Ik vind het ook niet leuk dat er hordes vrouwen in mijn buurt rondlopen in boerka. Het is geen gezicht, het drukt mijn huizenprijs, etc... Maar ik respecteer hun recht om lekker te dragen wat ze willen dragen.quote:Op maandag 22 september 2014 11:30 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik geef dat antwoord al enkele weken in deze serie topics.
Mis is: als een grote groep donkere mensen er niet blij mee is, het niet leuk vinden en erger dan dat.... dan is er iets mis aan die feestfiguur ZP.
Niemand is verplicht rekening te houden met anderen. Fatsoen is geen wurgtouw waar je iedereen aan op moet hangen maar een keuze van het individu. Sommige mensen zullen rekening houden, anderen niet. Er is ruimte voor beide gedragingen zonder dat daar op ingegrepen moet worden door fatsoensridders.quote:Stoppen met die imitaties is een kwestie van fatsoen... ook al ben je er niet mee eens.... wel herkennen dat anderen het wel vervelend vinden en daar rekening mee houden
Wat is daar discriminerend aan? Jij veegt de de onvredes van mensen die voor persoonlijke vrijheid zijn van tafel. Ben jij ook aan het discrimineren dan? Oh nee. Dan ineens niet natuurlijk.quote:Wat ook mis is.... die groep reduceren tot 'een paar mensen' ... de onvredes van die groep van tafel vegen, belachelijk maken, en jij stopt het net in het hokje hooliganism. .
Dat is de werkelijke discriminatie rond ZP.
Er is niks mis met die figuur als mensen "er niet blij mee zijn" om vage redenen. Die ideeën die ze er over hebben, hebben ze nl zelf bedacht. Kunnen ze dus ook feitellijk weer "on denken".quote:Op maandag 22 september 2014 11:30 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik geef dat antwoord al enkele weken in deze serie topics.
Mis is: als een grote groep donkere mensen er niet blij mee is, het niet leuk vinden en erger dan dat.... dan is er iets mis aan die feestfiguur ZP.
Wat ook mis is.... die groep reduceren tot 'een paar mensen' ... de onvredes van die groep van tafel vegen, belachelijk maken, en jij stopt het net in het hokje hooliganism. .
Dat is de werkelijke discriminatie rond ZP.
10x ademen, 3x diep en een pilletje.quote:Op maandag 22 september 2014 10:47 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Wanneer iemand met een toon als onderstaande met mij in discussie gaat en daarna ook nog eens aangeeft niet in staat te zijn een simpele post te begrijpen.... Tsja
[..]
[..]
En dan komt hij met 10 sec blablabla omdat ik mezelf zogenaamd tegenspreek?
Hoezo weet ik niet wat ik wil wanneer ik aangeef geen problemen te hebben met de zwarte schminck en wanneer ik ook het feit benoem dat ZP continu aan verandering is geweest?
[..]
Ik gaf een voorbeeld mbt symboliek, associaties, kkk, maar ik hier vanavond wel weer op terug, teveel typen op foon.
Mee eens. Daar zal een deel van het onbegrip over en weer ook wel vandaan komen.quote:Op zondag 21 september 2014 16:45 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Zo zou je het ook kunnen verwoorden. Waarbij de manier waarop hij uitgebeeld wordt niet volledig eenduidig is. Wat dus wil zeggen dat hij op de ene plek meer stereoypische attributen werden gebruikt en/of afgeschud dan op de andere plek.
Achteraf gezien moeten we ons misschien afvragen of dat we niet te tolerant waren toen die slavernijverledenhetze begon en we ons extreem diplomatiek opstelden. Als wij op dat moment recht voor zijn raap de waarheid hadden gezegd, dat onze voorouders inderdaad ook foute dingen hebben gedaan (maar ook veel goede dingen, er is enorm veel geld gestort in die gemeenschap) maar dat niemand van ons (autochtoon en allochtoon) daar iets mee te maken heeft gezien het grote aantal generaties er tussen en dat we zelf verantwoordelijk zijn voor ons leven etc. , zouden we dan nu ook dit ZP-gemekker hebben gekregen van deze groep mensen? Een geval van zachte heelmeesters die stinkende wonden maken?quote:Op maandag 22 september 2014 13:09 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Er is niks mis met die figuur als mensen "er niet blij mee zijn" om vage redenen. Die ideeën die ze er over hebben, hebben ze nl zelf bedacht. Kunnen ze dus ook feitellijk weer "on denken".
Ik had het voorbeeld van het vernielen van het bushokje vanwege de vergelijking om met vage redenen een hekel te hebben aan iets en dan moet het maar vernietigd, dat vaak gewoon komt omdat ze niks beters te doen hebben. Laten we eerlijk zijn, als ij gewoon een succevol zakenman bent heb je wel wat anders te doen dan je druk te maken over een sidekick op een feestje. Ik kan ook alleen maar in discussies deelnemen omdat ik hobby boer ben en maar een paar keer op een dag eruit moet om voor de beesten te zorgen.
De onvrede niet begrijpen, of liever, wat ze er mee willen, niet begrijpen, is in mijn ogen volkomen logish.
En het is misschien niet een paar mensen, maar wel in verhouding een kleine groep en ook nog eens voor een groot deel een zeer specifieke dweep met het verleden groep die al uitstak bij een internationale slavenherdenkings dag omdat ze nog in koloniale kleding liepen. Als enigen uit de hele wereld.
Men praat elkaar van alles aan, het gaat van ouder op kind en zo wordt de groep wellicht groter, met sympatisanten, maar het blijft gestoeld op een praatje van iemand en inzet die kant op, niet op feiten.
ik heb al eerder de vermeende homo teletubby rel aangehaald in dit verband. Er hoeft er maar 1 op te staan en zich in te zetten om een hele beweging te krijgen. Maar dat neemt niet weg dat de ideeën die de beweging heeft dan ook per defintie kloppen of dat ze meer recht hebben om iets te veranderen dan de rest heeft om het te behouden.
Het is onbegrijpelijk hoe iemand die om welke reden dan ook last heeft ven gele bloemen, alle gele bloemen uit de handel wil zien. Of niet dan? Is het niet logisher dat de oorzaak van de hekel aan de gele bloemen in de persoon wordt weggehaald? Of dat die perososn maar gewoon even de andere kant op kijkt als er gele bloemen in zicht komen?
Toen ik in Groningen woonde maakte ik nog mee dat bepaalde kinderen niet met andere kinderen om mochten gaan want die waren dan weer afstammelingen van hereboeren en de andere afstammelingen van arbeiders die door hen werden uitgebuit. Ik heb daar meteen een einde aan gemaakt op mijn erf. Waar je voorouders mee te maken hadden, hebben we niks mee te maken in deze tijd.
Maar dat was overal voelbaar want de haat werd gewoon doorgegeven. Dat is gewoon onzinnig. en ja onbegrijpelijk.
Well fuck me dat ik me niet aangesproken voel over iets wat 300 jaar geleden gebeurt is toen ik niet eens geboren was.quote:Op maandag 22 september 2014 14:00 schreef sp3c het volgende:
nou extreem diplomatiek zijn we nooit geweest over dat slavernijverleden
'het is gebeurd ja, iedereen deed het, boeiuh'
als we gewoon gelijk gezegd hadden dat het geen topshow was dan zaten we nu niet met de naweeen en had Gario niet zo'n grote bron verzuurde zielen om uit te putten
niemand spreekt je aanquote:Op maandag 22 september 2014 14:02 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Well fuck me dat ik me niet aangesproken voel over iets wat 300 jaar geleden gebeurt is toen ik niet eens geboren was.
Dat is ook gewoon gezegd. Al in 2001.quote:Op maandag 22 september 2014 14:00 schreef sp3c het volgende:
als we gewoon gelijk gezegd hadden dat het geen topshow was dan zaten we nu niet met de naweeen en had Gario niet zo'n grote bron verzuurde zielen om uit te putten
tikje laat om nog onder de noemer 'extreem diplomatiek' te vallen zo 150 jaar na datoquote:Op maandag 22 september 2014 14:03 schreef Tem het volgende:
[..]
Dat is ook gewoon gezegd. Al in 2001.
Ik ben het niet al te sterk oneens met je maar we hebben daar toen der tijd nogal veel aandacht aan besteed en hen in feite gestimuleerd om in die slachtofferrol te gaan zitten waar ze zichzelf in wentelden. De nieuwsprogramma's die hier uitgebreid aandacht aan besteedden en niet 1 jaar maar meerdere jaren (elke keer dat er weer die herdenking was werd er aandacht aan besteed). We hadden ook direct kunnen zeggen: "we willen het hier best eens over hebben maar met jullie heeft het geen donder te maken, geef niet de schuld van een gebrek aan succes aan het verleden van verre voorouders". Minder sympathiek maar wel effectiever.quote:Op maandag 22 september 2014 14:00 schreef sp3c het volgende:
Zo vrij is Nederland al lang niet meer - ik denk aan Gregorius Nekschot die om 6 uur AM van zijn bed werd gelicht door de politie, journalisten die werden geïntimideerd door de politie bij het filmen op de openbare weg en aan een een ziek iemand (hersenen beschadigd door alcohol/drugs) die door een politiemeisje in Holland in elkaar werd getrapt - , misschien ook wel nooit geweest - ik denk aan justitie die een cabaretier vervolgde wegens godslastering en aan het wereldkampioen afluisteren zijn -, maar inderdaad, we moeten met een glimlach aanvaarden dat ook gekkies hun mening kunnen uiten als prijs voor de mate van vrijheid van meningsuiting die we hebben.quote:Op maandag 22 september 2014 14:09 schreef sp3c het volgende:
zijn we als land ook nooit geweest, moeten we ook niet willen
in een vrij land zijn figuren als Gario daar een negatief gevolg van
zou ook incorrect zijn, dat slavernijverhaal zit echt heel erg diep, dat leeft echt niet alleen bij mensen die niet succesvol zijn, dat zijn enkel de usefull idiotsquote:Op maandag 22 september 2014 14:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik ben het niet al te sterk oneens met je maar we hebben daar toen der tijd nogal veel aandacht aan besteed en hen in feite gestimuleerd om in die slachtofferrol te gaan zitten waar ze zichzelf in wentelden. De nieuwsprogramma's die hier uitgebreid aandacht aan besteedden en niet 1 jaar maar meerdere jaren (elke keer dat er weer die herdenking was werd er aandacht aan besteed). We hadden ook direct kunnen zeggen: "we willen het hier best eens over hebben maar met jullie heeft het geen donder te maken, geef niet de schuld van een gebrek aan succes aan het verleden van verre voorouders". Minder sympathiek maar wel effectiever.
Het is alleen volstrekt irrationeel dat iemand die 10 generaties tussen hem en dat slavernijverleden heeft staan (ik weet niet hoeveel het er precies zijn in de praktijk maar je begrijpt mijn punt) daarmee bezig zijn. Wat is er incorrect aan om dat hardop te zeggen? Het is zo lekker gemakkelijk om op die manier een externe oorzaak te zoeken, dat moeten we niet faciliteren. Dit zonder bot te doen over de geschiedenis. Ik heb het nu dan over die groep inderdaad, hoe leeft dit bij de groep Suri's die wel succes heeft? Ik heb daar nooit iets over gehoord van hen namelijk.quote:Op maandag 22 september 2014 14:26 schreef sp3c het volgende:
[..]
zou ook incorrect zijn, dat slavernijverhaal zit echt heel erg diep, dat leeft echt niet alleen bij mensen die niet succesvol zijn, dat zijn enkel de usefull idiots
Welke hetze ? Heb ik die gemist ?. Welk extreem diplomatiek optreden.?quote:Op maandag 22 september 2014 13:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Achteraf gezien moeten we ons misschien afvragen of dat we niet te tolerant waren toen die slavernijverledenhetze begon en we ons extreem diplomatiek opstelden. Als wij op dat moment recht voor zijn raap de waarheid hadden gezegd,
De simpelen van geest hebben weer iets om lekker verontwaardigd over te doen.quote:Op maandag 22 september 2014 14:33 schreef WhateverWhatever het volgende:
Hoe geweldig is dit?
[ afbeelding ]
Ik hoop dat meer mensen dit gaan doen!
waarom kan het niet en en zijn?quote:Op maandag 22 september 2014 14:34 schreef Alentejana het volgende:
Ergens zouden die slaven nazaten die zich zo zielig voelen zich nog moeten schamen. De slaven hebben het kut gehad, maar ze hebben wel altijd hoop gehouden en gevochten waar kon voor hun vrijheid. Die eerste vrije slaven hebben dan ook ontzettend hun best gedaan om wat te maken van het leven. En wat gebeurt er generaties later? Er zijn er die denken in de richting van: onze voorouders is onrecht aangedaan dus moeten jullie maar ons en onze nazaten onderhouden als het even kan. Daar hebben wij recht op.
Terwijl hun eigen voorouders alles op alles hebben gezet om een goed leven te krijgen voor hen en hun nazaten, met hun eigen handen en studies. Is dat dan niks waard geweest? Waarom eren zijn die niet met tonen van inzet?
We zijn natuurlijk niet allemaal zo slim als u, maar ik vind het een top actie!quote:Op maandag 22 september 2014 14:35 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De simpelen van geest hebben weer iets om lekker verontwaardigd over te doen.
Slavenherdenkingsdag, eigen monument, hoop krokodillentranen en media-aandacht.quote:Op maandag 22 september 2014 14:35 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Welke hetze ? Heb ik die gemist ?. Welk extreem diplomatiek optreden.?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |