abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144453321
quote:
3s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:30 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Omdat ik geen PVV-tokkie ben die op de onderbuik aan het redeneren is. Je bent net een gelovige: alleen jouw mening zou goed zijn en de standpunten van anderen zouden fout zijn. We hebben geen cijfers; het enige wat we doen zijn subjectieve aannames op tafel leggen.
Niet alles is in cijfers uit te drukken, meneer de wiskundige autist.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_144453363
quote:
6s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:35 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Jammer dat ze het effect van landjepik op de Krim op onze Nederlandse economie (nog) niet becijferd hebben.
Mwah, ik weet redelijk zeker dat ze dat bij banken wel hebben gedaan.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_144453406
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Persoonlijke beledigingen zijn blijkbaar jouw sterkste punt.
pi_144453420
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:38 schreef 99.999 het volgende:

Instabiliteit veroorzaken in een belangrijk buurland van de EU op zo'n wijze dat het ook over kan slaan op EU landen is niet iets wat je zo makkelijk weg kan wuiven.
"Belangrijk". "Op zo'n wijze". Je eigen woorden.

Weer van die subjectieve aannames die door jou niet hard te maken zijn. Vervolgens speel je dezelfde grammofoonplaat af.
pi_144453423
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:41 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Dat zal ik niet ontkennen.
pi_144453434
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:41 schreef meth1745 het volgende:
Subjectieve aanname.
pi_144453443
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:41 schreef Zienswijze het volgende:
Weer van die subjectieve aannames die niet hard te maken zijn.
Subjectieve aanname.
pi_144453489
quote:

[..]

Weer van die subjectieve aannames die niet hard te maken zijn. Vervolgens speel je dezelfde grammofoonplaat af.
Volgens mij ben jij degene die op repeat staat. Van alle kanten probeert men je wat uit te leggen en bij te brengen maar je weigert iets van een ander aan te nemen... Vervolgens beperk je jezelf tot een weinig relevant deelaspect door om cijfertjes te huilen, schiet allemaal niet erg op...
pi_144453506
quote:

[..]

Weer van die subjectieve aannames die niet hard te maken zijn. Vervolgens speel je dezelfde grammofoonplaat af.
Kom op man, je slaat de discussie helemaal dood met je gejank over subjectieve aannames.

Discussies zijn meestal gestaafd op subjectieve aannames.
pi_144453528
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Daarom zeg ik ook dat niemand in deze discussie goed of fout is.
pi_144453534
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:43 schreef KoosVogels het volgende:
Altijd. Altijd gestaafd op subjectieve aannames.
pi_144453562
glorieusefrance twitterde op vrijdag 12-09-2014 om 13:36:20 Dominique #deVillepin: #Ukraine: "Il faut 1garantie de non encerclement de la #Russie par l'#Otan et une garantie de respect du Droit Inter" reageer retweet
pi_144453625
quote:
3s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:30 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Omdat ik geen PVV-tokkie ben die op de onderbuik aan het redeneren is. Je bent net een gelovige: alleen jouw mening zou goed zijn en de standpunten van anderen zouden fout zijn. We hebben geen cijfers; het enige wat we doen zijn subjectieve aannames op tafel leggen.

Ja, instabiliteit is nadelig voor onze economie, indien de instabiliteit dermate groot is. Echter, het effect van landjepik op de Krim is relatief klein en bovendien is het effect daarvan niet makkelijk op de economische instabiliteit van Nederland te becijferen. Ik zou ook kunnen zeggen dat we helemaal geen nadelig effect heeft maar ik heb de cijfers er niet van dus ik houd mijn mond daarover. Jij hebt ook geen cijfers ervan maar jij pretendeert de grote heilige waarheid te spelen.
In dit topic is al zoveel gebruikt gemaakt van het argument:

De Amerikanen deden het ook --> precedent --> dus mogen wij ook.

Dat de annexaties van de Krim wss het startsein is van nog 20 annexaties wereldwijd.

Wat is daarvan nu het effect?

[ Bericht 0% gewijzigd door deelnemer op 12-09-2014 13:56:41 ]
The view from nowhere.
pi_144453649
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Kom op man, je slaat de discussie helemaal dood met je gejank over subjectieve aannames.

Onzin, als Rusland de Noordzee bezet en geen toevoer mogelijk zou maken is het niet moeilijk te becijferen dat onze handel wordt beperkt en wij er nadelige effecten van ondervinden. Dan zou het waarschijnlijk rendabel zijn om actie tegen Rusland te ondernemen. Dan heb je de cijfers paraat en kan je op basis daarvan onderbouwde beslissingen nemen.

Wat jij doet is aannames doen op effecten die niet becijferd zijn en vervolgens te pretenderen dat dat de grote heilige waarheid is en personen die daar vraagtekens bij hebben als een autist weg te zetten. De PVV redeneert soms ook op deze manier.
pi_144453681
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:43 schreef Zienswijze het volgende:
Daarom zeg ik ook dat niemand in deze discussie goed of fout is.
Wat doe je hier eigenlijk? Iedereen hier erkent de subjectiviteit v.d. menselijke interpretatie van de dingen. We trachten slechts daarbinnen bepaalde relaties en/of correlaties te herleiden die binnen ons beperkte kader zelf-bepaalde waarden krijgen op basis van subjectieve normen die voortkomen uit bepaalde subjectieve belangen. Dit topic is geen verkapte zoektocht naar dé waarheid.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-09-2014 13:49:10 ]
pi_144453686
quote:
Nordic, Baltic states demand Russia free detained Estonian

TALLINN: Nordic and Baltic foreign ministers on Friday demanded Russia immediately free an Estonian policeman charged with espionage in a case that has heightened tensions between Estonia and its Soviet-era master.

NATO-member Estonia has accused Moscow of abducting Eston Kohver at gunpoint from its territory. He now faces up to two decades in jail.

Russia claims he was taken into custody on its side of the border while in possession of weapons and spying equipment.

"We ask Russia to release Eston Kohver immediately and to ensure his safe return to Estonia," said a statement by ministers from seven mostly European Union states meeting in Tallinn, a day after the EU's 28 members made the same demand.

"Eston Kohver was taken to Russia with use of force and he is being detained in Moscow," said ministers from Estonia, Denmark, Finland, Iceland, Latvia, Lithuania and Norway.

Kohver's lawyer Nikolai Polozov told AFP on Thursday he "faces up to 20 years in prison" on charges of espionage, which he denies.

His arrest came just days after US President Barack Obama visited the former Soviet state last week to calm nerves in Washington's Baltic allies over the Ukraine crisis.

Russia's March annexation of Ukraine's Crimean peninsula and alleged backing of pro-Russian separatist in that country's east has sparked the worst stand-off between Moscow and the West since the Cold War. – AFP
pi_144453799
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:43 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Volgens mij ben jij degene die op repeat staat. Van alle kanten probeert men je wat uit te leggen en bij te brengen maar je weigert iets van een ander aan te nemen... Vervolgens beperk je jezelf tot een weinig relevant deelaspect door om cijfertjes te huilen, schiet allemaal niet erg op...
Ik stel mij zeker open voor jouw mening maar ik zie keer op keer dat je dat niet hard kan maken. Andersom kunnen tegenstanders van economische sancties op Rusland hun verhaal ook niet hard maken. Daarom stel ik mij in een middenweg op: beide partijen kunnen hun verhaal niet hard maken en derhalve zou niemand gelijk of ongelijk kunnen hebben. Zou jij wellicht ook eens (moeten) doen.
pi_144453811
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:47 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Onzin, als Rusland de Noordzee bezet en geen toevoer mogelijk zou maken is het niet moeilijk te becijferen dat onze handel wordt beperkt en wij er nadelige effecten van ondervinden. Dan zou het waarschijnlijk rendabel zijn om actie tegen Rusland te ondernemen. Dan heb je de cijfers paraat en kan je op basis daarvan onderbouwde beslissingen nemen.

Wat jij doet is aannames doen om effecten die niet becijferd zijnen vervolgens te pretenderen dat dat de grote heilige waarheid is en personen die daar vraagtekens bij hebben als een autist weg te zetten. De PVV redeneert soms ook op deze manier.
Laat ik het voor het gemak even simplificeren.

Stel dat wij een discussie hebben over het conflict tussen India en Pakistan. Jij werpt op dat wanneer Pakistan een atoombom op New Delhi flikkert, er honderd procent zeker een tegenreactie komt van India, in de vorm van een nucleaire tegenaanval.

Dat is, hoe je het ook wendt of keer, een aanname. Er valt namelijk niet met volle zekerheid te zeggen wat de reactie wordt van India. Het is echter wel een veilige en gedegen aanname.

In deze discussie is het net zo. Het verloop van gebeurtenissen valt nooit precies te voorspellen, laat staan hard te maken met cijfers. Je kunt echter wel een serie aannames doen, gebaseerd op gebeurtenissen uit het verleden of bestaande geopolitieke verhoudingen.

Daarom slaat jouw gezanik over aannames dus ook nergens op.
pi_144453831
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:47 schreef Zienswijze het volgende:
De PVV redeneert soms ook op deze manier.
Je bedoelt, doen alsof Nederland onafhankelijk is van wat er buiten Nederland gebeurt?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-09-2014 13:53:17 ]
pi_144453870
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Laat ik het voor het gemak even simplificeren.

Stel dat wij een discussie hebben over het conflict tussen India en Pakistan. Jij werpt op dat wanneer Pakistan een atoombom op New Delhi flikkert, er honderd procent zeker een tegenreactie komt van India, in de vorm van nucleaire tegenaanval.

Dat is, hoe je het ook wendt of keer, een aanname. Er valt namelijk niet met volle zekerheid te zeggen wat de reactie wordt van India. Het is echter wel een veilige en gedegen aanname.

In deze discussie is het net zo. Het verloop van gebeurtenissen valt nooit precies te voorspellen, laat staan hard te maken met cijfers. Je kunt echter wel een serie aannames doen, gebaseerd op gebeurtenissen uit het verleden of bestaande geopolitieke verhoudingen.

Daarom slaat jouw gezanik over aannames dus ook nergens op.
Ik geef je net een voorbeeld van een situatie waarbij actie tegen Rusland te ondernemen is hard te maken is. Vervolgens reageer je daar niet maar blijf je je eigen redelijk afspelen.
pi_144453890
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:51 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Ik stel mij zeker open voor jouw mening maar ik zie keer op keer dat je dat niet hard kan maken. Andersom kunnen tegenstanders van economische sancties op Rusland hun verhaal ook niet hard maken. Daarom stel ik mij in een middenweg op: beide partijen kunnen hun verhaal niet hard maken en derhalve zou niemand gelijk of ongelijk kunnen hebben. Zou jij wellicht ook eens (moeten) doen.
Het geopolitieke belang is prima hard te maken en dat is ook gebeurd. Het is voor jou als begrip echter te hoog gegrepen zodat je zeer subjectief vasthoudt aan cijfertjes omdat dat het enige is wat je snapt.
pi_144453913
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:53 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Ik geef je net een voorbeeld van een situatie waarbij actie tegen Rusland te ondernemen is hard te maken is. Vervolgens reageer je daar niet maar blijf je je eigen redelijk afspelen.
Ja, dat in het jouw voorbeeld wel cijfermatig valt te onderbouwen, betekent niet dat dat met elk geval kan.
pi_144454031
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:52 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Je bedoelt, doen alsof Nederland onafhankelijk is van wat er buiten Nederland gebeurt?
Aha, nu komen we ergens. Nederland is niet onafhankelijk. Breng in kaart de nadelige effecten van de bezetting op Krim, de sancties op Rusland, landjepik in O-Oekraïne. Zet de voor- en nadelen op een rijtje en koppel daar numeriek gewichten aan. Wijs je prioriteit toe (economie, geopolitiek). Op basis daarvan kan men zijn verhaal onderbouwen.
pi_144454063
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja, dat in het jouw voorbeeld wel cijfermatig valt te onderbouwen, betekent niet dat dat met elk geval kan.
Exact, dus in dit voorbeeld (anders dan in mijn aangehaalde voorbeeld waar je het wel hard kan maken) is het gissen en is dus niemand goed of fout.
pi_144454078
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:57 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Aha, nu komen we ergens. Nederland is niet onafhankelijk. Breng in kaart de nadelige effecten van de bezetting op Krim, de sancties op Rusland, landjepik in O-Oekraïne. Zet de voor- en nadelen op een rijtje en koppel daar numeriek en gewichten aan. Wijs je prioriteit toe (economie, geopolitiek). Op basis daarvan kan men zijn verhaal onderbouwen.
Juist je eendimensionale redeneren is zeer subjectief.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')