Grappig inderdaad. Is aangepast. Dus hij heeft 'm daar geplaatst, eventueel zodat deze dan gevonden wordt en het allemaal een "vermissing" zou lijken. Maar je begrijpt m'n verhaal.quote:Op dinsdag 16 september 2014 16:15 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
F heeft de rugzak niet gevonden.
Grappig.. dat juist jij dit zegt terwijl je zo hamert op feiten.
Yep. En ik ben het daar mee eens. Het lijkt mij extreem ver gezocht dat F er iets mee te maken heeft. Omdat Jackie er zo van overtuigd was/is, heb ik dat scenario goed overdacht en hoe dat dan in zijn werk zou moeten zijn gegaan en dan kom ik er niet uit. Te veel problemen kom je dan tegen.quote:Op dinsdag 16 september 2014 16:18 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Correct. Dus hij heeft 'm daar geplaatst, eventueel zodat deze dan gevonden wordt. Maar je begrijpt m'n verhaal.
Een derde persoon of meerdere personen acht ik inderdaad ook reëel.quote:Op dinsdag 16 september 2014 16:22 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Yep. En ik ben het daar mee eens. Het lijkt mij extreem ver gezocht dat F er iets mee te maken heeft. Omdat Jackie er zo van overtuigd was/is, heb ik dat scenario goed overdacht en hoe dat dan in zijn werk zou moeten zijn gegaan en dan kom ik er niet uit. Te veel problemen kom je dan tegen.
Dat een groep jongeren er mee te maken kan hebben vind ik al iets minder ver gezocht maar dan denk ik niet aan moord.
Die telefoongegevens blijven raar. Maar ook daar kan je meer logische verklaringen voor bedenken. Zelfs als de meiden de tas niet gehad hebben tot 11/4.
Maw het is dus niet zeker dat Plinio M. ze heeft gezienquote:Op dinsdag 16 september 2014 16:12 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Kan idd. Maar het kan ook zijn dat hij ergens langs de Pianista woont of bij iemand geweest was die daar woont. Een groot deel van de Pianista trail gaat namelijk door bewoond gebied.
Dan zijn daar nog de Panamese autoriteiten en hun manier van onderzoek doen.
1. De Panamese autoriteiten benaderen zelf geen mogelijke getuigen en gaan daar ook niet naar op zoek. Ze openen een bureautje in het gebied en daar kunnen getuigen zichzelf op eigen initiatief melden om alleen in het Spaans hun verhaal te doen. Hoe groot is de kans dat die mogelijke toeristen dat wisten, dat gedaan zouden hebben en ook nog voldoende Spaans spraken om dat te doen?
2. Uit bv die berovingen op de Pianista trail blijkt dat de Panamese autoriteiten geen enkele moeite doen om slachtoffers of getuigen in het buitenland te verhoren/te benaderen. Indien deze toeristen Boquete of zelfs het land verlaten hadden dan was daar voor de Panamese autoriteiten de kous mee af.
[..]
Misschien omdat hij dacht helemaal fout te zitten omdat hij ze onmogelijk gezien kon hebben bij de tijdlijn van andere getuigen die toen nog gehanteerd werd?
Het is ook nog mogelijk dat tijdens de wandeltocht onder begeleiding van een gids, maakt niet uit welke, een fataal ongeluk is gebeurd. Dat men dat liever niet in de publiciteit wil hebben. Aangezien er zo op gehamerd wordt om alleen met een gids de trails te lopen.quote:Op dinsdag 16 september 2014 16:07 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
mee eens, maar de aannames van Ouder1, zijn net zo goed aannames.
Ik denk persoonlijk niet dat Chiani het deed, wel dat hij misschien betrokken was bij het naderhand laten verdwijnen van de lichamen, of er iets van weet of over vermoed. Of niet. En wellicht kan hij er tot zijn grote en enorme frustratie niet precies zijn vinger op leggen. Net als wij hier.
De ouders van Kris weten iig. meer feiten en gegevens dan wij hier, "een verdwaling gaat er bij hen niet in".
Als Panam. bloedhonden op 4 plaatsen iets geroken hebben, zijn daar lijken /lichamen geweest, en moet er meer bekend zijn volgens mij wat nog uit de pers wordt gehouden. Waarom zou je dat doen als het om een 'simpel' verdwaling/ongeluk gaat dan? Waarom constateert Perico geknoei met foto's?
En... een beetje kinderachtig wellicht, maar Ted Bundy liep jarenlang ook nooit in de peiling
Hij was bij iedereen zeer geliefd, dus dat zegt niets.
Ik krijg steeds sterker het gevoel dat je last krijgt van een tunnelvisie. Je leest selectief en neemt alleen mee wat in jouw scenario past. Sterker nog.. op wat ik verder op je verhaal zei, reageer je helemaal niet want... te druk.quote:Op dinsdag 16 september 2014 16:27 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Maw het is dus niet zeker dat Plinio Montenegro ze heeft gezien
En iig een taak voor de advocaat van Hans Kremers om te vragen wie dan de toeristen evt waren die hij rondleidde.
Wie zet E als verdachte neer?quote:Op dinsdag 16 september 2014 16:40 schreef SAJ het volgende:
Op basis van de nu beschikbare info is het gewoon absolute onzin om F dan wel E ergens van te verdenken dan wel te beschuldigen. Lijkt me ook niet dat dit forum daarvoor is bedoeld.
Je zult maar samen alarm slaan voor een verdwijning en vervolgens op 1 of ander forumpje in Nederland als verdachte worden neergezet.
Als hier wordt gemeld dat E niet heeft gezegd dat K&L wrsl pianista gingen doen, en dat niet wordt onderbouwd, wordt E ongefundeerd als een verdacht persoon neergezetquote:
Nee, ik twijfel aan haar getuigenis en stel daarbij zeer duidelijk dat ik haar niet als verdachte zie.quote:Op dinsdag 16 september 2014 16:47 schreef SAJ het volgende:
[..]
Als hier wordt gemeld dat E niet heeft gezegd dat K&L wrsl pianista gingen doen, en dat niet wordt onderbouwd, wordt E ongefundeerd als een verdacht persoon neergezet
Erg suggestief.quote:Op dinsdag 16 september 2014 16:07 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
mee eens, maar de aannames van Ouder1, zijn net zo goed aannames.
Ik denk persoonlijk niet dat Chiani het deed, wel dat hij misschien betrokken was bij het naderhand laten verdwijnen van de lichamen, of er iets van weet of over vermoed. Of niet. En wellicht kan hij er tot zijn grote en enorme frustratie niet precies zijn vinger op leggen. Net als wij hier.
De ouders van Kris weten iig. meer feiten en gegevens dan wij hier, "een verdwaling gaat er bij hen niet in".
Als Panam. bloedhonden op 4 plaatsen iets geroken hebben, zijn daar lijken /lichamen geweest, en moet er meer bekend zijn volgens mij wat nog uit de pers wordt gehouden. Waarom zou je dat doen als het om een 'simpel' verdwaling/ongeluk gaat dan? Waarom constateert Perico geknoei met foto's?
En... een beetje kinderachtig wellicht, maar Ted Bundy liep jarenlang ook nooit in de peiling
Hij was bij iedereen zeer geliefd, dus dat zegt niets.
Moordenaar????quote:Op dinsdag 16 september 2014 16:51 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Nee, ik twijfel aan haar getuigenis en stel daarbij zeer duidelijk dat ik haar niet als verdachte zie.
Maar als ik zeg dat het verhaal van Olivia de K onmogelijk kan kloppen en ze dus dingen niet juist heeft en er dingen bij verzonnen heeft, dan zeg ik ook dat zij verdachte is in deze zaak? Dat zij mogelijk de moordenaar is?
Die is er niet want dat kan alleen in het Spaans en zij spreekt geen Spaans.quote:Op dinsdag 16 september 2014 17:11 schreef SAJ het volgende:
[..]
Moordenaar????
Ik doe geen beweringen zoals hier wel gebeurd, dat iemand moedwillig iets niet heeft gedaan. Mijn mening is dat je niet kunt oordelen zonder iets te onderbouwen. Als jij dat anders ziet, prima!
Ben trouwens zeer geïnteresseerd naar link van haar getuigenis bij de politie
Juist, dan zijn we er toch: eerst zeg je dat je twijfelt aan haar getuigenis, en nu dat er geen getuigenis is.quote:Op dinsdag 16 september 2014 17:26 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Die is er niet want dat kan alleen in het Spaans en zij spreekt geen Spaans.
Precies. Echt schandalig dat sommige zolderkamer-FOK!kers hem aan de schandpaal nagelen.quote:Op dinsdag 16 september 2014 15:57 schreef Geruisloos het volgende:
Wie ervan overtuigd is dat F. de dader is, vindt het dus zeer aannemelijk dat:
• Een man die al 35 jaar hikes begeleidt, en goed contact heeft met een taalschool die hem aan werk bezorgd, ineens besluit om twee jonge vrouwen van diezelfde school te laten verdwijnen.
• De moordenaar als eerste persoon alarm slaat over de vermissing en officieel aangifte doet bij de politie.
• Deze al wat oudere man uit een vrij arm land zeer tech savy is, en in staat om valse telefoonoproepen te (laten) maken voor het geval de telefoons gevonden gaan worden (of dit juist expres doet).
• Deze gids zichzelf, of iemand anders, in de nacht van 7 op 8 april de jungle instuurt om 90 nachtfoto's te maken, voor het geval de camera ooit gevonden wordt, en het dus lijkt alsof de meiden dit hebben gedaan.
• Eventueel de EXIF data nog even aanpast/laat passen om de tijdlijn voor de politie in de war te brengen.
• Al deze objecten ergens verborgen houdt en af en toe gebruikt, terwijl hij volop meewerkt aan de zoektocht.
• Dat hij dus expres een digitaal dwaalspoort uit zet, wetende dat een paar maanden later de rugtas tevoorschijn getoverd zal worden, met al het bewijs dat hij eerder heeft gemanipuleerd, zodat het nét lijkt alsof Kris en Lisanne verwdaald zijn geraakt en niemand hem verdacht kan maken.
• Dat de gids vervolgens totaal geen moeite heeft om interviews te geven en te vertellen waar de resten van de meiden gevonden zijn etc.
Kortom, een lokale gids uit Boquete Panama, een techwonder, psychopatische moordenaar én meesterbrein in één, pleegt, eventueel met wat lokale vrienden, een dubbele moord van de eeuw. En staat vervolgens rustig de NOS te woord over zijn ervaring van de zoektocht etc.
Ik sluit niet uit dat F. hier iets mee te maken heeft (bijna alle scenario's staan nog open), maar wie dit F. scenario zeer waarschijnlijk acht is toch moeilijk serieus te nemen. Het is prima dat er kritische vragen worden gesteld, maar we moeten wel realistisch zijn en niet automatisch alle onbeantwoorde vragen verklaren door de introductie van een Psycho Killer Guide. Dat riekt sterkt naar een Deus ex Machina.
Dit sluit ik ook zeker niet uit. Zou niet de eerste keer zijn dat gidsen dubieus handelen.quote:Op dinsdag 16 september 2014 16:30 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Het is ook nog mogelijk dat tijdens de wandeltocht onder begeleiding van een gids, maakt niet uit welke, een fataal ongeluk is gebeurd. Dat men dat liever niet in de publiciteit wil hebben. Aangezien er zo op gehamerd wordt om alleen met een gids de trails te lopen.
Voorbeeld?quote:Op dinsdag 16 september 2014 17:46 schreef agter het volgende:
[..]
Dit sluit ik ook zeker niet uit. Zou niet de eerste keer zijn dat gidsen dubieus handelen.
Bij een rondreis in de woestijn in Marokko verdween 'S nachts onze gids gewoon.quote:
En toen? Want kennelijk hebben jullie het gered, want anders zou je dit nu niet posten, toch?quote:Op dinsdag 16 september 2014 17:49 schreef agter het volgende:
[..]
Bij een rondreis in de woestijn in Marokko verdween 'S nachts onze gids gewoon.
Sta je raar te kijken de volgende ochtend, midden in de woestijn. Vrij beangstigend.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |