SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tijdlijn vermissing en vondst Lisanne Froon (22) en Kris Kremers (21) - update 14-9SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tijdlijn (kort): - bron: Videodagboek Ouders Kris Kremers - EenVandaag - 04-08 - FotoverslagSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Foto's van de wandeling:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Analyses van de foto's:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Overzicht en analyses van de telefoongegevens:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eerder nieuws na de vondst van de rugzak en resten:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vondsten en vindplaatsen Zaak Lisanne en Kris, Boquete:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kaarten en luchtfoto's:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vondsten Lisanne en Kris:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Algemene foto's:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Betrokkenen (getuigen dan wel verdachten):SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Flora, fauna, klimaat, zon en maan:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Informatie op video:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuwslinks & ouder nieuws:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vermissingen en criminaliteit in het gebied:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lonely Planet-beschrijving El Pianista:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Exact. Geen tasdrager. Dus L. droeg de tas.quote:Op zondag 14 september 2014 22:05 schreef mig72 het volgende:
[..]
Zoals die in de op staan onder 'foto's van de wandeling'?
Daar is geen tasdrager in te zien.![]()
Een noodaggregaat is toch iets anders dan een zeer specifiek technologisch patsstuk.quote:Op zondag 14 september 2014 22:05 schreef agter het volgende:
[..]
Als jij dat zo zeker weet...
Er zit in elk geval een zonnepanelenboer in Boquete genaamd "Alternative Energy Generators".
Maar die zullen dan wel snel failliet gaan.![]()
Of ze lieten het ergens achter.quote:Op zondag 14 september 2014 22:07 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Exact. Geen tasdrager. Dus L. droeg de tas.![]()
De camera zit in de tas. Voor foto's gaat de tas af en wordt op de grond gezet. Camera eruit. Je weet niet wie die tas droeg. Ze staan beiden zonder tas op de foto's. Als het de tas van Lisanne is geweest dan zal zij hem wel gedragen hebben ja dat wel.![]()
Ook als ze allebei in voorkomen zonder tas?quote:Op zondag 14 september 2014 22:07 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Die zonne-opladers zijn gewoon in Panama te koop; diverse merken in alle kleuren van de regenboog
Bv. hier: http://www.olx.com.pa/q/solo/c-219![]()
Van wie was de camera?quote:Op zondag 14 september 2014 22:09 schreef 11en30 het volgende:
De camera zit in de tas. Voor foto's gaat de tas af en wordt op de grond gezet. Camera eruit. Je weet niet wie die tas droeg. Ze staan beiden zonder tas op de foto's. Als het de tas van Lisanne is geweest dan zal zij hem wel gedragen hebben ja dat wel.![]()
Zit je te stangen?quote:Op zondag 14 september 2014 22:08 schreef mig72 het volgende:
[..]
Een noodaggregaat is toch iets anders dan een zeer specifiek technologisch patsstuk.
"Alternative Energy Generators is a company located in Boquete. They have installed about a dozen whole house solar electrical systems in the Montanas de Caldera housing project. The clients seem happy with the systems. Call 6575-2355"
Maar daar is geen markt voor volgens jou... Zal wel snel failliet gaan dan.Make my day!![]()
En hoe bekend/populair/beschikbaar is die winkel?quote:Op zondag 14 september 2014 22:10 schreef Domnivoor het volgende:
Die zonne-opladers zijn gewoon in Panama te koop; diverse merken in alle kleuren van de regenboog
Bv. hier: http://www.olx.com.pa/q/solo/c-219![]()
Tuurlijk.quote:Op zondag 14 september 2014 22:10 schreef Domnivoor het volgende:
Bv. hier: http://www.olx.com.pa/q/solo/c-219
Waar toeristen zijn, zie je die dingen op de markt. Logisch toch?Make my day!![]()
Let op: er zijn foto's in staande (rust-) toestand. Daar hebben ze beiden geen tas. Die kunnen ze even neergezet hebben.quote:Op zondag 14 september 2014 22:09 schreef mig72 het volgende:
[..]
Ook als ze allebei in voorkomen zonder tas?
Maar er zijn ook foto's in lopende toestand (uitsluitend van K.) waarop geen tas te zien is.
Ergo, L. droeg de (haar eigen) tas.![]()
Nee jij kan niet begrijpend lezen.quote:Op zondag 14 september 2014 22:10 schreef agter het volgende:
[..]
Zit je te stangen?
"Alternative Energy Generators is a company located in Boquete. They have installed about a dozen whole house solar electrical systems in the Montanas de Caldera housing project. The clients seem happy with the systems. Call 6575-2355"
Maar daar is geen markt voor volgens jou... Zal wel snel failliet gaan dan.
Ik had het niet over zaken zoals noodaggregaat die algemeen in derde wereld landen voorkomen. Zelfs mijn moeders kennis in India hebben ze dat.
Maar een iphone zonneoplader is een nieuw stuk technologische hipheid, dat hebben die boeren niet. Geen markt voor.![]()
Dat kunnen ook geposeerde foto's zijn. Uit niets blijkt dat er foto's onderweg genomen zijn zonder te stoppen.quote:Op zondag 14 september 2014 22:12 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Maar er zijn ook foto's in lopende toestand (uitsluitend van K.) waarop geen tas te zien is.![]()
Noodaggregaat? Daar kwam jij mee, niet ik.quote:Op zondag 14 september 2014 22:12 schreef mig72 het volgende:
[..]
Nee jij kan niet begrijpend lezen.
Ik had het niet over zaken zoals noodaggregaat die algemeen in derde wereld landen voorkomen. Zelfs mijn moeders kennis in India hebben ze dat.
Maar een iphone zonneoplader is een nieuw stuk technologische hipheid, dat hebben die boeren niet. Geen markt voor.Make my day!![]()
Er zijn behalve die foto' s op de mirador, verder geen foto's van L vrijgegeven. Die kunnen er echter best zijn, dus ook lopend.quote:Op zondag 14 september 2014 22:12 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Let op: er zijn foto's in staande (rust-) toestand. Daar hebben ze beiden geen tas. Die kunnen ze even neergezet hebben.
Maar er zijn ook foto's in lopende toestand (uitsluitend van K.) waarop geen tas te zien is.
Ergo, L. droeg de (haar eigen) tas.![]()
wat versta jij onder 'emergency generator' dan?quote:Op zondag 14 september 2014 22:13 schreef agter het volgende:
[..]
Noodaggregaat? Daar kwam jij mee, niet ik.![]()
Heb ik nergens gezegd.quote:Op zondag 14 september 2014 22:14 schreef mig72 het volgende:
[..]
wat versta jij onder 'emergency generator' dan?
Mss verkeer gelezen?Make my day!![]()
Nee, dat stond in jouw bron. Maar goed, je leest zelf je bronnen niet.quote:Op zondag 14 september 2014 22:15 schreef agter het volgende:
[..]
Heb ik nergens gezegd.
Mss verkeer gelezen?![]()
![]()
Kun je ajb de OP bijwerken?quote:Op zondag 14 september 2014 22:07 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Mensen, kijk hier nog eens naar?quote:Op zondag 14 september 2014 21:55 schreef 11en30 het volgende:
Even wat anders waar ik over pieker. Wat zegt het dat de eerste noodoproep met de iPhone van Kris was en 12 minuten daarna de 2e oproep met de Samsung? Kun je daaruit opmaken dat als één van de twee een ongeluk heeft gehad dit niet Kris maar Lisanne is overkomen? Omdat een niet getroffen omstander eerder naar een telefoon zal grijpen om 112 te bellen dan degene die het slachtoffer is? En dat je dan je eigen telefoon eerst pakt en niet die van de ander?![]()
Jij schrijft:quote:Op zondag 14 september 2014 22:18 schreef mig72 het volgende:
[..]
Nee, dat stond in jouw bron. Maar goed, je leest zelf je bronnen niet.
"Panamezen zijn een laagopgeleide boerenvolk. Aan zulke zonneopladers en dergelijken hebben ze niets. Er is geen markt voor. Er is dan ook geen winkel ook niet in de stad die met die technologische dingen gaat stallen. Ze zullen het niet kunnen slijten."
Ik geef je vervolgens een bedrijf wat zonnecollectoren verkoopt in Boquete. En vervolgens begin je over noodagregaten? Prima.
Maar er zijn dus wel bedrijven Boquete die zonnecollectoren verkopen, dat is mijn punt.
Ongeacht waar het verkocht wordt, we kunnen niet uitsluiten dat de dames zo'n oplader bij zich hadden.Make my day!![]()
Natuurlijk, maar we kunnen alleen maar wetenschap bedrijven met de gegevens die ons ter beschikking staan.quote:Op zondag 14 september 2014 22:14 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Er zijn behalve die foto' s op de mirador, verder geen foto's van L vrijgegeven. Die kunnen er echter best zijn, dus ook lopend.
Er kan ook nog een derde persoon zijn geweest die de tas droeg.![]()
Dit is inderdaad een goed punt. Ook als er geen ongeluk is geweest, het is aannemelijk dat Kris als eerste heeft gebeld. De vraag is alleen wel even in hoeverre het schema nog klopt. Het is jammer dat de media niet consistent is hierin.quote:![]()
Nee zonnepalen verkopen is niet hetzelfde als zonneopladers verkopen voor de iPad. Ergens snap je de nuance niet in de voorbeelden.quote:Op zondag 14 september 2014 22:23 schreef agter het volgende:
[..]
Jij schrijft:
"Panamezen zijn een laagopgeleide boerenvolk. Aan zulke zonneopladers en dergelijken hebben ze niets. Er is geen markt voor. Er is dan ook geen winkel ook niet in de stad die met die technologische dingen gaat stallen. Ze zullen het niet kunnen slijten."
Ik geef je vervolgens een bedrijf wat zonnecollectoren verkoopt in Boquete. En vervolgens begin je over noodagregaten? Prima.
Maar er zijn dus wel bedrijven Boquete die zonnecollectoren verkopen, dat is mijn punt.![]()
Hoe kom je nu opeens weer op een iPad?quote:Op zondag 14 september 2014 22:24 schreef mig72 het volgende:
[..]
Nee zonnepalen verkopen is niet hetzelfde als zonneopladers verkopen voor de iPad. Ergens snap je de nuance niet in de voorbeelden.
Ik denk dat we deze discussie maar even moeten stoppen...Make my day!![]()
Die foto erin zetten waarin dat mogelijke been in een verlichte kader zit. Ook de tweede variatie van het been iets eronderaan kan ook bij.quote:Op zondag 14 september 2014 22:24 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Wat moet ik dan bijwerken?![]()
Kan ook zijn dat de een gewoon minder schroom heeft om naar een instantie te bellen dan de ander (bellen naar instanties/bedrijven is toch anders dan naar vrienden/familie) of dat de een beter/makkelijker Engels sprak.quote:![]()
Het lijkt me beter om het bij feiten te houden in de OP.quote:Op zondag 14 september 2014 22:26 schreef mig72 het volgende:
[..]
Die foto erin zetten waarin dat mogelijke been in een verlichte kader zit. Ook de tweede variatie van het been iets eronderaan kan ook bij.![]()
Ja, en hij kan F heten.quote:Op zondag 14 september 2014 22:23 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar we kunnen alleen maar wetenschap bedrijven met de gegevens die ons ter beschikking staan.
Er kan ook nog een derde persoon zijn geweest die de tas droeg.![]()
Graag.quote:Op zondag 14 september 2014 22:27 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Het lijkt me beter om het bij feiten te houden in de OP.Make my day!![]()
iPhone whatever.quote:Op zondag 14 september 2014 22:26 schreef agter het volgende:
[..]
Hoe kom je nu opeens weer op een iPad?
Ik denk dat we deze discussie maar even moeten stoppen...
Eens.![]()
Ja.quote:Op zondag 14 september 2014 22:27 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Het lijkt me beter om het bij feiten te houden in de OP.![]()
Graag.quote:Op zondag 14 september 2014 22:27 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Sorry - dat is te moeilijk voor me.quote:Op zondag 14 september 2014 22:26 schreef mig72 het volgende:
[..]
Die foto erin zetten waarin dat mogelijke been in een verlichte kader zit. Ook de tweede variatie van het been iets eronderaan kan ook bij.![]()
Nee want het is analyse en dat kan best bij. Staat er al trouwens.quote:Op zondag 14 september 2014 22:27 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Kom nou, waarom open je het topic dan?quote:Op zondag 14 september 2014 22:28 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Sorry - dat is te moeilijk voor me.![]()
Analyse hoort in de discussie.quote:Op zondag 14 september 2014 22:29 schreef mig72 het volgende:
[..]
Nee want het is analyse en dat kan best bij. Staat er al trouwens.![]()
Contradictio in terminus. Zie 'analyse van de foto' rubriek in de OP.quote:Op zondag 14 september 2014 22:30 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Analyse hoort in de discussie.![]()
Dat zijn empirische analyses die meer feiten naar voren brengen (EXIF data etc.). Die fotoanalyses van de vlekken/vormen waar jij het over hebt zijn pure speculatie.quote:Op zondag 14 september 2014 22:31 schreef mig72 het volgende:
[..]
Contradictio in terminus. Zie 'analyse van de foto' rubriek in de OP.![]()
Dus we zitten met z'n allen weer flink te speculeren?quote:Op zondag 14 september 2014 22:32 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Dat zijn empirische analyses die meer feiten naar voren brengen (EXIF data etc.). Die fotoanalyses van de vlekken waar jij het over hebt zijn pure speculatie.![]()
Ik geloof niet dat dit speelt als je midden in de jungle in Panama in een situatie verkeert waarin 112 gebeld gaat worden. Dat gaat niet zo van hihi doe jij nou nee ik durf niet doe jij maar.quote:Op zondag 14 september 2014 22:26 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Kan ook zijn dat de een gewoon minder schroom heeft om naar een instantie te bellen dan de ander (bellen naar instanties/bedrijven is toch anders dan naar vrienden/familie) of dat de een beter/makkelijker Engels sprak.![]()
Deed je dit maar bij...quote:Op zondag 14 september 2014 22:33 schreef Domnivoor het volgende:
Kom op, ik heb die OP vanmiddag helemaal bijgewerkt...![]()
Je hebt het door.quote:Op zondag 14 september 2014 22:34 schreef mig72 het volgende:
[..]
Dus we zitten met z'n allen weer flink te speculeren?![]()
quote:Op zondag 14 september 2014 22:34 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat dit speelt als je midden in de jungle in Panama in een situatie verkeert waarin 112 gebeld gaat worden. Dat gaat niet zo van hihi doe jij nou nee ik durf niet doe jij maar.![]()
![]()
Nee dat lijkt me ook niet. Maar als je elkaar kent, weet je het van elkaar en zegt de een al eerder dan de ander: ik bel.quote:Op zondag 14 september 2014 22:34 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat dit speelt als je midden in de jungle in Panama in een situatie verkeert waarin 112 gebeld gaat worden. Dat gaat niet zo van hihi doe jij nou nee ik durf niet doe jij maar.
Het kan dus wat betekenen over een ongeluk van de een, maar hoeft niet.![]()
Nog even terug naar dat nieuwsartikel van zojuist:
".. The curious thing is that after the 5th, the devices were unloaded, according to forensic analysis. It is very strange, argues Arrocha, how they might charge the devices in the jungle and make a call on April 10."
In ons overzicht is dit een dag later:
Vind ik opmerkelijk.Make my day!![]()
Als er geen bereik is in de jungle hoe hebben de indianen telefoons dan? En wat doen drugsrunners? Goudzoekers?![]()
Wat betekent unloaded?quote:Op zondag 14 september 2014 22:38 schreef agter het volgende:
Nog even terug naar dat nieuwsartikel van zojuist:
".. The curious thing is that after the 5th, the devices were unloaded, according to forensic analysis. It is very strange, argues Arrocha, how they might charge the devices in the jungle and make a call on April 10."
In ons overzicht is dit een dag later:
[ afbeelding ]
Vind ik opmerkelijk.![]()
Las/hoorde dat er wel bereik is op bepaalde plekken. En die moet je nu juist weten.quote:Op zondag 14 september 2014 22:39 schreef mig72 het volgende:
Als er geen bereik is in de jungle hoe hebben de indianen telefoons dan? En wat doen drugsrunners? Goudzoekers?Make my day!![]()
Dus al die andere lui weten dat zomaar?quote:Op zondag 14 september 2014 22:40 schreef agter het volgende:
[..]
Las/hoorde dat er wel bereik is op bepaalde plekken. En die moet je nu juist weten.
Of zijn ze voorbereid en hebben ze er kaarten van mobiele dekking?![]()
Geen kaarten. Ligt ook aan het weer. Schijnt local-knowledge te zijn bij mensen die daar vaak rondlopen. Ergens in deze reeks voorbij gekomen.quote:Op zondag 14 september 2014 22:41 schreef mig72 het volgende:
[..]
Dus al die andere lui weten dat zomaar?
Of zijn ze voorbereid en hebben ze er kaarten van mobiele dekking?
Is me bijgebleven omdat er verteld werd dat schuine hellingen meer bereik konden hebben dan puur op de top gaan staan.
En het idee was dat de dames hun telefoon spaarden, en hem dus uitzette, en op de top weer gingen proberen. Wat dus niet lukte, zoals bekend.Make my day!![]()
Serieus? Waarom hadden L&K die plaatselijke kennis niet?quote:Op zondag 14 september 2014 22:43 schreef agter het volgende:
[..]
Geen kaarten. Ligt ook aan het weer. Schijnt local-knowledge te zijn bij mensen die daar vaak rondlopen. Ergens in deze reeks voorbij gekomen.![]()
Hadden ze toch maar de 25 dollar moeten neerleggen voor een gids...quote:Op zondag 14 september 2014 22:44 schreef mig72 het volgende:
[..]
Serieus? Waarom hadden L&K die plaatselijke kennis niet?
Make my day!![]()
Nee ik bedoel ze keken wel naar al de andere zaken, zoals routekaart, laarzen, tassen, en wat al nog meer, maar een van de belangrijkste - mobiele dekking, en dat slaan ze gewoon over? De dames van tegenwoordig staren toch de godganse halve dag op hun schermpjes, dan vraag je je toch af of je in de jungle wel wat aan hebt?quote:Op zondag 14 september 2014 22:45 schreef agter het volgende:
[..]
Hadden ze toch maar de 25 dollar moeten neerleggen voor een gids...![]()
Er zijn ook prachtig mooie gps-apps. Kosten 3 euro (heb zelf topo-gps). Kun je zo de route van "el pianista" in inlezen. En allerlei andere trails in die omgeving.quote:Op zondag 14 september 2014 22:48 schreef mig72 het volgende:
[..]
Nee ik bedoel ze keken wel naar al de andere zaken, zoals routekaart, laarzen, tassen, en wat al nog meer, maar een van de belangrijkste - mobiele dekking, en dat slaan ze gewoon over? De dames van tegenwoordig staren toch de godganse halve dag op hun schermpjes, dan vraag je je toch af of je in de jungle wel wat aan hebt?
Hier die route:
http://es.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=7630459
Staan er meer in de buurt. Je kunt ze zo meenemen, gratis.
Kaart synchroniseert ie thuis (of waar je wifi/internet hebt), en gaan!
Hadden ze, bij mijn weten, ook niet.
De voorbereiding had beter gekund, inderdaad.
Make my day!![]()
Weet iemand wanneer de jeans gevonden zijn? En is er en bron beschikbaar? Ik kan hier niets over vinden namelijk.![]()
Laat gps nou net grote batterijslurpers zijn.quote:Op zondag 14 september 2014 22:52 schreef agter het volgende:
[..]
Er zijn ook prachtig mooie gps-apps. Kosten 3 euro (heb zelf topo-gps). Kun je zo de route van "el pianista" in inlezen. En allerlei andere trails in die omgeving.
Hier die route:
http://es.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=7630459
Staan er meer in de buurt. Je kunt ze zo meenemen, gratis.
Kaart synchroniseert ie thuis (of waar je wifi/internet hebt), en gaan!
Hadden ze, bij mijn weten, ook niet.
De voorbereiding had beter gekund, inderdaad.
Maar goed, werkt dat op je telefoon ook?![]()
Lichtgekleurd spijkerbroekje van Kris dichtgeknoopt (video Hans Cremers 25-07) gevonden bij de tweede kabelbrug (video Telemetro 02-07) - Feliciano & crew - datum onbekend:quote:Op zondag 14 september 2014 22:52 schreef Geruisloos het volgende:
Weet iemand wanneer de jeans gevonden zijn? En is er en bron beschikbaar? Ik kan hier niets over vinden namelijk.![]()
Dat heeft mij ook zeer verbaasd. Ze hadden zelfs geen papieren plattegrond bij zich? Dan moet je haast wel denken dat er een gids/local mee was!quote:Op zondag 14 september 2014 22:52 schreef agter het volgende:
[..]
Hadden ze, bij mijn weten, ook niet.![]()
http://www.topo-gps.nlquote:Op zondag 14 september 2014 22:55 schreef mig72 het volgende:
[..]
Laat gps nou net grote batterijslurpers zijn.
Maar goed, werkt dat op je telefoon ook?
Ja juist bedoelt voor iPhone! Ik hike heel veel met m'n iPhone. Gps zet ik meestal uit, alleen aan wanneer ik het nodig heb.
Dus dat slurpen is het probleem niet.Make my day!![]()
Je mag F. zijn naam vermelden?quote:Op zondag 14 september 2014 22:55 schreef schuschuho het volgende:
[..]
Lichtgekleurd spijkerbroekje van Kris dichtgeknoopt (video Hans Cremers 25-07) gevonden bij de tweede kabelbrug (video Telemetro 02-07) - Feliciano & crew - datum onbekend:![]()
Precies. Ik vermoed dat F. dan wel een van zijn medeplichtigen mee was gegaan.quote:Op zondag 14 september 2014 22:56 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Dat heeft mij ook zeer verbaasd. Ze hadden zelfs geen papieren plattegrond bij zich? Dan moet je haast wel denken dat er een gids/local mee was!![]()
Ja. Als ik hike gooi ik meestal gewoon alle bekende trails van die omgeving op m'n telefoon. Het is gratis, dus waarom niet.quote:Op zondag 14 september 2014 22:56 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Dat heeft mij ook zeer verbaasd. Ze hadden zelfs geen papieren plattegrond bij zich? Dan moet je haast wel denken dat er een gids/local mee was!
Heb vaak genoeg gehad dat ik, om wat voor reden dan ook, een stukje wilde afsnijden of een omweg moest nemen.
Maar zij hebben alleen op internet gekeken en zijn gewoon gegaan.
Snap dat niet.Make my day!![]()
Maar dan rest de vraag, wat voor gps-bereik heb je in Panama? En specifiek in de jungle?quote:Op zondag 14 september 2014 22:57 schreef agter het volgende:
[..]
http://www.topo-gps.nl
Ja juist bedoelt voor iPhone! Ik hike heel veel met m'n iPhone. Gps zet ik meestal uit, alleen aan wanneer ik het nodig heb.
Dus dat slurpen is het probleem niet.
Gaan GPS signalen ook via zendmasten of direct naar de satelliet?![]()
Heeft Feliciano & crew niet ook de schoen gevonden?quote:Op zondag 14 september 2014 22:55 schreef schuschuho het volgende:
[..]
Lichtgekleurd spijkerbroekje van Kris dichtgeknoopt (video Hans Cremers 25-07) gevonden bij de tweede kabelbrug (video Telemetro 02-07) - Feliciano & crew - datum onbekend:
Heeft Feliciano & crew dan alles gevonden?![]()
Ik geloof niet dat deze meiden zonder ook maar een enkele kaart die trail op zijn gegaan als daar geen local bij was. Jullie wel?![]()
Ze zijn waarschijnlijk met een derde meegegaan. De derde die 'toevallig' nooit op de foto kwam. Die niet gefotografeerd wilde worden ivm zijn toekomstige, duistere plannen, of juist wel op de gevoelige plaat werd vastgelegd, maar later ze ervan af wist te halen.quote:Op zondag 14 september 2014 23:00 schreef agter het volgende:
[..]
Ja. Als ik hike gooi ik meestal gewoon alle bekende trails van die omgeving op m'n telefoon. Het is gratis, dus waarom niet.
Heb vaak genoeg gehad dat ik, om wat voor reden dan ook, een stukje wilde afsnijden of een omweg moest nemen.
Maar zij hebben alleen op internet gekeken en zijn gewoon gegaan.
Snap dat niet.![]()
Dit is de enige bron ervan. Moet je wel een beetje Spaans verstaanquote:Op zondag 14 september 2014 22:52 schreef Geruisloos het volgende:
Op 03.28 verteld hij dat ze een korte broek van Kris gevonden hebben
http://www.telemetro.com/(...)35.html#.VBYBm8J_uSo![]()
Dit is jouw hypothese?quote:Op zondag 14 september 2014 23:02 schreef mig72 het volgende:
[..]
Ze zijn waarschijnlijk met een derde meegegaan. De derde die 'toevallig' nooit op de foto kwam. Die niet gefotografeerd wilde worden ivm zijn toekomstige, duistere plannen, of juist wel op de gevoelige plaat werd vastgelegd, maar later ze ervan af wist te halen.Make my day!![]()
Precies. Wel je paspoort meenemen maar geen enkele plattegrond?quote:Op zondag 14 september 2014 23:00 schreef agter het volgende:
[..]
Ja. Als ik hike gooi ik meestal gewoon alle bekende trails van die omgeving op m'n telefoon. Het is gratis, dus waarom niet.![]()
Wat een lange discussie over de takjes met zakjes.
En wat een lange discussie over of ze wel of geen extra oplader bij zich hadden op zonneenergie ed.
Waarom moeten die foto's een boodschap weergeven?
Dan hadden ze wel andere foto's gemaakt
Zijn naar mijn mening gewoon flauwekul foto's en ook niet gemaakt vanwege over vliegende helikopters
En als K en L een oplader bij zich hadden dan hoefden ze dus nooit hun telefoon uit hoeven doen en konden ze hun telefoon ook gebruiken als zaklamp
Misdrijf denkers worden vaak verweten in een tunnel te zitten en alles erbij halen om zo'n scenario kloppend te maken.
Ben 2 dagen aan het teruglezen.
Het valt me op dat de verdwaal-denkers hetzelfde doen en alles proberen in te passen in verdwalen maar op goede berichten zoals bv Za gister postte helemaal niet op reageren![]()
Geen probleem. Meestal komt domnivoor dat netjes vertalen.quote:Op zondag 14 september 2014 23:04 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Dit is de enige bron ervan. Moet je wel een beetje Spaans verstaan![]()
http://www.telemetro.com/(...)35.html#.VBYBm8J_uSo![]()
![]()
Post dat bericht van Za dan nog eens, aub?quote:Op zondag 14 september 2014 23:05 schreef jackie12 het volgende:
Wat een lange discussie over de takjes met zakjes.
En wat een lange discussie over of ze wel of geen extra oplader bij zich hadden op zonneenergie ed.
Waarom moeten die foto's een boodschap weergeven?
Dan hadden ze wel andere foto's gemaakt
Zijn naar mijn mening gewoon flauwekul foto's en ook niet gemaakt vanwege over vliegende helikopters
En als K en L een oplader bij zich hadden dan hoefden ze dus nooit hun telefoon uit hoeven doen en konden ze hun telefoon ook gebruiken als zaklamp
Misdrijf denkers worden vaak verweten in een tunnel te zitten en alles erbij halen om zo'n scenario kloppend te maken.
Ben 2 dagen aan het teruglezen.
Het valt me op dat de verdwaal-denkers hetzelfde doen en alles proberen in te passen in verdwalen maar op goede berichten zoals bv Za gister postte helemaal niet op reagerenMake my day!![]()
Ik wel, been there done thatquote:Op zondag 14 september 2014 23:02 schreef 11en30 het volgende:
Ik geloof niet dat deze meiden zonder ook maar een enkele kaart die trail op zijn gegaan als daar geen local bij was. Jullie wel?![]()
Ja hoor.quote:Op zondag 14 september 2014 23:02 schreef 11en30 het volgende:
Ik geloof niet dat deze meiden zonder ook maar een enkele kaart die trail op zijn gegaan als daar geen local bij was. Jullie wel?"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Nee toen op 31 maart zonder gids, gingen ze stoppen net voor de Mirador. Wetende dat je zonder gids stupide bent om verder te gaan als buitenlander.quote:
Op 1 april zou dat niet zomaar ineens zijn veranderd. Ze hadden dus wel een gids bij toen ze achter de Mirador gingen lopen.![]()
Thanks. Spaans is geen probleem. Niets over een datum helaas.quote:Op zondag 14 september 2014 23:04 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Dit is de enige bron ervan. Moet je wel een beetje Spaans verstaan![]()
http://www.telemetro.com/(...)35.html#.VBYBm8J_uSo
[ Bericht 1% gewijzigd door Geruisloos op 14-09-2014 23:16:29 ]![]()
De gaten zijn inmiddels wel verfijnd.quote:Op zondag 14 september 2014 23:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Daar zitten gaten in en die zijn al vaak genoeg besproken.![]()
Bron dat ze op 31 maart op de trail geweest zijn?quote:Op zondag 14 september 2014 23:08 schreef mig72 het volgende:
[..]
Nee toen op 31 maart zonder gids, gingen ze stoppen net voor de Mirador. Wetende dat je zonder gids stupide bent om verder te gaan als buitenlander.
Op 1 april zou dat niet zomaar ineens zijn veranderd. Ze hadden dus wel een gids bij toen ze achter de Mirador gingen lopen.
[ Bericht 7% gewijzigd door Lavenderr op 14-09-2014 23:18:53 ]"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Dus om het verdwaal verhaal kloppend te krijgen hebben we nu ook mobiele opladers nodig?Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath![]()
Nope.quote:Op zondag 14 september 2014 23:10 schreef mig72 het volgende:
[..]
De gaten zijn inmiddels wel verfijnd."He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Nee de iPhone schijnt weken zonder oplader te kunnen als hij uit staat.quote:Op zondag 14 september 2014 23:10 schreef Rica het volgende:
Dus om het verdwaal verhaal kloppend te krijgen hebben we nu ook mobiele opladers nodig?![]()
Una ropa, dat is idd wat hij zegt. Is niet letterlijk broek natuurlijk. Kleding.quote:Op zondag 14 september 2014 23:10 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Thanks. Spaans is geen probleem, maar ik hoor ze niets over een broek vertellen.![]()
Heb in Marokko in de woestijn een gids gehad die er gewoon vandoor ging 's nachts. Was ook niet echt fijn, kan ik je vertellen...quote:Op zondag 14 september 2014 23:09 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Serieus? Een onbekende route van 3-5 uur heen en 3-5 uur terug zonder kaart?
Make my day!![]()
Ze waren daar gezien, de taxichauffeur liet weten hen gedropt te hebben. Er is ook bewijs van hun terugkeer, waarin ze praten over hun dagje op de mirador dus.quote:Op zondag 14 september 2014 23:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Bron dat ze op 31 maart op de trail geweest zijn?
Dat was slechts een theorie van Mata om de getuigenverklaringen alsnog kloppend te krijgen, en absoluut géén feit.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: