abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 september 2014 @ 22:53:17 #1
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_144607543

Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen :).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn 2 hardlooptopics gaande:
[LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) :
Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it!
[SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers :
Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.

Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O* Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo :)

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wedstrijdtijden voorspellen
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2014 Challenge
SPOILER: Verlopen Challenges
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Ten commandments for the runner
SPOILER: Why we run
SPOILER: Blogs van enkele vaste posters

[ Bericht 0% gewijzigd door SEMTEX op 18-09-2014 05:41:24 ]
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  dinsdag 16 september 2014 @ 22:53:34 #2
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_144607561
Sorry van die titel :P
Mooie medaille trouwens ook:
SPOILER
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  dinsdag 16 september 2014 @ 22:54:43 #3
428175 bepklep82
Ik ben géén vent jongûh!
pi_144607650
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 september 2014 22:50 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Qua betekenis zoals RD het net uitlegde. Mooi shirt.
Maar qua uitvoering vind ik hem niet zo super. Is dan denk ik vooral vanwege de kleur. Zo flets.
  dinsdag 16 september 2014 @ 22:54:54 #4
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_144607663
potverdomme....leest Steven niet mee op Fok? wat hebben we nu net gezegd over het dragen van het shirt tijdens de wedstrijd.....
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  dinsdag 16 september 2014 @ 22:56:54 #5
428175 bepklep82
Ik ben géén vent jongûh!
pi_144607788
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 september 2014 22:53 schreef SEMTEX het volgende:
Sorry van die titel :P
Mooie medaille trouwens ook:
SPOILER
Die vind ik dan wel weer heel mooi :)
pi_144607838
Prachtig shirt!!

En mijn rug gaat echt de goede kant op. Yay! O+
Ja doei.
  dinsdag 16 september 2014 @ 22:58:47 #7
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_144607929
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 22:54 schreef rechtsedirecte het volgende:
potverdomme....leest Steven niet mee op Fok? wat hebben we nu net gezegd over het dragen van het shirt tijdens de wedstrijd.....
Steven leeft ook niet meer, zo blijkt uit betrouwbare bronnen.

En poppies O+
pi_144608458
Yeah mo!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_144608884
Loopt er iemand van jullie met zo'n telefoonhouderband om zijn arm?
Ik loop 'normaal' (ben pas 3 keer van huis geweest :') )gewoon met m'n telefoon in mijn broekzak (voor Runkeeper), leek in het begin niet optimaal maar na een paar meter heb je het al niet meer in de gaten.
Maar dacht toch even zo'n armband te halen. Nu heb ik hem net gepast maar dit lijkt me eerlijk gezegd nog irritanter lopen dan een telefoon gewoon in m'n zak.
Iemand die zweert bij zo'n band?

Verder heb ik het probleem met zowel Runkeeper als Endomondo op mijn iPhone 4S dat het GPS signaal in het begin niet klopt. Route zwiept dan van links naar rechts over de weg. Als ik de straat uit ben heb ik er al 2 kilometer opzitten volgens dat ding. Als ik hem dan na 10 minuten opnieuw aanzet (als ik dus al een stukje verder ben) doet hij het wel.
Ligt dit aan mijn telefoon, de app('s) of aan het GPS signaal rondom mijn huis? :N
  dinsdag 16 september 2014 @ 23:18:03 #10
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_144608953
Lol, ik hoorde dit weekend ook tijdens de wedstrijd een paar keer de Runkeeper-dame praten bij iemand met zo'n armband :D
pi_144609013
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 september 2014 23:18 schreef SEMTEX het volgende:
Lol, ik hoorde dit weekend ook tijdens de wedstrijd een paar keer de Runkeeper-dame praten bij iemand met zo'n armband :D
Ik loop verder wel gewoon met oortjes in :9
  dinsdag 16 september 2014 @ 23:29:15 #12
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_144609458
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 september 2014 23:18 schreef SEMTEX het volgende:
Bij de strongmanrun liep er 1 iemand met een metronoom-app en iemand anders met hardstyle. Betwijfel of die telefoons het overleeft hebben met al die modder enzo.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_144609615
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 23:16 schreef DarkNoize het volgende:
Ik loop 'normaal' (ben pas 3 keer van huis geweest :') )gewoon met m'n telefoon in mijn broekzak (voor Runkeeper), leek in het begin niet optimaal maar na een paar meter heb je het al niet meer in de gaten.
Maar dacht toch even zo'n armband te halen. Nu heb ik hem net gepast maar dit lijkt me eerlijk gezegd nog irritanter lopen dan een telefoon gewoon in m'n zak.

Verder heb ik het probleem met zowel Runkeeper als Endomondo op mijn iPhone 4S dat het GPS signaal in het begin niet klopt. Route zwiept dan van links naar rechts over de weg. Als ik de straat uit ben heb ik er al 2 kilometer opzitten volgens dat ding. Als ik hem dan na 10 minuten opnieuw aanzet (als ik dus al een stukje verder ben) doet hij het wel.
Ligt dit aan mijn telefoon, de app('s) of aan het GPS signaal rondom mijn huis? :N
Ik heb een tijd met zo'n armband gelopen, vond het wel een stuk fijner dan in m'n broekzak maar optimaal is het niet. Ligt denk ik ook aan de grootte en hoe zwaar je telefoon is. Heb zelf een 4,3" telefoon, groter zou denk ik echt vervelend worden tijdens het hardlopen.

Dit zou kunnen liggen aan de gps van je telefoon, maar vaak is het gps signaal tussen huizen ook minder precies zijn.
pi_144609686
Ib4 spibelt @DarkNoize

Thnx voor de uitleg rd, ik snapte er al niets van 14,16,18 Hoe ver zou het nou zijn :( :X
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_144610660
quote:

Nee man! Hier heeft iedereen een Spibelt! Of is dat inmiddels achterhaald...?
pi_144612009
Deze gezette jongeman meldt zich ook maar in dit topic. Waarom? Ik wil triatlons doen en daarvoor is het noodzakelijk om een beetje fatsoenlijk te kunnen lopen :P

Ben dieper ingegaan op de looptechnieken en merkte al meteen dat ik alles verkeerd deed :')
Ik dacht altijd dat je op de platte voet moest landen, mijn armen bungelen alle kanten op en ik zak veel te diep door mijn knieën en heupen.

I.v.m. mijn gewicht zal ik nooit een toploper worden, maar daarvoor hebben we bij de triatlon nog 2 andere onderdelen _O_)

Op dit moment train ik 3 keer in de week specifiek op hardlopen. Meestal een half uur en hoop binnen een maand 5km te kunnen voltooien binnen de 30 minuten (loop nu ongeveer 6.50 per km) met een hartslag van 150 (1km hardlopen en vervolgens 1 minuut rust)
pi_144612765
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 00:46 schreef Kazenbazen het volgende:
Deze gezette jongeman meldt zich ook maar in dit topic. Waarom? Ik wil triatlons doen en daarvoor is het noodzakelijk om een beetje fatsoenlijk te kunnen lopen :P

Ben dieper ingegaan op de looptechnieken en merkte al meteen dat ik alles verkeerd deed :')
Ik dacht altijd dat je op de platte voet moest landen, mijn armen bungelen alle kanten op en ik zak veel te diep door mijn knieën en heupen.

I.v.m. mijn gewicht zal ik nooit een toploper worden, maar daarvoor hebben we bij de triatlon nog 2 andere onderdelen _O_)

Op dit moment train ik 3 keer in de week specifiek op hardlopen. Meestal een half uur en hoop binnen een maand 5km te kunnen voltooien binnen de 30 minuten (loop nu ongeveer 6.50 per km) met een hartslag van 150 (1km hardlopen en vervolgens 1 minuut rust)
Succes!
Begin je eerst met een 1/8e?
pi_144613205
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 00:46 schreef Kazenbazen het volgende:

tof, triatlons zijn leuk om te doen.

Leg je jezelf niet te hoge doelen op nog? Tenzij de 6:50 inclusief die minuut rust is, is het wel een enorme verschil om in een maand te overbruggen
  woensdag 17 september 2014 @ 06:48:57 #19
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_144613585
Ik snap de betekenis van het shirt maar vind 'm nog steeds lelijk :@ Te lang en breed uitlopend, plus grauwe lichte kleur..
Maargoed, ik hoef er ook niet in te lopen :P.
  woensdag 17 september 2014 @ 08:03:08 #20
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_144613886
Niet inb4 spibelt, maar inb4 GPS horloge! Wat een geklungel is dat op zo'n telefoon zeg. Op zondag loopt 'r ook iemand mee en die heeft die stem heel hard staan :')

Afijn, goeiemorgen }:| c_/
pi_144614011
Inderdaad, gps horloge it is!
Al past een aaifoon nog wel een beetje in een spibelt ook.
pi_144614028
Grote telefoons passen ook wel een beetje in je spibelt. Maar als je even snel wilt kijken hoe hard je eigenlijk loopt heb je al een probleem.
  woensdag 17 september 2014 @ 08:29:08 #23
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_144614111
Precies :)
Ik zie nu dat de Vredesloop op zaterdag is :o Leuk! Eens even een leuk plekje langs parcours uitzoeken.
pi_144614260
Ik wil ook wel triathlons doen maar ik kan echt niet zwemmen en ik heb altijd het idee dat alleen maar superfitte profi's meedoen aan die wedstrijden :o
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_144614369
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 08:29 schreef Quoi het volgende:
Ik zie nu dat de Vredesloop op zaterdag is :o Leuk! Eens even een leuk plekje langs parcours uitzoeken.
:) wel leuk idee om te gaan kijken
pi_144614382
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 08:42 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik wil ook wel triathlons doen maar ik kan echt niet zwemmen en ik heb altijd het idee dat alleen maar superfitte profi's meedoen aan die wedstrijden :o
Het algemene niveau is wel hoger dan bij trimlopen of zo, maar een achtste triathlon doen een hoop ook heus nog wel voor de fun zonder super fit te hoeven zijn.

Alhoewel, trainen voor 3 sporten zorgt daar vaak automatisch voor. :P Verder heb ik hetzelfde probleem als jij hebt, ik kan echt niet zwemmen... ;( Fietsen en lopen gaat prima!
Jack does it in real time...
  woensdag 17 september 2014 @ 08:53:34 #27
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_144614399
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 08:29 schreef Quoi het volgende:
Gezellig!
F means you're fucked
pi_144614433
quote:
Als het je leuk lijkt... Why not?
En ik vind jou wel sportief hoor, lijkt me niet raar als je t eens probeert.

Ik kan ook echt niet zwemmen. Wel een beetje fietsen, maar een triathlon ambieer ik niet. Dan nog eerder een marathon (over een jaar of wat...)
pi_144614465
Als ze nou shirts zouden maken met groene steeltjes eindigend ter hoogte van de tepels kun je van bloedende tepels klaprozen maken en doen alsof het zo hoort als je je tape bent verloren/vergeten.
Ja doei.
pi_144614504
Oh een achtste valt wel mee ook!
pi_144614522
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 08:59 schreef Murmeli het volgende:
Ja, hoewel vooral 500 meter zwemmen me een hel lijkt. En sportief fietsen heb ik nooit gedaan, maar dat zal me denk ik beter afgaan dan zwemmen.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  woensdag 17 september 2014 @ 09:01:26 #32
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_144614526
quote:
1s.gif Op woensdag 17 september 2014 08:52 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Het algemene niveau is wel hoger dan bij trimlopen of zo, maar een achtste triathlon doen een hoop ook heus nog wel voor de fun zonder super fit te hoeven zijn.

Alhoewel, trainen voor 3 sporten zorgt daar vaak automatisch voor. :P Verder heb ik hetzelfde probleem als jij hebt, ik kan echt niet zwemmen... ;( Fietsen en lopen gaat prima!
Zelfde hier ja...
F means you're fucked
pi_144614558
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 08:59 schreef Murmeli het volgende:
De afstand is niet het grootste probleem denk ik, maar als je een beetje vooruitgang wilt boeken met alle sporten moet je toch sowieso wel 4-6x per week trainen denk ik. 1 a 2x per sport per week. En die wissels schijnen ook heel lastig te zijn.
Er zal vast ook wel een groep zijn die het niet zo serieus neemt, maar alle triathleten die ik ken hebben een 8-pack en een fiets van een paar duizend euro :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_144614673
O+ zwemmen O+
Ja doei.
pi_144614745
quote:
99s.gif Op woensdag 17 september 2014 09:01 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Ja, hoewel vooral 500 meter zwemmen me een hel lijkt. En sportief fietsen heb ik nooit gedaan, maar dat zal me denk ik beter afgaan dan zwemmen.
Ja dat lijkt me ook wel ver!
Maar is tegelijk het enige dat ik echt zou moeten trainen als mijn enige doel is om de eindstreep te halen.
En de wissels ook dan ja.
Fietsen deed ik voor hardlopen maar op een te zware fiets. 40 km fietste ik toen vrij vaak, deed ik wel ruim 2 uur over hoor, maar werd er niet moe van. Nu helaas al wel moe na 30 km, maar dat train je er zo weer bij.
Tempting...

Tsja, eerst maar heel worden en pijnloos een snelle 10 km kunnen lopen :Y
pi_144614763
quote:
Duathlon / Run-bike-run heb je ook nog, wil ik ook wel een keer gaan doen.

Ik merk overigens wel dat het lopen flink ten koste gaat van de pure snelheid op de fiets. Lopen heb ik nooit heel hard gedaan, maar volgens mij zou dat ook sneller gaan wanneer ik de fiets zou laten staan.
pi_144614813
quote:
1s.gif Op woensdag 17 september 2014 09:13 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Ja dat lijkt me ook wel ver!
Maar is tegelijk het enige dat ik echt zou moeten trainen als mijn enige doel is om de eindstreep te halen.
En de wissels ook dan ja.
Fietsen deed ik voor hardlopen maar op een te zware fiets. 40 km fietste ik toen vrij vaak, deed ik wel ruim 2 uur over hoor, maar werd er niet moe van. Nu helaas al wel moe na 30 km, maar dat train je er zo weer bij.
Tempting...

Tsja, eerst maar heel worden en pijnloos een snelle 10 km kunnen lopen :Y
20 baantjes valt wel mee hoor! :)
Ja doei.
pi_144614906
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 09:03 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

De afstand is niet het grootste probleem denk ik, maar als je een beetje vooruitgang wilt boeken met alle sporten moet je toch sowieso wel 4-6x per week trainen denk ik. 1 a 2x per sport per week. En die wissels schijnen ook heel lastig te zijn.
Er zal vast ook wel een groep zijn die het niet zo serieus neemt, maar alle triathleten die ik ken hebben een 8-pack en een fiets van een paar duizend euro :P
Ik heb een paar keer run - bike - run gedaan (alles off-road, dus crossen en met mtb) en die wissels zijn wel gek ja. _O- Alsof je benen niet meer echt werken, vooral als je van fietsen naar lopen gaat.

De wereldtop op de triathlon is wel echt bizar, die knallen er nog even een 10km uit in ongeveer 30 mins na het zwemmen en fietsen. 8)7 _O_
  woensdag 17 september 2014 @ 09:23:56 #39
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_144614953
En de wintertriatlon? Ipv zwemmen kun je ook schaatsen in de winter, hoorde ik pas iemand zeggen :)
pi_144615007
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 09:23 schreef Quoi het volgende:
En de wintertriatlon? Ipv zwemmen kun je ook schaatsen in de winter, hoorde ik pas iemand zeggen :)
Ja, zijn er een paar. Twente, Assen en Groningen doen fietsen lopen schaatsen en Alkmaar lopen-schaatsen. Die eerste 3 zijn helaas wel erg ver weg :P
pi_144615074
Mag ik in de OP:

1
2
[b]9 november 2014 - [http://www.avweert.nl/agenda/09-11-2014/trailrun]TRAIL RUN Weert(Nederweert)[/url][/b]
[*] Runninglinda - 15 km

thnx voor de tip Semtex
pi_144615135
Nog anderhalve week O+

Ja doei.
pi_144615240
Wie zei hier nou laatst pijn aan de bovenkant van de voet te hebben na het lopen? Ben benieuwd hoe dat nu gaat, heb er zelf namelijk ook last van :( is nu al een paar weken af en aan, na een dag of twee is het dan weer weg dus denk ik weer te kunnen lopen, maar dan is het daarna weer terug.

Weekje rust inlassen maar, wil wel 19 oktober de HM kunnen lopen dus nu een weekje rust kan nog wel.

Triatlon lijkt me trouwens ook gaaf, maar wel een hoop gedoe en ontzettend veel trainen natuurlijk. Denk niet dat ik dat er voor over zou hebben. Wel respect voor de mensen die het wel doen!
  Moderator woensdag 17 september 2014 @ 09:48:00 #44
155227 crew  Guppy
dus
pi_144615439
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 09:39 schreef TMan het volgende:
Wie zei hier nou laatst pijn aan de bovenkant van de voet te hebben na het lopen? Ben benieuwd hoe dat nu gaat, heb er zelf namelijk ook last van :( is nu al een paar weken af en aan, na een dag of twee is het dan weer weg dus denk ik weer te kunnen lopen, maar dan is het daarna weer terug.

Weekje rust inlassen maar, wil wel 19 oktober de HM kunnen lopen dus nu een weekje rust kan nog wel.

Triatlon lijkt me trouwens ook gaaf, maar wel een hoop gedoe en ontzettend veel trainen natuurlijk. Denk niet dat ik dat er voor over zou hebben. Wel respect voor de mensen die het wel doen!
Ikke! Op de plek waar je veters vastzitten.

Nu geen last meer. Toen ik het had, heb ik een weekje rust gepakt, en daarmee was het weg. Afgelopen zondag de Bridge to Bridge gelopen en het is dus weg. Hopelijk komt t niet meer terug. Vanavond weer een training hobbelen :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_144615695
quote:
1s.gif Op woensdag 17 september 2014 09:48 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ikke! Op de plek waar je veters vastzitten.

Nu geen last meer. Toen ik het had, heb ik een weekje rust gepakt, en daarmee was het weg. Afgelopen zondag de Bridge to Bridge gelopen en het is dus weg. Hopelijk komt t niet meer terug. Vanavond weer een training hobbelen :)
Okee goed om te horen! Hopelijk werkt een weekje rust voor mij ook :)
  woensdag 17 september 2014 @ 10:15:11 #46
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_144616013
Ik heb dat ook een paar weken geleden gehad. Veters te strak gestrikt :)
pi_144616546
Zo, 4x600 en 1x1000, steeds met 1000 rust. Of iig, volgens m'n Garmin, maar die 1000 was eigenlijk 1x250ish en 1x750, want ik kwam na die 250m op een drukke grote weg uit, zonder fietspad ofzo ernaast. De rust hier is ook een stuk minder rust, want heuvels. Uiteindelijk ruim 10k gehobbeld.

En dan volgende week eens kijken of ik nog wat profijt ga hebben van al die heuveltraining hier. Zo na 2 weken weer regelmatiger lopen gaat het in ieder geval weer een stuk gemakkelijker.
pi_144616728
quote:
1s.gif Op woensdag 17 september 2014 01:33 schreef wyccie het volgende:

[..]

Succes!
Begin je eerst met een 1/8e?
Jup.
quote:
1s.gif Op woensdag 17 september 2014 02:54 schreef CaLeX het volgende:

[..]

tof, triatlons zijn leuk om te doen.

Leg je jezelf niet te hoge doelen op nog? Tenzij de 6:50 inclusief die minuut rust is, is het wel een enorme verschil om in een maand te overbruggen
De laatste keren dat ik geoefend heb (loopband) liep ik 4.4 km in 30 minuten. Dit was inclusief de minuut rust na km 1,2,3.
pi_144616824
Vandaag startnummer voor de Brabantse Parel ontvangen, zonder betaald te hebben....
:? Bedankt, ProRun? :*
pi_144616870
quote:

Ik loop ook met zo'n ding om mijn arm tijdens de trainingen voor Runkeeper. In wedstrijden gebruik ik alleen mijn Polar.
Ik heb een Samsung S5 en die 5,1 inch vind ik geen probleem. Ik voel hem eigenlijk nooit zitten, dus ik heb er ook geen last van. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.
In mijn tights zitten geen broekzakken, dus ik kan het niet vergelijken. Maar het lijkt me irritanter, omdat de telefoon in je broekzak veel meer bewegingsvrijheid heeft en het lijkt dat hij dan tegen je been "slaat".
Ik heb ook niet echt problemen met de GPS, alleen geeft Runkeeper structureel een wat hogere afstand aan dan mijn horloge.
pi_144616878
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 10:47 schreef cafca het volgende:
Vandaag startnummer voor de Brabantse Parel ontvangen, zonder betaald te hebben....
Ik heb wel vaker gehad dat de machtiging pas na de loop zelf uitgevoerd was.
Get stoned
  woensdag 17 september 2014 @ 10:53:51 #52
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_144616993
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 08:20 schreef hatsaflats het volgende:
Grote telefoons passen ook wel een beetje in je spibelt. Maar als je even snel wilt kijken hoe hard je eigenlijk loopt heb je al een probleem.
Mijn Note 3 dus niet :') Maar ik jat Yur z'n telefoon gewoon elke keer als ik met muziek wil lopen :Y).
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 17 september 2014 @ 10:56:15 #53
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_144617030
Ik ben mn spibelt kwijt :')
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_144617085
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 10:53 schreef GotC het volgende:

[..]

Mijn Note 3 dus niet :') Maar ik jat Yur z'n telefoon gewoon elke keer als ik met muziek wil lopen :Y).
Dat is ook bijna een tablet :P
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
pi_144617183
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 10:58 schreef Pandaplint het volgende:

[..]

Dat is ook bijna een tablet :P
Ik heb een collega gehad die liep altijd met zo'n ding in zijn broekzak. (maar die had dan ook wel een heel grote broek :X )
pi_144617221
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 11:03 schreef cafca het volgende:

[..]

Ik heb een collega gehad die liep altijd met zo'n ding in zijn broekzak. (maar die had dan ook wel een heel grote broek :X )
"Is dat een tablet in je broekzak of ben je blij om me te zien?"
pi_144617467
quote:

[..]

Da's een phablet ;)

Ik heb voor muziek tijdens het lopen een iPod nano, maar die gebruik ik eigenlijk alleen nog maar in de auto. Misschien moet ik ook eens luisterboeken gaan luisteren tijdens duurlopen.
pi_144618861
Heb nu weer wat raars.. Gisteren de sporttape verwijderd en vanochtend had ik jeuk, leek op een muggenbult. Precies op de plek van het tape. Inmiddels zit er een blaar op.. Volgende keer toch wat voorzichtiger de tape verwijderen.. En hopen dat ze er morgen een beetje omheen kan plakken..
pi_144618925
quote:
Het wordt pas gek als je je niet ingeschreven hebt :P
pi_144619095
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 12:07 schreef Gogo83 het volgende:
Heb nu weer wat raars.. Gisteren de sporttape verwijderd en vanochtend had ik jeuk, leek op een muggenbult. Precies op de plek van het tape. Inmiddels zit er een blaar op.. Volgende keer toch wat voorzichtiger de tape verwijderen.. En hopen dat ze er morgen een beetje omheen kan plakken..
Misschien ben je allergisch voor de lijm die er in zit. Dat heb ik ook, ook met pleisters. Die plak ik nooit op, want dan heb ik daarna drie weken jeuk.
pi_144619216
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 12:13 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Misschien ben je allergisch voor de lijm die er in zit. Dat heb ik ook, ook met pleisters. Die plak ik nooit op, want dan heb ik daarna drie weken jeuk.
Dat lijkt me niet. Heb inmiddels al drie weken een ingetapete enkel, ik had er de eerste weken geen last van. Las op een site over die tape dat het kan komen door onzorgvuldig verwijderen..
pi_144619246
quote:
1s.gif Op woensdag 17 september 2014 12:17 schreef Gogo83 het volgende:

[..]

Dat lijkt me niet. Heb inmiddels al drie weken een ingetapete enkel, ik had er de eerste weken geen last van. Las op een site over die tape dat het kan komen door onzorgvuldig verwijderen..
Nee, dat is dan inderdaad onwaarschijnlijk, want die jeuk krijg je meteen na een dag. Dan zal het inderdaad te lomp er afgetrokken zijn!
pi_144619257
quote:
99s.gif Op woensdag 17 september 2014 09:01 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

dat is ook best ver, zeker als je er 2 keer zo lang over doet dan 80% van de deelnemers en als allerlaatste het water uit komt. Maar super leuk om te doen en door de afwisseling en relatief korte afstanden heb je niet eens zo gek veel spierpijn.

Hier gister ongeveer 13km gelopen :o iets verder dan de bedoeling was, maar Portugal maakt nu eenmaal graag kaartjes met niet bestaande wegen erop. Ging heerlijk :) als ik thuis ben van het weekend maar weer eens wat wedstrijdjes plannen O+
  Moderator woensdag 17 september 2014 @ 13:14:56 #64
155227 crew  Guppy
dus
pi_144620989
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 10:15 schreef Quoi het volgende:
Ik heb dat ook een paar weken geleden gehad. Veters te strak gestrikt :)
Ik vermoed dat t bij mij ook zoiets was. Hoe noemde Pandaplint t ook al weer? Knijpblaar?
Anyhows, hopelijk blijft t weg!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 17 september 2014 @ 13:24:11 #65
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_144621253
quote:
1s.gif Op woensdag 17 september 2014 12:17 schreef Gogo83 het volgende:

[..]

Doe dan ook voorzichtig! o|O ;)
Gaat het goed met de enkel?
  woensdag 17 september 2014 @ 14:06:37 #66
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_144622518
Zijn er nog mensen die ik kan overhalen om a.s. zondag mee te doen aan de chess run? (www.delftseschaaksite.nl/toernooi/chessrun)

Aangaande telefoon-armbandjes: heb ik mee gelopen, werkt redelijk, maar een kleinere telefoon past ook (bij mij) in mijn kontzak(je). Dat zit minstens zo fijn, en ik gebruik hem alleen maar om muziek te luisteren, dus aflezen hoeft niet onderweg.

Triatlons zijn horror, dan moet je ook zwemmen... :)
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...
  woensdag 17 september 2014 @ 14:22:25 #67
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_144623075
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 14:06 schreef Corniel het volgende:
Zijn er nog mensen die ik kan overhalen om a.s. zondag mee te doen aan de chess run? (www.delftseschaaksite.nl/toernooi/chessrun)

Aangaande telefoon-armbandjes: heb ik mee gelopen, werkt redelijk, maar een kleinere telefoon past ook (bij mij) in mijn kontzak(je). Dat zit minstens zo fijn, en ik gebruik hem alleen maar om muziek te luisteren, dus aflezen hoeft niet onderweg.

Ik sla over.
F means you're fucked
  woensdag 17 september 2014 @ 14:22:54 #68
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_144623090
quote:

Ik zag het. Leuk initiatief hoor :) Ik moet echt mijn LDL even afdraaien zondag. Maar veel plezier alvast!
pi_144623818
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 13:24 schreef Quoi het volgende:

[..]

Doe dan ook voorzichtig! o|O ;)
Gaat het goed met de enkel?
Aan de ene kant duurt het me veel te lang, aan de andere kant heb ik maandag wel weer op de baan gelopen en had ik daar achteraf geen last van. Morgen weer. :) Blaar is inmiddels doorgeprikt.
pi_144624036
quote:

[..]

Ik heb ook een note 3 en heb daar een armband voor! ik draag m op mijn onderarm omdat hij aan mn bovenarm irriteert.. het is wel een bakbeest maar ik heb m savonds toch graag bij mij als ik loop...
  woensdag 17 september 2014 @ 15:09:32 #71
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_144624842
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 14:48 schreef Danter het volgende:

[..]

Ik heb ook een note 3 en heb daar een armband voor! ik draag m op mijn onderarm omdat hij aan mn bovenarm irriteert.. het is wel een bakbeest maar ik heb m savonds toch graag bij mij als ik loop...
Fijn dat het zo goed voor je werkt! ^O^
Maar ik loop niet graag met zo'n armband, dit werkt effe ook prima :) Lekker met de 170-180 bpm playlist van Spotify :9
pi_144625036
Vanmiddag weer 5 km op de loopband :') gelopen. Dit keer in 34.5 minuut. Na elke km een minuutje op 6kmh gelopen om vervolgens weer te lopen op 8.5/9.5

Snelheid op 10.0 zetten is nog niet echt lekker, zeker niet omdat ik het gevoel dan de hartslag dan te snel de lucht invliegt
pi_144625136
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 15:15 schreef Kazenbazen het volgende:
Vanmiddag weer 5 km op de loopband :') gelopen. Dit keer in 34.5 minuut. Na elke km een minuutje op 6kmh gelopen om vervolgens weer te lopen op 8.5/9.5

Snelheid op 10.0 zetten is nog niet echt lekker, zeker niet omdat ik het gevoel dan de hartslag dan te snel de lucht invliegt
Het is heerlijk weer! Waarom de loopband?
pi_144625931
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 15:18 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Inderdaad. Loopbandlopen heb ik sowieso nooit echt begrepen..
Ik spot de laatste tijd ook zoveel wild tijdens mijn rondjes _O_
  woensdag 17 september 2014 @ 15:47:13 #75
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_144626056
De wind / zon in je gezicht O+
pi_144626102
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 15:18 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Daarna nog op de fiets gezeten en klein stukje krachttraining gedaan.
  woensdag 17 september 2014 @ 15:55:20 #77
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_144626365
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 15:48 schreef Kazenbazen het volgende:

[..]

Daarna nog op de fiets gezeten en klein stukje krachttraining gedaan.
Maarrrr waarom de loopband? ;)
pi_144626545
Je kunt natuurlijk ook gewoon eerst buiten wat rennen en daarna op je fiets stappen en daarna binnen nog wat krachttraining doen!
Ja doei.
  woensdag 17 september 2014 @ 16:07:50 #79
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_144626805
Ik zou voor een triatlon zo veel mogelijk trainen onder de omstandigheden waaronder je die gaat lopen. Tenzij iets je daarvan weerhoudt natuurlijk. Maar wat?
  woensdag 17 september 2014 @ 16:16:55 #80
50430 Yuki
Student Midwife
pi_144627180
Lees ik iets over toeschouwers bij de Vredesloop? Leuk!!

Startnummer 6987 lag gisteren in de brievenbus *O*
♥ || Baby catcher in training || ♥
pi_144627187
:( Geen startvakken bij de Vredesloop zaterdag.
"Als je op tijd komt, dan kun je vooraan starten..." Dat is leuk bij een klein, lokaal loopje, maar niet bij een volgens mij toch redelijk grootschalig evenement waar vorig jaar ook al geklaagd werd over drukte op het parcours...

Nou ja. Het is zoals het is.
  woensdag 17 september 2014 @ 16:18:48 #82
50430 Yuki
Student Midwife
pi_144627257
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 16:17 schreef Mr.B. het volgende:
"Als je op tijd komt, dan kun je vooraan starten..." Dat is leuk bij een klein, lokaal loopje, maar niet bij een volgens mij toch redelijk grootschalig evenement waar vorig jaar ook al geklaagd werd over drukte op het parcours...

Matig :{

Gelukkig ga ik 'm op 7:00/km of langzamer lopen. Hele rustige, korte duurloop met een startnummer op m'n buik :)
pi_144627460
quote:
13s.gif Op woensdag 17 september 2014 16:18 schreef Yuki het volgende:

[..]

Matig :{

Gelukkig ga ik 'm op 7:00/km of langzamer lopen. Hele rustige, korte duurloop met een startnummer op m'n buik :)
Is het dan geen dure kortloop? ;)
Als voorbereidingsloop op je (eerste?) halve marathon?
  woensdag 17 september 2014 @ 16:41:56 #84
83103 yvette1982
Respect is slechts een trend.
pi_144628145
Weet iemand hoe je een garmin forerunner 110 uit kan zetten? Dat ding is altijd leeg als ik het wil gebruiken.
In het dagelijks leven is iedereen een acteur.
  woensdag 17 september 2014 @ 16:45:46 #85
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_144628285
quote:

Dat is voor jou idd sowieso kloterig :{ Snap het ook niet..
pi_144628522
quote:

Vorig jaar was het gebrek aan startvakken echt vervelend idd. Misschien moet je net als Jero bij de Strongmanrun doen, gewoon vooraan aansluiten.
  woensdag 17 september 2014 @ 16:58:50 #87
50430 Yuki
Student Midwife
pi_144628764
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 16:23 schreef Mr.B. het volgende:

[..]

Is het dan geen dure kortloop? ;)
Als voorbereidingsloop op je (eerste?) halve marathon?
Vriendin van me is de Vredesloop voorbereiding gaan doen bij Haag. Ze wilde de Vredesloop wel doen, maar alleen als ik mee zou lopen.

Dus dat doen we dan. Weer een zieltje gewonnen >:)

En als ik zo rustig loop, kan er weinig misgaan voor 5 oktober. Eerste HM dan idd.
pi_144629151
quote:
10s.gif Op woensdag 17 september 2014 16:58 schreef Yuki het volgende:

[..]

Vriendin van me is de Vredesloop voorbereiding gaan doen bij Haag. Ze wilde de Vredesloop wel doen, maar alleen als ik mee zou lopen.

Dus dat doen we dan. Weer een zieltje gewonnen >:)

En als ik zo rustig loop, kan er weinig misgaan voor 5 oktober. Eerste HM dan idd.
Zieltjes winnen *O*
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 17 september 2014 @ 17:11:31 #89
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
  woensdag 17 september 2014 @ 17:17:33 #90
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_144629421
quote:
14s.gif Op woensdag 17 september 2014 09:31 schreef runninglinda het volgende:
Mag ik in de OP:
[ code verwijderd ]

thnx voor de tip Semtex
Zit nu in de trein, doe ik thuis ff.
  woensdag 17 september 2014 @ 17:18:58 #91
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_144629475
quote:
Niet autom. afgeschreven bij jou? Bij mij wel...
  woensdag 17 september 2014 @ 17:19:48 #92
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_144629513
quote:
:o Ik ken best veel lopende Delftenaren, maar zonder gezicht erg lastig. Wat een triest verhaal. Je zou zeggen dat 'ie ook als vermist is opgegeven inmiddels :{
pi_144630388
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 15:47 schreef xzaz het volgende:
De wind / zon in je gezicht O+
Welke wind? Snoeiheet net, maar toch weer een klein uurtje buiten gespeeld.
pi_144630635
Met dit weer moet ik er niet aan denken om overdag te lopen. Veel te warm en dan krijg ik het al snel benauwd. Dus voorlopig 's ochtends of 's avonds lopen zolang we deze temperaturen hebben!
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
pi_144630816
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 16:52 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Vorig jaar was het gebrek aan startvakken echt vervelend idd. Misschien moet je net als Jero bij de Strongmanrun doen, gewoon vooraan aansluiten.
Gewoon zoals Jero doen. Dat wordt vanaf nu mijn voornemen bij alle wedstrijden :)
pi_144631050
quote:
Zegt mij ook niets, bizar verhaal verder. :o
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 17 september 2014 @ 18:10:16 #97
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_144631164
quote:
:D ik denk er even over na.
pi_144631246
quote:
Daarom altijd handig om iets met een naam er op mee te nemen
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 17 september 2014 @ 18:14:07 #99
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_144631258
quote:
4s.gif Op woensdag 17 september 2014 18:13 schreef Pandaplint het volgende:

[..]

Daarom altijd handig om iets met een naam er op mee te nemen
Denk dat m'n vrouw en kinderen me na een paar dagen wel kwijt zijn?
  woensdag 17 september 2014 @ 18:14:54 #100
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_144631271
quote:
5s.gif Op woensdag 17 september 2014 18:14 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Des te sneller je ID bekend is des te beter ^O^
  woensdag 17 september 2014 @ 18:16:04 #101
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_144631305
quote:

[..]

Na een paar dagen omdat ze aanvankelijk even lekker genieten van de rust? ;)
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
pi_144631405
quote:

[..]

Niet iedereen heeft een vrouw en kinderen.
  woensdag 17 september 2014 @ 18:24:21 #103
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_144631481
Krijgen zojuist vh hotel in Berlijn een mail met aanbod evt deelname aan healthy marathon buffet op Sept 27th. Slimmerds :Y)

Ik ga weer een uur verplicht relaxen: plasma geven :)
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 17 september 2014 @ 18:32:19 #104
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_144631668
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 18:16 schreef Wolve000 het volgende:

[..]

Na een paar dagen omdat ze aanvankelijk even lekker genieten van de rust? ;)
Ja niet te vroeg aan de bel trekken.
  woensdag 17 september 2014 @ 18:44:39 #105
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_144631967
quote:
14s.gif Op woensdag 17 september 2014 16:16 schreef Yuki het volgende:
Lees ik iets over toeschouwers bij de Vredesloop? Leuk!!

Startnummer 6987 lag gisteren in de brievenbus *O*
:Y

Mini en ik zijn sowieso langs de kant aanwezig
F means you're fucked
pi_144632119
quote:
1s.gif Op woensdag 17 september 2014 17:18 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Niet autom. afgeschreven bij jou? Bij mij wel...
Nee ik had ze al gemaild omdat ik bang was dat ik niet ingeschreven stond, maar blijkbaar toch wel. Nouja, we zien wel, misschien wordt ie komende week alsnog afgeschreven.
pi_144632201
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 16:41 schreef yvette1982 het volgende:
Weet iemand hoe je een garmin forerunner 110 uit kan zetten? Dat ding is altijd leeg als ik het wil gebruiken.
Bovenste 2 knopjes ingedrukt houden. Maar die dingen hebben wel de neiging om op onverklaarbare wijze spontaan weer aan te gaan.
  woensdag 17 september 2014 @ 19:18:59 #108
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_144633120
quote:
14s.gif Op woensdag 17 september 2014 09:31 schreef runninglinda het volgende:
Mag ik in de OP:
[ code verwijderd ]

thnx voor de tip Semtex
done!
  woensdag 17 september 2014 @ 19:20:50 #109
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_144633191
Niks nada plasma. Gediskwalificeerd voor 3 maanden vanwege te laag Hb. Het is vandaag ook best een slappe-vaatdoek-dag.

Dus: koffie c_/
  woensdag 17 september 2014 @ 19:25:33 #110
83103 yvette1982
pi_144633361
Ik heb gisteren 12 km gelopen. Een nieuw record en ik was nog totaal niet moe. Ik moest helaas stoppen door teveel pijn in bovenbenen en lies, dit houdt me steeds tegen.
  woensdag 17 september 2014 @ 19:26:46 #111
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_144633402
Oh (Running)Linda, misschien vind je deze ook wat:
http://www.topsupport-ann(...)er-in-eindhoven.html
Lekker kneuterig loopje. Zelf je tijd opnemen en doorgeven, rondjes van elk 5km en je steunt topsupport ermee :) Kan me herinneren dat je zelfs pasta krijgt na afloop en een gratis massage :)
pi_144633592
quote:
1s.gif Op woensdag 17 september 2014 18:44 schreef YUR het volgende:

[..]

Leuk!

Mijn mini's en ik zijn er ook ;)
pi_144633634
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 19:25 schreef yvette1982 het volgende:
Ik heb gisteren 12 km gelopen. Een nieuw record en ik was nog totaal niet moe. Ik moest helaas stoppen door teveel pijn in bovenbenen en lies, dit houdt me steeds tegen.
Wellicht te snel opgebouwd. Te snel te veel lopen is namelijk een behoorlijke aanslag op je pezen, spieren en botten.
  woensdag 17 september 2014 @ 19:35:05 #114
83103 yvette1982
pi_144633700
quote:
99s.gif Op woensdag 17 september 2014 19:33 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Wellicht te snel opgebouwd. Te snel te veel lopen is namelijk een behoorlijke aanslag op je pezen, spieren en botten.
Daar heb ik dit seizoen juist veel op gelet, begon juist eerst met 2 à 3 km en springoefeningen.
pi_144633785
Overigens ga ik toch geen evenement lopen voor die 20km van zaterdag. Ik merk dat ik toch moeïig ben en ga dus op m'n dooie gemak hier in de buurt een rondje doen.
pi_144634268
Ik kom alleen even snel melden dat ik nog leef en hardloop maar het is even hectisch hier.

SPOILER
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  woensdag 17 september 2014 @ 19:52:36 #117
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_144634386
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 19:50 schreef Nanook24 het volgende:
Ik kom alleen even snel melden dat ik nog leef en hardloop maar het is even hectisch hier.

SPOILER
Sterkte komende tijd :{ :*
pi_144634545
quote:

SPOILER
:{ sterkte!
pi_144634605
quote:
2s.gif Op woensdag 17 september 2014 19:26 schreef SEMTEX het volgende:
Oh (Running)Linda, misschien vind je deze ook wat:
http://www.topsupport-ann(...)er-in-eindhoven.html
Lekker kneuterig loopje. Zelf je tijd opnemen en doorgeven, rondjes van elk 5km en je steunt topsupport ermee :) Kan me herinneren dat je zelfs pasta krijgt na afloop en een gratis massage :)
daar heb ik vorig jaar aan meegedaan en gewonnen :p maar dat had ik niet in de gaten doordat het rondjes waren en omdat ik de liep 10km

jij word daar zeker nr 1 als je mee gaat doen
  woensdag 17 september 2014 @ 20:23:55 #120
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_144635558
quote:
1s.gif Op woensdag 17 september 2014 19:58 schreef runninglinda het volgende:

[..]

daar heb ik vorig jaar aan meegedaan en gewonnen :p maar dat had ik niet in de gaten doordat het rondjes waren en omdat ik de liep 10km

jij word daar zeker nr 1 als je mee gaat doen
Nah, is een week voor de marathon :P Ik had vorig jaar trouwens een extreem snelle dame voor me die de 15km in 59 minuten liep :+
pi_144635707
quote:

SPOILER
Sterkte! :*
pi_144635778
Sterkte Nanook :{
  woensdag 17 september 2014 @ 20:33:06 #123
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_144635948
triathlons.... is dat niet die sport voor mensen die voor een groot gedeelte van de wedstrijd te lui van om van hun reet af te komen?
  woensdag 17 september 2014 @ 20:39:55 #124
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_144636257
:* nanookie -O-
pi_144636782
Sterkte Nanook!
pi_144636913
sterkte Nanook
home is where doghair sticks to anything but the dog!
pi_144637009
Take care nanook.

Zo heb je het laatst voor de grap over lactaatmetingen, zo komt DCR met een verhaal erover: http://www.dcrainmaker.co(...)ctate-threshold.html
  woensdag 17 september 2014 @ 21:05:27 #128
50430 Yuki
Student Midwife
pi_144637447
quote:
1s.gif Op woensdag 17 september 2014 18:44 schreef YUR het volgende:

[..]

Leuk!! :)

quote:

SPOILER
Sterkte! :*
  woensdag 17 september 2014 @ 21:13:42 #129
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_144637822
He Nanook :( Sterkte.
  woensdag 17 september 2014 @ 21:18:55 #130
50430 Yuki
Student Midwife
pi_144638109
Er stond vanavond "Speelse Fartlek" op het programma, maar gelet op de Vredesloop van zaterdag werd dat ingeruild voor een rustige duurloop van 60 minuten.
Geen straf, met die warmte!

Mooi klein rondje, met keerpunt op het havenhoofd in Scheveningen. En net op dat moment hing de zon mooi oranje te zijn boven de horizon O+

SPOILER
pi_144638496
Semtex, wil je me voor komende zondag in de WLWW zetten?

1
2
[b]21 september 2014 - [url=http://n70trailrun.wordpress.com/]N70 Trailrun (Nijmegen)[/url][/b]
[*] ..-._---_-.- - 14km
  woensdag 17 september 2014 @ 21:28:00 #132
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_144638556
quote:
17s.gif Op woensdag 17 september 2014 21:18 schreef Yuki het volgende:
Er stond vanavond "Speelse Fartlek" op het programma, maar gelet op de Vredesloop van zaterdag werd dat ingeruild voor een rustige duurloop van 60 minuten.

Mooi klein rondje, met keerpunt op het havenhoofd in Scheveningen. En net op dat moment hing de zon mooi oranje te zijn boven de horizon O+

SPOILER
Jaloe-hoers :P Leuk hoor :)
pi_144639336
quote:
17s.gif Op woensdag 17 september 2014 21:18 schreef Yuki het volgende:

SPOILER
O+ Alleen al daarom mis ik het in de buurt van de zee wonen.

En bedankt allemaal. :* Kunnen we het nu weer over hardlopen hebben. ;)
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  woensdag 17 september 2014 @ 21:51:12 #134
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_144639689
Daarover gesproken ja, ik ben een excelsheet aan het maken. Ik ben nl nogal slecht in rekenen en getallen :') en wil na starten van Meneer in Berlijn een idee hebben van waar ik wanneer het beste kan gaan staan. Ik houd dus nu een pace-marge aan en prik een aantal afstanden waar het mooi toeschouwen is :) En dan dus rondfietsen. Zodra hij is gestart vul ik het tijdstip in en *prrrr* krijg ik door waar ik wanneer kan gaan staan :D
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 17 september 2014 @ 21:52:20 #135
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_144639741
Grappig,

Zojuist even m'n gemiddelde snelheid op m'n PR's op diverse afstanden opgezocht

5:07 op de 5
5:17 op de 10
5:18 op de 15
5:32 op de HM
5:47 op de 27.5
6:14 op de marathon

Verval wordt steeds groter naarmate de afstand langer wordt.
  woensdag 17 september 2014 @ 21:56:22 #136
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_144639948
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 21:52 schreef Swetsenegger het volgende:
Grappig,

6:14 op de marathon. Dikke pet af voor u _O_
  woensdag 17 september 2014 @ 21:56:44 #137
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_144639968
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 21:51 schreef Quoi het volgende:
Daarover gesproken ja, ik ben een excelsheet aan het maken. Ik ben nl nogal slecht in rekenen en getallen :') en wil na starten van Meneer in Berlijn een idee hebben van waar ik wanneer het beste kan gaan staan. Ik houd dus nu een pace-marge aan en prik een aantal afstanden waar het mooi toeschouwen is :) En dan dus rondfietsen. Zodra hij is gestart vul ik het tijdstip in en *prrrr* krijg ik door waar ik wanneer kan gaan staan :D
Ik vond het zelf handig om, op het moment dat hij over de start ging, ook mijn Garmin te starten :)
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 17 september 2014 @ 21:58:04 #138
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_144640057
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 21:56 schreef Quoi het volgende:

[..]

6:14 op de marathon. Dikke pet af voor u _O_
Ondanks dat ik op 6:00 mikte ben ik er ook nog steeds heul blij mee :)
pi_144640106
Kan je niet een GPS tracker aan zijn shirt naaien? Dan kan je 'm live volgen :)
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 17 september 2014 @ 21:58:51 #140
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_144640114
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 21:56 schreef GotC het volgende:

[..]

Ik vond het zelf handig om, op het moment dat hij over de start ging, ook mijn Garmin te starten :)
Dit is wel een slimme tip voor supporterende partners.
  woensdag 17 september 2014 @ 21:59:42 #141
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_144640152
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 21:56 schreef GotC het volgende:

[..]

Dat is een goeie. Houd dan nog geen rekening met het tempo natuurlijk, maar zeker goed om de tijd tegelijkertijd te hebben lopen :Y
  woensdag 17 september 2014 @ 22:01:27 #142
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_144640260
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 21:59 schreef Quoi het volgende:

[..]

Dat is een goeie. Houd dan nog geen rekening met het tempo natuurlijk, maar zeker goed om de tijd tegelijkertijd te hebben lopen :Y
Neuh tempo is niet zo spannend, maar ik kon aan de hand daarvan inschatten hoe het ging en hoe het zat met verval.
pi_144640301
Denk dat ik mijn garmin thuis laat op 4 oktober.. Het rekent op zich ook makkelijk vanaf 12.00.
  woensdag 17 september 2014 @ 22:03:43 #144
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_144640381
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 22:02 schreef Gogo83 het volgende:
Denk dat ik mijn garmin thuis laat op 4 oktober.. Het rekent op zich ook makkelijk vanaf 12.00.
Zet mij in een drukke (prachtige!) stad op een fiets, vol met adrenaline en ik kan niet meer rekenen ;)
  Moderator woensdag 17 september 2014 @ 22:04:53 #145
155227 crew  Guppy
dus
pi_144640443
Je kunt m beter wel meenemen! Stel dat mossel m vergeet :o
  woensdag 17 september 2014 @ 22:05:03 #146
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_144640453
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 22:03 schreef Quoi het volgende:

[..]

Zet mij in een drukke (prachtige!) stad op een fiets, vol met adrenaline en ik kan niet meer rekenen ;)
Dit idd, minus de fiets :D Leefde echt in een bubbel die paar uur.
Vooral voor het rondcrossen langs parcours is het wel fijn.
  woensdag 17 september 2014 @ 22:05:09 #147
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_144640457
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 22:04 schreef Guppyfriend het volgende:
En dit ja :D
pi_144640511
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 20:56 schreef Zwabberhark het volgende:
Zo heb je het laatst voor de grap over lactaatmetingen, zo komt DCR met een verhaal erover: http://www.dcrainmaker.co(...)ctate-threshold.html
Ik vind het wel een interessant stuk om te lezen dat dus blijkt dat het kan op deze manier maar of er nou echt winst mee te behalen valt voor ons als recreatie lopers...
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 21:51 schreef Quoi het volgende:
Slim! ^O^
  woensdag 17 september 2014 @ 22:06:29 #149
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_144640539
Misschien doe ik mijn hardloopschoenen wel aan en ren ik naar de km-punten :Y Best leuk en alles zit dicht bij elkaar. Scheelt weer fietsen.
pi_144640931
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 22:04 schreef Guppyfriend het volgende:
Goed punt! Zou niet de eerste keer zijn. ;)
pi_144641078
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 21:52 schreef Swetsenegger het volgende:
Grappig,

Hm, jij hebt duidelijk minder vaak de kortere afstanden gelopen, omdat je daar nog winst kunt halen.
Wanneer heb jij trouwens sub 1:20 gelopen op de 15 km?

Maar: leuk. Ik heb zoiets ook gedaan:

4:53 op de 5 km
5:10 op de 10 km
5:22 op de 15 km
5:45 op de HM
oneindig op de M

quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 22:06 schreef Nanook24 het volgende:

[..]

Ik vind het wel een interessant stuk om te lezen dat dus blijkt dat het kan op deze manier maar of er nou echt winst mee te behalen valt voor ons als recreatie lopers...
Hij bepaalt er zijn omslagpunt mee!
  woensdag 17 september 2014 @ 22:18:09 #152
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_144641293
Mijn HM staat op 4.42 gemiddeld, en mijn marathon op 5.35 ofzo :+
F means you're fucked
pi_144641309
Ik heb net een leuke bootcamp gedaan, wat gecombineerd werd met nieuwe plekken in Utrecht ontdekken en een thema. Stelde op zich niet heel veel voor, maar dat paste wel goed in mijn taperweek :P "Stukje joggen" van de trainer was 11-12km/h, maar goed alles bij elkaar was het nog geen 3km. Spierpijn zal ook wel meevallen denk ik, misschien hoogstens in mijn triceps, die train ik echt nooit.

Leuk die pr vergelijkingen! Bij mij:

4.31 op 5km
5.00 op 10km
4.47 op 15km
5.03 op HM
?? op M

Ja die 10km moet sneller :P
pi_144641411
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 19:20 schreef Quoi het volgende:
Niks nada plasma. Gediskwalificeerd voor 3 maanden vanwege te laag Hb. Het is vandaag ook best een slappe-vaatdoek-dag.

Dus: koffie c_/
Meer havermout en spruitjes en broccoli eten!
pi_144641520
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 22:18 schreef YUR het volgende:
Mijn HM staat op 4.42 gemiddeld, en mijn marathon op 5.35 ofzo :+
Verhoudingsgewijs heeft Swets dus een betere marathon gelopen. Of, in jouw voordeel, jij betere kortere afstanden.

quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 22:18 schreef La_Tramposa het volgende:
Ja die 10km moet sneller :P
Het moet niet, maar zoiets moet toch vreselijk knagen.
  woensdag 17 september 2014 @ 22:22:55 #156
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_144641562
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 22:22 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Verhoudingsgewijs heeft Swets dus een betere marathon gelopen. Of, in jouw voordeel, jij betere kortere afstanden.

[..]

Swets heeft een supermarathon gelopen :Y
F means you're fucked
pi_144641668
quote:

[..]

[..]

Tja ik ben wel benieuwd wat ik er zou kunnen, aangezien ik tijdens de 15km ergens tussen 47 en 48 minuten doorkwam. Maar aan de andere kant blijf ik 10k echt een lastige afstand vinden om in te delen, bijt me er elke keer weer stuk op dus hoeft ook weer niet per se heel gauw :P
pi_144641721
4:29 op de 5, 4:48 op de 10, 6:09 op de HM :7
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 17 september 2014 @ 22:31:17 #159
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_144641920
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 22:14 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Hm, jij hebt duidelijk minder vaak de kortere afstanden gelopen, omdat je daar nog winst kunt halen.
Wanneer heb jij trouwens sub 1:20 gelopen op de 15 km?

Tijden uit endo gevist dus is op de bruggenloop (waar endo 15.18KM heeft gemeten) Zal dus hier en daar 1 a 2 seconde/km schelen met de werkelijke snelheid.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 17 september 2014 @ 22:33:27 #160
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_144641996
quote:

[..]

:D Mijn korte afstanden zuigen stierenballen. Ik heb zelfs nog nooit een officiele 5KM gelopen!
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 17 september 2014 @ 22:33:41 #161
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_144642009
Mijn lange afstanden ook, maar boeien :P
pi_144642284
M 5:27
HM 5:02
15km 4:54
10km 4:37
7km 4:36
5km 4:18
  woensdag 17 september 2014 @ 22:41:19 #163
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_144642458
Wie heeft er verzonnen dat 1 minuut 60 seconden bevat :( Dat rekent niet fijn in mijn excelletje }:|

Mijn gemiddeldes:
5 km 5:25
10 km 5:41
15 km 6:11
HM 6:28

Ik vind ze eigenlijk wel consequent in verval :)
pi_144642459
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 22:37 schreef ..-._---_-.- het volgende:
M 5:27
HM 5:02
15km 4:54
10km 4:37
7km 4:36
5km 4:18
Wow wat een nette marathontijd!

Grappig om te zien hoe die verhoudingen bij iedereen anders liggen. Lijkt me dat jouw HM en 15km veel sneller kunnen?
  woensdag 17 september 2014 @ 22:41:53 #165
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_144642483
4.41 op de 10km
4.48 op de HM
5.55 op de Marathon
9.45 op de 60km
8.48 op de 50 miles

ietsje verval in kilometertijd na de marathon...
  woensdag 17 september 2014 @ 22:43:44 #166
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_144642568
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 21:26 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Semtex, wil je me voor komende zondag in de WLWW zetten?
[ code verwijderd ]

Kun je die dm-en? Mijn pc staat al uit (zit op de ipad)
pi_144642665
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 22:41 schreef rechtsedirecte het volgende:
4.41 op de 10km
4.48 op de HM
5.55 op de Marathon
9.45 op de 60km
8.48 op de 50 miles

Dat zet de boel tenminste weer een beetje in perspectief. ;)

En die 9.45 op de 60 ga je over een paar maanden wel even recht zetten toch?
  woensdag 17 september 2014 @ 22:47:36 #168
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_144642777
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 22:45 schreef Nanook24 het volgende:

[..]

Dat zet de boel tenminste weer een beetje in perspectief. ;)

En die 9.45 op de 60 ga je over een paar maanden wel even recht zetten toch?
ja, daar heb ik op dit moment alle vertrouwen in dat ik dat terug kan brengen naar onder de 9.00
Maar ook de tijd op de M moet sneller kunnen, dat was een trainingsronde in aanloop naar Naseby en daar zo ook nog nog een 10 seconde af moeten als alles goed zo gaan op de dag zelf
pi_144642878
3:44 5k
3:56 10k
3:59 15k
4:14 HM
4:55 M

Het is wel duidelijk, beter trainen voor m'n volgende M. :P En m'n 10k en HM kunnen in verhouding tot m'n 15k wel scherper (dat zie ik zelf als m'n 'beste' PR).
pi_144643035
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 22:41 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Wow wat een nette marathontijd!

Grappig om te zien hoe die verhoudingen bij iedereen anders liggen. Lijkt me dat jouw HM en 15km veel sneller kunnen?
15km moet sowieso sneller kunnen. Toen ik mijn PR liep heb ik niet slim gelopen. Mijn HM PR was wel een heel goed ingedeelde race, en ik denk wel dat het onder de 1:40 kan maar dan moet ik heel hard mijn best doen.

Op de 5km heb ik ooit 17:52 gelopen, dat is iets van 3:35/km. Maar die tel ik niet mee. Toen was ik een heel andere stipstreep: ruim 20 jaar jonger en vele kilo's lichter. En ik liep in die tijd nooit iets anders dan 5km
pi_144643079
quote:
7s.gif Op woensdag 17 september 2014 22:31 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Tijden uit endo gevist dus is op de bruggenloop (waar endo 15.18KM heeft gemeten) Zal dus hier en daar 1 a 2 seconde/km schelen met de werkelijke snelheid.
Ok, dan snap ik het!

quote:
10s.gif Op woensdag 17 september 2014 22:33 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

:D Mijn korte afstanden zuigen stierenballen. Ik heb zelfs nog nooit een officiele 5KM gelopen!
Terwijl het juist zo leuk is om zo nu en dan een 5 km te lopen.
pi_144643147
Het duurde even om de tijden van de afstanden van al mijn wedstrijdloopjes op te zoeken, maar hierbij mijn lijstje:

5:30 HM
pi_144643152
quote:
1s.gif Op woensdag 17 september 2014 22:49 schreef DeeBee het volgende:
3:44 5k
3:56 10k
3:59 15k
4:14 HM
4:55 M

Het is wel duidelijk, beter trainen voor m'n volgende M. :P En m'n 10k en HM kunnen in verhouding tot m'n 15k wel scherper (dat zie ik zelf als m'n 'beste' PR).
Ik vind het zo ook al een behoorlijk indrukwekkende tijd voor een M. _O_
  woensdag 17 september 2014 @ 22:56:54 #174
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_144643236
ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe mijn snelheid zich nu houdt.. Afgelopen weken met trainingen en lange intervallen gemerkt dat ik wat hogere snelheden al best wat langer vast kan houden.. Vraag me af hoe dat in een wedstrijd gaat :)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_144643251
quote:
1s.gif Op woensdag 17 september 2014 22:43 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Kun je die dm-en? Mijn pc staat al uit (zit op de ipad)
Hmmm ik heb iets geDMed, maar dat ziet er niet uit vanaf mobiel. Ik slinger mijn laptop even aan.

/edit: op laptop ziet DM er goed uit. Als je er geen kaas van kan maken lees ik dat morgen wel.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 17-09-2014 22:58:49 ]
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 17 september 2014 @ 22:59:22 #176
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_144643357
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 22:41 schreef rechtsedirecte het volgende:

:D Het is je vergeven.
pi_144643515
3:33 5k
3:32 10k
3:40 HM
4:05 M

Die marathon moet ook maar eens onder de 4 minuten. Staat nu zo raar :@
pi_144643526
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 21:52 schreef YUR het volgende:

[..]

Als je de vorige training kon, kan je deze ook :Y
En het is mij nog gelukt ook! Laatste 3 minuten vielen wel een beetje zwaar maar toch fijn gelopen.

Vanaf 28 september is er weer hardloopspul bij de Lidl!! Dus dat wordt weer hardloopsokken inslaan voor mij. :)
pi_144643881
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 22:55 schreef Voccar het volgende:
Het duurde even om de tijden van de afstanden van al mijn wedstrijdloopjes op te zoeken, maar hierbij mijn lijstje:

5:30 HM
:D Je hebt 1 wedstrijd gelopen?
  woensdag 17 september 2014 @ 23:16:09 #180
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_144644180
Potverdikkie, mijn excel is af. Starttijd invullen, geschatte minimale pace, geschatte maximale pace en wat rolt eruit: 5-10-15-21-25-30-35-42,195 km tijdstippen en de eindtijd. Nu die tijdstippen even koppelen aan de Berlijn hotspots en klaar is moi :s)
pi_144644302
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 23:02 schreef Mr.B. het volgende:
3:33 5k
3:32 10k
3:40 HM
4:05 M

Die marathon moet ook maar eens onder de 4 minuten. Staat nu zo raar :@
Woei wat een mooi lijstje! _O_ Wat weinig verval in de tijden, echt heel scherp!

Nanook sterkte... :*
pi_144644388
Durf hier al bijna niet te melden dat ik een lekker ontspannen 6km rondje gelopen heb...

@ satijn bedankt voor de tip, ik vind dat ook erg fijne sokken.
pi_144644409
6.40 op de 5km _O_

Loopgod dat ik ook ben _O_
pi_144644501
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 23:16 schreef Quoi het volgende:
Potverdikkie, mijn excel is af. Starttijd invullen, geschatte minimale pace, geschatte maximale pace en wat rolt eruit: 5-10-15-21-25-30-35-42,195 km tijdstippen en de eindtijd. Nu die tijdstippen even koppelen aan de Berlijn hotspots en klaar is moi :s)
En dan met de metro naar de verschillende punten? Lijkt me geweldig om daar een marathon te lopen.
pi_144644581
Mijne heeft ook wat verval :P

5k: 3'24
10k: 3'33
15k: 3'53
HM: 4'06
50k: 6'20
pi_144644587
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 23:18 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Woei wat een mooi lijstje! _O_ Wat weinig verval in de tijden, echt heel scherp!

Nanook sterkte... :*
Ik zou jouw lijstje (binnenkort) wel eens willen zien. Jij gaat daar nl volgens mij nog een paar keer onder duiken :)
pi_144644605
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 23:25 schreef Mr.B. het volgende:

[..]

Ik zou jouw lijstje (binnenkort) wel eens willen zien. Jij gaat daar nl volgens mij nog een paar keer onder duiken :)
Ik was je te snel af :P
pi_144644688
quote:
1s.gif Op woensdag 17 september 2014 23:20 schreef Shravani het volgende:
Durf hier al bijna niet te melden dat ik een lekker ontspannen 6km rondje gelopen heb...
Niks mis mee! _O_

Zal ook eens kijken naar mijn tijden, ben benieuwd.
  woensdag 17 september 2014 @ 23:28:35 #189
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_144644750
Oh, daar heb ik een dingetje voor! O-)

Er zit op het moment niet zo'n nette lijn in... :P
pi_144644788
Wat zou trouwens lengte/gewicht uitmaken qua tijd? Als ik al die snelle hengsten voorbij zie komen met tijden van 3.34 per km kan ik me niet voorstellen dat diegenen meer als 70 kg wegen :D
pi_144644827
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 23:29 schreef Kazenbazen het volgende:
Wat zou trouwens lengte/gewicht uitmaken qua tijd? Als ik al die snelle hengsten voorbij zie komen met tijden van 3.34 per km kan ik me niet voorstellen dat diegenen meer als 70 kg wegen :D
1.74 met 61 kilo ongeveer ;)
pi_144644846
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 23:29 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

1.74 met 61 kilo ongeveer ;)
Ooh, dan kom ik aardig bij je in de buurt met 1.93 en 99kg :')
pi_144644874
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 23:24 schreef Jero_nimo het volgende:
Mijne heeft ook wat verval :P

5k: 3'24
10k: 3'33
15k: 3'53
HM: 4'06
50k: 6'20
Ja dat gat tussen de HM en de 50km :N
Ga je nu binnenkort ook weer meer op de weg lopen ipv alleen in de modder? Dan zouden er nog wel eens wat PR's flink aangescherpt kunnen gaan worden
pi_144644891
Al moet ik toegeven dat ik slechts loop omdat het onderdeel uitmaakt van de triatlon. Heb me er allang bij neergelegd dat ik op het looponderdeel alle voordeel van het fietsen en zwemmen verlies :D
pi_144644898
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 23:28 schreef Wolve000 het volgende:
Oh, daar heb ik een dingetje voor! O-)

[ afbeelding ]

Er zit op het moment niet zo'n nette lijn in... :P
Zou wat worden als je nu weer de 7^^ loop doet... dat zou een dik PR worden :P
pi_144644938
Ik vind het maar knap hoor hoe snel jullie allemaal kunnen rennen.
pi_144644948
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 23:31 schreef Mr.B. het volgende:

[..]

Ja dat gat tussen de HM en de 50km :N
Ga je nu binnenkort ook weer meer op de weg lopen ipv alleen in de modder? Dan zouden er nog wel eens wat PR's flink aangescherpt kunnen gaan worden
December misschien een wegmarathon, zevenheuvelenloop weet ik nog niet. Halve marathon zit ook nog niet echt in de planning, duurt nog wel even dus :P . Modderworstelen is leuker! ^O^
pi_144644967
quote:
1s.gif Op woensdag 17 september 2014 23:32 schreef Shravani het volgende:
Ik vind het maar knap hoor hoe snel jullie allemaal kunnen rennen.
Bij mij is het meer hengsten en goed op de techniek letten dan soepel rennen en kilometers lang hetzelfde tempo aan kunnen houden :')
  woensdag 17 september 2014 @ 23:35:12 #199
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_144645017
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 23:23 schreef Mr.B. het volgende:

[..]

En dan met de metro naar de verschillende punten? Lijkt me geweldig om daar een marathon te lopen.
Scheelt dat het parcours telkens weer even het centrum aantikt bij 13, 21, 37 en 40 km. Ik denk dus dat het een fiets wordt of hardlopend/wandelend :Y

@Kazenbazen: tuurlijk, dat maakt uit voor snelheid :)

@Shravani: dikke duim voor je 6 km! Genoeg gepeupel hier die dat soort normale afstanden loopt ;)
pi_144645022
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 23:31 schreef Kazenbazen het volgende:
Al moet ik toegeven dat ik slechts loop omdat het onderdeel uitmaakt van de triatlon. Heb me er allang bij neergelegd dat ik op het looponderdeel alle voordeel van het fietsen en zwemmen verlies :D
Mij moet je dan weer helemaal niet neerzetten bij een triatlon, werd aan alle kanten ingehaald tijdens de mini-stukjes zwemmen van de strongmanrun en fietsen heeft ook niet echt mijn voorkeur :P
pi_144645053
Ik loop op het moment eigenlijk alleen voor de ontspanning.
Even geen schema , onderweg niet op m'n horloge kijken gewoon genieten van het lopen.
Na m'n hardloop dip bevalt dit best wel :)
pi_144645059
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 23:35 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Mij moet je dan weer helemaal niet neerzetten bij een triatlon, werd aan alle kanten ingehaald tijdens de mini-stukjes zwemmen van de strongmanrun en fietsen heeft ook niet echt mijn voorkeur :P
Het enige nadeel is dat je bij het zwemmen niet zo veel winst kunt boeken zodat je tijdens het lopen echt 5-6 minuten kan verliezen.
Bij triatlons zie je voornamelijk mensen die goed kunnen fietsen of lopen. Goede zwemmers zie je zelden.
pi_144645407
quote:
1s.gif Op woensdag 17 september 2014 23:36 schreef Shravani het volgende:
Ik loop op het moment eigenlijk alleen voor de ontspanning.
Even geen schema , onderweg niet op m'n horloge kijken gewoon genieten van het lopen.
Na m'n hardloop dip bevalt dit best wel :)
En dit zouden meer mensen zo af en toe moeten doen!
ik zelf eigenlijk ook :@
  woensdag 17 september 2014 @ 23:46:15 #204
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_144645466
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 23:31 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Zou wat worden als je nu weer de 7^^ loop doet... dat zou een dik PR worden :P
Ja, daar kan wel een minuutje of 12 vanaf. Maarja, ze doen hier in de buurt niet zo aan 15km. Wel aan 10-mijlers. Dus nu is de langere afstand zelfs absoluut sneller, niet alleen qua pace. :P
  woensdag 17 september 2014 @ 23:50:02 #205
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_144645600
quote:
14s.gif Op woensdag 17 september 2014 23:44 schreef Mr.B. het volgende:

[..]

En dit zouden meer mensen zo af en toe moeten doen!
ik zelf eigenlijk ook :@
Ik doe het tegenwoordig bijna altijd, zeker als ik een vaste route loop. (bij een nieuwe route wil ik toch graag weten hoe ver ik gelopen heb en hoe ver ik nog moet.)
pi_144647197
Is er zoiets als een site waar elk evenement/wedstrijdje vermeld staat per regio?
Ik zie in dit topic al redelijk vaak links voorbij komen van loopjes hier in de buurt waar ik zelf nog nooit van gehoord had, maar die misschien wel interessant zijn.
Is er dus ergens een agenda te vinden?
pi_144647456
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 00:45 schreef DarkNoize het volgende:
Is er zoiets als een site waar elk evenement/wedstrijdje vermeld staat per regio?
Ik zie in dit topic al redelijk vaak links voorbij komen van loopjes hier in de buurt waar ik zelf nog nooit van gehoord had, maar die misschien wel interessant zijn.
Is er dus ergens een agenda te vinden?

hardloopkalender.nl

Je had het bijna zelf kunnen bedenken ;)
pi_144647971
Grappig dat iedereen hier tegenwoordig pace gebruikt ipv snelheid. Mijn snelheidsrecord is ruim 10,4 km/uur op de 10km.

Ik ben in alle drie de triathlonsporten heel slecht, met name zwemmen. Daar was ik minúúúten later dan de voorlaatste binnen. Met de wissels heb ik redelijk wat ingehaald zodat ik toch niet als laatste eindigde. Het scheelt dat ik met hardloopschoenen fiets en er met natte, blote voeten in ben gegaan.
En het lopen na het fietsen is kut. De eerste 100 meter telkens kramp in de kuiten! En het lijkt alsof je niet vooruit komt, maar dat bleek wel mee te vallen.

Vandaag dacht ik een duurloop van 2 uur te doen. Na ongeveer 50 meter had ik het gevoel te moeten plassen. Ben maar doorgelopen omdat ik al was geweest net voor ik de deur uitging.
De daaropvolgende drie kwartier stond in het teken van snel thuiskomen om te plassen en hopen dat mijn blaas het nét volhoudt. Het lopen ging prima, ondanks de warmte. Maar na mijn plaspauze was het kut met peren. :')
pi_144649472
Dat is niet alleen maar tegenwoordig hoor. Dat is gewoon gebruikelijk in het hardlopen, hoewel er natuurlijk altijd mensen zijn die snelheid noemen.
pi_144649597
10km met wat versnellingen door de heuvels en een middagje dierentuin zorgen blijkbaar voor spierpijn. Da's een tijdje terug.
  donderdag 18 september 2014 @ 08:19:09 #211
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_144649778
Leuk die pr tijden!
Mijn lijstje:
5km: 5.25
10km: 5.50
15km: 5.52
HM: 6.23

Best tevreden mee. De 10 kan dus sneller ;)

Quoi: leuk, dat tooltje dat je hebt gemaakt!
pi_144649846
Ow, mijn lijstje

5km: 4.40
10km: 5.41
15km: 5.28
HM: 5.42

Ik heb gewoon heel lang al geen 10km meer gelopen. Deze is van de Vredesloop in Den Haag vorig jaar. Ik ben sinds ik bij de atletiekvereniging ben gaan trainen in januari hard vooruit gegaan.
  donderdag 18 september 2014 @ 08:33:09 #213
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_144649925
5km: 4,56
10km: 5:24
15km: Komt binnenkort :@
pi_144649977
Bij mij ziet het er redelijk constant uit al zeg ik het zelf.
Hopelijk kan ik hier dit seizoen nog wat van afhalen :)
5 km - 5:12
10 km - 5:24
HM - 5:38
  donderdag 18 september 2014 @ 08:40:18 #215
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_144650005
Natuurlijk post ik mijn lijstje ook, want lijstjes O+

1 km: 3:32
5 km: 3:42
10 km 3:51
15 km: 4:02
10 EM: 4:09
HM: 4:22
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_144650012
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 07:56 schreef hatsaflats het volgende:
10km met wat versnellingen door de heuvels en een middagje dierentuin zorgen blijkbaar voor spierpijn. Da's een tijdje terug.
Last van verzooring?

:'(
pi_144650125
4:50 5km
4:57 10km
5:01 15km
5:07 10EM
6:47 20km
5:10 HM
6:35 M

Ik ben best wel blij met het verval tot en met de HM.
(De 20 km heb ik gehaasd voor een collega, dus die had sneller gekund.)
  donderdag 18 september 2014 @ 08:51:18 #218
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_144650145
Jij hebt echt weinig verval!
pi_144650202
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 08:51 schreef Murmeli het volgende:
Jij hebt echt weinig verval!
Jij bent aardig!

Zwabber zou zeggen, je moet harder lopen op de 5km.
pi_144650225
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 08:55 schreef pijll het volgende:

[..]

Jij bent aardig!

Zwabber heeft gelijk.
  donderdag 18 september 2014 @ 09:08:30 #221
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_144650391
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 08:55 schreef pijll het volgende:

[..]

Jij bent aardig!

Ik denk ook dat je sneller kan op de korte afstanden. Maar daar ben je te lui voor, dus dat zal niet snel gebeuren.
  donderdag 18 september 2014 @ 09:27:12 #222
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_144650700
Ik ga morgen 20 km wandelen met m'n pa (Reeuwijkse plassen, einde bij Brouwerij de Molen :P ). Ik vrees dat het verstandig is om mijn vrijdagavondloopje te skippen. Dan alleen LDL op zondag hmm }:|

Nog 3,5 dag werken overigens :X
pi_144650703
Mijn lijstje:
5km: 4:55
10km: 5:40

Genoeg ruimte voor verbetering als ik het zo zie :)
  donderdag 18 september 2014 @ 09:33:53 #224
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_144650785
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 09:27 schreef Quoi het volgende:
Ik ga morgen 20 km wandelen met m'n pa (Reeuwijkse plassen, einde bij Brouwerij de Molen :P ). Ik vrees dat het verstandig is om mijn vrijdagavondloopje te skippen. Dan alleen LDL op zondag hmm }:|

Nog 3,5 dag werken overigens :X
Ach, ik heb de laatste 2 weken maar 2 keer gelopen geloof ik...

Ik ben het maar een vervroegde taperperiode gaan noemen :@
F means you're fucked
  donderdag 18 september 2014 @ 09:40:15 #225
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_144650917
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2014 09:33 schreef YUR het volgende:

[..]

Ach, ik heb de laatste 2 weken maar 2 keer gelopen geloof ik...

Ik ben het maar een vervroegde taperperiode gaan noemen :@
Ja maar jij mág!
Ik moet nog ff een keertje lang op mijn pootjes voor de Rrrrrrrottemeren.
  donderdag 18 september 2014 @ 09:43:20 #226
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_144650988
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2014 09:40 schreef Quoi het volgende:

[..]

Ja maar jij mág!
Ik moet nog ff een keertje lang op mijn pootjes voor de Rrrrrrrottemeren.
Mwa...was niet helemaal de bedoeling hoor. Energylevel < 0 enzo
F means you're fucked
pi_144651036
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 09:27 schreef Quoi het volgende:
Waarom vanavond skippen? Ik zou bijna zeggen, doe vanavond de LDL en zondag een korter loopje. Alhoewel het zondag koeler en dus fijner loopweer schijnt te worden.
pi_144651229
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 09:45 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Waarom vanavond skippen? Ik zou bijna zeggen, doe vanavond de LDL en zondag een korter loopje. Alhoewel het zondag koeler en dus fijner loopweer schijnt te worden.
Dit.

Ik heb bij de Run2Day een nieuw horlogebandje besteld voor mijn Garmin. Volgende week binnen.
pi_144651254
Succes met de laatste werkloodjes Quoi!

Ik mag zo weer naar de fysio en vanavond op de baan trainen..
  donderdag 18 september 2014 @ 10:06:03 #230
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_144651365
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 09:45 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Nee, ik doe zondag de LDL, dat staat vast. Met loopgroep nl en dat is fijn voor de langere afstand.

En ik had het over vrijdagavond skippen - da's de normale trainingsavond. Maar ik zou vanavond een rondje kunnen gaan hobbelen, dat wel.

als ik tenminste geen slappe vaatdoek blijf :X

Thanks Gogo :)
pi_144651485
O ja, het is pas donderdag 8)7
  donderdag 18 september 2014 @ 10:14:18 #232
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_144651510
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 10:12 schreef Zwabberhark het volgende:
O ja, het is pas donderdag 8)7
Ik kan er niks aan doen.
Heb je nog vakantie?
pi_144651649
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 10:14 schreef Quoi het volgende:

[..]

Ik kan er niks aan doen.
Heb je nog vakantie?
Nee, ik heb alweer een paar dagen gewerkt. Vandaag en morgen wel vrij, maar daar staat tegenover dat ik dit weekend werk.

Die Vredesloop had beter op zondag gehouden kunnen worden trouwens, qua temperatuur. Maar goed, het is net als de Golden Ten vooral een leuke wedstrijd waarbij je je geen zorgen hoeft te maken dat je een PR loopt.

Ik heb er wel goede herinneringen aan, samen finishen met Swets O+
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 18 september 2014 @ 10:25:01 #234
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_144651710
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 10:22 schreef Zwabberhark het volgende:
Ik heb er wel goede herinneringen aan, samen finishen met Swets O+
Jammer alleen dat dit unieke eenmalige event nu voor de 2e keer gehouden wordt.
  donderdag 18 september 2014 @ 10:28:10 #235
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_144651771
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 10:25 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dat is juist zo uniek aan dit unieke eenmalige event. Alle andere unieke eenmalige events worden maar 1 keer gehouden, en de vredesloop onderscheidt zich hiermee echt!
F means you're fucked
  donderdag 18 september 2014 @ 10:29:15 #236
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_144651799
Ik heb stiekem zin om de Vredesloop te lopen
:)
pi_144651845
quote:

[..]

Vorig jaar was ik geblesseerd dus ik ben blij dat ik nu alsnog de kans heb gekregen om aan dit unieke eenmalige evenement deel te kunnen nemen
  donderdag 18 september 2014 @ 10:32:37 #238
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_144651891
quote:

[..]

Ik heb d'r wel vrede mee.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 18 september 2014 @ 10:32:51 #239
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_144651897
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2014 10:28 schreef YUR het volgende:

[..]

Dat is juist zo uniek aan dit unieke eenmalige event. Alle andere unieke eenmalige events worden maar 1 keer gehouden, en de vredesloop onderscheidt zich hiermee echt!
Vorig jaar was natuurlijk De Vredesloop 2013. En dit is De Vredesloop 2014. Compleet anders.
  donderdag 18 september 2014 @ 10:33:56 #240
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_144651923
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 10:29 schreef Quoi het volgende:
Ik heb stiekem zin om de Vredesloop te lopen
:)
Ik heb nog een 10km startnummer voor je, denk ik. Als ie m niet heeft weggegooid
F means you're fucked
  donderdag 18 september 2014 @ 10:39:47 #241
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_144652087
Vandaag mag ik met mijn duurloopje weer een extra minuut lopen. 37 minuten. :) Dat wordt zo'n 6,1km.
  donderdag 18 september 2014 @ 10:42:05 #242
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_144652159
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2014 10:33 schreef YUR het volgende:

[..]

Ik heb nog een 10km startnummer voor je, denk ik. Als ie m niet heeft weggegooid
Dan klopt er helemaal niks meer van enige vorm van training voor Rrrrrrrrrottemeren :)
Maar ik houd het stiekem in gedachten.
  donderdag 18 september 2014 @ 10:45:08 #243
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_144652240
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 10:42 schreef Quoi het volgende:

[..]

Dan klopt er helemaal niks meer van enige vorm van training voor Rrrrrrrrrottemeren :)
Maar ik houd het stiekem in gedachten.
Moet je wel vandaag laten weten, want schoonvaders gaat morgen op vakantie ;)
F means you're fucked
  donderdag 18 september 2014 @ 10:45:54 #244
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_144652259
01,5km: 3:20
05,0km: 3:40
10,0km: 4:02* (split 15km)
15,0km: 4:04
21,1km: 4:09
42,2km: ??

Op de 10 nog steeds geen representatieve tijd staan, Vervalg tussen 15 km en HM is bij mij redelijk binnen de perken volgens mij. (Bij anderen vind ik het vooral heel veel)
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...
pi_144652306
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 10:45 schreef Corniel het volgende:

Op de 10 nog steeds geen representatieve tijd staan, Vervalg tussen 15 km en HM is bij mij redelijk binnen de perken volgens mij. (Bij anderen vind ik het vooral heel veel)
Ik vind het bij jou eerder heel weinig. Maar je moet ook wel bedenken dat alles "uitgestretcht" wordt he.. 10 seconden op 4.00 is een stuk meer dan 10 seconden op 6/7 minuten :o
pi_144652414
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 10:45 schreef Corniel het volgende:

Er zijn ook niet zoveel 15km wedstrijden volgens mij. Ik heb bijvoorbeeld 3x een 15km wedstrijd gelopen en ong. 30x een HM. Dan is het niet zo gek dat de 15 km tijd niet altijd even representatief is.
pi_144652457
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 10:50 schreef Mr.B. het volgende:

[..]

Er zijn ook niet zoveel 15km wedstrijden volgens mij. Ik heb bijvoorbeeld 3x een 15km wedstrijd gelopen en ong. 30x een HM. Dan is het niet zo gek dat de 15 km tijd niet altijd even representatief is.
wow dat zijn veel wedstrijden :o

Maar voor degenen die een keer de 15km willen lopen: probeer de Leidsche Rijnloop! Misschien was het omdat die dag bij mij ook alles goed ging, maar ik vond het echt een superfijn/snel parcours.
  donderdag 18 september 2014 @ 11:10:06 #248
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_144652901
Nou, dat worden een hoop vastgeplakte runnersworldpagina's bij velen hier met de uitgave van deze maand. Kilian Jornet staat erin...
F means you're fucked
pi_144652951
Die stond ook al in de TrailRunning Mag!
Ja doei.
pi_144653012
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2014 10:45 schreef YUR het volgende:

[..]

Moet je wel vandaag laten weten, want schoonvaders gaat morgen op vakantie ;)
Hoeveel schoonvaders heb je?
  donderdag 18 september 2014 @ 11:15:23 #251
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_144653055
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2014 11:13 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Hoeveel schoonvaders heb je?
Da's geheim...
F means you're fucked
pi_144653131
Nieuw yogatrucje!
Als mijn benen moe zijn ga ik voortaan gewoon op mijn kop staan *zen* *nietstoren*

pi_144654009
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 11:18 schreef La_Tramposa het volgende:
Nieuw yogatrucje!
Als mijn benen moe zijn ga ik voortaan gewoon op mijn kop staan *zen* *nietstoren*

[ link | afbeelding ]
Hoe vaak ben je omgevallen voordat dat lukte?
pi_144654083
Inb4 #girlsinyogapants lurkers die :9~ doen en om meer vragen!
Ja doei.
pi_144654091
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2014 11:48 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Hoe vaak ben je omgevallen voordat dat lukte?
Niet, het omhoog komen is het moeilijkste. Als dat eenmaal lukt, sta je best stabiel. Er zit nog wel een muur achter me voor de zekerheid ;)
pi_144654127
De uitdaging is wel om in 10 seconden omhoog te komen want zo lang kan mijn zelfontspanner maximaal :P *selfieproblems*

Oke nu weer over hardlopen :o Het besef moet nog steeds een beetje inzinken dat ik zondag een HM loop, veel minder zenuwachtig dan toen de HM mijn hoofddoel was.. mijn benen voelen nog steeds niet 100% fris maar hopelijk na nog 2 dagen taperen wel. Iig vanavond een bieten-appelsapje brouwen, baadt het niet dan schaadt het niet!
  donderdag 18 september 2014 @ 11:53:37 #257
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_144654178
Mag je hier ook praten over trailrunnen? ;)

Ik vind veel leuk, maar zoek toch vaak de net iets meer uitdagende kant van het sporten en de afwisseling. Hardlopen doe ik wel, sporten in teamverband ook, maar trailrunnen wil ik mij meer op gaan focussen, helemaal nu ik onlangs weer in de bergen was en de blog van Chris van Beem heb gelezen. Ik zie de UTMB niet als doel (gekkenwerk), maar het gevoel an sich zegt genoeg. Voor de liefhebbers onderstaand de blog over de UTMB. Wie kent de UTMB? Zijn er trailrunners hier?

Blog Chris van Beem

UTMB: http://www.ultratrailmb.com/ en filmpje

[ Bericht 12% gewijzigd door INViCTuS op 18-09-2014 12:42:17 ]
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_144654193
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 11:53 schreef INViCTuS het volgende:

Nee, sorry. Iedereen haat dat hier.
Ja doei.
pi_144654216
:'( }:| :( :N

Wat een schijtweer om te lopen. Veel zon. Ruim boven de 20 graden. En hoge dauwpunten. Absolute horror. Maar ik moest wel nu. Vanavond geen tijd. Vanochtend kwam de CV-monteur en die was langer bezig dan gedacht.

6x1000p800 zit er weer op, maar het is wel eens makkelijker gegaan.
pi_144654228
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 11:54 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Nee, sorry. Iedereen haat dat hier.
Sowieso doen we eigenlijk niet mee aan evenementen waar geen gekleurd poeder, rockbands of elektrische lichtjes bij betrokken zijn. Het moet wel leuk blijven..
pi_144654266
quote:
Nee, dat hoort thuis in het topic over aquajoggen, klauteren en modderpim-pam-pet.
pi_144654298
Aawww flauw zijn we hier he.. Welkom Invictus, er zijn hier zeker een paar trailrun/ultra fanaten, waaronder Jero_Nimo, Guard, Rechtsedirecte en Motorbloempje hierboven!
  donderdag 18 september 2014 @ 11:58:34 #263
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_144654307
Ok, sorry...wist niet dat jullie gelijk zo kwaad zouden worden. O-)
Never Stop Exploring!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_144654309
quote:

Ik vind veel leuk, maar zoek toch vaak de net iets meer uitdagende kant van het sporten en de afwisseling. Hardlopen doe ik wel, sporten in teamverband ook, maar trailrunnen wil ik mij meer op gaan focussen, helemaal nu ik onlangs weer in de bergen was en de blog van Chris van Beem heb gelezen. Ik zie de UTMB niet als doel (gekkenwerk), maar het gevoel an sich zegt genoeg. Voor de liefhebbers onderstaand de blog over de UTMB. Wie kent de UTMB? Zijn er trailrunners hier?

Blog: http://www.trail-running.(...)014/09/06/mijn-utmb-(droom)-finish-om-nooit-te-vergeten-

UTMB: http://www.ultratrailmb.com/ en filmpje
Hè, bah, trails:

SPOILER
;)

Welcome to the dark side!
Ja doei.
  donderdag 18 september 2014 @ 11:59:50 #265
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_144654344
Overigens kan ik dat blog van Chris wel aanraden om te lezen. Hoe zwaar iets kan zijn en wat een aanslag op je lichaam
Never Stop Exploring!
pi_144654372
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 11:59 schreef INViCTuS het volgende:
Overigens kan ik dat blog van Chris wel aanraden om te lezen. Hoe zwaar iets kan zijn en wat een aanslag op je lichaam
Dat laatste lijkt me nou niet per se een mooi doel om na te streven :o
pi_144654400
Ik ben overigens wel een trail- en ultrahater.
  donderdag 18 september 2014 @ 12:02:18 #268
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_144654412
Trailrunnen is best leuk hoor :Y vermaakte me prima in de Ardennen
F means you're fucked
pi_144654419
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 11:55 schreef Zwabberhark het volgende:

Wat een schijtweer om te lopen. Veel zon. Ruim boven de 20 graden. En hoge dauwpunten. Absolute horror. Maar ik moest wel nu. Vanavond geen tijd. Vanochtend kwam de CV-monteur en die was langer bezig dan gedacht.

Nog even volhouden...

Ja doei.
  donderdag 18 september 2014 @ 12:03:04 #270
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_144654439
quote:

Wat houdt dat in? 6x1000p800?
  donderdag 18 september 2014 @ 12:03:38 #271
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_144654458
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 12:00 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Dat laatste lijkt me nou niet per se een mooi doel om na te streven :o
Ik heb de trail gewandeld met bepakking, dat was al zwaar genoeg. De UTMB is 168 km met 9600 hoogtemeters die je moet afleggen in 46 uur (geloof ik). de TMB is ongeveer 180.
Never Stop Exploring!
pi_144654553
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 12:03 schreef Pandaplint het volgende:

[..]

Wat houdt dat in? 6x1000p800?
6 repeats van 1000m versnellen met 800m recovery (gok ik).
Ja doei.
pi_144654602
Zo, gisteren ook weer getraind.

Het ging erg lekker, al zie je dat niet terug in de kilometertijden. Intervallen van zo'n 700 meter met daarna rust jagen je kilometertijden nogal omhoog. Maar dat maakt niet uit, het gevoel blijft goed...

SPOILER
Verder voor het eerst met het patellabandje gelopen. Even wennen, je voelt het bandje in het begin een beetje. Maar ik heb mijn knie minder gevoeld en ik heb ook het idee dat mijn knie minder stijf en gevoelig is nu.
Dus ik ben weer voorzichtig optimistisch voor de hm. Vanaf volgende week een ldl inpassen naast de groepstrainingen en dan moet het wel goed komen. :Y

Dan ook nog maar even mijn records, al is het een beetje een vervuild lijstje in twee opzichten:
1. ik heb buiten mijn hm record mijn records nooit echt genoteerd/onthouden. Ik heb nu de snelste tijden genomen die ik via uitslagen.nl kon terugvinden.
2. er staan zowel records in uit de periode 2004-2007 (alles boven de 5 km) en 2014 (5 km). Ik liep destijds de 5 km in ongeveer 23 minuten, maar ik heb geen officiële registratie meer kunnen vinden.

Mijn recordtijden per km op de afstanden:
5 km 5:17
10 km 4:53
15 km 5:10
10 em 4:55
hm 5:00

Die 5 km moet wel redelijk snel te verbeteren zijn, de rest wordt lange termijndoel. En misschien worden ze wel nooit verbeterd... so be it.
pi_144654677
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 12:07 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

6 repeats van 1000m versnellen met 800m recovery (gok ik).
Klopt, maar de 1000 meters gaan in principe niet sneller dan je omslagpuntssnelheid. En de 800 meters worden in- en uitgeluid met 20 seconden wandelen.

@McTwente: ook jouw 10 en 15 km kunnen sneller, aan je 10 EM en HM tijden te zien.
pi_144655009
Mijn lijstje dan

5km @ 5:09
10km @ 5:27

Waarbij die van 5km uit 2010 komt.
pi_144655221
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 23:09 schreef Mr.B. het volgende:

[..]

:D Je hebt 1 wedstrijd gelopen?
Ja, grootste reden is dat ik iets van anderhalf jaar geleden fanatieker ben gaan hardlopen naast het voetballen en voetbal (nog) de voorkeur heeft boven het hardlopen. Nu aan het kijken wat voor loopjes er in de winterstop zijn, omdat het dan wel uitkomt om wedstrijdjes te lopen.

Zie in de op dat er dit weekend weer veel wedstrijden op het programma staan *O*
pi_144655234
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 12:03 schreef INViCTuS het volgende:

[..]

Ik heb de trail gewandeld met bepakking, dat was al zwaar genoeg. De UTMB is 168 km met 9600 hoogtemeters die je moet afleggen in 46 uur (geloof ik). de TMB is ongeveer 180.
Later als ik groot ben zou ik de UTMB wel willen doen, is wel een droom om dat te kunnen :') Vast een onrealistische droom, maar soit. Eerst maar eens richting ultra!
Ja doei.
  donderdag 18 september 2014 @ 12:39:18 #278
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_144655333
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 12:35 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Later als ik groot ben zou ik de UTMB wel willen doen, is wel een droom om dat te kunnen :') Vast een onrealistische droom, maar soit. Eerst maar eens richting ultra!
Haha, dat zei ik 2 jaar geleden ook toen ik de hike van 180 km deed. Nadat ik die gelopen had en de blog van Chris heb gelezen betwijfel ik of ik dat eigenlijk wel wil. Lees 'm maar eens ;) Ik zei 2 jaar dat ik binnen 4 jaar op de top van de Mont Blanc wil staan, dat is nog steeds mogelijk en wil ik ook nog steeds wel.

Eerst maar eens op meer hardlopen/trailrunnen focussen. Achterhoek is er wel een prima omgeving voor, al zeg ik het zelf
Never Stop Exploring!
pi_144655441
Ja, reeds gelezen, is al ene paar keer gepost hier in 't topic ook :) en via de Trailrunningcommunity op FB enzo!

En de Achterhoek... tsja..... Leuk hoor, maar het is geen Peak District! :P

Trail-hemel hier!
Ja doei.
pi_144655664
quote:

Ik ken het gevoel, heb zelf maar de helft van mijn intervallen gedaan. Was na 5x helemaal kapot, wat eigenlijk 10x moest zijn. Bah, van mij mag het voor het lopen wel wat minder warm zijn ja. Al vind ik het voor de rest wel heerlijk! :) Nou ja, volgende keer beter!

En welkom INViCTuS! ^O^
Ik ben ook een van de trailers hier, tot nu toe is mijn langste de 50km Trail des Fantomes, maar de UTMB blijft ook een van mijn dromen. Daarna misschien zelfs ooit nog wel de Tor des Geants ;), 330km met 24000 hoogtemeters :P .
pi_144655995
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 12:39 schreef INViCTuS het volgende:
ok toen ik de hike van 180 km deed. Nadat ik die gelopen had en de blog van Chris heb gelezen betwijfel ik of ik dat eigenlijk wel wil. Lees 'm maar eens Ik zei 2 jaar dat ik binnen 4 jaar op de top van de Mont Blanc wil staan, dat is nog steeds mogelijk en wil ik ook nog steeds wel.

Eerst maar eens op meer hardlopen/trailrunnen focussen. Achterhoek is er wel een prima omgeving voor, al zeg ik het zelf
Als ik het goed begrijp heb je dus tot nu toe hele lange afstanden met veel hoogtemeters gehiked, maar met hardlopen moet je bij het begin beginnen?
pi_144656175
Dat is weer even geleden! (Half augustus door mn enkel te zijn geklapt en anderhalve week daarna zo'n 3 weken op vakantie en niet lopen (wel wandelen), dus in totaal een ruime maand niet hardgelopen :/)

Deze week voor het eerst weer gelopen, dat valt tegen! (conditie, knie die weer opspeelt, enkel die dus nog niet helemaal over is). Erg balen met de Singelloop die er de 28e aan komt , maar we zullen zien... doelen maar iets bijstellen.

Is conditieverlies van een korte periode (zoals een maand) snel weer op peil? (Ik dacht en hoopte het in 2 weken weer aardig op de rails te krijgen, 6 keer lopen in totaal...

Oeh, PRs:

5km @ 4:11 (tijdens mn 10k PR gelopen, moet hem nog eens 'los' lopen)
10km @ 4:13
HM @ 5:27 :P (precies 1 keer gelopen, daarvoor alleen 5 of 10 en af en toe 12 en eens 16 oid)

En Nanook, sterkte!
pi_144656334
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 13:12 schreef m0ridin het volgende:
Dat is weer even geleden! (Half augustus door mn enkel te zijn geklapt en anderhalve week daarna zo'n 3 weken op vakantie en niet lopen (wel wandelen), dus in totaal een ruime maand niet hardgelopen :/)

Deze week voor het eerst weer gelopen, dat valt tegen! (conditie, knie die weer opspeelt, enkel die dus nog niet helemaal over is). Erg balen met de Singelloop die er de 28e aan komt , maar we zullen zien... doelen maar iets bijstellen.

Is conditieverlies van een korte periode (zoals een maand) snel weer op peil? (Ik dacht en hoopte het in 2 weken weer aardig op de rails te krijgen, 6 keer lopen in totaal...

Oeh, PRs:

5km @ 4:11 (tijdens mn 10k PR gelopen, moet hem nog eens 'los' lopen)
10km @ 4:13
HM @ 5:27 :P (precies 1 keer gelopen, daarvoor alleen 5 of 10 en af en toe 12 en eens 16 oid)

En Nanook, sterkte!
Tja, je komt die 10k vast wel door, maar met je verhalen over die enkel en die knie vraag ik me af of het verstandig is om zo snel alweer een wedstrijd te willen doen..
  donderdag 18 september 2014 @ 13:18:11 #284
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_144656337
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 13:05 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Als ik het goed begrijp heb je dus tot nu toe hele lange afstanden met veel hoogtemeters gehiked, maar met hardlopen moet je bij het begin beginnen?
Klopt, ervaring met hiken en lange afstanden + hoogtemeters heb ik wel, maar qua trailrunnen geen ervaring. Hardlopen wel, maar niet veel en vooral basis voor conditie en niet altijd bijgehouden. Dat wil ik dus meer gaan doen en langzaam aan meer gaan toewerken naar echte trails. Volgend jaar overigens wel weer het idee om een lange hike van 150+ km te gaan lopen. heb de keus uit 3, maar weet nog niet welke het gaat worden.

Onlangs in Saas Fee - Zwitserland geweest en daar ook veel gelopen waarbij ik toch wel weer de drang kreeg meer te willen en meerdaags :)
Never Stop Exploring!
pi_144656372
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 13:18 schreef INViCTuS het volgende:

[..]

Klopt, ervaring met hiken en lange afstanden + hoogtemeters heb ik wel, maar qua trailrunnen geen ervaring. Hardlopen wel, maar niet veel en vooral basis voor conditie en niet altijd bijgehouden. Dat wil ik dus meer gaan doen en langzaam aan meer gaan toewerken naar echte trails. Volgend jaar overigens wel weer het idee om een lange hike van 150+ km te gaan lopen. heb de keus uit 3, maar weet nog niet welke het gaat worden.
Oke, ben benieuwd hoe het gaat om het te combineren. Ik krijg zelf altijd enorme spierpijn als ik ga wandelen :P je gebruikt je spieren wel echt op een andere manier.
Maar ik denk wel dat je er op moet rekenen dat het even gaat duren voordat je de gebruikelijke trail afstanden ook hardlopend aankunt, al doe je wandelend al zo het 10voudige.. hardlopen is toch wel een flinke belasting voor spieren en gewrichten.
pi_144656394
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 11:10 schreef YUR het volgende:
Nou, dat worden een hoop vastgeplakte runnersworldpagina's bij velen hier met de uitgave van deze maand. Kilian Jornet staat erin...
Ik heb 2 RW's gekregen deze maand :9~ *O* (1 van mijn abbo en 1 via Run to the start)
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 11:18 schreef La_Tramposa het volgende:
Nieuw yogatrucje!

[ link | afbeelding ]
_O_
pi_144656506
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 12:39 schreef INViCTuS het volgende:

[..]

Haha, dat zei ik 2 jaar geleden ook toen ik de hike van 180 km deed. Nadat ik die gelopen had en de blog van Chris heb gelezen betwijfel ik of ik dat eigenlijk wel wil. Lees 'm maar eens ;) Ik zei 2 jaar dat ik binnen 4 jaar op de top van de Mont Blanc wil staan, dat is nog steeds mogelijk en wil ik ook nog steeds wel.

Montferland O+
pi_144656516
http://thoughtcatalog.com(...)te-an-athletic-girl/

Voor de vrouwen hier, en voor de mannen met hardlopende vriendinnen/vrouwen ;)
pi_144656580
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 13:18 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Tja, je komt die 10k vast wel door, maar met je verhalen over die enkel en die knie vraag ik me af of het verstandig is om zo snel alweer een wedstrijd te willen doen..
Tjah, de knie is iets wat al heel lang speelt bij me. Toen ik in februari weer begon met hardlopen kon ik nog niet eens 1 km hardlopen zonder te moeten stoppen ivm die knie. Heel rustig opgebouwd en uiteindelijk had ik er voor de vakantie echt compleet geen last meer van. 10km zonder enige last, die ene HM zonder enige last. Na mijn vorige vakantie had ik er ook weer kort last van, maar na 3 a 4 keer lopen ging het eigenlijk alweer prima...

Die enkel is trickier ja, ook omdat ik niet weet wat ik er van moet denken. Ik moest nog een paar km lopen toen ik er doorheen ging en dat ging prima, ook de dagen erna voelde ik hem echt helemaal niet meer. Pas bij de eerste keer hardlopen (3 dagen erna oid) kreeg ik er echt last van in de zin dat ik echt niet meer verder kon rennen.

Nu weer 2 keer gerend en ik doe het gewoon weer rustig aan. Eerste keer 2.5km lopen, 500m wandelen, 2km, 500m, 2km... Daarna 4km lopen, 500m wandelen, 3km... Rustig oppakken weer...

Ik beslis pas last minute wat ik met de singelloop echt wil denk ik, een PR gaat hem sowieso niet worden, maar ik hoop toch zeker wel dat ik hem kan lopen en dan ook wel een beetje redelijk tempo.

Het zou mijn allereerste wedstrijd ooit zijn, en dan meteen in mijn eigen stad, dat wil ik eigenlijk echt niet missen.
pi_144656647
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 13:24 schreef La_Tramposa het volgende:
http://thoughtcatalog.com(...)te-an-athletic-girl/

Voor de vrouwen hier, en voor de mannen met hardlopende vriendinnen/vrouwen ;)
:D
quote:
10. All those technologically advanced fabrics that wick sweat? They also let her know when you’re staring at her butt. She will know. Every time.
  donderdag 18 september 2014 @ 13:27:59 #291
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_144656650
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 12:35 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Later als ik groot ben zou ik de UTMB wel willen doen, is wel een droom om dat te doen! Vast een onrealistische droom, maar soit. Eerst maar eens richting ultra!
  donderdag 18 september 2014 @ 13:30:49 #292
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_144656743
Krijg ik tijdens de lunch een startbewijs voor DtD aangeboden :o Potverdikkie. Zou mooi duurloopje zijn, mooie afstand.
pi_144656784
Nou, hup!
Ja doei.
pi_144656790
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 13:30 schreef Quoi het volgende:
Krijg ik tijdens de lunch een startbewijs voor DtD aangeboden :o Potverdikkie. Zou mooi duurloopje zijn, mooie afstand.
DOEN :D
pi_144657101
quote:

Het is inderdaad veel te zonnig om fatsoenlijk te kunnen lopen. Ik heb net met veel pijn en moeite 1u gelopen @ 7min/km.

Ik wilde het na een minuut of 20 al opgeven, maar heb het toch nog even een uurtje volgehouden. Waar ik heel erg trots op ben: mijn fles water was na afloop NIET leeg. *O*
pi_144657329
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 13:42 schreef sylvesterrr het volgende:
Het is inderdaad veel te zonnig om fatsoenlijk te kunnen lopen. Ik heb net met veel pijn en moeite 1u gelopen @ 7min/km.

Blijkbaar is het dus niet te zonnig.

Je kan bij elk weer gewoon lopen, als je je maar aanpast.
pi_144657390
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 13:30 schreef Quoi het volgende:
Een wedstrijd als duurloopje benaderen is ergens best wel zonde. Dan zou ik mezelf de moeite/gedoe/stress besparen van het reizen, de drukte en het wachten en lekker vanuit huis een rondje doen.
pi_144657435
quote:
99s.gif Op donderdag 18 september 2014 13:50 schreef mosselmossel het volgende:
Je kan bij elk weer gewoon lopen, als je je maar aanpast.
Dat is waar. Al betekent het voor mij dat ik bij voorkeur de tijd aanpas (d.w.z. 's avonds lopen). Helaas kan dat niet altijd.

Pijll durft nu niet meer te posten in dit topic. Nog maar 3 posts...
pi_144657446
2!
Ja doei.
pi_144657475
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 13:52 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Een wedstrijd als duurloopje benaderen is ergens best wel zonde. Dan zou ik mezelf de moeite/gedoe/stress besparen van het reizen, de drukte en het wachten en lekker vanuit huis een rondje doen.
Nou ja.... niet elke 'wedstrijd' is natuurlijk een wedstrijd. Ligt maar net aan je eigen insteek. Geen wedstrijdsinsteek = geen stress. Althans, hier niet.
Ja doei.
pi_144657501
Alhoewel... de stress nu met de auto die niet door de apk kwam en nog wat laswerk moet ondergaan voordat we woensdag naar Ierland kunnen...... :X :')_!
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')