"Ivm markt verboden te parkern"quote:Op donderdag 18 september 2014 08:00 schreef Fe2O3 het volgende:
En wat staat er onder dat bord ... ?
Tenzij dat bord dus aangeeft dat het niet mag i.v.m. markt.quote:Op donderdag 18 september 2014 08:17 schreef ambertje90 het volgende:
Nou zeg, is een hardstikke leuke bloes toch?! Alleen zo wel een beetje duur geworden
[..]
"Ivm markt verboden te parkern"
Maar ik stond gewoon in een vak, en dat mag toch bij dat bord?
niet tussen de markt tijden die op dat bord staan..quote:Op donderdag 18 september 2014 08:17 schreef ambertje90 het volgende:
Nou zeg, is een hardstikke leuke bloes toch?! Alleen zo wel een beetje duur geworden
[..]
Dus dat bord staat er eigenlijk voor niks?quote:Op donderdag 18 september 2014 08:17 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Neetoch? Dat verbiedt het parkeren op de weg.quote:Op donderdag 18 september 2014 08:21 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Dus dat bord staat er eigenlijk voor niks?
quote:Op donderdag 18 september 2014 08:25 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Neetoch? Dat verbiedt het parkeren op de weg.
Jatochquote:Op donderdag 18 september 2014 08:25 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Neetoch? Dat verbiedt het parkeren op de weg.
Als het geen marktdag was, zou je daar dus wel mogen parkeren. Jammer dat de exacte tekst op dat onderbord niet te lezen is. Want als je een bon hebt gekregen moet er toch een reden zijn waarom je daar op dat moment ook niet mocht parkeren.quote:
Ja maar kan dat dan zomaar onder een bord geschreven worden, dat de betekenis van het bord verandert zeg maar?quote:Op donderdag 18 september 2014 08:27 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Jatoch
Daar hadden ze dit bord al voor neergezet
https://www.google.nl/map(...)-1UephWEPDNgFQ6A!2e0
dus er staat letterlijk op het bord dat je er niet mag parkeren en jij denkt dat de bon onterecht is???????quote:Op donderdag 18 september 2014 08:52 schreef ambertje90 het volgende:
Er staat dat het vanaf donderdag 18:00 verboden is in verband met markt. Maar die was er dus niet want dat is op vrijdag.
De bon is om 18:34 uitgeschrevwn.
[..]
Ja maar kan dat dan zomaar onder een bord geschreven worden, dat de betekenis van het bord verandert zeg maar?
Terechte bon dus. Je mag er op donderdagavond niet parkeren omdat ze het terrein vrij willen houden voor het opbouwen van de markt op vrijdag.quote:Op donderdag 18 september 2014 08:52 schreef ambertje90 het volgende:
Er staat dat het vanaf donderdag 18:00 verboden is in verband met markt. Maar die was er dus niet want dat is op vrijdag.
[..]
Ja maar kan dat dan zomaar onder een bord geschreven worden, dat de betekenis van het bord verandert zeg maar?
Dit is een grap, toch?quote:Op donderdag 18 september 2014 08:52 schreef ambertje90 het volgende:
Ja want dan had er toch zo'n bordje moeten hangen?quote:Op donderdag 18 september 2014 08:55 schreef gianni61 het volgende:
dus er staat letterlijk op het bord dat je er niet mag parkeren en jij denkt dat de bon onterecht is???????
Correctie.quote:Op donderdag 18 september 2014 09:21 schreef mrPanerai het volgende:
Zeg gewoon dat je geen vak bent, dan telt geld het niet voor jou.
nee, het bord aan de vakken geld speciaal voor de vakken.quote:Op donderdag 18 september 2014 09:20 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Ja want dan had er toch zo'n bordje moeten hangen?
[ afbeelding ]
Je mag er niet meer parkeren op donderdag ná 18.00u, zoals staat aangegeven nota bene, en de bon is van 18.34u.quote:Op donderdag 18 september 2014 08:52 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Oh, hoe kan ik dat zien dan?quote:Op donderdag 18 september 2014 09:28 schreef gianni61 het volgende:
nee, het bord aan de vakken geld speciaal voor de vakken.
Aan de bekeuring achter je ruitenwisser.quote:Op donderdag 18 september 2014 09:34 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Oh, hoe kan ik dat zien dan?
lever je rijbewijs maar inquote:Op donderdag 18 september 2014 09:34 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Oh, hoe kan ik dat zien dan?
Daar heb je je antwoord dus. Bon is terecht. Wat begrijp je hier niet aanquote:Op donderdag 18 september 2014 08:52 schreef ambertje90 het volgende:
Maar ik heb het net.quote:
Nope.quote:Op donderdag 18 september 2014 10:07 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Maar ik heb het net.![]()
Dus ook niet meer hier parkeren?
[ afbeelding ]
Geld ook voor de vakken. Rly....quote:Op donderdag 18 september 2014 09:20 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
omfgquote:Op donderdag 18 september 2014 08:52 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Bron: Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990, RVV 1990, artikel 65, lid 3quote:Artikel 65
1. Ingeval een weg is verdeeld in rijstroken, kan de toepassing van een verkeersbord worden beperkt tot één of meer rijstroken.
2. De verkeersborden E1, E2 en E3 van bijlage I gelden slechts voor de zijde van de weg alwaar zij zijn geplaatst.
3. Het parkeren van een voertuig en het plaatsen van een fiets en van een bromfiets is echter toegestaan op de daartoe bestemde weggedeelten.
Bron: Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer (BABW), artikel 8.quote:Artikel 8
1. Onder verkeersborden kunnen onderborden worden geplaatst.
2. Deze onderborden kunnen:
a. een nadere uitleg van de op de verkeersborden voorkomende aanduiding inhouden;
b. bij verkeersborden die een gebod of verbod aanduiden, een beperking van de werkingssfeer van die verkeersborden inhouden;
c. bij bord C7 van bijlage I, behorende bij het RVV 1990, de aanduiding inhouden dat de uit dit verkeersbord voortvloeiende beperking niet geldt voor motorvoertuigen die zijn voorzien van een gezichtsveldverbeterende voorziening;
d. bij de verkeersborden E4 tot en met E8 en E10 tot en met E13 van bijlage 1, behorende bij het RVV 1990, betrekking hebben op
1°. de voertuigcategorie of groep voertuigen waarvoor de parkeergelegenheid is bestemd en, voor zover het betreft bord E6, tevens op de aanduiding dat de parkeergelegenheid is gereserveerd voor een bepaald voertuig;
2°. de wijze waarop of het doel waarmee het parkeren dient te geschieden;
3°. de dagen of uren waarop het parkeren is verboden of
4°. de dagen of uren waarop een beperking als bedoeld in 1° en 2° geldt en, voor zover:
– het verkeersbord E6 betreft, de dagen of uren waarop het in het tweede lid van artikel 26 van het RVV 1990 bedoelde gebruik van de parkeerschijf van toepassing is, en
– het verkeersbord E10 betreft, de dagen of uren waarop het in het tweede lid van artikel 25 van het RVV 1990 bedoelde gebruik van de parkeerschijf van toepassing is;
e. bij de verkeersborden G7, G9, G11 en G12a van bijlage 1, behorende bij het RVV 1990, een aanduiding inhouden dat de uit het verkeersbord voortvloeiende geboden of verboden niet gelden voor het verkeersgebruik als op het onderbord is aangegeven.
3. De in het tweede lid, onderdeel d, onder 1° en 2°, bedoelde aanduidingen kunnen in plaats van op een onderbord, ook op het verkeersbord worden aangebracht.
Dus lid 3 zegt heel duidelijk, de werkingssfeer van het bord E1 geldt niet voor parkeervakken.quote:Artikel 65
1. Ingeval een weg is verdeeld in rijstroken, kan de toepassing van een verkeersbord worden beperkt tot één of meer rijstroken.
2. De verkeersborden E1, E2 en E3 van bijlage I gelden slechts voor de zijde van de weg alwaar zij zijn geplaatst.
3. Het parkeren van een voertuig en het plaatsen van een fiets en van een bromfiets is echter toegestaan op de daartoe bestemde weggedeelten.
Met andere woorden, een onderbord kan de werkingssfeer van het bord waar het betrekking op heeft uitdrukkelijk níet uitbreiden. Dus het parkeerverbod, dat niet geld voor de parkeervakken, kan niet uitgebreid worden tot de parkeervakken met behulp van een onderbord.quote:Artikel 8
1. Onder verkeersborden kunnen onderborden worden geplaatst.
2. Deze onderborden kunnen:
a. een nadere uitleg van de op de verkeersborden voorkomende aanduiding inhouden;
b. bij verkeersborden die een gebod of verbod aanduiden, een beperking van de werkingssfeer van die verkeersborden inhouden;
c. bij bord C7 van bijlage I, [...]
d. bij de verkeersborden E4 tot [...]
3. De in het tweede lid, onderdeel d, onder 1° en 2°, bedoelde aanduidingen kunnen in plaats van op een onderbord, ook op het verkeersbord worden aangebracht.
Nee. Sowieso staat er een dikke taalblunder op dat bord. Geld voor iedereen in de parkeervakken?quote:Op donderdag 18 september 2014 09:20 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Onzin.quote:Op donderdag 18 september 2014 07:38 schreef gianni61 het volgende:
daar mag je parkeren ja.
behalve tussen de tijden die op dat bord staan.
je moet natuurlijk wel een parkeerkaartje kopen
Kort samengevat staat hier dat een onderbord de werking van een normaal bord enkel kan beperken en niet kan uitbreiden. Aangezien bord E1 zegt dat je wél in de vakken mag staan, is jouw boete dus niet geldig.quote:Artikel 8
1.
Onder verkeersborden kunnen onderborden worden geplaatst.
2.
Deze onderborden kunnen:
c. bij bord C7 van bijlage I, behorende bij het RVV 1990 , de aanduiding inhouden dat de uit dit verkeersbord voortvloeiende beperking niet geldt voor motorvoertuigen die zijn voorzien van een gezichtsveldverbeterende voorziening;
d. bij de verkeersborden E4 tot en met E8 en E10 tot en met E13 van bijlage 1, behorende bij het RVV 1990 , betrekking hebben op
1°. de voertuigcategorie of groep voertuigen waarvoor de parkeergelegenheid is bestemd en, voor zover het betreft bord E6, tevens op de aanduiding dat de parkeergelegenheid is gereserveerd voor een bepaald voertuig;
2°. de wijze waarop of het doel waarmee het parkeren dient te geschieden;
3°. de dagen of uren waarop het parkeren is verboden of
4°. de dagen of uren waarop een beperking als bedoeld in 1° en 2° geldt en, voor zover:
– het verkeersbord E6 betreft, de dagen of uren waarop het in het tweede lid van artikel 26 van het RVV 1990 bedoelde gebruik van de parkeerschijf van toepassing is, en
– het verkeersbord E10 betreft, de dagen of uren waarop het in het tweede lid van artikel 25 van het RVV 1990 bedoelde gebruik van de parkeerschijf van toepassing is;
e. bij de verkeersborden G7, G9, G11 en G12a van bijlage 1, behorende bij het RVV 1990 , een aanduiding inhouden dat de uit het verkeersbord voortvloeiende geboden of verboden niet gelden voor het verkeersgebruik als op het onderbord is aangegeven.
3.
De in het tweede lid, onderdeel d, onder 1° en 2°, bedoelde aanduidingen kunnen in plaats van op een onderbord, ook op het verkeersbord worden aangebracht.
quote:Op donderdag 18 september 2014 10:51 schreef TwisterLock het volgende:
Moraal van het verhaal: bel de Gemeente even op dat er een fout is gemaakt. Adviseer ze hun handhavers en ambtenaren om op cursus te sturen. Mochten ze dit weigeren, teken dan bezwaar aan bij het Openbaar Ministerie. Aanwijzingen daarvoor staan op je boete van het CJIB.
Vraag ook meteen even het verkeersbesluit op. Goede kans dat deze voor dit bord helemaal nooit is afgegeven.quote:Op donderdag 18 september 2014 10:53 schreef juriba het volgende:
Dus TS: in bezwaar gaan en dan zou je als je alles goed doet de boete vernietigd moeten zien worden.
Met een E4 met daaronder de uitzondering op een onderbord.quote:Op donderdag 18 september 2014 10:57 schreef jatochneetoch het volgende:
Aan de reacties hier boven, hoe kan een gemeente dan wel tijdelijk het parkeren op een vak verbieden?
Heb je mijn bericht, en dan vooral de laatste 3 regels, gelezen?quote:Op donderdag 18 september 2014 10:57 schreef jatochneetoch het volgende:
Aan de reacties hier boven, hoe kan een gemeente dan wel tijdelijk het parkeren op een vak verbieden?
En toch geldt voor iedereen die rij examen moet doen: NIET parkeren bij zo'n bord met je examen. CBR maakt ook graag eigen regeltjes en dan krijg je iets als: "Je weet toch wat er bedoeld wordt?"quote:Op donderdag 18 september 2014 11:07 schreef Dromer het volgende:
Leuk dat alle zeikerds hier worden afgemaakt door mensen mét verstand van zaken.
Nu hopen dat Amber(tje) het ook nog leest.
En bij deze situatie?quote:Op donderdag 18 september 2014 10:59 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Heb je mijn bericht, en dan vooral de laatste 3 regels, gelezen?
Met deze:
[ afbeelding ]
+ onderbord: uitgezonderd markt.
Moet je dan dat bord en erbij uitgezonderd altijdquote:
Als de gemeente wil dat er überhaupt niet geparkeerd wordt, moeten ze de vakken weghalen.quote:Op donderdag 18 september 2014 11:15 schreef jatochneetoch het volgende:
Moet je dan dat bord en erbij uitgezonderd altijd![]()
oke, qua regelgeving zat ik fout. maar van de andere kant: ik zou mn auto er niet zetten als dat bord er stond en zou dus ook geen bekeuring hebbenquote:
Geweldig! Bedankt!quote:Op donderdag 18 september 2014 10:51 schreef TwisterLock het volgende:
Moraal van het verhaal: bel de Gemeente even op dat er een fout is gemaakt. Adviseer ze hun handhavers en ambtenaren om op cursus te sturen. Mochten ze dit weigeren, teken dan bezwaar aan bij het Openbaar Ministerie. Aanwijzingen daarvoor staan op je boete van het CJIB.
Snap ikquote:Op donderdag 18 september 2014 11:42 schreef gianni61 het volgende:
[..]
oke, qua regelgeving zat ik fout. maar van de andere kant: ik zou mn auto er niet zetten als dat bord er stond en zou dus ook geen bekeuring hebben
En ga ze ook vooral niet wijzer maken dan ze al zijn, alhoewel ik mij afvraag of dat in deze zoveel zal helpen.quote:Op donderdag 18 september 2014 11:50 schreef juriba het volgende:
Top, maar dan gelijk maar even een winstwaarschuwing, het CVOM verklaart in 99% van de gevallen je administratief beroep standaard ongegrond. (dat is blijkbaar het businessmodel van het CVOM)
Dat betekent dus dat je vervolgens (ben je zo een paar maanden verder) in beroep kunt bij de kantonrechter, en pas dan wordt er daadwerkelijk inhoudelijk naar je beroep gekeken, dus laat je niet ontmoedigen door een afwijzing door het CVOM.
http://www.flitsservice.nl/phpBB/post3722636.html#p3722636quote:Op donderdag 18 september 2014 10:53 schreef zarGon het volgende:
Waar komen jullie plotseling vandaan?.
Gemeente kan ook opnemen dat er in gemeentelijk groen niet geparkeerd mag worden. Echter, als het niet duidelijk definieerbaar is als gemeentegroen, maar wel een berm is, kan je er gewoon gaan staan.quote:Op donderdag 18 september 2014 14:17 schreef trigt013 het volgende:
Maar deze beroep zal falen indien de uitzondering van het bord is vastgelegd in de APV. Dan zal de TS gewoon moeten dokken.
Wel goed corrigeren. In dit geval is het 'geldt'.quote:
@TS: ik bedenk mij nu: ik zou de lokale pers hier even voor inschakelen. Het is echt schofferend dat de Gemeente hier niet eens bereid is zijn eigen fout te onderzoeken.quote:Op donderdag 18 september 2014 11:43 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Geweldig! Bedankt!
De gemeente vindt dat ik maar bij het OM in bezwaar moet gaan, ze kunnen er niets meer aan doen.![]()
Ik ben niet zo brutaal geweest ze op cursus te sturen![]()
Ben alang blijk met de korting op mijn bleosje!
Zijn veel gemeentes die dit doen. "Is duidelijker" ofzo. Zelfs gemeentes die je auto doodleuk wegslepen.quote:Op vrijdag 19 september 2014 09:57 schreef TwisterLock het volgende:
Ik zou de lokale pers even inschakelen over dit 'ivoren-toren' gedrag van de Gemeente. Stip vooral even aan dat ze eerst zelf foutieve bebording plaatsen en dan vervolgens op basis van eigen, foutief geplaatste bebording mensen op de bon slingeren. Erg laakbaar gedrag voor een overheidsinstantie. Laat ze maar even op de blaren zitten.
Kan ik dat zo in het bezwaar zetten?quote:Op donderdag 18 september 2014 10:53 schreef juriba het volgende:
Met andere woorden, een onderbord kan de werkingssfeer van het bord waar het betrekking op heeft uitdrukkelijk níet uitbreiden. Dus het parkeerverbod, dat niet geld voor de parkeervakken, kan niet uitgebreid worden tot de parkeervakken met behulp van een onderbord.
Als ik dat nou in het bezwaar zet?quote:ALGEMEEN:
Het komt regelmatig voor dat er werkzaamheden op of naast een parkeerhaven of -strook
moeten plaatsvinden. Ook kan het zijn dat gedurende een evenement een parkeerhaven of –
strook vrij moet worden gehouden. Juridisch kan het parkeren met een E1 of E2 bord in een
parkeerhaven/strook niet worden verboden.
Bij parkeren langs de trottoirband kan wel met bord E1 en bord E2 het parkeren worden
verboden. In een parkeerhaven of strook is het in principe altijd toegestaan om te parkeren.
Dit is ook het geval als er aan het begin van de straat een bord E1 of E2 staat. Door het
Ministerie van I&M en het O.M. is voorgeschreven dat het verbod om te parkeren op een
parkeerhaven of -strook middels een E4 met onderbord geregeld dient te worden.
Ik zou het bezwaar als volgt formuleren:quote:Op vrijdag 19 september 2014 14:54 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Kan ik dat zo in het bezwaar zetten?
Ik heb even gezocht en kwam via http://www.verkeersmaatre(...)parkeerverboden.aspx
Op een advies van de politie http://www.verkeersmaatre(...)lZ07Hgs%3d&tabid=547
[..]
Als ik dat nou in het bezwaar zet?
De zin met het recht om gehoord te worden is puur om het OM in de rechtszaal straks te trollen. Het OM wijst alle bezwaren waarin gevraagd wordt om gehoord te worden standaard af met 'kennelijk ongegrond'. Je mag als overheid alleen afzien van het horen als het bezwaar op voorhand al zo kansloos is dat het geen behandelen waard is. Dat noem je dan 'kennelijk ongegrond'.quote:Geachte heer/mevrouw,
Ik ontken het ten laste gelegde feit begaan te hebben. Mij is ten laste gelegd dat ik in strijd met een parkeerverbod (bord E1) heb geparkeerd.
Ten tijde van de overtreding stond mijn auto geparkeerd in een parkeervak. Artikel 65, lid 3 van het RVV1990 staat het parkeren op 'daartoe bestemde weggedeelten' bij de aanwezigheid van het bord E1 toe. Een parkeervak is een 'daartoe bestemd weggedeelte'.
Daar ik mijn auto in een parkeervak had geparkeerd, kan ik het ten laste gelegde feit onmogelijk begaan hebben.
Volledigheidshalve wijs ik u erop dat het uitbreiden van de werkingssfeer van een bord onder verwijzing naar artikel 8 van het BABW niet is toegestaan. Variaties als 'geldt ook voor de vakken' hebben daarom geen enkele juridische waarde en moeten daarom buiten beschouwing gelaten worden.
Graag maak ik gebruik van mijn recht om gehoord te worden. Ik zie uw uitnodiging in deze graag tegemoet.
Ik verzoek u de initiële beschikking te vernietigen en mij hiervan zo spoedig mogelijk, doch hoogstens binnen 10 weken na het verstrijken van de bezwaartermijn, mij hier schriftelijk van te berichten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |