abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144572916



Kerbal Space Program is een spel wat in ontwikkeling is, waarbij je een crew van Kerbals de ruimte in probeert te krijgen. Of op verschrikkelijke wijze ergens halverwege de dampkring laat ontploffen. Of als een soort belachelijke torpedo over het land laat schieten. Of ongeduldig 5 minuten op het lanceerplatform laat staan omdat de boel te zwaar is.

Door ontkoppelaars te gebruiken creëer je fases voor je raket: eerst gaan de onderste zware raketten de eerste zet richting de zon geven, dan de volgende, etc, tot je bij je cockpit plus parachuutje aankomt.

Het zelf maken van raketten gaat echt geweldig simpel, en het forum van de officiele website staat vol downloadbare onderdelen om de boel nog uitgebreider te maken :P

http://kerbalspaceprogram.com/




Orbiting voor dummies:

Uitleg navball door Kutmanager 8-)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lijst met handige Mods (voor en door topic-bezoekers
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 11% gewijzigd door Reintji op 16-09-2014 13:19:59 ]
  maandag 15 september 2014 @ 23:46:47 #2
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_144573075
Hoi Reintji, kan je onderstaande posts in de openingspost verwerken? :s)
Eigenlijk zouden ze al in de vorige OP terrecht komen, alleen dat schoot niet op. :9

Uitleg NavBall door Kutmanager:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Begin met uitleg van alle mods... let op, deze lijst kan en mag door iedereen worden aangevuld:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Many thanx! :s)
pi_144584274
Done!
  dinsdag 16 september 2014 @ 19:23:42 #4
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_144595854
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 september 2014 13:20 schreef Reintji het volgende:
Done!
Thanx :D
De OP kan je zo vaak aanpassen als je wil. Dus nu kan de MOD-lijst door andere gebruikers worden aangevuld. *O* In het vetgedrukt staan nog wat mods waar ik zelf geen ervaring mee had... wie o wie voelt zich geroepen daar wat over te schrijven? :D
  woensdag 17 september 2014 @ 23:04:53 #5
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_144643654
Woohoo, 0.25 is de testfase ingegaan. *O*
https://www.facebook.com/kerbalspaceprogram?fref=ts
Meestal duurt het dan nog maar een week voor de vrijgave. :Y

Net nu iedereen weer 0.24.2 voorzien had van zijn favoriete rij aan mods. :9 Precies daarom heb ik net alle leuk lijkende nieuwe mods van 0.24.2 gedownload, voordat ik ze niet meer terug kan vinden. :') Dan gaan we 0.25 wel overslaan en hebben we een leuke, gemodde, herfst. *O*
  donderdag 18 september 2014 @ 20:12:01 #6
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_144669222
Oehhhh, ik kwam net onderstaande mod tegen, die ik persoonlijk erg vet vind. :7
http://forum.kerbalspacep(...)ndinglegs-Beam-Axles
Over extra off-road wieltypes, uitklapbare verlichting en heftruckmechanismes. Binnenkort worden hier normaal uitziende hydraulische zuigers aan toegevoegd. Beter dan de te futuristische exemplaren uit Infernal Robotics. :Y
pi_144669281
64 bit moet eerst maar eens werken :')
pi_144885281

Beetje plannen


Landingslampen aan


En touchdown van de centrale module voor de eerste Munbase in de krater bij de boog. Kraterwanden toch schuiner dan gedacht. De kerbal die 42 jaren geleden met de "Luna 2" de boog heeft bezocht en daarbij is achtergebleven heeft binnenkort ook weer onderdak.

[ Bericht 0% gewijzigd door Reintji op 25-09-2014 12:48:09 ]
  zondag 5 oktober 2014 @ 14:30:58 #9
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_145215479
Zie hier mijn eerste poging om een wat nettere F1 kar te bouwen. :7

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 3% gewijzigd door zyx1981 op 05-10-2014 14:39:30 ]
  zondag 5 oktober 2014 @ 14:38:42 #10
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_145215766
quote:
10s.gif Op zondag 5 oktober 2014 14:30 schreef zyx1981 het volgende:
Zie hier mijn eerste poging om een wat nettere F1 kar te bouwen. :7

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je hebt echt 0 downforce gast, vind je het gek dat dat ding niet op de grond blijft? :')
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
  zondag 5 oktober 2014 @ 14:40:07 #11
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_145215823
quote:
10s.gif Op zondag 5 oktober 2014 14:38 schreef Kutmanager het volgende:

[..]

Je hebt echt 0 downforce gast, vind je het gek dat dat ding niet op de grond blijft? :')
Wie wil er nu downforce? :{w Ff kijken of ik dat ding in orbit kan krijgen. :Y
  maandag 6 oktober 2014 @ 20:55:31 #12
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_145269927
Na een lange reis vol gevaren naar de manen Laythe en Pol wachtten de 5 astronauten een warm onthaal toen ze Kerbin bereikten. De astronauten waren niet bereikbaar voor commentaar.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 01:57:27 #13
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_145282744
_O-
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
pi_145310948


En de eerste module gekoppeld. Gelukkig bleek de dockingpoort, geheel in kerbalstyle, op de eerste module een tikje te laag.
  woensdag 8 oktober 2014 @ 01:05:14 #15
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_145319331
Goedbezig heren. :7

Overigens, 0.25 is nu ook uit. *O*

FAQ-sheet: http://forum.kerbalspacep(...)SP-Economic-Boom-FAQ

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_145320604
Daarom, geen mods! :D
  vrijdag 7 november 2014 @ 21:15:39 #17
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_146415516
HAH ... !! Eindelijk een retourtripje naar het oppervlakte van Eve volbracht met FAR en DRE geïnstalleerd, maar het was een helse klus :'). Toegegeven: ik heb paar honderd keer F5/F9 geramd en de capsule is momenteel nog in een omloopbaan rondom Eve. Meeste keren de mist ingegaan tijdens landen; met FAR dien je een lander voor Eve eigenlijk a la een Saturnus 5 te bouwen, en dat ding flikkert bij het minste of geringste heuveltje gelijk om.
  vrijdag 7 november 2014 @ 21:57:53 #18
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_146417395
Over eve gesproken.


online internet spaceshipz, serious businezz :D
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
pi_146605746
Ok, iedereen nu dus bezig met een Rosetta project?
pi_146607231
Al een maand niet aangeraakt :')
pi_147286956
Wie de fuck heeft nyan cat in het laadscherm geprogrammeerd :')
pi_147287399
Haha, die Delta IV Heavy met Orion, net KSP!





Die struts ook. :D
pi_147288624
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 19:42 schreef Tourniquet het volgende:
Haha, die Delta IV Heavy met Orion, net KSP!

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Die struts ook. :D
KSP in de CryEngine :P?

Dat zal er dan ongeveer zo uitzien xD
pi_147288860
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 19:42 schreef Tourniquet het volgende:
Haha, die Delta IV Heavy met Orion, net KSP!

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Die struts ook. :D
_O_
pi_147378129
Ben net een Career begonnen. Hoe werkten die controls ookalweer :p
Children of the night. What music they make.
  woensdag 10 december 2014 @ 00:36:55 #26
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_147441902
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 19:42 schreef Tourniquet het volgende:
Haha, die Delta IV Heavy met Orion, net KSP!

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Die struts ook. :D
Lafjes hoor, om die struts bij KSP af te kijken. :{w

Hoe gaaf _O_ _O_ _O_
pi_147445849
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 23:20 schreef DeHovenier het volgende:
Ben net een Career begonnen. Hoe werkten die controls ookalweer :p
Goed
pi_147546008
KSP gaat in Beta met versie 0.90! *O*


Ziet er vet uit, veel nieuwe dingen vooral in de interface zo te zien.
pi_147552134
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 17:46 schreef Tourniquet het volgende:
KSP gaat in Beta met versie 0.90! *O*


Ziet er vet uit, veel nieuwe dingen vooral in de interface zo te zien.
Is toch nog niet uit?
pi_147624370
quote:
11s.gif Op zaterdag 13 december 2014 21:12 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Is toch nog niet uit?
Nu wel! :D
pi_147633128
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 00:20 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Nu wel! :D
*O*
pi_147684300


Ja hallo, wat is deze? :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_147684376
quote:
10s.gif Op woensdag 17 december 2014 21:36 schreef Rezania het volgende:
[ afbeelding ]

Ja hallo, wat is deze? :')
_O-
pi_147775728


Check die G-krachten _O- _O_
pi_147786003
Sinds de beta uit is, werkt B9 niet meer goed ;(
pi_147862786


En toch wil dat kutding niet van de grond komen, net alsof hij er aan vastgelijmd is of zo. :(
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_148196024
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  woensdag 31 december 2014 @ 19:03:38 #38
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_148197358
Wel instinkers die nieuwe Pilot-functies. Landing naar het maanoppervlakte, op 10 meter boven de grond wil ik 'retrograde' selecteren, druk ik gvd. 'prograde'. Lander draait resoluut 180 graden en -hup- plankgas de bodem in. Maargoed, capsule had nog een antenne en paar zonnepanelen dus er kan nog Science geoogst worden :')
pi_148214378
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zondag 11 januari 2015 @ 20:01:23 #40
155021 Mender
Gekke Henkie
  zondag 11 januari 2015 @ 20:02:53 #41
155021 Mender
Gekke Henkie
  maandag 12 januari 2015 @ 15:42:59 #42
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_148607621
Een officiële uitbreiding van het KSP-zonnestelsel staat voorlopig nog niet op het programma. Maar voor degenen die het huidige planetenstelsel wel gezien hebben is er een interessante mod in de maak. Uiteindelijk moeten er drie aanvullende gasreuzen komen inclusief manen, beetje zoals Saturnus, Uranus en Neptunus in ons zonnestelsel. ^O^
pi_148777243
https://vine.co/v/OjqeYWWpVWK

lijkt verdacht veel op KSP _O-
  zondag 8 februari 2015 @ 13:51:20 #44
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_149469824
Zag van de week dit op Comedy Central en moest sterk denken aan KSP :+ (t/m 5:08 dan)
pi_151824484
*schop
KerbalSpaceP twitterde op donderdag 02-04-2015 om 19:34:44 @StolenPotato we're working on Multiplayer for #KSP, and it's planned to be a free update released after 1.0 reageer retweet
_O_ _O_
pi_151912599
quote:
Uitleg navball door Kutmanager

De zwaartekracht neemt af met een 4e macht per verdubbeling van afstand tot het lichaam waar je omheen orbit geloof ik, dus hoe verder je hier burnt, hoe relatief minder brandstof het uiteindelijk zal kosten.
Dit klopt niet helemaal.

Zwaartekracht is omgekeerd evenredig met het kwadraat van de afstand (2de macht).
Oftewel de zwaartekracht neemt viermaal af bij een verdubbeling van de afstand.
  zaterdag 25 april 2015 @ 18:15:08 #48
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_152019164
Kennen jullie nog een mod voor goede wielen (met motor), m'n oude mod doet het al een tijd niet meer en ik wil ondertussen weer jeeps maken.
Lachen joh.
pi_152053541
Over een half uurtje Scott Manley op http://www.twitch.tv/ksptv _O_
  zondag 26 april 2015 @ 21:58:15 #51
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_152054437
Dank voor de tip :+
pi_152054862
Jaaa, daar is ie, hullooo Scott _O_
  maandag 27 april 2015 @ 15:19:42 #53
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_152072380
Hij antwoordde op mijn vraag in de chat of er nieuwe planeten zijn; helaas niet :6

De site zelf is momenteel uit de lucht. Volgens mij 'n teken dat 1.0 nu wordt uitgebracht.
pi_152072684
quote:
7s.gif Op maandag 27 april 2015 15:19 schreef MissionPhailed het volgende:
Hij antwoordde op mijn vraag in de chat of er nieuwe planeten zijn; helaas niet :6
-O-
quote:
7s.gif Op maandag 27 april 2015 15:19 schreef MissionPhailed het volgende:
De site zelf is momenteel uit de lucht. Volgens mij 'n teken dat 1.0 nu wordt uitgebracht.
Was het vanmorgen ook al, toen lag alles plat tgv overload :')
pi_152074917
Om het wachten te verzachten nog een mooi filmpje. Die nieuwe interieurs zijn ook vet, incl BSOD op het scherm in de cockpit. _O-

pi_152079721
Eindelijk *O* dat accelereren :D _O_, geen stond door een trechter maar mach 1 in een paar sec _O_
pi_152102188
Gisteren even met de demo gespeeld, en het is zelfs even gelukt een raket de lucht in te krijgen. Verdere pogingen waren niet echt succesvol..

Best grappig gemaakt, staat nu op mijn steam wishlist. :)
pi_152143472
Weer aan het proberen, had m al in EA maar ben benieuwd hoe het nu is. Net genoeg science points verzameld om echt leuke raketten te gaan bouwen. Helaas al wel één dappere kosmonaut verloren bij een mislukte reentry. God hebbe zijn ziel.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_152162309
Nu de game af is, toch maar weer opgepakt. Ik kom bij Minmus in orbit, dat is al heel wat voor mij. De learning curve hiervoor is... Uitdagend, op z'n minst.

Wat kan ik overigens met descending en ascending nodes als ik een target instel? Kan ik dit gebruiken om naar mijn target te hoppen?

Nu doe ik iedere keer hetzelfde. Een cirkelvormige orbit boven m'n startpunt (in de regel 100 km boven Kerbin, met de PE en AP op gelijke hoogte welteverstaan) en dan een maneuvre instellen waarbij mijn nieuwe baan een planeet kruist. Lukt dit niet, dan draai ik de maneuvre-node gewoon rond op de mijn te volgen koers, totdat er een encounter voorspeld wordt.
Is dit de beste manier? Ik heb het maar een beetje zelf uitgevogeld, maar het vast hartstikke fout :P
-nee-
pi_152198435
Een capsule in orbit brengen kost mij al moeite...

Heb nu een contract waar ik een heel grote solid booster moet testen buiten de atmosfeer. Hoe krijg je die daar?
pi_152203963
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 00:14 schreef t4rt4rus het volgende:
Een capsule in orbit brengen kost mij al moeite...

Heb nu een contract waar ik een heel grote solid booster moet testen buiten de atmosfeer. Hoe krijg je die daar?
More booster :+
pi_152213156
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 00:14 schreef t4rt4rus het volgende:
Een capsule in orbit brengen kost mij al moeite...

Heb nu een contract waar ik een heel grote solid booster moet testen buiten de atmosfeer. Hoe krijg je die daar?
Inderdaad, meer boosters omheen plakken, dan krijg je 'm daar in no time. :P
-nee-
pi_152213288
TVP'tje.
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_152216013
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 11:42 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

More booster :+
Oke ik kom dan wel buiten de atmosfeer maar dat is recht omhoog een geen orbit.
Hoe maak ik die gravity turn? Dat ding van mij wil niet draaien.
pi_152218168
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 20:29 schreef t4rt4rus het volgende:

[..]

Oke ik kom dan wel buiten de atmosfeer maar dat is recht omhoog een geen orbit.
Hoe maak ik die gravity turn? Dat ding van mij wil niet draaien.
Heb je geen controle surfaces?
  zondag 3 mei 2015 @ 00:31:13 #69
371309 t4rt4rus
Tartarus
pi_152223419
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 21:43 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Heb je geen controle surfaces?
Blijkbaar niet :D

Klote is dit... ben vergeten te saven en laadde een te oude safe, dacht dat ie veel recenter was.
Maar eenmaal geladen kon ik niet weer terug laden waar ik het allerlaatste was.
Dus nu weer alles opnieuw doen...
  zondag 3 mei 2015 @ 05:56:05 #70
64521 SuperHarregarre
Semipositief.
pi_152227001
Ik had de patch notes niet gelezen en bij reentry deploy ik de parachute altijd gelijk omdat het in de vorige versies niet uitmaakte wanneer je die deployde. :') Hop parachute verrot en rip.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_152230849

2 minuten later


:P
pi_152231638
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 05:56 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ik had de patch notes niet gelezen en bij reentry deploy ik de parachute altijd gelijk omdat het in de vorige versies niet uitmaakte wanneer je die deployde. :') Hop parachute verrot en rip.
Een van de contracten die je kunt doen is ook het testen van die parachute met een snelheid van meer dan 400 m/s. Ik had al zo'n idee dat het niet helemaal goed zou kunnen gaan dus gelukkig ook reserve parachute gemonteerd. :)
  zondag 3 mei 2015 @ 13:41:36 #73
64521 SuperHarregarre
Semipositief.
pi_152231832
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 13:32 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Een van de contracten die je kunt doen is ook het testen van die parachute met een snelheid van meer dan 400 m/s. Ik had al zo'n idee dat het niet helemaal goed zou kunnen gaan dus gelukkig ook reserve parachute gemonteerd. :)
Ah, ik speel met de klassieke modus zonder knaken/contracten. Dus alleen met science. Al ga ik misschien gewoon sandbox proberen, duurt me te lang voor je alle onderdelen kunt unlocken en ik wil 't liefst gewoon aanrommelen en bizarre dingen de ruimte insturen. :P
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_152243349
LOOK IN THE SKY, its a bird, no its a plane, no wait ITS Thunderbird 2






SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_152252425
quote:
10s.gif Op zondag 3 mei 2015 20:28 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
LOOK IN THE SKY, its a bird, no its a plane, no wait ITS Thunderbird 2

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooi ontwerpje.
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_152253779
quote:
10s.gif Op zondag 3 mei 2015 20:28 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
LOOK IN THE SKY, its a bird, no its a plane, no wait ITS Thunderbird 2

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu nog met werkende TB4 in laadruim. :P
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_152334494
Hoog kerbal gehalte, die boys van SpaceX


Actie vanaf 15:00
  donderdag 7 mei 2015 @ 14:31:34 #78
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_152368588
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 16:04 schreef Reintji het volgende:
Hoog kerbal gehalte, die boys van SpaceX


Actie vanaf 15:00
Nice :7

Zelf speel ik nog even met 0.90.... lang leve het de ruimte in kunnen sturen van bizarre schepen. _O_





Overigens, de beste reden om een groot ruimtestation te lanceren is:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_152373209
ik ben na lange tijd eens aan het klooien weer in dit spel, career mode maar opgestart maar iets lukt niet..
ik pak de MK1 command pod, de SA-1 LFT en de LV-T30

maar om de een of andere reden wil de raket niet aan de fueltank vast..?
ik doe vast iets verkeerd maar aangezien er 0 help in zit..
help? :P
pi_152373985
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 16:42 schreef mschol het volgende:
ik ben na lange tijd eens aan het klooien weer in dit spel, career mode maar opgestart maar iets lukt niet..
ik pak de MK1 command pod, de SA-1 LFT en de LV-T30

maar om de een of andere reden wil de raket niet aan de fueltank vast..?
ik doe vast iets verkeerd maar aangezien er 0 help in zit..
help? :P
Je moet eerst iets aan de commandpod hangen, zoals je fueltank. Daarna zou de engine er gewoon aan moeten kunnen plakken..
pi_152374077
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 17:14 schreef zuchtje het volgende:

[..]

Je moet eerst iets aan de commandpod hangen, zoals je fueltank. Daarna zou de engine er gewoon aan moeten kunnen plakken..
dat doet hij dus niet...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
die raket kan hij wel aan de pod koppelen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_152374552
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 17:18 schreef mschol het volgende:

[..]

dat doet hij dus niet...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
die raket kan hij wel aan de pod koppelen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Even met q, e en w roteren. Anders iets heen en weer met de muis :P
pi_152374809
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2015 17:37 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Even met q, e en w roteren. Anders iets heen en weer met de muis :P
nope, hij doet niet snappen aan de onderkant, of ik moet de raket omdraaien:


maar dan is het geen space travel meer :+

ik ga em wel eens helemaal verwijderen, en opnieuw laten downloaden, wellicht is er wat bugged...
pi_152381805
Zojuist een rover op Eve geland. Ben best trots. Nu hetzelfde ontwerp nogmaals sturen, maar dan met een hitteschild |:(

Succesvol een volle liquid fuel tank aan mn space station gekoppeld _O_
-nee-
pi_152398253
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 17:18 schreef mschol het volgende:

[..]

dat doet hij dus niet...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
die raket kan hij wel aan de pod koppelen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waar komt die fueltank vandaan? Ik kan hem hier niet vinden:
http://wiki.kerbalspaceprogram.com/wiki/Parts#Fuel_Tanks

Misschien was dat de boosdoener. Dan zou het met een reinstall iig over moeten zijn :)
pi_152399323
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 11:32 schreef zuchtje het volgende:

[..]

Waar komt die fueltank vandaan? Ik kan hem hier niet vinden:
http://wiki.kerbalspaceprogram.com/wiki/Parts#Fuel_Tanks

Misschien was dat de boosdoener. Dan zou het met een reinstall iig over moeten zijn :)
na een herinstallatie was die tank ook weg..

Enige waar hij, zover ik weet, meehad kunnen komen was mechjeb, maar ksp gaf aan dat hij die mod niet had geladen i.v.m incompatibility

Achja, fixed :p

Ik mis wel iets van een filter voor de diverse doorsnedes, continue niet goed passende delen
  zondag 17 mei 2015 @ 11:19:43 #87
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_152671734
Yay, na wat knutselen heb ik eindelijk een redelijk goed werkende mobiele kraan weten te bouwen. :7

Twee screenshots van ingeklapte toestand met de te kapotte raket op de achtergrond:



Jeb en Bill proberen hieronder samen de koppeling tussen de landingsmodule en een raket te repareren:


Nadat de landingsmodule is weg getild kan deze gerepareerd worden.


Close up van Jeb in de kraan 8-)


De raket is weer bijna klaar, ff koppelen nog :Y


Wie *speelt* er nog wel meer met Kerbals op deze manier? Zelf vind ik het wel leuk als je voertuigen weet te maken die daadwerkelijk ook functioneren zoals bedoeld. :s)
pi_152672680
Ziet er leuk uit, stock parts?

Heb voor mijn munbase wel wat ondersteunende voertuigen gemaakt, maar die bestonden uit een module die onderdelen kon landen op het Mun oppervlak en een soort rover waarop die onderdelen geplaatst konden worden zodat ze naar de centrale munbase vervoert kunnen worden en gekoppeld aan de centrale node.
  zondag 17 mei 2015 @ 13:20:21 #89
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_152674608
quote:
14s.gif Op zondag 17 mei 2015 11:58 schreef Reintji het volgende:
Ziet er leuk uit, stock parts?

Heb voor mijn munbase wel wat ondersteunende voertuigen gemaakt, maar die bestonden uit een module die onderdelen kon landen op het Mun oppervlak en een soort rover waarop die onderdelen geplaatst konden worden zodat ze naar de centrale munbase vervoert kunnen worden en gekoppeld aan de centrale node.
Thanx :Y

Hij bestaat bijna helemaal uit Stock parts + Magic Smoke Industries (zuigers, scharnieren, uitschuifelementen. De lier+grijper komen uit de KAS-mod. Voor de bumbers gebruikte ik het onderstel van een helikopter uit de Firespitter-mod.
pi_153608413
Kerbal Space Program komt naar de PS4 *O* *O* *O*



PC-gamers zijn vast niet onbekend met de naam ‘Kerbal Space Program’, de razendpopulaire game weet op Steam menig hart voor zich te winnen. De recensies van Kerbal zijn daarentegen ook niet verkeerd, met een gemiddelde van 8.8 uit 18 reviews voor de PC-versie. We mogen dan ook blij zijn dat ontwikkelaar SQUADTeam besloten heeft de game naar de PS4 te brengen.

De game werd eind april gelanceerd voor Windows, OS X en Linux na een beta die maar liefst twee jaar heeft geduurd. Het genre van deze game is moeilijk te plaatsen, maar laten we het houden op ruimtevaartsimulatie met een knipoog. In de game is het namelijk aan jou om de ruimtevaart in goede banen te leiden en vaartuigen te bouwen om verder te kunnen vliegen.
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
pi_153616154
Ik kan maar niet in Orbit komen :')
  zondag 5 juli 2015 @ 23:16:33 #92
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_154102450
Mijn nieuwe project: een XXL kraan. Tot nu toe werkt hij best aardig! Nu nog afbouwen. :Y





Was alleen vergeten KAS te installeren. :') Dus nu nog op zoek naar lieren en zulks. Maar de contragewichten werken prima! Met behulp van free-moving dishwachers (infernal robotics) en struts werken ze vrijdraaiend mee wanneer ik de hinge van de giek beweeg. *O*
pi_154122407
Nieuwe Delta-V kaart:


Bron
  maandag 6 juli 2015 @ 21:46:38 #94
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_154126239
KIS en KAS voegen enorm veel toe aan de gameplay in KSP.
Ondertussen een vlucht gemaakt naar de bergen met een toestel met twee propeller-motoren. Wél lange tijd hoofdbrekens over waarom dat ding zo ontiegelijk traag vloog. Misschien dat het aerodynamisch model van mijn spel kaduuk was?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 7 juli 2015 @ 22:41:29 #95
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_154156548
quote:
7s.gif Op maandag 6 juli 2015 21:46 schreef MissionPhailed het volgende:
KIS en KAS voegen enorm veel toe aan de gameplay in KSP.
Ondertussen een vlucht gemaakt naar de bergen met een toestel met twee propeller-motoren. Wél lange tijd hoofdbrekens over waarom dat ding zo ontiegelijk traag vloog. Misschien dat het aerodynamisch model van mijn spel kaduuk was?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ afbeelding ]
Nice :) Welke wolken-mod gebruik je? Heb je daar nog meer visuals-mods aan staan?
  dinsdag 7 juli 2015 @ 23:59:57 #96
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_154158991
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 22:41 schreef zyx1981 het volgende:

[..]

Nice :) Welke wolken-mod gebruik je? Heb je daar nog meer visuals-mods aan staan?
Zichtbaar in die pic iig EVE (Environmental Visual Enhancements) + Edge of Oblivion. Redelijk mild voor RAM-geheugen, da's immers nog altijd een zwak punt in KSP :+
  zaterdag 25 juli 2015 @ 19:50:54 #97
443342 Plastic_beker
Drinkt graag cola
pi_154631491
Schaamteloze bump om mijn eerste bemande missie naar "Karc station" te laten zien.

Karc station is mijn derde ruimte station ooit, en de eerste die ik zonder infinite fuel cheats in elkaar aan het zetten ben. Keep in mind dat ik nogal een beginner ben in KSP en nog geen mods gebruik.


Blast of, de bemanning voor deze lancering zijn Valentina en Samlie, een volledige vrouwelijke bemanning dus.


Orbit bereikt en zonnepanelen zijn uit. Na het testen van het systeem kwam Valentina er achter dat de RCS het niet deed. Na enkele uren van vergaderen is mission control tot de conclusie gekomen dat de RSC brandstof tanks nog in opslag liggen.

Na wat computer werk deed de RSC het naar behoren, Valentina snapt nog steeds niet hoe dat kwam.(ja ik heb jammer genoeg cheats moeten gebruiken, maar ik moet mijn station bemannen)



Na enkele uren naderde de capsule het ruimtestation en Valentina ervaren als ze is stopt bij +150 meter om alle systemen na te kijken.



Met toestemming van mission control naderde ze het station tot 50 meter, vanuit deze positie werd ook voor het eerst fotos gemaakt van het ruimtestation, die volledig automatisch gebouwd is.



Na een kleine manoeuvre is de capsule uiteindelijk aan de cupola module gekoppeld in afwachting van het vertrek van een van de 3 ruimtetaxi's.

(de ruimtetaxi-stage is dus de design die ik op het oog had voor deze vlucht maar koos per ongeluk een oudere test capsule uit de lijst.)
[Den Helder]
  zondag 26 juli 2015 @ 20:36:40 #98
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_154657027
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 19:50 schreef Plastic_beker het volgende:
Schaamteloze bump om mijn eerste bemande missie naar "Karc station" te laten zien.

Karc station is mijn derde ruimte station ooit, en de eerste die ik zonder infinite fuel cheats in elkaar aan het zetten ben. Keep in mind dat ik nogal een beginner ben in KSP en nog geen mods gebruik.

[ afbeelding ]
Blast of, de bemanning voor deze lancering zijn Valentina en Samlie, een volledige vrouwelijke bemanning dus.

[ afbeelding ]
Orbit bereikt en zonnepanelen zijn uit. Na het testen van het systeem kwam Valentina er achter dat de RCS het niet deed. Na enkele uren van vergaderen is mission control tot de conclusie gekomen dat de RSC brandstof tanks nog in opslag liggen.

Na wat computer werk deed de RSC het naar behoren, Valentina snapt nog steeds niet hoe dat kwam.(ja ik heb jammer genoeg cheats moeten gebruiken, maar ik moet mijn station bemannen)

[ afbeelding ]

Na enkele uren naderde de capsule het ruimtestation en Valentina ervaren als ze is stopt bij +150 meter om alle systemen na te kijken.

[ afbeelding ]

Met toestemming van mission control naderde ze het station tot 50 meter, vanuit deze positie werd ook voor het eerst fotos gemaakt van het ruimtestation, die volledig automatisch gebouwd is.

[ afbeelding ]

Na een kleine manoeuvre is de capsule uiteindelijk aan de cupola module gekoppeld in afwachting van het vertrek van een van de 3 ruimtetaxi's.

(de ruimtetaxi-stage is dus de design die ik op het oog had voor deze vlucht maar koos per ongeluk een oudere test capsule uit de lijst.)
Als dit je 3e station is, dan is dat erg netjes! :Y
  zondag 26 juli 2015 @ 20:44:27 #99
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_154657330
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 23:59 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Zichtbaar in die pic iig EVE (Environmental Visual Enhancements) + Edge of Oblivion. Redelijk mild voor RAM-geheugen, da's immers nog altijd een zwak punt in KSP :+
Thanx!
Gelijk maar EVE en nog wat dingen geinstalleerd. Zie hier het resultaat in wat screenshots, van wat gelijk mijn 1e echte SSTO is (zonder fuel-cheat)! :7

Op weg omhoog:


In een 100km orbit :D

Weliswaar past hier geen volle orange-tank in, maar ik ben er al heel tevreden mee! :Y

Check die reflectie in die helm (ineens geen wolken, minpuntje!) en zie Bob eens tevreden wezen. oO<
  zondag 26 juli 2015 @ 22:51:46 #100
443342 Plastic_beker
Drinkt graag cola
pi_154662465
quote:
14s.gif Op zondag 26 juli 2015 20:36 schreef zyx1981 het volgende:

[..]

Als dit je 3e station is, dan is dat erg netjes! :Y
Nja mn 3de modulaire station a MIR/ISS , heb wel meer gekloot met docken enzo :P

Volgende stap is zonder cheats een Duna flyby te doen :P
[Den Helder]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')