abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148093416
quote:
14s.gif Op maandag 29 december 2014 14:01 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Op zich een terechte klacht maar je moet je wel bedenken dat mensen ook echt stemmen op dat soort holle kreten. Dus roepen politici het. Dat heeft voornamelijk Wilders goed door.
Elke mainstream partij heeft dat door omdat je het anders niet red, zie je toch ook aan politieke partijen die hun programma zo inrichten dat ze in de stemwijzer er goed uitkomen. Ik ben daarom ook tegenstander van een partijenstelsel, ik zie veel liever een hoofdelijk parlement zonder partijen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_148093518
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 14:02 schreef keste010 het volgende:

[..]

Je snapt mijn punt heus wel. Communiceren is essentiëel voor een politicus. De 'vaardigheden' die een Rutger Castricum bij Job Cohen test hebben daar echter niets mee te maken.
De echte vaardigheden van grote politici liggen niet in de politiek maar juist daarbuiten en daar horen juist dit soort skills bij, komop zeg hoe moeilijk kan het zijn om zo een snotneus af te wimpelen, kijk hier goed voorbeeld hoe het moet:

maandag 29 december 2014 @ 14:07:09 #253
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_148093569
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 14:03 schreef raptorix het volgende:

[..]

Elke mainstream partij heeft dat door omdat je het anders niet red, zie je toch ook aan politieke partijen die hun programma zo inrichten dat ze in de stemwijzer er goed uitkomen. Ik ben daarom ook tegenstander van een partijenstelsel, ik zie veel liever een hoofdelijk parlement zonder partijen.
Andere discussie, maar goed zo werkt het nou eenmaal. En dus niet alleen in de politiek, ook in de media. Mensen lezen en reageren op de meest schreeuwerige dingen zonder dat de inhoud belangrijk is.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_148093667
quote:
14s.gif Op maandag 29 december 2014 14:07 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Andere discussie, maar goed zo werkt het nou eenmaal. En dus niet alleen in de politiek, ook in de media. Mensen lezen en reageren op de meest schreeuwerige dingen zonder dat de inhoud belangrijk is.
Het leven moet je vooral niet te serieus nemen, ik stap elke dag naar buiten alsof ik naar de dierentuin ga :+
pi_148093722
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 14:06 schreef raptorix het volgende:

[..]

De echte vaardigheden van grote politici liggen niet in de politiek maar juist daarbuiten en daar horen juist dit soort skills bij, komop zeg hoe moeilijk kan het zijn om zo een snotneus af te wimpelen, kijk hier goed voorbeeld hoe het moet:

Het sterk in je schoenen staan, het logisch kunnen argumenteren, bondig zijn, duidelijk kunnen articuleren, het passend kunnen reageren op vragen. Dat zijn voorbeelden van communicatieve vaardigheden die bij politici horen. Hoe goed een politicus met een stukje onbeschofte provocatie kan omgaan is m.i. totaal irrelevant voor het functioneren van een politicus.
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
pi_148093858
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 14:10 schreef keste010 het volgende:

[..]

Het sterk in je schoenen staan, het logisch kunnen argumenteren, bondig zijn, duidelijk kunnen articuleren, het passend kunnen reageren op vragen. Dat zijn voorbeelden van communicatieve vaardigheden die bij politici horen. Hoe goed een politicus met een stukje onbeschofte provocatie kan omgaan is m.i. totaal irrelevant voor het functioneren van een politicus.
Dus als politicus is het gewoon moeilijk om een onbeschoft persoon te woord te staan? Daarnaast mogen ze best wat meer hun tanden laten zien, als iemand blijft schofferen dan houd het een keer op en krijgt ie gewoon een poffer.
  maandag 29 december 2014 @ 14:14:51 #257
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_148093913
quote:

[..]

Best een geniaal filmpje. Maar als politicus kun je dat gewoon niet doen, dat kost je meer stemmen dan het oplevert.
pi_148094004
quote:
14s.gif Op maandag 29 december 2014 14:14 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Best een geniaal filmpje. Maar als politicus kun je dat gewoon niet doen, dat kost je meer stemmen dan het oplevert.
Mwoah, het gaat erom hoe je iemand te woord staat, de meeste snappen nu wel hoe het werkt, gewoon mee lachen en vooral niet serieus zijn, alleen zijn er nog steeds ezels die gaan lopen duwen naar een camera.
pi_148094098
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 14:13 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dus als politicus is het gewoon moeilijk om een onbeschoft persoon te woord te staan? Daarnaast mogen ze best wat meer hun tanden laten zien, als iemand blijft schofferen dan houd het een keer op en krijgt ie gewoon een poffer.
Persoonlijk denk ik dat er maar één manier is om als politicus met GS om te gaan en dat is gewoon stelselmatig hen negeren en hen daarmee van het scherm af vechten. Maar de reactie van de politicus is hier niet relevant: het gaat erom dat PowNews aspecten van een politicus onderzoekt die helemaal niets met het functioneren als politicus te maken heeft.
Waar het om gaat is dat jij op zoek bent naar sensatie, en dat is ook waar PowNews op drijft. Politiek zou te saai zijn en teveel in de achterkamertjes plaatsvinden, dus daarom gaan we maar even met de botte bijl erop inhakken. Prima hoor, maar ze zijn daarmee niets anders dan een entertainment-programma en journalistieke primeurs maken ze niet.
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
pi_148094271
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 14:16 schreef raptorix het volgende:

[..]

Mwoah, het gaat erom hoe je iemand te woord staat, de meeste snappen nu wel hoe het werkt, gewoon mee lachen en vooral niet serieus zijn, alleen zijn er nog steeds ezels die gaan lopen duwen naar een camera.
En dan? Dan weet over een tijdje iedereen dat je bij PowNews gewoon maar een paar onzinantwoorden moet geven, heeft iedereen dat trucje geleerd en wat hebben ze dan bereikt? Misschien een beetje lol voor de kijker dankzij een grapje hier en daar, maar journalistiek is het resultaat nul.
pi_148094294
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 14:18 schreef keste010 het volgende:

[..]

Persoonlijk denk ik dat er maar één manier is om als politicus met GS om te gaan en dat is gewoon stelselmatig hen negeren en hen daarmee van het scherm af vechten. Maar de reactie van de politicus is hier niet relevant: het gaat erom dat PowNews aspecten van een politicus onderzoekt die helemaal niets met het functioneren als politicus te maken heeft.
Waar het om gaat is dat jij op zoek bent naar sensatie, en dat is ook waar PowNews op drijft. Politiek zou te saai zijn en teveel in de achterkamertjes plaatsvinden, dus daarom gaan we maar even met de botte bijl erop inhakken. Prima hoor, maar ze zijn daarmee niets anders dan een entertainment-programma en journalistieke primeurs maken ze niet.
Ik beweer ook niet dat GS dat doet, ik geef alleen aan dat ze met hun artikelen en rapportages nuttige zaken bloot leggen, maar dacht je nu echt dat andere media dit niet doen?
pi_148094403
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 14:22 schreef keste010 het volgende:

[..]

En dan? Dan weet over een tijdje iedereen dat je bij PowNews gewoon maar een paar onzinantwoorden moet geven, heeft iedereen dat trucje geleerd en wat hebben ze dan bereikt? Misschien een beetje lol voor de kijker dankzij een grapje hier en daar, maar journalistiek is het resultaat nul.
Ja, en dat zie je nu dus ook, het trucje werkt niet meer, en daarom doen ze het ook nauwelijks meer, overigens is het trucje niet van Powned maar deden anderen dit al veel langer. Robbie Muntz deed het al 10 jaar ervoor, gewoon net zo lang iemand stangen tot ie over de rooie gaat, en de rest knip je er uit.
pi_148094572
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 14:22 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik beweer ook niet dat GS dat doet, ik geef alleen aan dat ze met hun artikelen en rapportages nuttige zaken bloot leggen, maar dacht je nu echt dat andere media dit niet doen?
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 14:25 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ja, en dat zie je nu dus ook, het trucje werkt niet meer, en daarom doen ze het ook nauwelijks meer, overigens is het trucje niet van Powned maar deden anderen dit al veel langer. Robbie Muntz deed het al 10 jaar ervoor, gewoon net zo lang iemand stangen tot ie over de rooie gaat, en de rest knip je er uit.
Ik ga hier niet oordelen over de kwaliteit van andere journalisten, maar daar zitten in ieder geval mensen bij die een politicus op zijn waarde beoordelen. De journalistieke waarde van GS/Powned is gewoon nul. Het is puur inspelen op de wansmaak van de kijker; de kijker die ook enkel gericht is op het entertainment-gehalte. En dat mag van mij hoor: maar allereerst hoeven ze wat mij betreft dan niet meer publiek gefinancieerd te worden aangezien de meerwaarde t.o.v. de commerciële omroep niet aanwezig is. Ten tweede gaat de claim dat zij 'nieuws verslaan' niet op en zouden ze gewoon moeten toegeven dat ze niets meer dan een entertainmentmedium zijn.
pi_148094648
Misschien moet de minister Rutger gewoon neerhoeken.

Zoiets moet de man van de straat toch aanspreken?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_148094850
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 13:37 schreef raptorix het volgende:

[..]

Geen idee waar dit op GS staat, ik vind het erger dat de publieke omroep shows verplicht om er negers op te laten treden omdat ze anders niet aan hun negerquotum komen.
Natuurlijk vind je dat erger, omdat je je consequent druk maakt om de verkeerde zaken en graag je ogen sluit voor tokkies.
  maandag 29 december 2014 @ 14:47:22 #266
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_148095390
quote:

[..]

En vervolgens krijg je als politicus weer Kamervragen om je oren omdat je in een interview met PowNews hebt gezegd dat je de hele dag geen reet uitvoert. Nee, dan ben je blij.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  maandag 29 december 2014 @ 14:49:01 #267
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_148095463
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 14:31 schreef KoosVogels het volgende:

Zou mij ook aanspreken.
pi_148103205
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 14:31 schreef KoosVogels het volgende:

Naja, dat soort figuren met een grote bek lopen uiteindelijk altijd wel een keer tegen te verkeerde aan.
Zelfde verhaal met die Kinneging bijvoorbeeld, die pikte dat geleuter niet. Zwakke daarvan was dat Rutger als een klein kind overal in de media ging janken omdat hij zich aangevallen voelde.
pi_148103241
Of toen hij bij DWDD het voor zijn kanis kreeg, vond 'ie het opeens ook allemaal niet zo leuk meer.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 29-12-2014 17:47:14 ]
pi_148103703
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 17:47 schreef Tem het volgende:
Of toen hij bij DWDD het voor zijn kanis kreeg, vond 'ie het opeens ook allemaal niet zo leuk meer.
Viel nogwel mee, ze haalden daar nog net niet Anne Frank erbij.
pi_148105999
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 18:01 schreef raptorix het volgende:

[..]

Viel nogwel mee, ze haalden daar nog net niet Anne Frank erbij.
Ze stelden daar gewoon de terechte vraag wat het met journalistiek te maken heeft om door onbeschoft gedrag een politicus telkens in z'n hemd te zetten. Zijn antwoord was werkelijk bedroevend. Om nog maar niet over de "ik dacht dat we het over mijn boek gingen hebben"-vluchtpoging te spreken..
pi_148106176
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 19:00 schreef keste010 het volgende:

[..]

Ze stelden daar gewoon de terechte vraag wat het met journalistiek te maken heeft om door onbeschoft gedrag een politicus telkens in z'n hemd te zetten. Zijn antwoord was werkelijk bedroevend. Om nog maar niet over de "ik dacht dat we het over mijn boek gingen hebben"-vluchtpoging te spreken..
Typisch trucje van de Vara, dan nodigen ze iemand uit voor een interview, en dan blijkt het in 1 keer over iets anders te gaan, flikken ze erg vaak, en figuren als Frenk van der Linden :') :') :') :')
pi_148106358
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 19:05 schreef raptorix het volgende:

[..]

Typisch trucje van de Vara, dan nodigen ze iemand uit voor een interview, en dan blijkt het in 1 keer over iets anders te gaan, flikken ze erg vaak, en figuren als Frenk van der Linden :') :') :') :')
Hij antwoord zelf als ze over Cohen doorgaan "ja, graag" op de vraag of hij daar nog over door wil praten. Ik vind dat het overigens weinig uitmaakt: hijzelf sleurt continu mensen voor de camera om hen over van alles en nog wat door te zagen, dus dan zou hij zichzelf ook wel een beetje behoorlijk moeten kunnen verdedigen als het op een discussie aankomt over een onderwerp waar hij gevraagd voor is om over mee te praten. Ze hebben het overigens daarna nog gewoon over zijn boek gehad hoor..

Blijft gewoon een bijzonder slap antwoord van iemand die niets met journalistiek te maken heeft.
pi_148106384
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 19:05 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ach kom, figuren als Rutger zijn leuk als ze hun eigen reportage kunnen maken door mensen net zo lang te treiteren en te schofferen totdat die een keer hun geduld verliezen en vervolgens lekker selectief te knippen. Dat was al het geval bij Rutger leert stappen.
Als ze dan een beetje weerwoord krijgen in een live-programma, dan zijn ze opeens een stuk minder gevat. Afgezien daarvan leek ook Rutger heel stevig geïndoctrineerd door het 'De linkse media zijn er op uit om ons kapot te maken idee', want zelfs de vraag bij de vraag 'Hoe gaat het met je?' zocht hij al zo ongeveer een links complot. Een beetje fatsoenlijke rechtse politicus blijft daar ook moeiteloos overeind hoor en, sterker nog, ook bijvoorbeeld VVD'ers en PVV'ers mogen er prima hun zegje doen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_148106456
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 19:11 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ach kom, figuren als Rutger zijn leuk als ze hun eigen reportage kunnen maken door mensen net zo lang te treiteren en te schofferen totdat die een keer hun geduld verliezen en vervolgens lekker selectief te knippen. Dat was al het geval bij Rutger leert stappen.
Als ze dan een beetje weerwoord krijgen in een live-programma, dan zijn ze opeens een stuk minder gevat. Afgezien daarvan leek ook Rutger heel stevig geïndoctrineerd door het 'De linkse media zijn er op uit om ons kapot te maken idee', want zelfs de vraag bij de vraag 'Hoe gaat het met je?' zocht hij al zo ongeveer een links complot. Een beetje fatsoenlijke rechtse politicus blijft daar ook moeiteloos overeind hoor en, sterker nog, ook bijvoorbeeld VVD'ers en PVV'ers mogen er prima hun zegje doen.
PVV en VVD Rechts???? :') :') :') :') :')
Kun je kort samenvatten wat deze partijen rechts maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')