abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144774886
Oftewel: Het zal nooit genoeg zijn voor de anti-zwarte pieten totdat zp helemaal verdwenen is.
En dan vinden ze vast weer wat anders wat in hun ogen racistisch is in Nederland en wat ze weg willen hebben.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator zondag 21 september 2014 @ 23:23:47 #177
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_144775114
quote:
7s.gif Op zondag 21 september 2014 22:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Zwarte Piet is een fictief figuur, helemaal geen imitatie van Surinamers.
als het al een imitatie is dan is het een vleiende, ik heb nog nooit 1 uitleg gezien van waarom het racisme zou zijn

dat slavernijverhaal vond ik al vergezocht maar het draaft nu wel echt helemaal door zonder dat er nog enig zinnig argument aanzit, als piet weg is richten ze zich op het paard en daarna op de goedheiligman zelf en daarna op het coca cola kerstfeest

daarna zal gario zich wel kunstzinnig ophangen

kunnen wij weer normaal sinterklaas vieren ...
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 21 september 2014 @ 23:28:40 #178
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_144775293
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 21:57 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Wat is dan het probleem? Waar nemen ze exact aanstoot aan, waarom?
Dat ik er geen probleem mee heb wil niet zeggen dat anderen er ook geen problemen mee kunnen hebben.

quote:
Als iemand een probleem heeft kan die iets doen aan hun probleem in hun hoofd. Daar hoeft niet heel Zwarte Piet , waar de meesten helemaal geen rare gedachtes bij krijgen, voor te veranderen of te verdwijnen.
Wanneer iemand ergens aanstoot aan neemt zit het probleem meestal in het hoofd van die persoon. Dat wil niet zeggen dat de klacht v/d persoon per definitie onzinnig is.

Stel we hebben een Ku klux klan, een haatdragende organisatie die door de tijdsgeest op dat moment normaal gevonden wordt. De Klan organiseert ook een feestje waarbij kinderen in witte puntmutsen geld moeten inzamelen voor het goede doel.

50 jaar later is de tijdsgeest verandert en De Klan bestaat eigenlijk nauwelijks meer. Wel wordt het kinderfeestje waarbij kinderen in witte puntmutsen geld inzamelen nog steeds gevierd.

Op zo'n moment zul je mensen kunnen hebben die zeggen: het gaat om de intentie, en die is totaal niet meer slecht dus geen reden om hier aanstoot aan te nemen. Anderen zullen zeggen: ook al is de intentie goed, door het blijven dragen v/d puntmutsen neem je geen afstand van de fouten gemaakt in het verleden.

Dat zijn simpelweg twee standpunten. Beiden gebaseerd op 'hoe het in iemands hoofd zit'.

En nee, ik vergelijk ZP niet met de KKK. Ik gebruik dit voorbeeld puur om aan te geven hoe bepaalde symbolen tot verschillende associaties en standpunten kunnen leiden.

quote:
Wat me opvalt is dat niemand aanstoot neemt aan Disney figuren, die allemaal karikaturen zijn, of aan karikaturen van pakweg inuit (eskimos), indianen of chinezen.
Maar zodra het zwart is, is het schandalig en wordt een heel volk neergehaald...
Dat zegt iets over het zelfbeeld van die zwarten.
Zijn er dan geen zwarte disneyfiguren? :?
Krekker is de bom!
pi_144777180
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 23:28 schreef KreKkeR het volgende:

Zijn er dan geen zwarte disneyfiguren? :?
Er brandde meteen kritiek los bij de moderne zwarte figuur die ze probeerden:
http://vorige.nrc.nl/mult(...)e_disney_270664a.pdf
Om mijn punt maar even kracht bij te zetten. Zwart kan niet. Zwart moet aan eisen voldoen. De andere figuren zijn allemaal prima, maar zwart is een heet hangijzer. Daar zijn zwarte mensen hoe dan ook, ontevreden over.

Verklaar eens waarom alle andere kleuren en rassen karikaturen leuk zijn, maar een Zwarte Piet , als dat al een karikatuur zou zijn van een bepaald ras, ineens slecht?
Geen enkele zwarte karikatuur kan feitelijk goedkeuring krijgen.
Er is iets mis met de mensen die daar tegen aan kijken, niet met de figuur. Die is niet anders dan welk om het even Disneyfiguur of paljas.
pi_144777534
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 00:21 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Er brandde meteen kritiek los bij de moderne zwarte figuur die ze probeerden:
http://vorige.nrc.nl/mult(...)e_disney_270664a.pdf
Om mijn punt maar even kracht bij te zetten. Zwart kan niet. Zwart moet aan eisen voldoen. De andere figuren zijn allemaal prima, maar zwart is een heet hangijzer. Daar zijn zwarte mensen hoe dan ook, ontevreden over.

Verklaar eens waarom alle andere kleuren en rassen karikaturen leuk zijn, maar een Zwarte Piet , als dat al een karikatuur zou zijn van een bepaald ras, ineens slecht?
Geen enkele zwarte karikatuur kan feitelijk goedkeuring krijgen.
Er is iets mis met de mensen die daar tegen aan kijken, niet met de figuur. Die is niet anders dan welk om het even Disneyfiguur of paljas.
In Nederland hebben we dit zwarte tekenfilmfiguurtje

Maar dat is ook geen onverdeeld succes
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_144777665
quote:
7s.gif Op zondag 21 september 2014 22:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Zwarte Piet is een fictief figuur, helemaal geen imitatie van Surinamers.
imitatie van negers ... dat is duidelijk.
pi_144778029
quote:
Op zondag 21 september 2014 23:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Oftewel: Het zal nooit genoeg zijn voor de anti-zwarte pieten totdat zp helemaal verdwenen is.
En dan vinden ze vast weer wat anders wat in hun ogen racistisch is in Nederland en wat ze weg willen hebben.
Ik zeg dan ook maar: nege...eh, geen aandacht meer aan schenken, dit soort zeurp...kousen.

Het is toch niet goed of het deugt niet. :)

[ Bericht 99% gewijzigd door Opa.Bakkebaard op 25-09-2014 20:20:53 ]
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  Moderator maandag 22 september 2014 @ 04:42:27 #183
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_144779316
[quote]0s.gif Op maandag 22 september 2014 00:46 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

imitatie van negers ... dat is du
  Moderator maandag 22 september 2014 @ 04:43:12 #184
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_144779317
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 00:46 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

imitatie van negers ... dat is duidelijk.
nee het is een neger ... at best

geen imitatie ervan
pi_144780824
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 16:49 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Waar haal je vandaan dat het wel oke is wanneer een specifiek deel van een zwarte gemeenschap discrimineert?

En hoezo er zijn zowel blanken als zwarten met kritiek op Zwarte Piet.
http://www.parool.nl/paro(...)blanken-vallen.dhtml

Hier is niets over naar buiten gekomen. Dit is pure racisme. Zonder dat er ook maar er over kan twijfelen.

quote:
[..]

Het uiterlijk (en in het verleden ook het gedrag) is gebaseert of in ieder geval sterk beinvloed door een karikatuur v/d neger.
Is dat niet allang zo veranderd dat je daar niets meer aan terug ziet door de jaren heen? Is het niet zo dat hij gebaseerd is op een heel ander iets dan een 'neger'? Beetje schmink moet er nu ook vanaf? Kinderachtig hoor.
Als hij al een neger moet voorstellen, dan is het er wel een die een jolige kindervriend is ipv een irritant en dom en waar je als kind bang voor moet zijn.
Nu maakt hij grappen, is licht ondeugend, slim en adviseert de sint.

En ooit wel eens over nagedacht?

quote:
En wat bedoel je met 'dat is jullie dan best gelukt' als ik vragen mag?
Snap je zeker niet. Het kinderfeest verneuken met het selectief verontwaardigd gedrag. Sinterklaas heeft nu een zweem van ruzie om hem heen hangen, terwijl het een onschuldig kinderfeest hoort te zijn. Dankzij dat groepje schreeuwlelijkerds uit de bijlmer. Of moet ik het verder aan je uitleggen?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_144780850
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 16:51 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Kritiek op Zwarte Piet staat niet gelijk aan schadevergoeding en weet ik veel wat allemaal. Dat er onder de mensen met kritiek ook mensen zitten die 'pro-herstelbetaling' maakt kritiek niet gelijk aan geld willen zien. Dat is een wel erg makkelijke manier om mensen met een andere mening in een bepaalde hoek te duwen.
Mjah, jij ziet dat verband niet? Jij ziet geen overeenkomsten? Jij bent niet selectief in je waarnemingen? Of ben je gewoon dom?
1947-2016
pi_144780907
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 23:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Want de nederlander heeft geen sorry gezegd voor de slavernij en we hebben er nog dagelijks last van...

Iedere keer hoor je dat ook ergens weer voorbij komen.
1947-2016
pi_144781120
Leuk om te zien wel dat veel mensen hier krampachtig moeten volhouden dat zwarte piet een racistisch verleden heeft, en dat terwijl dat helemaal niet zeker is.
  maandag 22 september 2014 @ 10:03:30 #189
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_144781313
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 09:34 schreef Red_85 het volgende:

[..]

http://www.parool.nl/paro(...)blanken-vallen.dhtml

Hier is niets over naar buiten gekomen. Dit is pure racisme. Zonder dat er ook maar er over kan twijfelen.

Nogmaals, waar haal je vandaan dat dit wel oke is en/of wordt gevonden door de meerderheid?

quote:
[..]

Is dat niet allang zo veranderd dat je daar niets meer aan terug ziet door de jaren heen?
Nee. Veranderingen hebben steeds plaatsgevonden maar bepaalde aspecten zoals de kleur zie je nog steeds terug.

quote:
Is het niet zo dat hij gebaseerd is op een heel ander iets dan een 'neger'?
Het uiterlijk zoals we dat nu kennen hoogstwaarschijnlijk niet

quote:
Beetje schmink moet er nu ook vanaf?
Dat heb je mij nergens zien beweren.

quote:
Kinderachtig hoor.
Mijn punt is dat het juist erg kinderachtig is om te gaan zitten ontkennen waar bepaalde aspecten vandaan komen. Van mij hoeft de schmink er niet af. Maar jezelf in allerlei bochten gaan wringen en opeens ontkennen waar het vandaan komt, DAT vind ik kinderachtig ja.

quote:
Als hij al een neger moet voorstellen, dan is het er wel een die een jolige kindervriend is ipv een irritant en dom en waar je als kind bang voor moet zijn.
Nu maakt hij grappen, is licht ondeugend, slim en adviseert de sint.

En ooit wel eens over nagedacht?
Misschien moet jij eens wat minder aannames doen. Dit is o.a. wat ik bedoel met de blinde waas die sommigen krijgen wanneer je niet heel hard roept PRO-PIET te zijn.

Los daarvan is ZP in de loop v/d jaren behoorlijk aan verandering onderhevig geweest. In mijn jeugd was hij nog vooral het domme hulpje v/d Sint. En het hangt ook af van wie hem uitbeeld en waar je bent. Ik denk dat sommige mensen nog steeds meer de domme versie in gedachten hebben dan anderen. Dit even los van de groep die sowieso tegen is.

quote:
[..]

Snap je zeker niet. Het kinderfeest verneuken met het selectief verontwaardigd gedrag. Sinterklaas heeft nu een zweem van ruzie om hem heen hangen, terwijl het een onschuldig kinderfeest hoort te zijn. Dankzij dat groepje schreeuwlelijkerds uit de bijlmer. Of moet ik het verder aan je uitleggen?
En nog zo'n voorbeeld 'snap je zeker niet', 'of moet ik het verder aan je uitleggen'....

Feitelijk de discussie aangaan is haast mogelijk omdat je mij blijkbaar al meteen in een bepaald hokje plaatst en daarom op een bepaalde manier de discussie ingaat.

Los daarvan betekent het feit dat iets een kinderfeest is niet dat er geen kritiek op gegeven mag worden. Dat is zo'n rare misvatting. Je zou ook kunnen zeggen, JUIST omdat iets een kinderfeest is, is het goed er kritisch naar te kijken. Je wil immers het beste voor de kinderen.

Het is maar vanuit welk standpunt je het bekijkt.
Krekker is de bom!
pi_144781427
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 10:03 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Nogmaals, waar haal je vandaan dat dit wel oke is en/of wordt gevonden door de meerderheid?

[..]

Nee. Veranderingen hebben steeds plaatsgevonden maar bepaalde aspecten zoals de kleur zie je nog steeds terug.

[..]

Het uiterlijk zoals we dat nu kennen hoogstwaarschijnlijk niet

[..]

Dat heb je mij nergens zien beweren.

[..]

Mijn punt is dat het juist erg kinderachtig is om te gaan zitten ontkennen waar bepaalde aspecten vandaan komen. Van mij hoeft de schmink er niet af. Maar jezelf in allerlei bochten gaan wringen en opeens ontkennen waar het vandaan komt, DAT vind ik kinderachtig ja.

[..]

Misschien moet jij eens wat minder aannames doen. Dit is o.a. wat ik bedoel met de blinde waas die sommigen krijgen wanneer je niet heel hard roept PRO-PIET te zijn.

Los daarvan is ZP in de loop v/d jaren behoorlijk aan verandering onderhevig geweest. In mijn jeugd was hij nog vooral het domme hulpje v/d Sint. En het hangt ook af van wie hem uitbeeld en waar je bent. Ik denk dat sommige mensen nog steeds meer de domme versie in gedachten hebben dan anderen. Dit even los van de groep die sowieso tegen is.

[..]

En nog zo'n voorbeeld 'snap je zeker niet', 'of moet ik het verder aan je uitleggen'....

Feitelijk de discussie aangaan is haast mogelijk omdat je mij blijkbaar al meteen in een bepaald hokje plaatst en daarom op een bepaalde manier de discussie ingaat.

Los daarvan betekent het feit dat iets een kinderfeest is niet dat er geen kritiek op gegeven mag worden. Dat is zo'n rare misvatting. Je zou ook kunnen zeggen, JUIST omdat iets een kinderfeest is, is het goed er kritisch naar te kijken. Je wil immers het beste voor de kinderen.

Het is maar vanuit welk standpunt je het bekijkt.
Even tot 10 tellen en eens goed nadenken wat je nou wilt.
1947-2016
  maandag 22 september 2014 @ 10:10:05 #191
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_144781438
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 09:36 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Mjah, jij ziet dat verband niet? Jij ziet geen overeenkomsten? Jij bent niet selectief in je waarnemingen? Of ben je gewoon dom?
Probeer dat toontje van je eens te veranderen. JIJ bent hier namelijk degene die een hoop dingen niet lijkt te begrijpen. Begin eens met begrijpend lezen.

Je hebt continu een heel betwetering toontje, maar je slaat de plank telkens finaal mis.

Het is simpelweg een keihard feit dat niet iedereen met kritiek op ZP pro-herstelbetalingen, etc is. En dan kun jij wel 1000 overeenkomsten opsommen, dat is totaal niet relevant aangezien het in mijn post gaat over het feit dat kritiek op het 1 niet gelijk staat met pro-het-ander.

Ik kan ook overeenkomsten gaan opnoemen tussen wielrennen en hardlopen. Dat betekent niet dat iedereen die van wielrennen houdt ook van hardlopen houdt |:(
Krekker is de bom!
  maandag 22 september 2014 @ 10:12:39 #192
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_144781492
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 10:09 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Even tot 10 tellen en eens goed nadenken wat je nou wilt.
Wauw, jij bent echt te dom om te poepen |:(

Flikker toch even lekker op met je aannames man. Het wordt een beetje vervelend.
Krekker is de bom!
pi_144781673
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 10:12 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Flikker toch even lekker op met je aannames man. Het wordt een beetje vervelend.
Ow, nou ga je nog schelden ook. Goede discussiepartner. Zit je blijkbaar heel diep dat zwarte piet, is 't niet? Blinkend voorbeeld van de op niets gebaseerde en selectieve blinde woede. Enige wat hier vervelend wordt, is dat gejank over alles wat zwarte is en discriminerend zou zijn.

Negerzoenen
te weinig 'zwarten' op tv
'black is the new white'
prinsessen met een kleurtje op tv
zwarte piet

moet ik doorgaan?

Of ga je het eens slimmer aanpakken:
1947-2016
pi_144781925
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 10:12 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Dit is geen taal in een discussie.

Dat er een verschillende kijk op dingen is, wil nog niet zeggen dat je daar ruzie over hoeft te maken.
Beetje schreeuwen of zoiets maakt nog niet dat de ander ongelijk heeft of jij gelijk.

Je hebt trouwens geen antwoord gegeven. Je bent net een politicus wat dat betreft.
Ik wil heel graag weten wat exact het probleem is wat men met Piet heeft en dan kom jij met>
"Dat ik er geen probleem mee heb wil niet zeggen dat anderen er ook geen problemen mee kunnen hebben."

WELK probleem? Wat mensen naar voren brengen "Hij is zwart, negerslaven zijn zwart, dus hij is slaaf" is het volgens jou dan weer niet. Wat is het dan wel?
Wat is er mis met een een zwart geschminkte persoon die de sidekick is van iemand?
Niemand geeft daar fatsoenlijk antwoord op.

En je hebt ook geen antwoord op zo´n zwarte Disney figuur die niet deugt in de ogen van zwarten. Je zal gewoon toe moeten geven dat zwart op zich altijd een probleem is, omdat men er een probleem van wil maken.

Men zoekt gewoon iets om tegen aan te schoppen.
Type bushokje slopen omdat ze zich aan de reclame er in irriteren. Of omdat ze wat tegen het materiaal hebben. Omdat het in de verte ergens op lijkt. Weet ik het. Uiteindelijk komt het gewoon omdat ze niks beters te doen hebben, zich buitengesloten voelen en veel te veel tijd om zichzelf zielig te voelen.
  maandag 22 september 2014 @ 10:34:25 #195
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_144781933
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 10:22 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ow, nou ga je nog schelden ook. Goede discussiepartner. Zit je blijkbaar heel diep dat zwarte piet, is 't niet? Blinkend voorbeeld van de op niets gebaseerde en selectieve blinde woede. Enige wat hier vervelend wordt, is dat gejank over alles wat zwarte is en discriminerend zou zijn.

Negerzoenen
te weinig 'zwarten' op tv
'black is the new white'
prinsessen met een kleurtje op tv
zwarte piet

moet ik doorgaan?

Of ga je het eens slimmer aanpakken:
[ afbeelding ]
Ik val jouw aan omdat JIJ continu met een betweterig toontje praat ("of snap jij dat niet") en zelf keer op keer bewijst een eenvoudige post van mij niet te snappen.

Je baseert jouw reactie op mijn posts continu op jouw eigen aanname dat ik dan wel tegen ZP zou zijn. Iets wat niet eens uit zou mogen maken aangezien het om de inhoud van mijn post zou moeten gaan.

Ik zal straks even een voorbeeld geven.
Krekker is de bom!
pi_144782005
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2014 10:34 schreef KreKkeR het volgende:

Ik zal straks even een voorbeeld geven.
Doe maar niet, want het gaat niet over de deelnemers aan de discussie.
Pak dan zelf gewoon het onderwerp weer op, ga er niet in mee.
  maandag 22 september 2014 @ 10:47:04 #197
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_144782233
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 10:33 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Dit is geen taal in een discussie.
Wanneer iemand met een toon als onderstaande met mij in discussie gaat en daarna ook nog eens aangeeft niet in staat te zijn een simpele post te begrijpen.... Tsja

quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 09:36 schreef Red_85 het volgende:

[..]

quote:
Snap je zeker niet. [...]

Of moet ik het verder aan je uitleggen?
En dan komt hij met 10 sec blablabla omdat ik mezelf zogenaamd tegenspreek?

Hoezo weet ik niet wat ik wil wanneer ik aangeef geen problemen te hebben met de zwarte schminck en wanneer ik ook het feit benoem dat ZP continu aan verandering is geweest? :?

quote:
Dat er een verschillende kijk op dingen is, wil nog niet zeggen dat je daar ruzie over hoeft te maken.
Beetje schreeuwen of zoiets maakt nog niet dat de ander ongelijk heeft of jij gelijk.

Je hebt trouwens geen antwoord gegeven. Je bent net een politicus wat dat betreft.
Ik wil heel graag weten wat exact het probleem is wat men met Piet heeft en dan kom jij met>
"Dat ik er geen probleem mee heb wil niet zeggen dat anderen er ook geen problemen mee kunnen hebben."

WELK probleem? Wat mensen naar voren brengen "Hij is zwart, negerslaven zijn zwart, dus hij is slaaf" is het volgens jou dan weer niet. Wat is het dan wel?
Wat is er mis met een een zwart geschminkte persoon die de sidekick is van iemand?

En je hebt ook geen antwoord op zo´n zwarte Disney figuur die niet deugt in de ogen van zwarten. Je zal gewoon toe moeten geven dat zwart op zich altijd een probleem is, omdat men er een probleem van wil maken.

Men zoekt gewoon iets om tegen aan te schoppen.
Type bushokje slopen omdat ze zich aan de reclame er in irriteren. Of omdat ze wat tegen het materiaal hebben. Omdat het in de verte ergens op lijkt. Weet ik het. Uiteindelijk komt het gewoon omdat ze niks beters te doen hebben, zich buitengesloten voelen en veel te veel tijd om zichzelf zielig te voelen.
Ik gaf een voorbeeld mbt symboliek, associaties, kkk, maar ik hier vanavond wel weer op terug, teveel typen op foon.
Krekker is de bom!
pi_144782812
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2014 10:47 schreef KreKkeR het volgende:

Ik gaf een voorbeeld mbt symboliek, associaties, kkk, maar ik hier vanavond wel weer op terug, teveel typen op foon.
Ja precies, en dat klopt dus niet, want dat is dus weer het verhaal zwarte piet is zwart, negerslaven zijn zwart, zwarte piet is slaaf, waar je dan weer tegenin gaat.
Men associeert met een gekozen onderwerp (want de achtergrond van Piet is verder nogal vaag en gemixed). Dan kan men dat ook wel in hun hoofd omzetten naar iets anders. Daar kun je voor naar een psycholoog. Daar hoef je niet de trigger voor te verwijderen.
Er leven ik weet niet hoeveel miljoen mensen met een echt ptss (waarvan ik er een ben, daarom zit ik me hier vreselijk kwaad te maken). Die ECHT vreselijke dingen hebben meegemaakt en dagelijks moeten omgaan met ongewenste triggers. Die gaan echt niet proberen om al die triggers te laten verdwijnen, die proberen er voor te zorgen dat het in hun hoofd geen trigger meer is.

Dat kan iemand die aanstoot neemt aan Zwarte Piet - een side kick, in hemelsnaam, waar zijn ze mee bezig?- , ook.
Al is hun probleem honderd keer echt en vreselijk -ik zal proberen ze serieus te nemen-, dan nog moeten ze er mee naar een hulpverlener en niet de trigger aanvallen.
pi_144783196
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 10:33 schreef Alentejana het volgende:

Ik geef dat antwoord al enkele weken in deze serie topics.
Mis is: als een grote groep donkere mensen er niet blij mee is, het niet leuk vinden en erger dan dat.... dan is er iets mis aan die feestfiguur ZP.
Stoppen met die imitaties is een kwestie van fatsoen... ook al ben je er niet mee eens.... wel herkennen dat anderen het wel vervelend vinden en daar rekening mee houden

Wat ook mis is.... die groep reduceren tot 'een paar mensen' ... de onvredes van die groep van tafel vegen, belachelijk maken, en jij stopt het net in het hokje hooliganism. .
Dat is de werkelijke discriminatie rond ZP.
pi_144783257
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 11:30 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik geef dat antwoord al enkele weken in deze serie topics.
Mis is: als een grote groep donkere mensen er niet blij mee is, het niet leuk vinden en erger dan dat.... dan is er iets mis aan die feestfiguur ZP.
Stoppen met die imitaties is een kwestie van fatsoen... ook al ben je er niet mee eens.... wel herkennen dat anderen het wel vervelend vinden en daar rekening mee houden

Wat ook mis is.... die groep reduceren tot 'een paar mensen' ... de onvredes van die groep van tafel vegen, belachelijk maken, en jij stopt het net in het hokje hooliganism. .
Dat vind ik de werkelijke discriminatie rond ZP.
Kleine correctie.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')