72 bits? Lijkt me niet.quote:Op zaterdag 20 september 2014 19:46 schreef Perico het volgende:
[..]
Een typische 72 bits iPhone foto
dat blauw witte papiertje lijkt niet op die vick wikkels.quote:Op zondag 21 september 2014 03:02 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Het tafeltje in hun kamer ligt volt met blauw/witte papiertjes, in de tas zat een blauw/wit papiertje. Dus het blauw/witte papiertje in de nachtfoto is niet interessant?
Het lijkt mij juist heel interessant als dit papiertje geïdentificeerd kan worden. Want als het om een keelsnoepjesmerk gaat, dan zegt dat wel wat.
Het kan ook iets heel anders zijn natuurlijk, maar ook dat kan dan veel zeggen.
Op het tafeltje liggen minstens drie verschillende mentol achtige snoepjes (in lichtblauw-met-donkerblauw/groen/wit) + een fles honing. Ze zou heel misschien wel keelpijn kunnen hebben gehad dus.quote:Op zondag 21 september 2014 03:06 schreef Marrije het volgende:
[..]
dat blauw witte papiertje lijkt niet op die vick wikkels.
Dus ik zie daar net zoveel relatie in als met het andere papiertje op de nachtfoto.
ervan uitgaande dat die papiertjes van een van de meiden was.quote:Op zondag 21 september 2014 03:13 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Op het tafeltje liggen minstens drie verschillende mentol achtige snoepjes (in lichtblauw-met-donkerblauw/groen/wit) + een fles honing. Ze zou heel misschien wel keelpijn kunnen hebben dus.
Als we dat lichtblauw-met-donkerblauw/witte "ding" in de nachtfoto willen ID'en lijkt me het allereerste uitgangspunt.
En dat probeer je dus juist te bepalen met deze manier. Als het keelsnoepjes zijn, dan is de kans groot dat dit inderdaad het geval is. Als een sigarettendoosje is (en ze rookten niet), dan is die kans weer kleiner.quote:Op zondag 21 september 2014 03:16 schreef Marrije het volgende:
[..]
ervan uitgaande dat die papiertjes van een van de meiden was.
quote:Op zondag 21 september 2014 03:21 schreef Marrije het volgende:
En als je het wilt id'en, eea kun je afstrepen, is al eerder uitgebreid besproken.
Die Vick keelsnoepjes zijn een 100% matchquote:Op zondag 21 september 2014 03:13 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Op het tafeltje liggen minstens drie verschillende mentol achtige snoepjes (in lichtblauw-met-donkerblauw/groen/wit) + een fles honing. Ze zou heel misschien wel keelpijn kunnen hebben gehad dus.
Als we dat lichtblauw-met-donkerblauw/witte "ding" in de nachtfoto willen ID'en lijkt me dit het allereerste uitgangspunt.
Ik kan me dat niet voorstellen, dan zouden ze toch weten waar Kris en Lisanne die middag waren, en niet op allerlei andere paden gaan zoeken wekenlang?quote:Op zaterdag 20 september 2014 22:05 schreef Domnivoor het volgende:
Mijn aannames:
- Kris stuurde die foto vanaf de Mirador naar haar vriend. (Waarom zou ze anders een foto met de telefoon maken en niet met de Canon?)
Wat zou het nut zijn voor P om een foto te maken op exact dezelfde plek als Kris indien hij die foto al had van de familie. Daarnaast heeft hij ook nog een (vreemde) foto van zichzelf genomen op exact diezelfde plek.quote:- De familie stuurde die foto als aanwijzing door naar P., die getuige was en meehielp met zoeken.
- P. ging op 3/4 april zoeken op de meest logische route: El Pianista, en maakte een foto op dezelfde plek als de foto van Kris.
Eens, en dat klopt met wat de mevrouw van het hostel heeft gezegd.quote:Op zondag 21 september 2014 03:13 schreef Geruisloos het volgende:
Op het tafeltje liggen minstens drie verschillende mentol achtige snoepjes (in lichtblauw-met-donkerblauw/groen/wit) + een fles honing. Ze zou heel misschien wel keelpijn kunnen hebben gehad dus.
Je zou het even moeten googlen, maar in een van de artikelen uit Panama stond dat het een kauwgom papiertje betrof.quote:Als we dat lichtblauw-met-donkerblauw/witte "ding" in de nachtfoto willen ID'en lijkt me dit het allereerste uitgangspunt.
Ja en daar kun je dan iets aan hebben, dat het al uitgebreid is besproken. Jij kwam toch later binnen hier of had je dat wel meegekregen?quote:Op zondag 21 september 2014 03:21 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
En dat probeer je dus juist te bepalen met deze manier. Als het keelsnoepjes zijn, dan is de kans groot dat dit inderdaad het geval is. Als een sigarettendoosje is (en ze rookten niet), dan is die kans weer kleiner.
[..]Álles is al uitgebreid besproken.
een 100% match met wat er op de rugtasinhoudfoto staat, niet met het papiertje wat op die rots ligt.quote:Op zondag 21 september 2014 03:43 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Die Vick keelsnoepjes zijn een 100% match
Een getuige zegt dat Lisanne verkouden was.
Dat blauwwitte papiertje op de nachtfoto is inderdaad uitgebreid besproken. Dat lijkt veel op het logo van een bedrijf uit Boquete. Ik zal even kijken of ik het kan terugvinden.
nogal ja, dat lijkt wel een geshopte fotoquote:Op zondag 21 september 2014 03:58 schreef Za het volgende:
[..]
Wat zou het nut zijn voor P om een foto te maken op exact dezelfde plek als Kris indien hij die foto al had van de familie. Daarnaast heeft hij ook nog een (vreemde) foto van zichzelf genomen op exact diezelfde plek.
dat mag ik toch wel hopen...quote:Op zondag 21 september 2014 04:24 schreef Marrije het volgende:
[..]
nogal ja, dat lijkt wel een geshopte foto
In 2013 was tourisme in Panama goed voor 2,5 miljard dollar. (op een bevolking van 3,6 miljoen) Het is de grootste sector en inmiddels goed voor meer dan 10% van het nationaal inkomen.quote:Op zondag 21 september 2014 01:59 schreef Marrije het volgende:
[..]
toch opvallend dat zij zo standvastig is...
Waarbij de bewijzen niet in de richting wijzen van een misdaad, na een al zeer intensieve speurtocht...quote:Op zondag 21 september 2014 06:54 schreef Rica het volgende:
Ze willen geen moord en misdaad. Geen twee meisjes waar god mag weten wat mee gebeurd is. Nee, we houden het op een vraagteken en waarschijnlijk verdwaald en omgekomen door hun eigen stomme schuld. Geen onderzoek en zo snel mogelijk vergeten.
dpiquote:Op zondag 21 september 2014 04:42 schreef Perico het volgende:
[..]
Ow zei ik bits waar het bit moest zijn soms?
Wat ben jij maar bits
op de verkeerde plekken en trails zodat geen hond (lett.) wat vindt ...quote:Op zondag 21 september 2014 07:01 schreef Parzival het volgende:
[..]
Waarbij de bewijzen niet in de richting wijzen van een misdaad, na een al zeer intensieve speurtocht...
Help...ben even kwijt wie of wat met P bedoeld wordt. Ik heb alles even nagekeken maar weet echt niet waar jullie het nu over hebben.quote:Op zondag 21 september 2014 03:58 schreef Za het volgende:
[..]
Ik kan me dat niet voorstellen, dan zouden ze toch weten waar Kris en Lisanne die middag waren, en niet op allerlei andere paden gaan zoeken wekenlang?
[..]
Wat zou het nut zijn voor P om een foto te maken op exact dezelfde plek als Kris indien hij die foto al had van de familie. Daarnaast heeft hij ook nog een (vreemde) foto van zichzelf genomen op exact diezelfde plek.
de gids P.M.quote:Op zondag 21 september 2014 09:29 schreef schuschuho het volgende:
[..]
Help...ben even kwijt wie of wat met P bedoeld wordt. Ik heb alles even nagekeken maar weet echt niet waar jullie het nu over hebben.
Tsja, ze (=Sinaproc) hebben stelselmatig op de verkeerde paden gezocht, ondanks aandringen van direct betrokkenen om bij de Pianista te gaan zoeken. F. ging zelf op de Pianista zoeken op 3 april. En I.L. schreef op 5 april op FB: "we gave them options, they looked on Internet (last searches all about EL PIANISTA TRAIL) and on a map (pointed out EL PIANISTA TRAIL)"quote:Op zondag 21 september 2014 03:58 schreef Za het volgende:
[..]
Ik kan me dat niet voorstellen, dan zouden ze toch weten waar Kris en Lisanne die middag waren, en niet op allerlei andere paden gaan zoeken wekenlang?
Dat lijkt me duidelijk: om aan de autoriteiten/familie aan te geven: 'Kijk, dit is de plek waar die iPhone-foto van Kris gemaakt is. Laten we hier verder zoeken.'quote:Wat zou het nut zijn voor P om een foto te maken op exact dezelfde plek als Kris indien hij die foto al had van de familie.
Onzin, hij kon niet weten dat Kris die foto heeft gemaakt, de tas met camera werd veel later pas gevonden.quote:[..]
Dat lijkt me duidelijk: om aan de autoriteiten/familie aan te geven: 'Kijk, dit is de plek waar die iPhone-foto van Kris gemaakt is. Laten we hier verder zoeken.'
En P. fotografeert nu eenmaal veel. Kijk maar op zijn FB-pagina
Neem eens de moeite om te lezen voordat je zomaar wat roept.quote:Op zondag 21 september 2014 10:21 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Onzin, hij kon niet weten dat Kris die foto heeft gemaakt, de tas met camera werd veel later pas gevonden.
"Na de ontdekking van de vermissing wist niemand waar ze waren gaan wandelen"quote:Op zondag 21 september 2014 12:04 schreef Grijzemassa het volgende:
.......
.........
Na de ontdekking van de vermissing wist niemand waar ze waren gaan wandelen en werd de eerste week op verkeerde plekken gezocht.
............
met ze was......
Niemand wist eerder dus dat ze de mirador bereikt hadden dus zijn er geen foto's vanaf de mirador naar huis gestuurd.
In de dagen na de vermissing meldden getuigen dat ze de meiden gezien hadden, o.a. de eigenaar van Il Pianista het restaurant.quote:Op zondag 21 september 2014 12:13 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
"Na de ontdekking van de vermissing wist niemand waar ze waren gaan wandelen"
daarom gingen P.M. en Chiani daar (wel) zoeken .......
.. huh???
Ze gingen ook op el pianista zoeken maar alleen voor de mirador. Maar aangezien niemand zeker wist of ze el pianista of een ander pad genomen hadden, gingen ze heel uitgebreid voor de mirador zoeken.quote:Op zondag 21 september 2014 12:18 schreef Poekje01 het volgende:
Dit dus:
Domnivoor:
" Tsja, ze (=Sinaproc) hebben stelselmatig op de verkeerde paden gezocht, ondanks aandringen van direct betrokkenen om bij de Pianista te gaan zoeken. F. ging zelf op de Pianista zoeken op 3 april. En I.L. schreef op 5 april op FB: "we gave them options, they looked on Internet (last searches all about EL PIANISTA TRAIL) and on a map (pointed out EL PIANISTA TRAIL)" Waarom ging Sinaproc ergens anders zoeken? Geen idee."
Misschien moeten we dat eens melden bij La Prensa ?
dus P.M. en Chiani namen overal getuigenverhoren af ? oh, ... dat wist ik niet.quote:Op zondag 21 september 2014 12:17 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
In de dagen na de vermissing meldden getuigen dat ze de meiden gezien hadden, o.a. de eigenaar van Il Pianista het restaurant.
.....
behalve P.M, want die nam een foto van zichzelf op 3/4 of 4/4 op (dus OP) de Mirador zeggen sommigen hier, toch?quote:Op zondag 21 september 2014 12:22 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ze gingen ook op el pianista zoeken maar alleen voor de mirador. Maar aangezien niemand zeker wist of ze el pianista of een ander pad genomen hadden, gingen ze heel uitgebreid voor de mirador zoeken.
Dat zeg ik helemaal niet????? expats begonnen een onderzoek omdat ze uit ervaring wisten dat de politie weinig tot niets zou doenquote:Op zondag 21 september 2014 12:26 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
dus P.M. en Chiani namen overal getuigenverhoren af ? oh, ... dat wist ik niet.
Ik bedoel dat ze niet na de mirador zochtenquote:Op zondag 21 september 2014 12:27 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
behalve P.M, want die nam een foto van zichzelf op 3/4 of 4/4 op (dus OP) de Mirador zeggen sommigen hier, toch?
en ook niet in een gevaarlijke kloof / canyon dus vlakbij de mirador? waar iemand in kan vallen?quote:Op zondag 21 september 2014 12:32 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ik bedoel dat ze niet na de mirador zochten
ja, en dan ben je master of de mountain (of toch niet) en bel je op 3 en 4 april Sinaproc, de minister president van Panama, de burgemeester van Boquete, de gouverneur van Chiriqui, weet ik veel, en maak je net zo lang stampij tot ze daar wel gaan zoeken, al duurt het 24 uur, aanbellen, zaniken, kloppen, zeuren, touwtrekken, op deuren bonken van Expats, en politici bellen, want jij als Latino en geboren Canadees spreekt Spaans, Frans en Duits, tot er eindelijk WEL wat gebeurt qua zoeken, op dat Pianista pad, als het je echt wat doet, NA de Mirador.... toch?quote:Op zondag 21 september 2014 12:29 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Dat zeg ik helemaal niet????? expats begonnen een onderzoek omdat ze uit ervaring wisten dat de politie weinig tot niets zou doen
Je kunt pas spreken van een dader als je zeker weet dat er een misdrijf heeft plaatsgevonden.quote:Op zondag 21 september 2014 12:47 schreef jackie12 het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op zondag 21 september 2014 09:51 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Tsja, ze (=Sinaproc) hebben stelselmatig op de verkeerde paden gezocht, ondanks aandringen van direct betrokkenen om bij de Pianista te gaan zoeken. F. ging zelf op de Pianista zoeken op 3 april.
Hier wil ik toch wel even een kanttekening bij plaatsen.
Hij heeft in de eerdere interviews iedere keer gezegd dat hij graag wilde gaan zoeken op 3 april maar niet mocht van hogerhand.
(het verhaal dat net op het moment dat hij wilde gaan zoeken 1 van zijn mannen precies op dat moment werd gebeld door Sinaporc dat ze niet mochten zoeken en hij zijn tasje met fruit dus voor niks had ingepakt)
Als hij wel is gaan zoeken op 3 april dan had hij toch in eerdere interviews gezegd: "ik wilde gaan zoeken maar ik mocht opeens niet. Ik had mn tasje met fruit al ingepakt en omdat er geen tijd te verliezen was ben ik toch gegaan"
Dit heeft hij echter niet gezegd. Hij zei namelijk dat ie niet ging
Pas bij de wandeling met de ouders van Hans K maanden later zegt hij dat hij wel is gaan zoeken op 3 april maar kon aan de voetstappen in de modder bij de paddockswel zien dat ze daar niet geweest waren.
Dit maakt F geen dader maar wel de zoveelste toevalligheid en tegenstrijdigheid rondom deze man.
Dit geeft toch wel aan dat je geen flauw benul hebt van hoe instanties en autoriteiten in een land als Panama werken. Kans is groot dat hij, als hij zo gehandeld had zelf opgepakt zou worden. Hij heeft juist de publiciteit opgezocht omdat hij weet hoe de politie werkt. Hij wilde groot aan de bel trekken en door de publiciteit te zoeken stelde hij zichzelf minder kwetsbaar op tegenover de politie en andere autoriteiten.quote:Op zondag 21 september 2014 12:40 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
ja, en dan ben je master of de mountain (of toch niet) en bel je op 3 en 4 april Sinaproc, de minister president van Panama, de burgemeester van Boquete, de gouverneur van Chiriqui, weet ik veel, en maak je net zo lang stampij tot ze daar wel gaan zoeken, al duurt het 24 uur, aanbellen, zaniken, kloppen, zeuren, touwtrekken, op deuren bonken van Expats, en politici bellen, want jij als Latino spreekt Spaans, tot er eindelijk WEL wat gebeurt qua zoeken, op dat Pianista pad, als het je echt wat doet, NA de Mirador.... toch?
Kun je eindelijk eens je geheime bron vermelden of ophouden met deze insinuaties?quote:Op zondag 21 september 2014 12:47 schreef jackie12 het volgende:
Hier wil ik toch wel even een kanttekening bij plaatsen.
Hij heeft in de eerdere interviews iedere keer gezegd dat hij graag wilde gaan zoeken op 3 april maar niet mocht van hogerhand.
(het verhaal dat net op het moment dat hij wilde gaan zoeken 1 van zijn mannen precies op dat moment werd gebeld door Sinaporc dat ze niet mochten zoeken en hij zijn tasje met fruit dus voor niks had ingepakt)
Als hij wel is gaan zoeken op 3 april dan had hij toch in eerdere interviews gezegd: "ik wilde gaan zoeken maar ik mocht opeens niet. Ik had mn tasje met fruit al ingepakt en omdat er geen tijd te verliezen was ben ik toch gegaan"
Dit heeft hij echter niet gezegd. Hij zei namelijk dat ie niet ging
Pas bij de wandeling met de ouders van Hans K maanden later zegt hij dat hij wel is gaan zoeken op 3 april maar kon aan de voetstappen in de modder bij de paddockswel zien dat ze daar niet geweest waren.
Dit maakt F geen dader maar wel de zoveelste toevalligheid en tegenstrijdigheid rondom deze man.
Ben ik het helemaal mee eens. Ik sluit geen enkel scenario uit.quote:Op zondag 21 september 2014 13:11 schreef 11en30 het volgende:
Inconsistenties in verklaringen aanstippen lijkt mij een legitieme activiteit aangezien we tijdlijnen op de diverse verklaringen baseren. Als verklaringen elkaar tegenspreken moet dat toch een keer uitgezocht worden?
Als hij daar zeker van is dan zou dat betekenen dat ze kort na de laatste foto omgekeerd zijn. Of toch de steep area ingedoken. Mischien met het idee dan een stuk af te kunnen snijden. Of op de vlucht voor een rover.quote:Op zondag 21 september 2014 12:47 schreef jackie12 het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op zondag 21 september 2014 09:51 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar. Het stond op 5 april al op diverse websites.quote:Op zondag 21 september 2014 12:04 schreef Grijzemassa het volgende:
Na de ontdekking van de vermissing wist niemand waar ze waren gaan wandelen
Misschien heb je gelijk maar wat is je bron hiervoor?quote:Op zondag 21 september 2014 12:17 schreef Grijzemassa het volgende:
Ik wil alleen hiermee aangeven dat de familie geen foto's had van de meiden op de El Pianista trail.
Dus ook geen foto's van Kris of Lisanne op de cd oftewel de mirador
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze foto stond al op FOK voordat er een NFI-rapport over de telefoons was. Vind je dat niet opmerkelijk?
ik denk dat het best mogelijk is dat ze mensen hebben verboden te zoeken ivm sporenonderzoek dat ze zelf wilden uitvoeren? Maar voor zoiets eenmaal opgestart is ben je soms een paar dagen verder?quote:Op zondag 21 september 2014 13:12 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Kun je eindelijk eens je geheime bron vermelden of ophouden met deze insinuaties?
F. werkt niet voor Sinaproc dus Sinaproc kan hem niets verbieden. Hij ging op 3 april zoeken zonder Sinaproc. Dat staat bv. in de Volkskrant van 28 juni:
'We stonden daar de mensen te verdelen in twee groepen, toen een van die jongens werd gebeld.' Het is de baas van Sinaproc uit Panama-Stad. 'Hij zei dat we niks mochten doen, dat we moesten wachten tot er versterking kwam uit de hoofdstad.' De jongens van de reddingsbrigade gehoorzamen en vertrekken.
F. besluit in zijn wanhoop in zijn eentje twee sporen af te lopen.
Die zoekacties van Sinaproc begonnen pas op 5 april. Op 3 april mocht het niet en op 4 april regende het. F. en I. hebben zich er kwaad over gemaakt dat ze bij de vulkaan gingen zoeken, terwijl het voor iedereen duidelijk was dat L & K daar zeker niet zijn gaan wandelen.quote:Op zondag 21 september 2014 13:28 schreef Grijzemassa het volgende:
Dat is niet helemaal waar. Het stond op 5 april al op diverse websites.
Ik doel op de eerste dagen. Als er toen een foto was van de meiden op de mirador, wisten ze toen al dat ze zeker het pad opgegaan waren. En dat was in de eerste dagen niet het geval. Door getuigenverklaringen ging men er na een paar dagen wel van uit.
Misschien heb je gelijk maar wat is je bron hiervoor?
En waar komt deze iPhone-foto volgens jou vandaan?
Zelfde antwoord als hierboven. In de eerste dagen ging men er van uit dat ze in het Volcan gebied verdwaald waren. Ik kan daar wel bronnen van zoeken, maar is toch algemeen bekend?
Deze foto stond al op FOK voordat er een NFI-rapport over de telefoons was. Vind je dat niet opmerkelijk?
Ja, ik vind de foto's op de mirador vreemd. Maar heb er verder geen verklaring voor.
In de eerste dagen wist niemand zeker welk pad ze genomen hadden. Door getuigenverklaringen ging men er van uit dat de kans groot was dat ze het El Pianista pad genomen hadden. Als er een foto van de meiden op de mirador ontvangen was op 1 april, zou eea toch veel duidelijker zijn geweest? Ookvoor Sinaproc was dat pas veel later duidelijk http://www.nieuws.nl/alge(...)nista-Panama-geweestquote:Op zondag 21 september 2014 13:43 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Die zoekacties van Sinaproc begonnen pas op 5 april. Op 3 april mocht het niet en op 4 april regende het. F. en I. hebben zich er kwaad over gemaakt dat ze bij de vulkaan gingen zoeken, terwijl het voor iedereen duidelijk was dat L & K daar zeker niet zijn gaan wandelen.
Ik zie de wolken in oktober hetzelfde doen als in april. Over de top naar rechts breekt het open. Daar kan de zon erdoorheen komen, links niet.quote:Op zondag 21 september 2014 05:45 schreef Perico het volgende:
Hier een voorbeeld van 13 oktober 2013 op de Mirador, waar het dichte wolkendek (foto 500) wel evenredig verspreid is, ook naar de rechterkant (foto 499):
[ afbeelding ]
dus P.M. nam die foto met zijn iPhone volgens jou?quote:Op zondag 21 september 2014 13:50 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
In de eerste dagen wist niemand zeker welk pad ze genomen hadden. Door getuigenverklaringen ging men er van uit dat de kans groot was dat ze het El Pianista pad genomen hadden. Als er een foto van de meiden op de mirador ontvangen was op 1 april, zou eea toch veel duidelijker zijn geweest?
Hou eens op met die ongegronde aannames, ik zeg dat nergens.quote:Op zondag 21 september 2014 13:55 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
dus P.M. nam die foto met zijn iPhone volgens jou?
Dat is pas duidelijk als je weet waar die foto gemaakt is. Er zijn veel heuveltoppen in die regio met een vergelijkbaar uitzicht. Dus ik kan me voorstellen dat die plek niet meteen herkend is.quote:Op zondag 21 september 2014 13:50 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
In de eerste dagen wist niemand zeker welk pad ze genomen hadden. Door getuigenverklaringen ging men er van uit dat de kans groot was dat ze het El Pianista pad genomen hadden. Als er een foto van de meiden op de mirador ontvangen was op 1 april, zou eea toch veel duidelijker zijn geweest?
Ik had nog een aanvulling op mijn post gedaan met de link naar het artikel waarin Pitty zegt zeker te zijn dat ze het pianista pad opgegaan zijn. Dat was pas na de vondst van de rugtas. Als er eerder een foto was van de mirador met de meiden er op, dan zou zeker een gids of local dat punt herkend hebben. De gidsen waren van het begin af aan betrokken bij de zoektochten. Dus idd, of er was geen foto of men wilde daar niet zoeken.quote:Op zondag 21 september 2014 13:59 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Dat is pas duidelijk als je weet waar die foto gemaakt is. Er zijn veel heuveltoppen in die regio met een vergelijkbaar uitzicht. Dus ik kan me voorstellen dat die plek niet meteen herkend is.
Maar het lijkt wel alsof Sinaproc daar niet wilde zoeken.
Ja dat is bekend. Waar het om gaat is of er een foto naar huis is gestuurd vanaf de mirador.quote:Op zondag 21 september 2014 14:04 schreef 11en30 het volgende:
Blijkbaar is er door Sinaproc in ieder geval op 5 april op de Pianista trail gezocht.
quote:Op zondag 21 september 2014 14:04 schreef Geruisloos het volgende:
Voor wat het waard is:
[ afbeelding ]
Dit is het boekje wat daar op z'n kop ligt:
[ afbeelding ]
Niet dat dit veel uit gaat maken, maar wat ik wil aangeven is dat er nog steeds feiten voor het oprapen liggen. Als we maar goed kijken.
Hij doet het nietquote:Op zondag 21 september 2014 14:44 schreef BijDePinken het volgende:
Via een onderzoekje op Twitter kwam ik dit korte Instagram-filmpje nog tegen, geplaatst op 8 april. Geen idee of het iets toevoegt, maar ik meld het maar even.
http://instagram.com/p/mi2Bkqi9Jc/
Ah ok. Dus geen verdere info.quote:Op zondag 21 september 2014 15:06 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Bij mij doet-ie het wel, maar de film is kort en bevat geen informatie.
Dat boek van Michel Faber ken ik niet, maar het eerste wat ik tegenkom via google is:quote:Op zondag 21 september 2014 14:04 schreef Geruisloos het volgende:
Voor wat het waard is:
[ afbeelding ]
Dit is het boekje wat daar op z'n kop ligt:
[ afbeelding ]
Niet dat dit veel uit gaat maken, maar wat ik wil aangeven is dat er nog steeds feiten voor het oprapen liggen. Als we maar goed kijken.
In alle gevallen blijft voor mij de vraag, als deze foto bekend was vanaf het begin van de vermissing, waarom is er dan niet gerichter gezocht. Elke gids zou de mirador herkennen op de foto.quote:Op zondag 21 september 2014 14:58 schreef Domnivoor het volgende:
We hebben een aantal foto's van de Canon die vrijwel zeker in Panama van de camera zijn geplukt en gelekt naar de media. We hebben ook een iPhone-foto van Kris. Deze is door iemand anders naar buiten gebracht dan de camerafoto's. En hij dook op voordat er een NFI-rapport werd opgestuurd. Dus hoe komen ze eraan?
Een paar mogelijkheden. De foto is:
1) vanaf de Mirador naar S. (de vriend van Kris) gestuurd en door S. doorgestuurd naar het vrijwillige zoekteam, en vervolgens naar de media gelekt.
2) vanaf de Mirador naar S. gestuurd en door S. doorgestuurd naar de Panamese autoriteiten, en vervolgens naar de media gelekt.
3) vanaf de Mirador naar S. gestuurd en weken later aangekomen, en vervolgens naar de media gelekt.
4) na de vondst van de rugzak door Panamese onderzoekers van de iPhone gehaald en vervolgens naar de media gelekt.
5) door het NFI naar de media gelekt.
6) door het OM naar de media gelekt.
7) door NFI/OM naar de familie gestuurd, en door de advocaat naar de media gelekt.
8) iets anders.
Ik ga voor optie 1 als meest aannemelijke verklaring.
Nogmaals een kijkje in jouw eigen "twisted mind"quote:Op zondag 21 september 2014 15:10 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Dat boek van Michel Faber ken ik niet, maar het eerste wat ik tegenkom via google is:
Het is het verhaal van de negentienjarige intelligente prostituee Sugar...
Wellicht een verborgen wens?
mm... maar je doet dat zelf ook mijn waarde, met je verhaal over dat zoeken bij Vulcan: het is grote nonsensequote:Op zondag 21 september 2014 13:57 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Hou eens op met die ongegronde aannames, ik zeg dat nergens.
Nou ja zegquote:Op zondag 21 september 2014 15:10 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Dat boek van Michel Faber ken ik niet, maar het eerste wat ik tegenkom via google is:
Het is het verhaal van de negentienjarige intelligente prostituee Sugar...
Wellicht een verborgen wens?
Ja ik zie die gelijkenissen ook. Weet niet hoe de discussie verder is gelopen want na het posten van die foto vergelijking ben ik eigenlijk gelijk op vakantie gegaan.quote:Op vrijdag 12 september 2014 22:25 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Zie jij de zelfde gelijkenissen als ik, waardoor de foto mij opviel? Het is niet exact hetzelfde maar ik weet niet wanneer die foto met de toeristen is genomen, kan best een paar jaar geleden zijn. En net wat je zegt, kalksteen slijt best snel. De foto's zijn niet vanuit dezelfde hoek genomenhttp://www.armandorosaspanama.com/2012_06_01_archive.html
[ afbeelding ]
Wat voor feiten haal je uit die boeken dan?quote:Op zondag 21 september 2014 15:16 schreef Geruisloos het volgende:
En hier het tweede boek:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Volg de aanwijzingen, hoe klein ze ook zijn, en je komt vanzelf uit op nieuwe feiten.
Oh men, daar gaat de fantasie weerquote:Op zondag 21 september 2014 15:20 schreef 11en30 het volgende:
Interessant. Beide boeken zo'n beetje hetzelfde thema: over een vrouw die ontsnapt uit een bepaald circuit en een beter leven wil opbouwen.
De feiten wat voor boeken dit zijn. Niemand (op internet) wist dit nog. Het lijkt op het eerste gezicht ook niet snel te achterhalen, maar als je goed kijkt, is het redelijk eenvoudig. Ditzelfde principe lijkt me interessant voor andere aanwijzingen die we hebben, zodat we op feiten uit kunnen komen die antwoorden kunnen geven. Dus ik zeg (en bewijs hiermee): kijk goed, en je komt met nieuwe feiten.quote:Op zondag 21 september 2014 15:21 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wat voor feiten haal je uit die boeken dan?
Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op.
-edit, niet liegen-quote:Op zondag 21 september 2014 15:21 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Oh men, daar gaat de fantasie weer
wel leuk, twee nederlandse schrijversquote:Op zondag 21 september 2014 15:16 schreef Geruisloos het volgende:
En hier het tweede boek:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Volg de aanwijzingen, hoe klein ze ook zijn, en je komt vanzelf uit op nieuwe feiten.
Bij dat tweede boek vind ik ook:quote:Op zondag 21 september 2014 15:20 schreef 11en30 het volgende:
Interessant. Beide boeken zo'n beetje hetzelfde thema: over een vrouw die ontsnapt uit een bepaald circuit en een beter leven wil opbouwen.
Conclusies trekken uit de lectuur die de meisjes mee hadden. Ongelofelijk.quote:Op zondag 21 september 2014 15:24 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Bij dat tweede boek vind ik ook:
Eddie werkt namelijk in de onderwereld, hij is verantwoordelijk voor het transport van drugs.
Ik zal mijn eigen "twisted mind" hier maar niet op loslaten: iedereen mag zijn of haar eigen conclusies trekken.
Hoezo nonsens? Heb je het begin helemaal gemist? Als ik hier bepaalde dingen neerzet hang ik daar niet gelijk een conclusie aan. Het is niets meer dan vaststelling van feiten.Een persoon als verdacht neerzetten is jouw stijl, niet de mijne.quote:Op zondag 21 september 2014 15:19 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
mm... maar je doet dat zelf ook mijn waarde, met je verhaal over dat zoeken bij Vulcan: het is grote nonsense
quote:Op zondag 21 september 2014 15:21 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wat voor feiten haal je uit die boeken dan?
Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op.
Ja . Het is absurd.quote:Op zondag 21 september 2014 15:25 schreef Marrije het volgende:
[..]
Zo ken ik er ook nog wel een paar.
Een van de twee had een blauwe agenda. Was dat al genoemd?
En dan moeten we nog blij zijn dat ze geen Agathe Christie ofzo bij zich had, anders hadden we het einde ervan niet gehoord.quote:Op zondag 21 september 2014 15:25 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Conclusies trekken uit de lectuur die de meisjes mee hadden. Ongelofelijk.
Het is wel degelijk jouw eigen fantasie dat mijn fantasie op hol slaat.quote:
Respectquote:Op zondag 21 september 2014 15:16 schreef Geruisloos het volgende:
En hier het tweede boek:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
knap gemaakt zeg!quote:Op zondag 21 september 2014 15:22 schreef Simba het volgende:
even om de afstand tussen de 2 foto's van Lisanne op de Mirador beter te kunnen zien:
[ afbeelding ]
De 2 foto's van Lisanne zijn dus net niet tegen elkaar aan te leggen, er zit een kleine tussenruimte in.
Het lijkt helaas of er een verspringing in de foto's zit, maar dat lijkt zo omdat op de foto die ik gebruikt heb om het tussenstuk op te vullen er bewolking over die top van de berg op de achtergrond hangt.
nou dat zeg je wel....quote:
die kaarten klopten niet bleek naderhand, en niet al jouw conclusies zijn gebaseerd op feiten of bronnen, maar gewoon jouw mening en ideeen. Dat maakt ze nog niet feitelijk juist of waar.quote:Op zondag 21 september 2014 15:25 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Hoezo nonsens? Heb je het begin helemaal gemist? Als ik hier bepaalde dingen neerzet hang ik daar niet gelijk een conclusie aan. Het is niets meer dan vaststelling van feiten.Een persoon als verdacht neerzetten is jouw stijl, niet de mijne.
Als je wilt weten waar in de eerste week gezocht is, kijk op de kaartjes en zoek zelf de linken die hier al vele keren geplaatst zijn.
Denk het ook. Het had elk boek kunnen zijn. Misschien hadden ze de hele serie van Het Bureau van Voskuil wel in de koffer, je weet het niet he?quote:Op zondag 21 september 2014 15:33 schreef Marrije het volgende:
[..]
nou dat zeg je wel....
Maar ik zat ook al te kinmen naar een stel slippers. Dexen mij op het eerste gezicht denken aan slippers die ik ook had gezien op een foto van een andere vermiste vrouw aldaar. Je weet het niet he, t zal maar die slipperverkoper zijn die getikt is. Zie je bijna een overeenkomst over het hoofd als ne niet goed oplet.
Dus ik ben het met je eens, t lijkt nergens over te gaan.
Aan de andere kant, we weten het niet he...
Ik denk in het geval van de slippers en de boeken dat het irrelevant is.
Mooi gedaan. In de OPquote:Op zondag 21 september 2014 15:22 schreef Simba het volgende:
even om de afstand tussen de 2 foto's van Lisanne op de Mirador beter te kunnen zien:
[ afbeelding ]
De 2 foto's van Lisanne zijn dus net niet tegen elkaar aan te leggen, er zit een kleine tussenruimte in.
Het lijkt helaas of er een verspringing in de foto's zit, maar dat lijkt zo omdat op de foto die ik gebruikt heb om het tussenstuk op te vullen er bewolking over die top van de berg op de achtergrond hangt.
Als die twee boeken elk boek hadden kunnen zijn dan kan alles op de foto's wel whatever anders zijn. Dan kan dit ook een foto vanuit een ufo zijn.quote:Op zondag 21 september 2014 15:36 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Denk het ook. Het had elk boek kunnen zijn. Misschien hadden ze de hele serie van Het Bureau van Voskuil wel in de koffer, je weet het niet he?
wellicht vindt niet iedereen die boeken relevant. Om het maar even bij de boeken te houden.quote:Op zondag 21 september 2014 15:37 schreef Geruisloos het volgende:
Er wordt niet door iedereen begrepen wat ik met die boeken probeer te zeggen.
Ik toon hiermee aan dat er voor onze neus feiten liggen die door ons nog niet ontdekt zijn. Je hoeft alleen maar goed te kijken naar de aanwijzingen.
Dus ik zeg, pas dit principe toe op zaken die je zelf relevant vindt, en je komt met nieuwe feiten. Het kost alleen wel wat aandacht en concentratie, dus wellicht is het niet voor iedereen weggelegd.
Succes!
quote:Op zondag 21 september 2014 15:40 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Als die twee boeken elk boek hadden kunnen zijn dan kan alles op de foto's wel whatever anders zijn. Dan kan dit ook een foto vanuit een ufo zijn.
Dit.quote:Op zondag 21 september 2014 15:41 schreef Marrije het volgende:
[..]
wellicht vindt niet iedereen die boeken relevant. Om het maar even bij de boeken te houden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |