abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144566052
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 21:27 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Eens, maar het blijft voor mij gewoon een afknapper. Ik studeer graag en veel en ik wil daar wel over kunnen praten met iemand. En ik ga hem niet eerst een wiskunde- en redenatietest afnemen, dan ben ik liever oppervlakkig en selecteer ik gewoon op opleidingsniveau in combinatie met indruk.
Ik snap je wel hoor. Alleen heb ik zo vaak van die simpele zielen gezien, leren als de beste maar gewoon normaal mee babbelen in het dagelijks leven ho maar :')
Op dinsdag 29 juli 2014 16:09 schreef Kutmanager het volgende:
Wat een sfeerspons.
pi_144566200
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 21:30 schreef S95Sedan het volgende:

Opleidingsniveau zegt echt geen ene bal.
Tuurlijk zegt dat wel iets.. :') Loop voor de lol eens langs een MBO- en een HBO-school. . Andere 'type' mensen, andere niveaus. Betekent niet dat het nooit zou kunnen werken. Maar het verschil is er natuurlijk wel. En als je dan toch aan het lopen bent, kan je ook nog eens langs de Uni. I rest my case.
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
pi_144566220
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 21:30 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Uiteindelijk is een klik gewoon belangrijker dan dit soort bullshit natuurlijk. Hoewel ik het wel eens ben met zulk soort taalgebruik hoeft het niets te zeggen natuurlijk.

[..]

Je redenatie raakt echt kant nog wal. Dat iemand van bepaalde dingen iets niets weet wil niet zeggen dat iemand oppervlakkig is. Jij zal ook vast dingen hebben waar je de ballen verstand van hebt.

Opleidingsniveau zegt echt geen ene bal.
En daarom zet ik er direct maar bij dat het oppervlakkig is want ik krijg deze reactie altijd wel. *O*

Feit blijft dat opleidingsniveau WEL wat zegt. Namelijk over ofwel je studiecapaciteiten ofwel over je motivatie. Bovendien zegt het ook wat over hoeveel onderwijs je genoten hebt en op welk niveau. MBO'ers hebben nooit een populair wetenschappelijk artikel geschreven of een meta-analyse gedaan. Ik ken genoeg mensen die lager opgeleid zijn dan ik (ook MBO'ers) en daar kan ik prima mee opschieten, maar toch op een ander niveau. En in een date/partner zoek ik meer dan dat. Persoonlijke voorkeur.
Your opinion of me is none of my business.
  maandag 15 september 2014 @ 21:35:48 #229
349633 SiIk
Echt zijde
pi_144566268
Oh, de helft van de mensen op de uni zou ik ook niks mee kunnen beginnen omdat ze 'dom' zijn. In dat opzicht is een beetje wereldwijs zijn voor mij nog wel belangrijker dan goed kunnen leren zegmaar.
Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
Op woensdag 21 oktober 2015 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
Silk is niet hosselbaar voor een simpele sterveling als ik.
pi_144566422
quote:
7s.gif Op maandag 15 september 2014 21:35 schreef SiIk het volgende:
Oh, de helft van de mensen op de uni zou ik ook niks mee kunnen beginnen omdat ze 'dom' zijn. In dat opzicht is een beetje wereldwijs zijn voor mij nog wel belangrijker dan goed kunnen leren zegmaar.
True ;)
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
pi_144566424
quote:
7s.gif Op maandag 15 september 2014 21:32 schreef UnicornFarts het volgende:

[..]

Ik snap je wel hoor. Alleen heb ik zo vaak van die simpele zielen gezien, leren als de beste maar gewoon normaal mee babbelen in het dagelijks leven ho maar :')
Tuurlijk, die heb je ook. Ik zeg ook niet dat ik met een student per definitie wel kan praten, alleen dat die kans met een MBO'er zo klein is dat ik er wel op wil selecteren. :)
pi_144566442
quote:
7s.gif Op maandag 15 september 2014 21:24 schreef UnicornFarts het volgende:
Of nog erger, die niet eens weet wanneer hij d/t moet gebruiken.
Sorry, maar ik snap dat gewoon niet :')
pi_144566594
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 21:38 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Tuurlijk, die heb je ook. Ik zeg ook niet dat ik met een student per definitie wel kan praten, alleen dat die kans met een MBO'er zo klein is dat ik er wel op wil selecteren. :)
Nou ik kijk niet naar opleiding maar wel naar huidige baan. Met een studie kan je nog alle kanten op, met een baan is dat al snel anders. Daarom snap ik je wel een beetje maar iemand met een HBO diploma kan ook achter de kassa eindigen bij de Jumbo. Heeft misschien ook te maken met de verschillende vijvers waar we in vissen.
Wat een sfeerspons.
pi_144566675
quote:
7s.gif Op maandag 15 september 2014 21:41 schreef UnicornFarts het volgende:

[..]

Nou ik kijk niet naar opleiding maar wel naar huidige baan. Met een studie kan je nog alle kanten op, met een baan is dat al snel anders. Daarom snap ik je wel een beetje maar iemand met een HBO diploma kan ook achter de kassa eindigen bij de Jumbo. Heeft misschien ook te maken met de verschillende vijvers waar we in vissen.
Dat denk ik wel ja. En hbo is natuurlijk ook nog wat anders dan MBO. ;)
pi_144566934
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 21:43 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Dat denk ik wel ja. En hbo is natuurlijk ook nog wat anders dan MBO. ;)
Ja maar jij hebt dus liever een hbo-er die voor een paar euro bruto werkt in een winkel dan een mbo-er die een stabiele baan heeft met goed salaris omdat er dan meer te "bespreken" is?

"Ja nou schat het brood was wel kei snel oud vandaag en ik had het nog wel zo goed verpakt, moest er gewoon eerder een kortingssticker opplakken"

Om maar gewoon even een voorbeeld te noemen.
Wat een sfeerspons.
  maandag 15 september 2014 @ 21:48:57 #236
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_144566969
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 21:35 schreef Sarasi het volgende:

[..]

En daarom zet ik er direct maar bij dat het oppervlakkig is want ik krijg deze reactie altijd wel. *O*

Feit blijft dat opleidingsniveau WEL wat zegt. Namelijk over ofwel je studiecapaciteiten ofwel over je motivatie. Bovendien zegt het ook wat over hoeveel onderwijs je genoten hebt en op welk niveau. MBO'ers hebben nooit een populair wetenschappelijk artikel geschreven of een meta-analyse gedaan. Ik ken genoeg mensen die lager opgeleid zijn dan ik (ook MBO'ers) en daar kan ik prima mee opschieten, maar toch op een ander niveau. En in een date/partner zoek ik meer dan dat. Persoonlijke voorkeur.
Dus al zou je tot over je oren verliefd op iemand worden en diegene heeft z'n school niet afgemaakt zou je hem laten schieten?
  maandag 15 september 2014 @ 21:50:19 #237
349633 SiIk
Echt zijde
pi_144567041
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 21:48 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Dus al zou je tot over je oren verliefd op iemand worden en diegene heeft z'n school niet afgemaakt zou je hem laten schieten?
Het punt is meer dat je weet dat de kans dat je verliefd wordt op zo iemand een stuk kleiner is, en het dus een makkelijk selectiecriterium is op tinder/datingsite's.
Ga het nou niet verdraaien :')
Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
  maandag 15 september 2014 @ 21:51:16 #238
367074 Gh0stface
Suprise, Sydney.
pi_144567100
quote:
7s.gif Op maandag 15 september 2014 21:35 schreef SiIk het volgende:
Silk _O_
pi_144567107
quote:
7s.gif Op maandag 15 september 2014 21:48 schreef UnicornFarts het volgende:

[..]

Ja maar jij hebt dus liever een hbo-er die voor een paar euro bruto werkt in een winkel dan een mbo-er die een stabiele baan heeft met goed salaris omdat er dan meer te "bespreken" is?

"Ja nou schat het brood was wel kei snel oud vandaag en ik had het nog wel zo goed verpakt, moest er gewoon eerder een kortingssticker opplakken"

Om maar gewoon even een voorbeeld te noemen.
Nee, maar mijn datepool heeft nog geen baan, dus daar kan ik niet op selecteren. Er zijn twee losstaande dingen:
1.- Een MBO'er heeft een bepaalde kans dat ik ermee kan praten op het gewenste niveau.
2.- Een hbo'er of student heeft een bepaalde kans dat ik ermee kan praten op het gewenste niveau.
Kans één acht ik zo klein dat ik de paar MBO'ers waar ik wel mee kan praten weggooi als 'collateral damage' door het selecteren op opleidingsniveau.
Kans twee staat daar vervolgens los van. :)
pi_144567190
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 21:48 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Als ik tot over mijn oren verliefd was en ik zou niet met hem kunnen praten, ja, dan zou ik hem laten schieten. En die KANS is bij een MBO'er groter dan een hbo'er of een universitaire student.
  maandag 15 september 2014 @ 21:56:26 #241
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_144567374
quote:
14s.gif Op maandag 15 september 2014 21:34 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:

[..]

Tuurlijk zegt dat wel iets.. :') Loop voor de lol eens langs een MBO- en een HBO-school. . Andere 'type' mensen, andere niveaus. Betekent niet dat het nooit zou kunnen werken. Maar het verschil is er natuurlijk wel. En als je dan toch aan het lopen bent, kan je ook nog eens langs de Uni. I rest my case.
Wat een ontzettende onzin. Loop zelf eens langs je eigen uni, en ga dan kijken hoeveel mensen er anders zijn dan jij. Ja precies, net zoveel als op hbo/mbo rondlopen. Het enige verschil is dat je wellicht iets meer raakvlak hebt qua gesprekken met die mensen. Maargoed, daar is nog nooit iemand nat van geworden. _O- Of kom jij altijd weg met: "we hebben zoveel gemeen"? :')
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
pi_144567395
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 21:52 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Als ik tot over mijn oren verliefd was en ik zou niet met hem kunnen praten, ja, dan zou ik hem laten schieten. En die KANS is bij een MBO'er groter dan een hbo'er of een universitaire student.
Hoezo? Wat maakt het uit wat voor niveau iemand heeft. Als het voor de rest prima klikt en hij/zij is niet achterlijk? * Een paar uitzonderingen daar gelaten. :P
pi_144567438
Die foto heeft wel 3 reacties opgeleverd. :') 14.gif
pi_144567498
quote:
11s.gif Op maandag 15 september 2014 21:56 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Hoezo? Wat maakt het uit wat voor niveau iemand heeft. Als het voor de rest prima klikt en hij/zij is niet achterlijk? * Een paar uitzonderingen daar gelaten. :P
Ja, maar de kans dat het klikt en hij/zij niet achterlijk is, is kleiner bij een MBO'er en daarom filter ik die eruit. Het is hetzelfde als iemand wegswipen die een duckface foto heeft, omdat ik niet verwacht dat dat gaat klikken. En dat is de laatste keer dat ik het ga proberen uit te leggen. :')
  maandag 15 september 2014 @ 22:00:34 #245
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_144567586
quote:
7s.gif Op maandag 15 september 2014 21:50 schreef SiIk het volgende:

[..]

Het punt is meer dat je weet dat de kans dat je verliefd wordt op zo iemand een stuk kleiner is, en het dus een makkelijk selectiecriterium is op tinder/datingsite's.
Ga het nou niet verdraaien :')
Laten we het er maar op houden dat ik het kortzichtig vind om iemand daarop te beoordelen.
Maargoed ieder z'n ding. :)

Deze shit is veel te diep/offtopic voor hier.

quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 21:52 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Duidelijk, als zoiets zich ooit voordoet laat je het wel weten he. ;)

Ik hou er wel van om te zeggen 'I told you so' :7
pi_144567661
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 21:51 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Nee, maar mijn datepool heeft nog geen baan, dus daar kan ik niet op selecteren. Er zijn twee losstaande dingen:
1.- Een MBO'er heeft een bepaalde kans dat ik ermee kan praten op het gewenste niveau.
2.- Een hbo'er of student heeft een bepaalde kans dat ik ermee kan praten op het gewenste niveau.
Kans één acht ik zo klein dat ik de paar MBO'ers waar ik wel mee kan praten weggooi als 'collateral damage' door het selecteren op opleidingsniveau.
Kans twee staat daar vervolgens los van. :)
Dit soort mensen...m'n tenen krommen er altijd van :`)
  maandag 15 september 2014 @ 22:03:24 #247
349633 SiIk
Echt zijde
pi_144567752
Domme mensen voelen zich aangevallen hoor.
pi_144567772
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 22:00 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Laten we het er maar op houden dat ik het kortzichtig vind om iemand daarop te beoordelen.
Maargoed ieder z'n ding. :)

Deze shit is veel te diep/offtopic voor hier.

[..]

Duidelijk, als zoiets zich ooit voordoet laat je het wel weten he. ;)

Ik hou er wel van om te zeggen 'I told you so' :7
Is al eens gebeurd. Ik was verliefd, hij was onopgeleid en ik kon niet met hem praten, ondanks dat hij vier jaar ouder was. Eerst over gepraat, waarna hij een opleiding wilde gaan doen via een colloquium doctum, maar daar geloofde ik al niet zo in en die motivatie zakte heel snel weer weg en toen heb ik er een punt achter gezet. Told you so? :)
pi_144568104
quote:
6s.gif Op maandag 15 september 2014 21:56 schreef Kutmanager het volgende:

[..]

Wat een ontzettende onzin. Loop zelf eens langs je eigen uni, en ga dan kijken hoeveel mensen er anders zijn dan jij. Ja precies, net zoveel als op hbo/mbo rondlopen. Het enige verschil is dat je wellicht iets meer raakvlak hebt qua gesprekken met die mensen. Maargoed, daar is nog nooit iemand nat van geworden. _O- Of kom jij altijd weg met: "we hebben zoveel gemeen"? :')
Oke man :') Als dat volgens jou het enige verschil is dat wens ik je verder veel succes. Ik ervaar het toch een stuk anders.
En ik zit op het HBO trouwens.
  maandag 15 september 2014 @ 22:12:31 #250
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_144568309
quote:
14s.gif Op maandag 15 september 2014 22:09 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:

[..]

Oke man :') Als dat volgens jou het enige verschil is dat wens ik je verder veel succes. Ik ervaar het toch een stuk anders.
En ik zit op het HBO trouwens.
Ahh, ik snap 'm. Haalde je even door de war met het stereotype arrogante student.
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')