abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144575501
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 01:39 schreef Poolbal het volgende:
dang heb m verkeerd aangepast, wilde toevoegen dat er aannames tussenstonden. Kan je de inhoud ergens terughalen? Of een restore aanvragen?
Even kijken bij de vorige OP?
pi_144575510
Ga naar de vorige thread en quote de op.
pi_144575514
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 01:40 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ver buiten het bereik dat de meiden hadden kunnen hebben met die eerste noodoproep in het ieder geval dus.
Kun je aangeven op een kaart waar jij denkt dat, volgens jouw bronnen, al deze punten (rivier, crossings, locatie van noodoproep) zouden moeten liggen? Bij benadering is prima. En anders met grote cirkels eromheen, waartussen het zou moeten zijn.
pi_144575518
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 01:36 schreef Geruisloos het volgende:

[..]

Maar het moet toch te achterhalen zijn. Dat zou onze focus moeten worden. Om dit soort zaken strak te krijgen.

Ik zal eens kijken of ik mensen uit die regio kan vinden die dit kunnen weten.
Het zou mooi zijn als we het exact weten. Maar, het is al een stap dat/als er gezegd kan worden dat ze om 16:39 niet bij de eerste kabelbrug kunnen zijn geweest en dat een misstap/val van de kabels daar dus niet een reden is van de eerste noodoproep.

En in plaats van voor naar achteren het scenario proberen te ontvouwen, kun je natuurlijk ook achterstevoren te werk gaan. Daarvoor zou het helpen als meer telefoondata en camerafoto's worden vrijgegeven. Het bepalen van de locatie van de 90 nachtfoto's zou bijvoorbeeld een belangrijke stap kunnen zijn. En die data zal ongetwijfeld eens naar buiten komen, maar dat kan nog even duren.

Sowieso denk ik dat even geduld tot er meer data is kan helpen.
pi_144575525
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 01:40 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ver buiten het bereik dat de meiden hadden kunnen hebben met die eerste noodoproep in het ieder geval dus.
Maar het scenario dat ze de eerste dag gestrand zijn, donker viel eerder in in de bergen, 112 belden, en de volgende dag toch verder gingen want mooie dag nieuwe moed, bij de rivier is er eentje gevallen, zou dan toch nog wel kunnen?
Of is die afstand ook te ver?
Make my day!
pi_144575526
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 01:42 schreef Geruisloos het volgende:

[..]

Kun je aangeven op een kaart waar jij denkt dat, volgens jouw bronnen, al deze punten (rivier, crossings, locatie van noodoproep) zouden moeten liggen? Bij benadering is prima. En anders met grote cirkels eromheen, waartussen het zou moeten zijn.
Mail die Feliciano anders via zijn FB?
pi_144575537
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 01:42 schreef miura het volgende:

[..]

Het zou mooi zijn als we het exact weten. Maar, het is al een stap dat/als er gezegd kan worden dat ze om 16:39 niet bij de eerste kabelbrug kunnen zijn geweest en dat een misstap/val van de kabels daar dus niet een reden is van de eerste noodoproep.

En in plaats van voor naar achteren het scenario proberen te ontvouwen, kun je natuurlijk ook achterstevoren te werk gaan. Daarvoor zou het helpen als meer telefoondata en camerafoto's worden vrijgegeven. Het bepalen van de locatie van de 90 nachtfoto's zou bijvoorbeeld een belangrijke stap kunnen zijn. En die data zal ongetwijfeld eens naar buiten komen, maar dat kan nog even duren.

Zou er binnenkort niet meer vrijkomen qua gegevens? Had ik ergens gelezen, maar kan ook weer achterhaald zijn.
Make my day!
pi_144575552
quote:

[..]

De 1e, 2e en 3e (en 4e) kabelbruggen zijn aangegeven door lokale gidsen. Daarvan mogen we aannemen dat de locaties kloppen.
pi_144575563
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 01:42 schreef miura het volgende:

[..]

Het lokaliseren van die nachtlocatie is heel interessant. En ik heb een methode bedacht om uit te vinden waar dit geweest kan zijn, er is alleen wel wat onderzoek voor nodig en uiteindelijk een expeditie om het te bevestigen. Maar ik hoop dat de familie geïnteresseerd is in de methode (ik heb ze hierover benaderd).
pi_144575577
quote:

[..]

Geen idee, ik pretendeer dan ook niet het te weten of ga met wilde gissingen gooien zoals sommigen.
pi_144575579
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 01:46 schreef miura het volgende:

[..]

De 1e, 2e en 3e (en 4e) kabelbruggen zijn aangegeven door lokale gidsen. Daarvan mogen we aannemen dat de locaties kloppen.
Ik ken deze kaart:
https://www.flickr.com/photos/donjuan666/15045502661/
Die is toch van een local?
Make my day!
pi_144575588
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 01:48 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Geen idee, ik pretendeer dan ook niet het te weten of ga met wilde gissingen gooien zoals sommigen.
Maar toch zeg je dat jouw bronnen gelijk hebben. Dan zou je daar toch een benadering mee kunnen maken om aan te tonen dat deze bronnen gelijk hebben? Zo moeilijk is het niet. Kaartje, cirkel, nog een cirkel, meetlat ernaast en klaar.
pi_144575594
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 01:48 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Het is toch alleen maar goed als iemand een serieus scenario heeft, om deze te toetsen te eventueel te weerleggen?
Waarom die sneer?
Make my day!
pi_144575610
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 01:47 schreef Geruisloos het volgende:

[..]

Het lokaliseren van die nachtlocatie is heel interessant. En ik heb een methode bedacht om uit te vinden waar dit geweest kan zijn, er is alleen wel wat onderzoek voor nodig en uiteindelijk een expeditie om het te bevestigen. Maar ik hoop dat de familie geïnteresseerd is in de methode (ik heb ze hierover benaderd).
Oh, gaaf!
Wil je vertellen waarop je dat wil baseren? Mag per DM zijn.
Make my day!
pi_144575612
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 01:43 schreef agter het volgende:

[..]

Maar het scenario dat ze de eerste dag gestrand zijn, donker viel eerder in in de bergen, 112 belden, en de volgende dag toch verder gingen want mooie dag nieuwe moed, bij de rivier is er eentje gevallen, zou dan toch nog wel kunnen?
Of is die afstand ook te ver?
Als we uitgaan van de kortst genoemde afstand (8 uur lopen vanaf de Mirador) en de eerste kabelbrug is dan de eerste kennismaking met de rivier, qua afstand wel ja.
pi_144575620
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 01:48 schreef agter het volgende:

[..]

Ik ken deze kaart:
[ afbeelding ]
Die is toch van een local?
Nee (de Nederlandse tekst is al een aanwijzing ;-). Die is van fok-user Perico. Wel deels gebaseerd op info van een lokale gids (meer specifiek: de kabelbruggen)
pi_144575622
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 01:43 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Mail die Feliciano anders via zijn FB?
Die geeft geen antwoord meer (heb ik een tijd geleden al geprobeerd) en dat begrijp ik ook wel.
pi_144575627
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 01:46 schreef miura het volgende:

[..]

Alleen door Baru toch?
pi_144575635
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 01:52 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Alleen door Baru toch?
Ook door Feliciano.
pi_144575646
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 01:49 schreef Geruisloos het volgende:

[..]

Maar toch zeg je dat jouw bronnen gelijk hebben. Dan zou je daar toch een benadering mee kunnen maken om aan te tonen dat deze bronnen gelijk hebben? Zo moeilijk is het niet. Kaartje, cirkel, nog een cirkel, meetlat ernaast en klaar.
Nee, je denkt te simpel. Als je in de bergen bent opgegroeid dan weet je wel dat het zo niet werkt. Het is geen Nederland.
pi_144575647
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 01:51 schreef miura het volgende:

[..]

Nee (de Nederlandse tekst is al een aanwijzing ;-). Die is van fok-user Perico. Wel deels gebaseerd op info van een lokale gids (meer specifiek: de kabelbruggen)
Nou, ik ben zeer benieuwd waar die kabelbruggen dan wel liggen.. Wij allemaal denk ik. :)
Make my day!
pi_144575654
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 01:50 schreef agter het volgende:

[..]

Oh, gaaf!
Wil je vertellen waarop je dat wil baseren? Mag per DM zijn.
De methode is gebaseerd op de EXIF data uit de 90 nachtfoto's. In het bijzonder de temperatuur daarvan. Als indicatie hebben we de 24 graden uit foto 550. Maar het is lastig te zeggen of deze temperatuur is beïnvloed door het veelvuldig gebruik op dat moment.

Als we de temperatuur van de eerste reeks foto's weten, en deze tegenover de historische weerdata zetten, dan kan bij benadering de locatie van de foto's worden bepaald. Het gebied is namelijk erg bergachtig. 24 graden om 2 uur 's nachts op 1000m is zeer onwaarschijnlijk bijvoorbeeld. Kortom, er moet een minimale en een maximale hoogte gevonden kunnen worden. En als je dan daarnaast kunt bevestigen dat de foto's langs de rivier zijn gemaakt (hier zijn al sterke aanwijzingen voor), dan kun je dus heel gericht gaan zoeken in dat gebied.
pi_144575662
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 01:49 schreef agter het volgende:

[..]

Het is toch alleen maar goed als iemand een serieus scenario heeft, om deze te toetsen te eventueel te weerleggen?
Waarom die sneer?
Ik heb het niet over scenario's; daar weten we van dat dat gissingen zijn. Ik heb het over vele kaartjes hier en sommige overzichten.
pi_144575669
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 01:54 schreef agter het volgende:

[..]

Nou, ik ben zeer benieuwd waar die kabelbruggen dan wel liggen.. Wij allemaal denk ik. :)
De locatie op o.a. Geruisloos' kaartje van de kabelbruggen klopt. De mirador ongeveer, de quabrada('s) is/zijn een gok.
pi_144575670
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 01:53 schreef miura het volgende:

[..]

Ook door Feliciano.
Volgens wie? Ik bedoel maar; het is heel veel hear say, hear say en dan vaak ook nog anoniem op het internet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')