abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144580714
Even mezelf quoten:
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 11:01 schreef Ouder1 het volgende:
De buitenlandse gemeenschap in Boquete heeft een privédetective ingehuurd om de vermissing te onderzoeken. Voor hen was er één vaststaand gegeven: Dat de meiden rond 13:00 nog in de taalschool waren. Dit 'feit' was naar buiten gekomen via een medewerker in een andere vestiging in Bocas die het weer had van iemand op de vestiging in Boquete.
Hierbij komt bij mij ook iets anders naar boven. Die data hebben ze van Ingrid L. Maar van wie heeft Ingrid L. dat dan? Van Eileen? Vreemd dat Ingrid L. ook niet aangeeft van wie ze het heeft...
Is er dan niet iets vreemds aan de getuigenissen van die Eileen?
- Verkeerde tijd doorgegeven dat ze de taalschool verlieten
- Zij moet geweten hebben dat de meiden de Pianista gingen lopen maar kwam daar niet mee
- Van wie hebben de meiden de tip gekregen over dat onduidelijke punt onderaan de Pianista trail? Van Eileen?

De ouders van Kris zeggen dat de meiden voorzichtig waren en zich goed lieten informeren.
Ze hebben een map doorgekeken voor de Pianista trail.
Ze hebben op het internet naar informatie gezocht over de Pianista trail
Ze hebben een kaart bekeken waar de Pianista trail op stond
Ze hebben onderweg aan enkele mensen informatie gevraagd
Waarom zouden ze op de taalschool dan niet aan iemand om info hebben gevraagd? Dat is toch vreemd? En dan ook niet aan iemand die ze gesproken hebben over trails en met wie ze de boekingen bij F hebben gedaan? Die de volgende dag ook met hen mee zou gaan naar de koffie/aardbeien trail?

Er is iets vreemds met de getuigenissen van die Eileen. En nee, dan bedoel ik zeer zeker niet dat zij een dader zou kunnen zijn of zo. Mijn hemel, nee. Maar ik denk wel dat zij iets verzwijgt, een eigen aandeel in verkeerde/wazige/onvolledige info? Vanwege een schuldgevoel?
Waarom gaat Sinaproc op heel andere trails zoeken terwijl Eileen alle schijn heeft te hebben geweten dat ze de Pianista op gingen?
Ergens kwam een uitspraak van de taalschool voorbij dat die waarschuwing van Lonely Planet bewust was weg gelaten omdat ze het onzin vonden omdat zij Boquete en de Pianista trail als veilig zagen en geen onzinnige angsten bij toeristen wilden hebben.
Zit daar de clue waarom de getuigenissen van Eileen zo vreemd lijken?

[ Bericht 1% gewijzigd door Ouder1 op 16-09-2014 11:36:40 ]
pi_144580741
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 11:13 schreef agter het volgende:

[..]

1 dag lopen is 8 uur? Waarom? Waarom niet 12 of 10?
8 uur is letterlijk door een gids ergens gezegd en is de kortste loopafstand die ik ben tegengekomen.
pi_144580781
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 11:21 schreef Geruisloos het volgende:

[..]

Interessante benadering. We moeten dan alleen wel zeker weten dat de Mirador - 1e Crossing ook echt 8 uur lopen is. Hemelsbreed is dit ongeveer 4 km. Dit zou een hemelsbrede snelheid betekenen van 500m per uur.

Het beste is natuurlijk een GPS pad, dan kunnen we ook de kronkels zien, maar als je goed kunt onderbouwen dat de 1e crossing 8 uur lopen is vanaf de Mirador, dan zal ik de locatie van de quebrada en de gemiddelde snelheid in de kaart aanpassen om een betere Area of Distress aan te kunnen geven.
Ik denk dat de onderbouwing die ik geef wellicht nog meer onderbouwing is dan waarop de huidige locatie van het bergbeekje is gebaseerd.
Ik vraag ook niet het te wijzigen maar om het even naast elkaar te leggen om te zien wat dat met de conclusies doet.
pi_144581341
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 11:28 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik denk dat de onderbouwing die ik geef wellicht nog meer onderbouwing is dan waarop de huidige locatie van het bergbeekje is gebaseerd.
Ik vraag ook niet het te wijzigen maar om het even naast elkaar te leggen om te zien wat dat met de conclusies doet.
Kan het op dit moment even niet plotten op de kaart, maar als we uitgaan van 500m per uur gemiddeld vanaf de Mirador, dan is de distress locatie ongeveer waar Hut 12 staat aangegeven.
pi_144581778
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 10:19 schreef 11en30 het volgende:
En anders even alle [ [url] vervangen door [ [url= en alle [/url] ] door ]afbeelding[/url] ]
Het probleem is dat als ik quote, dat iedere afbeelding die normaal zo er in staat [img]www.site.com/ditisde-urlvanhetplaatje[/img [

Er na het quoten van de OP zo in staat:
[url] afbeelding [/url [ (< in plaats van een plaatje staat er de tekst "afbeelding")

Dus als ik dat handmatig wil aanpassen moet ik niet alleen "url" veranderen in "img", maar ook de letterlijke url van de plaatjes opzoeken en erin kopiëren. Voor 5-10 plaatjes is dat niet erg om ff te doen, maar er staan wel 100 plaatjes denk ik :/
pi_144581921
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 12:01 schreef Poolbal het volgende:

[..]

Het probleem is dat als ik quote, dat iedere afbeelding die normaal zo er in staat [img]www.site.com/ditisde-urlvanhetplaatje[/img [

[url] afbeelding [/url [ (< in plaats van een plaatje staat er de tekst "afbeelding")

Dus als ik dat handmatig wil aanpassen moet ik niet alleen "url" veranderen in "img", maar ook de letterlijke url van de plaatjes opzoeken en erin kopiëren. Voor 5-10 plaatjes is dat niet erg om ff te doen, maar er staan wel 100 plaatjes denk ik :/
Maar waarom quoten en niet gewoon Ctrl A, Ctrl C en dan plakken in het veld waar je het wilt hebben? Dan blijft alles hetzelfde en heb je dat probleem niet.
pi_144582455
Ter observatie:

Het Pianista pad van begin tot Mirador is 4,6 km lopen. Dat is zo'n 55% meer dan hemelsbreed.

Hemelsbreed is Mirador - 1e crossing zo'n 4km. Het daadwerkelijke pad zou bij benadering dus 6,2 km kunnen zijn (55% meer dan hemelsbreed, is een schatting dus).

Om van de mirador bij de 1e crossing te komen in 3 uur en 39 minuten (moment van noodoproep), moet je daadwerkelijk op het pad 1,7 km/uur lopen (3x langzamer dan normale looppas). Dit lijkt me zelfs op een junglepad niet onhaalbaar als je bijvoorbeeld haastig aan het doorlopen bent. Maar goed, de GPS data zal uitsluitsel moeten geven hierover.

En ik vraag me sterk af hoe dit pad dan moet lopen, of hoe onherbergzaam het moet zijn, dat je er 8 uur over zou doen van mirador tot 1e crossing, want dan loop je 770 daadwerkelijke meters per uur. Dat is 7x langzamer dan een normale looppas.

[ Bericht 1% gewijzigd door Geruisloos op 16-09-2014 12:44:34 ]
pi_144582567
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 01:47 schreef Geruisloos het volgende:

[..]

Het lokaliseren van die nachtlocatie is heel interessant. En ik heb een methode bedacht om uit te vinden waar dit geweest kan zijn, er is alleen wel wat onderzoek voor nodig en uiteindelijk een expeditie om het te bevestigen. Maar ik hoop dat de familie geïnteresseerd is in de methode (ik heb ze hierover benaderd).
Ik ben benieuwd.

Wat betreft die nachtlocatie vroeg ik mij af of de foto-experts onder ons hebben kunnen vaststellen of de schuine rechte lijn boven de rots, die in dit bericht werd gemarkeerd
http://forum.fok.nl/templ(...)mgur.com/ZyJe9VN.jpg
(BNW / Kris Kremers en Lisanne Froon, Panama #96 - Blaadjes), daadwerkelijk iets concreets kan zijn (nog los van de interpretatie) of niet. Zo ja, sorry als ik hun conclusie gemist heb.

Het is overigens nadrukkelijk niet mijn bedoeling om discussies over vermeende mannetjes e.d. op te rakelen, het gaat mij louter om die schuine lijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door BijDePinken op 16-09-2014 12:33:33 ]
pi_144583172
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 12:01 schreef Poolbal het volgende:

[..]

De OP is enorm idd. Dat is dus geen doen.
pi_144583223
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 12:07 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Maar waarom quoten en niet gewoon Ctrl A, Ctrl C en dan plakken in het veld waar je het wilt hebben? Dan blijft alles hetzelfde en heb je dat probleem niet.
Ik snap niet goed wat je bedoelt, de bedoeling was om uit het vorige deel (Domnivoor was TS) de OP hier neer te zetten. Als ik daar ctrl-A + ctrl-C doe kopieer ik de OP + volledige eerste pagina en alle overige tekst (immers: ctrl-A).
pi_144583376
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 12:24 schreef Geruisloos het volgende:
Ter observatie:

Geruisloos, ik zat nog te kijken naar de temperatuurdata van de foto's en de temperatuurdata die je in het OP-plaatje hebt toegevoegd.. en er lijkt iets niet te kloppen (of de foto-EXIF-temperaturen kloppen niet, of de temperaturen die je hebt herleid kloppen niet). Want die foto's lijken allemaal 22-24 graden te hebben, en in jouw kaartje is de temperatuur op de berg, waar de spullen zijn gevonden, allemaal een stuk kouder. Zouden alle temperaturen kloppen dan zijn de foto's een flink stuk verder bergaf genomen (door iemand anders?) en daarna alle spullen flink stroomopwaarts verzeild geraakt. Dat lijkt me een heel onwaarschijnlijk scenario, tenzij ze dus weer een heel eind bergop gegaan zijn.
pi_144583424
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 12:53 schreef Poolbal het volgende:

[..]

Geruisloos, ik zat nog te kijken naar de temperatuurdata van de foto's en de temperatuurdata die je in het OP-plaatje hebt toegevoegd.. en er lijkt iets niet te kloppen (of de foto-EXIF-temperaturen kloppen niet, of de temperaturen die je hebt herleid kloppen niet). Want die foto's lijken allemaal 22-24 graden te hebben, en in jouw kaartje is de temperatuur op de berg, waar de spullen zijn gevonden, allemaal een stuk kouder. Zouden alle temperaturen kloppen dan zijn de foto's een flink stuk verder bergaf genomen (door iemand anders?) en daarna alle spullen flink stroomopwaarts verzeild geraakt. Dat lijkt me een heel onwaarschijnlijk scenario, tenzij ze dus weer een heel eind bergop gegaan zijn.
Juist daarom is die data zo opvallend, en vraagt het extra aandacht om uitsluitsel te krijgen.

Zie dit scenario die de temperatuur kan verklaren.
pi_144583486
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 12:45 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

De OP is enorm idd. Dat is dus geen doen.
Heb Domnivoor gevraagd of hij nog de OP van het vorige deel kan editen. Zo ja, dan kan hij die tekst kopiëren en mij toesturen en dan vervang ik hem. Anders zal ik kijken of ik van een relevant deel in ieder geval de plaatjes handmatig weer kan vervangen. Jij kan dus ook niet bij vorige delen de originele html + tekst eruit plukken of een volledige topicrestore doen?
pi_144583501
Ouder 1
??
Misschien begrijp ik het verkeerd, maar er is een andere manier: met een 4x4 aangedreven auto kun je tot vlak bij de Mirador komen, lijkt me dus een 2e manier.
  dinsdag 16 september 2014 @ 12:58:16 #190
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144583505
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 12:28 schreef BijDePinken het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd.

Wat betreft die nachtlocatie vroeg ik mij af of de foto-experts onder ons hebben kunnen vaststellen of de schuine rechte lijn boven de rots, die in dit bericht werd gemarkeerd
http://forum.fok.nl/templ(...)mgur.com/ZyJe9VN.jpg
(BNW / Kris Kremers en Lisanne Froon, Panama #96 - Blaadjes), daadwerkelijk iets concreets kan zijn (nog los van de interpretatie) of niet. Zo ja, sorry als ik hun conclusie gemist heb.

Het is overigens nadrukkelijk niet mijn bedoeling om discussies over vermeende mannetjes e.d. op te rakelen, het gaat mij louter om die schuine lijn.
Er werd gespeculeerd dat dat een kabel was. Maar die kabelbruggen zijn niet zo strak gespannen dat ze kaarsrecht zijn. (Was dat maar zo...) Bovendien zou de kabel dan moeten opvallen op de difference cloud van Perico:
https://www.flickr.com/photos/donjuan666/14953637257
Mijn conclusie: die lijn is niets :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Domnivoor op 16-09-2014 13:22:58 ]
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
pi_144583556
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 12:57 schreef Poolbal het volgende:

[..]

Heb Domnivoor gevraagd of hij nog de OP van het vorige deel kan editen. Zo ja, dan kan hij die tekst kopiëren en mij toesturen en dan vervang ik hem. Anders zal ik kijken of ik van een relevant deel in ieder geval de plaatjes handmatig weer kan vervangen. Jij kan dus ook niet bij vorige delen de originele html + tekst eruit plukken of een volledige topicrestore doen?
Ik heb geen idee waar ik zou moeten beginnen Poolbal. Ik laat het aan de topicstarter over.
  dinsdag 16 september 2014 @ 13:05:26 #192
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144583756
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 12:57 schreef Poolbal het volgende:

Heb Domnivoor gevraagd of hij nog de OP van het vorige deel kan editen. Zo ja, dan kan hij die tekst kopiëren en mij toesturen en dan vervang ik hem.
Nee dat kan ik niet. Dat topic is gesloten. Lavenderr kan dat ook niet zie ik. Een van de andere mods misschien?
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
  dinsdag 16 september 2014 @ 13:05:34 #193
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_144583759
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 11:01 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dit doet mij ernstig twijfelen aan de onderzoeksmethode die die privédetective heeft gebruikt. Het lijkt er op dat hij de getuigen heeft beïnvloed in de tijdlijn. Bijna iedereen ging daar in mee behalve Plino die daardoor ging twijfelen aan zijn eigen getuigenis.

[..]

Dat zou best eens de verklaring kunnen zijn. Het is in ieder geval plausibeler dan de aanname dat ze op 31 maart ook al een deel van de Pianista hebben gelopen, en dat de getuigen ze op die dag hebben gezien. Die taxichauffeur, die bijna nergens genoemd wordt, heet trouwens Leonardo Mastinu.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_144583905
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 12:55 schreef Geruisloos het volgende:

[..]

Juist daarom is die data zo opvallend, en vraagt het extra aandacht om uitsluitsel te krijgen.

Zie dit scenario die de temperatuur kan verklaren.
Ik denk dan toch dat de werkelijke buitentemperatuur lager was dan de camera aangeeft, hoewel jij of iemand anders had gekeken of de temperatuur van de lens correct was met de werkelijke buitentemperatuur (geen opwarming oid). Ik meen te herinneren dat er een betrouwbare buitentemperatuur door de camera wordt gemeten.
Optie 2: de herleiding van de buitentemperatuur aan de hand van zeeniveautemperatuur klopt niet. Bijvoorbeeld omdat het lokaal warmer was (warmte van de dag bleef hangen op de plek waar de fotos genomen werden bv? of: de camera werd op het lichaam gedragen?).
Optie 3: iemand anders dan K/L heeft met het toestel op een veel lagere plek de foto's genomen

[ Bericht 2% gewijzigd door Poolbal op 16-09-2014 13:16:51 ]
pi_144583929
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 12:58 schreef Poekje01 het volgende:
Ouder 1
??
Misschien begrijp ik het verkeerd, maar er is een andere manier: met een 4x4 aangedreven auto kun je tot vlak bij de Mirador komen, lijkt me dus een 2e manier.
Hoe steekt die 4x4 over bij kabelbruggen? Rijd gewoon door het water zeker?
En vanaf de Boquete kant is alleen eerste stukje met 4x4 te doen.
pi_144583939
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 13:05 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Nee dat kan ik niet. Dat topic is gesloten. Lavenderr kan dat ook niet zie ik. Een van de andere mods misschien?
Ik zal het vragen en desnoods handmatig de belangrijkste plaatjes terugzetten. Heel veel plaatjes over flora en fauna bv zijn een beetje overbodig nu het filmpje van Matador in de OP staat, daar staat al die info ook in.
pi_144584120
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 13:05 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Gewoon de eventuele aanpassingen in de nieuwe OP doen.
pi_144584351
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 12:48 schreef Poolbal het volgende:

[..]

Ik snap niet goed wat je bedoelt, de bedoeling was om uit het vorige deel (Domnivoor was TS) de OP hier neer te zetten. Als ik daar ctrl-A + ctrl-C doe kopieer ik de OP + volledige eerste pagina en alle overige tekst (immers: ctrl-A).
Ik zie idd wat je bedoelt. En als je arceert en dan kopieert wordt het helemaal een zooitje zie ik.

Nu vraag ik me af wat er gebeurt als je quote en je haalt de quote tekens weg. Ik ga even kijken.
pi_144584385
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 09:19 schreef Geruisloos het volgende:

[..]

Er zit ook wat afwijking tussen de heen en terug data. Mogelijk zijn er dus stukken anders gelopen, of het GPS signaal is niet altijd accuraat geweest.

ik vond dit aan GPS coordinaten voor de Mirador

http://nl.everytrail.com/view_trip.php?trip_id=2833676

druk links op View Map
pi_144584418
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 13:22 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik zie idd wat je bedoelt. En als je arceert en dan kopieert wordt het helemaal een zooitje zie ik.

Nu vraag ik me af wat er gebeurt als je quote en je haalt de quote tekens weg. Ik ga even kijken.
>knip<

Dat is dus de truc!! ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')