abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144461766
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 18:33 schreef Marrije het volgende:

[..]

waarom nou die sneer?
Wij verschillen van mening, ik denk dat er 1 a 2 mensen deze plek heel goed kennen omdat ze er wel vaker zitten. Daarnaast denk ik dat mensen die vaak in dat gebied komen deze twee plekken ook wel herkennen.
Even pas op de plaats. Lopen er bepaalde mensen daar dwars door het bos, zich niet houdend aan het/een pad? En die gaan dan op die steen zitten, precies die tussen die andere honderdduizend gelijkende stenen?
pi_144461772
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 18:04 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Ja. Als ze zijn teruggelopen over de Mirador dan hadden ze een pad naar die locatie kunnen nemen.
Als dit zo is, kan dit dan niet een nieuw aanknopingspunt zijn?
pi_144461785
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 16:33 schreef agter het volgende:

[..]

Ach kom, ze lieten zelf foto's zien in die film van ze.
Dat wil niet zeggen dat het materiaal nu door iedereen gebruikt mag worden. Er is beeld en portretrecht. En als de familie niet wil dat anderen er mee aan de haal gaan dan heb je dat, zeker in dit geval, uit piëteit te respecteren.
pi_144461799
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 18:34 schreef Marrije het volgende:

[..]

kollere :D
Dat denk ik nou echt, het staat er nota bene meteen achter, achter de komma weliswaar. Maar dat blijkt te moeilijk _O-
Welke aanwijzing heb je daarvoor?
pi_144461807
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 16:42 schreef oxylus11 het volgende:

[..]

Van wie moet dat? Van jou?
van de familie, kan je niet lezen?
  vrijdag 12 september 2014 @ 18:39:29 #231
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_144461863
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 18:35 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Even pas op de plaats. Lopen er bepaalde mensen daar dwars door het bos, zich niet houdend aan het/een pad? En die gaan dan op die steen zitten, precies die tussen die andere honderdduizend gelijkende stenen?
ik denk dat het een soort van pauzeplek is, of een hangjongerenplek. Zoiets in elk geval.
  vrijdag 12 september 2014 @ 18:40:10 #232
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_144461876
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 18:36 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Welke aanwijzing heb je daarvoor?
Dat had ik al gemeld.
pi_144461964
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 18:39 schreef Marrije het volgende:

[..]

ik denk dat het een soort van pauzeplek is, of een hangjongerenplek. Zoiets in elk geval.
Dus vlak bij een bewoonde plek?
pi_144461973
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 18:36 schreef gynaika het volgende:

[..]

Domnivoor, kan je dat misschien op een kaartje laten zien?
pi_144461975
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 18:40 schreef Marrije het volgende:

[..]

Dat had ik al gemeld.
Die heb ik gemist. Wil je dat herhalen?
pi_144461986
Ik las ergens dat volgende week de rest van de telefoongegevens bekend worden gemaakt.
Weet echter niet meer dat ik dat in een artikel las of dat iemand dat hier gewoon schreef.

Weet iemand dit? En zo ja, wanneer?

Of is het gewoon nog wachten op het NFI/OM ?
pi_144462248
Geen idee, maar ik hoop zo snel mogelijk.
  vrijdag 12 september 2014 @ 19:02:03 #238
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_144462566
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 18:44 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Die heb ik gemist. Wil je dat herhalen?
Dat ik denk dat die platte kei / rots eruit ziet alsof daar vaker iemand / mensen zitten. Dat kauwgompapiertje oid kan net zo goed van de dag ervoor zijn.
Dat ik denk dat die waterafvloeing dmv geul nuttig is voor iemand, omdat ie daar om watvoor reden dan ook geen water wil. Misschien is het zn vaste visstekkie, kan zoveel zijn.
Iemand heeft daar snachts zich een aantal uur zoet gehouden met die camera, misschien zelfs meer mensen. Ik denk niet l of k. Er is daar waarschijnlijk een stukkie, paar meter ofzo, gelopen tussen die twee fotos. En ik denk, op dat tijdstip, op die plek, dat diegene daar dan niet voor het eerst was.
Mede door de 'vervuilde' kei (niet alleen die troepjes, ook de soort van waas erover), de geul op de andere foto, tijdstip tussen fotos en het hele tijdsbestek waarin die camera de 90 foto's heeft gemaakt.
Voor de duidelijkheid, mijn idee erover.
  vrijdag 12 september 2014 @ 19:02:13 #239
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144462570
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 18:44 schreef ToniB het volgende:

[..]

Domnivoor, kan je dat misschien op een kaartje laten zien?
Cerro Horqueta

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 18:36 schreef gynaika het volgende:

[..]

Lijkt me niet.
Qua huisdieren en Fokkers heb ik alleen de schildpadden van Domnivoor en de hond van @:mascara-klodder irl gezien (Koen66)
pi_144462727
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 19:02 schreef Marrije het volgende:

[..]

Dat ik denk dat die platte kei / rots eruit ziet alsof daar vaker iemand / mensen zitten. Dat kauwgompapiertje oid kan net zo goed van de dag ervoor zijn.
Dat ik denk dat die waterafvloeing dmv geul nuttig is voor iemand, omdat ie daar om watvoor reden dan ook geen water wil. Misschien is het zn vaste visstekkie, kan zoveel zijn.
Iemand heeft daar snachts zich een aantal uur zoet gehouden met die camera, misschien zelfs meer mensen. Ik denk niet l of k. Er is daar waarschijnlijk een stukkie, paar meter ofzo, gelopen tussen die twee fotos. En ik denk, op dat tijdstip, op die plek, dat diegene daar dan niet voor het eerst was.
Mede door de 'vervuilde' kei (niet alleen die troepjes, ook de soort van waas erover), de geul op de andere foto, tijdstip tussen fotos en het hele tijdsbestek waarin die camera de 90 foto's heeft gemaakt.
Voor de duidelijkheid, mijn idee erover.
Wat is je verklaring voor de tak met plastic zakjes?

Hoe komt die persoon aan de camera?
Waar maakt de persoon foto's van, en met welk doel? Waarom op dat tijdstip?
En waarom legt die persoon de camera weer in de tas, en laat de tas vervolgens achter?
pi_144462820
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 19:02 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Cerro Horqueta

[..]

Lijkt me niet.
en waar ligt op dit kaartje de Mirador? Is die aan de Pianista rivier?
  vrijdag 12 september 2014 @ 19:10:44 #242
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_144462840
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 18:43 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dus vlak bij een bewoonde plek?
kan...hoeft niet, of vlakbij een rijstveld of koffieplantage ofzo, ik noem maar wat.
  vrijdag 12 september 2014 @ 19:18:58 #243
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_144463122
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 19:07 schreef Geruisloos het volgende:

[..]

Wat is je verklaring voor de tak met plastic zakjes?

Hoe komt die persoon aan de camera?
Waar maakt de persoon foto's van, en met welk doel? Waarom op dat tijdstip?
En waarom legt die persoon de camera weer in de tas, en laat de tas vervolgens achter?
Ik denk dat die gemaakt worden door locals, om insecten bij je weg te houden als je daar door t bos loopt, of als soort van vogelverschrikker op t land.

Op je volgende vragen kan ik meerdere antwoorden geven, daar heb ik niet zo'n eenduidig idee bij, kunnen verschillende dingen zijn.
  vrijdag 12 september 2014 @ 19:26:02 #244
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144463381
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 19:09 schreef ToniB het volgende:

[..]

en waar ligt op dit kaartje de Mirador? Is die aan de Pianista rivier?
Een paar km naar het zuidoosten. Zie kaartje in de OP.
Qua huisdieren en Fokkers heb ik alleen de schildpadden van Domnivoor en de hond van @:mascara-klodder irl gezien (Koen66)
pi_144463731
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 19:18 schreef Marrije het volgende:

[..]

Ik denk dat die gemaakt worden door locals, om insecten bij je weg te houden als je daar door t bos loopt, of als soort van vogelverschrikker op t land.

Op je volgende vragen kan ik meerdere antwoorden geven, daar heb ik niet zo'n eenduidig idee bij, kunnen verschillende dingen zijn.
Wat je denkt is leuk, maar om je hypothese waarschijnlijker te maken, heb je toch echt onderbouwing nodig. Als het echt zo is dat locals dergelijke objecten fabriceren en gebruiken, dan moet dit bekend zijn en geverifieerd kunnen worden. Want als dit klopt, heeft het enorme consequenties op wat er is gebeurd. Heb je voorbeelden van zulke fabricaties door locals?

Jammer dat je niet direct antwoorden hebt, maar toch wil ik je vragen om ze op te schrijven, zodat we een vergelijking kunnen maken met jouw hypothese en die van mij.

Zelf denk ik dat de vrouwen zelf de foto's hebben gemaakt. De vragen zijn met die hypothese namelijk zeer snel te beantwoorden met goede onderbouwing. Bovendien roepen ze niet nog meer vragen op, wat de waarschijnlijkheid ten goede komt.

1. De tak met rode zakjes is om de zichtbaarheid te versterken. Ze hebben dit gemaakt en gebruikt om mee te zwaaien zodat mensen van veraf ze eerder zou opmerken. Er zijn tal van voorbeelden te benoemen waarbij mensen in noodsituaties iets hebben gefabriceerd om de zichtbaarheid te vergroten. Bovendien weten we dat ze over dit soort supermarkttasjes beschikten (in Boquete).

2. De camera was van hunzelf en hadden ze gewoon bij zich.

3. Ze maken foto's met flits van de lucht, met als doel een voorbijvliegende helicopter/vliegtuig, of in de verte opgemerkte signalen van reddingswerkers mee te beantwoorden, die ze midden in de nacht opmerkte. Daarom zijn de foto's vrijwel allemaal zwart. De 2 of 3 foto's waar iets op staat zijn onbewust zo gemaakt, óf ze probeerden het licht te laten weerkaatsen via de rotsen.

4. De camera is weer in de tas beland, omdat ze de tas bij zich hadden.

Ik denk dat vrijwel geen een van mijn antwoorden verdere vragen oproept. Ik ben bang dat als je jouw antwoorden opschrijft, dit tal van nieuwe vragen zal creëren. Of zie je dat zelf anders?

En als je beide scenario's, de jouwe en de mijne, nu eens naast elkaar legt. Welke vindt je dan waarschijnlijker?

[ Bericht 1% gewijzigd door Geruisloos op 12-09-2014 19:48:38 ]
pi_144464223
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 19:36 schreef Geruisloos het volgende:

[..]

Als het echt zo is dat locals dergelijke objecten fabriceren en gebruiken, dan moet dit bekend zijn en geverifieerd kunnen worden. Want als dit klopt, heeft het enorme consequenties op wat er is gebeurd. Heb je voorbeelden van zulke fabricaties door locals?
Ik ga even niet in op scenario's, maar ik herinner even aan wat hier destijds over is geschreven, deels onderbouwd: BNW / Kris Kremers en Lisanne Froon, Panama #77 - Markering?
pi_144464672
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 19:36 schreef Geruisloos het volgende:

[..]

Wat je denkt is leuk, maar om je hypothese waarschijnlijker te maken, heb je toch echt onderbouwing nodig. Als het echt zo is dat locals dergelijke objecten fabriceren en gebruiken, dan moet dit bekend zijn en geverifieerd kunnen worden. Want als dit klopt, heeft het enorme consequenties op wat er is gebeurd. Heb je voorbeelden van zulke fabricaties door locals?

Jammer dat je niet direct antwoorden hebt, maar toch wil ik je vragen om ze op te schrijven, zodat we een vergelijking kunnen maken met jouw hypothese en die van mij.

Zelf denk ik dat de vrouwen zelf de foto's hebben gemaakt. De vragen zijn met die hypothese namelijk zeer snel te beantwoorden met goede onderbouwing. Bovendien roepen ze niet nog meer vragen op, wat de waarschijnlijkheid ten goede komt.

1. De tak met rode zakjes is om de zichtbaarheid te versterken. Ze hebben dit gemaakt en gebruikt om mee te zwaaien zodat mensen van veraf ze eerder zou opmerken. Er zijn tal van voorbeelden te benoemen waarbij mensen in noodsituaties iets hebben gefabriceerd om de zichtbaarheid te vergroten. Bovendien weten we dat ze over dit soort supermarkttasjes beschikten (in Boquete).

2. De camera was van hunzelf en hadden ze gewoon bij zich.

3. Ze maken foto's met flits van de lucht, met als doel een voorbijvliegende helicopter/vliegtuig, of in de verte opgemerkte signalen van reddingswerkers mee te beantwoorden, die ze midden in de nacht opmerkte. Daarom zijn de foto's vrijwel allemaal zwart. De 2 of 3 foto's waar iets op staat zijn onbewust zo gemaakt, óf ze probeerden het licht te laten weerkaatsen via de rotsen.

4. De camera is weer in de tas beland, omdat ze de tas bij zich hadden.

Ik denk dat vrijwel geen een van mijn antwoorden verdere vragen oproept. Ik ben bang dat als je jouw antwoorden opschrijft, dit tal van nieuwe vragen zal creëren. Of zie je dat zelf anders?

En als je beide scenario's, de jouwe en de mijne, nu eens naast elkaar legt. Welke vindt je dan waarschijnlijker?
ZA plaatste een keer een vogelverschrikker met van die zakjes die ze daar gebruiken
Ik geloof Ouder1 plaatste een keer een stukje dat gidsen die zakjes gebruiken voor het op afstand houden van vliegen
pi_144464737
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 19:50 schreef BijDePinken het volgende:

[..]

Ik ga even niet in op scenario's, maar ik herinner even aan wat hier destijds over is geschreven, deels onderbouwd: BNW / Kris Kremers en Lisanne Froon, Panama #77 - Markering?
Die bedoelde ik!
pi_144464777
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 17:16 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Grijzemassa kwam ermee.
Als je onderweg op de Pianista een verkeerde afslag neemt dan kom je daar uit. Maar ik denk niet dat ze dat gedaan hebben.
Het fototoestel kan ook door iemand anders zijn gebruikt, die het aan het uitproberen was ;)
pi_144465021
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 20:03 schreef jackie12 het volgende:

[..]

ZA plaatste een keer een vogelverschrikker met van die zakjes die ze daar gebruiken
Ik geloof Ouder1 plaatste een keer een stukje dat gidsen die zakjes gebruiken voor het op afstand houden van vliegen
Wat doet een vogelverschrikker op een rots? Serieus, als je er over nadenkt is het echt heel gek dat daar een vogelverschrikker ligt en dat die om 1:39 gefotografeerd wordt, als onderdeel van een reeks zwarte foto's, met de camera van twee vrouwen die een al een week lang vermist worden in dat gebied. Er is bijna geen scenario voor te bedenken als je het mij vraagt. Maar ga gerust je gang. Ik ben erg benieuwd namelijk en sta open voor nieuwe inzichten. :)

Het insectenwerende gebruik zal onderbouwd moeten worden. Hoe zien die fabricaties van gidsen er uit? Zijn er foto's? Zolang we niet weten hoe ze die maken kunnen we geen accurate vergelijking maken en is het argument te zwak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')