Als je minimumstraffen gaat invoeren neemt de politiek deels het werk van het recht over. Iets wat je niet moet willen.quote:Op zaterdag 20 september 2014 13:19 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Jij denk blijkbaar dat er maar 2 opties zijn: of je voert maximumstraffen in voor alle delicten of je voert het niet in.
Ik denk dat ik voor de meeste voorstanders spreek wanneer ik stel dat alleen voor bepaalde delicten een minimumstraf moet worden ingevoerd zoals:
-verkrachting
-(roof) moord
-woningoverval
-pedofilie
Dus wanneer je een keer teveel geweld gebruikt bij het verdedigen van jezelf hoeft daar geen minimumstraf voor gegeven te worden.
Oke, jij weet het beter gast. Voortaan als ik juridisch advies nodig heb stuur ik jou een DMquote:Op zaterdag 20 september 2014 13:17 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Blijkbaar niet want hun site omschrijft het fout. Als het niet strafbaar is is het immers geen strafbaar feit. Het zou een strafbaar feit zijn als het geen noodweer was. De wettekst die ik gaf lijkt mij een betere bron dan deze tekst op de site van het OM.
In principe is dat nu ook het geval want je hebt maximumstraffen.quote:Op zaterdag 20 september 2014 13:21 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Als je minimumstraffen gaat invoeren neemt de politiek deels het werk van het recht over. Iets wat je niet moet willen.
Dat gaat niet helpen maar bij een topic in WGR ben ik vaak wel behulpzaam. Ik ben blij dat je het verschil nu weet.quote:Op zaterdag 20 september 2014 13:21 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Oke, jij weet het beter gast. Voortaan als ik juridisch advies nodig heb stuur ik jou een DM
De maximumstraf is in principe de straf die je voor een vergrijp zou moeten krijgen maar daar gaat aan de hand van de situatie een bepaalde tijd er af.quote:Op zaterdag 20 september 2014 13:22 schreef MisterCe het volgende:
[..]
In principe is dat nu ook het geval want je hebt maximumstraffen.
Ja, dus de politiek bepaalt wat voor straf iemand voor een vergrijp zou moeten krijgen. Dus dan neemt de politiek toch deels het werk van het recht over?quote:Op zaterdag 20 september 2014 13:25 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
De maximumstraf is in principe de straf die je voor een vergrijp zou moeten krijgen maar daar gaat aan de hand van de situatie een bepaalde tijd er af.
Nee de politiek bepaalt de regels en de rechters kunnen binnen die regels spelen. Leg je een minimumstraf of bepaal je als overheid het spel en niet de regels.quote:Op zaterdag 20 september 2014 13:28 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Ja, dus de politiek bepaalt wat voor straf iemand voor een vergrijp zou moeten krijgen. Dus dan neemt de politiek toch deels het werk van het recht over?
Nee de politiek bepaalt de maximumstraf dus de politiek neemt deels het werk van het recht over. Maar goed wij verschillen hier duidelijk over van mening.quote:Op zaterdag 20 september 2014 13:29 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Nee de politiek bepaalt de regels en de rechters kunnen binnen die regels spelen. Leg je een minimumstraf of bepaal je als overheid het spel en niet de regels.
Ik zeker niet, bijvoorbeeld de vader die wraak neemt op de moordenaar van zijn dochter zou ik niet willen opzadelen met een minimumstraf.quote:Op zaterdag 20 september 2014 13:32 schreef MisterCe het volgende:
Toch blijf ik een vurig voorstander van minimumstraffen voor bepaalde delicten.
Grappig, met dat voorbeeld wilde ik ook komen.quote:Op zaterdag 20 september 2014 13:34 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik zeker niet, bijvoorbeeld de vader die wraak neemt op de moordenaar van zijn dochter zou ik niet willen opzadelen met een minimumstraf.
mishandeling daar 1 van? en hoeveel had je daarvoor in gedachte, voor een 14-jarige?quote:Op zaterdag 20 september 2014 13:32 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Nee de politiek bepaalt de maximumstraf dus de politiek neemt deels het werk van het recht over. Maar goed wij verschillen hier duidelijk over van mening.
Toch blijf ik een vurig voorstander van minimumstraffen voor bepaalde delicten.
Zie mijn eerdere post:quote:Op zaterdag 20 september 2014 13:36 schreef Re het volgende:
[..]
mishandeling daar 1 van? en hoeveel had je daarvoor in gedachte, voor een 14-jarige?
Waarom?quote:Op zaterdag 20 september 2014 13:38 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Zie mijn eerdere post:
Ik denk dat ik voor de meeste voorstanders spreek wanneer ik stel dat alleen voor bepaalde delicten een minimumstraf moet worden ingevoerd zoals:
-verkrachting
-(roof) moord
-woningoverval
-pedofilie
Ikke wel, eigenrecht hoort niet in onze samenleving thuis.quote:Op zaterdag 20 september 2014 13:34 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik zeker niet, bijvoorbeeld de vader die wraak neemt op de moordenaar van zijn dochter zou ik niet willen opzadelen met een minimumstraf.
maar dus niet voor mishandeling, en woningoverval lijkt me hier een vreemde eend in de bijt, maar goed?quote:Op zaterdag 20 september 2014 13:38 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Zie mijn eerdere post:
-verkrachting
-(roof) moord
-woningoverval
-pedofilie
Wauw. Sterke onderbouwing. PVV'er zeker?quote:Op zaterdag 20 september 2014 13:39 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Als je dat al moet vragen dan is jouw autisme van dergelijk aard dat uitleg geen zin heeft.
Wat ik vind dat hier moet gebeuren?Ten eerste intrekken van kinderbijslag ouders. Medische kosten voor het meisje mogen de ouders ook betalen en die gast 5 jaar in een werkkamp.quote:Op zaterdag 20 september 2014 13:39 schreef Re het volgende:
[..]
maar dus niet voor mishandeling, en woningoverval lijkt me hier een vreemde eend in de bijt, maar goed?
Dus betreffende deze zaak wat moet er dan gebeuren?
Met hart en ziel.quote:Op zaterdag 20 september 2014 13:40 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Wauw. Sterke onderbouwing. PVV'er zeker?
Minimumstraffen ook niet want je kunt niet vooraf bedenken welke vreemde situatie iemand tot een bepaalde daad heeft gedreven dat moet je per geval door de rechter laten bekijken.quote:Op zaterdag 20 september 2014 13:39 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Ikke wel, eigenrecht hoort niet in onze samenleving thuis.
Dat mag jij vinden. Laten we de democratie bepalen of het wordt ingevoerd.quote:Op zaterdag 20 september 2014 13:43 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Minimumstraffen ook niet want je kunt niet vooraf bedenken welke vreemde situatie iemand tot een bepaalde daad heeft gedreven dat moet je per geval door de rechter laten bekijken.
kinderbijslag lijkt me onzin, tenzij je je kind 5 jaar kwijt bent aan een werkkamp, medische kosten lijkt me logisch ja.quote:Op zaterdag 20 september 2014 13:42 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Wat ik vind dat hier moet gebeuren?Ten eerste intrekken van kinderbijslag ouders. Medische kosten voor het meisje mogen de ouders ook betalen en die gast 5 jaar in een werkkamp.
Laat het gezonde verstand bepalen dat het niet wordt ingevoerd, je krijgt hetzelfde als nu in de zorg waar een DBC bepaalt wat iets kost en niet meer wat er feitelijk is gedaan.quote:Op zaterdag 20 september 2014 13:48 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Dat mag jij vinden. Laten we de democratie bepalen of het wordt ingevoerd.
Blijkbaar doen zij hun werk niet goed als ouders zijnde dus wat mij betreft afpakken die kinderbijslag.quote:Op zaterdag 20 september 2014 13:48 schreef Re het volgende:
[..]
kinderbijslag lijkt me onzin, tenzij je je kind 5 jaar kwijt bent aan een werkkamp, medische kosten lijkt me logisch ja.
Maar worden ze nog een beetje opgeleid in die kampen of is het alleen knijpers assembleren?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |