abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144755042
Antwoorden voor Kris

Nieuws:
Dinsdag 21:30 is er een uitzending van Vermist over de verdwijning van Kris en Lisanne
Kaart van Baru (gids uit Boquete, via WS)
• NB: De taalschool van Lisanne en Kris is niet Habla Ya, maar Spanish by the river. (met dank aan Gorraay)
• Zaak Lisanne en Kris op het Websleuths-forum: deel 1 - deel 2 - deel 3 - deel 4 - deel 5

Overzichtskaartje waarmee mogelijk (delen van) de route mee te herleiden zijn- (Geruisloos, 17-9)
http://i1.minus.com/ibccPUElXCOWgA.jpg

Belgegevens telefoon (Geruisloos 15-9) :

Uitgebreide video door de ouders van Kris

Antwoorden voor Kris door Answers for Kris

Vondsten en coördinaten in Google Maps
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tijdlijn vermissing en vondst Lisanne Froon (22) en Kris Kremers (21) - update 21-9
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tijdlijn (kort): - bron: Videodagboek Ouders Kris Kremers - EenVandaag - 04-08 - Fotoverslag
SPOILER
Foto's van de wandeling:
SPOILER
Analyses van de foto's:
SPOILER
Overzicht en analyses van de telefoongegevens:
SPOILER
Nieuwslinks:
SPOILER
Kaarten en luchtfoto's:
SPOILER
Vondsten Lisanne en Kris:
SPOILER
Zoekacties:
SPOILER
Algemene foto's:
SPOILER
Betrokkenen (getuigen dan wel verdachten):
SPOILER
Flora, fauna, klimaat, zon en maan:
SPOILER
Informatie op video:
SPOILER
Informatieve posts:
SPOILER
Reisverslagen, vermissingen, criminaliteit en overige info:
SPOILER
pi_144755307
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 15:22 schreef Simba het volgende:
even om de afstand tussen de 2 foto's van Lisanne op de Mirador beter te kunnen zien:

De 2 foto's van Lisanne zijn dus net niet tegen elkaar aan te leggen, er zit een kleine tussenruimte in.
Het lijkt helaas of er een verspringing in de foto's zit, maar dat lijkt zo omdat op de foto die ik gebruikt heb om het tussenstuk op te vullen er bewolking over die top van de berg op de achtergrond hangt.
Dit geeft ook mooi weer hoe het kan dat de ene kant bewolking heeft en de andere bijna niet. Super gedaan.
pi_144755462
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 15:50 schreef Geruisloos het volgende:

[..]

Dit geeft ook mooi weer hoe het kan dat de ene kant bewolking heeft en de andere bijna niet. Super gedaan.
Ja prachtig, maar kan je ook uitleggen waarom de zon van twee verschillende kanten komt?
pi_144756709
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 15:54 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Ja prachtig, maar kan je ook uitleggen waarom de zon van twee verschillende kanten komt?
Precies! Daarom blijf ik zeggen dat het spiegelbeeld is. De haren van Lisanne vallen precies hetzelfde (naar één kant) op de twee foto's en de armbandjes blijven waar ze zijn dan. Om dezelfde pols.
pi_144756947
quote:

[..]

Omdat er nog meer stukjes tussen moeten maar daar geen foto's van zijn?
pi_144757263
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 16:22 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Omdat er nog meer stukjes tussen moeten maar daar geen foto's van zijn?
Welke stukjes? Het zijn toch complete foto's?
  zondag 21 september 2014 @ 16:53:03 #7
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_144758491
Ik heb jouw post prima begrepen, gestaafd door jouw uitwerking ervan mbt de boeken. En laat ik dat nou net een irrelevant item vinden. Het is nota bene je eigen voorbeeld van nieuwe feiten en dan gaat het niet om het voorbeeld? Staaf je nieuwe feiten dan met een voorbeeld dat wel relevant is. Vergt misschien iets meer concentratie...

[ Bericht 0% gewijzigd door Marrije op 21-09-2014 16:53:58 (voor geruisloos) ]
pi_144759260
quote:

[..]

Hoe leidt je dat precies af? Daar ben ik wel benieuwd naar aangezien de zon bijna loodrecht boven L staat (zie rechter foto) en iedere buiging een slagschaduw aan de andere kant kan maken. Je kan in de linkerfoto goed zien dat de slagschaduw meer diffuus is door het wolkendek in tegenstelling tot de rechterfoto, waar deze een scherpere rand heeft.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-09-2014 17:13:57 ]
pi_144760037
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2014 16:53 schreef Marrije het volgende:
Ik heb jouw post prima begrepen, gestaafd door jouw uitwerking ervan mbt de boeken. En laat ik dat nou net een irrelevant item vinden. Het is nota bene je eigen voorbeeld van nieuwe feiten en dan gaat het niet om het voorbeeld? Staaf je nieuwe feiten dan met een voorbeeld dat wel relevant is. Vergt misschien iets meer concentratie...
Dat de boeken irrelevant zijn doet niets af aan de zoektocht en het resultaat van het feit. We kunnen van te voren niet weten of iets dat nog niet ontdekt is relevant is of niet. Ik heb aangetoond met nieuwe feiten dat de boeken niet relevant zijn, maar dit had net zo goed wel het geval kunnen zijn.

Kortom, er liggen nog zat onontdekte feiten op tafel (soms dus letterlijk), die wel of niet relevant kunnen zijn. Mijn suggestie is dat die feiten ontdekt kunnen worden met dezelfde methode en met een klein beetje inzet. Ik heb immers bewezen dat het kan.

Dat die suggestie niet bij je binnenkomt verklaard misschien meteen waarom je zelf met alles behalve een zoektocht naar feiten bezig bent. Je fantasieën over deze zaak zijn grappig om te lezen, maar ik ben bang dat de antwoorden nooit bij jou vandaan zullen komen. Sterker nog, je loopt ze in de weg door de manier waarop je reageert op de vondst van nieuwe data.

[ Bericht 1% gewijzigd door Geruisloos op 21-09-2014 17:40:59 ]
pi_144760152
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 17:11 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Hoe leidt je dat precies af? Daar ben ik wel benieuwd naar aangezien de zon bijna loodrecht boven L staat (zie rechter foto) en iedere buiging een slagschaduw aan de andere kant kan maken. Je kan in de linkerfoto goed zien dat de slagschaduw meer diffuus is door het wolkendek in tegenstelling tot de rechterfoto, waar deze een scherpere rand heeft.
Kijk eens naar haar duim, en de schaduw daarvan.
pi_144760294
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 17:34 schreef Geruisloos het volgende:

[..]

Ik heb aangetoond met nieuwe feiten dat de boeken niet relevant zijn, maar dit had net zo goed wel het geval kunnen zijn.

Exact. Aantonen dat iets niet relevant is, heeft ook relevantie. Complimenten voor je speurwerk. Een tweede relevantie van zulk speurwerk is dat het anderen kan inspireren. Mij inspireert het in ieder geval.
pi_144760327
oeps - dubbel - excuses
pi_144760377

Foto met de duim komt de zon van links, schaduw van de duim val rechts op haar hand en rug in de zon.
Op de rechter foto komt de zon van rechts achter en is haar schouders (linker) vol in het zonlicht.
  zondag 21 september 2014 @ 17:49:57 #14
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_144760483
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 15:50 schreef Geruisloos het volgende:

[..]

Volgens mij zit het anders met de achtergrond. Lisanne staat op 499 weliswaar rechts en op 500 links, maar de achtergrond van 499 (Palo Alto) ligt volgens mij oostelijk (en dus links) van de achtergrond van 500. Recht achter Lisannes hoofd is vaag, op ruim 3 km afstand, de heuvel La Piedra de Lino zichtbaar (bekend van het Casa Pedro verhaal), en de twee hogere bergen rechts (westelijk) daarvan kloppen ook met het 3D-beeld dat je in Google Earth kunt simuleren. De achtergrond van 500 komt daarentegen helemaal niet overeen met het landschap ten oosten van Palo Alto.
(Ik heb de contouren van de Piedra de Lino ingetekend, maar ze zijn op de oorspronkelijke foto ook zichtbaar.)

Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
  zondag 21 september 2014 @ 17:50:39 #15
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_144760510
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 17:34 schreef Geruisloos het volgende:

[..]

Dat de boeken irrelevant zijn doet niets af aan de zoektocht en het resultaat van het feit. We kunnen van te voren niet weten of iets dat nog niet ontdekt is relevant is of niet. Ik heb aangetoond met nieuwe feiten dat de boeken niet relevant zijn, maar dit had net zo goed wel het geval kunnen zijn.

Kortom, er liggen nog zat onontdekte feiten op tafel (soms dus letterlijk), die wel of niet relevant kunnen zijn. Mijn suggestie is dat die feiten ontdekt kunnen worden met dezelfde methode en met een klein beetje inzet. Ik heb immers bewezen dat het kan.

Dat die suggestie niet bij je binnenkomt verklaard misschien meteen waarom je zelf met alles behalve een zoektocht naar feiten bezig bent. Je fantasieën over deze zaak zijn grappig om te lezen, maar ik ben bang dat de antwoorden nooit bij jou vandaan zullen komen. Sterker nog, je loopt ze in de weg door de manier waarop je reageert op de vondst van nieuwe data.
ja, dat heb je vaker gezegd, dat ik dan beter mijn mond kan houden. Maar dan adviseer ik je maar over mijn posts heen te lezen, want ik blijf hier rondlopen, of ik jou daarbij nou in de weg loop of niet.

Ik denk maar zo dat je niet de eerste bent die naar die boeken heeft gekeken, ik denk maar zo dat als het relevant was dat een ander er al mee was gekomen.

Maar aan jou de eer om met meer van deze feiten als eerste te komen. Succes!
  zondag 21 september 2014 @ 17:53:51 #16
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_144760601
Feit! Ze sliepen in bedden. Ik denk dat we daar ook een aanwijzing in vinden. Zeke in combinatie met de boekkeuze.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zondag 21 september 2014 @ 17:57:29 #17
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_144760704
Dat is welhaast het mooiste boek ooit geschreven! O+

Hopelijk had ze hem uit, want anders knaagt dat toch, me dunkt, in je laatste uurtjes. 8-)
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_144760759
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 17:43 schreef BijDePinken het volgende:

[..]

Exact. Aantonen dat iets niet relevant is, heeft ook relevantie. Complimenten voor je speurwerk. Een tweede relevantie van zulk speurwerk is dat het anderen kan inspireren. Mij inspireert het in ieder geval.
pi_144760818
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2014 17:50 schreef Marrije het volgende:

[..]

ja, dat heb je vaker gezegd, dat ik dan beter mijn mond kan houden. Maar dan adviseer ik je maar over mijn posts heen te lezen, want ik blijf hier rondlopen, of ik jou daarbij nou in de weg loop of niet.

Ik denk maar zo dat je niet de eerste bent die naar die boeken heeft gekeken, ik denk maar zo dat als het relevant was dat een ander er al mee was gekomen.

Maar aan jou de eer om met meer van deze feiten als eerste te komen. Succes!
Als m'n onderzoeksmethode en het vinden van nieuwe feiten wordt afgezeken en als irrelevant bestempelt, dan ga ik daar wel even op in ja.

Niemand is de eerste. Kijken is onvoldoende, als je antwoorden wilt hebben moet je zien. En als we er standaard van uit gaan dat er al wel over nagedacht is dan komen we natuurlijk geen stap verder.

Dus nogmaals: Hoe klein de aanwijzingen ook kunnen zijn, er kan nieuwe data mee gevonden worden.
pi_144760930
Perico schreef: zaterdag 20 september 2014 @ 01:29:18

De foto van Lisanne met d'r duimen omhoog kan op de terugweg zijn gemaakt. Dwz, als er met de nummering van de foto's -ook- gerommeld kan worden.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
  zondag 21 september 2014 @ 18:05:59 #21
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_144760932
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2014 17:57 schreef Duderinnetje het volgende:
Dat is welhaast het mooiste boek ooit geschreven! O+

Hopelijk had ze hem uit, want anders knaagt dat toch, me dunkt, in je laatste uurtjes. 8-)
Ik lees net dat die vertaling van Faber 955 bladzijden telt, en ik weet ook hoe het gaat met boeken die je op vakantie meeneemt. Het is dus maar de vraag of er in Bocas gemiddeld 955/14 = 68 blz. per dag in is gelezen...
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
  zondag 21 september 2014 @ 18:07:59 #22
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_144760998
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 18:01 schreef Geruisloos het volgende:

[..]

Als m'n onderzoeksmethode en het vinden van nieuwe feiten wordt afgezeken en als irrelevant bestempelt, dan ga ik daar wel even op in ja.

Niemand is de eerste. Kijken is onvoldoende, als je antwoorden wilt hebben moet je zien. En als we er standaard van uit gaan dat er al wel over nagedacht is dan komen we natuurlijk geen stap verder.

Dus nogmaals: Hoe klein de aanwijzingen ook kunnen zijn, er kan nieuwe data mee gevonden worden.
jaja, jouw onderzoeksmethode zal je geen windeieren leggen. Succes!
pi_144761161
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2014 18:07 schreef Marrije het volgende:

[..]

jaja, jouw onderzoeksmethode zal je geen windeieren leggen. Succes!
Thanks. ^O^
pi_144761192
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 18:01 schreef Geruisloos het volgende:

[..]

Zo begin ik volgens mij al een redelijk goed beeld te krijgen van de lokatie van de nachtfoto's door zoveel mogelijk wat daar wel op te zien op te merken ipv als irrelevant af te doen en alle landschapfoto's uit de omgeving die de revue passeren te scannen op deze elementen. Al doende ben ik steeds meer gaan zien op de nachtfoto's en vallen steeds meer lokaties af.
  zondag 21 september 2014 @ 18:17:38 #25
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_144761308
quote:
14s.gif Op zondag 21 september 2014 18:14 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Zo begin ik volgens mij al een redelijk goed beeld te krijgen van de lokatie van de nachtfoto's door zoveel mogelijk wat daar wel op te zien op te merken ipv als irrelevant af te doen en alle landschapfoto's uit de omgeving die de revue passeren te scannen op deze elementen. Al doende ben ik steeds meer gaan zien op de nachtfoto's.
lijkt mij ook relevanter :Y
pi_144761383
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2014 18:17 schreef Marrije het volgende:

[..]

lijkt mij ook relevanter :Y
Dat kun je niet zo stellen. Ik kreeg hetzelfde commentaar als Geruis dat mijn werk totaal irrelevant was. We zullen zien.
pi_144761402
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 18:20 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Dat kun je niet zo stellen. Ik kreeg hetzelfde commentaar als Geruis dat mijn werk totaal irrelevant was. We zullen zien.
Je werk?
  zondag 21 september 2014 @ 18:21:15 #28
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_144761419
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 18:05 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Ik lees net dat die vertaling van Faber 955 bladzijden telt, en ik weet ook hoe het gaat met boeken die je op vakantie meeneemt. Het is dus maar de vraag of er in Bocas gemiddeld 955/14 = 68 blz. per dag in is gelezen...
Het is een dikke pil inderdaad. En in den beginne niet eens erg toegankelijk. Maar dán!

Sterven zonder het einde van dit boek te weten.
Ik zou het serieus jammer vinden. :@
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_144761451
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 18:20 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Je werk?
Ja! Weet je wel hoeveel energie en tijd het kost om totaal irrelevante dingen te doen?
  zondag 21 september 2014 @ 18:22:21 #30
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144761463
Ik ben de enige geloof ik, maar ik vind die boeken wel relevant, ook al zijn het wellicht saaie flutromans. Niet om er vergezochte aanwijzingen uit te halen, wel om het verhaal compleet te krijgen.
  zondag 21 september 2014 @ 18:24:10 #31
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_144761526
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 18:20 schreef 11en30 het volgende:

[..]

het lijkt mij relevanter.

Maar het ging me mn over het bravoure waarmee wordt gemeld dat er nieuwe feiten voor het oprapen liggen en dan komen met twee boektitels. Maar hey, ieder zn onderzoeksmethode. En wat je zegt, we zullen zien.
pi_144761550
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 18:22 schreef Domnivoor het volgende:
Ik ben de enige geloof ik, maar ik vind die boeken wel relevant, ook al zijn het wellicht saaie flutromans. Niet om er vergezochte aanwijzingen uit te halen, wel om het verhaal compleet te krijgen.
Hoe dan? Ik wil echt serieus graag weten hoe men in lectuur voor mee op reis een aanwijzing kan vinden voor de verdwijning van de meisjes.
pi_144761557
De tweede foto uit de OP, hier staat VOOR de Mirador. Maar als je de video van de ouders bekijkt, is dit toch na de Mirador?
Of ben ik tureluurs?
pi_144761640
Het gaat niet over de boeken maar over een manier van kijken. Als dat je niets zegt dan kun je het ook niet waarderen. Maar dat betekent niet dat het niet waardevol is.
  zondag 21 september 2014 @ 18:27:41 #35
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144761652
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 18:24 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Hoe dan? Ik wil echt serieus graag weten hoe men in lectuur voor mee op reis een aanwijzing kan vinden voor de verdwijning van de meisjes.
Geen enkele aanwijzing voor de verdwijning. Het is gewoon een element in het verhaal over K & L: ze gingen op reis en namen die boeken mee.
pi_144761677
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 17:49 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Volgens mij zit het anders met de achtergrond. Lisanne staat op 499 weliswaar rechts en op 500 links, maar de achtergrond van 499 (Palo Alto) ligt volgens mij oostelijk (en dus links) van de achtergrond van 500. Recht achter Lisannes hoofd is vaag, op ruim 3 km afstand, de heuvel La Piedra de Lino zichtbaar (bekend van het Casa Pedro verhaal), en de twee hogere bergen rechts (westelijk) daarvan kloppen ook met het 3D-beeld dat je in Google Earth kunt simuleren. De achtergrond van 500 komt daarentegen helemaal niet overeen met het landschap ten oosten van Palo Alto.
(Ik heb de contouren van de Piedra de Lino ingetekend, maar ze zijn op de oorspronkelijke foto ook zichtbaar.)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ik denk dat deze 2 foto's op dit moment misschien wel het belangrijkste is wat er te onderzoeken valt en KAN onderzocht worden op dit form.

Mocht blijken dat deze 2 foto's onmogelijk 6 seconden na elkaar gemaakt kunnen zijn dan kunnen we dus ook stellen dat er met de foto's gerommeld is.
Hetzij door de Panamese onderzoekers hetzij door iemand anders die daar belang bij heeft.

Is dat laatste het geval dan kan dat op haar beurt weer betekenen dat er een misdrijf heeft plaats gevonden.

Ik begrijp je uitleg Goorray maar tegelijk vind ik het kaartje van ToniB ook duidelijk op een klein stukje berg op de achtergrond na.
Wat me idd nu wel opvalt is dat het idd lijkt alsof de zon van 2 verschillende kanten komt.
pi_144761692
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 17:38 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Kijk eens naar haar duim, en de schaduw daarvan.
Ik vraag hoe jij dat afleidt. Niet waar ik naar moet kijken.

quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 17:45 schreef Mr.Ping het volgende:
[ afbeelding ]

Foto met de duim komt de zon van links, schaduw van de duim val rechts op haar hand en rug in de zon.
Op de rechter foto komt de zon van rechts achter en is haar schouders (linker) vol in het zonlicht.
Waarom is de schaduw dan ongeveer even lang als de duim zelf? Dat strookt niet met jouw stelling dat de zon van links komt.

Beetje gammel om spiegelbeeld af te leiden aan een onzekere bapelaing van de stand van de zon. Haar armbandjes (en vast nog veel meer) geven voldoende aanwijzingen.

[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 21-09-2014 18:37:10 ]
  zondag 21 september 2014 @ 18:28:49 #38
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_144761696
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 18:27 schreef 11en30 het volgende:
Het gaat niet over de boeken maar over een manier van kijken. Als dat je niets zegt dan kun je het ook niet waarderen. Maar dat betekent niet dat het niet waardevol is.
het gaat mij er juist om dat nu met nieuwe feiten komen die er toe doen niet voor het oprapen liggen.
  zondag 21 september 2014 @ 18:30:31 #39
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_144761742
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 18:27 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Geen enkele aanwijzing voor de verdwijning. Het is gewoon een element in het verhaal over K & L: ze gingen op reis en namen die boeken mee.
de telegraaf zou er blij mee zijn
pi_144762184
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 17:45 schreef Mr.Ping het volgende:
[ afbeelding ]

Foto links:
-zwaar bewolkt
-zon komt van links
- Lisanne heeft haar haar over de linkerkant van haar gezicht hangen (rechterwang dus vrij)

Foto rechts:
-bijna onbewolkt zon schijnt
-zon komt van rechts
-Lisanne heeft haar haar over de rechterkant van haar gezicht hangen (linkerwang dus vrij)

Verder vind ik t een beetje lijken dat Lisanne frisser oogt op de rechter dan op de linker foto.
Maar dat kan gezichtsbedrog zijn.
  zondag 21 september 2014 @ 18:43:36 #41
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144762190
quote:
14s.gif Op zondag 21 september 2014 18:30 schreef Marrije het volgende:

[..]

de telegraaf zou er blij mee zijn
De Telegraaf leest hier vast mee. Genoeg inspiratie voor een sappig artikel :')
pi_144762277
quote:
De boeken zelf zijn niet interessant, gewoon een paar van die kleffe romans. Maar het is opvallend dat zulke jonge meiden geen e-reader bij zich hadden. Scheelt toch weer een paar kilo bagage.
pi_144762363
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 18:46 schreef Rubella het volgende:

[..]

De boeken zelf zijn niet interessant, gewoon een paar van die kleffe romans. Maar het is opvallend dat zulke jonge meiden geen e-reader bij zich hadden. Scheelt toch weer een paar kilo bagage.
Hoe kom je erbij dat het kleffe romans zijn?
De meisjes waren duidelijk geen leeghoofden maar hielden blijkbaar van literatuur.

En de boeken zijn vanuit Nederland meegenomen dus hoe dit in vredesnaam in verband gebracht kan worden met deze zaak is me echt een raadsel.
pi_144762367
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 18:43 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Foto links:
- Lisanne heeft haar haar over de linkerkant van haar gezicht hangen (rechterwang dus vrij)

Foto rechts:
-Lisanne heeft haar haar over de rechterkant van haar gezicht hangen (linkerwang dus vrij)
Of links en rechts:
Lisanne heeft haar haar op de foto niet voor haar gezicht hangen.
pi_144762409
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 18:49 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

De meisjes waren duidelijk geen leeghoofden maar hielden blijkbaar van literatuur.
Hier heb je al relevante informatie in de zaak. Tenminste, dat vinden de ouders en hun advocaat.
pi_144762426
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 18:49 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat het kleffe romans zijn?

En de boeken zijn vanuit Nederland meegenomen dus hoe dit in vredesnaam in verband gebracht kan worden met deze zaak is me echt een raadsel.
Ok, anders gezegd: niet mijn smaak. Het gaat, zoals Domnivoor zegt, niet om de boeken zelf, maar om een manier van denken.
pi_144762441
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 18:49 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Of links en rechts:
Lisanne heeft haar haar op de foto niet voor haar gezicht hangen.
Ik vroeg me eerder af hoe lang een vrouw hiervoor nodig heeft om dit te veranderen.
Stel dat is 2 seconden.
Dan blijven er dus nog 4 seconden over om zichzelf te verplaatsen en te poseren.
pi_144762449
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 18:50 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Hier heb je al relevante informatie in de zaak. Tenminste, dat vinden de ouders en hun advocaat.
Je weet zelf wel dat dat nergens op slaat he?
pi_144762466
Takjes met zakjes en nu de boeken?
pi_144762495
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 18:51 schreef Rubella het volgende:

[..]

Ok, anders gezegd: niet mijn smaak. Het gaat, zoals Domnivoor zegt, niet om de boeken zelf, maar om een manier van denken.
Dus aan de hand van de literatuur die uit Nederland is meegebracht kun je iets relevants voor deze zaak vinden?
pi_144762520
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 18:51 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Ik vroeg me eerder af hoe lang een vrouw hiervoor nodig heeft om dit te veranderen.
Stel dat is 2 seconden.
Dan blijven er dus nog 4 seconden over om zichzelf te verplaatsen en te poseren.
Als ze zo traag en motorisch beperkt zou zijn dan zal ze wel nooit een punt gescoord hebben met volleybal.
pi_144762566
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 18:52 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Je weet zelf wel dat dat nergens op slaat he?
Jij vindt het nergens op slaan. ;)
pi_144762580
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 18:55 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Jij vindt het nergens op slaan. ;)
Klopt.
pi_144762738
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 18:54 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Als ze zo traag en motorisch beperkt zou zijn dan zal ze wel nooit een punt gescoord hebben met volleybal.
?
Ik denk dat het een goede vraag is die ik stel.
Als je vanaf links naar rechts een X aantal meters loopt, in die tussentijd je haar ook nog eens van rechts naar links doet en je ook nog eens poseert met je duimen in de lucht.
En dat allemaal in 6 seconden?

Misschien dat iemand op wat voor manier dan ook uit kan rekenen hoeveel meter er verschil tussen de 2 poses zit?
  zondag 21 september 2014 @ 19:00:30 #55
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_144762749
quote:
Boeken van Faber saaie flutromans noemen. :D

Goeie onderzoekers zijn jullie.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_144762790
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2014 19:00 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ik zei al andere smaak. Maar het is weer erg gezellig. De ballen!
pi_144762807
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 18:53 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dus aan de hand van de literatuur die uit Nederland is meegebracht kun je iets relevants voor deze zaak vinden?
Punt is dat kennelijk nog niemand gekeken had welke boeken het waren.
Stel het was b.v. het boek over het leven van Tanja Nijmeijer ....
  zondag 21 september 2014 @ 19:03:01 #58
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144762870
quote:

[..]

Ik zei 'wellicht'. Ik ken die boeken niet. Wellicht saaie flutromans, wellicht Nobelprijswaardige wereldliteratuur, als jij daar gelukkig van wordt ;)
  zondag 21 september 2014 @ 19:03:07 #59
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_144762877
quote:

Brengt dit drama toch nog wat goeds, ik ga dat boek een opsnorren.
pi_144762903
quote:

[..]

Nee jij dan, denken dat een jonge meid die stervende is het jammer vindt dat ze het einde van het boek niet gelezen heeft. Das pas een intelligente opmerking -O-
  zondag 21 september 2014 @ 19:04:16 #61
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_144762938
quote:
14s.gif Op zondag 21 september 2014 19:03 schreef Copycat het volgende:

[..]

Brengt dit drama toch nog wat goeds, ik ga dat boek een opsnorren.
Ja doen!

Hemel, zó prachtig, raar, alles. O+
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_144762999
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 19:03 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Nee jij dan, denken dat een jonge meid die stervende is het jammer vindt dat ze het einde van het boek niet gelezen heeft. Das pas een intelligente opmerking -O-
Ik vond dat dan wel weer een grappige opmerking. :)
Make my day!
  zondag 21 september 2014 @ 19:06:18 #63
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_144763016
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 19:03 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Allemachtig.

Nemen jullie jezelf en anderen onderhand niet ál te serieus?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_144763043
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2014 19:05 schreef agter het volgende:

[..]

Ik vond dat dan wel weer een grappige opmerking. :)
Ja ik ben alleen bang dat ze het serieus meende
pi_144763094
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 18:54 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Hi-la-risch
  zondag 21 september 2014 @ 19:08:57 #66
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_144763107
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2014 19:04 schreef Duderinnetje het volgende:

Ja doen!

Hemel, zó prachtig, raar, alles. O+
Ik ga eens snuffelen bij mijn vrienden van The Book Depository.
pi_144763153
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 19:01 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Punt is dat kennelijk nog niemand gekeken had welke boeken het waren.
Stel het was b.v. het boek over het leven van Tanja Nijmeijer ....
Wat dan? Het had elk boek kunnen zijn. Het heeft niets maar dan ook niets te maken met wat er met de meisjes gebeurd is toen ze naar buiten gingen.
Hoe graag sommigen dat verband ook willen leggen. Het is gewoon bizar dat men dat zelfs maar probéért.
  zondag 21 september 2014 @ 19:12:50 #68
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_144763281
Dan waren ze toch flink van het lichtend pad af.
pi_144763325
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 19:10 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Wat dan? Het had elk boek kunnen zijn. Het heeft niets maar dan ook niets te maken met wat er met de meisjes gebeurd is toen ze naar buiten gingen.
Hoe graag sommigen dat verband ook willen leggen. Het is gewoon bizar dat men dat zelfs maar probéért.
In dit geval wel ja. Maar had ook anders kunnen zijn, met gewenst correct denken kom je zelden bij de waarheid. Als het zomaar elk boek was, en dus is, heeft het er niets mee te maken. Maar het had ook een heel specifiek boek kunnen zijn. Zoals het voorbeeld dat ik noemde.
  zondag 21 september 2014 @ 19:14:09 #70
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144763331
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 18:53 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Voor mij is 'deze zaak' het hele verhaal van de laatste dagen van K & L., vóór de verdwijning en na de verdwijning. Dus deze boeken zijn voor mij relevant. Overigens niet relevant genoeg om ze zelf te gaan lezen ;)
Ik heb al gezegd dat ze niets met de verdwijning te maken hebben.
  zondag 21 september 2014 @ 19:20:37 #71
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_144763617
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 19:13 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

In dit geval wel ja. Maar had ook anders kunnen zijn, met gewenst correct denken kom je zelden bij de waarheid. Als het zomaar elk boek was, en dus is, heeft het er niets mee te maken. Maar het had ook een heel specifiek boek kunnen zijn. Zoals het voorbeeld dat ik noemde.
dan hadden we daar ongetwijfeld wel eerder wat over gehoord.
  zondag 21 september 2014 @ 19:21:52 #72
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_144763684
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 19:14 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Dus deze boeken zijn voor mij relevant.
jij mag dat :Y
pi_144763937
quote:
12s.gif Op zondag 21 september 2014 18:05 schreef Lutalo het volgende:
Perico schreef: zaterdag 20 september 2014 @ 01:29:18

De foto van Lisanne met d'r duimen omhoog kan op de terugweg zijn gemaakt. Dwz, als er met de nummering van de foto's -ook- gerommeld kan worden.
Maar dan was er nog niets aan de hand.
I´m back.
  zondag 21 september 2014 @ 19:26:58 #74
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_144763942
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2014 19:04 schreef Duderinnetje het volgende:

Ja doen!
Done!

quote:
Thank you ever so much for placing an order with us here at Book Depository.

Your books should be dispatched soon, so please review the details below and make sure your shipping address and items are correct.

Your order:
The Crimson Petal and the White (Paperback)
By (author) Michel Faber
1 ¤12.95 ¤12.95
  zondag 21 september 2014 @ 19:31:43 #75
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_144764139
quote:
14s.gif Op zondag 21 september 2014 19:26 schreef Copycat het volgende:

[..]

Done!

[..]

laat je het nog even weten als je er een aanwijzing in vindt?
  zondag 21 september 2014 @ 19:32:40 #76
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_144764184
quote:
99s.gif Op zondag 21 september 2014 19:31 schreef Marrije het volgende:

laat je het nog even weten als je er een aanwijzing in vindt?
Doe ik!
pi_144764260
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 19:26 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Maar dan was er nog niets aan de hand.
Klopt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lutalo op 21-09-2014 19:39:39 ]
pi_144764650
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 19:34 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Klopt.
Nee.
Als de linker foto op de terugweg is genomen dan is er met de fotocamera gerommeld en is er dus zeker wel wat aan de hand

Bovendien hebben ze dan waarschijnlijk op de terugweg op de Pianista 112 gebeld en is de verklaring van hun gevonden resten nog ongeloofwaardiger
  zondag 21 september 2014 @ 19:47:54 #79
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144764871
Ik gooi deze even in de herhaling. Heeft iemand anders hier nog een mening over?

We hebben een aantal foto's van de Canon die vrijwel zeker in Panama van de camera zijn geplukt en gelekt naar de media. We hebben ook een iPhone-foto van Kris. Deze is door iemand anders naar buiten gebracht dan de camerafoto's. En hij dook op voordat er een NFI-rapport werd opgestuurd. Dus hoe komen ze eraan?
Een paar mogelijkheden. De foto is:
1) vanaf de Mirador naar S. (de vriend van Kris) gestuurd en door S. doorgestuurd naar het vrijwillige zoekteam, en vervolgens naar de media gelekt.
2) vanaf de Mirador naar S. gestuurd en door S. doorgestuurd naar de Panamese autoriteiten, en vervolgens naar de media gelekt.
3) vanaf de Mirador naar S. gestuurd en weken later aangekomen, en vervolgens naar de media gelekt.
4) na de vondst van de rugzak door Panamese onderzoekers van de iPhone gehaald en vervolgens naar de media gelekt.
5) door NFI/OM naar de media gelekt.
6) door NFI/OM naar de familie gestuurd, en door de advocaat naar de media gelekt.
7) iets anders.
Ik ga voor optie 1 als meest aannemelijke verklaring.

En een reactie:
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 15:11 schreef Grijzemassa het volgende:

In alle gevallen blijft voor mij de vraag, als deze foto bekend was vanaf het begin van de vermissing, waarom is er dan niet gerichter gezocht. Elke gids zou de mirador herkennen op de foto.

Dan is hij of niet in handen gekomen van Sinaproc, of die hebben er niets mee gedaan

Als Sinaproc de foto niet ter beschikking had, kan dit rampzalige gevolgen hebben gehad.
Zou een vrijwillig zoekteam dergelijke cruciale informatie niet delen met de officiële zoekteams?

Zou Sinaproc zo amateuristisch te werk zijn gegaan dat ze de laatst bekende locatie van de meiden op foto niet laten zien aan de gidsen die bij de zoektochten betrokken waren?

Zouden de gidsen het punt niet herkend hebben, ondanks dat een van hen tijdens een zoekactie een foto op exact het zelfde punt maakt?

foto weken later aangekomen lijkt me spijkers zoeken op laag water
pi_144765184
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 19:42 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Nee.
Als de linker foto op de terugweg is genomen dan is er met de fotocamera gerommeld en is er dus zeker wel wat aan de hand

Bovendien hebben ze dan waarschijnlijk op de terugweg op de Pianista 112 gebeld en is de verklaring van hun gevonden resten nog ongeloofwaardiger
Als er met de foto's gerommeld is, kan het best zijn dat die foto op de terug weg is gemaakt en dat er toen nog niks aan de hand was; dwz met Lisanne en Kris was nog niks aan de hand.
De vindplaats van de gevonden resten hoeft niet persee logisch te zijn dwz ik ga ervan uit dat er diverse oorzaken mogelijk kunnen zijn voor het vinden op die plek(ken).
pi_144765221
Waar en wanneer is die foto voor het eerst opgedoken? Als je dat kunt achterhalen ben je al een stap verder.
pi_144765259
quote:
12s.gif Op zondag 21 september 2014 19:54 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Als er met de foto's gerommeld is, kan het best zijn dat die foto op de terug weg is gemaakt en dat er toen nog niks aan de hand was; dwz met Lisanne en Kris was nog niks aan de hand.
De vindplaats van de gevonden resten hoeft niet persee logisch te zijn dwz ik ga ervan uit dat er diverse oorzaken mogelijk kunnen zijn voor het vinden op die plek(ken).
Om 13 uur mirador
Om 14 uur quebrada
bij terugkeer:
15 uur weer mirador.
Klopt toen was er nog niks aan de hand.
Er werd pas naar 112 gebeld om 16.39 uur
  zondag 21 september 2014 @ 19:58:56 #83
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_144765356
Op deze foto...

http://static2.ad.nl/stat(...)edia_xll_2200739.jpg

... ligt onder het boek een klein object dat een aansteker zou kunnen zijn.

Het ligt tussen het cijferslot en de stroomadapter.

Zou een van de dames dat toch gerookt hebben?
  zondag 21 september 2014 @ 19:59:19 #84
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_144765372
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 19:47 schreef Domnivoor het volgende:
Ik gooi deze even in de herhaling. Heeft iemand anders hier nog een mening over?

We hebben een aantal foto's van de Canon die vrijwel zeker in Panama van de camera zijn geplukt en gelekt naar de media. We hebben ook een iPhone-foto van Kris. Deze is door iemand anders naar buiten gebracht dan de camerafoto's. En hij dook op voordat er een NFI-rapport werd opgestuurd. Dus hoe komen ze eraan?
Een paar mogelijkheden. De foto is:
1) vanaf de Mirador naar S. (de vriend van Kris) gestuurd en door S. doorgestuurd naar het vrijwillige zoekteam, en vervolgens naar de media gelekt.
2) vanaf de Mirador naar S. gestuurd en door S. doorgestuurd naar de Panamese autoriteiten, en vervolgens naar de media gelekt.
3) vanaf de Mirador naar S. gestuurd en weken later aangekomen, en vervolgens naar de media gelekt.
4) na de vondst van de rugzak door Panamese onderzoekers van de iPhone gehaald en vervolgens naar de media gelekt.
5) door NFI/OM naar de media gelekt.
6) door NFI/OM naar de familie gestuurd, en door de advocaat naar de media gelekt.
7) iets anders.
Ik ga voor optie 1 als meest aannemelijke verklaring.

En een reactie:

[..]

in het geval van 1 en 2 zou je denken dat er meteen gerichter gezocht zou zijn door de politie.
Optie 3, zo lang onderweg...zelf geen ervaring mee, maar weken? Hmm...
Optie 4, klopt het moment van naar buiten brengen? Dat was na de vondst van de tas? If so, dan lijkt me dat aannemelikker dan optie 5 en 6. Optie 7, kan zo niks bedenken.

Optie 3 en 4 hou ik dan over. Dan zou ik eerst aan 4 denken en dan aan 3.
pi_144765484
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 19:58 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Op deze foto...

Je bedoelt rechtsboven onder het boek met die zilveren bovenkant?
Zou zo maar kunnen
  zondag 21 september 2014 @ 20:02:08 #86
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_144765539
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 20:01 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Je bedoelt rechtsboven onder het boek met die zilveren bovenkant?
Zou zo maar kunnen
die rode
pi_144765542
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 19:58 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Op deze foto...

lijkt mij geen aansteker, is niet recht.. eerder een usb-stick ofzo, doet me iig beetje hieraan denken:
http://www.mymemory.co.uk(...)-G2-USB-Drive---Red
pi_144765586
die boeken literatuur noemen... :|W
...
  zondag 21 september 2014 @ 20:03:03 #89
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_144765591
Als je de volgende twee foto's vergelijkt...

...en ...

http://www.rtlnieuws.nl/s(...)/kamerpanama3_0.jpeg

... dan zie je dat de boeken anders gestapeld liggen.

Er is dus sowieso gerommeld op hun kamer.
  zondag 21 september 2014 @ 20:04:30 #90
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_144765675
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 20:02 schreef Jimbo_12 het volgende:

[..]

lijkt mij geen aansteker, is niet recht.. eerder een usb-stick ofzo, doet me iig beetje hieraan denken:
http://www.mymemory.co.uk(...)-G2-USB-Drive---Red

Ja, ik twijfel ook.
  zondag 21 september 2014 @ 20:05:56 #91
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_144765754
Op deze foto...

http://www.rtlnieuws.nl/s(...)/kamerpanama2_1.jpeg

... zie je zo'n rood plastic tasje liggen, identiek aan wat later 's nachts is gefotografeerd.

Maar dit gegeven zal iemand hier ongetwijfeld al eens eerder genoemd hebben, denk ik zo.
  zondag 21 september 2014 @ 20:05:59 #92
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_144765758
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 20:03 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Als je de volgende twee foto's vergelijkt...

...en ...

http://www.rtlnieuws.nl/s(...)/kamerpanama3_0.jpeg

... dan zie je dat de boeken anders gestapeld liggen.

Er is dus sowieso gerommeld op hun kamer.
paar topics terug was er iemand die verschillende dingen aanwees die veranderd waren.
  zondag 21 september 2014 @ 20:07:36 #93
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_144765830
quote:
14s.gif Op zondag 21 september 2014 19:26 schreef Copycat het volgende:

[..]

Done!

[..]

Oh wat leuk.

Sommige mensen vinden het een doorbijtboek. Ik vond dat niet.

Wat een kunstige vertelstijl. Ongeëvenaard.

Benieuwd wat jij ervan denkt.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_144765883
quote:
10s.gif Op zondag 21 september 2014 19:12 schreef Copycat het volgende:
Dan waren ze toch flink van het lichtend pad af.
je mag hier geen grappen maken :(
...
  zondag 21 september 2014 @ 20:11:15 #95
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144766007
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 19:55 schreef Geruisloos het volgende:
Waar en wanneer is die foto voor het eerst opgedoken? Als je dat kunt achterhalen ben je al een stap verder.
De foto dook voor het eerst op 28 augustus op in een artikel op tvn-2.com, als ik het goed heb.

[ Bericht 4% gewijzigd door Domnivoor op 21-09-2014 20:21:26 ]
pi_144766201
quote:
14s.gif Op zondag 21 september 2014 20:08 schreef sacha het volgende:

[..]

Onzin.
  zondag 21 september 2014 @ 20:15:17 #97
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_144766215
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2014 20:07 schreef Duderinnetje het volgende:

Oh wat leuk.

Sommige mensen vinden het een doorbijtboek. Ik vond dat niet.

Wat een kunstige vertelstijl. Ongeëvenaard.

Benieuwd wat jij ervan denkt.
Humo repte over 'De Quincunx met ballen', dat vond ik toentertijd al een fascinerend boek. Ben benieuwd. En laat het je weten. En nu laat ik de speurneusjes hier rustig doorspeuren. Op zoek naar De Waarheid!
  zondag 21 september 2014 @ 20:15:43 #98
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_144766230
quote:
14s.gif Op zondag 21 september 2014 20:08 schreef sacha het volgende:

Ik ben me er eentje!
pi_144766246
quote:
14s.gif Op zondag 21 september 2014 20:15 schreef Copycat het volgende:

[..]

Humo repte over 'De Quincunx met ballen', dat vond ik toentertijd al een fascinerend boek. Ben benieuwd. En laat het je weten. En nu laat ik de speurneusjes hier rustig doorspeuren. Op zoek naar De Waarheid!
Ja loop maar weer weg ;(
pi_144766272
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 20:15 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Onzin.
daar kom ik nooit *O*
...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: