Nou, ze gingen toch een aantal keer wel erg gemakkelijk door de verdediging heen hoor. Oke, ze houden het misschien geen 90 min vol, maar ik denk niet dat Sevilla normaal gesproken ook zo ver wegzakt qua niveau, dat heb ik ze vorig jaar in de EL iig niet zien doen, ze zakten voor mij gevoel door hun basisniveau heen. Als zij hun basisniveau halen spelen ze ons compleet weg, zo simpel is hetquote:Op vrijdag 19 september 2014 00:06 schreef RetRy32 het volgende:
[..]
Sevilla kan juist niet constant doordrukken en moeten het hebben van die momenten waar jij het over hebt.
Dat dacht iedereen woensdag van PSG ook. Ik vraag me af of ze bij Sevilla dat echt 90 minuten vol konden en vooral wilden houden. Die waren echt niet tot het uiterste gegaan als het lang 1-1 bleef, daarvoor hebben ze nog een veels te lang en zwaar seizoen in Spanje en Europa voor in het vooruitzicht.quote:Op vrijdag 19 september 2014 00:05 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Nee, want dan had Sevilla wel doorgedrukt en hadden ze alsnog gescoord. Sevilla vond het na die 2e wel prima en hebben geen energie meer in de wedstrijd gestopt. Je zag constant dat als Sevilla één versnelling hoger schakelde ze ons compleet weg speelde en dat hadden ze vrij gemakkelijk 90 min vol kunnen houden
Ze speelden een stuk slechter dan normaal ja.quote:Op vrijdag 19 september 2014 00:09 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Nou, ze gingen toch een aantal keer wel erg gemakkelijk door de verdediging heen hoor. Oke, ze houden het misschien geen 90 min vol, maar ik denk niet dat Sevilla normaal gesproken ook zo ver wegzakt qua niveau, dat heb ik ze vorig jaar in de EL iig niet zien doen, ze zakten voor mij gevoel door hun basisniveau heen. Als zij hun basisniveau halen spelen ze ons compleet weg, zo simpel is het
Maar dan moet Kongolo wel spelen en niet opa Mathijsen.quote:Op donderdag 18 september 2014 23:38 schreef erik013 het volgende:
[..]
Dat mag toch ook wel? Zeker van Kongolo.
Zeker aangezien de talenten van nu veel betere en ervarener spelers om zich heen hebben.
Toornsta, Vermeer, El Ahmadi en dat soort jongens haalde je 2 a 3 jaar geleden echt niet natuurlijk.
Je kan wel het niveau halen, maar dat niveauverschil ook daadwerkelijk in doelpunten uitdrukken is heel wat anders natuurlijk. Een goed georganiseerd en neergezet Feyenoord had hier geen 2 doelpunten tegen hoeven krijgen. Als je zag hoe enorm slordig ze met hun kansen omgingen, vraag ik me af of ze op eigen kracht wel meer dan 1 doelpunt hadden kunnen maken. Dan kan het ook zomaar een 0-0 of 1-1 worden met 10 grote kansen voor Sevilla, maar nauwelijks rendement voor ze.quote:Op vrijdag 19 september 2014 00:09 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Nou, ze gingen toch een aantal keer wel erg gemakkelijk door de verdediging heen hoor. Oke, ze houden het misschien geen 90 min vol, maar ik denk niet dat Sevilla normaal gesproken ook zo ver wegzakt qua niveau, dat heb ik ze vorig jaar in de EL iig niet zien doen, ze zakten voor mij gevoel door hun basisniveau heen. Als zij hun basisniveau halen spelen ze ons compleet weg, zo simpel is het
En tegen een Sevilla op 70 % van z'n kunnen zou Feyenoord eigenlijk niet zo kansloos mogen zijn. Het was de nummer 5(?) van Spanje, niet Real Madrid. Niet dat je er dan wel even van moest winnen, maar ze enige partij bieden zou toch wel minimaal haalbaar moeten zijn.quote:Op vrijdag 19 september 2014 00:11 schreef RetRy32 het volgende:
[..]
Ze speelden een stuk slechter dan normaal ja.
Dat is het hele probleem toch ook? Tegen Willem II was er 0 organisatie, vandaag 0, tegen Utrecht 0.03, Ado 0, Heerenveen 0.03, Luhansk 0. Vermeer kan dat (nog?) niet oplossen, El Ahmadi / Clasie kunnen het vanuit het middenveld ook niet regelen en Joris is te druk met zichzelf. Vorig jaar had je Pellè die de organisatie deed bij dode spelmomenten en waren er wellicht automatismen bij normaal veldspel, nu is er niemand bij dode spelmomenten en zijn er ook nog zeker geen automatismen. Wellicht tijd om meerdere weken met één vaste verdediging te spelen: Wilkshire, Van Beek, Kongolo, Nelom (als het dan echt moet..), dan kunnen ze op elkaar ingespeeld raken tijdens wedstrijden en niet alleen tijdens trainingenquote:Op vrijdag 19 september 2014 00:15 schreef erik013 het volgende:
Een goed georganiseerd en neergezet Feyenoord had hier geen 2 doelpunten tegen hoeven krijgen.
EL winnaar, op elke positie technisch en fysiek superieur aan Feyenoord.quote:Op vrijdag 19 september 2014 00:18 schreef erik013 het volgende:
[..]
En tegen een Sevilla op 70 % van z'n kunnen zou Feyenoord eigenlijk niet zo kansloos mogen zijn. Het was de nummer 5(?) van Spanje, niet Real Madrid. Niet dat je er dan wel even van moest winnen, maar ze enige partij bieden zou toch wel minimaal haalbaar moeten zijn.
Ik denk dat je Feyenoord een beetje overschat nu. Sevilla is inderdaad geen Real, maar het is gewoon een ontzettend goede ploeg. Ze hebben de Europa League drie keer gewonnen de afgelopen 8 jaar.quote:Op vrijdag 19 september 2014 00:18 schreef erik013 het volgende:
[..]
En tegen een Sevilla op 70 % van z'n kunnen zou Feyenoord eigenlijk niet zo kansloos mogen zijn. Het was de nummer 5(?) van Spanje, niet Real Madrid. Niet dat je er dan wel even van moest winnen, maar ze enige partij bieden zou toch wel minimaal haalbaar moeten zijn.
Precies. Daarnaast nemen de meer ervaren en dragende spelers als b.v. Clasie en El Ahmadi nog echt te weinig hun verantwoordelijkheden tot nu toe.quote:Op vrijdag 19 september 2014 00:20 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Dat is het hele probleem toch ook? Tegen Willem II was er 0 organisatie, vandaag 0, tegen Utrecht 0.03, Ado 0, Heerenveen 0.03, Luhansk 0. Vermeer kan dat (nog?) niet oplossen, El Ahmadi / Clasie kunnen het vanuit het middenveld ook niet regelen en Joris is te druk met zichzelf. Vorig jaar had je Pellè die de organisatie deed bij dode spelmomenten en waren er wellicht automatismen bij normaal veldspel, nu is er niemand bij dode spelmomenten en zijn er ook nog zeker geen automatismen. Wellicht tijd om meerdere weken met één vaste verdediging te spelen: Wilkshire, Van Beek, Kongolo, Nelom (als het dan echt moet..), dan kunnen ze op elkaar ingespeeld raken tijdens wedstrijden en niet alleen tijdens trainingen
2 spelers die in praktijk (en theorie) gewoon bijna niks toevoegen op zowel aanvallend als verdedigend gebied.quote:Op vrijdag 19 september 2014 00:23 schreef erik013 het volgende:
[..]
Precies. Daarnaast nemen de meer ervaren en dragende spelers als b.v. Clasie en El Ahmadi nog echt te weinig hun verantwoordelijkheden tot nu toe.
Maar m'n punt is dat ze überhaupt niet zo snel op 2-0 voorsprong hadden mogen komen.quote:Op vrijdag 19 september 2014 00:20 schreef RetRy32 het volgende:
[..]
EL winnaar, op elke positie technisch en fysiek superieur aan Feyenoord.
Overigens speelden zij niet op 70 procent.
Elke ploeg gaat automatisch op lager tempo spelen na een 2-0.
Dat maakt het juist nog erger. Als je ze zelf niet aan een 2-0 voorsprong had geholpen, had er per ongeluk nog een bal in kunnen vliegen aan de overkant en had je wellicht knap een punt gepakt. Dat je qua spel de mindere was, maakt dan geen hol uit.quote:En Feyenoord had zeker wat momenten hoor.
El Ahmadi is nu een week (ongeveer) bij de selectie, dat kan niet meteen. Clasie moet het wellicht meer doen, maar is ook pas 23 jaar. Kan je beter Schaken noemen (maar die kan niet voetballen), Mathijsen (idem), Immers (idem), Wilkshire (niemand snapt Australisch) en ik vergeet was wel iemand noemen. Op zich heb ik best wel vertrouwen dat Vermeer en El Ahmadi het zullen doen, maar dat zal even duren voor ze iedereen gaan coachenquote:Op vrijdag 19 september 2014 00:23 schreef erik013 het volgende:
[..]
Precies. Daarnaast nemen de meer ervaren en dragende spelers als b.v. Clasie en El Ahmadi nog echt te weinig hun verantwoordelijkheden tot nu toe.
Nou ja, ik doel eigenlijk vooral op het niveau wat de nummers 1 en 2 van Nederland zouden moeten ambiëren. Dat zou in mijn ogen enigszins in de buurt van de Duitse, Engelse en Spaanse subtop moeten komen op een goede dag. Ajax laat zien dat dat zeker mogelijk is, als je een beetje slim bent en lef hebt.quote:Op vrijdag 19 september 2014 00:22 schreef Tchock het volgende:
Op vrijdag 19 september 2014 00:18 schreef erik013 het volgende:
[..]
Ik denk dat je Feyenoord een beetje overschat nu. Sevilla is inderdaad geen Real, maar het is gewoon een ontzettend goede ploeg. Ze hebben de Europa League drie keer gewonnen de afgelopen 8 jaar.
En dat is oud genoeg (zeker met WK-ervaring en drie 2e plekken op je CV) om in de eredivisie een team op sleeptouw te nemen. Blind was ook 23 vorig jaar.quote:Op vrijdag 19 september 2014 00:29 schreef Bombvis het volgende:
[..]
El Ahmadi is nu een week (ongeveer) bij de selectie, dat kan niet meteen. Clasie moet het wellicht meer doen, maar is ook pas 23 jaar.
Ook die treffen blaam idd. Maar zoveel tijd heb je niet, voor je het weet lig je uit Europa, uit de beker en is de eredivisie al een kansloos verhaal. In elk geval zou dat coachen vanaf de 1e wedstrijd al wel wat zichtbaar mogen zijn. Kijk eens hoe dat bij Oranje na een voorbereiding van een maandje ging afgelopen zomer. De rollen en taken waren vanaf wedstrijd 1 duidelijk.quote:Kan je beter Schaken noemen (maar die kan niet voetballen), Mathijsen (idem), Immers (idem), Wilkshire (niemand snapt Australisch) en ik vergeet was wel iemand noemen. Op zich heb ik best wel vertrouwen dat Vermeer en El Ahmadi het zullen doen, maar dat zal even duren voor ze iedereen gaan coachen
Goed argument. Jonge spelers bij Feyenoord verschuilen zich vaak achter hun leeftijd. Niet altijd zelf, maar wel vaak door commentators en fans. Van de selectie van Ajax zijn alleen Schone, Sana, Zimling, Moisander en Cillessen geboren vóór 1990 en toch hoor je daar het leeftijdsargument zeer zelden.quote:Op donderdag 18 september 2014 23:41 schreef erik013 het volgende:
[..]
Je zou toch in elk geval van ze mogen verwachten dat ze het niveau van de eredivisie al enigszins aan kunnen. Hun leeftijdsgenoten bij Ajax en PSV gebruiken dat excuus ook niet.
Dit. Hoog tijd iemand van Geel uitlegt dat je zonder goals geen wedstrijden wintquote:Op donderdag 18 september 2014 23:59 schreef erik013 het volgende:
[..]
Van Geel valt alleen te verwijten dat ie niet tijdig een spits heeft gehaald, voor de rest heeft ie gewoon alleen maar spelers gehaald waar jullie 3 jaar geleden niet eens over mochten dromen. Niveau Vormer, Goossens, Sighn is toch echt heel wat minder dan Toornstra, El Ahmadi en Vermeer.
Hoezo?quote:Op vrijdag 19 september 2014 01:33 schreef Scorpion_17 het volgende:
Rutte moet gewoon weg. Flut trainer.
Precies, dat valt me echt op bij jullie. Een tijdje terug kon je nog als excuus erbij halen dat Feyenoord geen aanwinsten van buitenaf kon halen die het team beter maakten en de jonge spelers hielpen bij een snellere ontwikkeling (maar zelfs dan nog 3 jaar 2e worden) maar intussen kunnen ze dat soort spelers wel halen. Hoewel het natuurlijk iets voorzichtiger en gerichter moet dan b.v. Ajax., dat zich een keer een miskoopje van 3 miljoen kan veroorloven. Maar spelers van het niveau Schone en Viergever zijn te halen. Maar Boetius en Vilhena worden nog steeds bijna als A-junioren gezien, terwijl ze toch al 3 jaar in de eredivisie spelen.quote:Op vrijdag 19 september 2014 01:16 schreef Tchock het volgende:
[..]
Goed argument. Jonge spelers bij Feyenoord verschuilen zich vaak achter hun leeftijd. Niet altijd zelf, maar wel vaak door commentators en fans. Van de selectie van Ajax zijn alleen Schone, Sana, Zimling, Moisander en Cillessen geboren vóór 1990 en toch hoor je daar het leeftijdsargument zeer zelden.
Nou hoewel hij minimaal spelersmateriaal heeft, kan hij er ook niets extra's uithalen. Ik zie dit team nog niet dat extra geven, die toegevoegde waarde die een jonge ploeg die in teamverband heeft, speelt. Ik weet niet of Fred de geschikte trainer is voor deze groep. Misschien is t ook wel gewoon niets.quote:
Hij heeft gegokt op Kazim die Guidetti en Pelle achterna gaat en op Te Vrede die z'n statistieken van de eerste 4 wedstrijden doortrekt en er 15 maakt (plus op Toornstra die vanuit het middenveld meer scorend vermogen levert). Op zich kan dat ook best. Zoals ik al eerder zei: het team met de topspits(en) in huis wordt zelden kampioen.quote:Op vrijdag 19 september 2014 01:16 schreef eight het volgende:
[..]
Dit. Hoog tijd iemand van Geel uitlegt dat je zonder goals geen wedstrijden wint
Mee eens. Koeman kreeg ook in z'n eerste jaar een (veel jonger) team binnen een aantal weken aan het draaien gekregen. Die had dan wel Guidetti en later Pelle, maar daar tegenover stond dat z'n bank stond uit Vormer, Fernandez, Goossens, Verhoek en dat soort figuren. Rutten heeft Toornstra, Manu en Basaçikoglu om in te brengen. Hoewel geen wereldtop, is daar toch weinig mis mee kwalitatief gezien. Kan iemand als Clasie rust geven zonder dat je team er op achteruit gaat. Én natuurlijk: de 'luxe' om Mulder naar de bank te verwijzen.quote:Op vrijdag 19 september 2014 01:36 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Nou hoewel hij minimaal spelersmateriaal heeft, kan hij er ook niets extra's uithalen. Ik zie dit team nog niet dat extra geven, die toegevoegde waarde die een jonge ploeg die in teamverband heeft, speelt. Ik weet niet of Fred de geschikte trainer is voor deze groep. Misschien is t ook wel gewoon niets.
Eens. Sowieso denk ik dat Guidetti en Pelle heel lang verbloemd hebben dat het helemaal niet goed loopt bij Feyenoord. Die konden vanuit niets een goal maken en de wedstrijd omdraaien en deden dat ook regelmatig als de rest van het team slecht speelde. Als je dat weghaalt blijft er niet zo veel over, omdat daar nooit op is geïnvesteerd. Feyenoord zou wat dat betreft beter naar Ajax moeten kijken, wat zonder dat soort uitblinkers veel stabieler is.quote:Op vrijdag 19 september 2014 01:39 schreef erik013 het volgende:
[..]
Hij heeft gegokt op Kazim die Guidetti en Pelle achterna gaat en op Te Vrede die z'n statistieken van de eerste 4 wedstrijden doortrekt en er 15 maakt (plus op Toornstra die vanuit het middenveld meer scorend vermogen levert). Op zich kan dat ook best. Zoals ik al eerder zei: het team met de topspits(en) in huis wordt zelden kampioen.
Nou ja, ik denk dat verbloemen het verkeerde woord is. Vanuit Feyenoords extreem slechte situatie van toen gezien, werd er 3 jaar op rij boven verwachting gepresteerd. Het is dus niet zo dat er iets verbloemd moest worden, zelfs 3 keer een 5e plek had iedereen nog wel (met knarsetanden) geaccepteerd, zolang er maar tegenover stond dat de club snel financieel gezond werd, de jonge waardevolle talenten voor lange tijd werden vast gelegd en de jeugdopleiding verder werd verbeterd.quote:Op vrijdag 19 september 2014 01:47 schreef Tchock het volgende:
[..]
Eens. Sowieso denk ik dat Guidetti en Pelle heel lang verbloemd hebben dat het helemaal niet goed loopt bij Feyenoord. Die konden vanuit niets een goal maken en de wedstrijd omdraaien en deden dat ook regelmatig als de rest van het team slecht speelde. Als je dat weghaalt blijft er niet zo veel over, omdat daar nooit op is geïnvesteerd. Feyenoord zou wat dat betreft beter naar Ajax moeten kijken, wat zonder dat soort uitblinkers veel stabieler is.
Zelfs dan mag je thuis niet van Willem II verliezen.quote:Op vrijdag 19 september 2014 03:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wie had er onder Koeman de doelpunten gemaakt dit seizoen?
Idd. Ik zie ook niet bij hem dat ambitieuze van: "koste wat het kost winnen en de beste zijn". Eerder een "laten we er het beste van gaan maken". Ik vraag me ook af wie er meer verantwoordelijk is voor het verwijzen van Mulder naar de bank. Ik denk eigenlijk dat Van Geel dat was.quote:Op vrijdag 19 september 2014 03:33 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Zelfs dan mag je thuis niet van Willem II verliezen.
Rutte is gewoon te schattig. Dat kan wel in de provincie maar in de randstad lopen die jongens over hem heen.
Die Rutten gaat 'm niet worden.quote:Op vrijdag 19 september 2014 04:58 schreef SuperHarregarre het volgende:
Precies. Hard en fair, dat is waar mensen in de randstad van houden. Niet dit halfzachte gedoe van 'laten we het vooral chezellich hebben met z'n allen'.
Met alle respect (en ik kom zelf uit Tilburg Cityquote:Op vrijdag 19 september 2014 03:36 schreef Piet_Piraat het volgende:
Willem II doet het gewoon goed en die trainer is niet zo handig in de media en met zijn wissels.
Precies. Koeman was het ook niet altijd eens met Pelle z'n gedrag, maar die hadden wel een mooie en goede band, met respect voor elkaar. Niet voor niets dat ie hem nu ook naar Engeland heeft gehaald natuurlijk.quote:Op vrijdag 19 september 2014 06:01 schreef SuperHarregarre het volgende:
Koeman ging zelfs de confrontatie aan met Pelle en dat accepteerde Pelle ook. Zie je Rutten al in discussie met Pelle? Er zitten al zes kleuren in z'n onderbroek voor hij 'kom eens hier' heeft gezegd. Die zevende kleur komt erbij zodra Pelle z'n hoofd omdraait en 'm aankijkt.
En Stuiter-Guidetti kon hij ook niet echt bijhouden denk ik.quote:Op vrijdag 19 september 2014 06:08 schreef Toekito het volgende:
Rutten vs. Pelle
Als De Pel er nog was had ome Fred geen kut te vertellen. Al lijkt die dat ook nu niet.
opendeur.gifquote:Op vrijdag 19 september 2014 07:44 schreef Ajacied422 het volgende:
“Als we persoonlijke fouten uit ons spel weten te krijgen, zijn we een flinke stap verder”, zegt Fred Rutten in het AD.
Ze hadden hem gewoon helemaal nooit moeten halen.. stond Indi in de weg met zijn ontwikkeling, daarom ben ik van mening dat Indi nog steeds voor een te laag bedrag is weggegaan omdat hij op een linksbackpositie heeft moeten spelen wat gewoon niet zijn positie was..quote:Op vrijdag 19 september 2014 08:41 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Wat vele al zeiden wordt wel pijnlijk duidelijk ja, dat 3 jarig contract voor Mathijssen is echt veel te lang.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |