abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 19 september 2014 @ 10:30:52 #1
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_144686342

Wat is Netflix?
Netflix is een betaalde on-demand streamingdienst voor films en TV-series.
Dit zijn over het algemeen films en series van minimaal twee jaar oud.

Hoeveel kost het?
♦ € 7,99/mnd – op één apparaat in SD-kwaliteit kijken
♦ € 8,99/mnd – op twee apparaten tegelijk in HD-kwaliteit kijken
♦ € 11,99/mnd – op vier apparaten tegelijk in HD-kwaliteit kijken
De eerste maand is gratis.

Overzicht en nieuwe films/series
De websites Flixfilms, Netflix Netherlands en Netflix-gids houden bij welke films en series recent zijn toegevoegd.
Voor o.a. de Amerikaanse, Britse en Canadese Netflix: USA iStream Guide, Can I Stream.it, InstantWatcher.com.

Hoe kan ik betalen?
♦ Credit card
♦ iDEAL — je betaalt 1 cent om Netflix te machtigen maandelijks de abonnementsprijs af te schrijven
♦ iTunes (alleen mogelijk als het abonnement geopend is op een Apple TV)
♦ PayPal

Abonnementsduur
Een abonnement is per maand op te zeggen.

Hoe is de kwaliteit?
Netflix biedt 1080p video en Dolby Digital 5.1 audio. De kwaliteit en resolutie hangen af van de gebruikte apparatuur (zie verderop) en de verbinding. Netflix gebruikt de Microsoft VC-1-codec en een bitrate tot 5 Mbit/s. Een lagere bitrate wordt automatisch gekozen, afhankelijk van de kwaliteit van de verbinding.
Een voorkeur kan worden ingesteld op: https://account.netflix.com/VideoQuality

Wat is Super HD?
Super HD is gelijk aan 1080p maar gebruikt tot 7 Mbit/s bandbreedte voor een scherper beeld. Niet alle apparatuur/besturingssystemen ondersteunen Super HD en daarnaast dient de provider dit te ondersteunen.

Problemen
Kan geen verbinding maken met Netflix
Frequent bufferen of laden tijdens streaming
Hoe schakel ik ondertiteling, captions en alternatieve audio in op mijn apparaat?
Netflix wordt langzaam geladen of heeft een slechte beeldkwaliteit

Welke apparaten zijn te gebruiken?
• TV - afhankelijk van merk/type
• Blu-ray-speler - afhankelijk van merk/type

• Amazon Kindle Fire
• Amazon Kindle Fire HD (720p)
Android 2.2+
Google Chromecast (1080p Super HD) (Android 2.3, iOS 6, Windows 7, Mac OS 10.7 of Chrome OS als afstandsbediening nodig)
Apple TV (720p/1080p, min. tweede generatie)
iPad, iPhone, iPod
• Linux d.m.v. Pipelight (Silverlight alternatief, niet ondersteund door Netflix)
• Mac OS X (Intel processor, OS X 10.4.8+, 1080p)
• PlayStation 3 (1080p Super HD)
• PlayStation 4 (1080p Super HD)
• Western Digital TV Live Plus [2010] (720p)
• Western Digital TV Live [2011 derde generatie] (1080p)
• Western Digital TV Play (1080p)
• Wii (480p)
• Wii U (1080p Super HD / ook via Gamepad)
• Windows (1080p Super HD via Windows 8 Netflix app, SilverLight noodzakelijk)
• Windows Phone (720p)
• XBOX 360 (720p)
• XBOX One (720p)

Beschikbaarheid
Met een Netflix-abonnement kun je alleen naar films en series kijken die aangeboden worden in het land waar je op dat moment bent. Met onderstaande diensten kun je via een omweg toch naar bijvoorbeeld de Amerikaanse of Britse Netflix kijken.

Netflix is momenteel beschikbaar in onderstaande landen. In september 2014 zullen België, Duitsland, Frankrijk, Oostenrijk, Zwitserland en Luxemburg toegevoegd worden.

Buitenlandse Netflix-catalogus
Er zijn verschillende mogelijkheden om o.a. de Amerikaanse of Britse Netflix catalogus te kunnen kijken.
Niet alle diensten zijn in combinatie met alle apparaten en/of browsers te gebruiken.

Proxy
Proxy.LC ♦ US$ 10/mnd.

Proxy plug-in
Hola Unblock ♦ gratis
Media Hint ♦ US$ 3,95/mnd. - eerste week gratis
ProxMate ♦ gratis* (draait op donaties van gebruikers)
Zenmate ♦ gratis

VPN
CyberGhost ♦ gratis (3 uur), ¤ 4,99/mnd.
GoTrusted ♦ US$ 5,99/mnd.
Hide My Ass ♦ vanaf US$ 4,99/mnd.
JustFreeVPN ♦ gratis
StrongVPN ♦ US$ 7/mnd.

DNS-proxy
ProxyDNS ♦ US$ 3,90/mnd.
Unblock us ♦ CA$ 4,99/mnd. - eerste week gratis
Unblockmedia ♦ US$ 5/mnd.
Unlocater ♦ € 6,19/mnd - eerste week gratis
UnoDNS ♦ US$ 4,99/mnd.

Eigen DNS-proxy
Tunlr clone
#FreeHat
pi_144686511
sinds vanmorgen is belgie ook lid van de netflix clan !
pi_144686697
Dat ligt dan aan het acteren?

Want uk en us hebben, zeker in het begin, gewoon hetzelfde script.
  vrijdag 19 september 2014 @ 10:53:10 #4
166976 DuvelDuvel
pi_144686857
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 10:46 schreef JohnB52 het volgende:

De acteurs uit US vind ik inderdaad een stuk sympathieker. Heb sowieso weinig met Engelse series.
#FreeHat
pi_144686984
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 10:46 schreef JohnB52 het volgende:

het zijn eigenlijk compleet andere series met dezelfde insteek maar een andere uitvoering. De engelse heeft in totaal ook maar iets van 12 afleveringen geloof ik, das net een half seizoen van de amerikaanse. De Engelse geeft je zo een ongemakkelijk en beschamend gevoel zoals alleen Ricky Gervais dat kan, net zoals bij Extras dat ik vorig jaar op Netflix gekeken heb maar er inmiddels vanaf is. Ik hou meer van die Engelse humor iig
  vrijdag 19 september 2014 @ 11:12:05 #6
166976 DuvelDuvel
pi_144687321

_O_

[ Bericht 3% gewijzigd door DuvelDuvel op 19-09-2014 11:19:18 ]
#FreeHat
pi_144687533
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 10:57 schreef planethugo het volgende:

[..]

het zijn eigenlijk compleet andere series met dezelfde insteek maar een andere uitvoering. De engelse heeft in totaal ook maar iets van 12 afleveringen geloof ik, das net een half seizoen van de amerikaanse. De Engelse geeft je zo een ongemakkelijk en beschamend gevoel zoals alleen Ricky Gervais dat kan, net zoals bij Extras dat ik vorig jaar op Netflix gekeken heb maar er inmiddels vanaf is. Ik hou meer van die Engelse humor iig
Dit ja :)
  Redactie Frontpage vrijdag 19 september 2014 @ 11:33:09 #8
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_144687862
Office US is echt kut
En die docustijl werkt niet als je filmt uit zes verschillende hoeken
pi_144687935
Office US komt op mij over als een normale sitcom.
Office UK absoluut niet, inderdaad zo vaak plaatsvervangende schaamte gevoeld daar. Ricky Gervais is gewoon briljant.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  Moderator vrijdag 19 september 2014 @ 11:53:52 #10
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_144688358
Het zijn gewoon twee heel verschillende series. Btw, we hebben voor beide een topic:

Brits: TV / The Office Deel III
VS: TV / The Office (US) #18 - A.A.R.M.

En ook nog wat topics over welke serie het leukste is:
TV / Leuker: The Office UK of The Office US?
TV / Hoe kun je nou zeggen dat de Amerikaanse 'The Office' leuker is ?

Dit topic is voor Netflix en niet voor uitgebreide discussies over The Office. ;)
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_144688487
Ik vind Ricky Gervais echt geweldig _O_ Extra's ook allemaal gekeken, briljant. Vooral die met Kate Winslet en die met Orlando Bloom :o :o

Is Extra's van alle Netflix'en af?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_144688668
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2014 21:19 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Huh? Ik heb OITNB gewoon met Engelse subsidie gekeken.
:D :P

Bij OITNB kan je idd kiezen zag ik ^O^ maar die serie heb ik zelf nooit gekeken. Bij veel van de series/films die ík heb gezien had/heb je die keuze niet (zoals nu bij Deadwood dus bijvoorbeeld). Zodra je niet kunt kiezen heb ik persoonlijk liever EN ipv NL (indien gesproken taal ook EN is).
Tails tell tales
pi_144688754
Ik heb beide "Offices" (nog) nooit gezien, maar in het algemeen genomen geldt voor mij: indien keuze, Europese versie > US versie.
Tails tell tales
pi_144688971
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 11:58 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind Ricky Gervais echt geweldig _O_ Extra's ook allemaal gekeken, briljant. Vooral die met Kate Winslet en die met Orlando Bloom :o :o

Is Extra's van alle Netflix'en af?

Blijft lastig OP lezen
pi_144689118
Ik zit hier met retetraag internet op de laptop van iemand anders 8-) Pagina's openen is geen feest.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_144689426
quote:
7s.gif Op donderdag 18 september 2014 21:44 schreef NoCigar het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik het de eerste x met Engelse ondertitels bekeken, en dat was echt best moeilijk haha. Er is niks is met mijn Engels, en mijn dame heeft het zelfs gestudeerd, maar we moesten best geconcentreerd kijken. Maar inderdaad wel added enjoyment doordat je meer van de bloemrijke taal meekrijgt. Anderzijds heb ik daar ook niet altijd zin in.
Ja, het vergt wel meer concentratie, zéker bij dit soort series (of soortgelijke films), maar ik heb dat er vaak wel voor over, júist als het om een kwalitatief hoogstaande serie/film en/of bloemrijk (of anderszins opvallend) taalgebruik gaat. :)
Tails tell tales
pi_144693090
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2014 08:37 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Er zijn in Nederland een hoop Vlaamse cabaretiers toegevoegd.

Urbanus? Is die dan nog grappig in België?
nu nietmeer maar hector wou ik graag nog eens terugzien
pi_144693845
Ik weet niet wat het is, maar ik blijf Misfits kijken. Zo goed is het allemaal niet.
pi_144694539
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 14:50 schreef Mr.West het volgende:
Ik weet niet wat het is, maar ik blijf Misfits kijken. Zo goed is het allemaal niet.
Stuk beter dan Heroes iig.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_144696205
misfits seizoen 1 en 2 zijn heerlijk, jammer dat daarna de cast langzaam vervangen wordt. Begin S4 gestopt met kijken
pi_144696955
quote:
Netflix wil out-of-the-box-ondersteuning op Ubuntu
Netflix wil ervoor zorgen dat gebruikers van Ubuntu standaard ook op Netflix terecht kunnen, waarbij ze gebruikmaken van de html5-videospeler. Op dit moment is dat al mogelijk, maar gebruikers moeten daarvoor een aantal handelingen verrichten.

Op dit moment kunnen Ubuntu-gebruikers de html5-videoweergave van Netflix alleen gebruiken als ze handmatig een pakket upgraden naar een nieuwere versie en vervolgens hun user-agent spoofen, zodat Netflix denkt dat het om een ondersteund platform gaat. Ook moeten ze een betaversie van Chrome gebruiken.

De nieuwere versie van de NSS-library, die wordt gebruikt voor versleutelde communicatie, is nodig om content van Netflix in de html5-videoweergave te kunnen afspelen. Een medewerker van Netflix vraagt dan ook op de Ubuntu-mailinglijst of de nieuwere versie van de NSS-library automatisch kan worden meegeleverd met Ubuntu. Als dat gebeurt, kan Netflix een wijziging doorvoeren zodat Ubuntu als ondersteund platform wordt gezien en gebruikers niet langer hun user-agent hoeven te spoofen.

Lange tijd konden gebruikers van Ubuntu en andere Linux-distributies alleen naar Netflix kijken met behulp van Wine, waarmee Windows-software op Linux kan worden gedraaid. Dat kwam doordat Netflix in de browser enkel Silverlight ondersteunde; hoewel daarvan ook een Linux-implementatie is, is die niet geschikt om Netflix-video's mee af te spelen.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_144698120
ik kijk te weinig netflix :( ik kijk enkel anime op het ogenblik maar heb doctor who gedownload en denk dat ik die doctor who van netflix ga volgen die hebben wel beeld.
heb 200GB aan classic doctor who gedownload en veel waren met fotos en geluid ipv videobeelden.
pi_144701156

Derailed – 2005 16 1:47 uur
Een getrouwde reclamemanager ontmoet een sexy vrouw op weg naar werk, maar hun terloopse flirt wordt serieus wanneer een crimineel hen betrekt in een riskante intrige.

Hotel Transylvania – 2012 6 1:31 uur
Eigenaar van Hotel Transylvania, Dracula, doet dubbel werk als overbezorgde vader wanneer een ongewenste aanbidder interesse toont voor zijn tienerdochter.

Iceman
Vierhonderd jaar nadat ze in de tijd bevroren waren, worden een Ming-dynastie wachter en zijn drie achtervolgers ontdooid om hun oude strijd voort te zetten.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  vrijdag 19 september 2014 @ 19:08:30 #24
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_144701699
Derailed is echt n toffe film!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')