SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tijdlijn vermissing en vondst Lisanne Froon (22) en Kris Kremers (21) - update 14-9SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tijdlijn (kort): - bron: Videodagboek Ouders Kris Kremers - EenVandaag - 04-08 - FotoverslagSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Foto's van de wandeling:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Analyses van de foto's:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Overzicht en analyses van de telefoongegevens:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eerder nieuws na de vondst van de rugzak en resten:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vondsten en vindplaatsen Zaak Lisanne en Kris, Boquete:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kaarten en luchtfoto's:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vondsten Lisanne en Kris:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Algemene foto's:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Betrokkenen (getuigen dan wel verdachten):SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Flora, fauna, klimaat, zon en maan:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Informatie op video:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuwslinks & ouder nieuws:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vermissingen en criminaliteit in het gebied:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lonely Planet-beschrijving El Pianista:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Domnivoor op 15-09-2014 21:52:04 ]![]()
Goed speurwerk Pericoquote:Op maandag 15 september 2014 04:07 schreef Perico het volgende:
Meedenkend met het streven van Geruisloos om tot scenario's te komen die kunnen steunen op (schaarse) onweerlegbare feiten, heb ik nog eens naar alle metadata van de foto's gekeken.![]()
Heb je ook gekeken naar de metadata van foto's van een andere Canon PowerShot SX270 HS? Die zijn wel te vinden op flickr of zo. Misschien zie je dan vergelijkbare afwijkingen.![]()
agter, het is praktischer als je een overzicht met nuttige posts over een bepaald onderwerp gewoon hier neerzet. Dan zetten we een link naar jouw post in de OP. Zo blijft de OP overzichtelijk voor degene die hem moet bewerken. Hij is namelijk al behoorlijk lang![]()
![]()
Mooie foto vroniequote:Op maandag 15 september 2014 14:29 schreef vronie het volgende:
Rots.
http://www.tripadvisor.co(...)iriqui_Province.html![]()
Dit is achter het restaurant bij het beginpunt van de Pianista.![]()
helemaal mee eensquote:Op maandag 15 september 2014 14:34 schreef Domnivoor het volgende:
agter, het is praktischer als je een overzicht met nuttige posts over een bepaald onderwerp gewoon hier neerzet. Dan zetten we een link naar jouw post in de OP. Zo blijft de OP overzichtelijk voor degene die hem moet bewerken. Hij is namelijk al behoorlijk lang
Heeft er nog iemand over deze zaak gedroomd?![]()
Ik ben net als iedereen voor feiten
In de OP stat echter een tijdlijn die gebaseerd is op aannames en niet op feiten
dinsdag 1 april - dag 0
• ~ ochtend (<10:00) - het reisbureau heeft geen tours met gids meer beschikbaar voor deze dag
- de meiden zoeken op de computer van het hostel en in de mappen met trektochten naar El Pianista
• ~ 10:30 - Kris en Lisanne vertrekken uit Boquete (met een taxi?) naar de start van de El Pianista trail; het restaurant Il Pianista
• ~ 10:45 - de dames beginnen vol goede moed aan de ruim 2 uur durende klim naar de Mirador, op de waterscheiding tussen de Pacifische en Caribische kant van Panama
• ~ 13:00 - de dartelende deernes komen op de Mirador, een bergpas vanwaar zowel de Pacifische Oceaan (voorbij Boquete en Palo Alto) als de Caribische Oceaan (voorbij het gebied waar ze gevonden zijn) te zien is, hier nemen ze foto's, waaronder de laatste foto van Lisanne en dalen af via het andere pad dan waar ze gekomen zijn, naar het noorden
• ~ 13:45 - op dit punt op het pad verliezen de moedige meiden het bereik van hun telefoons
• ~ 14:00 - de laatste foto van Kris wordt gemaakt bij de eerste quebrada, wat een steil, snelstromend bergbeekje betekent in het Spaans
• ~ 14:15-16:30 - de dames komen aan bij de tweede quebrada er zijn op de camera geen fotos meer aangetroffen op en vanaf dit punt
• ~ 16:30 - Kris en Lisanne doen hun eerste noodoproep; ze proberen op deze vooralsnog onbekende plek zowel 112 als 911 te bellen, zonder succes (geen bereik)
• 18:40 - de zon gaat onder![]()
Kun je die foto erin zetten van dat been op de rots?quote:Op maandag 15 september 2014 14:34 schreef Domnivoor het volgende:
agter, het is praktischer als je een overzicht met nuttige posts over een bepaald onderwerp gewoon hier neerzet. Dan zetten we een link naar jouw post in de OP. Zo blijft de OP overzichtelijk voor degene die hem moet bewerken. Hij is namelijk al behoorlijk lang![]()
Ik lees al langere tijd mee.
Ben nog nooit op een forum actief geweest dus vergeef me a.u.b. als ik soms vraag hoe iets werkt.
Hoe kan ik b.v. een link naar een artikel in een post zetten?
Gisteren 14-09-2014 :
bron: http://www.entornointelig(...)-holandesas-14092014
PANAMA: Mogelijke doodslag als Nederlandse
panamaamerica / Gegevens Suspicion Een andere vraag is hoe de twee waren in staat om alleen te lopen 18 mijl van de trailhead naar Alto Romero The Pianist. Blank na vijf maanden, de Panamese autoriteiten hebben geen hypothese over de zaak. Het juridische team Lisanne Froon ouders Kris en strafrechtelijke kant Kremers niet uitspreken over de zaak. Dus zei Henry Arrocha, advocaat van de families van de meisjes die naar verluidt verdween op het spoor The Pianist, in Boquete, op 1 april.
Nu dat je een deel van de informatie uit de analyse van de cel die werden gevonden op de oever van de rivier de Culubre in de gemeenschap van Alto Romero, 14 juni Arrocha roept een aantal vragen op.
De eerste heeft te maken met het opnemen van telefoongesprekken lijnen 911 en 112 van Panama Nederland oproepen. Volgens Arrocha, worden gesprekken opgenomen op 4, 5 en 10 april. Het grappige is dat na 5 apparaten werden gedownload, volgens de forensische analyse. Vreemd, stelt Arrocha is hoe de apparaten kon dragen in de jungle en een beroep doen op 10 april. Deze vraag leidt hem om te denken dat misschien iemand anders was met hen.
Die onzekerheid zal houden totdat het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) levert gedetailleerde analyse van het DNA van alle verschillende apparaten werd uitgevoerd in dat land zowel jong: een camera, twee mobiele telefoons, een rugzak, bril twee beha's een paspoort van de Europese Unie (EU) en een spijkerbroek gevonden en teruggegeven aan het Openbaar Ministerie van Panama door een bewoner van die onherbergzame streek.
In die zin is de advocaat van de Kremers en Froon zei dat het vreemd is dat de kleding gevonden in de buurt van de rivier was bijna Culubre geplaatst tussen de takken. Dit, zegt hij, kan een mogelijk teken dat het baden in de rivier, zonnen of genieten van de natuur zijn, zei hij.![]()
bizarquote:Volgens Arrocha, worden gesprekken opgenomen op 4, 5 en 10 april. Het grappige is dat na 5 apparaten werden gedownload, volgens de forensische analyse.![]()
Deze foto staat er al in! Bij de wandeling. Alleen is het "been" nog niet om cirkelt.quote:Op maandag 15 september 2014 14:46 schreef mig72 het volgende:
[..]
Kun je die foto erin zetten van dat been op de rots?![]()
Dit is dan ook geen correcte vertaling. Een llamada registrada is geen "opgenomen gesprek", maar in deze context een geregistreerde belpoging (gelogd door de telefoon). Met "downloaden" (se descargaron) wordt bedoeld dat de batterijen leeg zijn (letterlijk: [de apparaten] zijn afgeladen/ontladen).quote:![]()
Ik heb een vraagje over het belschema.
Het nieuwsbericht schrijft dat het vreemd is dat er nog gebeld is nadat de telefoon(s) leeg waren, en dat de telefoon(s) dus tussendoor opgeladen moeten zijn.
In het belschema staat dat na 5 april de accu van de Samsung telefoon leeg is. Daarna wordt alleen nog maar gebeld met de iPhone. Dat is niet vreemd, toch?![]()
ze zijn verdwaald
kwamen een poema of jaguar tegen
en zijn opgegeten
hun spullen zijn gevonden door indianen
die hebben er mee gespeeld
en ingeleverd toen men hoorde dat het van vermiste mensen was.vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang![]()
Ow bedankt dan kan er eindelijk een slotje op.quote:Op maandag 15 september 2014 15:21 schreef sturmpie het volgende:
ze zijn verdwaald
en zijn opgegeten![]()
Er is nog iets wat mij al langere tijd bezighoudt.
Willen jullie eens meekijken naar de volgende foto.
Het is een van de nachtfoto's, IMG 0542.
https://www.flickr.com/photos/127817784@N06/
Ik zie overduidelijk een man staan (linkse omcirkeling) die met een soort grote schijnwerper in zijn handen staat, de schijnwerper richt hij naar beneden. Hij kijkt recht in de camera.
Je kunt z’n rechterarm zien die de schijnwerper vasthoudt. Het (maan)licht valt vanaf de fotograaf gezien op de linkerkant (op de zijkant) van zijn gezicht. Achter zijn hals/nek – op zijn schouder- is ook een lichtval zichtbaar, die moet je even wegdenken. Als je de foto verder inzoomt zie je het nog beter.![]()
Welk (maan)licht? Maan was al onder.quote:Op maandag 15 september 2014 15:29 schreef Jajuma het volgende:
Ik zie overduidelijk een man staan (linkse omcirkeling) die met een soort grote schijnwerper in zijn handen staat, de schijnwerper richt hij naar beneden. Hij kijkt recht in de camera.
Je kunt z’n rechterarm zien die de schijnwerper vasthoudt. Het (maan)licht valt vanaf de fotograaf gezien op de linkerkant (op de zijkant) van zijn gezicht. Achter zijn hals/nek – op zijn schouder- is ook een lichtval zichtbaar, die moet je even wegdenken. Als je de foto verder inzoomt zie je het nog beter.![]()
slechte fotoquote:Op maandag 15 september 2014 15:29 schreef Jajuma het volgende:
Je kunt z’n rechterarm zien die de schijnwerper vasthoudt. Het (maan)licht valt vanaf de fotograaf gezien op de linkerkant (op de zijkant) van zijn gezicht. Achter zijn hals/nek – op zijn schouder- is ook een lichtval zichtbaar, die moet je even wegdenken. Als je de foto verder inzoomt zie je het nog beter.
kan er niks van makenvrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang![]()
Zo zou het heel goed gegaan kunnen zijn.quote:Op maandag 15 september 2014 15:21 schreef sturmpie het volgende:
ze zijn verdwaald
en zijn opgegeten
hun spullen zijn gevonden door indianen
die hebben er mee gespeeld
en ingeleverd toen men hoorde dat het van vermiste mensen was.![]()
ja mogelijkquote:Op maandag 15 september 2014 15:39 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Zo zou het heel goed gegaan kunnen zijn.
als je geen kennis hebt van pad vinden, dan kan je eindeloos verloren lopen, of in kringetjes dwalen.
als dat net in het leefgebied van een poema/jaguar is, dan is er kans dat je aangevallen wordt en voor dood wordt achter gelaten, de andere jungle dieren eten je dan op.
een andere mogelijkheid is kannibalen. er schijnen indianen-stammen te zijn die aan kannibalisme deden. maar die kans is imo heel klein. en dan vind je verder ook geen persoonlijke bezittingen denk ik, die worden dan zeker wel verbrand om ieder spoor te verbergen.vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang![]()
Ik zie er ook een man in, maar ik twijfel toch of het niet gezichtsbedrog is.quote:Op maandag 15 september 2014 15:29 schreef Jajuma het volgende:
Goed om te onderzoeken hoeveel mensen in de afgelopen 30 jaar in dat gebied op die manier aan hun eind zijn gekomen.quote:Op maandag 15 september 2014 15:39 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Zo zou het heel goed gegaan kunnen zijn.
Ook onderzoeken of het mogelijk is dat zo'n roofdier 2 mensen tegelijk kan doden.![]()
Zij kwamen van 1 berg af, ze zijn niet over diverse bergen heengegaan die middag, dus zouden ze gewoon achterom kunnen kijken en terug lopen naar de berg waar ze vandaan komen in geval van een verdwaling.quote:Op maandag 15 september 2014 09:15 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Onzin allemaal. Het is niet slechts één berg. Het is een gebied met vele bergen en bergkammen.![]()
Of er waren meerdere roofdieren? Ik weet het niet hoor, er kan zoveel gebeurd zijn. Bloedvergiftiging na een verwonding. Gebroken benen. Verdwaald. Van alles.quote:Op maandag 15 september 2014 15:52 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Goed om te onderzoeken hoeveel mensen in de afgelopen 30 jaar in dat gebied op die manier aan hun eind zijn gekomen.
Ook onderzoeken of het mogelijk is dat zo'n roofdier 2 mensen tegelijk kan doden.![]()
het komt niet vaak voor dat die roofdieren mensen doden, maar er is wel een kans.quote:Op maandag 15 september 2014 15:52 schreef jackie12 het volgende:
Ook onderzoeken of het mogelijk is dat zo'n roofdier 2 mensen tegelijk kan doden.
als 1 persoon wordt aangevallen slaat de ander op de vlucht en kan later ten prooi vallen. daar kan dus veel tijd tussen zitten.
een jaguar leeft in de buurt van water. de rugtas is gevonden bij een water.
de menselijke resten zijn door het woud verspreid, dieren zijn er mee aan de haal gegaan.
volgens mij is het aannemelijker dat ze ten prooi zijn gevallen aan roofdieren, dan aan mensen.
mensen weten heel goed wat ze doen, ook indianen. als er sprake is van moord, dan zorgt men dat alle bewijs verbrand wordt. dit is niet het geval, de bezittingen zijn niet op 1 plaats gevonden maar zijn verspreid. dat betekend imo dat het dieren zijn die daarvoor verantwoordelijk kunnen worden gehouden.vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang![]()
Tuurlijk is er een kans dat een puma of jaguer dat gedaan heeft.quote:Op maandag 15 september 2014 16:06 schreef sturmpie het volgende:
[..]
het komt niet vaak voor dat die roofdieren mensen doden, maar er is wel een kans.
als 1 persoon wordt aangevallen slaat de ander op de vlucht en kan later ten prooi vallen. daar kan dus veel tijd tussen zitten.
de menselijke resten zijn door het woud verspreid, dieren zijn er mee aan de haal gegaan.
volgens mij is het aannemelijker dat ze ten prooi zijn gevallen aan roofdieren, dan aan mensen.
Bij alle 2 lijkt me wel wat onwaarschijnlijker.
Wat ik wel weet is dat een gids die daar al 30 jaar werkt er zelf in die 30 jaar nooit 1 heeft gezien![]()
Puma's komen daar maar zelden voor volgens kenner bij uitstek van het specifieke gebied op en rond de trails, gids en bewoner, Chiani, kijk maar eens wat er over geschreven wordt in:quote:Op maandag 15 september 2014 15:52 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Goed om te onderzoeken hoeveel mensen in de afgelopen 30 jaar in dat gebied op die manier aan hun eind zijn gekomen.
Ook onderzoeken of het mogelijk is dat zo'n roofdier 2 mensen tegelijk kan doden.
https://www.lonelyplanet.(...)rience-puma-sighting
In de een na laatste zin, staat dat gids Chiani zegt dat tijdens de hele tijd dat hij in B woont, hij er nog nooit een had gezien. Het artikel is "vijf jaar geleden" geschreven blijkbaar, maar onduidelijk is wanneer dat precies was, want t jaartal ontbreekt.
Toen was er dus blijkbaar net wel een sighting op de trail Quetzales...
[ Bericht 0% gewijzigd door Poekje01 op 15-09-2014 21:01:12 ]![]()
en wie is die gids, is hij een indiaan die daar geboren is, of een stedeling ?quote:Op maandag 15 september 2014 16:08 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Tuurlijk is er een kans dat een puma of jaguer dat gedaan heeft.
Bij alle 2 lijkt me wel wat onwaarschijnlijker.
Wat ik wel weet is dat een gids die daar al 30 jaar werkt er zelf in die 30 jaar nooit 1 heeft gezien
indianen zullen wel weten of er in dat gebied poema's of jaguars leven.
na dagen zonder eten verzwakt men en is men een makkelijke prooi. zeker als men slaapt, is het voor een roofdier makkelijk om 2 personen dood te bijten. imo heel goed mogelijk. een roofdier met jongen kan heel gevaarlijk zijn. blijf je te lang in hun territorium dan kan je ten prooi vallen.
wij in NL weten niks van de jungle. of dit mogelijk is zal men aan de indianen daar moeten vragen.vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang![]()
poema's en jaguars komen in midden-amerika voor.quote:Op maandag 15 september 2014 16:09 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
Puma's komen daar maar zelden voor volgens kenner bij uitstek van het specifieke gebied op en rond de trails, gids en bewoner, Chiani, kijk maar eens wat er over geschreven wordt in:
https://www.lonelyplanet.(...)rience-puma-sighting
In de een na laatste zin, staat dat gids Chiani dat tijdens de hele tijd dat hij in B woont, er nog nooit een had gezien. Het artikel is "vijf jaar geleden" geschreven blijkbaar, maar onduidelijk is wanneer dat precies was, want t jaartal ontbreekt.
Toen was er dus blijkbaar net wel een sighting op de trail Quetzales...
hun leefgebied verandert continue.
de indianen zullen er meer over weten, wij kunnen alleen maar gissen. we weten niks van de jungle, alleen van internet.vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang![]()
Ja joh, makkelijk in jungle/tropisch regenwoud, ff achterom kijken.quote:Op maandag 15 september 2014 15:55 schreef Za het volgende:
[..]
Zij kwamen van 1 berg af, ze zijn niet over diverse bergen heengegaan die middag, dus zouden ze gewoon achterom kunnen kijken en terug lopen naar de berg waar ze vandaan komen in geval van een verdwaling.![]()
jaguar
leeft graag bij water
leefgebied:
rood: huidig
roze: voorheen
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang![]()
In hun slaap?quote:Op maandag 15 september 2014 16:14 schreef sturmpie het volgende:
[..]
en wie is die gids, is hij een indiaan die daar geboren is, of een stedeling ?
indianen zullen wel weten of er in dat gebied poema's of jaguars leven.
na dagen zonder eten verzwakt men en is men een makkelijke prooi. zeker als men slaapt, is het voor een roofdier makkelijk om 2 personen dood te bijten. imo heel goed mogelijk. een roofdier met jongen kan heel gevaarlijk zijn. blijf je te lang in hun territorium dan kan je ten prooi vallen.
wij in NL weten niks van de jungle. of dit mogelijk is zal men aan de indianen daar moeten vragen.
Maar ze belden al om 16.39 het noodnummer![]()
Kunnen misschien wel.. maar ik heb nog nooit gehoord dat welk roofdier dan ook 2 prooien pakt..quote:Op maandag 15 september 2014 15:52 schreef jackie12 het volgende:
[..]
stelling 1: .. slaat de ander op de vlucht (hoe weet je dat?, je laat je maatje niet in de steek vind ikquote:Op maandag 15 september 2014 16:06 schreef sturmpie het volgende:
[..]
het komt niet vaak voor dat die roofdieren mensen doden, maar er is wel een kans.
mensen weten heel goed wat ze doen, ook indianen. als er sprake is van moord, dan zorgt men dat alle bewijs verbrand wordt. dit is niet het geval, de bezittingen zijn niet op 1 plaats gevonden maar zijn verspreid. dat betekend imo dat het dieren zijn die daarvoor verantwoordelijk kunnen worden gehouden.
en probeert het dier af te leiden, plus je kan het dier schoppen en slaan, schreeuwen)
stelling 2: ... dieren zijn er mee aan de haal gegaan (geen beet of tandafdrukken gemeld)
stelling 3: ... dan zorgt men dat alle bewijs verbrand wordt.. (wie is men, waarom verbranden)
stelling 4: ... dat het dieren zijn die daarvoor.... (geen beet of tandafdrukken gevonden)
stelling 5:... aannemelijker dat ze ten prooi zijn gevallen..roofdieren.. (zulke grote zijn er bijna niet, slangen.
wel, vooral langs de rivier, je hebt ook killer bees, giftige kikkers)
[ Bericht 0% gewijzigd door Poekje01 op 15-09-2014 21:03:47 ]![]()
ze zijn vermist sinds 1 april.quote:Op maandag 15 september 2014 16:20 schreef jackie12 het volgende:
[..]
In hun slaap?
Maar ze belden al om 16.39 het noodnummer
ze misschien verdwaald, dan kan je dagen rondlopen zonder te weten waar je bent. geen eten, moe, verzwakt, verkeerde plaats, jaguar/poema, einde.vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang![]()
Ben ik de enige die er geen man inziet? Ik zie heel duidelijk een schattig vogeltje in een eventuele struik zitten, valt met name goed te zien bij de gehele foto.quote:Op maandag 15 september 2014 15:29 schreef Jajuma het volgende: Er is nog iets wat mij al langere tijd bezighoudt.Willen jullie eens meekijken naar de volgende foto. Het is een van de nachtfoto's, IMG 0542. https://www.flickr.com/photos/127817784@N06/
Heb de orginele Spaanse vertaling met meerdere mogelijkheden proberen te ontcijferen, en volgens mij word er met 'downloaden apparaten ná 5 April' bedoeld dat er eventuele oplaad-kabels zijn ingestopt na 5 April. Denk ik althans, even navraag doen bij Spaanstalige hunks.quote:Op maandag 15 september 2014 15:00 schreef Jajuma het volgende: Gisteren 14-09-2014 :
bron: http://www.entornointelig(...)-holandesas-14092014
PANAMA: Mogelijke doodslag als Nederlandse
Panamaamerica / Gegevens Suspicion Een andere vraag is hoe de twee waren in staat om alleen te lopen 18 mijl van de trailhead naar Alto Romero The Pianist. Blank na vijf maanden, de Panamese autoriteiten hebben geen hypothese over de zaak. Het juridische team Lisanne Froon ouders Kris en strafrechtelijke kant Kremers niet uitspreken over de zaak. Dus zei Henry Arrocha, advocaat van de families van de meisjes die naar verluidt verdween op het spoor The Pianist, in Boquete, op 1 april.
Nu dat je een deel van de informatie uit de analyse van de cel die werden gevonden op de oever van de rivier de Culubre in de gemeenschap van Alto Romero, 14 juni Arrocha roept een aantal vragen op.
De eerste heeft te maken met het opnemen van telefoongesprekken lijnen 911 en 112 van Panama Nederland oproepen. Volgens Arrocha, worden gesprekken opgenomen op 4, 5 en 10 april. Het grappige is dat na 5 apparaten werden gedownload, volgens de forensische analyse. Vreemd, stelt Arrocha is hoe de apparaten kon dragen in de jungle en een beroep doen op 10 april. Deze vraag leidt hem om te denken dat misschien iemand anders was met hen.
Als die vertaling klopt dan lijkt het me dat derden er dan met hebben liggen klooien, de meiden hadden geen extra oplaad of telefoon-apparaten bij zich. Waren dat de gegevens deel 2 al ofwat, is dat alles?![]()
spring met 2 man in de kooi van een wilde leeuw.quote:Op maandag 15 september 2014 16:20 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Kunnen misschien wel.. maar ik heb nog nooit gehoord dat welk roofdier dan ook 2 prooien pakt..
geen kans dat je er levend uit komt.vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang![]()
Het kunnen er toch meerdere zijn geweest?quote:Op maandag 15 september 2014 16:20 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Kunnen misschien wel.. maar ik heb nog nooit gehoord dat welk roofdier dan ook 2 prooien pakt..
Oh en die foto? Ik zie er helemaal geen man in. Of iets anders.![]()
poema's en jaguars zijn solitair.quote:Op maandag 15 september 2014 16:30 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het kunnen er toch meerdere zijn geweest?
Oh en die foto? Ik zie er helemaal geen man in. Of iets anders.
als je met zijn twee, verzwakt, ergens ligt te slapen. je doolt al dagen rond in het leefgebied van het roofdier. dan ben je met zijn twee, een heel makkelijke prooi.
die beesten lopen geruisloos, zetten hun bek in je nek, geen kans om ook maar iets te doen. en dat 2 x. welterusten.vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang![]()
Tijdens het verdwalen/noodoproepen (1e en 2e) bevonden ze zich nog niet in de jungle.quote:Op maandag 15 september 2014 16:17 schreef SAJ het volgende:
Ja joh, makkelijk in jungle/tropisch regenwoud, ff achterom kijken.![]()
Zo'n roofdier ontwijkt mensen en valt normaliter geen mensen aan en al helemaal geen twee mensen tegelijk. In dat stuk schijnen ze niet eens voor te komen.quote:Op maandag 15 september 2014 15:52 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Huh, waar dan?quote:Op maandag 15 september 2014 16:33 schreef Za het volgende:
[..]
Tijdens het verdwalen/noodoproepen (1e en 2e) bevonden ze zich nog niet in de jungle.![]()
Heb even navraag gedaan bij een Spaanstalig sprekend persoon, hij zegt dat ermee bedoeld word (opmakend in dat artikel) dat er mogelijke apparaten IN de telefoon zijn gestoken.
Maar was dat het verder trouwens? Of moeten de deel 2 bel/datagegevens nog komen en was dit een ander losstaand artikel?![]()
Alleen waren ze verre van de rivier toen zij 112/911 belden.quote:Op maandag 15 september 2014 16:06 schreef sturmpie het volgende:
[..]
de menselijke resten zijn door het woud verspreid, dieren zijn er mee aan de haal gegaan.Buiten moord zijn er nog vele andere soorten misdaden.quote:volgens mij is het aannemelijker dat ze ten prooi zijn gevallen aan roofdieren, dan aan mensen.
mensen weten heel goed wat ze doen, ook indianen. als er sprake is van moord, dan zorgt men dat alle bewijs verbrand wordt. dit is niet het geval, de bezittingen zijn niet op 1 plaats gevonden maar zijn verspreid. dat betekend imo dat het dieren zijn die daarvoor verantwoordelijk kunnen worden gehouden.
Ik ben het niet met je eens omdat ik denk dat het de rivier is die de spullen en de resten heeft verspreid. Dieren gaan ook niet aan de haal met spullen.![]()
Een roofdier lijkt me het meest onwaarschijnlijk op dit moment, en roept ook de meeste vragen op die je stuk voor stuk zult moeten beantwoorden om het scenario te kunnen verklaren. Een kort antwoord als "ze komen voor in het gebied" en "wellicht waren er twee roofdieren" versterkt het scenario op geen enkele manier als alle overige vragen onbeantwoord blijven.
Maar goed, het is niet uitgesloten natuurlijk. Alleen moet het scenario wel kloppen met de feiten.![]()
Is goed begrepen, F heeft blijkbaar de inlandse indianen uit een ander gebied latem migreren naarquote:Op maandag 15 september 2014 13:58 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Sorry mijn Engels is niet heel goed.
Begrijp het niet helemaal. F en zijn broer hadden daar een weg gemaakt?
En F is daar de werkgever van de indianen en daarom wonen ze daar?
Sorry maar kan iemand dit vertalen?
zijn gebied. Volgens Baru kan je gewoon dan een gebied claimen zonder een cent te betalen. Misschien is Feliciano min of meer de baas over een groot stroomgebied rond de culebra. Dus het mag je niet verwonderen dat zijn personeel de vondsten deden.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: