abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 december 2014 @ 11:16:02 #201
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_148087289
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 11:10 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ja, en politici heb je niet nodig, liever mensen met inhoud, immers inhoudelijk weten politici toch niets.
Wat heeft dat ermee te maken. :')

Maar even serieus. Hoe moeilijk is het om een blog als Geenstijl bij te houden? Je struint de hele dag nieuwssites af op zoek naar dingen waarover je overheen kan pissen. En iedere keer dat je die weet te vinden maak je daar een ongenuanceerde relpost over.

Het is best een geinige site zo op zijn tijd. Maar met professionele journalistiek heeft het imo weinig te maken.
pi_148087344
@Ryon, ik weet hoe het werkt, maar er word vaak gedaan of GS alleen PVV volk is wat alleen maar kan schreeuwen, maar als je de reacties op de postings leest zitten daar ook zeer veel inhoudelijk goede tussen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_148087377
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 11:16 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Maar even serieus. Hoe moeilijk is het om een blog als Geenstijl bij te houden? Je struint de hele dag nieuwssites af op zoek naar dingen waarover je overheen kan pissen. En iedere keer dat je die weet te vinden maak je daar een ongenuanceerde relpost over.

Het is best een geinige site zo op zijn tijd. Maar met professionele journalistiek heeft het imo weinig te maken.
Tsja, hier ben ik het wel mee eens.

Een bericht van Geenstijl kost misschien 15 minuten om te tikken. Er hoeft niet te worden geïnterviewd en de research bestaat veelal uit het bij elkaar verzamelen van een handvol linkjes naar eerdere artikelen of berichten op andere sites.

Gemiddeld publiceert GS dagelijks tussen de 5 en 10 nieuwe artikelen.

Heel arbeidsintensief is het runnen van die site dus niet.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_148087391
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 11:16 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat het van de zijkant makkelijk roepen is, GS is gewoon een commercieel bedrijf die echt niet meer mensen in dienst gaat houden dan nodig, daarnaast heeft GS zeer veel primeurs gehad, en met hun ludieke acties de politiek doen sidderen.
pi_148087436
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 11:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tsja, hier ben ik het wel mee eens.

Een bericht van Geenstijl kost misschien 15 minuten om te tikken. Er hoeft niet te worden geïnterviewd en de research bestaat veelal uit het bij elkaar verzamelen van een handvol linkjes naar eerdere artikelen of berichten op andere sites.

Gemiddeld publiceert GS dagelijks tussen de 5 en 10 nieuwe artikelen.

Heel arbeidsintensief is het runnen van die site dus niet.
En hoeveel pagina's echte krant heeft die van jou? Trekken we dus de advertentie ruimte er vanaf, minus het ANP nieuws en ingekochte content. En dan mag je vertellen hoeveel man daar mee bezig zijn.
pi_148087458
Op http://www.geenstijl.nl/contact.html staat hoeveel er werken:
Redactie: 6
Technische ondersteuning: 2
Mods: 4
12 in totaal dus!

Technische ondersteuning zal niet constant aanwezig zijn. Modereren kan ook vanuit huis en die 4 zijn niet tegelijk aan het werk. (werk..)
Redactie heb ik geen verstand van.
Volgens eigen zeggen bereiken ze dagelijks 230.000 mensen, wat best veel veel is.
pi_148087522
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 11:20 schreef raptorix het volgende:

[..]

En hoeveel pagina's echte krant heeft die van jou? Trekken we dus de advertentie ruimte er vanaf, minus het ANP nieuws en ingekochte content. En dan mag je vertellen hoeveel man daar mee bezig zijn.
Als regioredactie maken wij dagelijks gemiddeld acht eigen pagina's die we vullen met onze eigen verhalen of die van freelancers. Aan nieuws van persbureau's hebben we niets, aangezien die zich uitsluitend richten op landelijk nieuws.
pi_148087552
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 11:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als regioredactie maken wij dagelijks gemiddeld acht eigen pagina's die we vullen met onze eigen verhalen of die van freelancers. Aan nieuws van persbureau's hebben we niets, aangezien die zich uitsluitend richten op landelijk nieuws.
En met hoeveel man doe je dat?
pi_148087571
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 11:24 schreef raptorix het volgende:

[..]

En met hoeveel man doe je dat?
Drie verslaggevers en een coördinator.
  maandag 29 december 2014 @ 11:25:48 #210
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_148087605
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 11:17 schreef raptorix het volgende:
@Ryon, ik weet hoe het werkt, maar er word vaak gedaan of GS alleen PVV volk is wat alleen maar kan schreeuwen, maar als je de reacties op de postings leest zitten daar ook zeer veel inhoudelijk goede tussen.
Dat valt heel erg tegen. De moderators zijn praktisch de enige die (beroepsmatig) die reacties doorwerken en er iets mee doen en dan is het ook meer verwijderen en bannen. Het is meer een vorm van community management dan dat de reacties inhoudelijk gezien enige maatschappelijke of commeriele waarde vertegenwoordigen.

Het aantal comments onder een topic tellen wel mee qua waarde (dit is een goede indicator om te zien of een onderwerp leeft) maar daarvoor boeit het echt niet wat de mensen precies typen. Alleen moeten de reacties wel voldoen aan de huisregels aangezien de Geenstijl al vaak genoeg problemen heeft gehad op dat gebied.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_148087651
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 11:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Drie verslaggevers en een coördinator.
Dat is inderdaad niet superveel, als ik soms die enorme reacties bij nationale kranten zie dan is het niet vreemd dat je verlies draait (en een restaurant probeert te runnen). Maar goed ik weet niet wat hun staf zoal doet, of dat ze naast GS ook andere dingen doen, overigens moet ik zeggen dat ik Das kapital van newsmedia ook een fijne site vind.
pi_148087681
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 11:25 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dat valt heel erg tegen. De moderators zijn praktisch de enige die (beroepsmatig) die reacties doorwerken en er iets mee doen en dan is het ook meer verwijderen en bannen. Het is meer een vorm van community management dan dat de reacties inhoudelijk gezien enige maatschappelijke of commeriele waarde vertegenwoordigen.

Het aantal comments onder een topic tellen wel mee qua waarde (dit is een goede indicator om te zien of een onderwerp leeft) maar daarvoor boeit het echt niet wat de mensen precies typen. Alleen moeten de reacties wel voldoen aan de huisregels aangezien de Geenstijl al vaak genoeg problemen heeft gehad op dat gebied.
Het ging er meer om dat er inhoudelijk ook goede reacties tussen zitten.
pi_148087714
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 11:27 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat is inderdaad niet superveel, als ik soms die enorme reacties bij nationale kranten zie dan is het niet vreemd dat je verlies draait (en een restaurant probeert te runnen). Maar goed ik weet niet wat hun staf zoal doet, of dat ze naast GS ook andere dingen doen, overigens moet ik zeggen dat ik Das kapital van newsmedia ook een fijne site vind.
Ik wil verder ook geen al te hard oordeel vellen over Geenstijl. Kijk, ze zijn goed in wat ze doen en dat is bewonderenswaardig.

De verhouding pagina's/redactie is in ons geval overigens wel aardig scheef. Maar goed, het is niet anders.
  maandag 29 december 2014 @ 11:32:00 #214
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_148087786
Wat betreft Volkskrant / Geenstijl. Het is denk ik wel bekend dat Geenstijl oorspronkelijk werd opgericht mede als een pesterige tegenreactie op de Volkskrant. Het is nog steeds min of meer volksvijand nummer 1 daar, maar wel één waar ze een speciale band mee hebben. Een belangrijk deel van de content komt van VK vandaan.

http://www.vn.nl/Archief/(...)zuring-in-mezelf.htm

Oud-redacteur Bert Brussen is vrij open over de positie van Geenstijl ten aanzien van de 'oude media' in zijn interviews (zie bijvoorbeeld de link). Voor jonge redacteuren (rond de dertig) met enige ervaring in de journalistiek is Geenstijl een mooie springplank naar het serieuze werk. Blijf je te lang hangen, dan word je al snel niet meer serieus genomen (nee, Geenstijl is geen serieus nieuws) en wanneer men de kans krijgt springt men toch graag over naar de VARA, Volkskrant of Elsevier.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_148087871
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 11:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik wil verder ook geen al te hard oordeel vellen over Geenstijl. Kijk, ze zijn goed in wat ze doen en dat is bewonderenswaardig.

De verhouding pagina's/redactie is in ons geval overigens wel aardig scheef. Maar goed, het is niet anders.
Over verhouding, daar had Bill Gates een aardige over:

“Measuring programming progress by lines of code is like measuring aircraft building progress by weight.”
pi_148087947
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 11:32 schreef Ryon het volgende:
Wat betreft Volkskrant / Geenstijl. Het is denk ik wel bekend dat Geenstijl oorspronkelijk werd opgericht mede als een pesterige tegenreactie op de Volkskrant. Het is nog steeds min of meer volksvijand nummer 1 daar, maar wel één waar ze een speciale band mee hebben. Een belangrijk deel van de content komt van VK vandaan.

http://www.vn.nl/Archief/(...)zuring-in-mezelf.htm

Oud-redacteur Bert Brussen is vrij open over de positie van Geenstijl ten aanzien van de 'oude media' in zijn interviews (zie bijvoorbeeld de link). Voor jonge redacteuren (rond de dertig) met enige ervaring in de journalistiek is Geenstijl een mooie springplank naar het serieuze werk. Blijf je te lang hangen, dan word je al snel niet meer serieus genomen (nee, Geenstijl is geen serieus nieuws) en wanneer men de kans krijgt springt men toch graag over naar de VARA, Volkskrant of Elsevier.
Zal ook wel met salaris te maken hebben, overigens vraag ik me af wat de komende grote krant zal zijn die gaat vallen.
pi_148088058
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 11:34 schreef raptorix het volgende:

[..]

Over verhouding, daar had Bill Gates een aardige over:

“Measuring programming progress by lines of code is like measuring aircraft building progress by weight.”
Over programmeren weet ik echt helemaal niks. Ik kan het citaat dus moeilijk plaatsen.
pi_148088131
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 11:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Over programmeren weet ik echt helemaal niks. Ik kan het citaat dus moeilijk plaatsen.
Dat kwantiteit niet alles zegt, je kan prima 2000 worden schrijven, maar wanneer 500 voldoen is dat beter.
pi_148088177
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 11:44 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat kwantiteit niet alles zegt, je kan prima 2000 worden schrijven, maar wanneer 500 voldoen is dat beter.
Ah, op die fiets.

Het is ook goed dat veel kranten, waaronder wijzelf, zijn overgestapt op tabloid. In de broadsheet-tijd werden artikelen vaak volgeplempt met onzinnige info, enkel en alleen omdat de kolommen gevuld moesten worden.
pi_148088327
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 11:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ah, op die fiets.

Het is ook goed dat veel kranten, waaronder wijzelf, zijn overgestapt op tabloid. In de broadsheet-tijd werden artikelen vaak volgeplempt met onzinnige info, enkel en alleen omdat de kolommen gevuld moesten worden.
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 11:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ah, op die fiets.

Gelukkig wel, plus dat kranten juist ontzettend veel gelezen worden door mensen in het OV, dan leest tabloid zoveel fijner. Ik lees meestal ook FD maar dat vind ik gewoon toch net te groot.
pi_148088339
Ik heb ooit aan het begin van mijn studie nog voor een politicologisch vak nog een onderzoekje van een paar maanden gedaan waarbij gekeken werd naar de vraag of nieuwe media, dus pagina's als Joop of Geenstijl nu bevorderlijk zijn voor de democratie of niet. Vraag daarbij was of er sprake was van meer verscheidenheid aan deelnemers in de discussie, in hoeverre er überhaupt sprake was van discussie en hoe de argumentatie opgebouwd was.

De conclusies zullen niet verrassend zijn: het voordeel van een medium als Geenstijl is dat het door zijn laagdrempeligheid veel users aantrekt en dat velen op elkaar reageren. Qua inhoud en opbouw van argumentatie was het echter pure bagger, dus we konden niet anders dan concluderen dat de toevoeging voor de democratie nihil was.
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
pi_148089106
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 11:50 schreef keste010 het volgende:
Ik heb ooit aan het begin van mijn studie nog voor een politicologisch vak nog een onderzoekje van een paar maanden gedaan waarbij gekeken werd naar de vraag of nieuwe media, dus pagina's als Joop of Geenstijl nu bevorderlijk zijn voor de democratie of niet. Vraag daarbij was of er sprake was van meer verscheidenheid aan deelnemers in de discussie, in hoeverre er überhaupt sprake was van discussie en hoe de argumentatie opgebouwd was.

De conclusies zullen niet verrassend zijn: het voordeel van een medium als Geenstijl is dat het door zijn laagdrempeligheid veel users aantrekt en dat velen op elkaar reageren. Qua inhoud en opbouw van argumentatie was het echter pure bagger, dus we konden niet anders dan concluderen dat de toevoeging voor de democratie nihil was.
Als zelfs een referendum over de Euro al niet bindend is, of dat een burgemeester nog niet eens gekozen is, hoe kan je dan uberhaupt verwachten dat een blog het is?
pi_148089263
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 12:10 schreef raptorix het volgende:

[..]

Als zelfs een referendum over de Euro al niet bindend is, of dat een burgemeester nog niet eens gekozen is, hoe kan je dan uberhaupt verwachten dat een blog het is?
Ik begrijp je vraag niet. Wat bedoel je?
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
pi_148091289
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 12:15 schreef keste010 het volgende:

[..]

Ik begrijp je vraag niet. Wat bedoel je?
In je laatste zin heb je het over de toevoeging van de democratie, daar leid in uit af dat je verwacht dat websites een democratische toevoeging zijn. Mijn antwoord is dus dat je moeilijk van websites kunt verwachten dat ze een toevoeging op de democratie zijn als basis voorzieningen als verkiezingen en referenda dat al niet zijn.
pi_148091441
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 13:12 schreef raptorix het volgende:

[..]

In je laatste zin heb je het over de toevoeging van de democratie, daar leid in uit af dat je verwacht dat websites een democratische toevoeging zijn. Mijn antwoord is dus dat je moeilijk van websites kunt verwachten dat ze een toevoeging op de democratie zijn als basis voorzieningen als verkiezingen en referenda dat al niet zijn.
De assumptie die wij testten was dat door nieuwe media en de toegankelijkheid daarvan er een grotere uitwisseling van argumenten zou zijn, hetgeen een verbetering voor de democratie genoemd zou kunnen worden. Nu was het inderdaad zo dat gezien het open karakter van dergelijke media er een grotere verscheidenheid van argumenten was en er überhaupt meer gereageerd werd. Echter, gezien het feit dat men vooral langs elkaar heen praatten en qua opbouw niet eens in de buurt van een argument kwamen bleek dat ijdele hoop te zijn. Net zoals Pownews geen bijdrage aan de journalistiek levert zorgt GS ook niet voor een bijdrage aan een betere discussie. De twee kunnen m.i. enkel entertainment genoemd worden, meer niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')