Goed overzicht van de eerste twee weken.quote:Op maandag 22 september 2014 08:42 schreef Poekje01 het volgende:
Verder nog maar eens de geurtenissen in de tijdlijn en linkjes naar voornamelijk Nederlandse artikelen van de eerste 2 weken op een rij gezet, ook om daarmee het feit te onderbouwen dat Sinaproc om onduidelijke redenen niet NA de mirador is gaan zoeken met honden, en dat op 3 april een gids het hele stuk tot aan de kust bij Bocas wel is afgelopen om te zoeken naar de meiden:
Waar staat dat?quote:geen Whatsapp berichtjes meer na maandag 31/3
Die van de binnenlandse vlucht naar Bocas en David zijn net kassabonnetjes, afgedrukt in zwart-witquote:Op maandag 22 september 2014 08:42 schreef Marrije het volgende:
[..]
op de originele foto zie je het ook beter. Misschien is het geen vliegticket vanaf schiphol, maar van een andere vluchthaven.
Idd., dus als die 4 gebieden niet NA de Mirador liggen aan de Carib. kant, kunnen wij hier niet vaststellen adhv. MSM artikelen dat er aan die kant in april (wel) is gezocht met Panam. honden, en waarschijnlijk dus ook niet met NL honden in mei. Mee eens?quote:Op maandag 22 september 2014 09:53 schreef SAJ het volgende:
[..]
....
Opvallend dat ze toen nog steeds concentreerden op Boquete zijde.
Uit het feit dat de honden in vier verschillende gebieden aansloegen leid ik af dat de waarde van dat aanslaan dus maar heel betrekkelijk is.quote:Op maandag 22 september 2014 09:02 schreef Marrije het volgende:
Ik heb het speurhondenzijpad niet zo gevolgd, maar is hier een kaartje van, van deze 4 punten?
Panamese honden sloegen op 4 punten aan: Bajo Mono, Lazarus, The Pianist en Piedra de Philo http://www.panamaamerica.(...)-en-primer-recorrido
Mee eens ja.quote:Op maandag 22 september 2014 12:50 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
Idd., dus als die 4 gebieden niet NA de Mirador liggen aan de Carib. kant, kunnen wij hier niet vaststellen adhv. MSM artikelen dat er aan die kant in april (wel) is gezocht met Panam. honden, en waarschijnlijk dus ook niet met NL honden in mei. Mee eens?
Vragen zijn dan:
a) waarom niet?
b) als er tot en met de Mirador wel is gezocht met Pan. honden, pikten die daar de geur van K&L niet op, en
trokken die daar dan niet aan de riem?
c) waren de honden wel op de mirador?
d) is er ook niet naar gevraagd dan, door belanghebbenden?
Zeg Geruisloos..quote:
Kaartje??quote:Op zondag 21 september 2014 17:34 schreef Geruisloos het volgende:
Dat die suggestie niet bij je binnenkomt verklaard misschien meteen waarom je zelf met alles behalve een zoektocht naar feiten bezig bent. Je fantasieën over deze zaak zijn grappig om te lezen, maar ik ben bang dat de antwoorden nooit bij jou vandaan zullen komen. Sterker nog, je loopt ze in de weg door de manier waarop je reageert op de vondst van nieuwe data.
graag, ben benieuwd...quote:Op maandag 22 september 2014 12:40 schreef Oudelul het volgende:
een eenvoudig scenario waar alle feiten en 'feiten' in te passen zijn.
rodeplasticzakjesvlag
.....op die foto is veel meer te zien na een helderheid/contrast-bewerking, op het originele formaat waarschijnlijk nog meer en
ik zou graag die compleet zwarte foto's eens door mijn beeldbewerker halen, mogelijk is op elke foto iets van die schijnwerper te zien.
Om hele andere redenen dan jij aanvoert ben ik ook extra geïnteresseerd in de beken. Beide kanten op.quote:Op maandag 22 september 2014 12:40 schreef Oudelul het volgende:
daarom slaan ze rechtsaf de beekbedding in
Als F wist dat ze de Pianista gingen doen, P zegt ze (misschien) gezien te hebben onderweg naar boven en F.G zegt ze vlak voor de mirador ook nog gezien te hebben.quote:Op maandag 22 september 2014 13:02 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Uit het feit dat de honden in vier verschillende gebieden aansloegen leid ik af dat de waarde van dat aanslaan dus maar heel betrekkelijk is.
Om te beginnen helpt het om geen Google-"vertaling" van namen te gebruiken, maar de werkelijk gebruikte namen: Bajo Mono, Lázaro, El Pianista, Piedra de Filo. Een raar rijtje. Twee van de vier zijn niet te vinden. Er is een sitio Lázaro in Chiriquí, maar dat ligt ver in het zuiden en is niet toeristisch. Zou het de naam van een finca zijn? Met Piedra de Filo wordt vrijwel zeker Piedra de Lino bedoeld.
Ik vind speuren achter Bajo Mono (de watervallentocht langs het "paleis") en bij het Piedra de Lino-pad op zichzelf niet zo gek. Wij roepen steeds: waarom niet meteen en niet alleen de Pianista, maar dat is wijsheid achteraf. Als er alleen op de Pianista was gezocht en ze bleken uiteindelijk ergens anders te hebben gelopen, dan zouden we daar weer kritiek op hebben gehad. En zelfs als je ervan uitgaat dat de Pianista veruit het waarschijnlijkst was, dan nog lag zoeken voorbij de Mirador niet zo voor de hand. En zelfs als er vanaf het begin op de camino de Culebra was gezocht, dan nog waren de meiden mogelijk niet aangetroffen, omdat ze door wat voor oorzaak ook al snel van dat pad waren geraakt. Ze zijn in elk geval door geen enkele gebruiker van het pad gezien (tenminste niet door goedwillenden).
Als zo'n kaart bestaat wordt het een stuk duidelijker waar de quebrada zou kunnen liggen. Maar ik ben zo'n kaart nog niet tegengekomen. Op google maps staat ook niet eens de rivier getekend van crossing 4. Echter als je naar het hoogteprofiel kijkt kun je duidelijk zien dat daar een rivier loopt. Ditzelfde kun je in het gebergte doen rondom de mirador. Het valt dan redelijk goed in te schatten waar water kan stromen naar lager gelegen gebieden.quote:Op maandag 22 september 2014 13:27 schreef 11en30 het volgende:
@Geruis, klopt het dat de quebradas niet op jouw kaart staan? Ik bedoel dan zoals de rios er wel in blauw op staan.
Bestaat er een kaart waar de beekjes en hun verloop ook duidelijk op staan aangegeven?
Dus je laat een niet kloppende kaart staan omdat je niet weet hoe je hem beter kloppend kan maken?quote:Op maandag 22 september 2014 13:17 schreef Geruisloos het volgende:
Misschien kun je me helpen Ouder1. Ik heb naar de kaarten van Baru gekeken maar kwam er niet goed uit vanwege het ontbreken van een hoogteprofiel in zijn versies.
Kun je misschien (onderbouwd) aantonen waar de verschillen zitten? Dan pas ik de kaart graag aan.
Hoe weet jij dat ze daar niet vanuit zijn gegaan, en hoe weet jij dat ze niet alles op alles hebben gezet naar Sinaproc toe?quote:Op maandag 22 september 2014 13:44 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Als F wist dat ze de Pianista gingen doen, P zegt ze (misschien) gezien te hebben onderweg naar boven en F.G zegt ze vlak voor de mirador ook nog gezien te hebben.
Het is voor mij dan heel vreemd dat deze 3 gidsen er dan niet gelijk vanuit zijn gegaan dat de kans het grootst was dat ze dus door waren gelopen na de mirador en alles op alles hebben gezet, ook naar sinaporc, om daar te gaan zoeken.
eerste bergbeek tweede bergbeek volgens Hans Kremers is 20 minuten. zie answersforkrisvideo.quote:Op maandag 22 september 2014 14:36 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dus je laat een niet kloppende kaart staan omdat je niet weet hoe je hem beter kloppend kan maken?Gooi hem dan gewoon weg voordat mensen hem als feit gebruiken.
Uitgaande dat de Mirador klopt dan ligt het eerste bergbeekje hemelsbreed globaal
350 meter noordelijker en 400 meter oostelijker
En de eerste crossing vanaf de Mirador hemelsbreed
2100 meter noordelijker en 400 meter westelijker.
Loopafstanden:
- Mirador eerste bergbeek 1 uur
- Eerste bergbeek tweede bergbeek 3 kwartier
- Tweede bergbeek rivier en eerste crossing 4 uur
Ik ben maandenlang in de veronderstelling geweest dat het vanaf de 1e quebrada wel 4 tot 6 uur lopen was naar de 1e rivier.quote:Op maandag 22 september 2014 14:36 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dus je laat een niet kloppende kaart staan omdat je niet weet hoe je hem beter kloppend kan maken?Gooi hem dan gewoon weg voordat mensen hem als feit gebruiken.
Uitgaande dat de Mirador klopt dan ligt het eerste bergbeekje hemelsbreed globaal
Loopafstanden:
Hans Kremers liep van de 1e naar de 2e Quebrada in 20 minuten, dat is dus in minder dan de helft van de tijd die jij aangeeft.quote:Op maandag 22 september 2014 14:36 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Loopafstanden:
Ik heb een gids in willen huren om een GPS recording te maken, maar die is afgehaakt. Wordt ze een beetje te spannend denk ik.quote:Op maandag 22 september 2014 15:13 schreef Mr.Ping het volgende:
Wanneer gaat er iemand naar Panama om ter plaatse te gaan kijken?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |