Dit dus en vergeet ook ebola, malaria, knokkelkoorts en de rest van de tropische ellende niet.quote:Op dinsdag 16 september 2014 01:37 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Zonder slavernij woonde TS nu ergens in donker Afrika en had hij honger en aids.
En dan dat gedwongen migratie argumentpls
iedere dag proberen duizenden Afrikanen in gammele bootjes het westen te bereiken. Die zouden maar wat graag door de WIC gebracht worden.
eensquote:Op dinsdag 16 september 2014 00:40 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Ik zal het scheldwoord dat jij gebruikt niet bezigen, maar ik word helemaal leip van blanke Nederlanders die een kinderfeest, waarbij het uiterlijk van de hulpjes die hard werken een duidelijke parodie is op het uiterlijk van een Afrikaanse man, verdedigen omdat ze bang zijn dat we iets inleveren als het feest een beetje wordt aangepast.
is suriname een ras dan?quote:Op dinsdag 16 september 2014 00:43 schreef Copthorne het volgende
En weinig racisme in Nederland.Probeer eens met een Surinaamse vriend op vrijdag- en zaterdagavond een café of club aan de Haagse Markt binnen te gaan.
Dat is toch gewoon hoe alle grote dingen die ooit gemaakt zijn tot stand zijn gekomen? Bosjes slaven er tegenaan gooien totdat het staat? Het panamakanaal, de transcontinentale spoorweg, de piramides, alle grote tempels, elke iteratie van Rome, noem het maar op.quote:Op dinsdag 16 september 2014 09:08 schreef Slaap_Zak het volgende:
Het leukst vind ik wel dat die kneusjes die janken over slavernij zelf acer/asus/apple en nike spulletjes kopen
Als de slaafjes geel zijn maakt het zeker niet uit
quote:Op dinsdag 16 september 2014 00:37 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
De nieuwe Piet is lichtgetint, heeft opgeschoren kroeshaar en een bontkraagje. In plaats van dat ze je schoen vullen nemen ze je inboedel mee, niet naar Spanje maar iets verder zuidelijk.
quote:Op dinsdag 16 september 2014 01:55 schreef Casiotone het volgende:
[..]
dat verklaard waarom je een belachelijke racistische troll bent
Ja dat is wel zo.quote:Op dinsdag 16 september 2014 07:53 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
En de zwarte mensen zijn degenen die daar de schuld van krijgen, want "dat zijn degenen die huilie huilie doen en overal rascisme in zien". Maar degenen die keer op keer deze discussie oprakelen, zijn toch meestal blanke kaaskoppen die zich op hun teentjes getrapt voelen.
Jep. En kerstmis ook. Want de kerstman mishandeld liliputters, en oud en nieuw. Toch altijd gezeik met vuurwerk. En bij kerst wordt veel vlees gegeten als traditie, als vegetariër vind ik dat gewoon aanstootgevend. Geluid van de kerk/moskee irriteer ik me ook kapot aan.quote:Op dinsdag 16 september 2014 00:40 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Ik zal het scheldwoord dat jij gebruikt niet bezigen, maar ik word helemaal leip van blanke Nederlanders die een kinderfeest, waarbij het uiterlijk van de hulpjes die hard werken een duidelijke parodie is op het uiterlijk van een Afrikaanse man, verdedigen omdat ze bang zijn dat we iets inleveren als het feest een beetje wordt aangepast.
Als je dit slavernij vindt (hoe het hedendaags wordt uitgevoerd) dan doet de kerstman aan dierenmishandeling.quote:Op dinsdag 16 september 2014 01:20 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Niet alleen de huidskleur. Het hele uiterlijk van de klassieke Zwarte Piet is gelijk aan karikaturen van negroïde personen die in de negentiende eeuw werden gemaakt. Zie eerder geplaatste plaatjes ter vergelijking.
Vind je dat werkelijkwaar vreemd? Mensen maakten zich altijd al druk om hetgeen waar ze direct mee te maken krijgen. Kinderen in china werken in een fabriek om Iphone-onderdelen te maken. Hoeveel mensen maken zich daar druk na het liken van iemand op facebook met die iphone?quote:
Als de Sint niet zo vrijgevig was, dan had hij niet bezuinigd op pakjesboot 13 en dan had hij nog 700 werkkrachten gehad.quote:Op dinsdag 16 september 2014 16:24 schreef Remqo het volgende:
En daaronder een artikeltje van 5 zinnetjes over 700 verdronken vluchtelingen.
Als z'n werkkrachten niet onder vuur liggen, dan liggen ze wel onder water.... het is ook nooit goed.quote:Op dinsdag 16 september 2014 16:28 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Als de Sint niet zo vrijgevig was, dan had hij niet bezuinigd op pakjesboot 13 en dan had hij nog 700 werkkrachten gehad.
ze zijn uit dankbaarheid bij hem gebleven.....knuppel!quote:Op dinsdag 16 september 2014 00:38 schreef Copthorne het volgende:
[..]
En vervolgens mogen deze slaven gratis voor hem werken en pakjes rondbrengen? Klinkt logisch.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |