Kritiek op de Islam was er al lang voor 2001 tis alleen een enorme katalysator geweest. Zonder 9/11 waren de spanningen ook wel toegenomen.quote:Op donderdag 11 september 2014 17:32 schreef Hexagon het volgende:
De hele rotzooi in Afghanistan en Irak is er aan toe te schrijven.
Alsmede ook de opkomst van de islamofobie en succes voor politici die daarmee schermen.
Ik vraag me af of het dan zo uit de marge was gekomen. Ik denk dat de integratiediscussie zich dan minder versmald had.quote:Op donderdag 11 september 2014 17:47 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Kritiek op de Islam was er al lang voor 2001 tis alleen een enorme katalysator geweest. Zonder 9/11 waren de spanningen ook wel toegenomen.
Waardoor is het zover gekomen dat ze zo een stap gedaan hebben, zeg maar die vliegtuigen naar de towers in geboord hebben om het zo maar te noemen!quote:Op donderdag 11 september 2014 16:54 schreef Individual het volgende:
Het was ongelooflijk en het begin van een nieuwe wereld.
Wat is er sindsdien veranderd mbt op 9/11?
Irak is naar de klote (had niet veel nodig en was altijd al een kruitschip)
Afghanistan is naar de klote (was het al en is moeilijk te zeggen of het nu meer of minder is)
Vliegen is minder leuk/makkelijk geworden (was al niet leuk, maar het is alleen slechter geworden)
We haten moslims en zijn bang van ze (nog meer dan vroeger)
Zelfs in Europa is het 9/11 ipv 11/9
Beveiliging voor evenementen is verscherpt
Het defensiebudget van de VS is flink gestegen door al die moslimterroristenoorlogen, maar het is moeilijk te bepalen hoeveel daar direct door 9/11
Er zijn in die tijd natuurlijk veel meer dingen veranderd, maar 9/11 heeft veel dingen snel veranderd. Hoe dan ook hebben we toch een nieuwe wereld orde (zonder naar BNW te gaan)
Voor den zolderkamerbewoner is er niets veranderd en zal dat ook trots vertellen.
Wat kan nog meer direct aan 9/11 worden toegeschreven?
The sad legacy of 9/11: Isis and al-Qaida are stronger than ever
Uhr, read some books?quote:Op donderdag 11 september 2014 17:49 schreef john2406 het volgende:
[..]
Waardoor is het zover gekomen dat ze zo een stap gedaan hebben, zeg maar die vliegtuigen naar de towers in geboord hebben om het zo maar te noemen!
En is het niet zo dat ze die ene opgespoort hebben en daarna is de Iss opgekomen?
What if discussie's zijn extreem lastig vanwege de vele factoren. Zouden Madrid en Londen zijn gebeurt zonder de oorlog in Irak? Redelijke kans van niet.quote:Op donderdag 11 september 2014 17:49 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik vraag me af of het dan zo uit de marge was gekomen. Ik denk dat de integratiediscussie zich dan minder versmald had.
London had al ver voor 9/11 een terrorismeprobleem. Het heeft de een (IRA) vervangen door de andere (Al Qaida). In Spanje was de ETA ook een probleem, maar die zijn nu een stuk rustiger. Meer wortel en stok politiek voor de Europese terroristen.quote:Op donderdag 11 september 2014 17:54 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
What if discussie's zijn extreem lastig vanwege de vele factoren. Zouden Madrid en Londen zijn gebeurt zonder de oorlog in Irak? Redelijke kans van niet.
Fortuyn en Wilders. Als iemand Wilders omlegt, krijgen we dan nog iemand slechter/extremer dan Wilders? (en bedankt Volkert)quote:Op donderdag 11 september 2014 17:32 schreef Hexagon het volgende:
Alsmede ook de opkomst van de islamofobie en succes voor politici die daarmee schermen.
Nee, Geert balanceert ongeveer op de grens van wat nog veel aanhang kan krijgen. Het gebeurt nog wel eens dat zijn uitspattingen zorgen voor tijdelijk zetelverlies.quote:Op donderdag 11 september 2014 18:09 schreef Individual het volgende:
[..]
Fortuyn en Wilders. Als iemand Wilders omlegt, krijgen we dan nog iemand slechter/extremer dan Wilders? (en bedankt Volkert)
Geert Wilders is het levende bewijs van het hoge debiel gehalte van de Nederlandse stemmers. 0,0 visie die man zweeft in de afgelopen jaren tussen rechts en linkse politiek. Het enige wat consequent is aan deze man is zijn haat voor de Islam.quote:Op donderdag 11 september 2014 18:11 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, Geert balanceert ongeveer op de grens van wat nog veel aanhang kan krijgen. Het gebeurt nog wel eens dat zijn uitspattingen zorgen voor tijdelijk zetelverlies.
Zoals met zijn "minder, mider, minder" gezeur?quote:Op donderdag 11 september 2014 18:11 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, Geert balanceert ongeveer op de grens van wat nog veel aanhang kan krijgen. Het gebeurt nog wel eens dat zijn uitspattingen zorgen voor tijdelijk zetelverlies.
Ik doelde uiteraard op terreur vanuit islamitische perspectief.quote:Op donderdag 11 september 2014 18:07 schreef Individual het volgende:
[..]
London had al ver voor 9/11 een terrorismeprobleem. Het heeft de een (IRA) vervangen door de andere (Al Qaida). In Spanje was de ETA ook een probleem, maar die zijn nu een stuk rustiger. Meer wortel en stok politiek voor de Europese terroristen.
Inderdaadquote:Op donderdag 11 september 2014 18:13 schreef Individual het volgende:
[..]
Zoals met zijn "minder, mider, minder" gezeur?
daar heb je het allemaal mee gezegd.quote:
Je kan niet eens over een discussie spreken. Het is meer gewoon poepen op moslims. Totale eenrichtingsverkeer.quote:Op donderdag 11 september 2014 17:49 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik vraag me af of het dan zo uit de marge was gekomen. Ik denk dat de integratiediscussie zich dan minder versmald had.
Niet om het een of ander, maar veel Amerikanen waren ook gewoon oorlogsmoe. Dat heeft weinig te maken met de vermeende incompetentie van de huidige regering in het Witte Huis. De bevolking had weinig trek in een nieuwe serie militaire campagnes. En geef ze eens ongelijk.quote:Op donderdag 11 september 2014 18:15 schreef Lyrebird het volgende:
9/11 werd mede veroorzaakt doordat de Amerikanen weigerden om hun eigen immigratiewetten netjes uit te voeren, waardoor 'studenten' zonder visa in het land konden blijven. Men was namelijk als de dood voor rechtszaken vanwege stigmatisering en discriminatie.
In plaats van om die procedures eens goed tegen het licht te houden, zijn er schijnveiligheidsmaatregelen bedacht en ingevoerd, en zijn we eigenlijk nog geen stap verder gekomen.
Het mooie aan Obama en zijn Democraten is wel dat ze zo incompetent zijn, dat pappen en nathouden niet meer werkt, maar dat het hele zaakje finaal aan het afscheuren is. Afghanistan, Irak, Libie, Syrie, Gaza, het kan niet op. En dan is er nog Oe - wait until after my election - kraine, wat de icing on the cake is van het buitenlands beleid van Obama.
Maar terug naar dat kruidvat in het MO: zelfs de meest politiek-correcte D66erds zullen onderhand toe moeten geven dat IS niet symbool staat voor vrede. Ben benieuwd hoe Nederland gaat voorkomen dat ISerds terug naar Nederland komen om daar een kalifaat te stichten.
Met de poreuze Europese grenzen houd je dat volgens mij niet meer tegen.
Mwah, daarvoor was het er ook al een puinhoop. Voor 9/11 waren er al heel veel extremistische aanvallen uitgevoerd op Amerikaanse doelen, zoals de aanslag op de USS Cole en het opblazen van de Amerikaanse ambassade in Kenia.quote:Op donderdag 11 september 2014 17:32 schreef Hexagon het volgende:
De Amerikanen hebben die oorlogen als een stel welzijnswerkers gevochten. Winning the hearts and minds... in plaats van killing bad guys en dat heeft niet gewerkt.quote:Op donderdag 11 september 2014 19:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Niet om het een of ander, maar veel Amerikanen waren ook gewoon oorlogsmoe. Dat heeft weinig te maken met de vermeende incompetentie van de huidige regering in het Witte Huis. De bevolking had weinig trek in een nieuwe serie militaire campagnes. En geef ze eens ongelijk.
Niet om het een of ander, maar in zowel Irak als Afghanistan zijn weinig hearts and minds gewonnen. Amerikaanse soldaten gedroegen zich meer dan eens als psychopaten. Dat heeft kwaad bloed gezaaid en de kiem gezaaid voor verdere ellende.quote:Op vrijdag 12 september 2014 04:23 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
De Amerikanen hebben die oorlogen als een stel welzijnswerkers gevochten. Winning the hearts and minds... in plaats van killing bad guys en dat heeft niet gewerkt.
Hoe kom je erbij dat hij dat dacht? Hij kon gewoon niet anders. Het terugtrekken van de troepen was een verkiezingsbelofte en een wens van heel veel Amerikanen.quote:Als je niet wil winnen, is het idd misschien beter om troepen terug te trekken. Het zijn ten slotte wel mensenlevens die op het spel worden gezet.
Maar het is bijzonder naïef en incompetent van Obama geweest om te denken dat troepen konden worden teruggetrokken zonder dat dit gevolgen zou hebben.
Je kijkt teveel films.quote:Op vrijdag 12 september 2014 04:23 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
De Amerikanen hebben die oorlogen als een stel welzijnswerkers gevochten. Winning the hearts and minds... in plaats van killing bad guys en dat heeft niet gewerkt.
Als je niet wil winnen, is het idd misschien beter om troepen terug te trekken. Het zijn ten slotte wel mensenlevens die op het spel worden gezet.
Maar het is bijzonder naïef en incompetent van Obama geweest om te denken dat troepen konden worden teruggetrokken zonder dat dit gevolgen zou hebben.
Fortuyn heeft voor 9/11 al geschreven (Elsevier?) over dat de Islam kritisch moet worden benaderd. Staat me iets bij over een oude oorlog tegen de islam oid.quote:Op donderdag 11 september 2014 18:09 schreef Individual het volgende:
[..]
Fortuyn en Wilders. Als iemand Wilders omlegt, krijgen we dan nog iemand slechter/extremer dan Wilders? (en bedankt Volkert)
Er sluimerde al onrust en ongenoegen in het MO en in de moslimgemeenschap voor 9/11, anders had 9/11 nooit plaatsgevonden. Westerse decadentie, westerse normen en waarden, de westerse inmenging in het MO, de westerse heerschappij. Daar moesten de conservatieven in het MO en in westen (moslimfundo's in het westen) niks van hebben. Met 9/11 tot gevolg.quote:Op donderdag 11 september 2014 16:54 schreef Individual het volgende:
Het was ongelooflijk en het begin van een nieuwe wereld.
The sad legacy of 9/11: Isis and al-Qaida are stronger than ever
Ik heb het gevoel dat Afghanistan een oorlog is om nieuwe wapens te testen en het leger scherp te houden. Hearts and minds is niet een makkelijke in gebieden waar ze in draken geloven.quote:Op vrijdag 12 september 2014 13:09 schreef Libertarisch het volgende:
Zolang dat niet gebeurt zal elke westerse oorlog tegen moslimterroristen blijven falen.
Ach een reden is niet zo belangrijk. Dan hadden ze vast weer een andere reden gevonden om de aanslagen te plegen.quote:Op donderdag 11 september 2014 17:54 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Zouden Madrid en Londen zijn gebeurt zonder de oorlog in Irak? Redelijke kans van niet.
Zouden de native americans en hun cultuur er beter voorstaan zonder de massa-emigratie uit Europa? Zou sub-sahara Afrika er beter hebben voorgestaan zonder westers imperialisme?quote:Op vrijdag 12 september 2014 13:56 schreef Reconquista. het volgende:
[..]
Ach een reden is niet zo belangrijk. Dan hadden ze vast weer een andere reden gevonden om de aanslagen te plegen.
By the way..zouden Madrid, Londen, Van Gogh, Beslan, Toulouse, Brussel enz. ook gebeurt zijn zonder de massa-immigratie uit niet westerse landen ??
Dat zou zeker kunnen. Legers moeten ook 'scherp' gehouden worden immers. Je wilt je mooie wapens ook een keer in het echt uittesten voor het geval je ze tegen een sterke tegenstander moet gebruiken. Sab but true.quote:Op vrijdag 12 september 2014 13:55 schreef Individual het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel dat Afghanistan een oorlog is om nieuwe wapens te testen en het leger scherp te houden. Hearts and minds is niet een makkelijke in gebieden waar ze in draken geloven.
Lekker naief. Guantanamo Bay, Abu Graib, CIA vluchten overal en nergens. Winning harts and minds.quote:
Dat valt nogal mee, Afghanistan was al een puinhoop en de hele wereld riep al om ingrijpen tegen de taliban een half jaar voor 9/11 vanwege het opblazen van buddha beelden.quote:Op donderdag 11 september 2014 17:32 schreef Hexagon het volgende:
Afghanistan was eerder al een speelbal van de VS en Rusland ten tijde van de Koude Oorlog. En niet zo'n beetje ook.quote:Op vrijdag 12 september 2014 16:25 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dat valt nogal mee, Afghanistan was al een puinhoop en de hele wereld riep al om ingrijpen tegen de taliban een half jaar voor 9/11 vanwege het opblazen van buddha beelden.
Wat wel erg veranderde na 9/11 was de buitenlandpolitiek van de VS, de regering Bush leek eerst een isiolationistische koers te varen, reageerde amper op de Taliban en kon slecht overweg met het Hainan incident.
Klopt maar het werd daar geen puinhoop door 9/11, dat was het namelijk al. 9/11 deed de VS alleen besluiten om daar weer in te grijpen terwijl de rest van de wereld in maart van dat jaar al opriep tot ingrijpen.quote:Op vrijdag 12 september 2014 16:29 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Afghanistan was eerder al een speelbal van de VS en Rusland ten tijde van de Koude Oorlog. En niet zo'n beetje ook.
Islamofobie? Wat is dat?quote:Op donderdag 11 september 2014 17:32 schreef Hexagon het volgende:
Een irrationele angst voor alles dat met de islam te maken heeft.quote:Op vrijdag 12 september 2014 18:34 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Islamofobie? Wat is dat?
Koude oorlog was nav 9/11.quote:Op vrijdag 12 september 2014 10:12 schreef karton2 het volgende:
Fortuyn heeft voor 9/11 al geschreven (Elsevier?) over dat de Islam kritisch moet worden benaderd. Staat me iets bij over een oude oorlog tegen de islam oid.
En dat is na Fortuyn en 9/11 begonnen, ofzo? Dat heb ik dan gemist. Waar en bij wie kan ik dan islamofobie vinden?quote:Op vrijdag 12 september 2014 18:35 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Een irrationele angst voor alles dat met de islam te maken heeft.
Dat heeft na 11 september een behoorlijke boost gekregen.quote:Op vrijdag 12 september 2014 18:38 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
En dat is na Fortuyn en 9/11 begonnen, ofzo? Dat heb ik dan gemist. Waar en bij wie kan ik dan islamofobie vinden?
PVV is typisch Islamofobisch.quote:Op vrijdag 12 september 2014 18:38 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
En dat is na Fortuyn en 9/11 begonnen, ofzo? Dat heb ik dan gemist. Waar en bij wie kan ik dan islamofobie vinden?
Statistieken om je claim te onderbouwen?quote:Op vrijdag 12 september 2014 14:26 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Zouden de native americans en hun cultuur er beter voorstaan zonder de massa-emigratie uit Europa? Zou sub-sahara Afrika er beter hebben voorgestaan zonder westers imperialisme?
Gelukkig voor ons hebben wij westerlingen 97,3% van de koek en mag de rest op 2,7% leven
Ik heb die boost niet gezien. En ik zou niet weten wie die paar typische islamofoben zouden moeten zijn.quote:Op vrijdag 12 september 2014 18:41 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat heeft na 11 september een behoorlijke boost gekregen.
En in de PVV fractie vind je wel een paar typische islamofoben.
Propaganda.quote:Op donderdag 11 september 2014 16:54 schreef Individual het volgende:
Absoluut wel. Het is het summum van Islamofobie.quote:Op zaterdag 13 september 2014 00:17 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Volgens de omschrijving van Hexagon is de PVV absoluut niet Islamofobisch.
Absoluut niet. Maargoed jij bent dan ook een Islamkritiekfoob.quote:Op zaterdag 13 september 2014 08:46 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Absoluut wel. Het is het summum van Islamofobie.
Ook wel pure onzin. Men heeft de Islam na 9/11 alleen maar positiever in het nieuws proberen te brengen. Zelfs na de moord op Theo was dit goed te zien. Bovendien worden we enorm gecensureerd en worden alle islamitische aanslagen niet via de reguliere media in kaart gebracht.quote:Op zaterdag 13 september 2014 08:47 schreef Cockwhale het volgende:
Na 9/11 is de media (journalistiek) in ieder geval alle negativiteit rondom de Islam sterk gaan benadrukken. Daardoor wordt het natuurlijk automatisch een ding dat speelt in de samenleving. Het is namelijk ongelofelijk hoeveel mensen hun opinie en kennis puur baseren op simpele en populaire media.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |