[quote]
Op vrijdag 12 september 2014 21:40 schreef Chazr het volgende:Sinds een paar dagen volg ik dit. Ik ben eigenlijk altijd uitgegaan van het verdwaalscenario, maar sinds ik de Kremers-video heb bekeken en het belschema heb gezien, neig ik toch sterk naar een misdrijf.
Vooral vanwege de belmomenten.
Ik las ergens dat een van de meiden nog maar net zes weken het huis uit was, en dat ze (samen met haar ouders) nog nooit verder was geweest dan zuid-Duitsland. Of dat betekent dat ze ook nog nooit zonder haar ouders op vakantie was geweest, geen idee, maar het zou me niet verbazen.
Het gaat er bij mij dan ook absoluut niet in dat zo iemand in zo’n situatie het hoofd zo koel houdt en in totaal slechts VIER keer contact probeert te maken met het alarmnummer. En op dag 1, nadat zich iets ernstigs heeft voorgedaan, of ze in ieder geval begrepen heeft dat ze in een zeer penibele situatie terecht was gekomen, slechts EEN keer. Bereik of geen bereik.
OK, ik weet dat we niet alle beldata hebben, maar ik ga ervan uit dat we wel alle pogingen naar het alarmnummer hebben en alle momenten waarop de telefoon is aan- en uitgezet.
Ik denk dat er weinig vrouwen in Nederland zijn die ooit – ongepland - een nacht in de open lucht in het bos hebben gebivakkeerd, laat staan in een vreemd land ergens aan de andere kant van de wereld. Ik denk niet dat een meisje dat nog nooit Europa uit is geweest, op zo’n moment bedenkt dat ze de batterij moet sparen en alleen kan bellen als er bereik is.
Misschien was dat het idee van de ander. Maar dan nog. Batterij sparen is volgens mij alleen logisch vanuit onze optiek. Wij weten immers dat ze niet levend dat bos uit zijn gekomen.
Vanuit hun beleving (ga ik uit van het verdwaalscenario), paniek, het gaat schemeren, griezelige geluiden, je weet dat je in het ergste geval de hele donkere nacht door moet, en misschien morgen weer, en overmorgen ook … no way dat ze op de eerste dag allebei slechts 1 keer het alarmnummer gebeld hebben, koelbloedig de nacht doorstaan hebben en de volgende dag een half uur na zonsopgang weer zijn gaan bellen.
Maar goed, stel dat ze wel koelbloedig waren, dan lijkt het me logischer dat ze besluiten de telefoon alleen uit te zetten als ze zeker weten dat ze geen bereik hebben. (dus waarschijnlijk voornamelijk ‘s nachts, omdat ze zich in het donker niet konden verplaatsen). Ik zou zeggen: zolang we ons verplaatsen, en zeker als we op open plekken zijn, zorgen we dat we in ieder geval 1 telefoon aan hebben staan. Immers: stel dat iemand hen zou willen bereiken. Ze zullen zelf ook wel gesnapt hebben dat er na de eerste nacht alarm is geslagen.
Maar goed, dat is geredeneerd vanaf mijn veilige bankstel in mijn warme huiskamer met verlichting achter een vergrendelde voordeur. Als je alleen in een donker bos zit aan de andere kant van de wereld weet ik niet of je zo helder denkt.
Verdwaalscenario lijkt mij dan ook zeer onwaarschijnlijk.
Wat mij betreft is dat gelijk de verklaring voor het feit dat het NFI het rapport niet heeft vrijgegeven aan de ouders – vanwege een lopend strafrechtelijk onderzoek.
[/quote]Einde quote.
Goed geformuleerd waarom velen op dit forum ook niet geloven in verdwalen
Het laatste stukje over het NFI zou kunnen maar is vooralsnog een aanname alhoewel ik ook vind dat t erg lang duurt