abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152198435
Een capsule in orbit brengen kost mij al moeite...

Heb nu een contract waar ik een heel grote solid booster moet testen buiten de atmosfeer. Hoe krijg je die daar?
pi_152203963
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 00:14 schreef t4rt4rus het volgende:
Een capsule in orbit brengen kost mij al moeite...

Heb nu een contract waar ik een heel grote solid booster moet testen buiten de atmosfeer. Hoe krijg je die daar?
More booster :+
pi_152213156
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 00:14 schreef t4rt4rus het volgende:
Een capsule in orbit brengen kost mij al moeite...

Heb nu een contract waar ik een heel grote solid booster moet testen buiten de atmosfeer. Hoe krijg je die daar?
Inderdaad, meer boosters omheen plakken, dan krijg je 'm daar in no time. :P
-nee-
pi_152213288
TVP'tje.
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_152216013
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 11:42 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

More booster :+
Oke ik kom dan wel buiten de atmosfeer maar dat is recht omhoog een geen orbit.
Hoe maak ik die gravity turn? Dat ding van mij wil niet draaien.
pi_152218168
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 20:29 schreef t4rt4rus het volgende:

[..]

Oke ik kom dan wel buiten de atmosfeer maar dat is recht omhoog een geen orbit.
Hoe maak ik die gravity turn? Dat ding van mij wil niet draaien.
Heb je geen controle surfaces?
  zondag 3 mei 2015 @ 00:31:13 #69
371309 t4rt4rus
Tartarus
pi_152223419
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 21:43 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Heb je geen controle surfaces?
Blijkbaar niet :D

Klote is dit... ben vergeten te saven en laadde een te oude safe, dacht dat ie veel recenter was.
Maar eenmaal geladen kon ik niet weer terug laden waar ik het allerlaatste was.
Dus nu weer alles opnieuw doen...
  zondag 3 mei 2015 @ 05:56:05 #70
64521 SuperHarregarre
Semipositief.
pi_152227001
Ik had de patch notes niet gelezen en bij reentry deploy ik de parachute altijd gelijk omdat het in de vorige versies niet uitmaakte wanneer je die deployde. :') Hop parachute verrot en rip.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_152230849

2 minuten later


:P
pi_152231638
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 05:56 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ik had de patch notes niet gelezen en bij reentry deploy ik de parachute altijd gelijk omdat het in de vorige versies niet uitmaakte wanneer je die deployde. :') Hop parachute verrot en rip.
Een van de contracten die je kunt doen is ook het testen van die parachute met een snelheid van meer dan 400 m/s. Ik had al zo'n idee dat het niet helemaal goed zou kunnen gaan dus gelukkig ook reserve parachute gemonteerd. :)
  zondag 3 mei 2015 @ 13:41:36 #73
64521 SuperHarregarre
Semipositief.
pi_152231832
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 13:32 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Een van de contracten die je kunt doen is ook het testen van die parachute met een snelheid van meer dan 400 m/s. Ik had al zo'n idee dat het niet helemaal goed zou kunnen gaan dus gelukkig ook reserve parachute gemonteerd. :)
Ah, ik speel met de klassieke modus zonder knaken/contracten. Dus alleen met science. Al ga ik misschien gewoon sandbox proberen, duurt me te lang voor je alle onderdelen kunt unlocken en ik wil 't liefst gewoon aanrommelen en bizarre dingen de ruimte insturen. :P
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_152243349
LOOK IN THE SKY, its a bird, no its a plane, no wait ITS Thunderbird 2






SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_152252425
quote:
10s.gif Op zondag 3 mei 2015 20:28 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
LOOK IN THE SKY, its a bird, no its a plane, no wait ITS Thunderbird 2

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooi ontwerpje.
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_152253779
quote:
10s.gif Op zondag 3 mei 2015 20:28 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
LOOK IN THE SKY, its a bird, no its a plane, no wait ITS Thunderbird 2

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu nog met werkende TB4 in laadruim. :P
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_152334494
Hoog kerbal gehalte, die boys van SpaceX


Actie vanaf 15:00
  donderdag 7 mei 2015 @ 14:31:34 #78
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_152368588
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 16:04 schreef Reintji het volgende:
Hoog kerbal gehalte, die boys van SpaceX


Actie vanaf 15:00
Nice :7

Zelf speel ik nog even met 0.90.... lang leve het de ruimte in kunnen sturen van bizarre schepen. _O_





Overigens, de beste reden om een groot ruimtestation te lanceren is:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_152373209
ik ben na lange tijd eens aan het klooien weer in dit spel, career mode maar opgestart maar iets lukt niet..
ik pak de MK1 command pod, de SA-1 LFT en de LV-T30

maar om de een of andere reden wil de raket niet aan de fueltank vast..?
ik doe vast iets verkeerd maar aangezien er 0 help in zit..
help? :P
pi_152373985
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 16:42 schreef mschol het volgende:
ik ben na lange tijd eens aan het klooien weer in dit spel, career mode maar opgestart maar iets lukt niet..
ik pak de MK1 command pod, de SA-1 LFT en de LV-T30

maar om de een of andere reden wil de raket niet aan de fueltank vast..?
ik doe vast iets verkeerd maar aangezien er 0 help in zit..
help? :P
Je moet eerst iets aan de commandpod hangen, zoals je fueltank. Daarna zou de engine er gewoon aan moeten kunnen plakken..
pi_152374077
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 17:14 schreef zuchtje het volgende:

[..]

Je moet eerst iets aan de commandpod hangen, zoals je fueltank. Daarna zou de engine er gewoon aan moeten kunnen plakken..
dat doet hij dus niet...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
die raket kan hij wel aan de pod koppelen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_152374552
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 17:18 schreef mschol het volgende:

[..]

dat doet hij dus niet...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
die raket kan hij wel aan de pod koppelen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Even met q, e en w roteren. Anders iets heen en weer met de muis :P
pi_152374809
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2015 17:37 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Even met q, e en w roteren. Anders iets heen en weer met de muis :P
nope, hij doet niet snappen aan de onderkant, of ik moet de raket omdraaien:


maar dan is het geen space travel meer :+

ik ga em wel eens helemaal verwijderen, en opnieuw laten downloaden, wellicht is er wat bugged...
pi_152381805
Zojuist een rover op Eve geland. Ben best trots. Nu hetzelfde ontwerp nogmaals sturen, maar dan met een hitteschild |:(

Succesvol een volle liquid fuel tank aan mn space station gekoppeld _O_
-nee-
pi_152398253
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 17:18 schreef mschol het volgende:

[..]

dat doet hij dus niet...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
die raket kan hij wel aan de pod koppelen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waar komt die fueltank vandaan? Ik kan hem hier niet vinden:
http://wiki.kerbalspaceprogram.com/wiki/Parts#Fuel_Tanks

Misschien was dat de boosdoener. Dan zou het met een reinstall iig over moeten zijn :)
pi_152399323
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 11:32 schreef zuchtje het volgende:

[..]

Waar komt die fueltank vandaan? Ik kan hem hier niet vinden:
http://wiki.kerbalspaceprogram.com/wiki/Parts#Fuel_Tanks

Misschien was dat de boosdoener. Dan zou het met een reinstall iig over moeten zijn :)
na een herinstallatie was die tank ook weg..

Enige waar hij, zover ik weet, meehad kunnen komen was mechjeb, maar ksp gaf aan dat hij die mod niet had geladen i.v.m incompatibility

Achja, fixed :p

Ik mis wel iets van een filter voor de diverse doorsnedes, continue niet goed passende delen
  zondag 17 mei 2015 @ 11:19:43 #87
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_152671734
Yay, na wat knutselen heb ik eindelijk een redelijk goed werkende mobiele kraan weten te bouwen. :7

Twee screenshots van ingeklapte toestand met de te kapotte raket op de achtergrond:



Jeb en Bill proberen hieronder samen de koppeling tussen de landingsmodule en een raket te repareren:


Nadat de landingsmodule is weg getild kan deze gerepareerd worden.


Close up van Jeb in de kraan 8-)


De raket is weer bijna klaar, ff koppelen nog :Y


Wie *speelt* er nog wel meer met Kerbals op deze manier? Zelf vind ik het wel leuk als je voertuigen weet te maken die daadwerkelijk ook functioneren zoals bedoeld. :s)
pi_152672680
Ziet er leuk uit, stock parts?

Heb voor mijn munbase wel wat ondersteunende voertuigen gemaakt, maar die bestonden uit een module die onderdelen kon landen op het Mun oppervlak en een soort rover waarop die onderdelen geplaatst konden worden zodat ze naar de centrale munbase vervoert kunnen worden en gekoppeld aan de centrale node.
  zondag 17 mei 2015 @ 13:20:21 #89
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_152674608
quote:
14s.gif Op zondag 17 mei 2015 11:58 schreef Reintji het volgende:
Ziet er leuk uit, stock parts?

Heb voor mijn munbase wel wat ondersteunende voertuigen gemaakt, maar die bestonden uit een module die onderdelen kon landen op het Mun oppervlak en een soort rover waarop die onderdelen geplaatst konden worden zodat ze naar de centrale munbase vervoert kunnen worden en gekoppeld aan de centrale node.
Thanx :Y

Hij bestaat bijna helemaal uit Stock parts + Magic Smoke Industries (zuigers, scharnieren, uitschuifelementen. De lier+grijper komen uit de KAS-mod. Voor de bumbers gebruikte ik het onderstel van een helikopter uit de Firespitter-mod.
pi_153608413
Kerbal Space Program komt naar de PS4 *O* *O* *O*



PC-gamers zijn vast niet onbekend met de naam ‘Kerbal Space Program’, de razendpopulaire game weet op Steam menig hart voor zich te winnen. De recensies van Kerbal zijn daarentegen ook niet verkeerd, met een gemiddelde van 8.8 uit 18 reviews voor de PC-versie. We mogen dan ook blij zijn dat ontwikkelaar SQUADTeam besloten heeft de game naar de PS4 te brengen.

De game werd eind april gelanceerd voor Windows, OS X en Linux na een beta die maar liefst twee jaar heeft geduurd. Het genre van deze game is moeilijk te plaatsen, maar laten we het houden op ruimtevaartsimulatie met een knipoog. In de game is het namelijk aan jou om de ruimtevaart in goede banen te leiden en vaartuigen te bouwen om verder te kunnen vliegen.
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')