Klopt, maar twee benen en haren haal ik er toch wel uit. Het lijkt een mens te zijn. Meer bepaald een vrouw.quote:Op vrijdag 12 september 2014 21:58 schreef Chazr het volgende:
[..]
Ik weet het niet hoor, het is geen infrarood foto he.
Het kleurenspectrum van het object valt, van "top" tot "teen", binnen het groen/gele. Als dit een persoon is, dan heeft het kennelijk volledige camo-kleding aan. Een andere optie is dat het hoort bij de rest van de vegetatie, wat ook groen/geel is.quote:Op vrijdag 12 september 2014 22:02 schreef Halcon het volgende:
[..]
Klopt, maar twee benen en haren haal ik er toch wel uit. Het lijkt een mens te zijn. Meer bepaald een vrouw.
quote:Op vrijdag 12 september 2014 22:14 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Het kleurenspectrum van het object valt, van "top" tot "teen", binnen het groen/gele. Als dit een persoon is, dan heeft het kennelijk volledige camo-kleding aan. Een andere optie is dat het hoort bij de rest van de vegetatie, wat ook groen/geel is.
Zie jij de zelfde gelijkenissen als ik, waardoor de foto mij opviel? Het is niet exact hetzelfde maar ik weet niet wanneer die foto met de toeristen is genomen, kan best een paar jaar geleden zijn. En net wat je zegt, kalksteen slijt best snel. De foto's zijn niet vanuit dezelfde hoek genomenhttp://www.armandorosaspanama.com/2012_06_01_archive.htmlquote:Op vrijdag 12 september 2014 21:55 schreef hermanos het volgende:
[..]
De rotsen op die foto komen anders wel heel veel overeen met die donkere foto.
[ http://imagizer.imageshack.us/a/img674/5606/hNC6WJ.png (copy/paste deze link) ]
Sorry voor mn brakke paint skillsDe lijntjes verbergen de contouren een beetje, het is meer om aan te geven welke overeenkomsten ik zie.
Dat oranje kruis is de enige plek die echt anders is. Het kan misschien zijn dat die rots daar weggesleten is, of los geraakt en naar beneden gevallen is (het is immers kalkzandsteen daar) en dat daarna op die plek een lager gelegen plateautje is ontstaan, waar nu de modder naar toe stroomt en residu achter laat. Daarom zou op de lichte foto, de donkere plek in het gele zitten, en op de donkere foto, waar de modder naar het nieuwe lage punt stroomt, buiten het gele gebied waar eerst die rots lag.
Weet iemand of er op die plek waar die wandelaars zitten ook een beekje stroomt?
edit: waarom is mijn plaatje niet zichtbaar?
ik weet niet wat voor figuren dat zijn maar volgens het filmpje zoeken ze mee. Met een scenario ben ik bezig, er zitten nog wat gaten in, zoals bij de meeste hier.quote:Op vrijdag 12 september 2014 22:24 schreef Geruisloos het volgende:
Denk je dat daar een reddingswerker loopt? Verklaar je nader, en schets je scenario.
Je denkt dat ze iemand met licht zagen, en toen terug geflitst hebben van "hallo! Hier zijn we!"?quote:Op vrijdag 12 september 2014 22:36 schreef 11en30 het volgende:
Hallo mensen, ik volg dit onderwerp nu een paar dagen en kom meedoen.
Is het een idee om in het schema de tijden waarover expliciet gemeld is dat er geen PIN ingevoerd is een andere kleur te geven? Hulde overigens voor het overzicht. Ik zou zelf het +zz teken naar 00:00 uur volgende dag verplaatsen.
Ik zie een ander figuur op die foto: iemand met een lamp op zijn hoofd/helm (donkere bovenkleding, lichte broek) die deze kant op komt lopen. Voor het perspectief kijk je dan over de rand naar beneden. Maar goed dat kan niet want die zou toch zeker wel de flitser van de camera hebben gezien. Op de andere nachtfoto staat misschien ook iemand met een zaklamp of schijnwerper? Het kan volgens mij niet de maan zijn want die was die nacht niet zo rond.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
en zie je dat het dus best mogelijk is dat daar een man met petje loopt want er is een open plek! De foto van KenL is dichter bij de rand genomen en meer naar rechts.quote:Op vrijdag 12 september 2014 22:25 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Zie jij de zelfde gelijkenissen als ik, waardoor de foto mij opviel? Het is niet exact hetzelfde maar ik weet niet wanneer die foto met de toeristen is genomen, kan best een paar jaar geleden zijn. En net wat je zegt, kalksteen slijt best snel. De foto's zijn niet vanuit dezelfde hoek genomenhttp://www.armandorosaspanama.com/2012_06_01_archive.html
[ afbeelding ]
Blijft wel vreemd, want als de foto door K of L is gemaakt, zouden ze de aandacht moeten kunnen trekken van eventuele figuren die daar rondlopen. En als de foto niet door K of L is gemaakt, wie gaat daar dan aandacht zitten trekken als er iemand langs loopt? Ik vind de gelijkenis van de plek opvallend, maar denk eerlijk gezegd niet dat daar mannetjes of vrouwtjes rondlopenquote:Op vrijdag 12 september 2014 22:38 schreef ToniB het volgende:
[..]
en zie je dat het dus best mogelijk is dat daar een man met petje loopt want er is een open plek! De foto van KenL is dichter bij de rand genomen en meer naar rechts.
Zou kunnen. Het was de eerste nacht waarin de zoekteams in het gebied bleven.quote:Op vrijdag 12 september 2014 22:38 schreef agter het volgende:
[..]
Je denkt dat ze iemand met licht zagen, en toen terug geflitst hebben van "hallo! Hier zijn we!"?
Zou idd goed kunnen. Hoe komt het dan dat niemand de flitsen boven op zo'n rots gezien heeft vraag ik me af.quote:Op vrijdag 12 september 2014 22:51 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Zou kunnen. Het was de eerste nacht waarin de zoekteams in het gebied bleven.
Ze lopen niet, ze zwevenquote:Op vrijdag 12 september 2014 22:44 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ik vind de gelijkenis van de plek opvallend, maar denk eerlijk gezegd niet dat daar mannetjes of vrouwtjes rondlopen
ach ja, we zweven heen en weerquote:Op vrijdag 12 september 2014 22:58 schreef BijDePinken het volgende:
[..]
Ja, zwevers genoeg hier... eh... daar. ;-)
Precies. Alle interpretaties op die fotovlekken brengen geen feiten voort waar we iets mee kunnen. Al die mooie fantasieën zijn dus nutteloos in een mogelijk scenario, omdat ze simpelweg niet te bevestigen zijn.quote:Op vrijdag 12 september 2014 22:54 schreef SuperFokker het volgende:
Jullie zoeken te veel in de foto's. Helaas, maar de foto's bevestigen niets. Je kunt nog zoveel proberen te zoeken erin, maar de echte waarheid komt niet naar boven.
Hopelijk komt er snel meer nieuwe info vanuit Nederland of Panama.
Ik zie overigens inderdaad wel enige gelijkenis, maar weet niet of dat ook zou gelden voor tig andere plekken daar. Kan een van de handige foto-experts hier misschien nog iets mee? Foto's over elkaar heen leggen (draaien, zoomen)? Iemand deed een keer iets handigs met de foto's bij het beekje... Weet niet meer wie.quote:Op vrijdag 12 september 2014 22:25 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Zie jij de zelfde gelijkenissen als ik, waardoor de foto mij opviel? Het is niet exact hetzelfde maar ik weet niet wanneer die foto met de toeristen is genomen, kan best een paar jaar geleden zijn. En net wat je zegt, kalksteen slijt best snel. De foto's zijn niet vanuit dezelfde hoek genomenhttp://www.armandorosaspanama.com/2012_06_01_archive.html
[ afbeelding ]
Nee, dat was iemand anders, tenzij ik iets gemist heb.quote:Op vrijdag 12 september 2014 23:05 schreef agter het volgende:
Ze had toch zo'n brace/verband om haar knie, op enkele foto's?
Toen dit topic net begon werd daar uitgebreid over gesproken. Maar het was een misverstand. Het ging om deze foto die door Ingrid Lommers werd verspreid:quote:Op vrijdag 12 september 2014 23:05 schreef agter het volgende:
Ze had toch zo'n brace/verband om haar knie, op enkele foto's?
De flitser is die nacht mogelijk gebruikt om de aandacht van iemand (mens) te trekken of een aanvaller (dier) te verjagen. Aangezien de foto's over de rand met steile helling naar beneden gemaakt lijken te zijn zou ik daar niet zo snel dreiging van een roofdier verwachten. Wel vind ik het gezien het uitzicht van de gelijkende foto met de mensen op het plateau een goede lokatie waarvandaan je zoeklichten zou kunnen zien.quote:Op vrijdag 12 september 2014 22:53 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Zou idd goed kunnen. Hoe komt het dan dat niemand de flitsen boven op zo'n rots gezien heeft vraag ik me af.
Ik kijk af en toe even hier, en vraag me af of er mensen zijn die zelf een camera hebben, weten hoe handig zo'n ding soms van pas komt als je iets niet goed kan zien in het donker. Ik maak dan een flitsfoto, en kijk op het display wat het is. De batterij van je camera hoef je in noodsituaties minder te sparen dan die van je telefoon. Jammer voor de meiden dat het zwerfvuil was, en geen teken dat er mensen in de buurt (geweest) waren.quote:Op vrijdag 12 september 2014 22:36 schreef 11en30 het volgende:
Hallo mensen, ik volg dit onderwerp nu een paar dagen en kom meedoen.
Is het een idee om in het schema de tijden waarover expliciet gemeld is dat er geen PIN ingevoerd is een andere kleur te geven? Hulde overigens voor het overzicht. Ik zou zelf het +zz teken naar 00:00 uur volgende dag verplaatsen.
Ik zie een ander figuur op die foto: iemand met een lamp op zijn hoofd/helm (donkere bovenkleding, lichte broek) die deze kant op komt lopen. Voor het perspectief kijk je dan over de rand naar beneden. Maar goed dat kan niet want die zou toch zeker wel de flitser van de camera hebben gezien. Op de andere nachtfoto staat misschien ook iemand met een zaklamp of schijnwerper? Het kan volgens mij niet de maan zijn want die was die nacht niet zo rond.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |