Als we er iets tegenin bregen, zijn we slapende schapen ofzoiets, ongeacht de kwaliteit van het argument. Hoe vaag de argumenten van de kant die je wel wenst te geloven ook zijn, dat moet wel echt zijn: formalhedyde. Dat die geur er hing moeten we maar geloven. Reken maar dat er heel wat geblust kan worden in 20 min en we hebben bij lange niet niet alle slachtoffers gezien en de vaagheid van de foto's vind ik ook te denken geven.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 13:04 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Beetje te ver door de bocht. Meneer de stand up comedian riep dit uit naar alle Amerikanen de hele wereld zelfs. Als men dit zelfs al niet meer mag aankaarten? Lees wel grovere dingen op dit forum maar nu dwalen we weer af daarvoor moet ik naar feedback
Mijn huisbaas was met pensioen, maar werkt nu weer een aantal uur in de week omdat een van zijn collega's in dit vliegtuig zat. Zo, heb je je eerste echte dode binnen.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 12:18 schreef controlaltdelete het volgende:
'You have to be asleep to believe it' kun je dan wel gaan editten maar is gewoon een quote van een Amerikaanse stand up comedian die dit al jaren geleden al riep en doorzag. Wat is daar aan miszegd?
In de loop der topics zijn er meer persoonlijke verhalen binnengekomen, oa van MoBlo en van mijzelf.quote:Op zondag 26 oktober 2014 08:37 schreef TitusPullo het volgende:
Mijn huisbaas was met pensioen, maar werkt nu weer een aantal uur in de week omdat een van zijn collega's in dit vliegtuig zat. Zo, heb je je eerste echte dode binnen.
Ik beweer ook niet dat de passagiers niet echt zijn maar of ze werkelijk in dat vliegtuig zaten is de vraag, daar zijn zoveel theorieën over wat er gebeurd kan zijn. Ook in mijn eigen omgeving zijn er al wat mensen die zeggen ik ken iemand die in het vliegtuig zat. Dat alleen al vind ik al merkwaardig, zoveel mensen die iemand kennen? Iig niet overtuigend genoeg voor mij om te geloven dat deze mensen ook daadwerkelijk in dat vliegtuig zaten dus de zogenaamde slachtoffers waren die in het puin lagen in de Ukraïne. Als jij wil blijven geloven dat wat ze je vertellen (imo proberen wijs te maken) de waarheid is, ook best.quote:Op zondag 26 oktober 2014 08:37 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Mijn huisbaas was met pensioen, maar werkt nu weer een aantal uur in de week omdat een van zijn collega's in dit vliegtuig zat. Zo, heb je je eerste echte dode binnen.
Dus de doden zijn echt maar ze zaten niet in het vliegtuig?quote:Op zondag 26 oktober 2014 08:55 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ik beweer ook niet dat de passagiers niet echt zijn maar of ze werkelijk in dat vliegtuig zaten is de vraag, daar zijn zoveel theorieën over wat er gebeurd kan zijn. Ook in mijn eigen omgeving zijn er al wat mensen die zeggen ik ken iemand die in het vliegtuig zat. Dat alleen al vind ik al merkwaardig, zoveel mensen die iemand kennen? Iig niet overtuigend genoeg voor mij om te geloven dat deze mensen ook daadwerkelijk in dat vliegtuig zaten dus de zogenaamde slachtoffers waren die in het puin lagen in de Ukraïne. Als jij wil blijven geloven dat wat ze je vertellen (imo proberen wijs te maken) de waarheid is, ook best.
Geen idee wat men met ze heeft gedaan. Als ik een familielid in dat vliegtuig zou hebben gehad zou ik niet rusten en dit verhaal helemaal niet pikken. Wie weet zijn ze omgekocht (mensen doen een hoop voor een zak met geld zeker als je schulden hebt en dat zijn er veel tegenwoordig), of zonder dat men wist in een ander vliegtuig gestapt en worden ze nu ergens gebruikt als proefkonijn, een aantal mensen handig zijn vanwege doorbrekend onderzoek (zoals die mensen die zich met aidsonderzoek bezig hielden) wie weet zijn een aantal van deze passagiers gewoon vermoord ergens op Diego Garcia. Als ik precies zou weten hoe de vork aan de steel zat zou ik hier niet meer zitten wellicht. Hopelijk komt de waarheid op tafel ook wat betreft de MH370, maar ik vrees van niet. Men heeft het aardig dicht getimmerd alleen al vanwege dat vetorecht.quote:Op zondag 26 oktober 2014 08:58 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dus de doden zijn echt maar ze zaten niet in het vliegtuig?
Jij vindt het vreemd en dus is het vreemd, net als met die aanslag in Canada. En wat betekent de zin"zoveel mensen die iemand kennen" in dit geval? Ik ken ook mensen die bevriend waren met de Leidse slachtoffers van de aanslagen in Bali, zij het slechts vagelijk. Ik ken zelfs Italianen die bij de aanslag op het station van Bologna van 1980 een familielid zijn verloren, of die uit vrees voor ontvoering zijn geemigreerd. De kansen dat je als Nederlander een van hen leert kennen zijn al een stuk kleiner.quote:Op zondag 26 oktober 2014 08:55 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ik beweer ook niet dat de passagiers niet echt zijn maar of ze werkelijk in dat vliegtuig zaten is de vraag, daar zijn zoveel theorieën over wat er gebeurd kan zijn. Ook in mijn eigen omgeving zijn er al wat mensen die zeggen ik ken iemand die in het vliegtuig zat. Dat alleen al vind ik al merkwaardig, zoveel mensen die iemand kennen?
Iig niet overtuigend genoeg voor mij om te geloven dat deze mensen ook daadwerkelijk in dat vliegtuig zaten dus de zogenaamde slachtoffers waren die in het puin lagen in de Ukraïne. Als jij wil blijven geloven dat wat ze je vertellen (imo proberen wijs te maken) de waarheid is, ook best.quote:Op zondag 26 oktober 2014 09:08 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Jij vindt het vreemd en dus is het vreemd, net als met die aanslag in Canada. En wat betekent de zin"zoveel mensen die iemand kennen" in dit geval? Ik ken ook mensen die bevriend waren met de Leidse slachtoffers van de aanslagen in Bali, zij het slechts vagelijk. Ik ken zelfs Italianen die bij de aanslag op het station van Bologna van 1980 een familielid zijn verloren, of die uit vrees voor ontvoering zijn geemigreerd. De kansen dat je als Nederlander een van hen leert kennen zijn al een stuk kleiner.
En waarom zouden die mensen in jouw omgeving dat zeggen?
Met andere woorden, je weet helemaal niets en theoretiseert er op los.quote:Op zondag 26 oktober 2014 09:07 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Geen idee wat men met ze heeft gedaan. Als ik een familielid in dat vliegtuig zou hebben gehad zou ik niet rusten en dit verhaal helemaal niet pikken. Wie weet zijn ze omgekocht (mensen doen een hoop voor een zak met geld zeker als je schulden hebt en dat zijn er veel tegenwoordig), of zonder dat men wist in een ander vliegtuig gestapt en worden ze nu ergens gebruikt als proefkonijn, een aantal mensen handig zijn vanwege doorbrekend onderzoek (zoals die mensen die zich met aidsonderzoek bezig hielden) wie weet zijn een aantal van deze passagiers gewoon vermoord ergens op Diego Garcia. Als ik precies zou weten hoe de vork aan de steel zat zou ik hier niet meer zitten wellicht. Hopelijk komt de waarheid op tafel ook wat betreft de MH370, maar ik vrees van niet. Men heeft het aardig dicht getimmerd alleen al vanwege dat vetorecht.
Nee hoor ik heb genoeg gelezen, tig docs bekeken waarop mijn vermoeden bevestigd is. Als jij graag CNN gelooft en onze fantastische regering ook best. Buiten mij zijn er inmiddels miljoenen mensen over de hele wereld die er niet meer intrappen dus ik ben echt niet een loner die deze bullshit niet meer gelooft.quote:Op zondag 26 oktober 2014 09:22 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Met andere woorden, je weet helemaal niets en theoretiseert er op los.
Je zit jezelf (of laat jezelf) allerlei theorietjes wijs maken en verwijt anderen te geloven wat verteld word
Wat denk jij dan dat er echt gebeurd is?quote:Op zondag 26 oktober 2014 09:40 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Nee hoor ik heb genoeg gelezen, tig docs bekeken waarop mijn vermoeden bevestigd is. Als jij graag CNN gelooft en onze fantastische regering ook best. Buiten mij zijn er inmiddels miljoenen mensen over de hele wereld die er niet meer intrappen dus ik ben echt niet een loner die deze bullshit niet meer gelooft.
Ok, je hebt vanuit je luie stoel veel gelezen en tig documentaires bekeken.quote:Op zondag 26 oktober 2014 09:40 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Nee hoor ik heb genoeg gelezen, tig docs bekeken waarop mijn vermoeden bevestigd is. Als jij graag CNN gelooft en onze fantastische regering ook best. Buiten mij zijn er inmiddels miljoenen mensen over de hele wereld die er niet meer intrappen dus ik ben echt niet een loner die deze bullshit niet meer gelooft.
Als we zo gaan beginnen dan houdt de discussie snel op.quote:Op zondag 26 oktober 2014 09:54 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Sorry maar het trollen ligt er nogal dik bovenop.
Wees maar blij dat ik geen MOD benquote:Op zondag 26 oktober 2014 09:57 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Als we zo gaan beginnen dan houdt de discussie snel op.
Ja want in plaats van gewoon een passagiersvliegtuig uit de lucht te schieten gaan we een onnodig moeilijke wisseltruc uitvoeren, makes total sense!quote:Op zondag 26 oktober 2014 08:55 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ik beweer ook niet dat de passagiers niet echt zijn maar of ze werkelijk in dat vliegtuig zaten is de vraag, daar zijn zoveel theorieën over wat er gebeurd kan zijn. Ook in mijn eigen omgeving zijn er al wat mensen die zeggen ik ken iemand die in het vliegtuig zat. Dat alleen al vind ik al merkwaardig, zoveel mensen die iemand kennen? Iig niet overtuigend genoeg voor mij om te geloven dat deze mensen ook daadwerkelijk in dat vliegtuig zaten dus de zogenaamde slachtoffers waren die in het puin lagen in de Ukraïne. Als jij wil blijven geloven dat wat ze je vertellen (imo proberen wijs te maken) de waarheid is, ook best.
Ik vind controlaltdelete vreemd... ohnoesquote:Op zondag 26 oktober 2014 08:58 schreef Copycat het volgende:
Fuck me, wat een knullige argumentatie.
Ik vind het vreemd, dus!
Om hier nog eens op terug te komen: wat vind jij dan een aanvaardbaar getal?quote:Op zondag 26 oktober 2014 08:55 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ik beweer ook niet dat de passagiers niet echt zijn maar of ze werkelijk in dat vliegtuig zaten is de vraag, daar zijn zoveel theorieën over wat er gebeurd kan zijn. Ook in mijn eigen omgeving zijn er al wat mensen die zeggen ik ken iemand die in het vliegtuig zat. Dat alleen al vind ik al merkwaardig, zoveel mensen die iemand kennen?
Ik weet niet wat ik van de aangehaalde theorie van contraltdelete vind.quote:Op zondag 26 oktober 2014 10:26 schreef opgebaarde het volgende:
Ik vind controlaltdelete vreemd... ohnoes
Volledig mee eens, op een nette manier word hier de Russische kant belicht.quote:Op zondag 26 oktober 2014 18:45 schreef theguyver het volgende:
Правда о МалайзийÑком Боинге 777 / The truth about Ukraine catastrophe Boeing 777 [PT/ENG SUBTITLES]
De ramp met vlucht MH17 gezien vanuit Russisch perspectief
Deze documentaire werpt een blik op de vliegramp van Malaysia Airlines-vlucht MH17, die plaatsvond op 17 juli 2014, vanuit Russisch perspectief. Dat de documentaire de (pro)Russische kant van het verhaal zien wordt al snel duidelijk als aan het begin van de documentaire het onderzoek naar de ramp meteen in twijfel wordt getrokken gezien niet alle wrakstukken zijn geborgen.
En zo wordt er in de documentaire er nog veel meer ‘bewijs’ getoond dat aantoont dat Rusland niks met de ramp te maken heeft, maar vooral Oekraïne zelf schuldig is aan de ramp. Sommige zullen zich misschien afvragen waarom deze pro-Russische documentaire hier geplaatst wordt, maar volgens mij kan het nooit geen kwaad om incidenten als dit van beide kanten te belichten.
Zoals je waarschijnlijk al snel merkt is de documentaire geheel in het Russisch, voor Engelse ondertiteling klik je op subtiteles/cc of op options (tandwiel) en kies voor Engelse ondertiteling.
Heb m zelf nog niet helemaal afgekeken eerlijk gezegd.. doe ik morgen even..quote:Op zondag 26 oktober 2014 20:36 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Volledig mee eens, op een nette manier word hier de Russische kant belicht.
Wat ik wel jammer vind is dat er geen gebruik gemaakt is van de map die voorhanden is en laat zien waar delen van het vliegtuig neer gekomen zijn, dat geeft toch inzicht in hoe het toestel in stukken gebroken is.
De animatie is wat dat betreft niet erg overeenstemmend met de werkelijkheid.
Enerzijds zouden we kunnen zeggen dat net alle wrakstukken geborgen zijn omdat er geen technisch mankement was waardoor het toestel daar neergestort is, de inslag gaten bij het gedeelte van de cockpit laten daar geen twijfel over bestaan, anderzijds kon de veiligheid niet gegarandeerd worden.
Wat echter onbeantwoord is tot nu toe is de vraag "wie heeft het toestel neergehaald?"
De verdenking ligt bij de pro-russen vanwege de berichtjes die Strelkov gepost had en weer verwijderd maar dat is geen ultiem bewijs.
Even voor de duidelijkheid. MH17 is niet afgeweken van zijn vliegroute. Die route die hij vloog werd routinematig gevlogen. Wel is het zo dat MH17 halverwege de Oekraine niet naar 35000 ft is gestegen (volgens vliegplan) maar is blijven vliegen op de hoogte die hij al vanaf Duitsland had. n.l. 33000 ft. Daarover staat ook wat in het voorlopige rapport van de onderzoeksraad. Het aanhouden van 330000 ft was op verzoek van de bemanning, Boven de 32000 ft was het "unrestricted airspace"quote:Op zondag 26 oktober 2014 15:38 schreef Konijntjuh het volgende:
Het enige wat ik opmerkelijk vind, was dat MH17 van zijn vliegroute afweek (lager vloog dan normaal gesproken.) in een gebied wat in Oorlog was en is.
Je zou verwachten dat de burgerluchtvaart daar zijn eigen op aanpast, en een voorzorgsmaatregel hier op neemt, om juist zo min mogelijk door dit luchtruim te vliegen.
Het lijkt mij toch dat een verlaging van de vlieghoogte een afwijking is in de vliegroute (technisch gezien) of wordt de hoogte niet gezien als een onderdeel van de te vliegen route? Dit stond ook tussen aanhalingstekens overigens.quote:Op zondag 26 oktober 2014 21:46 schreef barthol het volgende:
[..]
Even voor de duidelijkheid. MH17 is niet afgeweken van zijn vliegroute. Die route die hij vloog werd routinematig gevlogen. Wel is het zo dat MH17 halverwege de Oekraine niet naar 35000 ft is gestegen (volgens vliegplan) maar is blijven vliegen op de hoogte die hij al vanaf Duitsland had. n.l. 33000 ft. Daarover staat ook wat in het voorlopige rapport van de onderzoeksraad. Het aanhouden van 330000 ft was op verzoek van de bemanning, Boven de 32000 ft was het "unrestricted airspace"
Onder de 32000 ft was het luchtruim gesloten. Dat was sinds drie dagen.
Op 14 juli is de hoogte van het afgesloten gebied verhoogd van 26000 ft naar 32000 ft, en dat had te maken met het neerschieten (door de milities) die dag van een AN26 op een hoogte van 21000 ft.
Er waren twee toestellen die op FL350 vlogen en het pad kruiste met MH17, AFL2074 en SIA351.quote:Op maandag 27 oktober 2014 08:21 schreef Konijntjuh het volgende:
[..]
Het lijkt mij toch dat een verlaging van de vlieghoogte een afwijking is in de vliegroute (technisch gezien) of wordt de hoogte niet gezien als een onderdeel van de te vliegen route? Dit stond ook tussen aanhalingstekens overigens.
Overigens 32000ft is 9,7...km en 33000ft is 10,0.. km en 35.000ft is 10,6..km en 26000 ft is 7,..km en 21000 feet is 6,4... km, excuus voor de niet exacte km.
Dus leuk dat men er feet erbij aanhaalt dit zal best wel vanwege de technische benaming zijn in de luchtvaart, maar het maakt wel even een andere indruk als men het metrisch systeem er bij haalt.
Over het gedeelte van de te nemen voorzorgsmaatregel , had ik anders moeten opstellen. Ik bedoelde een algemene ontwijking voor de burgerluchtvaart en dit dus ook in de hoogte van het gebied wat in oorlog was. Dit nogmaals alleen als een voorzorgsmaatregel
Ik blijf het raar vinden, vooral als je nu bedenkt dat ze maar plus/minus 300 meter hoger vlogen dan de afgesproken (deadzone) 9,7km, terwijl in het vliegplan dus 10,6 km stond aangegeven.
Dan ook nog zoiets op verzoek van de bemanning??? Sinds wanneer mag een piloot of de bemanning bij dit soort omstandigheden eerst de grond (verkeersleiding) uitsluiten, en van welke omstandigheden waren er dan sprake om niet tot de 35000feet/10,6km te gaan?
Duidelijk,quote:Op maandag 27 oktober 2014 11:53 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Er waren twee toestellen die op FL350 vlogen en het pad kruiste met MH17, AFL2074 en SIA351.
Het tweede toestel was minder dan een minuut verwijderd van MH17 toen het neergehaald werd, wellicht zou MH17 nadat het tweede toestel voorbij was naar FL350 geklommen zijn.
Het zou kunnen, als Mh17 daar 14 minuten eerder voorbij gevlogen was zouden beide toestellen niet zijn pad gekruist hebben wat weer niet betekent dat er ook geen ander toestel daar op dat moment gevlogen zou kunnen hebben.quote:Op maandag 27 oktober 2014 20:48 schreef Konijntjuh het volgende:
[..]
Duidelijk,
Ik mag aannemen dat dit gelegen heeft aan de vertragingstijd van MH17 met zo'n 14 minuten, dat deze situatie met AFL2074 zich heeft voor gedaan ?
Oké, maar ik bedoelde het op deze manier, als MH17 niet de 14 minuten vertraging had gehad, hadden ze in principe naar de aangehouden hoogte van 35000ft kunnen gaan.quote:Op maandag 27 oktober 2014 22:37 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Het zou kunnen, als Mh17 daar 14 minuten eerder voorbij gevlogen was zouden beide toestellen niet zijn pad gekruist hebben wat weer niet betekent dat er ook geen ander toestel daar op dat moment gevlogen zou kunnen hebben.
Hallo Tingo wbquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 10:29 schreef Tingo het volgende:
Ik was bij Schiphol op die donderdag avond en ik heb helemaal niks raars of vreemd gemerkt....twas 'n gewone zomersavond met gelukkige mensen heen en weer met vakantie enz.
Toen ik thuis kwam heeft m'n buurman vertelt wat over 'n crash.
Ik wist al dat er iets niet goed was met deze verhaal voor dat ik had iets op TV gezien.
Hoi Tingo Welkom terug!quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 10:29 schreef Tingo het volgende:
Ik was bij Schiphol op die donderdag avond en ik heb helemaal niks raars of vreemd gemerkt....twas 'n gewone zomersavond met gelukkige mensen heen en weer met vakantie enz.
Toen ik thuis kwam heeft m'n buurman vertelt wat over 'n crash.
Ik wist al dat er iets niet goed was met deze verhaal voor dat ik had iets op TV gezien.
Je bent een groot ziener en een moderne prometheus, jij.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 10:29 schreef Tingo het volgende:
Ik wist al dat er iets niet goed was met deze verhaal voor dat ik had iets op TV gezien.
Dan zou er wellicht geen rede geweest zijn om niet naar geplande hoogte te klimmen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 07:57 schreef Konijntjuh het volgende:
[..]
Oké, maar ik bedoelde het op deze manier, als MH17 niet de 14 minuten vertraging had gehad, hadden ze in principe naar de aangehouden hoogte van 35000ft kunnen gaan.
Ik ben maar een leek op de luchtvaart, maar ik dacht wel als vliegtuigen elkaars pad doorkruisen in het luchtruim op ongeveer dezelfde hoogte binnen een aantal minuten dat men last van de luchtstroom had. (Turbulentie). Het zal wel door de verkeersleiders geadviseerd zijn om de hoogtes van de toestellen in te stellen dus AFL2074 op 35000 feet en MH17 op 33000 feet. (Denk ik)
Tenzij men hier over zwijgt en dat de vliegtuigen AFL2074 en MH17 vrij minimaal in elkaars hoogte passeerden waarbij AFL2074 als eerste passeerde in lengte en MH 17 naderhand in de (zijdelingse) breedte kwam aangevlogen tegen de luchtstroom van AFL2074.
Ik weet niet hoe groot de tegendruk bij dit soort doorkruisingen is, en of dit groot genoeg is om enige schade of zeer grote ongemakken kan aan richten bij het tegenliggende vliegtuig dat in aanmerking komt met het drukverschil? (Ik mag aannemen dat het ongeveer de werking heeft als men tegen het vaarwater van een schip ingaat alleen dan helemaal omringd)
Kamervragen zijn beantwoordquote:Op maandag 13 oktober 2014 08:24 schreef SicSicSics het volgende:
Hier de vragen die Pieter Omtzigt heeft ingediend naar aanleiding van de non-disclosure agreement verhalen:
Is 'de politiek' nou wel of niet op de hoogte? Of vindt BNW dat 'de politiek' alleen ministers zijn? Anders lijken met dit redelijk onwenselijke vragen?..
Niet zo piepen. Je bent er weer.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 12:27 schreef Tingo het volgende:
Dankje wel.
Leuk om terug te zijn ondanks mijne oneerlijk lange 6 maand ban.
Dit was een goede inderdaad, als het goed is, is deze ook al in het vorige topic langsgekomen met een dank u wel aan de russen voor de test met het boordkanon.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 16:36 schreef Lambiekje het volgende:
Ah ... SU25 gegevens aangepast in aanloop naar de crash.
Vliegtuig kan ver boven de 11km hoogte vliegen.
Geen piepen - tis gewoon 'n feit en dat weet je goed, meid.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 16:33 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Niet zo piepen. Je bent er weer.
Ok .quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 18:33 schreef Tingo het volgende:
[..]
Geen piepen - tis gewoon 'n feit en dat weet je goed, meid.
Wat wist je dan al?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 10:29 schreef Tingo het volgende:
Ik was bij Schiphol op die donderdag avond en ik heb helemaal niks raars of vreemd gemerkt....twas 'n gewone zomersavond met gelukkige mensen heen en weer met vakantie enz.
Toen ik thuis kwam heeft m'n buurman vertelt wat over 'n crash.
Ik wist al dat er iets niet goed was met deze verhaal voor dat ik had iets op TV gezien.
Ik heb gewoon niks gemerkt dat er was iets gebeuren.....hoe wisten ze dat er waren niet bommen aan bord andere vliegtuigen/treinen/bussen bvb?.....maar twas heel belangrijk dat iedereen is netjes op vakantie of naar huis gekomen natuurlijk. Maar dat was maar 't begin van m'n hele rare MH17 ervaring.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 19:05 schreef Copycat het volgende:
[..]
Wat wist je dan al?
Nogal wiedes dat er niks te merken was aan de slachtoffers. Die wisten immers niet dat ze hun dood tegemoet vlogen.
Panic at the airport is immers altijd een goed streven? Dat jij als passant er niets van merkt, is juist een pre.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 19:15 schreef Tingo het volgende:
Ik heb gewoon niks gemerkt dat er was iets gebeuren.....hoe wisten ze dat er waren niet bommen aan bord andere vliegtuigen/treinen/bussen bvb?.....maar twas heel belangrijk dat iedereen is netjes op vakantie of naar huis gekomen natuurlijk. Maar dat was maar 't begin van m'n hele rare MH17 ervaring.
Wie had 't over paniek? Ik vond 't gewoon vreemd dat 't zo ...niks aan de hand was.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 19:22 schreef Copycat het volgende:
[..]
Panic at the airport is immers altijd een goed streven? Dat jij als passant er niets van merkt, is juist een pre.
Dat bedoel ik juist ... Uiteraard willen ze niet dat er paniek uitbreekt. En dus gebeuren eventuele extra security checks buiten gehoor en zicht van passanten als jij. Het is niet zo dat het er niet is omdat jij er niks van meekrijgt.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 19:27 schreef Tingo het volgende:
Wie had 't over paniek? Ik vond 't gewoon vreemd dat 't zo ...niks aan de hand was.
Misschien waren onze security forces aan 't koffie of zo,
Oh ok - dus ze hebben alle tientallen vluchten en treinen met tientallen duizenden mensen laten gewoon gaan op tijd zonder vertragingen,cancellations enzo want ze wilden niet paniek in 't publiek hebben. Oh ok. Maar ze wisten al precies wat was gebeuren in Ukraine en dat er waren geen bommen geplaats ergens anders? Lekker 'veilig'.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 19:29 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat bedoel ik juist ... Uiteraard willen ze niet dat er paniek uitbreekt. En dus gebeuren eventuele extra security checks buiten gehoor en zicht van passanten als jij. Het is niet zo dat het er niet is omdat jij er niks van meekrijgt.
Waarom zouden er extra security checks moeten zijn?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 19:27 schreef Tingo het volgende:
[..]
Wie had 't over paniek? Ik vond 't gewoon vreemd dat 't zo ...niks aan de hand was.
Misschien waren onze security forces aan 't koffie of zo,
Volgens mij lees je mijn bericht niet goed.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 19:40 schreef Tingo het volgende:
Oh ok - dus ze hebben alle tientallen vluchten en treinen met tientallen duizenden mensen laten gewoon gaan op tijd zonder vertragingen,cancellations enzo want ze wilden niet paniek in 't publiek hebben. Oh ok. Maar ze wisten al precies wat was gebeuren in Ukraine en dat er waren geen bommen geplaats ergens anders? Lekker 'veilig'.
Bedoel je dat er onrust ontstaat omdat het toestel later die dag neergeschoten gaat worden en dat er daardoor -voor vertrek- meer bewaking, politie en hulpverleners bij de gate zouden moeten staanquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 19:49 schreef controlaltdelete het volgende:
Mij lijkt het meer aannemelijk als een toestel vertrokken vanaf Schiphol met heel veel Nederlanders aan boord out of the blue uit de lucht wordt geschoten, dit onrust met zich mee brengt op het vliegveld, de bewaking wordt verdubbeld, veel politie en andere hulpverleners op de been ipv dat er helemaal niets gaande is just a day like others. Vreemd. Mits je allang weet wat het scenario is.
oei. Dan komt het wel heel dichtbij!quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 19:42 schreef APK het volgende:
[..]
Waarom zouden er extra security checks moeten zijn?
Het lijkt mij toch echt dat dit niet vanuit het betreffende toestel is veroorzaakt.
Ik snap wel dat je het een vreemde ervaring vindt hoor
Ik zat ook in een approach naar Schiphol toen de Bijlmerramp gebeurde en had ook recentelijk met een (vluchtnummer) MH17 over hetzelfde gebied gevlogen voordat de ramp gebeurde.
Waarom zou de bewaking worden verdubbeld als er aan de andere kant van Europa een vliegtuig wordt neergeschoten?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 19:49 schreef controlaltdelete het volgende:
Mij lijkt het meer aannemelijk als een toestel vertrokken vanaf Schiphol met heel veel Nederlanders aan boord out of the blue uit de lucht wordt geschoten, dit onrust met zich mee brengt op het vliegveld, de bewaking wordt verdubbeld, veel politie en andere hulpverleners op de been ipv dat er helemaal niets gaande is just a day like others. Vreemd. Mits je allang weet wat het scenario is.
Word tijd dat passagiersvluchten uitgerust worden met decoy flares!quote:Op woensdag 29 oktober 2014 08:57 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Waarom zou de bewaking worden verdubbeld als er aan de andere kant van Europa een vliegtuig wordt neergeschoten?
Al die levens die zomaar ineens afgebroken zijn. En of en van wie het een complot was maakt voor deze mensen niet uit. Zij zijn er niet meer.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 09:21 schreef motorbloempje het volgende:
Het is ook nooit goed...
Stond vorige week nog bij het hoekje dat ingericht was voor de student aan mijn departement die omgekomen was, waar een boek lag waar je wat ter steun in kon schrijven. Vond dat het niet mijn plaats was als compleet onbekende, maar een ieder die durft te beweren dat zo'n hardwerkende student met zoveel wensen en dromen voor de toekomst bewust onderdeel is van een complot of wat dan ook,
Maar dat die mensen volgens sommigen een deel van het complot zijn (als toneelspeler) maakt het wat extra vreemd.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:15 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Al die levens die zomaar ineens afgebroken zijn. En of en van wie het een complot was maakt voor deze mensen niet uit. Zij zijn er niet meer.
Vind je? Haast in elke false flag vallen ook echte (onschuldige) slachtoffers daar ben ik van overtuigd maar het gros zijn crisis actors.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:46 schreef Fogel het volgende:
[..]
Maar dat die mensen volgens sommigen een deel van het complot zijn (als toneelspeler) maakt het wat extra vreemd.
Waar worden die geworven? Waar worden die opgeleid? Waar laten ze die na het bedrog? Welk deel van de bevolking bestaat uit crisis actors?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:10 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Vind je? Haast in elke false flag vallen ook echte (onschuldige) slachtoffers daar ben ik van overtuigd maar het gros zijn crisis actors.
Valt deze persoon voor jou onder een echt slachtoffer of cirsis actor?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:10 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Vind je? Haast in elke false flag vallen ook echte (onschuldige) slachtoffers daar ben ik van overtuigd maar het gros zijn crisis actors.
En doet zo'n crisis actor nu extra z'n best aan de universiteit of juist niet?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:14 schreef Fogel het volgende:
[..]
Valt deze persoon voor jou onder een echt slachtoffer of cirsis actor?
En hoe maak je zo'n complex complot dan in godesnaam praktisch uitvoerbaar? En mocht het uit te voeren zijn hoe hou je het dan als overheid of "the powers that be" geheim voor de rest van de wereld?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:10 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Vind je? Haast in elke false flag vallen ook echte (onschuldige) slachtoffers daar ben ik van overtuigd maar het gros zijn crisis actors.
Beantwoord de vraag nu eens een keer trolletje.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:24 schreef controlaltdelete het volgende:
Goh men is er als de kippen bij, de één na de ander zelfsNiks om handen ofzo?
Het gebruik van crisis actors is haast al zo oud als de weg naar Rome.
Het alarm in de AIVD-kantine ging af.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:24 schreef controlaltdelete het volgende:
Goh men is er als de kippen bij, de één na de ander zelfsNiks om handen ofzo?
Sterker nog, Remus was al een crisis actor.quote:Het gebruik van crisis actors is haast al zo oud als de weg naar Rome.
Nogmaals; als je zo begint dan houdt de discussie weer snel op.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:27 schreef Chewie het volgende:
[..]
Beantwoord de vraag nu eens een keer trolletje.
ik snap dat je tegengas en een kritische blik op je reacties vervelend vind.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:33 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Nogmaals; als je zo begint dan houdt de discussie weer snel op.
http://zapruder.nl/portal(...)_een_complot_deel_1/quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:19 schreef Chewie het volgende:
[..]
En hoe maak je zo'n complex complot dan in godesnaam praktisch uitvoerbaar? En mocht het uit te voeren zijn hoe hou je het dan als overheid of "the powers that be" geheim voor de rest van de wereld?
"Vrijdenkers" zoals jij en Lambiekje gaan wel heel vaak de mist in wat betreft de praktische uitvoerbaarheid van de complotten die je hier tegenkomt. Het is ook wel grappig om te zien dat complotten steeds ingewikkelder worden na mate de tijd vordert, word een complot onderuit gehaald dan volgt de volgende hersenspinsel die het complot alleen maar onlogischer en groter maakt en zo gaat het keer op keer.
Bijzonder dat je onmiddellijk bij msm nieuws denkt dat er iets niet klopt maar bij dit soort complotten, de meest vage en onlogische (en vaak vol tegenstrijdigheden) informatie per direct voor waar aanneemt.
En we kregen net een lekker gebakje vanwege de verjaardag van Greet de koffiejuffrouw.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:31 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Het alarm in de AIVD-kantine ging af.
geen eigen woorden? Deze link ken ik al en het is duidelijk dat die niet objectieve bron alle baat heeft bij dit soort desinformatiequote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:44 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
http://zapruder.nl/portal(...)_een_complot_deel_1/
Totaal niet maar ik laat me niet uitschelden door één of andere ...quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:43 schreef Chewie het volgende:
[..]
ik snap dat je tegengas en een kritische blik op je reacties vervelend vind.
Ach meid, het is watquote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:45 schreef motorbloempje het volgende:
Zal m'n collega's en supervisors dan's vragen of dat nou nog wat verdient, crisisacteur zijn. Lijkt me wel fijn voor erbij![]()
Ja, niet dan! Beetje huilen op commando, beetje mensen sentimentele verhalen vertellen over wat een toffe gozer het wel niet was, hoe gedreven hij wel niet was, etc. etc. Dan is elke pence mooi meegenomen natuurlijk!quote:
Ja en daarna kun je dan lekker skypen met diegene op het inmiddels veel bewoonde eiland waar ze hem hebben gedropt.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:47 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ja, niet dan! Beetje huilen op commando, beetje mensen sentimentele verhalen vertellen over wat een toffe gozer het wel niet was, hoe gedreven hij wel niet was, etc. etc. Dan is elke pence mooi meegenomen natuurlijk!
zo klopt ie.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 13:00 schreef SicSicSics het volgende:
Maar MH17 had helemaal geen crisisacteurs nodig.
Zelfs MSM killer RT is er van overtuigd dat MH17 en de passagiers echt zijn. Die 'geloven' alleen niet dat het een (Russische) BUK-raket was die MH17 neerhaalde, maar een Oekrainse SU25.
En de Russen hebben helemaal geen reden om de Oekraïners aan te wijzen.
En RT is een fantastische onpartijdige zender.
Met een onafhankelijke kijk op het nieuws.
En helemaal geen Russische propaganda zender.
Want... Illuminatie.
Niet alleen op Wikipedia dan.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 16:36 schreef Lambiekje het volgende:
Ah ... SU25 gegevens aangepast in aanloop naar de crash.
Vliegtuig kan ver boven de 11km hoogte vliegen.
Maar dat is een 'complot' waarvan ik al tijden roep dat het de meest waarschijnlijke uitkomst is.quote:
Is te begrijpen overigens,quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 12:44 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Dan zou er wellicht geen rede geweest zijn om niet naar geplande hoogte te klimmen.
Net als jou ben ik ook maar een leek, maar ik kan me voorstellen dat met alle vliegbewegingen en vertragingen het niet heel ongewoon is dat tijdelijk van de geplande hoogte afgeweken wordt.
Er dient een minimale afstand van 300 meter (1000f) te zijn in hoogte als vliegtuigen elkaar kruisen op grote hoogte.
AFL2074 was een klein toestel, een A320 waar MH17 niet veel last van zou hebben.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 14:21 schreef Konijntjuh het volgende:
[..]
Is te begrijpen overigens,
Maar stel je voor dat men dit zou verbergen, en dat MH17 wel naar de hoogte van 35000feet is geklommen of zich niet voldoende aan marge heeft behouden met de na stroom AFL2074.
In dit scenario zou MH17 dus te maken hebben gehad met turbulentie, zou dit dan eventueel een uitval van de Royce Royce motoren mogelijk kunnen veroorzaken of een ander technisch mankement .
Ik las op wiki dat ook Malaysia Airlines (vlucht 370) al een eerder"een zeer mysterieuze" vliegtuigramp dit jaar had met een Boeïng 777 wel een nieuwer model maar wel met twee Royce Royce motoren Trent 800 motoren die ook MH17 had. Vandaar dat ik ze aanhaal
.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 13:36 schreef kalinhos het volgende:
Maar Lambiekje, vind je bepaalde rampen uit het verleden ook géén complotten of vind je alles qua rampen (MH370, Pim Fortuyn, Mh17, 9/11, Bijlmerramp, Madrid aanslagen, London aanslagen, etc) een complot?
Oké, dus in principe bij elke ramp waar jij van hoort via de media spring jij gelijk in de "het is een false-flag, tot het tegendeel bewezen is-modus"quote:Op woensdag 29 oktober 2014 16:26 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
.
watersnood van 1953 (misschien) niet.
Titanic ( of eingelijk Olympic) is doelbewust tot zinken gebracht.
Katrina, Tsunami 2004, Japan 2011
Bijlmer, Pim, Boston, Madrid en 911 zijn gewoon false flags.
Want?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 16:33 schreef controlaltdelete het volgende:
Vergeet Karst Tates niet! ..ook een valse vlag
Over respectloos gesproken.quote:Schokkende foto's MH17-slachtoffers op Facebook
Bijzonder schokkende foto´s van MH17-slachtoffers hebben dagenlang op een Nederlandse facebookpagina gestaan. Na een storm van kritiek haalden de makers de beelden weg.
Het ging om beelden van zwaar verbrande of anderszins ernstig aangetaste stoffelijke overschotten. Onder de afgebeelde slachtoffers bevonden zich kinderen. De overledenen zijn herkenbaar.
De beelden werden gepubliceerd door vijf Nederlanders die denken dat het neerstorten van het Malaysia Airlines-toestel een andere aanleiding heeft dan tot nu toe wordt aangenomen. Het clubje noemt zich MH17 False Flag. De naam verwijst naar hun voornaamste claim dat er veel te snel is aangenomen dat Rusland of pro-Russische rebellen achter de aanslag zouden zitten.
Walgelijk
„Sommige foto’s zijn best heftig. Misschien moet je zelfs zeggen walgelijk", erkent één van de leden van MH17 False Flag. Hij wil anoniem blijven uit angst voor repercussies. „Maar ze horen wel bij wat daar is gebeurd. Daarom hadden we ze ook online staan. Maar na overleg hebben we besloten ze te verwijderen en excuses te maken aan degenen die we ermee pijn hebben gedaan."
Letselschadespecialist Bob van der Goen die optreedt namens een serie MH17-nabestaanden heeft geen goed woord voor de pagina over. „Dit is walgelijk”, oordeelt Van der Goen. „Ik durf eerlijk gezegd mijn cliënten hier niet op te attenderen. Het ergste vind ik nog dat dit soort gedoe voorkomen had kunnen worden als er sneller en beter onderzoek zou zijn gedaan naar de oorzaak van de ramp.”
Platform
Facebook besloot ondanks meerdere meldingen niet het materiaal te verwijderen. Een woordvoerder kan niet zeggen wat daarvoor de beweegredenen waren. Het is niet voor het eerst dat Facebook een platform blijkt voor complotdenkers in de MH17-ramp die hun punt willen maken door het plaatsen van gruwelijke foto´s. Direct na het neerhalen van het vliegtuig gebeurde hetzelfde.
http://www.telegraaf.nl/b(...)s_MH17_online__.html
Treurig.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 17:43 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Over respectloos gesproken.
.. om tot een eerlijk conclusie te is dat soms nodig.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 17:43 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Over respectloos gesproken.
Titanic of eigenlijk Olympic? Wat bazel je nou weer? Dat waren twee verschillende schepen.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 16:26 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
.
watersnood van 1953 (misschien) niet.
Titanic ( of eingelijk Olympic) is doelbewust tot zinken gebracht.
Katrina, Tsunami 2004, Japan 2011
Bijlmer, Pim, Boston, Madrid en 911 zijn gewoon false flags.
dat klopt...quote:Op woensdag 29 oktober 2014 23:08 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Titanic of eigenlijk Olympic? Wat bazel je nou weer? Dat waren twee verschillende schepen.
Precies, helemaal mee eens. Er zou juist eens wat meer openheid moeten komen over de slachtoffers en het bestuderen van die lichamen. Nu is dit mooi weggemoffeld onder de noemer respectloos, walgelijk en wat al niet meer. Zodra iemand zich daar bezig mee wil houden krijgt men de wind van voren. Je zegt het goed, de respectlozen dat is de overheid (en vergeet ons koningshuis niet) die zich gewetenloos met dit soort praktijken inlaten.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 23:03 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
.. om tot een eerlijk conclusie te is dat soms nodig.
Hoe onze overheden te werk gaan dat is pas respectloos. En helemaal de onze hoe ze het onderzoek (niet) behandelen van de MH17. En dan zeggen dat een fotootje respectloos is. Tssssk!
Het is pas respectloos dat een vliegtuigje neerhalen nodig is om Rusland een schaakset te laten maken. Dit om het volstrekt mislukte euro project te verbloemen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |