme juist in de hand kan werken.



[ Bericht 1% gewijzigd door VerdwaasdeVogel2 op 21-11-2015 01:37:56 ]
pi_157710177
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 01:20 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
Nee hoor. We hadden het hier over LSAT. Over een persoon die die dus genomen heeft en dus naar college is gegaan. Over mindere kansen om naar dat college te gaan (wat natuurlijk waar is) hadden we het niet, want dat is niet relevant.
De manier waarop je de LSAT's maakt, wat meer is dan alleen een test, wordt beïnvloed door je achtergrond. Zowel je sociale omgeving als de universiteit waar je vandaan komt.
quote:
Uiteraard. Ik zeg ook nergens dat dat allemaal geen invloed heeft, maar een LSAT wordt genomen na je bachelor, na 3 jaar academisch onderwijs. De invloed van de opleiding van je ouders is dan gewoon minder. Niet niets, maar veel minder.
In de VS is het 4 jaar in principe. Maar de LSATs nemen dus niet mee hoe goed je het tijdens je rechtenstudie doet.

Het wordt gebruikt als een soort van intelligentie-score, maar de invloed van de genoemde omgeving wordt daarin niet meegenomen.

quote:
Nee, ik denk niet in zwart wit termen, daarom wil ik juist dat dit soort dingen beter gedaan worden. Nu is het voor mij juist te zwart wit.
Wat bedoel je hiermee? Jij lijkt te zoeken naar een concrete reden waarlangs je kan zeggen dat er sprake is van racisme. Dit noem ik zwart-wit. Dus dat er een concrete aanleiding moet zijn voor de claim om ze racistisch te noemen. Jij vind van wel, ik vind van niet.

quote:
Natuurlijk is dat relevant. Diana probeert Cary neer te zetten als iemand die voor mensen kiest die op hem lijken. Als een privileged white male die voor andere privileged white males kiest, een deel van het 'old boys network'.
Dit is niet waar. Hij kiest volgens Diane voor mensen die op hem lijken en op basis daarvan bepaalde verwachtingen heeft, kijkende naar zichzelf en wat je in de wereld over het algemeen ziet. Diane zegt daarmee niet dat hij racistisch is, maar te weinig buiten het kader kijkt van zijn eigen ervaringen.
quote:
Ik wil niet dat het meisje beter is en wordt afgewezen omdat ze zwart is, ik wil dat er mogelijke criteria zijn waar zij beter in zou kunnen zijn die wellicht (maar niet zeker en overduidelijk!) ondergewaardeerd worden.
Dus een concreet verhaal. Maar zo werkt deze kwestie dus niet.
quote:
Ik denk dat advocaten hun voornaamste bijdragen leveren in hun werk dat redelijk weinig te maken heeft met hun achtergrond maar meer met hun studie/ervaring in de baan te maken heeft, in dit specifieke geval.
Mensen uit verschillende sociale klassen (en andere variërende omgevingen) hebben te maken met verschillende juridische zaken in hun omgeving en daardoor verschillende interesses en ervaringen en focussen. Is ook de reden dat je bepaalde minderheden vaker in voor een bepaald beroep of een bepaalde studie ziet kiezen. NU moet je natuurlijk per persoon wel afwegen of iemand daadwerkelijk die bijdrage heeft. Maar Carey keek duidelijk naar de cijfers en minder naar het kwalitatieve verhaal erachter. Dit wilden (denk ik) ze ook benadrukken met die montage waarin ze allemaal iets zeiden over haar achtergrond op basis van dingen die ze dachten te weten 'tough neighbourhood' en dergelijke.

Maar goed, we zullen zien wat ze hiermee gaan doen. De afgelopen aflevering is het iig niet teruggekomen.
pi_157710548
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 02:06 schreef Djoetma het volgende:

[..]

De manier waarop je de LSAT's maakt, wat meer is dan alleen een test, wordt beïnvloed door je achtergrond. Zowel je sociale omgeving als de universiteit waar je vandaan komt.

LSAT is alleen een test, een hele belangrijke test, maar alleen een test. Ik ontken ook niet dat je achtergrond je beinvloed, alleen de mate waarin en de mate waarin dat relevant is. Op een gegeven moment moet de achterstand ingehaald zijn. Want mensen willen goede advocaten (of docters, of accountants of leraren of wat electriciens.). Dat er uberhaubt iets ingehaald is oneerlijk en een maatschappelijk probleem. Dat neemt echter niet weg dat voor sommige banen/universiteiten je progressie op dat punt relevant is.
[..]

In de VS is het 4 jaar in principe. Maar de LSATs nemen dus niet mee hoe goed je het tijdens je rechtenstudie doet.

Nee, maar er zijn wel cijfergemiddeldes e.d. geloof ik. Die zijn echter niet natiebreed en daarom een stuk subjectiever en variabeler. Je zou een punt kunnen maken dat een bar score misschien eerlijker is, en dat was wellicht interessant geweest.

Het wordt gebruikt als een soort van intelligentie-score, maar de invloed van de genoemde omgeving wordt daarin niet meegenomen.

Nee, omdat die omgeving uiteindelijk steeds minder relevant is. Er kan rekening mee gehouden worden als een soort van potentieel, als een arm iemand minder scoort kan je denken dat dat verschil komt door de achtergrond en dat die persoon even slim/goed is en dat dat verschil opgeheven wordt of verkleind wordt tijdens de opleiding. Op een gegeven moment echter moet dat gedaan zijn. Je kan argumenteren dat een nog later punt beter is, wat ik geen slecht punt vind, ik wilde alleen wel melden LSAT al redelijk laat op je traject is. Het is geen cito score.

[..]

Wat bedoel je hiermee? Jij lijkt te zoeken naar een concrete reden waarlangs je kan zeggen dat er sprake is van racisme. Dit noem ik zwart-wit. Dus dat er een concrete aanleiding moet zijn voor de claim om ze racistisch te noemen. Jij vind van wel, ik vind van niet.

Ik bedoel dat nu te duidelijk het zwarte meisje fout zit.
Er moet spraken zijn van iets dat wellicht racistisch zou kunnen zijn. Iets waarover je debateren. Je geboorte beinvloed je kansen in de VS (overal), goed, dat is duidelijk, daar kan je met een baan bij een firm niet heel vee meer aan veranderen. Daardoor heeft ze geen goed punt.
Had het meisje bijvoorbeeld het gat bij haar bar-score verkleint, kan je argumenteren dat ze ze aan het inhalen is en daarom in de iets langere termijn minstens even goed zal zijn, terwijl je ook kan argumenteren dat er nog steeds een gat is en ze gewoon de beste mensen willen en er geen garantie is dat het gat kleiner wordt. Dit zijn voor mij geen overduidelijke zwart wit punten.
Maar er moet iets meer zijn dan iemand die racisme schreeuwt als er beter gekwalificeerde mensen die wit zijn worden aangenomen.


[..]

Dit is niet waar. Hij kiest volgens Diane voor mensen die op hem lijken en op basis daarvan bepaalde verwachtingen heeft, kijkende naar zichzelf en wat je in de wereld over het algemeen ziet. Diane zegt daarmee niet dat hij racistisch is, maar te weinig buiten het kader kijkt van zijn eigen ervaringen.

Dat is ietsje liever geformuleerd, maar nog steeds hetzelfde. Hij kiest voor witte mannen omdat hij een witte man is. Punt staat nog steeds dat Cary geen voorkeur voor mensen die op hem lijken heeft vertoond in de serie. Aanvankelijk is het Kalinda die tegen Cary zegt dat ze te weinig gemeen hebben, nog een voorbeeld.
Punt staat nog steeds dat als je de naam en de pasfoto verwijderd hij nog steeds voor het betere CV kiest.
Diane heeft een cheap kut argument dat niet strookt bij de Cary uit de serie.


[..]

Dus een concreet verhaal. Maar zo werkt deze kwestie dus niet.

Vaak wel. Zeker in deze context. Hogere gevangenisstraffen voor "zwarte drugs" versus "witte drugs", hogere gevangenisstraffen voor drugs of autodiefstal versus fraude oid (zwarte versus witte misdrijven) maken ook deel uit van institutioneel racisme. Natuurlijk is er ook een nog algemenere aspect: het socio-economische aspect, maar dat is zo algemeen (en niet racisme-specifiek trouwens) en alomvertegenwoordigd dat een casus als een baan bij een law firm daarvoor niet zo geschikt is. Dat gaat meer over natiewijde instituten als het Amerikaanse universiteitssysteem versus het Nederlandse oid.
Daarnaast vind ik het nu een veel concreter verhaal. Meisje is niet goed genoeg en schreeuwt racisme na een ongelukkig interviewtje of twee.
Geen discussierbaar punt, geen inzicht op oneerlijke verborgen normen, gewoon iemand die wellicht een mindere afkomst had en uiteindelijk een minder CV had.


[..]

Mensen uit verschillende sociale klassen (en andere variërende omgevingen) hebben te maken met verschillende juridische zaken in hun omgeving en daardoor verschillende interesses en ervaringen en focussen. Is ook de reden dat je bepaalde minderheden vaker in voor een bepaald beroep of een bepaalde studie ziet kiezen. NU moet je natuurlijk per persoon wel afwegen of iemand daadwerkelijk die bijdrage heeft. Maar Carey keek duidelijk naar de cijfers en minder naar het kwalitatieve verhaal erachter. Dit wilden (denk ik) ze ook benadrukken met die montage waarin ze allemaal iets zeiden over haar achtergrond op basis van dingen die ze dachten te weten 'tough neighbourhood' en dergelijke.

Ik zie dat niet zo bij een advocaat. Een agent/psycholoog oid, zeker, maar zij werken 95% aan zaken voor bedrijen of rijke clienten of class-actions met een heel klein beetje pro bono. Wat voor achtergrond zie je je bij haar voor je dat dat veel voordeel bied? Wellicht als ze wel uit de hood kwam bij sommige criminele zaken?
De 'tough neighborhood' gaf aan dat ze zich getypecast voelde en daar begrijpelijk oncomfortabel mee was en waarom ze wellicht dacht dat er sprake was van racisme. Ironisch is dat ze waarschijnlijk uberhaupt zo ver kwam qua rondes omdat ze een minderheid was en ze haar wel mochten, maar voor betere cijfers/universiteiten kozen.
Wat ik wel sterk vond is de spanning tussen enerzijds niet getypecast willen worden maar anderzijds eigenlijk wel in de vorm van positieve discriminatie.


Maar goed, we zullen zien wat ze hiermee gaan doen. De afgelopen aflevering is het iig niet teruggekomen.

Ik was daar enigszins verbaasd over. Gok dat het nog wel een keertje terug komt.
pi_157710842
strak bezig hoor !
pi_157742309
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 03:33 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
Nee, maar er zijn wel cijfergemiddeldes e.d. geloof ik. Die zijn echter niet natiebreed en daarom een stuk subjectiever en variabeler. Je zou een punt kunnen maken dat een bar score misschien eerlijker is, en dat was wellicht interessant geweest.
Ook niet. Ten eerste is ook dit een momentopname. Verder zijn er verschillen qua staat (weet even niet of ze allemaal uit dezelfde staat kwamen, aflevering is alweer effe geleden) en zijn er ook verschillende manieren waarop je je kan voorbereiden voor een bar exam. Meestal ga je daarvoor een aparte set courses aan (bar review), en die worden weer gegeven door een externe instantie (wat geld kost). Verder heb je verschillen in hoe universiteiten onderwijzen. De meeste verzorgen een pakket dat je voorbereid op de advocatuur. Maar je hebt ook universiteiten die specifiek studenten drillen om die bar exam ook te halen.

Maar boven alles: het is een momentopname. Iemand die goed kan stampen is niet ook creatief of kan een situatie in werkelijkheid ook goed lezen. Ik weet niet of je zelf studeert of gestudeerd hebt aan een uni, maar de mensen met de goede scores tijdens tentamens zijn niet meteen de mensen waar je veel aan hebt tijdens het schrijven van papers of het doen van opdrachten.

quote:
Op een gegeven moment echter moet dat gedaan zijn. Je kan argumenteren dat een nog later punt beter is, wat ik geen slecht punt vind, ik wilde alleen wel melden LSAT al redelijk laat op je traject is. Het is geen cito score.
De LSAT's doe je voordat je rechten gaat studeren. Verder blijft er een verschil. Jij zegt dat het gedaan moet zijn op een gegeven moment. Maar dat moment is niet nadat je van je crappy universiteit af komt.

quote:
Ik bedoel dat nu te duidelijk het zwarte meisje fout zit.
Dit is het punt van dat verhaal dus. Jij zegt dat ze fout zitten omdat er geen sprake is van racisme tijdens het selectieproces. Maar je mist het punt van deze arc. Het gaat om de discussie hoe institutioneel wel of geen ding is, en op welke manier dat wel of niet leeft en welk effect het heeft in relatie tot die zaken.

quote:
Dat is ietsje liever geformuleerd, maar nog steeds hetzelfde.
Het is niet hetzelfde. Het is waarschijnlijk hetzelfde verschil dat ervoor zorgt dat jij niet snapt wat institutioneel racisme is (met alle respect, dit is een gegeven aangezien jij het blijft hebben over racisme, terwijl niemand Carey en David Lee ervan beschuldigd racistisch te zijn.

quote:
Ik zie dat niet zo bij een advocaat. Een agent/psycholoog oid, zeker, maar zij werken 95% aan zaken voor bedrijen of rijke clienten of class-actions met een heel klein beetje pro bono.
Nee, ze doen allerlei zaken. We zien alleen die grote zaken, omdat ze interessanter zijn. Verder gaat het niet alleen over specifieke zaken, maar ook het hebben van simpelweg een ander inzicht op basis van het hebben van een cognitiviteit die anders geconstrueerd is. Maar goed, dit heeft verder niets te maken met de vraag op basis waarvan ze het niet gered heeft. Het is immers niet mijn bedoeling om te zeggen dat ze wel aangenomen had moeten worden.

Verder zien we wel degelijk een paar kleinere zaken voorbij komen vooral in het verleden. Vond ik destijds ook interessanter omdat echt de zaak behandeld wordt. Het was dan ook meer een advocatenserie dan een drama over persoonlijke levens.

Leer trouwens even hoe het quote-systeem hier werkt. Steeds alles copy-pasten is irritant. Je hoeft alleen de dingen van mij in quotation-tags te zetten. Is net zo veel moeite als het vet maken van de delen van jezelf.

[ Bericht 1% gewijzigd door Djoetma op 22-11-2015 17:27:28 ]
  dinsdag 24 november 2015 @ 10:36:59 #161
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_157780491
Grace deze aflevering 😎❤ Echt geweldig. Verder ook een goede case of the week!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_157783864
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 10:36 schreef AlwaysHappy het volgende:
Grace deze aflevering 😎❤ Echt geweldig.
Dat is dan $35k mam :) :{ _O- _O_
pi_157785637
quote:
99s.gif Op dinsdag 24 november 2015 13:17 schreef CrashO het volgende:

[..]

Dat is dan $35k mam :) :{ _O- _O_
Geniaal ja :D
Moest echt lachen bij het plaatsen van al die laptops met kanroorgeluiden, en dan die pop-up met dat gehinnik :D
pi_157793155
Mwah, vind het een beetje nep. Dat typische wegwuiven van Grace terwijl we allemaal wisten dat Alica er anders tegen aan zou kijken als ze wist wie het was. De manier waarop ze uitbelt naar die potentiële klanten met die office-sounds slaat ook nergens op. Alsof een telefoniste op basis daarvan wel of niet iemand doorverbind. Sterker nog, met een dergelijke drukte lijk je meer op een soort van callcenter-medewerker dan iemand die met persoonlijk aandacht een klant probeert te acquireren.

Verder slaat het ook nergens op dat ze het pitchen van Cannings klanten zo verpesten. Waarom zouden ze zich daar niet goed op voorbereiden?

Vond het dan ook een wat saaie aflevering. De case van Diane was wel interessant, maar de manier waarop het uitgewerkt werd viel tegen. Ik ben persoonlijk niet voor te veel drama, maar hier had liever gezien dat ze het werken tegen een groep waar ze in principe haar sympathie heeft liggen nadrukkelijker gevoeld had. Nu werd het meer gegooid op dat ze het wettelijke principe belangrijker vond.
pi_157803469
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 17:21 schreef Djoetma het volgende:
Dit is het punt van dat verhaal dus. Jij zegt dat ze fout zitten omdat er geen sprake is van racisme tijdens het selectieproces. Maar je mist het punt van deze arc. Het gaat om de discussie hoe institutioneel wel of geen ding is, en op welke manier dat wel of niet leeft en welk effect het heeft in relatie tot die zaken.
dat is inderdaad het punt denk ik. ze doen eigenlijk vaak een soort bait en switch om niet in clichés te vervallen als ze maatschappelijk issues voorbij laten komen. in het begin is alles vrij standaard en eigenlijk bloedserieus en plots blijkt de realiteit genuanceerder, complexer of gewoon absurd :P
..///
pi_158234255
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 10:36 schreef AlwaysHappy het volgende:
Grace deze aflevering 😎❤ Echt geweldig. Verder ook een goede case of the week!
Grace is leuk dit seizoen :Y
Spoilers!
  zaterdag 30 januari 2016 @ 18:56:59 #167
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_159522843
Archie krijgt een nieuwe serie ^O^

quote:
The Good Wife's Archie Panjabi to Star in ABC Drama Pilot The Jury

Former Good Wife private eye Archie Panjabi is headed back to the courtroom with a starring role in ABC’s The Jury.

The potential drama series examines the ultimate social experiment that happens thousands of times a day in the U.S.: a person’s fate is placed in the hands of 12 strangers. Described as 12 Angry Men meets the podcast Serial, the project follows a single murder trial a season as seen through the eyes of the individual jurors, exploring the biases and experiences that influence the jurors’ judgment, and how their preconceptions change along the way.

Panjabi will play the show’s central protagonist Kim Dempsey, described as “a force of nature cloaked in a professional demeanor. She’s not interested in making friends, she’s just interested in the truth. She’s a crusader — someone who’s always had/is always looking for a cause. She’s been accused of jumping from cause to cause in the past, and maybe that’s true, but nobody can accuse her of not doing a hell of a job while she was there. When we meet Kim in the pilot, it’s been less than a year since she was ripped from the cause she thought she’d champion until her death.”

VJ Boyd (Justified) and Mark Bianculli penned the script and will serve as EPs alongside CSI vet Carol Mendelsohn.

Panjabi’s six-season run on The Good Wife concluded last May.

Bron
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
  zaterdag 30 januari 2016 @ 19:29:36 #168
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_159523754
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 18:56 schreef BrainOverfloW het volgende:
Archie krijgt een nieuwe serie ^O^

[..]

Ga ik zeker volgen!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_159571572
Duurt 3 en een halve episode, maar eindelijk noemt iemand het de maandenlange affaire/relatie die ze nog na dat telefoontje heeft gehad. Ik vond het zo'n oninteressant nonissue, alleen een reden voor Alicia om verongelijkt te doen.

Die rechters, tja. Ik was altijd al verbaasd over hoe ongelofelijk onprofessioneel en onethisch sommige rechters waren in de serie, die er schijnbaar moeiteloos mee wegkwamen, dus waarom dit niet ook. Zou dat in de werkelijkheid ook zo erg zijn? En vooral zo zichtbaar?
pi_159573020
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 16:27 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
Duurt 3 en een halve episode, maar eindelijk noemt iemand het de maandenlange affaire/relatie die ze nog na dat telefoontje heeft gehad. Ik vond het zo'n oninteressant nonissue, alleen een reden voor Alicia om verongelijkt te doen.
Het is ook onderdeel van de mentaliteitscrisis waar ze in zit dat ze het zo zwaar opneemt. Ze zegt ook dat ze in een fase van 'is dit het leden nu??' zit. Haar evt. relatie met Will had haar daar mogelijk uit kunnen houden en wel een geweldig leven kunnen invullen.

Al moet ik zeggen dat ze dit niet al te best in beeld hebben gebracht. Sowieso vind ik het percentage Alicia-drama echt veel te hoog worden. Ik zou het liefst zien dat ze snel weer teruggaan naar een type serie waarbij het vooral om de zaken gaat. De zaak van Diane was niet bijzonder spannend en iedereen wist wel wat de uitkomst zou zijn. Die investigator is inmiddels ontzettend voorspelbaar met die domme glimlach en laat totaal geen characterdevelopment zien. En nu moet het haar liefje zijn ook met alle relatie-driekhoek-problemen van dien. Nog meer drama, maar dan nu zonder enig karakter.

quote:
Die rechters, tja. Ik was altijd al verbaasd over hoe ongelofelijk onprofessioneel en onethisch sommige rechters waren in de serie, die er schijnbaar moeiteloos mee wegkwamen, dus waarom dit niet ook. Zou dat in de werkelijkheid ook zo erg zijn? En vooral zo zichtbaar?
Hij komt er nu echter ook mee weg. Al is het dus duidelijk dat hij advocaten langs hun cliënten wel degelijk taxeert. Maar ik vraag me af of het dan niet genoeg was om meerdere advocaten op te roepen die kunnen getuigen dat hij dit doet. Feitelijk heeft die dikke advocaat die hem verdedigde ook alles te winnen bij een faire advocaat. En waarom kiest die rechter überhaupt die vent als advocaat? Omdat hij beïnvloedbaar is? Lijkt me een stretch, aangezien het de taak van iedere advocaat is om de zaak voor hem te winnen.
pi_159575609
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 17:15 schreef Djoetma het volgende:

[..]

Het is ook onderdeel van de mentaliteitscrisis waar ze in zit dat ze het zo zwaar opneemt. Ze zegt ook dat ze in een fase van 'is dit het leden nu??' zit. Haar evt. relatie met Will had haar daar mogelijk uit kunnen houden en wel een geweldig leven kunnen invullen.
Tja, ik snap ook wel dat het meer een katalysator is voor dingen die spelen, maar Alicia en Eli zijn te intelligent om niet iig te benoemen dat de inhoud van Eli's bedrog niets heeft verandert op de lange termijn.

quote:
Al moet ik zeggen dat ze dit niet al te best in beeld hebben gebracht. Sowieso vind ik het percentage Alicia-drama echt veel te hoog worden. Ik zou het liefst zien dat ze snel weer teruggaan naar een type serie waarbij het vooral om de zaken gaat.
Drama is altijd een groot onderdeel van de serie geweest. Het begon met Alicia als "the good wife", hoe ze daarmee om ging en de zaken er omheen. Haar huwelijk, het Will gedoe, haar kinderen, haar schoonmoeder, haar tug of war met Eli, de Kalinda vriendschap.
De serie was altijd een combinatie tussen de zaken en het drama en/of de politiek. Het concept in het begin was duidelijk haar persoonlijke ontwikkeling als professional tegenover "saint Alicia/the good wife", het schandaal en het politieke.
Maar goed, het concept is al wel uitgewerkt, dus de kwaliteit van het drama wordt wat minder.
quote:
De zaak van Diane was niet bijzonder spannend en iedereen wist wel wat de uitkomst zou zijn. Die investigator is inmiddels ontzettend voorspelbaar met die domme glimlach en laat totaal geen characterdevelopment zien. En nu moet het haar liefje zijn ook met alle relatie-driekhoek-problemen van dien. Nog meer drama, maar dan nu zonder enig karakter.

[..]

Hij komt er nu echter ook mee weg. Al is het dus duidelijk dat hij advocaten langs hun cliënten wel degelijk taxeert. Maar ik vraag me af of het dan niet genoeg was om meerdere advocaten op te roepen die kunnen getuigen dat hij dit doet. Feitelijk heeft die dikke advocaat die hem verdedigde ook alles te winnen bij een faire advocaat. En waarom kiest die rechter überhaupt die vent als advocaat? Omdat hij beïnvloedbaar is? Lijkt me een stretch, aangezien het de taak van iedere advocaat is om de zaak voor hem te winnen.
Die dikke vent is duidelijk iemand die gewoon in de molen meedraait om zich te onderhouden. Ik denk dat hij liever in het goede boekje komt bij de rechter dan meedoet aan een revolutionaire opschoning van de rechtersbanken dan meer eerlijkheid en ethisch gedrag. Het punt wat ze willen maken is dat rechters onschendbaar zijn doordat ze veel wettelijke bescherming hebben en dat rechters rechters steunen. Advocaten weten dat en willen je dus niet helpen, wat leid tot geen enkele controle op rechters.
Ik herinner me nog een aflevering waarin een rechter tegen Alicia zei dat mannen in zijn rechtszaal broeken droegen en vrouwen rokken, openbaar in een volle rechtszaal. Blijkbaar komen ze overal mee weg.

Die dikke laffe advocaat was trouwens niet gekozen door die rechter als advocaat, hij was een getuige die was opgeroepen. De rechter had die blonde vrouw als advocaat.
pi_159577603
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 18:59 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:

[..]

Tja, ik snap ook wel dat het meer een katalysator is voor dingen die spelen, maar Alicia en Eli zijn te intelligent om niet iig te benoemen dat de inhoud van Eli's bedrog niets heeft verandert op de lange termijn.
Ik zag het meer als dat ze het zag als een persoonlijk verraad door Eli over iets waar hij niets mee te maken zou moeten hebben. Dit gecombineerd het het 'what could have been' gevoel maakt dat ze haar woede daarover op Eli projecteerde. Dat ze het hem nu vergeven heeft en nu, na zich uitgelaten te hebben wat lichtzinniger naar het eea kijkt gaat dan ook niet voor niets samen.

quote:
Drama is altijd een groot onderdeel van de serie geweest. Het begon met Alicia als "the good wife", hoe ze daarmee om ging en de zaken er omheen. Haar huwelijk, het Will gedoe, haar kinderen, haar schoonmoeder, haar tug of war met Eli, de Kalinda vriendschap.
Niet in deze mate. In het begin werden zaken uitgebreid behandeld, vaak met de actualiteit die meegenomen werd. Het was dan ook meer case of the week.

quote:
Die dikke vent is duidelijk iemand die gewoon in de molen meedraait om zich te onderhouden. Ik denk dat hij liever in het goede boekje komt bij de rechter dan meedoet aan een revolutionaire opschoning van de rechtersbanken dan meer eerlijkheid en ethisch gedrag.
Dit denk ik ook. Alleen hoe realistisch is dit? Met die vent aan hun zijde hadden ze die zaak gewonnen en een andere rechter gehad. Dat ze dit nu niet hebben laten gebeuren zorgt dat de status quo behouden wordt. De rechter is nu slechts wat bozer op Alicia. Big deal. Aan die setting verandert dus niets. Een (vooralsnog) luie oplossing dus. Ze willen de bond-court setting niet omzetten en ze willen die rechter niet later terug laten komen om Alicia terug te pakken oid.

quote:
Het punt wat ze willen maken is dat rechters onschendbaar zijn doordat ze veel wettelijke bescherming hebben en dat rechters rechters steunen. Advocaten weten dat en willen je dus niet helpen, wat leid tot geen enkele controle op rechters.
Nee, ze konden niet bewijzen dat hij clienten taxeert en dus kon de rechter uiteindelijk niets anders dan hem vrijspreken. Het was geen kwestie van een rechter vs rechter en bij het leveren van toelaatbaar bewijs zou die rechter (die aangeklaagd werd) zijn immuniteit verloren hebben. Dit gaf de rechter die de zaak behandelde ook aan.

quote:
Die dikke laffe advocaat was trouwens niet gekozen door die rechter als advocaat, hij was een getuige die was opgeroepen. De rechter had die blonde vrouw als advocaat.
Klopt. Ik dacht aan het moment waarop hij opgeroepen wordt als getuige in de malpractice-zaak...
  maandag 8 februari 2016 @ 09:46:17 #173
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_159748357
Serie is officieel gecanceld :( wel verwacht, toch jammer.

http://tvline.com/2016/02(...)on-7-cbs-super-bowl/
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_159748903
Jammer maar de sjeu is er ook wel echt uit.
pi_159751908
ah nee , maar idd dit seizoen kabbelt maar wat aan
pi_159757678
Ik vond het nog wel een waardige watch, maar meer uit gewoonte. Begrijpelijk als de show runners het niet meer willen. En de kwaliteit was inderdaad ook wel tanende en het hangt allemaal een beetje als los zand aan elkaar.
pi_162034237
En dat was hem. De series finale. -O-

En Will was terug *O* *O*

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 09-05-2016 12:05:40 ]
  maandag 9 mei 2016 @ 12:35:48 #178
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_162034940
Ik kijk m vanavond. Ben benieuwd!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_162051071
Ik vond het echt een waardeloze aflevering en einde -O-
pi_162051935
Will was leuk. De rest meh.
pi_162052462
Leuke serie, slap laatste seizoen.
  dinsdag 10 mei 2016 @ 09:40:20 #182
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_162055072
Vond hem prima. Wel beter verwacht. Wat meer closure. Die slap was een mooie parallel met de pilot, net als de rechter en de persconferentie. Serie zelf heeft zo mooi laten zien dat Alicia in de loop van zeven jaar in Peter van toen is veranderd. Maar had wel wat meer closure verwacht. Weten nu niet wat Alicia uiteindelijk echt gaat doen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_162058741
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 09:40 schreef AlwaysHappy het volgende:
Vond hem prima. Wel beter verwacht. Wat meer closure. Die slap was een mooie parallel met de pilot, net als de rechter en de persconferentie.
Die persconferentie zie ik wel. Maar die slap en rechter? Kun je me helpen herinneren wat het parallel is?
quote:
Maar had wel wat meer closure verwacht. Weten nu niet wat Alicia uiteindelijk echt gaat doen.
Dit inderdaad. Het kantoor zit in een transitie, relatie met Diane is verpest, we weten niet of ze voor Peter of Jason gaat...

Ondanks de toevoeging van Will voelde het niet als een serie-finale.
  dinsdag 10 mei 2016 @ 14:09:48 #184
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_162060347
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 12:53 schreef Djoetma het volgende:

[..]

Die persconferentie zie ik wel. Maar die slap en rechter? Kun je me helpen herinneren wat het parallel is?

[..]

Dit inderdaad. Het kantoor zit in een transitie, relatie met Diane is verpest, we weten niet of ze voor Peter of Jason gaat...

Ondanks de toevoeging van Will voelde het niet als een serie-finale.
De rechter die we zagen in de series finale was tevens de allereerste rechter in The Good Wife volgens mij. De pilot begon met een persconferentie. Daarna liepen ze door dezelfde tunnel als de tunnel waar Alicia gister doorheen liep (en geslagen werd). Alicia sloeg Peter toen in het gezicht. Nu kreeg ze die slap dus zelf te incasseren in dezelfde tunnel, waarmee de schrijvers duidelijk wouden maken dat Alicia in de loop van zeven seizoenen is veranderd van het slachtoffer in een dader. Dat ze door die slap wakker is geschud en dus weer haar leven kan proberen te fixen (net als in de pilot). Vond ik wel mooi gedaan.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_162071453
Ok. Dat was wat jammer.... Had er meer van verwacht...
Ja doei.
pi_162072193
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 14:09 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

De rechter die we zagen in de series finale was tevens de allereerste rechter in The Good Wife volgens mij. De pilot begon met een persconferentie. Daarna liepen ze door dezelfde tunnel als de tunnel waar Alicia gister doorheen liep (en geslagen werd). Alicia sloeg Peter toen in het gezicht. Nu kreeg ze die slap dus zelf te incasseren in dezelfde tunnel, waarmee de schrijvers duidelijk wouden maken dat Alicia in de loop van zeven seizoenen is veranderd van het slachtoffer in een dader. Dat ze door die slap wakker is geschud en dus weer haar leven kan proberen te fixen (net als in de pilot). Vond ik wel mooi gedaan.
Ah, thnx. Ik weet trouwens niet of het gaat om het wakkergeschud worden. Ik denk persoonlijk dat het meer iets is dat doorgaat op wat je zelf aangeeft over het zijn van een 'dader'. Acteren gebaseerd op eigen belang en niet meer 'the good wife' spelen (altijd rekening houden met het belang van anderen, zoals ze nu geen rekening hield met Diane en haar man liet optreden), hoewel er natuurlijk wel een soort van hybride vorm schuil gaat in haar (bijv wanneer Peter naar buiten geleid wordt en zij emotioneel roept dat ze haar man niet zo mogen denigreren, ze hem die stropdas omdoet, etc). Misschien dat Peter dat effect gewoon op haar heeft en ervoor zorgt dat ze niet uit dat juk kan breken, terwijl ze dat wel kan wanneer ze van hem af is.

Dat ze op het laatst feitelijk van Peter wegloopt om achter Jason aan te gaan (of hij er nu wel echt was of niet, ze loopt iig van Peter weg), zou je misschien wel kunnen zien als dat ze nu los van Peter is, niet meer 'the good wife', wat ook bevestigd wordt door die klap van Diane. Vervolgens loopt ze weg en doet ze steeds haar kleding goed, als dat ze haar waardigheid in orde heeft gehouden, iets dat Peter door de hele serie uitgestraald heeft, terwijl zijn acties niet navenant zijn.

Zoals gewoonlijk zijn er ook weer een hoop argumenten waarmee je het eea kan tegenspreken, maar dat is bij deze serie altijd het geval en een van de dingen waarom het qua neergezette characters zo goed was. Jammer van het zwakke laatste seizoen, maar het kan natuurlijk niet voor eeuwig door gaan.

Ook ergens jammer dat Khalinda niet weer te zien was op de een of andere manier. Misschien in combinatie met Carey oid. Maar goed, daar waren de betrokkenen waarschijnlijk sowieso te pietluttig voor.
pi_162078241
Laatste seizoen was meh, laatste aflevering iets beter maar al met al heb ik een beetje een sofgevoel. En ik was ook helemaal klaar met Jeffrey Dean Morgan zijn vastgebeitelde grijns.
pi_162078779
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 22:49 schreef Harmankardon het volgende:En ik was ook helemaal klaar met Jeffrey Dean Morgan zijn vastgebeitelde grijns.
Oh, god, 5000x dit inderdaad. Ik begon gewoon een hekel te krijgen aan de acteur, terwijl hij het in Extant en The Walking Dead gewoon goed doet.
pi_162079101
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 22:58 schreef Djoetma het volgende:

[..]

Oh, god, 5000x dit inderdaad. Ik begon gewoon een hekel te krijgen aan de acteur, terwijl hij het in Extant en The Walking Dead gewoon goed doet.
Loopt dat nog? daar moet ik nog steeds mee verder gaan na seizoen 1 :@
Ja doei.
pi_162079311
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 23:01 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Loopt dat nog? daar moet ik nog steeds mee verder gaan na seizoen 1 :@
The Walking Dead wel, Extant niet. The Walking Dead zit hij pas sinds het laatste seizoen in. Feitelijk heeft hij maar één (iconische) scene gedaan, maar vanaf volgend seizoen heeft hij dus wel een belangrijke rol.
pi_162081395
Oh, ik bedoelde extant. Had dat ook geselecteerd, maar pakte niet blijkbaar...
Ja doei.
  Redactie Frontpage woensdag 11 mei 2016 @ 01:02:19 #192
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_162082475
Had het laatste seizoen niet meer gekeken alleen t einde
Goed zo, ze eindigt alleen
  woensdag 18 mei 2016 @ 18:13:13 #193
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_162300211
Ik heb het net ook afgekeken. Dit was wel een prima einde wat mij betreft.
Spoilers!
  donderdag 19 mei 2016 @ 10:08:39 #194
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_162317818
quote:
The Good Wife Spinoff: Official Details on Cast, Time Jump and More

CBS is giving Diane Lockhart’s slap-happy palm plenty of time to heal.
The officially greenlit Good Wife spinoff — starring Christine Baranski (Diane) and Cush Jumbo (Lucca) and set to launch in the Spring 2017 on CBS All Access — will pick up one year following the events of the polarizing May 8 finale, CBS Television Studios announced Wednesday. Diane and Lucca will be joined by “new characters as the story evolves,” per CBS.

Series creators Robert and Michelle King, meanwhile, have recruited Phil Alden Robinson (Field of Dreams) to serve as an EP on the offshoot.

“The quality of The Good Wife has always rivaled anything on television and we’re excited to tell more stories with some of the brilliant characters Robert and Michelle King created,” said David Stapf, President, CBS Television Studios.

“Our original programming strategy for CBS All Access is data-driven and focused on exclusive, premium content that will continue to expand the value of our service to subscribers,” said Marc DeBevoise, Executive Vice President and General Manager, CBS Digital Media. “The Good Wife is consistently one of our most-watched series across digital platforms, and this new series, with the incredible storytellers and marquee talent that have signed on, is a perfect addition to CBS All Access’s premium original programming slate.”

Bron
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
pi_162317842
Ben benieuwd. Als het weer een herhaling van zetten, coups en weetikveelwat wordt haak ik snel af denk ik.
Ja doei.
  donderdag 19 mei 2016 @ 11:10:10 #196
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_162319196
Ik ben ook wel benieuwd. Zag het ook al voorbij komen. Heb er wel vertrouwen in!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_162325778
Waarom zouden ze The Good Wife niet en deze nieuwe serie wèl interessant kunnen maken? Maar goed, misschien dat ik het eens kans geef...
  Redactie Frontpage donderdag 19 mei 2016 @ 15:49:26 #198
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_162325989
Ik had genoeg van die Julia actrice

Diane is tof.
  donderdag 19 mei 2016 @ 15:55:17 #199
262 Re
Kiss & Swallow
pi_162326127
ik vond het eigenlijk wel een erg leuk laatste seizoen, veel actualiteiten in de cases ... spin-off klinkt wel ok dus wie weet of ik dat ga volgen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_162326895
quote:
3s.gif Op donderdag 19 mei 2016 15:55 schreef Re het volgende:
ik vond het eigenlijk wel een erg leuk laatste seizoen, veel actualiteiten in de cases ... spin-off klinkt wel ok dus wie weet of ik dat ga volgen
Veel actualiteiten in de cases? Dit herken ik niet echt. En sowieso maakten de zaken maar in zeer beperkte mate deel uit van het verhaal.
pi_162355299
Spin off zie ik echt helemaal niet zitten.

Diane was wel interessant maar eigenlijk hebben ze die helemaal uitgespeeld. Ze heeft al in coups gezeten, meerdere drama's om haar rechtse man, haar relatie met Will, met Alicia, politieke ambities..., wat willen ze nieuw doen?

Luca was een beetje een non-karakter, meer als klankboord van Alicia en later Jason dan dat ze als persoon iets had, op die fling met die muzikant na. Misschien meer ruimte om te ontwikkelen, maar zeker geen personage dat schreeuwt om een spin off.

Dit klinkt als uitmelken.
pi_162355870
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 15:49 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
Dit klinkt als uitmelken.
Jup.
Dan had ik liever een spin-off gezien rond Louis Canning _O_
Alleen zal Michael meer dan een paar afleveringen per seizoen moeilijk kunnen doen door zijn ziekte ;(
  vrijdag 20 mei 2016 @ 16:47:44 #203
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_162356697
Ik kan me niet voorstellen dat het meer dan een case of the weekshow wordt. Zo heel veel diepgang zit er ook niet in Diane en Lucca. De politiek mist sowieso en dat is de hoofdreden dat ik keek.
Spoilers!
  Redactie Frontpage vrijdag 20 mei 2016 @ 18:53:39 #204
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_162359877
Kom Bob Russel dan ook terug?
  dinsdag 24 mei 2016 @ 10:01:49 #205
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_162455219
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 18:56 schreef BrainOverfloW het volgende:
Archie krijgt een nieuwe serie ^O^

[..]

Serie is niet opgepikt dit seizoen -O- Ze gaan nog wel sleutelen om het in een later seizoen nog een keer te proberen.
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
  donderdag 15 september 2016 @ 00:22:32 #206
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_165331644
quote:
Good Wife Spinoff Sets February Premiere as Robert and Michelle King Formally Take Showunner Reins

Attention, Good Wife fans: Court will reconvene in early 2017.

The in-the-works Good Wife spinoff — starring Christine Baranski (Diane) and Cush Jumbo (Lucca) — will launch earlier than expected — this February — on CBS, before moving exclusively to CBS All Access.

The move comes in conjunction with CBS’ decision to push the launch of Star Trek: Discovery from January to May.

Additionally, Good Wife creators Robert and Michelle King will formally serve as showrunners on the offshoot. Meanwhile, Phil Alden Robinson — who co-wrote the premiere episode with the Kings — will not be involved with the series beyond Episode 1.

With the Kings once again fully immersed in all things Good Wife, it’s probably safe to assume their CBS passion project BrainDead — which wrapped its first season last Sunday — will not be back for a second season.

As previously reported, the spinoff will pick up one year after Diane KO’d Alicia in last May’s Good Wife series finale. And although Julianna Margulies isn’t currently set to appear, Michelle King recently hinted that “we might see Alicia.”

“It’ll be fun to build [the company] anew,” Michelle shared, adding that the currently untitled series will likely feature other familiar faces beyond Diane and Lucca. “But also,” King added, “the thinking is new characters.”

Bron
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
  dinsdag 1 november 2016 @ 13:09:22 #207
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_166344946


quote:
The Good Wife Spinoff Title Revealed

This isn’t half bad. In fact, it’s pretty Good.

CBS’ forthcoming all-digital spinoff of The Good Wife will be titled The Good Fight, it was announced on Monday.

The offshoot — debuting in February 2017 on CBS, before moving exclusively to the network’s streaming service CBS All Access — picks up one year after the events of last May’s polarizing finale and stars Good Wife vets Christine Baranski, Cush Jumbo and Sarah Steele (reprising their respective roles as Diane, Lucca and Marissa).

In the new series, an enormous financial scam has destroyed the reputation of Diane’s goddaughter, Maia (Game of Thrones‘ Rose Leslie), while simultaneously wiping Diane’s savings. Forced out of Lockhart & Lee, they join Lucca at one of Chicago’s pre-eminent law firms.

The ensemble also includes Good Wife newbies Delroy Lindo (Chicago Code), Paul Guilfoyle (CSI), Bernadette Peters (Smash) and the just-cast Erica Tazel (Justified).

Good Wife creators Robert and Michelle King return as showrunners and EPs on The Good Fight. Longtime Good Wife director Brooke Kennedy, meanwhile, is set to helm the premiere.

Bron
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
  dinsdag 1 november 2016 @ 13:21:33 #208
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_166345178
Ben wel benieuwd! Wel jammer dat ze het niet gewoon op CBS zelf uitzenden, maar ach.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  dinsdag 8 november 2016 @ 11:21:12 #209
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_166496175
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 18:53 schreef SunChaser het volgende:
Kom Bob Russel dan ook terug?
:Y

quote:
The Good Fight: Gary Cole's Kurt Returning for Good Wife Spinoff

After a long day fighting The Good Fight, Christine Baranski’s Diane Lockhart will have a fine mustache to come home to.

Gary Cole will recur on CBS All Access’ spinoff of The Good Wife, TVLine has learned, reprising the role of Diane’s husband Kurt McVeigh.

Of course, it might be a bit premature to refer to Kurt as Diane’s husband. As you may recall, Kurt was forced to disclose details of his affair in court on The Good Wife series finale (hence that slap!), so the couple’s future technically remains in question.

Also appearing on The Good Fight are returning favorites Cush Jumbo and Sarah Steele, as well as new additions Rose Leslie, Delroy Lindo, Bernadette Peters and Paul Guilfoyle. The spinoff premieres in Feb. 2017 on CBS, before moving exclusively to CBS All Access, the network’s streaming service.

Bron
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
  donderdag 8 december 2016 @ 02:14:50 #210
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_167182239
quote:
The Good Fight Premiere Date Set

Reserve your ringside seat now: The Good Fight will commence in roughly two months.

CBS has announced that its all-digital Good Wife spinoff will make its broadcast debut on Sunday, Feb. 19 at 8/7c. The premiere will bow simultaneously on the network’s streaming service CBS All Access, which will exclusively host all of Season 1’s remaining episodes. And we repeat: Following premiere night, all new episodes will be available on subsequent Sundays only on CBS All Access.

Bron
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
  zaterdag 17 december 2016 @ 02:13:13 #211
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_167388312
quote:
Carrie Preston Joins Good Wife Spinoff, Reprising Role as Elsbeth Tascioni

Elsbeth Tascioni is climbing back into the legal ring!

Good Wife favorite Carrie Preston is joining spinoff series The Good Fight for multiple episodes, TVLine has confirmed. She will reprise her role as socially-stunted attorney Elsbeth for multiple episodes.

Bron
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
  zaterdag 17 december 2016 @ 10:56:06 #212
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_167389947
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2016 02:13 schreef BrainOverfloW het volgende:

[..]

Las het gisteravond, cool! Daar zat ik nog op te wachten.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  zondag 18 december 2016 @ 23:29:55 #213
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_167434602
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
  maandag 19 december 2016 @ 11:46:49 #214
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_167440114
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_167492901
Dat ziet er veel belovend uit!
  vrijdag 23 december 2016 @ 09:29:32 #216
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_167545601
quote:
Good Wife Spinoff EPs Tease Filthy Fight: 'Diane Is Going to Swear'

This is going to be %&@#ing awesome.

Good Wife creators Robert and Michelle King will be taking full advantage of CBS All Access’ decidedly looser restrictions when spinoff series The Good Fight premieres in February. For starters, Christine Baranski‘s delightfully no-nonsense Diane will at long last be able to channel her inner George Carlin.

“Oh yeah, Diane is going to swear,” Robert King tells TVLine, exclusively. “There is nothing quite like hearing Christine Baranski swear.”

And given the inciting incident that jump starts the Good Wife offshoot, Diane will have no shortage of reasons to drop an F-bomb or two. As previously reported, The Good Fight picks up one year after the events of last May’s finale and finds Diane forced to start over at one of Chicago’s pre-eminent law firms (where Cush Jumbo’s Lucca also works) after a huge financial scam has wiped out her entire savings and destroyed the reputation of her goddaughter Maia (played by Game of Thrones actress Rose Leslie).

The Good Fight will make its broadcast debut on Sunday, Feb. 19 at 8/7c. The premiere will bow simultaneously on the network’s streaming service, which will exclusively host all of Season 1’s remaining episodes (on subsequent Sundays).

The full-time cast also includes fellow Good Wife fave Sarah Steele (Marissa), as well as franchise newbies Delroy Lindo (Chicago Code), Paul Guilfoyle (CSI), Bernadette Peters (Smash), Justin Bartha (The New Normal) and Erica Tazel (Justified). A number of Good Wife alums will appear on a guest-star basis, including Gary Cole (Kurt), Carrie Preston (Elsbeth), Michael Boatman (Julius), Zach Grenier (David) and Jerry Adler (Howard).

Bron
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
  dinsdag 10 januari 2017 @ 12:37:46 #217
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_168026480

Uitgebreide trailer O+
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  dinsdag 10 januari 2017 @ 13:16:05 #218
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_168027129
quote:
Zin in *O*
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
  dinsdag 10 januari 2017 @ 13:22:52 #219
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_168027225
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 13:16 schreef BrainOverfloW het volgende:

[..]

Zin in *O*
Helaas niet veel FOKkers die TGW gekeken hebben/TGF gaan kijken volgens mij. Zonde, want ik vond het altijd van onwijs hoge kwaliteit, zelfs het einde, waar niet iedereen dol op was :P
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  dinsdag 10 januari 2017 @ 13:25:58 #220
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_168027289
Het staat op Netflix nu dus met een beetje werk kan je vast wel meer mensen enthousiasmeren.

De serie heeft het nadeel van een slechte titel, daardoor heb je niet het idee naar een goede advocatenserie te gaan kijken.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  dinsdag 7 februari 2017 @ 13:42:03 #221
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_168733172
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
pi_168734143
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 13:25 schreef Dagonet het volgende:
Het staat op Netflix nu dus met een beetje werk kan je vast wel meer mensen enthousiasmeren.

De serie heeft het nadeel van een slechte titel, daardoor heb je niet het idee naar een goede advocatenserie te gaan kijken.
Oh? :o Niet op UK netflix :o OF bedoel je ' gewoon ' the good wife' ?
Ja doei.
  dinsdag 7 februari 2017 @ 16:39:16 #223
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_168736552
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 14:37 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Oh? :o Niet op UK netflix :o OF bedoel je ' gewoon ' the good wife' ?
Gewoon The Good Wife gok ik, want The Good Fight is nog niet eens begonnen en is enkel beschikbaar op CBS all access :)
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_168741982
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 16:39 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Gewoon The Good Wife gok ik, want The Good Fight is nog niet eens begonnen en is enkel beschikbaar op CBS all access :)
Ah, ik dacht al, wat heb ik gemist :o

Ik dacht dat de Good Fight trouwens in Januari zou beginnen, maar ik ben een beetje en chaos op 't moment, dus dat zal wel aan mij liggen :P
Ja doei.
  dinsdag 7 februari 2017 @ 20:36:10 #225
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_168742235
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 20:29 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ah, ik dacht al, wat heb ik gemist :o

Ik dacht dat de Good Fight trouwens in Januari zou beginnen, maar ik ben een beetje en chaos op 't moment, dus dat zal wel aan mij liggen :P
Ik volg ook zoveel dat ik soms in de war raak :@
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_168742815
Bij mij is het meer werk. Ik volg echt veel te weinig op het moment :@ al is dat ergens maar goed ook :X
Ja doei.
pi_169245099
The Good Fight is echt geweldig!! Aanrader!
pi_169245667
De eerste aflevering was moeilijk om af te kijken. Daarna is het een stuk beter. Toch vond ik het origineel leuker.
  donderdag 2 maart 2017 @ 20:46:02 #229
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_169249464
Nog te vroeg voor mij om te zeggen welke serie beter is, maar het verschil is erg klein, want ik zit elke week te genieten weer!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_169254269
Is weer leuk *O*
pi_169328074
Net Ep 1 gekeken. Ziet er goed uit en ik zit er meteen in. Nu kijken of ik ergens ep 2 kan vinden.

Moeten we er een eigen topic voor gaan openen? of deze hernoemen?
pi_169328116
Oeh, is het al begonnen? Vanavond meteen even downloaden :9

Apart topic, misschien? Ligt aan de populariteit misschien? Even tijdelijk hernoemen naar The Good Wife & Fight ofzo?
Ja doei.
pi_169328124
Hoe ik het zie zijn er al 4 uit. Alleen staat bij mijn gebruikelijke alleen ep 1 erop. :(

Edit: ah de piraten zijn weer goed bezig geweest ^O^
pi_169328164
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 12:57 schreef motorbloempje het volgende:
Oeh, is het al begonnen? Vanavond meteen even downloaden :9
3 weken geleden al :P

Serie kijkt wel prima weg. Kwa cases en uitwerking is het echt precies hetzelfde als TGW :Y
pi_169328172
Ah, ik ben nogal off the grid met nieuwe dingen volgen de afgelopen weken door drukte. :@
Ja doei.
  maandag 6 maart 2017 @ 13:03:21 #236
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_169328175
*in de download zet*

Ik vond TGW echt ontzettend goed, dus ben benieuwd.
  maandag 6 maart 2017 @ 16:26:08 #237
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_169332025
Eerste vier afleveringen inmiddels al geweest inderdaad. Top tot nu toe. Vooral dat Marissa een grotere rol heeft gekregen vind ik leuk O+ En terugkerende gast personages ook van TGW.

Verder zou een title change (zoals bloempje benoemde) inderdaad wel handig zijn *O*
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_169341403
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 16:26 schreef AlwaysHappy het volgende:
Eerste vier afleveringen inmiddels al geweest inderdaad. Top tot nu toe. Vooral dat Marissa een grotere rol heeft gekregen vind ik leuk O+ En terugkerende gast personages ook van TGW.

Verder zou een title change (zoals bloempje benoemde) inderdaad wel handig zijn *O*
Ja dat vind ik echt heel goed gedaan. Je blijft in ieder geval wel in de sfeer van TGW ^O^
pi_169346711
Afleveringen gedownload, maar kan vanavond pas beginnen met kijken.. want Mr.Mo kijkt ook mee ;( :')

En ik ga niet Netflix Cheaten op hem! :D
Ja doei.
  dinsdag 7 maart 2017 @ 11:08:54 #240
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_169348210
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 09:25 schreef motorbloempje het volgende:
Afleveringen gedownload, maar kan vanavond pas beginnen met kijken.. want Mr.Mo kijkt ook mee ;( :')

En ik ga niet Netflix Cheaten op hem! :D
Altijd mooi om zo'n goede monogame relatie te zien 😉
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_169366076
Ik was al fan van TGW, maar TGF vind ik ook geweldig. Het is alsof de serie doorloopt maar dan zonder Alicia. Blijft nog steeds erg sterk.

Vond die jonge advocaat (kan even niet op haar naam komen) in Game of Thrones bloedirritant dus was daar een beetje bang voor maar in TGF is ze leuk. '

Marissa is ook *O* . Ik mis alleen Eli Gold.
pi_169366261
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 08:17 schreef Michellee het volgende:
Vond die jonge advocaat (kan even niet op haar naam komen) in Game of Thrones bloedirritant
Rose Leslie (Maia Rindell in TGF, Ygritte in GOT) O+
  woensdag 8 maart 2017 @ 11:24:43 #243
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_169368493
Vind haar in TGF ook leuker dan in GoT eigenlijk.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_169381497
Eens met jullie, wat een leuke serie *O*

De 1e aflevering was om even los te weken van TGW, waarin Alicia en Will nog benoemd werden. Ik zat al snel in het nieuwe verhaal en mis Alicia echt totaal niet. Verder komt alles wel bekend voor, zoals de muziek en de manier van filmen, maar net in een nieuw jasje. De terugkerende rollen zijn fijn en Marissa uiteraard!
Love it O+
pi_169383516
Ik hoop dat Eli nog een keer langskomt *O*
pi_169384444
Net de eerste ep gekeken. _O_ Is het al morgen? :9 dan kunnen we weer verder.
Ja doei.
pi_169391639
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 22:54 schreef Harmankardon het volgende:
Ik hoop dat Eli nog een keer langskomt *O*
Of Elsbeth *;
  donderdag 9 maart 2017 @ 14:02:06 #248
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_169391929
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 13:50 schreef Juweel het volgende:

[..]

Of Elsbeth *;
Elsbeth gaat sowieso terug komen.
Carrie Preston Joins Good Wife Spinoff, Reprising Role as Elsbeth Tascioni

Ben ook erg te spreken over The Good Fight. Is een mooi opvolger aan het worden ^O^
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
  Moderator donderdag 9 maart 2017 @ 14:56:40 #249
9859 crew  Karina
Woman
pi_169392873
TT aangepast, volgens mij klopt ie zo ;)
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_169392925
quote:
99s.gif Op donderdag 9 maart 2017 14:56 schreef Karina het volgende:
TT aangepast, volgens mij klopt ie zo ;)
:* *O*
Ja doei.
  donderdag 9 maart 2017 @ 18:43:08 #251
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_169396660
quote:
99s.gif Op donderdag 9 maart 2017 14:56 schreef Karina het volgende:
TT aangepast, volgens mij klopt ie zo ;)
Ik dacht dat die al was aangepast 😱 Had het in FB gevraagd en was veranderd. Sowieso bedankt! 👍
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator donderdag 9 maart 2017 @ 18:46:14 #252
9859 crew  Karina
Woman
pi_169396709
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2017 18:43 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik dacht dat die al was aangepast 😱 Had het in FB gevraagd en was veranderd. Sowieso bedankt! 👍
Stond een titeltje teveel in. Wilde nog zeggen: je had het zelf wel mogen doen :') Maar dat kan niet meer. Heb ook nog een kapot plaatje uit de OP weggehaald, sorry weet niet wie want ik kijk dit niet.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  donderdag 9 maart 2017 @ 19:46:07 #253
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_169398373
quote:
99s.gif Op donderdag 9 maart 2017 18:46 schreef Karina het volgende:

[..]

Stond een titeltje teveel in. Wilde nog zeggen: je had het zelf wel mogen doen :') Maar dat kan niet meer. Heb ook nog een kapot plaatje uit de OP weggehaald, sorry weet niet wie want ik kijk dit niet.
Sowieso top, thanks 👍
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_169477893
Elsbeth _O_ _O_
  maandag 13 maart 2017 @ 11:26:32 #255
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_169479464
quote:
99s.gif Op maandag 13 maart 2017 09:39 schreef CrashO het volgende:
Elsbeth _O_ _O_
Dit dus ja. Topaflevering weer! Grappig hoe ze zo om Alicia heen draaien. Telkens net niet zeggen hoe het met haar gaat 😋 Nu al zin in volgende week.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_169479525
Oeh, weer even downloaden, morgen kijken denk ik pas, Hebben ook nog Homeland en TWD. :@
Ja doei.
pi_169497484
Was weer leuk *O*
  woensdag 15 maart 2017 @ 13:50:31 #258
211083 Angelof9
I must go first
pi_169534822
Ik vind het zoveel leuker zonder die tut Alicia :D
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_169534862
Elsbeth O+ O+
Ja doei.
pi_169535040
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:50 schreef Angelof9 het volgende:
Ik vind het zoveel leuker zonder die tut Alicia :D
Ik ergerde me eigenlijk constant aan die achterlijke pruik die ze droeg in de serie. puur om er meer "mid-american" uit te zien.

Zonder haar is het wel een stuk beter meteen ja :Y Al mogen ze ook nog wel een manier zoeken om Canning (Michael J Fox) er weer in te krijgen. ^O^

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 15-03-2017 14:00:26 ]
  woensdag 15 maart 2017 @ 15:33:28 #261
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_169536942
Ik mis haar soms wel een beetje :@ , al was ze nooit mijn favoriet. Het was wel een enorm goede actrice vind ik :Y voornamelijk de eerste seizoenen vond ik de balans prima, maar vooral seizoen 6 was te veel Alicia. Dus ja, vergeleken met de latere seizoenen (al vond ik seizoen 7 weer wat beter) mis ik haar nu niet nee :P
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  woensdag 15 maart 2017 @ 19:37:58 #262
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_169542860
quote:
The Good Fight Renewed for Season 2

CBS All Access is hunkering down for a protracted Fight.

The Eye network’s upstart streaming offshoot has renewed The Good Fight for a second season. Although CBS has not released any hard data about The Good Wife spinoff’s viewership for its first five episodes, CBS Interactive CEO Marc DeBevoise says the reaction from subscribers has thus far been “phenomenal,” adding, “This series and its characters are just beginning and we can’t wait to see where Robert and Michelle King, their creative team and the amazing cast take The Good Fight next.”

The new season is slated to bow in early 2018.

Bron
*O*
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
  woensdag 15 maart 2017 @ 19:54:47 #263
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_169543383
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 19:37 schreef BrainOverfloW het volgende:

[..]

*O*
Wou het ook net posten hier. Goed nieuws _O_
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_169544294
Yay!
Ja doei.
pi_169558963
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:50 schreef Angelof9 het volgende:
Ik vind het zoveel leuker zonder die tut Alicia :D
Dat dus. Alles was altijd moeilijk enzo :N Nu is het een lekkere frisse serie en ik vind het ook erg tof om Diane wat persoonlijker te leren kennen. En Lucca is sowieso tof!
pi_169585894
Las net in een interview met Alan Cummings dat Eli wrsch niet terugkomt. Hij is bezig met een andere pilot, en als die opgepikt wordt dan is 't zeker. ;(
Ja doei.
pi_169802079
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:51 schreef motorbloempje het volgende:
Elsbeth O+ O+
+1 Precies mijn gedachte toen ze in beeld kwam O+
ik liep een paar afleveringen achter

En hoera voor seizoen 2 *O*
  zondag 26 maart 2017 @ 23:12:56 #268
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_169804079
Fantastische aflevering weer O+ Hele cast vind ik zo leuk! *O*
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_169811494
Elsbeth is zo fucking cool :D _O-

Lijkt me een heerlijke rol om te spelen :P
pi_169816794
Maia praat alsof ze zich in haar lip verslikt ofzo. Kan me moeilijk concentreren op wat ze zegt.

En die partners van de firm vind ik ook niet zo. Vooral die vrouwlijke.

Verder leuke cast.
  woensdag 12 april 2017 @ 23:05:48 #271
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_170182269
Komende zondag alweer de finale. Gaat snel zo. En dan wachten tot seizoen 2 volgend jaar ;(
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_170213053
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 23:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
Komende zondag alweer de finale. Gaat snel zo. En dan wachten tot seizoen 2 volgend jaar ;(
Jammer he, wat een heerlijke serie. Hadden ze er nou maar 22 ingepland :(
  vrijdag 14 april 2017 @ 13:55:44 #273
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_170214029
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 13:08 schreef Juweel het volgende:

[..]

Jammer he, wat een heerlijke serie. Hadden ze er nou maar 22 ingepland :(
Ja, gaat veel te snel zo -O-
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_170214201
Zijn er voor seizoen 2 wel meer afleveringen besteld? :o
Ja doei.
  vrijdag 14 april 2017 @ 14:06:48 #275
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_170214257
Nog niet bekend, maar zal wel weer 10 zijn.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_170214262
;( ik wil meer!
Ja doei.
  maandag 17 april 2017 @ 12:21:46 #277
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_170281985
En toen was t alweer voorbij ;( Had al wel verwacht dat Maia's pa haar onder de bus zou gooien. Zo van ''oh, maar vijf jaar, nou, dan ga ik niet 35 jaar de bak in''. Benieuwd hoe dat verder gaat volgend seizoen. Net als Marissa's wens om private detective te worden etc. Blij dat Diane Kurt weer iets meer binnen liet :Y

En een interview met de creators over seizoen 2:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_170283140
Net de ep gekeken (lang leve tweede paasdag). En potdomme zeg, nu weer zo lang wachten :(
Ja doei.
pi_170290175
Ik had niet verwacht dat deze serie zo goed zou zijn, maar vond het echt geweldig. Goede cast en goed verhaal. Hopelijk in seizoen 2 meer afleveringen :9
pi_170290440
Ik was echt benieuwd hoe ze alles seizoensfinale-waardig konden eindigen maar het is gelukt.
pi_170384404
Ben nu aflevering 9 aan het kijken. Colin Sweeney *O*
  woensdag 3 mei 2017 @ 00:06:33 #282
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_170646709
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 18:57 schreef Fuchsia_roze het volgende:
Hopelijk in seizoen 2 meer afleveringen
Het worden er 13
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
  woensdag 3 mei 2017 @ 00:12:57 #283
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_170646821
quote:
Wou het ook net posten. Goed nieuws! _O_
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  dinsdag 12 december 2017 @ 21:42:48 #284
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_175681507
quote:
The Good Fight Sets Season 2 Premiere Date on CBS All Access

The Good Fight will be back in session in less than three months.

CBS All Access announced Tuesday that the Good Wife spinoff’s 13-episode second season will launch on Sunday, March 4, 2018. Same situation as Season 1: New episodes will be available weekly on Sundays only to CBS All Access subscribers.

Bron
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
  dinsdag 12 december 2017 @ 21:45:57 #285
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_175681619
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 21:42 schreef BrainOverfloW het volgende:

[..]

*O*
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_175683437
Yay!
Ja doei.
pi_175683480
*O* *O*
  zaterdag 10 februari 2018 @ 21:29:31 #288
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_177093288
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
  zaterdag 10 februari 2018 @ 22:30:12 #289
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_177094834
Zin in! Zag de trailer vorige week al ergens voorbij komen, tof! Thanks voor t posten :D
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  zaterdag 10 februari 2018 @ 23:11:32 #290
211083 Angelof9
I must go first
pi_177095818
Exciting!!! :D
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_177097351
Oooooh! *O*
Ja doei.
pi_177130132
Ik heb er gin in!! *O* *O* *O* *O*
  dinsdag 27 februari 2018 @ 21:50:34 #293
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_177491738
Bijnaaaa *O*
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  zondag 4 maart 2018 @ 12:09:37 #294
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_177597693
En weer begonnen *O* *O*
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_177598281
Oeh, thanks, net even binnengehaald _O_ .
Mijn TV-kalender zei morgen :{w
  zondag 4 maart 2018 @ 12:44:40 #296
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_177598439
quote:
99s.gif Op zondag 4 maart 2018 12:36 schreef CrashO het volgende:
Oeh, thanks, net even binnengehaald _O_ .
Mijn TV-kalender zei morgen :{w
Komt omdat normale series zondagavond worden uitgezonden in de VS, waardoor wij het eigenlijk pas morgen zouden kunnen kijken. Omdat Good Fight gestreamed wordt en 's ochtends al online wordt gegooid hebben wij er ook al vandaag profijt van O+
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_177904209
Ah, *O* ik loop achter.

Wat betekend dat ik 3 afleveringen achter elkaar kan kijken *O*
pi_177912856
Mocht er iemand Videoland hebben: ook daar te zien op maandag.
pi_178023103
Heerlijk deze serie *O*
  donderdag 22 maart 2018 @ 22:35:24 #300
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_178023900
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 22:07 schreef Yashaaaaa het volgende:
Heerlijk deze serie *O*
Eens ^O^
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  vrijdag 27 april 2018 @ 23:23:54 #301
131278 moemoe
#teampanda
pi_178783429
Kijkt iemand dit nog?

Ik vind de serie heerlijk actueel _O_. Leerzaam ook.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')