En dat die maatregelen alleen bij Marokkanen doen of?quote:Op vrijdag 19 september 2014 14:46 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Heel goed! Zie, je kunt het wel, inhoudelijk reageren.![]()
En nu? Wat is volgens jou de oplossing? Het er gewoon niet meer over hebben? Vingers in de oren en keihard la,la,la roepen? Hopen dat het vanzelf beter wordt? De vrijwel dagelijkse berichten in de media aangrijpen om het poco-vingertje te heffen en de media in kwestie te veroordelen, in plaats van daders, straattuig?
Of zullen we toch eens een keer de vinger op de zere plek moeten leggen en problemen concreet aanpakken? Persoonlijk denk ik in de richting van (her)opvoedingscursussen, strengere straffen met een tuchtschool-achtig karakter of in uiterste gevallen het afnemen van de Nederlandse nationaliteit met daarbij een enkeltje Rabat.
Een veelgehoorde opmerking is dat een paar rotte appels het voor de rest verpesten. Als dat is hoe de verhoudingen liggen, kan niemand er toch iets op tegen hebben dat die paar rotte appels worden verwijderd of worden aangepakt? Dan is dat toch gewoon in het belang van de groep als geheel en de beeldvorming rond die groep?
Het is niet erg (juist goed) om die discussie te voeren, maar wat idioot is, is dat jij in dit topic opnieuw loopt te verkondigen dat problemen worden gebagatelliseerd en dat 'het niet gezegd mag worden'. Man, het gaat al jaren nergens anders over en die zere plek is inmiddels ontstoken, zo vaak is de vinger erop gelegd.quote:Op vrijdag 19 september 2014 14:46 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Heel goed! Zie, je kunt het wel, inhoudelijk reageren.![]()
En nu? Wat is volgens jou de oplossing? Het er gewoon niet meer over hebben? Vingers in de oren en keihard la,la,la roepen? Hopen dat het vanzelf beter wordt? De vrijwel dagelijkse berichten in de media aangrijpen om het poco-vingertje te heffen en de media in kwestie te veroordelen, in plaats van daders, straattuig?
Of zullen we toch eens een keer de vinger op de zere plek moeten leggen en problemen concreet aanpakken? Persoonlijk denk ik in de richting van (her)opvoedingscursussen, strengere straffen met een tuchtschool-achtig karakter of in uiterste gevallen het afnemen van de Nederlandse nationaliteit met daarbij een enkeltje Rabat.
Een veelgehoorde opmerking is dat een paar rotte appels het voor de rest verpesten. Als dat is hoe de verhoudingen liggen, kan niemand er toch iets op tegen hebben dat die paar rotte appels worden verwijderd of worden aangepakt? Dan is dat toch gewoon in het belang van de groep als geheel en de beeldvorming rond die groep?
Ik geef het toe: "de vinger op de zere plek leggen" is niet bijster origineel. Het gebeurt inderdaad al jaren. Maar het is en blijft nodig zolang mensen problemen relativeren of wegwimpelen. Juist het niet-aanpakken daarvan vergroot de ellende. Problemen wél aanpakken verkleint de ellende en dus ook de negatieve beeldvorming rondom de groep in kwestie. Het is direct in het belang van alle goedwillende Marokkanen - ik weet heus wel dat die er ook zijn - dat problemen worden aangepakt.quote:Op vrijdag 19 september 2014 14:49 schreef Xa1pt het volgende:
Anno 2014 het nog over de "vinger op de zere plek leggen" hebben.Je zoekt gewoon een rechtvaardiging om weer lekker te kunnen kankeren op de door jou zo bejubelde bevolkingsgroep. Zoals je altijd doet wanneer het over moslims of Marokkanen gaat. En nee, dat soort gezeik is niet in het belang van de gehele groep zoals Rutte al terecht naar Wilders opmerkte. Je doet namelijk zo'n beetje hetzelfde als Wilders.
Waarom interesseer je je uberhaubt zo voor dit onderwerp ?quote:Op vrijdag 19 september 2014 14:58 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik geef het toe: "de vinger op de zere plek leggen" is niet bijster origineel. Het gebeurt inderdaad al jaren. Maar het is en blijft nodig zolang mensen problemen relativeren of wegwimpelen. Juist het niet-aanpakken daarvan vergroot de ellende. Problemen wél aanpakken verkleint de ellende en dus ook de negatieve beeldvorming rondom de groep in kwestie. Het is direct in het belang van alle goedwillende Marokkanen - ik weet heus wel dat die er ook zijn - dat problemen worden aangepakt.
Ik heb herhaaldelijk krachtig afstand genomen van Wilders, zeker ook wat betreft zijn "minder, minder, minder"-opmerking. Je kunt mensen niet vanwege hun afkomst het land uit sturen. Je kunt mensen wél vanwege aanhoudend wangedrag of staatsgevaarlijk gedrag het land uit sturen. Het is mij er ook niet om te doen dat we in dit land "minder Marokkanen" krijgen. Dat is geen doel op zich. Het is er mij om te doen dat we de levensgrote integratie- en gedragsproblemen binnen deze groep effectief oplossen, zodat Marokkanen (als totaalplaatje) beter integreren in de Nederlandse samenleving.
En daar hoort dus ook bestrijding van discriminatie door autochtonen bij. Bijvoorbeeld dat jongens vanwege hun Noord-Afrikaanse uiterlijk de toegang tot uitgaansgelegenheden wordt ontzegd. Of, zoals recent gebeurde, de jongen die in een sollicitatie werd afgewezen omdat hij neger was. Dat soort discriminatie moet evengoed krachtig worden bestreden en daar heb ik me hier op dit forum ook herhaaldelijk voor uitgesproken.
Nee, waar bepleit ik dat?quote:Op vrijdag 19 september 2014 14:54 schreef Gramulanion het volgende:
En dat die maatregelen alleen bij Marokkanen doen of?
Omdat ik het één van de meest zorgwekkende tendensen in onze samenleving vind, heel simpel. Wangedrag en crimineel gedrag blijft steeds vaker zonder consequenties. Daders komen weg met geen straf of lichte, totaal niet effectieve straffen. Het knaagt aan het gevoel van rechtvaardigheid en nog belangrijker: het verslechtert de veiligheid.quote:Op vrijdag 19 september 2014 15:02 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Waarom interesseer je je uberhaubt zo voor dit onderwerp ?
Wat ik doe, is pleiten voor een gerichte aanpak van problemen. Als een blanke jongen van 15 zich misdraagt en het blijkt dat hij aso-ouders heeft die hem niet opvoeden, cq. niet de baas kunnen, dan mag daar net zo goed worden ingegrepen. Maar de realiteit is dat Marokkanen bij dit soort problemen ruimschoots zijn oververtegenwoordigd. Kortom: get real.quote:Op vrijdag 19 september 2014 15:11 schreef Yasmin23 het volgende:
Grappig; eerst zeggen dat dit niet alleen voor Marokkanen geldt, en daarna weer een heel betoog over jawel; Marokkanen.
Noobs? Op straat?quote:Op vrijdag 19 september 2014 11:45 schreef Resonancer het volgende:
Noobs, hoor ik veel. Fuck, shit, bitch ook. Internationaal schelden.
Wanneer zijn die Marokkanen Nederlanders dan? Ik word er een beetje moe van dat mensen met een Marokkaanse afkomst constant als Marokkaan worden gezien. De meeste van die gasten die zich niet aan de wet houden zijn hier geboren.quote:Op vrijdag 19 september 2014 15:15 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wat ik doe, is pleiten voor een gerichte aanpak van problemen. Als een blanke jongen van 15 zich misdraagt en het blijkt dat hij aso-ouders heeft die hem niet opvoeden, cq. niet de baas kunnen, dan mag daar net zo goed worden ingegrepen. Maar de realiteit is dat Marokkanen bij dit soort problemen ruimschoots zijn oververtegenwoordigd. Kortom: get real.
Beetje vreemd scheldwoord. Klinkt irl ook een beetje laf.quote:
Een bepaalde groep Marokkanen gedraagt zich zo. In alles zijn ze Marokkaans. Zie het voorbeeld van de 14-jarige jongen die door de Haagse politie hardhandig werd aangehouden. Wat heeft die Marokkaanse ambassadeur daar bij te zoeken dan? En waarom spreekt de vader van die jongen, wellicht al wel 30-40 jaar in Nederland, nog steeds geen Nederlands?quote:Op vrijdag 19 september 2014 15:22 schreef Yasmin23 het volgende:
Wanneer zijn die Marokkanen Nederlanders dan? Ik word er een beetje moe van dat mensen met een Marokkaanse afkomst constant als Marokkaan worden gezien. De meeste van die gasten die zich niet aan de wet houden zijn hier geboren.
Het probleem wordt niet minder groot door het er niet over te hebben. Taferelen zoals we deze zomer hebben kunnen zien maken duidelijk hoe groot het probleem is. Het is geen obsessie, het is wél één van de grootste maatschappelijke problemen in Nederland. Vergeef me dat ik problemen graag aangepakt wil zien.quote:Op vrijdag 19 september 2014 15:22 schreef Yasmin23 het volgende:
Door elke keer het onderscheid te maken tussen een 'blanke jongen' en een Marokkaan creëren we groepen en dat gaat zeker niets oplossen.
Sowieso denk ik door het in elke post het over Marokkanen te hebben je het probleem alleen maar groter maakt dan dat het daadwerkelijk is. Het lijkt wel een obsessie van je.
Dus omdat zijn vader geen Nederlands spreekt en de ambassadeur zich ermee gaat bemoeien is die jongen geen Nederlander?quote:Op vrijdag 19 september 2014 15:29 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Een bepaalde groep Marokkanen gedraagt zich zo. In alles zijn ze Marokkaans. Zie het voorbeeld van de 14-jarige jongen die door de Haagse politie hardhandig werd aangehouden. Wat heeft die Marokkaanse ambassadeur daar bij te zoeken dan? En waarom spreekt de vader van die jongen, wellicht al wel 30-40 jaar in Nederland, nog steeds geen Nederlands?
[..]
Het probleem wordt niet minder groot door het er niet over te hebben. Taferelen zoals we deze zomer hebben kunnen zien maken duidelijk hoe groot het probleem is. Het is geen obsessie, het is wél één van de grootste maatschappelijke problemen in Nederland. Vergeef me dat ik problemen graag aangepakt wil zien.
quote:Op woensdag 17 september 2014 16:57 schreef Elfletterig het volgende:
Ironisch is het wel. Marokkaan, vergezeld van drie scheldwoorden die Marokkanen zelf het liefst in de mond nemen.
Dat Marokkanen nu zelf ook in dat illustere rijtje staan, zegt best veel. Maar dat ligt allemaal aan de die nare, verdomde, racistische Nederlanders. Het is niet zo dat Marokkanen dit over zichzelf hebben afgeroepen met hun gedrag. Niks daarvan.
Van mensen die in Nederland (komen) wonen, verwacht ik - zeker als hun verblijf permanent is - dat ze de taal leren. Er is geen enkel excuus denkbaar voor tientallen jaren in Nederland wonen en niet de taal spreken. Ik maak mij daar wel druk. Taal is een wezenlijk onderdeel van integratie.quote:Op vrijdag 19 september 2014 15:36 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dus omdat zijn vader geen Nederlands spreekt en de ambassadeur zich ermee gaat bemoeien is die jongen geen Nederlander?
Ik persoonlijk kan mij daar nooit druk om maken. Woon in Den Haag. Kom vrijwel dagelijks met mensen in contact die geen Nederlands spreken. Proberen we het in het Engels en anders gebarentaal ofzo.
Het is maar net waar je je allemaal druk om kan maken heb ik het idee.
Nou, het is niet echt vreemd, online hoor je het om de haverklap, alleen op straat heb ik het nog nooit gehoord.quote:Op vrijdag 19 september 2014 15:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Beetje vreemd scheldwoord. Klinkt irl ook een beetje laf.
Dat laatste stuk is echt onzin. Die jongen staat daar te kijken. Dat is typisch Marokkaans gedrag ?quote:Op vrijdag 19 september 2014 16:06 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Van mensen die in Nederland (komen) wonen, verwacht ik - zeker als hun verblijf permanent is - dat ze de taal leren. Er is geen enkel excuus denkbaar voor tientallen jaren in Nederland wonen en niet de taal spreken. Ik maak mij daar wel druk. Taal is een wezenlijk onderdeel van integratie.
Ik heb buitenlandse vrienden die in Nederland zijn komen wonen. Die spreken inmiddels de taal vrij aardig. Dat is knap, maar zo moet het dus ook.
De jongen in kwestie gedraagt zich als Marokkaan. Daarmee bedoel ik dat de woede zich per definitie tegen de politie keert, dan hij met de snufferd vooraan staat, terwijl de politie gewoon z'n werk doet en afkomt op een melding van kindermishandeling. Het is wij tegen zij. Dat zie je aan alles. De haat tegen alles dat Nederlands is of dat staat voor Nederland is diep geworteld.
Jij kijkt weg, ik benoem. Want er moet daar een heleboel veranderen in die wijk.
Elfletterig kan capuchonklootzakjes, IS-sympathisanten en salafisten niet uit elkaar houden.quote:Op vrijdag 19 september 2014 16:08 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dat laatste stuk is echt onzin. Die jongen staat daar te kijken. Dat is typisch Marokkaans gedrag ?
Je mag het geen self-fulfilling prophecy noemen. Dan kijk je weg en wil je de problemen niet erkennen.quote:Op vrijdag 19 september 2014 16:09 schreef Yasmin23 het volgende:
En wij tegen zij ? Zo creëer je idd problemen met deze denkwijze.
Dat -ie staat te kijken, is slechts het laatste stukje. Het gaat om: ermee bemoeien, te horen krijgen dat je weg moet gaan en dat bevel herhaaldelijk niet opvolgen. Dit gedeelte is niet in het filmpje te zien. Wat je wel hoort, zijn schuimbekkende mensen met duidelijk Marokkaans accent die witheet lopen te schelden. Het zijn lopende hormoon-explosies, dat soort gastjes.quote:Op vrijdag 19 september 2014 16:08 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dat laatste stuk is echt onzin. Die jongen staat daar te kijken. Dat is typisch Marokkaans gedrag ?
Nah ff serieus. Die jongen staat daar te kijken. Wat vrij veel Nederlanders doen als er iets gebeurd. Snap niets van die conclusie.quote:Op vrijdag 19 september 2014 16:10 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Elfletterig kan capuchonklootzakjes, IS-sympathisanten en salafisten niet uit elkaar houden.
Nee, ik creëer geen problemen. Dit is allang de realiteit. Leer dat nou eens snappen.quote:Op vrijdag 19 september 2014 16:09 schreef Yasmin23 het volgende:
En wij tegen zij ? Zo creëer je idd problemen met deze denkwijze.
Dat kan in principe één en dezelfde persoon zijn die aan alle drie labeltjes voldoet.quote:Op vrijdag 19 september 2014 16:10 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Elfletterig kan capuchonklootzakjes, IS-sympathisanten en salafisten niet uit elkaar houden.
Mag ik een link naar het filmpje waar jij het over hebt? Ik heb namelijk hele andere filmpjes gezien.quote:Op vrijdag 19 september 2014 16:11 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat -ie staat te kijken, is slechts het laatste stukje. Het gaat om: ermee bemoeien, te horen krijgen dat je weg moet gaan en dat bevel herhaaldelijk niet opvolgen. Dit gedeelte is niet in het filmpje te zien. Wat je wel hoort, zijn schuimbekkende mensen met duidelijk Marokkaans accent die witheet lopen te schelden. Het zijn lopende hormoon-explosies, dat soort gastjes.
En wat jij "onzin" noemt - het afzetten tegen de westerse samenleving en Nederland, het zichzelf nadrukkelijk als Marokkaan (en als het zo uitkomt moslim) profileren - is gewoon de realiteit.
....quote:Op vrijdag 19 september 2014 16:12 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat kan in principe één en dezelfde persoon zijn die aan alle drie labeltjes voldoet.
Vooruit, ik geef je gelijk. Ik heb je namelijk herhaaldelijk naïef en wereldvreemd genoemd. En dat blijk je inderdaad te zijn.quote:Op vrijdag 19 september 2014 16:11 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je mag het geen self-fulfilling prophecy noemen. Dan kijk je weg en wil je de problemen niet erkennen.
Nah ik zou bijna aan mijzelf gaan twijfelenquote:Op vrijdag 19 september 2014 16:11 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je mag het geen self-fulfilling prophecy noemen. Dan kijk je weg en wil je de problemen niet erkennen.
En dat geldt ook voor deze figuren? Of zuig je dat uit je duim?quote:Op vrijdag 19 september 2014 16:11 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat -ie staat te kijken, is slechts het laatste stukje. Het gaat om: ermee bemoeien, te horen krijgen dat je weg moet gaan en dat bevel herhaaldelijk niet opvolgen. Dit gedeelte is niet in het filmpje te zien. Wat je wel hoort, zijn schuimbekkende mensen met duidelijk Marokkaans accent die witheet lopen te schelden. Het zijn lopende hormoon-explosies, dat soort gastjes.
En wat jij "onzin" noemt - het afzetten tegen de westerse samenleving en Nederland, het zichzelf nadrukkelijk als Marokkaan (en als het zo uitkomt moslim) profileren - is gewoon de realiteit.
En dan anderen wereldvreemd noemen. Man man man.quote:Op vrijdag 19 september 2014 16:12 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat kan in principe één en dezelfde persoon zijn die aan alle drie labeltjes voldoet.
Snap jij het nog ?quote:Op vrijdag 19 september 2014 16:16 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En dan anderen wereldvreemd noemen. Man man man.
Ik begrijp dat je niet bekend bent met (religieuze) hypocrisie. Dat kan.quote:Op vrijdag 19 september 2014 16:16 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En dan anderen wereldvreemd noemen. Man man man.
De ironie inderdaad, de tering.quote:Op vrijdag 19 september 2014 16:13 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
....
En dan noem je andere mensen wereldvreemd ?
Ik zie nog steeds niet de link tussen religie en deze aanhouding. Zei dat eerder ook al.quote:Op vrijdag 19 september 2014 16:17 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik begrijp dat je niet bekend bent met (religieuze) hypocrisie. Dat kan.
Ja kan je wel zo bijdehand gaan doen. Maar op basis van je eigen onderbuik gevoelens heb je een conclusie getrokken die echt niet klopt.quote:Op vrijdag 19 september 2014 16:17 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Misschien kunnen jullie gaan trouwen. Perfect koppel lijkt me zo.
Ik begrijp dat je geen flauw idee hebt waar je het over hebt. Als je al niet eens een capuchonklootzakje en een salafist uit elkaar kunt houden gaat het hem natuurlijk nooit worden met de "adequate aanpak, de vinger op de zere plek leggen en problemen erkennen".quote:Op vrijdag 19 september 2014 16:17 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik begrijp dat je niet bekend bent met (religieuze) hypocrisie. Dat kan.
Hij maakt het alleen maar erger !quote:Op vrijdag 19 september 2014 16:20 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik begrijp dat je geen flauw idee hebt waar je het over hebt. Als je al niet eens een capuchonklootzakje en een salafist uit elkaar kunt houden gaat het hem natuurlijk nooit worden met de "adequate aanpak, de vinger op de zere plek leggen en problemen erkennen".
Ach gut, was je middag op de basisschool nog een beetje leuk? Ga nu maar weer fijn buiten spelen want je snapt er echt geen flikker van.quote:Op vrijdag 19 september 2014 16:17 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Misschien kunnen jullie gaan trouwen. Perfect koppel lijkt me zo.
Dat heeft-ie in ieder geval gemeen met haatimam Wilders.quote:Op vrijdag 19 september 2014 16:20 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hij maakt het alleen maar erger !
Wij zullen zo wel weer wereldvreemd genoemd worden maar in dit geval zie ik dat alleen maar als complimentquote:Op vrijdag 19 september 2014 16:23 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat heeft-ie in ieder geval gemeen met haatimam Wilders.
Kankeren op de gepolariseerde samenleving maar daar zelf keihard aan meewerken. Elfletterig in een notendop. Maar gelukkig heeft hij afstand genomen van de woorden van Wilders, dat maakt het allemaal ineens heel anders.quote:Op vrijdag 19 september 2014 16:21 schreef Yasmin23 het volgende:
Typisch Marokkaans gedrag om ergens naar te kijken. Dit is de typische wij-zij houding en de aanval van de gemene Marokkanen op de Nederlandse cultuur.
Wtf ?!
Dat was een antwoord op een andere vraag, namelijk het verschil tussen capuchon-klootzakjes, salafisten en ISIS-sympathisanten.quote:Op vrijdag 19 september 2014 16:18 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik zie nog steeds niet de link tussen religie en deze aanhouding. Zei dat eerder ook al.
Dat was een reactie op de 14 jarige die alles belichaamde wat volgens jou zo kwalijk is aan de Marokkaanse cultuur. Terwijl niets van deze onzin in de filmpjes terug te zien is.quote:Op vrijdag 19 september 2014 16:30 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat was een antwoord op een andere vraag, namelijk het verschil tussen capuchon-klootzakjes, salafisten en ISIS-sympathisanten.
Ik gaf aan dat er niet noodzakelijkerwijs een verschil is. Het kan, maar het hoeft niet.
Salafisme is een fundamentalistische stroming binnen de soennitische islam. Eentje die in Nederland steeds meer aan populariteit wint en onder meer wordt verkondigd in moskeeën. ISIS is ook een initiatief van Soennieten. De kans dat een salafist tevens ISIS-sympathisant is, is levensgroot. Rest nog de vraag of een capuchonklootzakje salafist, dan wel ISIS-sympathisant kan zijn. Natuurlijk kan dat.
Stel nou eens dat deze onzin waar is, dan heb ik 2 opmerkingen voor je:quote:Op vrijdag 19 september 2014 16:28 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Kankeren op de gepolariseerde samenleving maar daar zelf keihard aan meewerken. Elfletterig in een notendop. Maar gelukkig heeft hij afstand genomen van de woorden van Wilders, dat maakt het allemaal ineens heel anders.
Wat hypocrisie betreft zou het volgens zijn eigen redenering een uitstekende gelovige zijn.
Ik ageer trouwens niet tegen een gepolariseerde samenleving. Ik ageer tegen het gedrag en de opvattingen van groepen die zichzelf buiten de Nederlandse samenleving plaatsen. Dat is een subtiel, maar wezenlijk verschil.quote:Op vrijdag 19 september 2014 16:28 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Kankeren op de gepolariseerde samenleving maar daar zelf keihard aan meewerken. Elfletterig in een notendop. Maar gelukkig heeft hij afstand genomen van de woorden van Wilders, dat maakt het allemaal ineens heel anders.
Wat hypocrisie betreft zou het volgens zijn eigen redenering een uitstekende gelovige zijn.
Jij zet zelf ook mensen weg als niet Nederlanders. Wij tegen zij en menselijke zaken als Marokkaans benoemen.quote:Op vrijdag 19 september 2014 16:49 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik ageer trouwens niet tegen een gepolariseerde samenleving. Ik ageer tegen het gedrag en de opvattingen van groepen die zichzelf buiten de Nederlandse samenleving plaatsen. Dat is een subtiel, maar wezenlijk verschil.
Mensen die westerse kernwaarden krachtig verdedigen en zich (daarmee haast automatisch) afzetten tegen figuren die de Sharia op #1 zetten, zijn wat mij betreft prima bezig. Ook al heet dat bij jou misschien "polariseren". De bedoeling is namelijk niet dat we ergens in het midden uitkomen. De bedoeling is dat nieuwkomers beter integreren.
Polarisatie is niet per definitie slecht. Het kan soms verfrissend en verduidelijkend zijn om problemen goed bloot te leggen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |