abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144776324
Al die loze kreten. Wanneer ben je een fundamentalist? Waarom wordt hier gekozen voor het begrip "fundamentalist"? Zodat lieden als Wilders het kunnen verdraaien en in een andere context kunnen presenteren.

Daarnaast, potentieel gewelddadig? Iedereen heeft de potentie om gewelddadig te zijn. Misschien dat je kinderen en ouderen uitsluiten, alhoewel.
pi_144776333
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 23:44 schreef admiraal_anaal het volgende:
Geweldig :')_!
Als Brandpunt als onderwerp had dat 40% van de PVV aanhangers kruizen branden en geweldadig kunnen worden zouden hier geen vragen en details van een onderzoek komen......

Alles om maar de andere kant op te kijken en hard roepen: niks aan de hand en gewoon doorgaan :')
Wat is er in godsnaam mis met de vraag om de inhoud van dat onderzoek?

Wie heeft het hier over "niks aan de hand en gewoon doorgaan?"
pi_144776356
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 23:56 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Admiraal zit in de calimero-rol.
pi_144776385
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 23:56 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

"Heb er nu een beetje een "het-zal-wel-gevoel" bij."
Jij dus, pikkie.
Je moet gewoon het marokkanen probleem onder ogen zien.
pi_144776466
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 23:24 schreef J0kkebr0k het volgende:
Verder vindt 65% van de ondervraagden dat de religieuze wet belangrijker is dan de wetten van het land van verblijf.
Dat vind ik ook altijd een rare vraag omdat het suggereert dat er een tegenstelling zou moeten bestaan. Als ik gelovig was en er zou een god zijn, volgens mij, die kan bepalen of ik eeuwig in de hemel zou komen of in de hel zou ik dat ook belangrijker vinden dat de Nederlandse wet. Het zou me niet weerhouden om beide wetten na te leven.
pi_144776642
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2014 23:57 schreef RetRy32 het volgende:

[..]

"Heb er nu een beetje een "het-zal-wel-gevoel" bij."
Jij dus, pikkie.
Je moet gewoon het marokkanen probleem onder ogen zien.
Rot op teringtrol.
pi_144776648
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 23:59 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat vind ik ook altijd een rare vraag omdat het suggereert dat er een tegenstelling zou moeten bestaan. Als ik gelovig was en er zou een god zijn, volgens mij, die kan bepalen of ik eeuwig in de hemel zou komen of in de hel zou ik dat ook belangrijker vinden dat de Nederlandse wet. Het zou me niet weerhouden om beide wetten na te leven.
Lijkt me vrij logisch idd.
pi_144776738
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 23:59 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

En wat nu als die wetten in jouw ogen in strijd met elkaar zijn en dus feitelijk botsen?
pi_144776778
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 00:06 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

En wat nu als die wetten in jouw ogen in strijd met elkaar zijn en dus feitelijk botsen?
Wees concreet. Geef reële voorbeelden.
pi_144776810
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 00:03 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Rot op teringtrol.
Ik pak je gewoon aan met je kutposts vol met onzin en dan speel je het op de man.
Goedkoop scoren heet dat.
pi_144776861
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 00:07 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Wees concreet. Geef reële voorbeelden.
Het is een vraag die ik stel. Geen bewering... :')
pi_144776870
Net het stukje van Koopmans gekeken. Die man kletst uit zijn nek. Zoals ik al vermoedde, hanteert hij de term "fundamentalistisch wereldbeeld" om een vergelijking met radicalen/jihadisme te maken. Alsof fundamentalistische ideeën hebben, direct gelijk staat aan geradicaliseerd.

Hij vergelijkt appels met peren en trekt vervolgens op basis van de peren een conclusie.

Later in zijn verhaal zwakt hij het weer af naar een "voedingsbodem" voor radicalen.

Waardeloze vent met, ik vermoed, een politieke agenda.
pi_144776882
quote:
10s.gif Op maandag 22 september 2014 00:10 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Het is een vraag die ik stel. Geen bewering... :')
Stel je vraag concreet. Geef een concreet voorbeeld als je een concreet antwoord wil. :')
pi_144776891
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2014 00:08 schreef RetRy32 het volgende:

[..]

Ik pak je gewoon aan met je kutposts vol met onzin en dan speel je het op de man.
Goedkoop scoren heet dat.
:')

Ga jij maar snel een meisje op haar bek stompen.
pi_144776986
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 00:10 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Stel je vraag concreet. Geef een concreet voorbeeld als je een concreet antwoord wil. :')
Welke wet zou je naleven als blijkt dat op een of meerdere punten de religieuze wet in strijd is met de wet in het land waar je leeft?

Concreet genoeg voor u meneer?
pi_144777037
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 00:14 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Welke wet zou je naleven als blijkt dat op een of meerdere punten de religieuze wet in strijd is met de wet in het land waar je leeft?

Concreet genoeg voor u meneer?
Nee, je stelt dezelfde vraag, maar met andere woorden.

Geef voorbeelden van "punten".
pi_144777058
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 00:11 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

:')

Ga jij maar snel een meisje op haar bek stompen.
Weet zo'n afleidingsmanoeuvre.
Triest.
pi_144777108
Ben blij dat een ander dit topic heeft geopend. Hoef ik het niet te doen. De reportage in Brandpunt hopelijk wellicht de ogen van de nodige mensen die nu nog de kop in het stand steken of blijven hangen in achterhaalde politiek-correcte taal.
pi_144777123
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 00:15 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Nee, je stelt dezelfde vraag, maar met andere woorden.

Geef voorbeelden van "punten".
Morgen misschien. Nu geen zin in. Je geeft maar antwoord, of niet.
  maandag 22 september 2014 @ 00:20:13 #45
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_144777154
Ik ben het eens met de vraag om meer duidelijkheid wat betreft het onderzoek, maar op het eerste gezicht zijn de nu al gegeven resultaten vrij schokkend. Bijvoorbeeld dat meer dan de helft geen homoseksuele vrienden wil hebben is gewoon een duidelijk antwoord, en één die niet in de huidige Nederlandse maatschappij past. Hetzelfde geldt voor het belangrijker vinden van religieuze regels dan van nationale wetten.

Wat betreft het willen vernietigen van de Islam: Nou, graag.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  maandag 22 september 2014 @ 00:21:02 #46
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_144777174
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2014 23:21 schreef RetRy32 het volgende:
Ik denk dat meer dan 10 procent van de autochtonen ook potentieel gewelddadig zijn.
Ja, dat is wat de policor kneusjes altijd gelijk roepen. Lastig gevallen door een Marokkaan? NOU BLANKE MANNEN DOEN DAT OOK HEUR! :')
pi_144777186
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 23:40 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Nee inderdaad. Op zijn minst zeer slecht van Brandpunt om de inhoud van de vragen te verzwijgen. Stemmingmakerij?
Dit is onzin. In de uitzending werden letterlijk een aantal vragen plus bijbehorende antwoorden behandeld. De onderzoeker duidde de uitkomsten.

Hij stelde enerzijds dat Wilders zaken overdrijft en met zijn cijfers aan de haal is gegaan, maar anderzijds kwam ook nog naar voren dat het probleem met moslim-fundamentalisme veel groter is dan ons tot dusver is voorgespiegeld.

Dat gevoel had ik al langer, dus het kwam niet echt als een verrassing. Maar het is altijd goed om het nog eens bevestigd te zien.
pi_144777197
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 00:21 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Ja, dat is wat de policor kneusjes altijd gelijk roepen. Lastig gevallen door een Marokkaan? NOU BLANKE MANNEN DOEN DAT OOK HEUR! :')
Ok man.
pi_144777219
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 00:19 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Dan geef ik maar antwoord. De religieuze wetten zijn voor meerdere interpretaties vatbaar. Terwijl de Nederlandse wetten toch wat concreter zijn. De Nederlandse wet kan iemand het gevang in laten belanden, terwijl een religieuze wet vooral door sociale controle tot uiting komt.

Een voorbeeld, voor onze wet zijn man en vrouw grofweg gelijk. In de islamitische wet moet een vrouw meerdere getuigen hebben om een verkrachting aan te tonen. Natuurlijk ligt het aan de stroming en of een moslim fundamenteel is, feit is, moslims denken over veel punten anders dan wij hier gewend zijn.
pi_144777243
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 00:19 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

_O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')