abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 september 2014 @ 08:03:14 #201
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_144541596
The Obama administration is struggling to cut off the millions of dollars in oil revenue that has made the Islamic State in Iraq and Syria one of the wealthiest terror groups in history, but so far has been unable to persuade Turkey, the NATO ally where much of the oil is traded on the black market, to crack down on an extensive sales network
http://www.nytimes.com/20(...)nce-from-turkey.html
Anti-Turkije
pi_144542592
quote:
Franse vliegtuigen actief boven Irak

Franse gevechtsvliegtuigen voeren maandagochtend voor het eerst verkenningsvluchten uit boven Irak.

Dat heeft minister van Defensie Jean-Ives Le Drian volgens Franse media gezegd op de basis al-Dhafra in de Verenigde Arabische Emiraten, waar ongeveer tweehonderd Franse militairen zijn gestationeerd. De Franse strijdkrachten zetten Rafale-gevechtsvliegtuigen in.

De vluchten hebben plaats in het kader van de strijd tegen de jihadisten van Islamitische Staat, die een groot deel van Irak en Syrië in handen hebben. In Parijs wordt maandag een internationale conferentie over de situatie in Irak gehouden.
Bron: nu.nl
Ура для россии
pi_144543205
quote:
2s.gif Op maandag 15 september 2014 04:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

IS wil een all-out oorlog met het westen. Door je onderbuik gevoelens van eer ( :') ) geef je ze dus hun zin. Sorry hoor, maar ik lig echt geen nacht wakker van een 3 westerlingen die vermoord worden en ik vind het zeker niet waard om daarvoor duizenden onschuldige mensen te gaan vermoorden door maar lukraak dorpen te gaan bombarderen. "t slaat gewoon nergens op in mijn ogen. Maargoed, lets agree to disagree then.

En vind het sowieso vreemd dat wij het weer moeten gaan opknappen. Laat islamitische landen het maar doen. Dan komen ze misschien nog tot inkeer.
Helemaal mee eens in principe.
pi_144543214
quote:
14s.gif Op maandag 15 september 2014 09:39 schreef Woestijnvos het volgende:

[..]

Als je dan toch wil bemoeien, gooi dan gewoon bommen.
pi_144543376
http://www.foreignpolicy.(...)s_iraq_islamic_state

Meet Omar: A 43-year-old, well-educated hospital director in Fallujah. Does Iraq have any hope for reconciliation if men like this support the Islamic State?
pi_144543443
pi_144544303
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 21:52 schreef Aloulou het volgende:

[..]

In dat geval had ISIS nu bijna Noord-Iraaks Koerdistan overlopen. En een nog grotere en sterkere greep in Irak gehad. En daarmee hun staat nog verder uitgebouwd alsmede nog meer resources in handen gekregen.

Als je denkt dat ISIS geen gevaar voor het Westen vormt ben je best naief. Het bekt lekker dat Amerika zich overal uit moet houden "en de NAVO of VN het maar oplost" of dat "de landen het maar zelf moeten uitzoeken" maar uiteindelijk is een sterk ISIS daar ook een probleem voor het Westen. Men gaat niet zitten wachten op een andere 9/11 of een tweede passagiersvliegtuig wat door rebellen omlaag wordt gehaald maar dan in het M-Oosten. Of een veroverd vliegtuig waarmee men probeert een aanslag op een Westerse stad te plegen.
Om hier nog even op terug te komen, lees dit eens door: http://www.washingtonsblo(...)eased-terrorism.html
pi_144545351
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 11:02 schreef theunderdog het volgende:
Om hier nog even op terug te komen, lees dit eens door: http://www.washingtonsblo(...)eased-terrorism.html
Algemeen bekend dit.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_144545380
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 11:50 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Algemeen bekend dit.
Je was dus voorheen aan het trollen? :P

Zo ja: dan was het je goed gelukt, want ik heb constant zitten happen respect.. ^O^ _O-
pi_144545680
quote:
2s.gif Op maandag 15 september 2014 04:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

IS wil een all-out oorlog met het westen.
Die hebben ze al, maar jij keert ze liever je rug toe?

quote:
Door je onderbuik gevoelens van eer ( :') ) geef je ze dus hun zin. Sorry hoor, maar ik lig echt geen nacht wakker van een 3 westerlingen die vermoord worden
Misschien wel als het een naaste familielid of goede vriend betrof?

quote:
en ik vind het zeker niet waard om daarvoor duizenden onschuldige mensen te gaan vermoorden door maar lukraak dorpen te gaan bombarderen. "t slaat gewoon nergens op in mijn ogen.
Je moet jet afvragen in hoeverre ze onschuldig zijn, maar goed het is oorlog, onschuldige burgerslachtoffers horen erbij. Grappig dat het Westen zich daar altijd zo druk om maakt terwijl het IS (en veel andere moslimlanden) niets kan schelen.

quote:
En vind het sowieso vreemd dat wij het weer moeten gaan opknappen. Laat islamitische landen het maar doen. Dan komen ze misschien nog tot inkeer.
Mee eens, ik vind het best als we ons er niet meer mee bemoeien. Laten die Islamistische groeperingen elkaar maar afmaken daar. Maar die drie Westerlingen moeten eerst keihard en meedogenloos vergolden worden. Al is het alleen maar om aan te tonen dat je met het machtige Westen niet kan spotten.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  maandag 15 september 2014 @ 12:03:20 #211
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_144545724
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 12:02 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Die hebben ze al, maar jij keert ze liever je rug toe?

[..]

Misschien wel als het een naaste familielid of goede vriend betrof?

[..]

Je moet jet afvragen in hoeverre ze onschuldig zijn, maar goed het is oorlog, onschuldige burgerslachtoffers horen erbij. Grappig dat het Westen zich daar altijd zo druk om maakt terwijl het IS (en veel andere moslimlanden) niets kan schelen.

[..]

Mee eens, ik vind het best als we ons er niet meer mee bemoeien. Laten die Islamistische groeperingen elkaar maar afmaken daar. Maar die drie Westerlingen moeten eerst keihard en meedogenloos vergolden worden. Al is het alleen maar om aan te tonen dat je met het machtige Westen niet kan spotten.
Als ze een vriend van me zouden onthoofden zou ik woest zijn. Maar ik zou me niet verlagen tot ISIS niveau en onschuldige mensen gaan doden.

En die grondoorlog hebben ze nog niet. Het hele doel van die onthoofdingen is om het westen zover te krijgen manschappen te sturen. Ze weten dat het een jarenlang durende oorlog gaat worden en wij gaan er sowieso bakken met geld aan verliezen. Zodra er militairen op de grond staan zal de steun voor ISIS enorm toenemen want dan is er opeens een zichtbare vijand die gedemoniseerd kan worden door ISIS. Die lui zijn vreselijke barbaren, maar ze zijn niet dom. Althans, de top is niet dom. Het meerdendeel dat zich voor het karretje van deze paar lui laten spannen zijn nog dommer dan het achtereind van een varken.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_144545815
quote:
2s.gif Op maandag 15 september 2014 12:03 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Als ze een vriend van me zouden onthoofden zou ik woest zijn. Maar ik zou me niet verlagen tot ISIS niveau en onschuldige mensen gaan doden.

En die grondoorlog hebben ze nog niet. Het hele doel van die onthoofdingen is om het westen zover te krijgen manschappen te sturen. Ze weten dat het een jarenlang durende oorlog gaat worden en wij gaan er sowieso bakken met geld aan verliezen. Zodra er militairen op de grond staan zal de steun voor IS enorm toenemen.
Eh, als het Westen manschappen gaat sturen zijn IS, Irak, Afghanistan en Syrië binnen zes maanden volledig veroverd hoor.
  maandag 15 september 2014 @ 12:08:35 #213
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_144545850
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 12:06 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Eh, als het Westen manschappen gaat sturen is IS, Irak, Afghanistan en Syrië binnen zes maanden volledig veroverd hoor.
Lijkt me niet. Aangezien dat bij eerdere oorlogen ook niet zo makkelijk ging. Sure, IS als entiteit zal misschien vrij snel uit elkaar vallen, maar daarmee heb je het land nog niet gered. Zeker niet als je het weer half in puin geschoten achterlaat. Dan gaat het 5 jaar goed en daarna heb je IS 2.0 of hoe het dan ook mag heten.
pi_144545851
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 12:06 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Eh, als het Westen manschappen gaat sturen zijn IS, Irak, Afghanistan en Syrië binnen zes maanden volledig veroverd hoor.
_O-
pi_144545886
De kracht van het westen word hier ernstig overdreven..
  maandag 15 september 2014 @ 12:10:34 #216
155616 Proximo
For god, king & country
pi_144545897
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 12:09 schreef theunderdog het volgende:
Dat is,als de amerikanen troepen sturen. :P

Ik begrijp niet waarom Iran zo buiten de deur gehouden wordt, stomme zet
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_144545907
quote:
2s.gif Op maandag 15 september 2014 12:08 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Lijkt me niet. Aangezien dat bij eerdere oorlogen ook niet zo makkelijk ging. Sure, IS als entiteit zal misschien vrij snel uit elkaar vallen, maar daarmee heb je het land nog niet gered.
Hangt er vanaf hoe je het aanpakt. Laten we ons even beperken tot Irak. Je zou moeten beginnen om het IS gedeelte (Noord Irak) volledig plat te leggen vanuit de lucht, gewoon alle soorten wapens gebruiken, desnoods chemisch. Het is immers oorlog, de tijd van lief volgens de regels spelen is allang voorbij, IS deed dat sowieso nooit. Vervolgens wacht je tot de lucht geklaard is en rij je zo dat land binnen om met de overige IS leden af te rekenen
pi_144545925
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 12:10 schreef Proximo het volgende:

[..]

Dat is,als de amerikanen troepen sturen. :P

Ik begrijp niet waarom Iran zo buiten de deur gehouden wordt, stomme zet
De VS heeft het beste/sterkste leger ter wereld, maar de VS staat niet voor het westen he.
  maandag 15 september 2014 @ 12:11:37 #219
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_144545927
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 12:09 schreef theunderdog het volgende:
Ben het met je eens zowaar. Het is ook niet zozeer onze kracht, het is meer hoelang we het economisch volhouden.

Als blijkt dat de uitgaven enorm zijn zal het volk in de VS en andere landen roepen om terugtrekking.
pi_144545951
quote:
2s.gif Op maandag 15 september 2014 12:11 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ben het met je eens zowaar. Het is ook niet zozeer onze kracht, het is meer hoelang we het economisch volhouden.

Als blijkt dat de uitgaven enorm zijn zal het volk in de VS en andere landen roepen om terugtrekking.
Met een oorlogseconomie is het makkelijk te doen. Alleen strijden tegen IS is niet iets waar de economie harder van gaat draaien. Het is het zoeken naar spelden in een hooiberg. Uiteindelijk is het geen leger wat je bevecht, maar een matig georganiseerde bende religieuze idioten. Daar valt geen geld aan te verdienen.
pi_144545954
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 12:11 schreef theunderdog het volgende:

[..]

De VS heeft het beste/sterkste leger ter wereld, maar de VS staat niet voor het westen he.
Het Westen is in principe de gehele NAVO, dus vele malen groter dan de VS alleen
pi_144545956
quote:
2s.gif Op maandag 15 september 2014 12:11 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Nee, de bevolking van de VS gaat niet roepen om terugtrekking, die willen serieus bloed zien zeker na de onthoofding van die journalisten.

De kracht van het westen = dan ook de VS. Maar hier word gedaan alsof het westen sterk is, nee het westen is afhankelijk van een land in het westen namelijk: MURICA !
pi_144545968
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 12:12 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Het Westen is in principe de gehele NAVO, dus vele malen groter dan de VS alleen
De NAVO = de VS.

Het Britse, Duitse, Franse leger stellen na alle bezuinigingen weinig meer voor hoor.
pi_144545984
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 12:12 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nee, de bevolking van de VS gaat niet roepen om terugtrekking, die willen serieus bloed zien zeker na de onthoofding van die journalisten.

De kracht van het westen = dan ook de VS. Maar hier word gedaan alsof het westen sterk is, nee het westen is afhankelijk van een land in het westen namelijk: MURICA !
Onjuist. Je onderschat het leger van Engeland en Duitsland. Ok ik geef toe, ze durven niets zonder Amerika, maar ze hebben een zeer sterk leger. Er is wel eens geschat dat het leger van Engeland en Duitsland samen net zo sterk is als dat van Rusland.
En dan vergeet je overigens nog een ander land: Turkije. Eveneens NAVO-lid en bovendien zeer goed getraind en fanatiek.
pi_144545992
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 12:10 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Hangt er vanaf hoe je het aanpakt. Laten we ons even beperken tot Irak. Je zou moeten beginnen om het IS gedeelte (Noord Irak) volledig plat te leggen vanuit de lucht, gewoon alle soorten wapens gebruiken, desnoods chemisch. Het is immers oorlog, de tijd van lief volgens de regels spelen is allang voorbij, IS deed dat sowieso nooit. Vervolgens wacht je tot de lucht geklaard is en rij je zo dat land binnen om met de overige IS leden af te rekenen
Jij meent dit allemaal nog serieus ook ofniet? :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')