abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144696965
quote:
15s.gif Op vrijdag 19 september 2014 16:21 schreef Yasmin23 het volgende:
Typisch Marokkaans gedrag om ergens naar te kijken. Dit is de typische wij-zij houding en de aanval van de gemene Marokkanen op de Nederlandse cultuur.

Wtf ?!
Kankeren op de gepolariseerde samenleving maar daar zelf keihard aan meewerken. Elfletterig in een notendop. Maar gelukkig heeft hij afstand genomen van de woorden van Wilders, dat maakt het allemaal ineens heel anders.

Wat hypocrisie betreft zou het volgens zijn eigen redenering een uitstekende gelovige zijn.
pi_144697007
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 16:18 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ik zie nog steeds niet de link tussen religie en deze aanhouding. Zei dat eerder ook al.
Dat was een antwoord op een andere vraag, namelijk het verschil tussen capuchon-klootzakjes, salafisten en ISIS-sympathisanten.

Ik gaf aan dat er niet noodzakelijkerwijs een verschil is. Het kan, maar het hoeft niet.

Salafisme is een fundamentalistische stroming binnen de soennitische islam. Eentje die in Nederland steeds meer aan populariteit wint en onder meer wordt verkondigd in moskeeën. ISIS is ook een initiatief van Soennieten. De kans dat een salafist tevens ISIS-sympathisant is, is levensgroot. Rest nog de vraag of een capuchonklootzakje salafist, dan wel ISIS-sympathisant kan zijn. Natuurlijk kan dat.
pi_144697195
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 16:30 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dat was een antwoord op een andere vraag, namelijk het verschil tussen capuchon-klootzakjes, salafisten en ISIS-sympathisanten.

Ik gaf aan dat er niet noodzakelijkerwijs een verschil is. Het kan, maar het hoeft niet.

Salafisme is een fundamentalistische stroming binnen de soennitische islam. Eentje die in Nederland steeds meer aan populariteit wint en onder meer wordt verkondigd in moskeeën. ISIS is ook een initiatief van Soennieten. De kans dat een salafist tevens ISIS-sympathisant is, is levensgroot. Rest nog de vraag of een capuchonklootzakje salafist, dan wel ISIS-sympathisant kan zijn. Natuurlijk kan dat.
Dat was een reactie op de 14 jarige die alles belichaamde wat volgens jou zo kwalijk is aan de Marokkaanse cultuur. Terwijl niets van deze onzin in de filmpjes terug te zien is.

Prima dat je de problemen in Nederland bespreekbaar wilt maken en je 'inzet' voor een beter Nederland. Alleen maar goed. Maar zoals je eerder tegen een andere user zei; Begin bij jezelf wil ik jouw ook graag dit advies geven. Want jij maakt het er echt NIET beter op.
pi_144697288
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 september 2014 16:28 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Kankeren op de gepolariseerde samenleving maar daar zelf keihard aan meewerken. Elfletterig in een notendop. Maar gelukkig heeft hij afstand genomen van de woorden van Wilders, dat maakt het allemaal ineens heel anders.

Wat hypocrisie betreft zou het volgens zijn eigen redenering een uitstekende gelovige zijn.
Stel nou eens dat deze onzin waar is, dan heb ik 2 opmerkingen voor je:
1) Het is mijn goed recht om net zo hypocriet te zijn als een gelovige
2) Waarom weet je mij bij wél dit soort hypocrisie te benoemen, maar plaats je Marokkanen/moslims die hetzelfde doen in een slachtofferrol?
pi_144697627
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 september 2014 16:28 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik ageer trouwens niet tegen een gepolariseerde samenleving. Ik ageer tegen het gedrag en de opvattingen van groepen die zichzelf buiten de Nederlandse samenleving plaatsen. Dat is een subtiel, maar wezenlijk verschil.

Mensen die westerse kernwaarden krachtig verdedigen en zich (daarmee haast automatisch) afzetten tegen figuren die de Sharia op #1 zetten, zijn wat mij betreft prima bezig. Ook al heet dat bij jou misschien "polariseren". De bedoeling is namelijk niet dat we ergens in het midden uitkomen. De bedoeling is dat nieuwkomers beter integreren.

Polarisatie is niet per definitie slecht. Het kan soms verfrissend en verduidelijkend zijn om problemen goed bloot te leggen.
pi_144697678
Je legt vooral je eigen verknipte en huichelachtige aard bloot. :W
pi_144697681
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 16:49 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik ageer trouwens niet tegen een gepolariseerde samenleving. Ik ageer tegen het gedrag en de opvattingen van groepen die zichzelf buiten de Nederlandse samenleving plaatsen. Dat is een subtiel, maar wezenlijk verschil.

Mensen die westerse kernwaarden krachtig verdedigen en zich (daarmee haast automatisch) afzetten tegen figuren die de Sharia op #1 zetten, zijn wat mij betreft prima bezig. Ook al heet dat bij jou misschien "polariseren". De bedoeling is namelijk niet dat we ergens in het midden uitkomen. De bedoeling is dat nieuwkomers beter integreren.

Polarisatie is niet per definitie slecht. Het kan soms verfrissend en verduidelijkend zijn om problemen goed bloot te leggen.
Jij zet zelf ook mensen weg als niet Nederlanders. Wij tegen zij en menselijke zaken als Marokkaans benoemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')