abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 september 2014 @ 08:03:14 #201
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_144541596
The Obama administration is struggling to cut off the millions of dollars in oil revenue that has made the Islamic State in Iraq and Syria one of the wealthiest terror groups in history, but so far has been unable to persuade Turkey, the NATO ally where much of the oil is traded on the black market, to crack down on an extensive sales network
http://www.nytimes.com/20(...)nce-from-turkey.html
Anti-Turkije
pi_144542592
quote:
Franse vliegtuigen actief boven Irak

Franse gevechtsvliegtuigen voeren maandagochtend voor het eerst verkenningsvluchten uit boven Irak.

Dat heeft minister van Defensie Jean-Ives Le Drian volgens Franse media gezegd op de basis al-Dhafra in de Verenigde Arabische Emiraten, waar ongeveer tweehonderd Franse militairen zijn gestationeerd. De Franse strijdkrachten zetten Rafale-gevechtsvliegtuigen in.

De vluchten hebben plaats in het kader van de strijd tegen de jihadisten van Islamitische Staat, die een groot deel van Irak en Syri in handen hebben. In Parijs wordt maandag een internationale conferentie over de situatie in Irak gehouden.
Bron: nu.nl
Ура для россии
pi_144543205
quote:
2s.gif Op maandag 15 september 2014 04:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

IS wil een all-out oorlog met het westen. Door je onderbuik gevoelens van eer ( :') ) geef je ze dus hun zin. Sorry hoor, maar ik lig echt geen nacht wakker van een 3 westerlingen die vermoord worden en ik vind het zeker niet waard om daarvoor duizenden onschuldige mensen te gaan vermoorden door maar lukraak dorpen te gaan bombarderen. "t slaat gewoon nergens op in mijn ogen. Maargoed, lets agree to disagree then.

En vind het sowieso vreemd dat wij het weer moeten gaan opknappen. Laat islamitische landen het maar doen. Dan komen ze misschien nog tot inkeer.
Helemaal mee eens in principe.
pi_144543214
quote:
14s.gif Op maandag 15 september 2014 09:39 schreef Woestijnvos het volgende:

[..]

Als je dan toch wil bemoeien, gooi dan gewoon bommen.
pi_144543376
http://www.foreignpolicy.(...)s_iraq_islamic_state

Meet Omar: A 43-year-old, well-educated hospital director in Fallujah. Does Iraq have any hope for reconciliation if men like this support the Islamic State?
pi_144543443
pi_144544303
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 21:52 schreef Aloulou het volgende:

[..]

In dat geval had ISIS nu bijna Noord-Iraaks Koerdistan overlopen. En een nog grotere en sterkere greep in Irak gehad. En daarmee hun staat nog verder uitgebouwd alsmede nog meer resources in handen gekregen.

Als je denkt dat ISIS geen gevaar voor het Westen vormt ben je best naief. Het bekt lekker dat Amerika zich overal uit moet houden "en de NAVO of VN het maar oplost" of dat "de landen het maar zelf moeten uitzoeken" maar uiteindelijk is een sterk ISIS daar ook een probleem voor het Westen. Men gaat niet zitten wachten op een andere 9/11 of een tweede passagiersvliegtuig wat door rebellen omlaag wordt gehaald maar dan in het M-Oosten. Of een veroverd vliegtuig waarmee men probeert een aanslag op een Westerse stad te plegen.
Om hier nog even op terug te komen, lees dit eens door: http://www.washingtonsblo(...)eased-terrorism.html
pi_144545351
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 11:02 schreef theunderdog het volgende:
Om hier nog even op terug te komen, lees dit eens door: http://www.washingtonsblo(...)eased-terrorism.html
Algemeen bekend dit.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_144545380
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 11:50 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Algemeen bekend dit.
Je was dus voorheen aan het trollen? :P

Zo ja: dan was het je goed gelukt, want ik heb constant zitten happen respect.. ^O^ _O-
pi_144545680
quote:
2s.gif Op maandag 15 september 2014 04:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

IS wil een all-out oorlog met het westen.
Die hebben ze al, maar jij keert ze liever je rug toe?

quote:
Door je onderbuik gevoelens van eer ( :') ) geef je ze dus hun zin. Sorry hoor, maar ik lig echt geen nacht wakker van een 3 westerlingen die vermoord worden
Misschien wel als het een naaste familielid of goede vriend betrof?

quote:
en ik vind het zeker niet waard om daarvoor duizenden onschuldige mensen te gaan vermoorden door maar lukraak dorpen te gaan bombarderen. "t slaat gewoon nergens op in mijn ogen.
Je moet jet afvragen in hoeverre ze onschuldig zijn, maar goed het is oorlog, onschuldige burgerslachtoffers horen erbij. Grappig dat het Westen zich daar altijd zo druk om maakt terwijl het IS (en veel andere moslimlanden) niets kan schelen.

quote:
En vind het sowieso vreemd dat wij het weer moeten gaan opknappen. Laat islamitische landen het maar doen. Dan komen ze misschien nog tot inkeer.
Mee eens, ik vind het best als we ons er niet meer mee bemoeien. Laten die Islamistische groeperingen elkaar maar afmaken daar. Maar die drie Westerlingen moeten eerst keihard en meedogenloos vergolden worden. Al is het alleen maar om aan te tonen dat je met het machtige Westen niet kan spotten.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  maandag 15 september 2014 @ 12:03:20 #211
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_144545724
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 12:02 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Die hebben ze al, maar jij keert ze liever je rug toe?

[..]

Misschien wel als het een naaste familielid of goede vriend betrof?

[..]

Je moet jet afvragen in hoeverre ze onschuldig zijn, maar goed het is oorlog, onschuldige burgerslachtoffers horen erbij. Grappig dat het Westen zich daar altijd zo druk om maakt terwijl het IS (en veel andere moslimlanden) niets kan schelen.

[..]

Mee eens, ik vind het best als we ons er niet meer mee bemoeien. Laten die Islamistische groeperingen elkaar maar afmaken daar. Maar die drie Westerlingen moeten eerst keihard en meedogenloos vergolden worden. Al is het alleen maar om aan te tonen dat je met het machtige Westen niet kan spotten.
Als ze een vriend van me zouden onthoofden zou ik woest zijn. Maar ik zou me niet verlagen tot ISIS niveau en onschuldige mensen gaan doden.

En die grondoorlog hebben ze nog niet. Het hele doel van die onthoofdingen is om het westen zover te krijgen manschappen te sturen. Ze weten dat het een jarenlang durende oorlog gaat worden en wij gaan er sowieso bakken met geld aan verliezen. Zodra er militairen op de grond staan zal de steun voor ISIS enorm toenemen want dan is er opeens een zichtbare vijand die gedemoniseerd kan worden door ISIS. Die lui zijn vreselijke barbaren, maar ze zijn niet dom. Althans, de top is niet dom. Het meerdendeel dat zich voor het karretje van deze paar lui laten spannen zijn nog dommer dan het achtereind van een varken.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_144545815
quote:
2s.gif Op maandag 15 september 2014 12:03 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Als ze een vriend van me zouden onthoofden zou ik woest zijn. Maar ik zou me niet verlagen tot ISIS niveau en onschuldige mensen gaan doden.

En die grondoorlog hebben ze nog niet. Het hele doel van die onthoofdingen is om het westen zover te krijgen manschappen te sturen. Ze weten dat het een jarenlang durende oorlog gaat worden en wij gaan er sowieso bakken met geld aan verliezen. Zodra er militairen op de grond staan zal de steun voor IS enorm toenemen.
Eh, als het Westen manschappen gaat sturen zijn IS, Irak, Afghanistan en Syri binnen zes maanden volledig veroverd hoor.
  maandag 15 september 2014 @ 12:08:35 #213
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_144545850
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 12:06 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Eh, als het Westen manschappen gaat sturen is IS, Irak, Afghanistan en Syri binnen zes maanden volledig veroverd hoor.
Lijkt me niet. Aangezien dat bij eerdere oorlogen ook niet zo makkelijk ging. Sure, IS als entiteit zal misschien vrij snel uit elkaar vallen, maar daarmee heb je het land nog niet gered. Zeker niet als je het weer half in puin geschoten achterlaat. Dan gaat het 5 jaar goed en daarna heb je IS 2.0 of hoe het dan ook mag heten.
pi_144545851
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 12:06 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Eh, als het Westen manschappen gaat sturen zijn IS, Irak, Afghanistan en Syri binnen zes maanden volledig veroverd hoor.
_O-
pi_144545886
De kracht van het westen word hier ernstig overdreven..
  maandag 15 september 2014 @ 12:10:34 #216
155616 Proximo
For god, king & country
pi_144545897
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 12:09 schreef theunderdog het volgende:
Dat is,als de amerikanen troepen sturen. :P

Ik begrijp niet waarom Iran zo buiten de deur gehouden wordt, stomme zet
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_144545907
quote:
2s.gif Op maandag 15 september 2014 12:08 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Lijkt me niet. Aangezien dat bij eerdere oorlogen ook niet zo makkelijk ging. Sure, IS als entiteit zal misschien vrij snel uit elkaar vallen, maar daarmee heb je het land nog niet gered.
Hangt er vanaf hoe je het aanpakt. Laten we ons even beperken tot Irak. Je zou moeten beginnen om het IS gedeelte (Noord Irak) volledig plat te leggen vanuit de lucht, gewoon alle soorten wapens gebruiken, desnoods chemisch. Het is immers oorlog, de tijd van lief volgens de regels spelen is allang voorbij, IS deed dat sowieso nooit. Vervolgens wacht je tot de lucht geklaard is en rij je zo dat land binnen om met de overige IS leden af te rekenen
pi_144545925
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 12:10 schreef Proximo het volgende:

[..]

Dat is,als de amerikanen troepen sturen. :P

Ik begrijp niet waarom Iran zo buiten de deur gehouden wordt, stomme zet
De VS heeft het beste/sterkste leger ter wereld, maar de VS staat niet voor het westen he.
  maandag 15 september 2014 @ 12:11:37 #219
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_144545927
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 12:09 schreef theunderdog het volgende:
Ben het met je eens zowaar. Het is ook niet zozeer onze kracht, het is meer hoelang we het economisch volhouden.

Als blijkt dat de uitgaven enorm zijn zal het volk in de VS en andere landen roepen om terugtrekking.
pi_144545951
quote:
2s.gif Op maandag 15 september 2014 12:11 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ben het met je eens zowaar. Het is ook niet zozeer onze kracht, het is meer hoelang we het economisch volhouden.

Als blijkt dat de uitgaven enorm zijn zal het volk in de VS en andere landen roepen om terugtrekking.
Met een oorlogseconomie is het makkelijk te doen. Alleen strijden tegen IS is niet iets waar de economie harder van gaat draaien. Het is het zoeken naar spelden in een hooiberg. Uiteindelijk is het geen leger wat je bevecht, maar een matig georganiseerde bende religieuze idioten. Daar valt geen geld aan te verdienen.
pi_144545954
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 12:11 schreef theunderdog het volgende:

[..]

De VS heeft het beste/sterkste leger ter wereld, maar de VS staat niet voor het westen he.
Het Westen is in principe de gehele NAVO, dus vele malen groter dan de VS alleen
pi_144545956
quote:
2s.gif Op maandag 15 september 2014 12:11 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Nee, de bevolking van de VS gaat niet roepen om terugtrekking, die willen serieus bloed zien zeker na de onthoofding van die journalisten.

De kracht van het westen = dan ook de VS. Maar hier word gedaan alsof het westen sterk is, nee het westen is afhankelijk van een land in het westen namelijk: MURICA !
pi_144545968
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 12:12 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Het Westen is in principe de gehele NAVO, dus vele malen groter dan de VS alleen
De NAVO = de VS.

Het Britse, Duitse, Franse leger stellen na alle bezuinigingen weinig meer voor hoor.
pi_144545984
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 12:12 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nee, de bevolking van de VS gaat niet roepen om terugtrekking, die willen serieus bloed zien zeker na de onthoofding van die journalisten.

De kracht van het westen = dan ook de VS. Maar hier word gedaan alsof het westen sterk is, nee het westen is afhankelijk van een land in het westen namelijk: MURICA !
Onjuist. Je onderschat het leger van Engeland en Duitsland. Ok ik geef toe, ze durven niets zonder Amerika, maar ze hebben een zeer sterk leger. Er is wel eens geschat dat het leger van Engeland en Duitsland samen net zo sterk is als dat van Rusland.
En dan vergeet je overigens nog een ander land: Turkije. Eveneens NAVO-lid en bovendien zeer goed getraind en fanatiek.
pi_144545992
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 12:10 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Hangt er vanaf hoe je het aanpakt. Laten we ons even beperken tot Irak. Je zou moeten beginnen om het IS gedeelte (Noord Irak) volledig plat te leggen vanuit de lucht, gewoon alle soorten wapens gebruiken, desnoods chemisch. Het is immers oorlog, de tijd van lief volgens de regels spelen is allang voorbij, IS deed dat sowieso nooit. Vervolgens wacht je tot de lucht geklaard is en rij je zo dat land binnen om met de overige IS leden af te rekenen
Jij meent dit allemaal nog serieus ook ofniet? :P
pi_144546026
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 12:14 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Onjuist. Je onderschat het leger van Engeland en Duitsland. Ok ik geef toe, ze durven niets zonder Amerika, maar ze hebben een zeer sterk leger. Er is wel eens geschat dat het leger van Engeland en Duitsland samen net zo sterk is als dat van Rusland.
En dan vergeet je overigens nog een ander land: Turkije. Eveneens NAVO-lid en bovendien zeer goed getraind en fanatiek.
1: Dat Duitsland en Engeland samen even sterk zijn als Rusland geloof ik direct, het Russische leger wordt dan ook erg overschat.

2: Ah Turkije, het land dat de VS nu alleen maar dwars zit.

Ja, daar hebben we veel aan ! _O-
pi_144546030
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 12:14 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Jij meent dit allemaal nog serieus ook ofniet? :P
De situatie is mijn inziens te serieus om er ludiek over te doen.
Alleen het Westen is vergeten wat oorlog voeren is. Wij denken steeds dat het enkel inhoudt dat je doelgericht die ene militair of terrorist moet killen die voor onrust zorgt. Terwijl IS als een bezetene alles wat niet-moslim is zonder pardon zou neerknallen.
pi_144546051
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 12:16 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Alleen het Westen is vergeten wat oorlog voeren is. Wij denken steeds dat het enkel inhoudt dat je doelgericht die ene militair of terrorist moet killen die voor onrust zorgt. Terwijl IS als een bezetene alles wat niet-moslim is zonder pardon zou neerknallen.
Ja, en daarom wil jij heel Noord-Irak maar naar de tyfus bombarderen? je zou zelfs chemische wapens willen gebruiken?

Dude........
pi_144546053
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 12:16 schreef theunderdog het volgende:

[..]

1: Dat Duitsland en Engeland samen even sterk zijn als Rusland geloof ik direct, het Russische leger wordt dan ook erg overschat.

2: Ah Turkije, het land dat de VS nu alleen maar dwars zit.

Ja, daar hebben we veel aan ! _O-
Turkije is zeker niet blij met IS in hun achtertuin, bovendien zijn het ook Koerden die de slachtoffer zijn van IS.
pi_144546067
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 12:16 schreef Shreyas het volgende:

[..]

In de Middeleeuwen schoten we met ziektes besmet vee over de muren van onze vijand, om de hele bevolking uit te moorden. Je gaat geen chemische wapens inzetten. Die tijd zijn we allang voorbij en het is ook helemaal niet noodzakelijk.
pi_144546072
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 12:17 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Turkije is zeker niet blij met IS in hun achtertuin, bovendien zijn het ook Koerden die de slachtoffer zijn van IS.
Ik zou mij toch maar wat meer verdiepen in dit conflict. Turkije is al de gehele tijd zich aan het gedragen als een lastig obstakel.
  maandag 15 september 2014 @ 12:17:50 #232
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_144546077
Turkse leger is vooral erg groot, die winnen het op mankracht. Beetje vergelijkbaar met het Russische leger.
Say what?
pi_144546132
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 12:17 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ja, en daarom wil jij heel Noord-Irak maar naar de tyfus bombarderen? je zou zelfs chemische wapens willen gebruiken?

Dude........
Als het nodig is ja. Het is frappant dat iedereen hier zo vreemd van opkijkt. Als de twee atoombommen die waren gedropt in de Tweede Wereldoorlog worden nabeschouwd, die samen voor bijna 350.000 burgerslachtoffers hebben gezorgd, komt men veelal tot de conclusie dat het de snelste manier was de oorlog te beindigen en dat zo miljoenen burgers zijn gespaard.

Maar goed, het Westen is het volledig verleerd om oorlog te voeren. Dat gaat hoe dan ook onze ondergang worden
pi_144546143
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 12:20 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Als het nodig is ja. Het is frappant dat iedereen hier zo vreemd van opkijkt. Als de twee atoombommen die waren gedropt in de Tweede Wereldoorlog worden nabeschouwd, die samen voor bijna 350.000 burgerslachtoffers hebben gezorgd, komt men veelal tot de conclusie dat het de snelste manier was de oorlog te beindigen en dat zo miljoenen burgers zijn gespaard.

Maar goed, het Westen is het volledig verleerd om oorlog te voeren. Dat gaat hoe dan ook onze ondergang worden
Je kijkt teveel hollywood films man. :P
  maandag 15 september 2014 @ 12:21:53 #235
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_144546165
quote:

[..]

ISIS zal alleen nooit capituleren, dus deze theorie gaat niet op.
Say what?
pi_144546170
quote:

[..]

Er was dan ook al jaren een kostbare oorlog gevoerd in de Stille Oceaan, en er was berekend dat een invasie van het Japanse vasteland miljoenen soldaten en burgers het leven zou kosten. Daar is hier totaal geen sprake van. Lees je iets meer in in de historische context en probeer een parallel te vinden met IS in Irak en Syri. Die is er niet. Er is dus geen enkele reden om chemisch wapentuig uit de kast te trekken.
pi_144546176
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 12:21 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

ISIS zal alleen nooit capituleren, dus deze theorie gaat niet op.
Kom op. heel Noord Irak willen platbombarderen en chemische wapens willen inzetten is krankzinnig.
pi_144546186
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 12:22 schreef Mystikvm het volgende:
Die is er niet. Er is dus geen enkele reden om chemisch wapentuig uit de kast te trekken.
Binnen 3 weken de oorlog beslissen in plaats van jarenlang gesodemieter zoals we eerder in Afghanistan en Irak hebben gehad. Daar ging ruim een miljard dollar per dag heen geloof ik.
pi_144546197
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 12:22 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Kom op. heel Noord Irak willen platbombarderen en chemische wapens willen inzetten is krankzinnig.
Extreme situaties vragen om extreme maatregelen
pi_144546209
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 12:23 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Welke extreme situatie?

Die drie onthoofde journalisten?
pi_144546216
quote:

[..]

Binnen 3 weken de oorlog beslissen in plaats van jarenlang gesodemieter zoals we eerder in Afghanistan en Irak hebben gehad. Dat ging ruim een miljard dollar per dag heen geloof ik.
De oorlog wordt daarmee nog niet beslist. Het gedachtengoed verdwijnt niet. En wil je zo elke oorlog op gaan lossen? Zullen we Oost-Oekrane ook vast een atoombom sturen?

Miljoenen onnodige burgerslachtoffers zullen je dankbaar zijn.
pi_144546221
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 12:24 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Welke extreme situatie?

Die drie onthoofde journalisten?
Ah, moeten we pas wat gaan doen als het er dertig zijn dan?
pi_144546231
quote:

[..]

Wat is hier extreem aan? Dat religieuze idioten Westerlingen doodmaken? Dat ze oorlog voeren omwille van de uitleg van een sprookjesboek? Dat is iets waar we al eeuwen mee te maken hebben.
pi_144546240
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 12:24 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Wat doen = Noord Irak platbombarderen en chemische wapens inzetten?

Ben jij een neocon?
  maandag 15 september 2014 @ 12:25:36 #245
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_144546246
Stad voor stad belegeren en innemen lijkt mij een realistischere optie dan met chemische bommen gooien.
Say what?
pi_144546253
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 12:24 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

De oorlog wordt daarmee nog niet beslist. Het gedachtengoed verdwijnt niet. En wil je zo elke oorlog op gaan lossen? Zullen we Oost-Oekrane ook vast een atoombom sturen?

Miljoenen onnodige burgerslachtoffers zullen je dankbaar zijn.
Zeer slechte vergelijking. Oost-Oekrane wil gewoon bij Rusland en zijn er niet op uit onschuldige burgers te vermoorden. IS wil vooral onschuldige burgers en weerloze vrouwen pakken en heeft als doel de Westerse wereld te vernietigen. Dat is wel een verschil toch?
pi_144546259
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 12:24 schreef Shreyas het volgende:

[..]

We doen toch wat? Atoomwapens uit de kast trekken omwille van drie vermoorde Westerlingen is waanzinnig en getuigt van geen enkel historisch besef. Je raaskalt.
pi_144546270
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 12:25 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

We doen toch wat? Atoomwapens uit de kast trekken omwille van drie vermoorde Westerlingen is waanzinnig en getuigt van geen enkel historisch besef. Je raaskalt.
Ik heb het nergens over atoomwapens gehad, goed lezen dus
pi_144546271
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 12:25 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Zeer slechte vergelijking. Oost-Oekrane wil gewoon bij Rusland en zijn er niet op uit onschuldige burgers te vermoorden. IS wil vooral onschuldige burgers en weerloze vrouwen pakken en heeft als doel de Westerse wereld te vernietigen. Dat is wel een verschil toch?
Dus maken wij die burgerslachtoffers maar door met atoombommen te smijten en chemische wapens in te zetten?
pi_144546281
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 12:25 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Wat doen = Noord Irak platbombarderen en chemische wapens inzetten?

Ben jij een neocon?
Het is de snelste en goedkoopste oplossing voor het Westen ja
pi_144546286
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 12:26 schreef Shreyas het volgende:

[..]

:P
pi_144546292
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 12:26 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dus maken wij die burgerslachtoffers maar door met atoombommen te smijten en chemische wapens in te zetten?
pi_144546299
quote:

[..]

Oh, chemische wapens maken geen onschuldige slachtoffers?
pi_144546317
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 12:27 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Oh, chemische wapens maken geen onschuldige slachtoffers?
Lees je mijn posts wel?
pi_144546340
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 12:27 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Lees je mijn posts wel?
Ja. Noord-Irak platbombarderen en desnoods chemische wapens inzetten omdat het goedkoop en snel is. Ik wijs je op de context van het conflict. Daar zie ik je niet op ingaan. Je leest mijn posts dus overduidelijk niet.
pi_144546421
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 12:28 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ja. Noord-Irak platbombarderen en desnoods chemische wapens inzetten omdat het goedkoop en snel is. Ik wijs je op de context van het conflict. Daar zie ik je niet op ingaan. Je leest mijn posts dus overduidelijk niet.
Ok even een copy-paste:

quote:
quote:
Het is immers oorlog, de tijd van lief volgens de regels spelen is allang voorbij, IS deed dat sowieso nooit.
Simpel voorbeeld:
Twee landen/groeperingen hebben oorlog. Land 1 tracht doelgericht militairen en terroristen te vermoorden. Land 2 maait alles wat niet bij hun eigen land hoort zonder pardon neer.

Is dat een eerlijke manier van oorlog voeren? De ene groepering houdt zich aan geciviliseerde regels, de andere groepering heeft daar niets mee te maken.
pi_144546529
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 12:31 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Ok even een copy-paste:

[..]

[..]

Simpel voorbeeld:
Twee landen/groeperingen hebben oorlog. Land 1 tracht doelgericht militairen en terroristen te vermoorden. Land 2 maait alles wat niet bij hun eigen land hoort zonder pardon neer.

Is dat een eerlijke manier van oorlog voeren? De ene groepering houdt zich aan geciviliseerde regels, de andere groepering heeft daar niets mee te maken.
Dit conflict heeft niets te maken met een oorlog tussen land en land.
pi_144546588
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 12:31 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Ok even een copy-paste:

[..]

[..]

Simpel voorbeeld:

Daar is hier geen sprake van. Alles wat niet bij hun geloof hoort is iets wat de brandstapel op gaat. Die distinctie is moeilijker te maken dan wanneer het een compleet ander land of volk betreft. Onschuldige burgerslachtoffers zijn best eenvoudig te vermijden. Zie de Eerste en Tweede Golfoorlog en zie de bombardementen in Kosovo. Met chemisch wapentuig gaan smijten is hetzelfde als de napalm die in werd gezet in de oorlog in Vietnam. Nodeloos en niet doeltreffend. Het heeft het verzet niet gebroken, integendeel. Daarnaast, met drones wordt uiterst effectief oorlog gevoerd, het is relatief goedkoop en kost je geen onnodige slachtoffers. Dat IS mensen doodmaakt op basis van geloofsovertuiging betekent niet dat je maar rcksichtslos met bommen moet gaan smijten om er zo veel mogelijk af te maken. Je maakt daar onnoodige burgerslachtoffers mee.

Dat er in oorlog burgers doodgaan, dat is logisch. Maar dit is als een vlieg dood willen maken met een machinegeweer. Veel schade, en het einddoel wordt ook bereikt door pakken van de vliegenmepper.
pi_144546720
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 12:36 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dit conflict heeft niets te maken met een oorlog tussen land en land.
Land of groepering maakt niet uit, zoals ik al in die post aangaf
pi_144546755
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 12:43 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Land of groepering maakt niet uit, zoals ik al in die post aangaf
Dat maakt heel veel uit. Als bijvoorbeeld artikel 5 er aan te pas komt, dan is de NAVO erg sterk.

Maar met dit soort internationale zaken moeten wij ons niet teveel bemoeien, want wij falen keer op keer.
pi_144546804
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 12:44 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat maakt heel veel uit. Als bijvoorbeeld artikel 5 er aan te pas komt, dan is de NAVO erg sterk.

Maar met dit soort internationale zaken moeten wij ons niet teveel bemoeien, want wij falen keer op keer.
Klopt, na de vergeldingsactie kunnen we ons trachten er buiten te houden
pi_144548500
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 12:46 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Klopt, na de vergeldingsactie kunnen we ons trachten er buiten te houden
:')
pi_144549158
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 20:48 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik kan niet in de hoofd van een president kijken, maar als ze daadwerkelijk een stabiel en vredig Midden-Oosten zouden willen hebben dan zouden ze stoppen met hun bemoeienissen !

Rot gewoon lekker op en zorg ervoor dat alles in de VS op rolletjes loopt.

Maja, dit is een morele uitspraak. Diplomatiek gezien zou de VS wel allerlei belangen hebben bij dit soort bemoeienissen.
onder Obama heeft Amerika zich weinig bemoeit en je ziet wat daar van gekomen is.. in Syrie een puinhoop en Iraq ook. mocht Amerika zich er niet meer mee bemoeien dan heeft issis over 10 jaar 250 000 strijders inplaats van 30 000.
pi_144549209
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 14:15 schreef Timdude het volgende:

[..]

onder Obama heeft Amerika zich weinig bemoeit en je ziet wat daar van gekomen is.. in Syrie een puinhoop en Iraq ook. mocht Amerika zich er niet meer mee bemoeien dan heeft issis over 10 jaar 250 000 strijders inplaats van 30 000.
_O-

Dankzij de VS + Turkije is ISIS zover gekomen.
pi_144550012
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 14:17 schreef theunderdog het volgende:

[..]

_O-

tuurlijk :')
pi_144550149
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 14:42 schreef Timdude het volgende:

[..]

tuurlijk :')
De VS weigerde voor een hele lange tijd de Iraakse overheid te helpen. Turkije heeft haar grenzen wijd open staan voor Jihadis uit zo'n beetje de hele wereld.
pi_144550268
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 14:17 schreef theunderdog het volgende:

[..]

_O-

Ik lees dit wel vaker, maar dan zul je dat ook moeten onderbouwen, en wel tweezijdig:
1) Wat hebben die twee actief gedaan om ISIS te steunen, en
2) Zou ISIS zonder die steun (of tegenwerking) niet verder/eerder aanwezig zijn?
Tenzij je op de toer wil gaan om te zeggen dat de VS (die voor moslims al het kwaad in de wereld vertegenwoordigt) de aanleiding zlf is dat ISIS opgebloeid is.
Racist
pi_144550349
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 14:47 schreef Peunage het volgende:

[..]

De VS weigerde voor een hele lange tijd de Iraakse overheid te helpen. Turkije heeft haar grenzen wijd open staan voor Jihadis uit zo'n beetje de hele wereld.
Wat de VS ook doet, ingrijpen of niet, ze doen het voor een bepaalde groep toch nooit goed.
En v.w.b. Turkije; op welke gronden moet je mensen tegenhouden? Er is internationaal nog niets geregeld.
Racist
pi_144550568
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 14:52 schreef Toga het volgende:

[..]

Wat de VS ook doet, ingrijpen of niet, ze doen het voor een bepaalde groep toch nooit goed.
En v.w.b. Turkije; op welke gronden moet je mensen tegenhouden? Er is internationaal nog niets geregeld.
Ze doen het nooit goed, OMDAT ALLES WAT ZE DOEN VOOR HUN EIGEN BELANGEN IS.

Hun acties zijn geen oplossing voor een conflict, ze zijn een oplossing voor iets waar zij mogelijk last van hebben.

Even heel simpel. Irak heeft jaren geleden F16's besteld en er voor betaald. Waarom leveren ze die verdomde dingen niet gewoon? Waarom doen ze zo moeilijk?

Rusland is niet eens een bondgenoot van Irak en levert binnen enkele weken vliegtuigen wanneer de regering die nodig heeft.

Wat doet de VS tegen hun bondgenoten waarvan bekend is dat ze IS financieel steunen? Ze hebben de grootste militaire basis in de wereld in de regio (Qatar), ga mij niet vertellen dat ze niet weten dat er geld van Qatar naar IS gaat en Qatar het gewoon toelaat.

Duizenden terroristen steken de grens naar Syrie of Irak over vanuit Turkije, ook een bondgenoot van de VS. Denk je dat zij daar geen idee van hebben?

Het staat als een paal boven water dat 'gematigde rebellen' de Amerikaanse journalisten hebben ontvoerd en aan IS verkocht. Wanneer stoppen ze met het bewapenen en steunen van deze mensen?

Zo veel punten, zo veel dingen die je kunt opnoemen die de Amerikanen met opzet fout doen. Maar nog zoveel mensen geloven in dat sprookje van Amerikanen die de wereld redden. "Jah als ze niks doen is het niet goed, en als ze wel iets doen is het ook niet goed"

Jah duh, als alles wat ze doen voor eigen belang is en anderen schaad :')
pi_144550652
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 14:47 schreef Peunage het volgende:

[..]

Op die manier heeft de VS enige blaam maar het leek er meer op dat theunderdog bedoelde dat VS issis steunt.. en dat is natuurlijk onzin.. ja ze hebben wat wapens gelevert aan "gematigde" rebellen..
maar daar is issis niet groot van geworden.. waar ze groot van geworden zijn is dat het sunni gedeelte van Iraq gewoon gefaalt heeft de jarenlang getrainde Iraakse soldaten hebben hun verantwoordelijkheid niet genomen.
pi_144550701
quote:
8s.gif Op maandag 15 september 2014 14:59 schreef Peunage het volgende:

[..]

Hun acties zijn geen oplossing voor een conflict, ze zijn een oplossing voor iets waar zij mogelijk last van hebben.

Even heel simpel. Irak heeft jaren geleden F16's besteld en er voor betaald. Waarom leveren ze die verdomde dingen niet gewoon? Waarom doen ze zo moeilijk?

Rusland is niet eens een bondgenoot van Irak en levert binnen enkele weken vliegtuigen wanneer de regering die nodig heeft.

Wat doet de VS tegen hun bondgenoten waarvan bekend is dat ze IS financieel steunen? Ze hebben de grootste militaire basis in de wereld in de regio (Qatar), ga mij niet vertellen dat ze niet weten dat er geld van Qatar naar IS gaat en Qatar het gewoon toelaat.

Duizenden terroristen steken de grens naar Syrie of Irak over vanuit Turkije, ook een bondgenoot van de VS. Denk je dat zij daar geen idee van hebben?

Het staat als een paal boven water dat 'gematigde rebellen' de Amerikaanse journalisten hebben ontvoerd en aan IS verkocht. Wanneer stoppen ze met het bewapenen en steunen van deze mensen?

Zo veel punten, zo veel dingen die je kunt opnoemen die de Amerikanen met opzet fout doen. Maar nog zoveel mensen geloven in dat sprookje van Amerikanen die de wereld redden. "Jah als ze niks doen is het niet goed, en als ze wel iets doen is het ook niet goed"

Jah duh, als alles wat ze doen voor eigen belang is en anderen schaad :')
Dit en niet anders.
pi_144550715
quote:

[..]

En de onschuldige mensen die daar leven die maken niks uit? Je hebt een zeer vreemde redenatie. Het is maar goed dat jij niet over dergelijke wapens gaat of de hele planeet zou al naar de klote zijn.
pi_144550765
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 15:01 schreef Timdude het volgende:

[..]

Op die manier heeft de VS enige blaam maar het leek er meer op dat theunderdog bedoelde dat VS issis steunt.. en dat is natuurlijk onzin.. ja ze hebben wat wapens gelevert aan "gematigde" rebellen..
maar daar is issis niet groot van geworden.. waar ze groot van geworden zijn is dat het sunni gedeelte van Iraq gewoon gefaalt heeft de jarenlang getrainde Iraakse soldaten hebben hun verantwoordelijkheid niet genomen.
Ze steunen ISIS niet direct, dat zeg ik dan ook nergens.
pi_144551099
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 15:03 schreef Tukker87 het volgende:

[..]

En de onschuldige mensen die daar leven die maken niks uit? Je hebt een zeer vreemde redenatie. Het is maar goed dat jij niet over dergelijke wapens gaat of de hele planeet zou al naar de klote zijn.
Zoals ik al eerder zei:

Het is immers oorlog, de tijd van lief volgens de regels spelen is allang voorbij, IS deed dat sowieso nooit.
pi_144551843
quote:
8s.gif Op maandag 15 september 2014 14:59 schreef Peunage het volgende:

[..]

Goh, en dat zou voor andere landen NIET gelden?
quote:

Ja, handig; op dag 1 worden wapens voor jouw doel gebruikt, vervolgens worden ze tegen je gebruikt. En natuurlijk levert Rusland in enkele weken, for goodwill en om de Amerikanen een hak te zetten.
Ik begrijp trouwens niet waarom ze rebellen van wapens voorzien, blijkbaar nog niets geleerd van Mujahiddeen, PLO etc. etc.

quote:
Wat doe je als je een land je herbergt en voorziet van enige invloed in de regio? Een grote foei zeggen en alvast je spullen pakken? Het blijven strategische afwegingen.
quote:
Dus de VS is ook verantwoordelijk voor de non-acties van Turkije? Dan zijn Nederland en Luxemburg het ook. Kan het zijn dat ze daar weinig aan kunnen doen? Iemand's paspoortje afpakken heeft daar weinig zin, ze kruipen wel naast een schaap de grens over. Of stel je het preventief afschieten van potentile terroristen voor?
Racist
pi_144552068
En wat moet je met F16's als je nog piloten moet opleiden, wat dat betreft hadden de SU-25's wl zin, want daar vlogen ze al jaren in. Van de 18 benodigde F-16 vliegers zijn er nu 2 klaar met de training...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Racist
pi_144557657
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 14:15 schreef Timdude het volgende:

[..]

Amerika en Europa steunen terroristen in Syri. En nu omdat 2 Amerikaantjes zijn vermoord willen ze opeens terroristen bestrijden in Syri.

[ Bericht 5% gewijzigd door Montana_ir op 15-09-2014 18:42:52 ]
pi_144558171
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 18:28 schreef Montana_ir het volgende:

[..]

Amerika en Europa steunen terroristen in Syri. En nu omdat 2 Amerikaantjes zijn vermoord willen ze opeens terroristen bestrijden in Syri.
Amerika en de Eu steunen de zogenaamd gematigde rebellen.. de fsa of dat terroristen zijn lijkt me niet maar ze zijn geen barbaren zoals issis.
pi_144559505
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 18:45 schreef Timdude het volgende:

[..]

Amerika en de Eu steunen de zogenaamd gematigde rebellen.. de fsa of dat terroristen zijn lijkt me niet maar ze zijn geen barbaren zoals issis.
Dat zijn de gematigde rebellen die door Amerika en Eu worden gesteund:

maandag 15 september 2014 @ 19:22:11 #280
421524 SadPanda
pi_144559575
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 18:45 schreef Timdude het volgende:
de fsa of dat terroristen zijn lijkt me niet maar ze zijn geen barbaren zoals issis.
Onzin, het zijn islamisten die graag christenen en niet-soennitische moslims onderdrukken.

The relatively moderate rebel factions fighting in Syria are in tatters. There are no secular groups, and the strongest factions are Islamic groups, many of which work with al-Qaida's official branch in Syria, the Nusra Front.
http://bigstory.ap.org/ar(...)ing-syrian-militants

“My sense is that there are no seculars,” said Elizabeth O’Bagy, of the Institute for the Study of War, who has made numerous trips to Syria in recent months to interview rebel commanders.
http://www.nytimes.com/20(...)pagewanted=all&_r=2&

Expert who traveled with Syrian rebels: So-called ‘moderates’ are Muslim Brotherhood-style Islamists
http://dailycaller.com/20(...)mists/#ixzz3DPEQdYYB

De 'gematigde' rebellen hebben pas in Damascus een deal gesloten met ISIS:
http://english.alarabiya.(...)th-Syrian-group.html

En ze werken tevens samen met Al Nusra (onderdeel van Al Qaida). https://en.wikipedia.org/(...)the_Syrian_Civil_War

'I am not fighting against al-Qaida its not our problem', says Wests last hope in Syria
http://www.independent.co(...)n-syria-9233424.html

[ Bericht 10% gewijzigd door SadPanda op 15-09-2014 19:41:58 ]
Anti-Turkije
pi_144560396
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 22:06 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Klopt. Juist daarom kunnen vooral de Koerden maar ook het Iraakse leger ze moeilijk bestrijden.
Precies. Straks zijn de aan weet ik wie allemaal verstrekte wapens (ter bestrijding van IS) ook weer in verkeerde handen terechtkomen of keren de ontvangers van de wapens zich tegen je. Nu zie je ook al dat rebellen een pact sluiten met IS.
  maandag 15 september 2014 @ 19:40:43 #282
165802 Reki
no comment.
pi_144560445
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 19:22 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Onzin, het zijn islamisten die graag christenen en niet-soennieten onderdrukken.

The relatively moderate rebel factions fighting in Syria are in tatters. There are no secular groups, and the strongest factions are Islamic groups, many of which work with al-Qaida's official branch in Syria, the Nusra Front.
http://bigstory.ap.org/ar(...)ing-syrian-militants

“My sense is that there are no seculars,” said Elizabeth O’Bagy, of the Institute for the Study of War, who has made numerous trips to Syria in recent months to interview rebel commanders.
http://www.nytimes.com/20(...)pagewanted=all&_r=2&

Expert who traveled with Syrian rebels: So-called ‘moderates’ are Muslim Brotherhood-style Islamists
http://dailycaller.com/20(...)mists/#ixzz3DPEQdYYB

De 'gematigde' rebellen hebben pas in Damascus een deal gesloten met ISIS:
http://english.alarabiya.(...)th-Syrian-group.html

En ze werken tevens samen met Al Nusra (onderdeel van Al Qaida). https://en.wikipedia.org/(...)the_Syrian_Civil_War

'I am not fighting against al-Qaida its not our problem', says Wests last hope in Syria
http://www.independent.co(...)n-syria-9233424.html
Daarom zei ik ook zogenaamd gematigd . ;) lijkt me niet handig om deze mensen te steunen maar Amerika maakt vaker tactische fouten.. Assad lekker laten zitten en samen met Assad tegen al die groepen vechten lijkt me een beter idee.
  maandag 15 september 2014 @ 19:54:12 #284
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_144561073
quote:
Inderdaad, maar niet verwonderlijk als je aangevallen wordt door baardapen die grotendeels gesteund worden door je Arabische buren.
Say what?
pi_144561133
quote:
Niet echt. Dat soort ezels deden zulke uitspraken ook in de jaren '90. Grote, lege praatjes.
DolphinScreensaver.exe
  maandag 15 september 2014 @ 20:04:39 #286
421524 SadPanda
pi_144561489
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 19:41 schreef Timdude het volgende:

[..]

Daarom zei ik ook zogenaamd gematigd . ;) lijkt me niet handig om deze mensen te steunen maar Amerika maakt vaker tactische fouten.. Assad lekker laten zitten en samen met Assad tegen al die groepen vechten lijkt me een beter idee.
Precies. Syri is een van de meest seculiere landen in de regio en is daarom een bolwerk tegen extremisme.
Anti-Turkije
pi_144561795
75RRegiment twitterde op zaterdag 13-09-2014 om 15:59:45 Can't wait to see the ISIS face when they see us coming. 🇺🇸 http://t.co/uRQcCoxnN8 reageer retweet

Rangers lead the way!!! _O_ _O_
pi_144561814
quote:
Wie Isis heeft geholpen moeten ze gewoon afslachten! Is een normale ontwikkeling.
pi_144562227
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 19:54 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Inderdaad, maar niet verwonderlijk als je aangevallen wordt door baardapen die grotendeels gesteund worden door je Arabische buren.
Alleen is het niet "grotendeels" en is "grotendeels" een lege schatting.
DolphinScreensaver.exe
  maandag 15 september 2014 @ 20:21:45 #290
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
  maandag 15 september 2014 @ 20:23:11 #291
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_144562331
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 20:21 schreef lDDQD het volgende:

[..]

Ik weet niet om wat voor percentage het exact gaat.
Say what?
pi_144562354
quote:
Logisch. Smerige streek van die Arabieren daar. Begrijpelijk dat je ze, uit zelfverdediging, terugpakt.
pi_144562387
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 20:21 schreef lDDQD het volgende:

[..]

Zonder die Arabische hulp zou IS nergens zijn.
pi_144562632
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 20:24 schreef Halcon het volgende:

[..]

Zonder die Arabische hulp zou IS nergens zijn.
zonder die iraanse hulp zou assad nergens zijn
zonder die amerikaanse hulp zou israel nergens zijn
enzovoort enzovoort
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_144562735
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_144562836
quote:
99s.gif Op maandag 15 september 2014 20:29 schreef Slayage het volgende:

[..]

zonder die iraanse hulp zou assad nergens zijn
zonder die amerikaanse hulp zou israel nergens zijn
enzovoort enzovoort
Assad is een lieverdje in vergelijking met IS. Israel is prima in staat zichzelf te verdedigen.
pi_144562961
quote:
Geen idee wat er allemaal bij gekalkt staat en wat ze allemaal zeggen. Ik mag hopen dat het een verhoor is en dat als hij schuldig wordt bevonden, dat ze hem dan opknopen.
pi_144563039
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 20:34 schreef Halcon het volgende:

[..]

Assad is een lieverdje in vergelijking met IS. Israel is prima in staat zichzelf te verdedigen.
het is maar hoe je het bekijkt, assad heeft de meeste doden/martelingen op zijn geweten

al die miljarden dollars jaarlijks is omdat israel zich idd prima zichzelf kan verdedigen
-Rabia Al-Basri
pi_144563135
quote:
99s.gif Op maandag 15 september 2014 20:37 schreef Slayage het volgende:

[..]

het is maar hoe je het bekijkt, assad heeft de meeste doden/martelingen op zijn geweten

al die miljarden dollars jaarlijks is omdat israel zich idd prima zichzelf kan verdedigen
Assad verdedigt zichzelf tegen extremistische moslimsrebellen. Dan moet je wel hard optreden. Een kopje thee drinken zal niet werken.

Israel heeft een prima leger. Daarnaast is Israel het land in het M-O waar Arabieren het het best hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')