Zij kwamen van 1 berg af, ze zijn niet over diverse bergen heengegaan die middag, dus zouden ze gewoon achterom kunnen kijken en terug lopen naar de berg waar ze vandaan komen in geval van een verdwaling.quote:Op maandag 15 september 2014 09:15 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Onzin allemaal. Het is niet slechts één berg. Het is een gebied met vele bergen en bergkammen.
Of er waren meerdere roofdieren? Ik weet het niet hoor, er kan zoveel gebeurd zijn. Bloedvergiftiging na een verwonding. Gebroken benen. Verdwaald. Van alles.quote:Op maandag 15 september 2014 15:52 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Goed om te onderzoeken hoeveel mensen in de afgelopen 30 jaar in dat gebied op die manier aan hun eind zijn gekomen.
Ook onderzoeken of het mogelijk is dat zo'n roofdier 2 mensen tegelijk kan doden.
het komt niet vaak voor dat die roofdieren mensen doden, maar er is wel een kans.quote:Op maandag 15 september 2014 15:52 schreef jackie12 het volgende:
Ook onderzoeken of het mogelijk is dat zo'n roofdier 2 mensen tegelijk kan doden.
Tuurlijk is er een kans dat een puma of jaguer dat gedaan heeft.quote:Op maandag 15 september 2014 16:06 schreef sturmpie het volgende:
[..]
het komt niet vaak voor dat die roofdieren mensen doden, maar er is wel een kans.
als 1 persoon wordt aangevallen slaat de ander op de vlucht en kan later ten prooi vallen. daar kan dus veel tijd tussen zitten.
een jaguar leeft in de buurt van water. de rugtas is gevonden bij een water.
de menselijke resten zijn door het woud verspreid, dieren zijn er mee aan de haal gegaan.
volgens mij is het aannemelijker dat ze ten prooi zijn gevallen aan roofdieren, dan aan mensen.
Puma's komen daar maar zelden voor volgens kenner bij uitstek van het specifieke gebied op en rond de trails, gids en bewoner, Chiani, kijk maar eens wat er over geschreven wordt in:quote:Op maandag 15 september 2014 15:52 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Goed om te onderzoeken hoeveel mensen in de afgelopen 30 jaar in dat gebied op die manier aan hun eind zijn gekomen.
en wie is die gids, is hij een indiaan die daar geboren is, of een stedeling ?quote:Op maandag 15 september 2014 16:08 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Tuurlijk is er een kans dat een puma of jaguer dat gedaan heeft.
Bij alle 2 lijkt me wel wat onwaarschijnlijker.
Wat ik wel weet is dat een gids die daar al 30 jaar werkt er zelf in die 30 jaar nooit 1 heeft gezien
poema's en jaguars komen in midden-amerika voor.quote:Op maandag 15 september 2014 16:09 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
Puma's komen daar maar zelden voor volgens kenner bij uitstek van het specifieke gebied op en rond de trails, gids en bewoner, Chiani, kijk maar eens wat er over geschreven wordt in:
https://www.lonelyplanet.(...)rience-puma-sighting
In de een na laatste zin, staat dat gids Chiani dat tijdens de hele tijd dat hij in B woont, er nog nooit een had gezien. Het artikel is "vijf jaar geleden" geschreven blijkbaar, maar onduidelijk is wanneer dat precies was, want t jaartal ontbreekt.
Toen was er dus blijkbaar net wel een sighting op de trail Quetzales...
Ja joh, makkelijk in jungle/tropisch regenwoud, ff achterom kijken.quote:Op maandag 15 september 2014 15:55 schreef Za het volgende:
[..]
Zij kwamen van 1 berg af, ze zijn niet over diverse bergen heengegaan die middag, dus zouden ze gewoon achterom kunnen kijken en terug lopen naar de berg waar ze vandaan komen in geval van een verdwaling.
In hun slaap?quote:Op maandag 15 september 2014 16:14 schreef sturmpie het volgende:
[..]
en wie is die gids, is hij een indiaan die daar geboren is, of een stedeling ?
indianen zullen wel weten of er in dat gebied poema's of jaguars leven.
na dagen zonder eten verzwakt men en is men een makkelijke prooi. zeker als men slaapt, is het voor een roofdier makkelijk om 2 personen dood te bijten. imo heel goed mogelijk. een roofdier met jongen kan heel gevaarlijk zijn. blijf je te lang in hun territorium dan kan je ten prooi vallen.
wij in NL weten niks van de jungle. of dit mogelijk is zal men aan de indianen daar moeten vragen.
Kunnen misschien wel.. maar ik heb nog nooit gehoord dat welk roofdier dan ook 2 prooien pakt..quote:Op maandag 15 september 2014 15:52 schreef jackie12 het volgende:
[..]
stelling 1: .. slaat de ander op de vlucht (hoe weet je dat?, je laat je maatje niet in de steek vind ikquote:Op maandag 15 september 2014 16:06 schreef sturmpie het volgende:
[..]
het komt niet vaak voor dat die roofdieren mensen doden, maar er is wel een kans.
als 1 persoon wordt aangevallen slaat de ander op de vlucht en kan later ten prooi vallen. daar kan dus veel tijd tussen zitten.
de menselijke resten zijn door het woud verspreid, dieren zijn er mee aan de haal gegaan.
volgens mij is het aannemelijker dat ze ten prooi zijn gevallen aan roofdieren, dan aan mensen.
mensen weten heel goed wat ze doen, ook indianen. als er sprake is van moord, dan zorgt men dat alle bewijs verbrand wordt. dit is niet het geval, de bezittingen zijn niet op 1 plaats gevonden maar zijn verspreid. dat betekend imo dat het dieren zijn die daarvoor verantwoordelijk kunnen worden gehouden.
ze zijn vermist sinds 1 april.quote:Op maandag 15 september 2014 16:20 schreef jackie12 het volgende:
[..]
In hun slaap?
Maar ze belden al om 16.39 het noodnummer
Ben ik de enige die er geen man inziet? Ik zie heel duidelijk een schattig vogeltje in een eventuele struik zitten, valt met name goed te zien bij de gehele foto.quote:Op maandag 15 september 2014 15:29 schreef Jajuma het volgende: Er is nog iets wat mij al langere tijd bezighoudt.Willen jullie eens meekijken naar de volgende foto. Het is een van de nachtfoto's, IMG 0542. https://www.flickr.com/photos/127817784@N06/
Heb de orginele Spaanse vertaling met meerdere mogelijkheden proberen te ontcijferen, en volgens mij word er met 'downloaden apparaten ná 5 April' bedoeld dat er eventuele oplaad-kabels zijn ingestopt na 5 April. Denk ik althans, even navraag doen bij Spaanstalige hunks.quote:Op maandag 15 september 2014 15:00 schreef Jajuma het volgende: Gisteren 14-09-2014 :
bron: http://www.entornointelig(...)-holandesas-14092014
PANAMA: Mogelijke doodslag als Nederlandse
Panamaamerica / Gegevens Suspicion Een andere vraag is hoe de twee waren in staat om alleen te lopen 18 mijl van de trailhead naar Alto Romero The Pianist. Blank na vijf maanden, de Panamese autoriteiten hebben geen hypothese over de zaak. Het juridische team Lisanne Froon ouders Kris en strafrechtelijke kant Kremers niet uitspreken over de zaak. Dus zei Henry Arrocha, advocaat van de families van de meisjes die naar verluidt verdween op het spoor The Pianist, in Boquete, op 1 april.
Nu dat je een deel van de informatie uit de analyse van de cel die werden gevonden op de oever van de rivier de Culubre in de gemeenschap van Alto Romero, 14 juni Arrocha roept een aantal vragen op.
De eerste heeft te maken met het opnemen van telefoongesprekken lijnen 911 en 112 van Panama Nederland oproepen. Volgens Arrocha, worden gesprekken opgenomen op 4, 5 en 10 april. Het grappige is dat na 5 apparaten werden gedownload, volgens de forensische analyse. Vreemd, stelt Arrocha is hoe de apparaten kon dragen in de jungle en een beroep doen op 10 april. Deze vraag leidt hem om te denken dat misschien iemand anders was met hen.
spring met 2 man in de kooi van een wilde leeuw.quote:Op maandag 15 september 2014 16:20 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Kunnen misschien wel.. maar ik heb nog nooit gehoord dat welk roofdier dan ook 2 prooien pakt..
Het kunnen er toch meerdere zijn geweest?quote:Op maandag 15 september 2014 16:20 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Kunnen misschien wel.. maar ik heb nog nooit gehoord dat welk roofdier dan ook 2 prooien pakt..
poema's en jaguars zijn solitair.quote:Op maandag 15 september 2014 16:30 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het kunnen er toch meerdere zijn geweest?
Oh en die foto? Ik zie er helemaal geen man in. Of iets anders.
Tijdens het verdwalen/noodoproepen (1e en 2e) bevonden ze zich nog niet in de jungle.quote:Op maandag 15 september 2014 16:17 schreef SAJ het volgende:
Ja joh, makkelijk in jungle/tropisch regenwoud, ff achterom kijken.
Zo'n roofdier ontwijkt mensen en valt normaliter geen mensen aan en al helemaal geen twee mensen tegelijk. In dat stuk schijnen ze niet eens voor te komen.quote:Op maandag 15 september 2014 15:52 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Huh, waar dan?quote:Op maandag 15 september 2014 16:33 schreef Za het volgende:
[..]
Tijdens het verdwalen/noodoproepen (1e en 2e) bevonden ze zich nog niet in de jungle.
Alleen waren ze verre van de rivier toen zij 112/911 belden.quote:Op maandag 15 september 2014 16:06 schreef sturmpie het volgende:
[..]
Buiten moord zijn er nog vele andere soorten misdaden.quote:volgens mij is het aannemelijker dat ze ten prooi zijn gevallen aan roofdieren, dan aan mensen.
mensen weten heel goed wat ze doen, ook indianen. als er sprake is van moord, dan zorgt men dat alle bewijs verbrand wordt. dit is niet het geval, de bezittingen zijn niet op 1 plaats gevonden maar zijn verspreid. dat betekend imo dat het dieren zijn die daarvoor verantwoordelijk kunnen worden gehouden.
Is goed begrepen, F heeft blijkbaar de inlandse indianen uit een ander gebied latem migreren naarquote:Op maandag 15 september 2014 13:58 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Sorry mijn Engels is niet heel goed.
Begrijp het niet helemaal. F en zijn broer hadden daar een weg gemaakt?
En F is daar de werkgever van de indianen en daarom wonen ze daar?
Sorry maar kan iemand dit vertalen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |