abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144575814
Het zal me echt zo hard jeuken hoe die kanker zwarte piet er uit ziet. Al maken ze hem pimpelpaars joh alsjeblieft zeg. Als je je hier al druk over kan maken dan is er echt iets mis met je leven. Zowel voor de voor als tegenstanders
forever mirin' - We’re not here to take part – we’re here to take over!
pi_144575816
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 02:14 schreef hugecooll het volgende:
Wat een Bijbelgeouwehoer :')
GhpH vraagt ernaar. Dan wil ik best uitleggen wat er met de door hem aangehaalde teksten bedoeld wordt. ;)
Copthorne 2.0
pi_144575822
'Zeven redenen waarom geen enkele Nederlander zich schuldig hoeft te voelen over de slavernij

1. Slavernij was in die tijd de gewoonste zaak van de wereld. De Afrikanen deden er zelf volop aan mee. En niet alleen dat, de Afrikanen vingen hun broeders niet alleen voor hun eigen slaven voorraad maar ook om ze wereldwijd als warme broodjes te verkopen aan iedereen die ze maar hebben wilde. Behoorlijk hypocriet dat ze nu met het vingertje wijzen.

2. De Arabieren hebben 2 maal zoveel slaven uit Afrika gehaald. Vreemd genoeg rept de slavenlobby hier met geen woord over. Hun aanvallen schijnen direct op onze blanke huidskleur gericht te zijn en ongetwijfeld ook op onze portemonnee. Verona Sheppard en haar clubje griezels bereiden een enorme schadeclaim voor voor een aantal landen waaronder NL. (en dat is de werkelijke reden voor dit onzinnige slavengeleuter)

3. Wij waren de slaven van o.a. de Fransen, Noormannen, Romeinen. Moeten wij nu ook zo kinderachtig gaan doen als de Afrikanen en lekker zielig gaan zitten doen. En moeten wij nu ook de Scandinaviërs, Fransen en Italianen aanvallen en geld eisen ?? Moeten wij nu ook gaan lopen janken over gebeurtenissen van eeuwen geleden ??

4. Waarom probeert de Afrikaanse slavenlobby ons te vergelijken met een generatie die slavernij gewoon vond en worden we nooit vergeleken met de latere generaties die de slaven bevrijd hebben ?? Als wij dat niet gedaan hadden dan waren ze nog steeds slaven geweest. Enige dank daarvoor zou wel op zijn plaats zijn ipv hatelijke aanvallen. En dat terwijl wij als eerste de slavernij afschafte en als eerste erkende dat het niet deugt.

5. De WIC, VOC en de kleinere maatschappijen waren PARTICULIERE bedrijven. Weliswaar waren enkele regenten grootaandeelhouder maar nog steeds particuliere bedrijven. Waarom denkt de slavenlobby dat 'de Nederlanders' daar verantwoordelijk voor moeten zijn ? En dan ook nog 'de Nederlanders van 200 later ??

6. Terwijl de Afrikanen ons aanvallen voor gebeurtenissen van eeuwen geleden is er op hun eigen Afrikaanse continent tot op de dag van vandaag sprake van slavernij. Misschien moeten ze dat eerst maar eens aanpakken voordat ze oude koeien uit de sloot gaan halen.

7. Hier in Nederland zelf hebben nooit slaven rondgelopen...althans geen Afrikaanse slaven. Enkele bedrijven handelde erin maar in NL zelf heeft geen enkele Afrikaanse slaaf rondgelopen. We hoeven ons dus beslist geen schuldgevoel te laten aanpraten door een lobby die zijn uiterste best doet om onze huidskleur te verbinden aan evil en daar pas mee ophoudt als we met miljarden over de brug komen.

Daarnaast vind ik het absurd dat deze zure en gefrustreerde Afrikanen zichzelf durven te vergelijken met een vrolijke, vriendelijke flierefluiter als Zwarte Piet.'
pi_144575827
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 00:40 schreef Xessive het volgende:
Oftewel er is nog maar zo weinig racisme in Nederland dat er gezocht moet worden naar iets om in die slachtofferrol te blijven hangen. En dan negeer ik nog het feit dat veel slaven geleverd werden door negerbazen. Maar ja. Dat is promotietechnisch natuurlijk minder interessant als je de boze blanke man als dader wilt zien van je eigen falen.
Dit _O_
  dinsdag 16 september 2014 @ 02:20:55 #105
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_144575832
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 02:19 schreef DrDentz het volgende:
-knip-
En dan ben je nog iets typisch blanks aan slavernij vergeten
pi_144575861
zag vanmiddag een neger op een fiets
en dacht, godverdomme het zal toch zeker niet? dat is die van mij!!1!

dus ik snel terug naar huis om te kijken of hij er nog was
en gelukkig, die van mij zat gewoon netjes schoenen te poetsen in de kelder :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
maar ik word een beetje gek van deze discussie :)

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 16-09-2014 02:28:26 ]
pi_144575869
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 september 2014 02:27 schreef Typisch het volgende:
zag vanmiddag een neger op een fiets
en dacht, godverdomme het zal toch zeker niet? dat is die van mij!!1!

dus ik snel terug naar huis om te kijken of hij er nog was
en gelukkig, die van mij zat gewoon netjes schoenen te poetsen in de kelder :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je had het recht om hem aan te houden en terug naar zijn "werkgever" te brengen.
  dinsdag 16 september 2014 @ 03:48:17 #108
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_144576097
Ik ben pro zwarte piet maar dat is voornamelijk om negers te ergeren.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_144576109
Gewoon afschaffen dat zwarte piet en sinterklaas en suikerfeest invoeren

1. deze discussie is dan voorbij
2. je kan nog snoep vreten

gg
pi_144576119
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 03:57 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Gewoon afschaffen dat zwarte piet en sinterklaas en suikerfeest invoeren

1. deze discussie is dan voorbij
2. je kan nog snoep vreten

gg
:D
pi_144576218
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 september 2014 01:26 schreef killerkip69 het volgende:

[..]

Het enige juiste antwoord.
Je bent het dus eens met die kerel in het volgende filmpje:

Het is gewoon zo dat Nederlanders er niet tegen kunnen als ze een spiegel wordt voorgehouden. Ja, het is idd zo dat er negers zijn die in alles racisme zien en maar in de slachtofferrol blijven hangen. Maar in dit geval hebben ze een punt. Het Sinterklaasfeest moet (een klein beetje) aangepast worden door de Pieten een kleurtje te geven ipv zwart. De kinderen kunnen zoiets vast makkelijk accepteren, dus ik blijf me verbazen dat zoveel volwassen blanke Nederlanders zich druk blijven maken.
  dinsdag 16 september 2014 @ 06:31:32 #112
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_144576269
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 14:06 schreef MichaelScott het volgende:
Nee, het is nodig om die negers er 1 keer per jaar aan te herinneren wie de baas is.
QFT
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  Forum Admin dinsdag 16 september 2014 @ 06:41:24 #113
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_144576294
Als Sint alleen blanke knechtjes in dienst had gehad dan was het ook niet goed geweest.

Als je goed graaft dan kan je in iedere cultuur wel racistische elementen vinden waar anderen aanstoot aan kunnen nemen.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  dinsdag 16 september 2014 @ 07:01:15 #114
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_144576362
Volgens mij is het gewoon een onschuldig kinderfeest.
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
  dinsdag 16 september 2014 @ 07:04:25 #115
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_144576371
Ik heb geen kant meer, dat gezeur komt me helemaal de strot uit.
Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
pi_144576403
Zolang er nog slavernij heerst, ook in Nederland, zou ik me daar maar eens druk om maken. Maar ja, dan zou je echte wereldproblemen oplossen en dat gaat wat ver. We verneuken liever een onschuldig kinderfeestje.
  dinsdag 16 september 2014 @ 07:22:30 #117
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_144576452
Die negers moet je sowieso klein houden anders gaan ze dus inderdaad met dit soort belachelijke dingen komen. Gewoon weer gebruiken als waar ze voor bedoeld zijn. Kutklusjes laten opknappen. Lange dagen laten maken. Niet de tijd geven om een keertje na te denken want dat kunnen ze toch helemaal niet en dan gaat alles gewoon weer helemaal fout.

Als ze blijven klagen gewoon terugzetten op de eerste boot naar keuze. Of dat nu Suriname of Afrika is kan me ook niet rotten, zolang ze maar verdwijnen. We hebben ze godverdomme toch niet deze kant op gehaald om volwaardig mee te doen in de maatschappij :r

Enfin, ooit zal deze historische blunrqder hersteld worden. Daar vertrouw ik op.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 16 september 2014 @ 07:26:20 #118
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_144576477
En anders stel ik voor om alle blanke Nederlanders op de boot naar een warm tropisch eiland te sturen. Kunnen die zwartnekken achterblijven en lekker verder gaan waar ze mee bezig waren terwijl wij Nederland 2.0 oprichten.
  dinsdag 16 september 2014 @ 07:26:34 #119
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_144576479
Je blijft goffetomme van het Sinterklaasfeest af!!!!
pi_144576676
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 07:04 schreef Frank_Drebin het volgende:
Ik heb geen kant meer, dat gezeur komt me helemaal de strot uit.
En de zwarte mensen zijn degenen die daar de schuld van krijgen, want "dat zijn degenen die huilie huilie doen en overal rascisme in zien". Maar degenen die keer op keer deze discussie oprakelen, zijn toch meestal blanke kaaskoppen die zich op hun teentjes getrapt voelen.
pi_144576681
Copthorne weet niet echt meer wat hij nou precies wil...
'Ego te absolvo peccatis tuis in nomine patris et filii et spiritus sancti.'
pi_144576751
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 00:29 schreef Copthorne het volgende:
Een traditie verdedigen die is ontstaan ten tijde van de slavernij. :')

[ afbeelding ]

Niet snappen en niet willen accepteren dat tradities in de loop der tijd weer veranderen. :')

Het is bij Sinterklaas heel schattig afgebeeld, maar zo zag en ziet slavernij eruit:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

En jij met je bleke, blanke gelaat zeuren om je feestje. Boehoe, ze pakken mijn feestje af.

Ga je schamen. :(
Beter voeren we de slavernij weer in. Hebben we heel dat gezeik niet meer, en goedkopere iphones. Win-win
pi_144576789
Nou Copthorne, een traditie verandert als het tijdsbeeld verandert. Niet wanneer een minderheid dit afdwingt.
Het is voor verandering nog te vroeg.

En zeg nu eerlijk, het is niet vanwege het verschijnsel Zwarte Piet waardoor een deel van de Nederlanders negers als minderwaaardige burgers ziet.
pi_144576798
Waarom geeft iedereen nog een neuk dan? Negeer gewoon, wat boeit het nou hoe die mongolen er straks bij lopen.
"...en altijd als ik een schreeuwer zie, met een alternatief voor de democratie dan denk ik: jouw paradijs, hoeveel ruimte is daar, voor ben ali libi de tovenaar..."
  dinsdag 16 september 2014 @ 08:10:17 #125
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_144576818
Gaan die nikkers straks het woord negeren willen verbieden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')