Ja dat is jammer dan he?quote:Op maandag 22 september 2014 22:12 schreef agter het volgende:
[..]
Vermist, dacht ik. Ben zelf weg, helaas.
Vast wel!quote:Op maandag 22 september 2014 22:15 schreef agter het volgende:
[..]
Ik vertrouw erop dat ieder detail hier beschreven gaat worden. Haha!
op anale wijze......quote:Op maandag 22 september 2014 22:15 schreef agter het volgende:
[..]
Je hebt een donkerbruin vermoeden?quote:Op maandag 22 september 2014 22:15 schreef agter het volgende:
[..]
Uitzendinggemist.nl ?quote:Op maandag 22 september 2014 22:15 schreef agter het volgende:
[..]
Goed uitgedacht. Meest plausibele scenario wat ik tot nu toe ben tegengekomen. Het zou me niet verbazen als dit redelijk dicht in de buurt komt bij wat er werkelijk gebeurd is.quote:Op maandag 22 september 2014 12:40 schreef Oudelul het volgende:
een eenvoudig scenario waar alle feiten en 'feiten' in te passen zijn.
voor de middag van 1 mei hadden de meiden twee punten op de agenda staan;
1. het bedwingen van de Continental Divide
2. een duik in een kristalheldere bergbeek en eventueel een beetje bijbruinen. (de enige andere verklaring voor die reserve-beha's is dat ze bang waren dat ze onderweg ineens twee borsten erbij zouden krijgen)
punt 1 is gerealiseerd; de Miradorfoto's bewijzen het.
voor punt 2 lopen ze nog een uurtje verder, ze weten dat daar bergbeken zijn, maar wat een teleurstelling, Kris kijkt beteuterd naar het zielige stroompje, Lisanne maakt snel een foto waar ze later nog eens om kunnen lachen.
ik zelf zou hier punt 2 als onuitvoerbaar geschrapt heben, maar dit zijn vrouwen en als een vrouw de stad in gaat om schoenen te kopen, dan komt ze ook met schoenen thuis!
waarschijnlijk lopen ze naar het volgende watervalletje, waarvan ze volgens haar vader vast en zeker een foto zouden hebben genomen, maar ze hebben nu even geen interesse voor watervalletjes; ze willen zwemmen. daarom slaan ze rechtsaf de beekbedding in, op zoek naar een stuwmeertje, al was het maar ter grootte van een badkuip. ze hebben wel van hun ouders geleerd dat je altijd op het pad moet blijven, maar zo'n beekbedding is eigenlijk ook een pad. ik heb het zelf vaak genoeg gedaan, niet in zo'n gevaarlijk land als Panama, maar in een vakantieland voor watjes; Griekenland (Taygetos). het is heel spannend, je voelt je echt een ontdekkingsreiziger en je raakt in trance, omdat je bij elke stap eerst zeker moet zijn dat je voet niet op een losse of glibberige steen staat en tegelijk moet je ook vooruit kijken waar je heen kan. ik denk niet dat ze een goede plek gevonden hebben, anders zouden ze daar ongetwijfeld foto's hebben gemaakt.
bij deze afdaling of op de terugweg is een van de twee gevallen en heeft iets gebroken, misschien heeft die een de ander meegesleurd in haar val en zijn ze allebei serieus gewond geraakt (gebroken enkel, been, heup). naar boven klimmen, want dat is de kortste en zekerste weg naar redding, is in ieder geval voor geen van beiden mogelijk. ze trekken hun telefoons; geen bereik, de enige mogelijkheid is dan naar beneden schuifelen en via de rivier de bewoonde wereld zien te bereiken. zo zijn ze in die rivier terecht gekomen, ze strompelen, kruipen, zwemmen, drijven langzaam met de stroom mee, tijdens het noodweer zitten ze waarschijnlijk een paar dagen vast wat hoger op de oever. het patroon in hun belgedrag heeft natuurlijk te maken met afgesproken telefoonmomentjes met het thuisfront en/of school/werk, waarschijnlijk denken/hopen ze dat een bericht ontvangen met een zwakker signaal toe kan dan een bericht versturen. ik denk dat Kris het eerst bezweken is, op de plek waar haar spijkerbroek lag. Lisanne trekt alleen verder, de rodeplasticzakjesvlag paraat om als ze iemand ziet de aandacht te trekken. de nachtfoto's lijken mij inderdaad gemaakt om met de flitser de aandacht van een helicopter te trekken, de lichte vlek op IMG-550 zou best de schijnwerper van zo'n helicopter kunnen zijn. op die foto is veel meer te zien na een helderheid/contrast-bewerking, op het originele formaat waarschijnlijk nog meer en ik zou graag die compleet zwarte foto's eens door mijn beeldbewerker halen, mogelijk is op elke foto iets van die schijnwerper te zien.
Je kunt haar ook op linkedin bereiken:quote:Op maandag 22 september 2014 23:46 schreef 11en30 het volgende:
Heeft iemand het email adres van nikki van passel?
heel kort de bocht prima te lezen zo.quote:Op maandag 22 september 2014 23:28 schreef kuil het volgende:
[..]
Goed uitgedacht. Meest plausibele scenario wat ik tot nu toe ben tegengekomen. Het zou me niet verbazen als dit redelijk dicht in de buurt komt bij wat er werkelijk gebeurd is.
Jouw scenario kan ook verklaren waarom:
• Waarom ze verder zijn gelopen dan de oorspronkelijke wandelroute naar de Mirador. Ik geloof nauwelijks in het feit dat ze per ongeluk zijn doorgelopen of dachten dat ze in een rondje weer bij het beginpunt zouden uitkomen. Het kan wel heel goed dat ze dachten: 'het is toch nog vroeg, laten we nog een zwemwatertje opzoeken.'
• De autoriteiten tijdens de zoektochten in de eerste weken helemaal niets op het spoor zijn gekomen, toen ze (beiden) mogelijk nog in leven waren. Ze zijn al vroeg van het pad afgeweken (op 1 april) en vanwege een calamiteit konden ze niet meer terug omhoog. Op zoek naar water/redding zijn ze nog veel verder van het pad afgeweken. Ze zouden ook beiden van een afgrond kunnen zijn gevallen bij deze actie. Ook als minstens een van de twee hiermee niet zwaargewond is geraakt, dan kan dit betekenen dat ze niet meer dezelfde weg omhoog konden. Als je dan vervolgens naar een alternatieve route terug zoekt kun je heel makkelijk verdwaald raken in de jungle, zeker als je al van het wandelpad bent afgeweken.
• De stoffelijke resten en de rugzak zo relatief laat zijn gevonden. Die lagen immers een heel eind van de routes waar gezocht werd.
Het heeft er inderdaad alle schijn van dat de laatste bekende acties door Lisanne zijn uitgevoerd. Kris' broek is meer stroomopwaarts gevonden. Bij de iPhone van Kris is bij hetlaatste en het een-na-laatste gebruik geen toegangscode ingevoerd.
En ook: press@answersforkris.comquote:Op maandag 22 september 2014 23:46 schreef 11en30 het volgende:
Heeft iemand het email adres van nikki van passel?
En die vragen zijn??quote:Op maandag 22 september 2014 23:50 schreef jackie12 het volgende:
[..]
heel kort de bocht prima te lezen zo.
geeft echter in mijn ogen op teveel vragen geen antwoord
Goed verhaal, klinkt realistisch en geeft antwoord op bijna alle vragen.quote:Op maandag 22 september 2014 12:40 schreef Oudelul het volgende:
een eenvoudig scenario waar alle feiten en 'feiten' in te passen zijn.
voor de middag van 1 mei hadden de meiden twee punten op de agenda staan;
1. het bedwingen van de Continental Divide
2. een duik in een kristalheldere bergbeek en eventueel een beetje bijbruinen. (de enige andere verklaring voor die reserve-beha's is dat ze bang waren dat ze onderweg ineens twee borsten erbij zouden krijgen)
punt 1 is gerealiseerd; de Miradorfoto's bewijzen het.
voor punt 2 lopen ze nog een uurtje verder, ze weten dat daar bergbeken zijn, maar wat een teleurstelling, Kris kijkt beteuterd naar het zielige stroompje, Lisanne maakt snel een foto waar ze later nog eens om kunnen lachen.
ik zelf zou hier punt 2 als onuitvoerbaar geschrapt heben, maar dit zijn vrouwen en als een vrouw de stad in gaat om schoenen te kopen, dan komt ze ook met schoenen thuis!
waarschijnlijk lopen ze naar het volgende watervalletje, waarvan ze volgens haar vader vast en zeker een foto zouden hebben genomen, maar ze hebben nu even geen interesse voor watervalletjes; ze willen zwemmen. daarom slaan ze rechtsaf de beekbedding in, op zoek naar een stuwmeertje, al was het maar ter grootte van een badkuip. ze hebben wel van hun ouders geleerd dat je altijd op het pad moet blijven, maar zo'n beekbedding is eigenlijk ook een pad. ik heb het zelf vaak genoeg gedaan, niet in zo'n gevaarlijk land als Panama, maar in een vakantieland voor watjes; Griekenland (Taygetos). het is heel spannend, je voelt je echt een ontdekkingsreiziger en je raakt in trance, omdat je bij elke stap eerst zeker moet zijn dat je voet niet op een losse of glibberige steen staat en tegelijk moet je ook vooruit kijken waar je heen kan. ik denk niet dat ze een goede plek gevonden hebben, anders zouden ze daar ongetwijfeld foto's hebben gemaakt.
bij deze afdaling of op de terugweg is een van de twee gevallen en heeft iets gebroken, misschien heeft die een de ander meegesleurd in haar val en zijn ze allebei serieus gewond geraakt (gebroken enkel, been, heup). naar boven klimmen, want dat is de kortste en zekerste weg naar redding, is in ieder geval voor geen van beiden mogelijk. ze trekken hun telefoons; geen bereik, de enige mogelijkheid is dan naar beneden schuifelen en via de rivier de bewoonde wereld zien te bereiken. zo zijn ze in die rivier terecht gekomen, ze strompelen, kruipen, zwemmen, drijven langzaam met de stroom mee, tijdens het noodweer zitten ze waarschijnlijk een paar dagen vast wat hoger op de oever. het patroon in hun belgedrag heeft natuurlijk te maken met afgesproken telefoonmomentjes met het thuisfront en/of school/werk, waarschijnlijk denken/hopen ze dat een bericht ontvangen met een zwakker signaal toe kan dan een bericht versturen. ik denk dat Kris het eerst bezweken is, op de plek waar haar spijkerbroek lag. Lisanne trekt alleen verder, de rodeplasticzakjesvlag paraat om als ze iemand ziet de aandacht te trekken. de nachtfoto's lijken mij inderdaad gemaakt om met de flitser de aandacht van een helicopter te trekken, de lichte vlek op IMG-550 zou best de schijnwerper van zo'n helicopter kunnen zijn. op die foto is veel meer te zien na een helderheid/contrast-bewerking, op het originele formaat waarschijnlijk nog meer en ik zou graag die compleet zwarte foto's eens door mijn beeldbewerker halen, mogelijk is op elke foto iets van die schijnwerper te zien.
?quote:
Die afgesproken telefoonmomentjes slaan alleen natuurlijk nergens op, waarom zouden ze niet proberen met 112/911 te bellen? dat lijkt me niks moeilijker dan een berichtje ontvangen, daarnaast zouden ze zelf ook wel een berichtje hebben verstuurd in dat geval. De kans dat een noodoproep lukt is daarnaast hoger dan de kans dat er een berichtje kan worden opgevangen, dus dat haalt de hele theorie meteen onderuit...quote:Op maandag 22 september 2014 23:27 schreef kuil het volgende:
[..]
Goed uitgedacht. Meest plausibele scenario wat ik tot nu toe ben tegengekomen. Het zou me niet verbazen als dit redelijk dicht in de buurt komt bij wat er werkelijk gebeurd is.
Jouw scenario kan ook verklaren waarom:
* Waarom ze verder zijn gelopen dan de oorspronkelijke wandelroute naar de Mirador. Ik geloof nauwelijks in het feit dat ze per ongeluk zijn doorgelopen of dachten dat ze in een rondje weer bij het beginpunt zouden uitkomen. Het kan wel heel goed dat ze dachten: 'het is toch nog vroeg, laten we nog een zwemwatertje opzoeken.'
* De autoriteiten tijdens de zoektochten in de eerste weken helemaal niets op het spoor zijn gekomen, toen ze (beiden) mogelijk nog in leven waren. Ze zijn al vroeg van het pad afgeweken (op 1 april) en vanwege een calamiteit konden ze niet meer terug omhoog. Op zoek naar water/redding zijn ze nog veel verder van het pad afgeweken. Ze zouden ook beiden van een afgrond kunnen zijn gevallen bij deze actie. Ook als minstens een van de twee hiermee niet zwaargewond is geraakt, dan kan dit betekenen dat ze niet meer dezelfde weg omhoog konden. Als je dan vervolgens naar een alternatieve route terug zoekt kun je heel makkelijk verdwaald raken in de jungle, zeker als je al van het wandelpad bent afgeweken.
* De stoffelijke resten en de rugzak zo relatief laat zijn gevonden. Die lagen immers een heel eind van de routes waar gezocht werd.
Het heeft er inderdaad alle schijn van dat de laatste bekende acties door Lisanne zijn uitgevoerd. Kris' broek is meer stroomopwaarts gevonden. Bij de iPhone van Kris is bij hetlaatste en het een-na-laatste gebruik geen toegangscode ingevoerd.
Je schetst nu een beeld dat me eerder aan jou zelf doet denken. Ik heb diverse keren gereageerd op je vragen en argumenten. Het enige wat je dan doet is de helft negeren , verdraaien en de antwoorden belachelijk maken. Je lijkt er niet goed mee om te kunnen gaan als mensen een ander inzicht hebben dan dat van jou. Ik ben dus gestopt met reageren op je argumenten. Jij lijkt juist degene te zijn die alleen maar volgers wil hebben. Wat let je om gewoon met je eigen inzichten te blijven komen, je merkt vanzelf wel of er mensen zijn die het aanspreekt. Als mensen meer positief reageren op een ander, dan zegt dat wat over jouw eigen gedrag en argumenten. En wat doe je vervolgens weer; anderen uitmaken voor papegaaien en meelopers. Ik persoonlijk heb meer dan genoeg van je puberale gedrag. Ik vermoed dat je volwassen bent maar kan dat uit je gedrag naar anderen toe niet opmaken.quote:Op dinsdag 23 september 2014 00:13 schreef jackie12 het volgende:
[..]
?
geruisloos zegt tegen mij:
Ik heb genoeg van je monoloog. Je berichten zal ik vanaf nu dus negeren zodat ik me weer kan focussen op een discussie die wel ergens op gebaseerd is.
en jij zegt:
Hier sluit ik me helemaal bij aan.
En dan verwacht je van mij nog enig uitleg?
Ik zit hier al maanden. Maandenlang werd er flink gediscussieerd en werden allerlei scenario's door genomen.
En (bijna) niemand was het met een ander zijn of haar scenario eens.
Heerlijk!
Maar het bleef wel een discussie.
En iedere dag werden er nieuwe dingen ontdekt en dat allemaal vanaf onze PC.
Feiten en meningen en aannames mochten en konden allemaal.
Door de komst van sommige nieuwkomers die ontzettend autoritair zijn en anderen menen hun wil op te kunnen leggen door alleen maar te mogen denken vanuit "feiten" wordt deze discussie en forum om zeep geholpen.
Zoveel dagelijkse users vanaf het begin die er bijna niet meer zijn....goh hoe zou dat komen??!
Het enge is dat dit soort lieden het ook nog eens voor elkaar krijgen dat ze ja-knikkers mee in hun slipstream nemen die alles na-papegaaien wat die ene persoon zegt
Brrrr
Puur kijkend naar de feiten zou N.H op Aruba nadat ze JvdS had gezien op het strand daarna een stukkie kunnen gaan zwemmen waarbij ze opgevreten is door een haai
Puur kijkend naar de feiten is er NIETS wat in de richting van JvdS leidt afgezien dat hij haar als laatste zag.
Ik denk wat ik denk.
Ik kijk niet alleen naar feiten maar ook naar logica.
Hoe hooghartig moet je wel niet zijn om tegen andere mensen als ze iets naar voren halen tegen hen te moeten zeggen "GO!" of "maak een scenario ,succes!"quote:Op dinsdag 23 september 2014 00:40 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Je schetst nu een beeld dat me eerder aan jou zelf doet denken. Ik heb diverse keren gereageerd op je vragen en argumenten. Het enige wat je dan doet is de helft negeren , verdraaien en de antwoorden belachelijk maken. Je lijkt er niet goed mee om te kunnen gaan als mensen een ander inzicht hebben dan dat van jou. Ik ben dus gestopt met reageren op je argumenten. Jij lijkt juist degene te zijn die alleen maar volgers wil hebben. Wat let je om gewoon met je eigen inzichten te blijven komen, je merkt vanzelf wel of er mensen zijn die het aanspreekt. Als mensen meer positief reageren op een ander, dan zegt dat wat over jouw eigen gedrag en argumenten. En wat doe je vervolgens weer; anderen uitmaken voor papegaaien en meelopers. Ik persoonlijk heb meer dan genoeg van je puberale gedrag. Ik vermoed dat je volwassen bent maar kan dat uit je gedrag naar anderen toe niet opmaken.
Slaat nergens op. Ik heb al zo vaak gezegd dat ik geen enkel scenario uitsluit. Maar ik ben wel kritisch en daar reageer jij heel vervelend op. Jij wil alleen aanhangers van jouw scenario zien hier.quote:Op dinsdag 23 september 2014 00:49 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Hoe hooghartig moet je wel niet zijn om tegen andere mensen als ze iets naar voren halen tegen hen te moeten zeggen "GO!" of "maak een scenario ,succes!"
Arrogantie ten top!
Ik zit hier zo gezegd al maanden. En maanden zijn er ontzettend veel mensen die het totaal niet met me eens zijn.
En al maanden zijn er ook een aantal mensen die zich er wel (gedeeltelijk) in kunnen vinden.
Nooit geen problemen mee gehad!
Het verschil tussen jou en mij is dat ik geen gelijk hoef te krijgen.
Om jouw gelijk te kunnen halen moeten mensen verantwoording van hun denken aan jou afleggen gestaaft met feiten.
En dat ik daar gelijk in heb...?
Kijk eens naar de dagelijkse users die er niet meer zijn.
En die blijven niet weg vanwege Jackie uit Groningen.
Niet waarquote:Op dinsdag 23 september 2014 00:53 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Slaat nergens op. Ik heb al zo vaak gezegd dat ik geen enkel scenario uitsluit. Maar ik ben wel kritisch en daar reageer jij heel vervelend op. Jij wil alleen aanhangers van jouw scenario zien hier.
Al het andere maak je belachelijk.
Een gezonde dosis logisch verstand is belangrijk, ja. Maar doe niet net alsof jij de enige bent die dat heeft hier. Inzichten verschillen, anders is een forum ook zinloos. Mensen uitmaken voor meelopers e.d. is niet aardig geeft eerder kijkje in jouw hoofd dan dat het wat zegt over anderen.quote:Op dinsdag 23 september 2014 00:59 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Niet waar
Ik denk dat er derden in het spel zijn omdat er bij ieder verdwaalscenrio te veel vragen zijn.
Toch sluit ik het niet uit.
Ook denk ik persoonlijk niet dat F er achter zit.
Wel denk ik als ze niet verdwaald blijken te zijn hij er meer van weet.
Het probleem met dit forum is dat ik mn nek uitstak en zei wat ik dacht.
Waar ik me de afgelopen weken aan irriteerde was dat er bv als er over de takjes met zakjes werd gediscussieerd er gesproken werd alsof het 100% zeker was dat de meiden die zelf hadden gemaakt en er totaal geen rem op zat in die discussie alsof het al een vaststaand feit was.
En daar ageerde ik op
Feiten zijn prima maar een goede dosis logisch verstand is net zo belangrijk
Ik reageer idd ook niet zo veel meer. Het autoritaire/dominante gedrag van sommigen hier vind ik gewoon niet leuk meer. Anderen afzeiken en het eigen ongelijk niet toe kunnen geven. Báh.quote:Op dinsdag 23 september 2014 00:49 schreef jackie12 het volgende:
Kijk eens naar de dagelijkse users die er niet meer zijn.En die blijven niet weg vanwege Jackie uit Groningen.
daar hebben we mekaar.quote:Op dinsdag 23 september 2014 01:05 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Een gezonde dosis logisch verstand is belangrijk, ja. Maar doe niet net alsof jij de enige bent die dat heeft hier. Inzichten verschillen, anders is een forum ook zinloos. Mensen uitmaken voor meelopers e.d. is niet aardig geeft eerder kijkje in jouw hoofd dan dat het wat zegt over anderen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |