De acteurs uit US vind ik inderdaad een stuk sympathieker. Heb sowieso weinig met Engelse series.quote:Op vrijdag 19 september 2014 10:46 schreef JohnB52 het volgende:
Dat ligt dan aan het acteren?
Want uk en us hebben, zeker in het begin, gewoon hetzelfde script.
het zijn eigenlijk compleet andere series met dezelfde insteek maar een andere uitvoering. De engelse heeft in totaal ook maar iets van 12 afleveringen geloof ik, das net een half seizoen van de amerikaanse. De Engelse geeft je zo een ongemakkelijk en beschamend gevoel zoals alleen Ricky Gervais dat kan, net zoals bij Extras dat ik vorig jaar op Netflix gekeken heb maar er inmiddels vanaf is. Ik hou meer van die Engelse humor iigquote:Op vrijdag 19 september 2014 10:46 schreef JohnB52 het volgende:
Dat ligt dan aan het acteren?
Want uk en us hebben, zeker in het begin, gewoon hetzelfde script.
Dit jaquote:Op vrijdag 19 september 2014 10:57 schreef planethugo het volgende:
[..]
het zijn eigenlijk compleet andere series met dezelfde insteek maar een andere uitvoering. De engelse heeft in totaal ook maar iets van 12 afleveringen geloof ik, das net een half seizoen van de amerikaanse. De Engelse geeft je zo een ongemakkelijk en beschamend gevoel zoals alleen Ricky Gervais dat kan, net zoals bij Extras dat ik vorig jaar op Netflix gekeken heb maar er inmiddels vanaf is. Ik hou meer van die Engelse humor iig
quote:Op donderdag 18 september 2014 21:19 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Huh? Ik heb OITNB gewoon met Engelse subsidie gekeken.
quote:Op vrijdag 19 september 2014 11:58 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind Ricky Gervais echt geweldigExtra's ook allemaal gekeken, briljant. Vooral die met Kate Winslet en die met Orlando Bloom
![]()
Is Extra's van alle Netflix'en af?
Ja, het vergt wel meer concentratie, zéker bij dit soort series (of soortgelijke films), maar ik heb dat er vaak wel voor over, júist als het om een kwalitatief hoogstaande serie/film en/of bloemrijk (of anderszins opvallend) taalgebruik gaat.quote:Op donderdag 18 september 2014 21:44 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik het de eerste x met Engelse ondertitels bekeken, en dat was echt best moeilijk haha. Er is niks is met mijn Engels, en mijn dame heeft het zelfs gestudeerd, maar we moesten best geconcentreerd kijken. Maar inderdaad wel added enjoyment doordat je meer van de bloemrijke taal meekrijgt. Anderzijds heb ik daar ook niet altijd zin in.
nu nietmeer maar hector wou ik graag nog eens terugzienquote:Op vrijdag 19 september 2014 08:37 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Er zijn in Nederland een hoop Vlaamse cabaretiers toegevoegd.
Urbanus? Is die dan nog grappig in België?
Stuk beter dan Heroes iig.quote:Op vrijdag 19 september 2014 14:50 schreef Mr.West het volgende:
Ik weet niet wat het is, maar ik blijf Misfits kijken. Zo goed is het allemaal niet.
quote:Netflix wil out-of-the-box-ondersteuning op Ubuntu
Netflix wil ervoor zorgen dat gebruikers van Ubuntu standaard ook op Netflix terecht kunnen, waarbij ze gebruikmaken van de html5-videospeler. Op dit moment is dat al mogelijk, maar gebruikers moeten daarvoor een aantal handelingen verrichten.
Op dit moment kunnen Ubuntu-gebruikers de html5-videoweergave van Netflix alleen gebruiken als ze handmatig een pakket upgraden naar een nieuwere versie en vervolgens hun user-agent spoofen, zodat Netflix denkt dat het om een ondersteund platform gaat. Ook moeten ze een betaversie van Chrome gebruiken.
De nieuwere versie van de NSS-library, die wordt gebruikt voor versleutelde communicatie, is nodig om content van Netflix in de html5-videoweergave te kunnen afspelen. Een medewerker van Netflix vraagt dan ook op de Ubuntu-mailinglijst of de nieuwere versie van de NSS-library automatisch kan worden meegeleverd met Ubuntu. Als dat gebeurt, kan Netflix een wijziging doorvoeren zodat Ubuntu als ondersteund platform wordt gezien en gebruikers niet langer hun user-agent hoeven te spoofen.
Lange tijd konden gebruikers van Ubuntu en andere Linux-distributies alleen naar Netflix kijken met behulp van Wine, waarmee Windows-software op Linux kan worden gedraaid. Dat kwam doordat Netflix in de browser enkel Silverlight ondersteunde; hoewel daarvan ook een Linux-implementatie is, is die niet geschikt om Netflix-video's mee af te spelen.
Raspberry PI kan dit niet en Chromecast is een streaming apparaat vanaf een telefoon, tablet of PC waarbij dit mogelijk is. Heb je die laatste dan is dit een vrij goedkope oplossing.quote:Op zaterdag 20 september 2014 14:13 schreef maartend het volgende:
Vraag.
Gezin wil Netflix, nu zijn ze nog teveel afhankelijk van mij met usenet.
Graag wat ervaringen.
Makkelijkste/goedkoopste mogelijkheden (ik wil wel 1080P) ; raspberry Pi of chromecast.
Ik heb geen van 2'en, vraag me dus af welke het allermakkelijkste van beiden is.
Moet eigenlijk echt een kwestie zijn van aanzetten en gaan met die banaan.
reden waarom ik de Raspberry zou willen kiezen, bedraad netwerk
iemand ervaring met beiden?
quote:Op zaterdag 20 september 2014 14:13 schreef maartend het volgende:
Vraag.
Gezin wil Netflix, nu zijn ze nog teveel afhankelijk van mij met usenet.
Graag wat ervaringen.
Makkelijkste/goedkoopste mogelijkheden (ik wil wel 1080P) ; raspberry Pi of chromecast.
Ik heb geen van 2'en, vraag me dus af welke het allermakkelijkste van beiden is.
Moet eigenlijk echt een kwestie zijn van aanzetten en gaan met die banaan.
reden waarom ik de Raspberry zou willen kiezen, bedraad netwerk
iemand ervaring met beiden?
Toch dan maar eens kijken. V1 of V2? ivm jailbreak.quote:Op zaterdag 20 september 2014 15:50 schreef Blik het volgende:
Waarom geen Apple Tv? Werkt bij mij echt top
iPad icm een PS3 werkt ook geweldig. Geen idee of het ook werkt voor andere combinaties tablet/spelcomputerquote:Op zaterdag 20 september 2014 15:53 schreef JohnB52 het volgende:
En met een tablet kan je ook gewoon Netflix kijken, hou je de tv vrij voor jezelf.
Hier staat nu formule 1 op en Sien van Sellingen
Dat had. Ik op de tv van mijn ouders, een of andere nieuwe Sony tv. Daar was t wel op te vinden, maar thuis op de iPad, iPhone en Android niet.quote:Op zaterdag 20 september 2014 18:53 schreef Platina het volgende:
Ik kan als ik Netflix kijk op mijn PS3 kleine interviews zien van OITNB, maar op mijn andere TV kan ik dit niet. Weet iemand waar dit aan ligt? Moet ik Netflix upgraden?
Met smartglass kan je ook je Xbox bedienen, geen idee of je ook zo Netflix kan kijken? Doe t gewoon via de controller.quote:Op zaterdag 20 september 2014 19:02 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
iPad icm een PS3 werkt ook geweldig. Geen idee of het ook werkt voor andere combinaties tablet/spelcomputer
Met de iPad (veel fijnere navigatie) kan ik Netflix op de PS3 bedienen en je kunt ook met een enkele tik schakelen tussen de schermen. Dus bijv. op TV iets kijken en het verder laten gaan op de tablet
wat de neuk is dezequote:Op vrijdag 19 september 2014 10:30 schreef DuvelDuvel het volgende:
♦ iDEAL — je betaalt 1 cent om Netflix te machtigen maandelijks de abonnementsprijs af te schrijven
Slowly but surely Netflix is taking over the world!quote:
360 is 720p, One sinds kort 1080p.quote:Op zondag 21 september 2014 12:34 schreef JohnB52 het volgende:
Xbox stuurt met 1080p aan. Staat verkeerd in de OP.
Ironisch dat het rood uit de VS komt.quote:Op zondag 21 september 2014 11:23 schreef Copycat het volgende:
[..]
Slowly but surely Netflix is taking over the world!
Deze kwam ook van Netflix:quote:Op zondag 21 september 2014 22:04 schreef UnicornFarts het volgende:
[ afbeelding ]
In "easy A" op Netflix, chickflick.. Ze zei overigens "Tell me everything shitface"
Haha ! toffe film trouwens Emma stonequote:Op zondag 21 september 2014 22:04 schreef UnicornFarts het volgende:
[ afbeelding ]
In "easy A" op Netflix, chickflick.. Ze zei overigens "Tell me everything shitface"
Zal hem daar ook ff droppen, checkt niemand dat?quote:Op zondag 21 september 2014 22:09 schreef Aether het volgende:
[..]
Deze kwam ook van Netflix:
TV / Ondertiteling: achterlijke vertaalfouten #3
Op mijn Playstation werkt het niet, Op mijn laptop gelukkig wel.quote:Op zondag 21 september 2014 22:21 schreef n8n het volgende:
Netflix ligt er vaak uit tegenwoordig, nu weer
Chromecast?quote:Op zondag 21 september 2014 22:50 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Op mijn Playstation werkt het niet, Op mijn laptop gelukkig wel.
Maar blijft kut want ik wil eigenlijk via mijn tv kijken.
Verlengen? Loopt toch elke maand door?quote:Op zondag 21 september 2014 23:34 schreef Vault-Boy het volgende:
Moet echt weer een keer mijn abbo verlengen. Heb het al een paar maanden niet meer gebruikt raar genoeg
Naja had het stop gezet, maar had raar genoeg nooit echt de neiging meer gehad om het opnieuw te verlengen.quote:Op zondag 21 september 2014 23:35 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Verlengen? Loopt toch elke maand door?
quote:Directeuren Netflix en moederbedrijf van UPC ruziën over netneutraliteit
De ceo's van Netflix en Liberty Global, het moederbedrijf van UPC, botsten op een conferentie in Kopenhagen over netneutraliteit. Als contentleveranciers moeten betalen voor netwerkcapaciteit, dan moeten isp's betalen voor de content, betoogt Netflix-ceo Reed Hastings.
NetflixTijdens de conferentie vroeg Mike Fries, de ceo van Liberty Global, zich af of contentleveranciers mee zouden moeten betalen aan het netwerkonderhoud. "Al onze peering-overeenkomsten in het laatste decennium waren handshake deals", aldus Fries, waarmee hij bedoelt dat er geen geld werd betaald voor peering. Dat werkt echter niet meer als 'een man met drie backpacks en vier zakken bagage' op komt dagen, betoogt Fries, verwijzend naar streamingdiensten als Netflix en andere diensten die veel data verstoken. "Hoe verdeel je die kosten?", vraagt de directeur van Liberty Global zich af. Liberty Global is de eigenaar van UPC, en wordt waarschijnlijk ook de eigenaar van concurrent Ziggo.
Netflix-ceo Hastings was het daar logischerwijs niet mee eens. "Het is een goede soundbite", zei hij. "Maar klanten kiezen voor Netflix. Als wij mee moeten betalen aan het netwerk, zouden we ook een deel van de omzet van de internetprovider moeten krijgen", aldus Hastings. "Dus ik zou speels tegen Mike willen zeggen: wij betalen 10 procent van je netwerkkosten, als we 10 procent van de omzet krijgen", zei Hastings. "Of wij betalen 10 procent van je netwerkkosten, en jij betaalt 10 procent van onze content-kosten."
Internetproviders voeren al langer aan dat het eerlijk zou zijn als grote contentaanbieders meebetalen aan het onderhoud van het netwerk. Aan de andere kant zijn internetabonnementen juist aantrekkelijk vanwege de diensten die op internet te vinden zijn, voeren critici aan. In Nederland is de kwestie op dit moment in ieder geval niet aan de orde: de netneutraliteit verbiedt providers om geld te vragen voor doorgifte. In de Verenigde Staten betaalt Netflix sommige providers wel.
hoe ging het?quote:Op dinsdag 23 september 2014 15:51 schreef capuchon_jongen het volgende:
Vandaag voor het eerst kennis gemaakt met netflix
Ik de eerste aflevering van Sherlock Holmes.quote:Op dinsdag 23 september 2014 16:17 schreef Solique het volgende:
Eerste aflevering van Penny Dreadful gekeken.
Heeft zeker mijn interesse gewekt dus maar eens volgen.
Wisselt iedere 2 seizoenen inderdaad, maar 3 en 4 zijn ook erg leuk. Baal wel dat 5-7 er niet opstaat.quote:Op dinsdag 23 september 2014 20:35 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ik zit Skins seizoen 2 te kijken maar krijg het idee dat ze later met andere personages verdergaan dat is drie keer kut natuurlijk.
goed ben breaking bad aant kijken. Zalig seriequote:
Is goede seriequote:Op dinsdag 23 september 2014 18:27 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Ik de eerste aflevering van Sherlock Holmes.
Nou, de eerste 20 minuten, daarna moest ik weer werken. Maar de serie lijkt me best leuk!
zoveel afleveringen zitten er nu ook niet in een season dus is niet zo erg.quote:Op woensdag 24 september 2014 13:16 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Alleen duurt n aflevering anderhalf uur, wel beetje lang voor n serie..
Begin was in ieder geval interessant, kijk S1 wel af en merk het wel.quote:Op woensdag 24 september 2014 12:06 schreef Dr.Mikey het volgende:
Gister de laatste aflevering van Penny Dreadful gezien. En ja we blijven het volgen ondanks de matige seizoen finale. Want het is een toffe serie met prima personages.
Klopt, maar is het waard.quote:Op woensdag 24 september 2014 13:16 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Alleen duurt n aflevering anderhalf uur, wel beetje lang voor n serie..
Britse detectives zijn eigenlijk altijd anderhalf uur (denk aan midsomer murders enzo). Er wordt lekker de tijd genomen voor het verhaal, komt de serie ten goede. Ik zie SH meer als een serie van korte films.quote:Op woensdag 24 september 2014 13:55 schreef JohnB52 het volgende:
Oja, maar je moet er echt even voor zitten, is toch anderhalf uur. Gewone serie is meestal tussen de 20/50 minuten, dat kan je makkelijker kijken dan dit.
Ik vind SH niet echt een typische britse detective. Dan denk ik toch meer aan Lewis, Waking the dead, Frost etc.quote:Op woensdag 24 september 2014 14:21 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Britse detectives zijn eigenlijk altijd anderhalf uur (denk aan midsomer murders enzo). Er wordt lekker de tijd genomen voor het verhaal, komt de serie ten goede. Ik zie SH meer als een serie van korte films.
Die serie begint heel tof ja.quote:Op woensdag 24 september 2014 14:51 schreef AQuila360 het volgende:
Nu pas toegekomen aan From dusk till dawn, erg tof!
Ik moet er nu nog letterlijk 3quote:Op woensdag 24 september 2014 14:54 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Die serie begint heel tof ja.
Tot pak hem beet drie afleveringen voor het einde dan opeens draait de serie 130 graden qua verhaal en hoe de personages reageren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |