abonnement Unibet Coolblue
pi_144452704
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 11:21 schreef marinos.. het volgende:
Ik heb de keuze om een macbook late 2011 te kopen. Alleen ik heb 2 opties, waar ik tussen twijfel.

optie 1:

i5 2,3 ghz
4gb geheugen
nieuwe ssd 256 gb
nieuwe accu

optie 2:
i7 2,8 ghz
4gb geheugen
750gb gewone hdd

beide voor 650e

wat is de beste optie volgens jullie?
Duidelijk optie 1. Van die SSD en nieuwe accu ga je veel meer plezier hebben dan een i7 processor.
pi_144452902
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:02 schreef Pino112 het volgende:
iCulture twitterde op vrijdag 12-09-2014 om 12:51:08 Het lederen Apple Watch-bandje komt uit Brabant. Over Nederlandse koeien en geheimhouding: http://t.co/Bi3VCuElDn http://t.co/zwa0h6draO reageer retweet
Goed verhaal _O_
^O^
  vrijdag 12 september 2014 @ 14:34:06 #103
230788 n8n
Pragmatisch
pi_144455107
De NFC-chip komt ook van onze bodem, woot woot
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_144455240
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 12:46 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Dat hadden ze vorig jaar ook. Nieuwe OSX, 2 nieuwe iPhones en iOS 7. Ik zie het verschil niet.
Dus jij zou zeggen: koop gewoon nu een ipad.

Ik ga dat ding niet veel buiten gebruiken, wat is dan de meerwaarde van retina glas?
  Moderator vrijdag 12 september 2014 @ 16:01:02 #105
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_144457571
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 september 2014 14:34 schreef n8n het volgende:
De NFC-chip komt ook van onze bodem, woot woot
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:02 schreef Pino112 het volgende:
iCulture twitterde op vrijdag 12-09-2014 om 12:51:08 Het lederen Apple Watch-bandje komt uit Brabant. Over Nederlandse koeien en geheimhouding: http://t.co/Bi3VCuElDn http://t.co/zwa0h6draO reageer retweet
Goed verhaal _O_
nationalisme _O_
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_144457858
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 september 2014 14:34 schreef n8n het volgende:
De NFC-chip komt ook van onze bodem, woot woot
Apple zou eens wat waardering moeten tonen en Siri in het Nederland moeten maken.
  vrijdag 12 september 2014 @ 16:13:40 #107
230788 n8n
Pragmatisch
pi_144457950
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 16:01 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

[..]

nationalisme _O_
Klapper dan, de A8 wordt gemaakt met een machine die door het Nederlandse ASML geleverd wordt
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  Moderator vrijdag 12 september 2014 @ 18:11:55 #108
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_144461188
ik ben eruit, wordt de 5S 16 GB.

Nu dus kijken waar ik hem koop, en er zijn veel bedrijven, en die van de laagste prijzen hebben wel goede reviews, maar ik weet het niet hoor :X
http://tweakers.net/product/341877/apple-iphone-5s/

Apple 599 en andere bedrijven rond de 520-550
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  vrijdag 12 september 2014 @ 22:52:12 #109
410413 RRuben
Kwaliteitsuser
pi_144471550
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 22:46 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Ik had het heel specifiek niet over prestaties, maar over het OS. Android is het probleem, niet de prestaties. Android is voor mij onlogisch en domweg kut.

Daarbij veegt tot nu toe elke Apple telefoon bij release alle quad cores met 2/4/6GB RAM helemaal weg. Elk jaar weer. Met een dual-core.

[..]

Zeker, kijk de reviews ten tijde van de releases er maar op na. En da's heel simpel te verklaren ook. Apple maakt slechts een paar toestellen en kan daar de software helemaal op optimaliseren. Google maakt 1 toestel, maar dat OS moet wel op honderden, zo niet duizenden, verschillende configuraties draaien. Ergo, de prestaties van Android zullen altijd kut zijn, vergeleken met iOS. Gelijk aan Windows vs OSX.
logisch dat iOS voeiend loopt op een dualcore. Dat hele besturings systeem is niks. Met android kan je veel meer zoals MULTITASKING, en ja dat kost was extra, vandaar een quad, maarja daar vragen ze niet 100 eu extra ofzoiets voor. Apple kneusjes
leef de leven
  vrijdag 12 september 2014 @ 23:09:15 #110
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_144472278
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 22:52 schreef RRuben het volgende:

[..]

logisch dat iOS voeiend loopt op een dualcore. Dat hele besturings systeem is niks. Met android kan je veel meer zoals MULTITASKING, en ja dat kost was extra, vandaar een quad, maarja daar vragen ze niet 100 eu extra ofzoiets voor. Apple kneusjes
Applegebruikers zijn kneusjes omdat ze andere verwachtingen hebben van een device dan jij? In de 4 jaar dat ik iOS gebruik kan ik me niet herinneren dat ik iets nodig had maar het niet kon. Apple doet sommige dingen anders dan andere fabrikanten en OS-ontwikkelaars. De één vind dat prettig, de ander niet. Waarom daarover oordelen? Het heeft toch geen effect op jou?
  vrijdag 12 september 2014 @ 23:13:30 #111
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_144472480
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 14:39 schreef PeterRusso het volgende:

[..]

Dus jij zou zeggen: koop gewoon nu een ipad.

Ik ga dat ding niet veel buiten gebruiken, wat is dan de meerwaarde van retina glas?
Een Retina heeft o.a. een hoge pixeldichtheid waardoor alles (en voornamelijk tekst) erg scherp is. Schijnbaar zijn mobiele schermen op het punt waar onze ogen het onderscheid tussen pixels niet meer kunnen maken. Apple noemt dat Retina, andere fabrikanten hebben hun eigen termen of onderstrepen de resolutie van de schermen.
pi_144479057
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 14:39 schreef PeterRusso het volgende:

[..]

Dus jij zou zeggen: koop gewoon nu een ipad.

Ik ga dat ding niet veel buiten gebruiken, wat is dan de meerwaarde van retina glas?
Nee, dat zeg ik niet. Ik zeg dat er net zo veel kans is op een nieuwe iPad dit jaar als vorig jaar. En toen kwam er ook een nieuwe, ondanks 2 iPhones een nieuwe versie van OSX en iOS.

Ik zou gokken dat er dit jaar ook weer 1 komt. Misschien zelfs 2. Dan dalen de prijzen van de huidige modellen (al dan niet alleen op MP).
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 13 september 2014 @ 09:56:20 #113
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_144479148
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 12:44 schreef zovty het volgende:

[..]

Je kunt op http://buyersguide.macrumors.com/#iPad een overzicht vinden van de afgelopen releases en dan zelf een educated guess doen over de volgende release.

Ikzelf verwacht dat in voorjaar 2015 pas een nieuw model gaan aankondigen. Komende tijd hebben ze het druk zat met de nieuwe iPhone, iOS8 en de nieuwe OSX.
in 2012 en 2013 werden nieuwe iPads in Oktober aangekondigd. Ik ga er vanuit dat we eind volgende maand weer een keynote hebben met nieuwe iPads en misschien appleTV.
pi_144479736
Al die Apple haters :')... Meelijwekkend gewoon... Het lijkt wel alsof ze professionele hulp nodig hebben. Sowieso hebben ze last van een Pavlov-reactie :')

'Nieuwe iPhones zijn niet aan te slepen'
pi_144480075
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 10:41 schreef RvLaak het volgende:
Al die Apple haters :')... Meelijwekkend gewoon... Het lijkt wel alsof ze professionele hulp nodig hebben. Sowieso hebben ze last van een Pavlov-reactie :')

'Nieuwe iPhones zijn niet aan te slepen'
Wat is een Pavlov-reactie? Conditionering heeft niets met dit soort flaming te maken; jij bedoelt waarschijnlijk een zure druiven rationaliteit, waarbij een object voor verschillende redenen in een negatief daglicht wordt gesteld (niet kunnen kopen, bijvoorbeeld).
Maar, dat ben ik met je eens, vaak zijn dat soort mensen niet goed geïnformeerd en praten ze alleen anderen na. Ontzettend irritant. Aan de andere kant is zoiets gewoon niet te voorkomen met eender welke release (zo heb je ook Apple-fanatiekelingen die zo reageren bij de release van een Android-toestel -- je kunt je vast nog wel herinneren dat zovelen vonden dat "5 inch écht te groot was", "wie wil er nu met een tablet gaan bellen" etc. ;) )

Hoe dan ook vind ik het persoonlijk erg absurd dat er voor een telefoon met een 5.5-inch full HD beeldscherm, 64GB opslag maar slechts 1GB RAM (en een waarschijnlijk middelmatige batterijduur) zo'n 950 euro moet worden neergelegd.
Mijn huidige telefoon kost in vergelijking 300 euro voor datzelfde display, eveneens 64GB opslag maar 3GB RAM (en een uitstekende batterijduur).

Nu besef ik wel dat de iPhone waarschijnlijk een betere camera zal hebben en dat de software beter gebruik zal kunnen maken van het RAM-geheugen, maar toch merk ik op mijn iPad 4 dat 2GB RAM echt geen luxe zou zijn met sommige games.

Dat prijsverschil is voor mij uiteindelijk erg groot. EMMC-chips en RAM-geheugen zijn zo duur niet meer, dus een 100 euro premie om van 16 naar 64 (sowieso, 16GB als standaard in 2014?) of 64 naar 128GB te gaan is gewoon niet reëel volgens mij.

Maar goed, dat is mijn mening. Ik hoef 't ding natuurlijk ook niet te kopen en er zijn blijkbaar veel mensen die dat geld er wel voor over hebben, dus wie ben ik :P
  zaterdag 13 september 2014 @ 11:17:15 #116
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_144480182
Ach
Ik heb een apple tv, een imac, een iphone, etc.
Ik sluit de apple tv op mijn tv aan en het enige wat ik moet configureren is het wachtwoord intypen van het wlan. Ik heb nu volledige integratie tussen tv, mijn muziek en films op de imac, telefoon en tablet.
Films en series van amazon of netflix speel ik ook.
Kom daar maar eens om op je android
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 13 september 2014 @ 11:24:11 #117
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_144480291
Het lijkt wel een of andere Ajax Feyenoord metafoor onderhand. Waar gaat het heen met de wereld :'). Wat boeit het nou wat je koopt. Koop iets wat je leuk vind of betalen kan. En mishandel je toetsenbord eens niet zo met dat gezeik op andere dingen. Waar men zich al druk om maakt tegenwoordig.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  zaterdag 13 september 2014 @ 11:24:43 #118
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_144480303
Ohja, 0,15 cent per betaling.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 13 september 2014 @ 11:30:46 #119
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_144480425
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 september 2014 11:24 schreef Houniet het volgende:
Ohja, 0,15 cent per betaling.
Je vergeet drie letters: pro. Oftewel procent.
pi_144480453
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 11:17 schreef Pietverdriet het volgende:
Ach
Ik heb een apple tv, een imac, een iphone, etc.
Ik sluit de apple tv op mijn tv aan en het enige wat ik moet configureren is het wachtwoord intypen van het wlan. Ik heb nu volledige integratie tussen tv, mijn muziek en films op de imac, telefoon en tablet.
Films en series van amazon of netflix speel ik ook.
Kom daar maar eens om op je android
Dat is met Chrome, Google Play en Chromecast ook niet anders. Dan zit je wel gevangen in het Google ecosysteem ipv het Apple ecosysteem. Lood om oud ijzer.
  zaterdag 13 september 2014 @ 11:40:16 #121
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_144480606
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 september 2014 11:30 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Je vergeet drie letters: pro. Oftewel procent.
De tering goedemorgen. Ik ga eerst koffie zoeken :').

Sorry zon.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  zaterdag 13 september 2014 @ 11:40:48 #122
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_144480613
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 11:32 schreef zovty het volgende:

[..]

Dat is met Chrome, Google Play en Chromecast ook niet anders. Dan zit je wel gevangen in het Google ecosysteem ipv het Apple ecosysteem. Lood om oud ijzer.
Veel meer configuratie nodig
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_144480622
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 september 2014 11:08 schreef J.Appleseed het volgende:

[..]

Wat is een Pavlov-reactie? Conditionering heeft niets met dit soort flaming te maken; jij bedoelt waarschijnlijk een zure druiven rationaliteit, waarbij een object voor verschillende redenen in een negatief daglicht wordt gesteld (niet kunnen kopen, bijvoorbeeld).
[knip]
Het is wel degelijk een Pavlov-reactie. Die houdt namelijk niets meer of minder in dan een geconditioneerde reactie op een specifieke stimulans. In dit geval gaan de Apple-haters (vaak fAndroids) meteen in de "Alles van Apple is kut" modus staan zodra ze iets lezen over een Apple product, of Apple zelf.

Klassieke Pavlov. Lees de psychologie literatuur er maar op na.
  zaterdag 13 september 2014 @ 11:42:47 #124
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_144480651
De vraag is. .. boeit het je wat?
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_144480657
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 11:41 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Het is wel degelijk een Pavlov-reactie. Die houdt namelijk niets meer of minder in dan een geconditioneerde reactie op een specifieke stimulans. In dit geval gaan de Apple-haters (vaak fAndroids) meteen in de "Alles van Apple is kut" modus staan zodra ze iets lezen over een Apple product, of Apple zelf.

Klassieke Pavlov. Lees de psychologie literatuur er maar op na.
Oh, daar heb je gelijk in. Het is sowieso een psychologische reactie alleen Pavlov heeft inderdaad te maken met conditionering, i.e. het aangeleerd zijn van bepaald gedrag. Nu is dit gedrag ook wel aangeleerd maar niet in dezelfde manier als de behavioristen beschrijven.

Misschien een beetje mierenneukend, maar de zure druiven rationaliteit beschrijft dit gedrag dan een beetje beter :)

Punt blijft dat fanboys, zijnde van team Microsoft, Apple, Google of Blackberry, gewoon ontiegelijk irritant zijn en het internet een stuk gezelliger zou zijn zonder ze. Daar kunnen we allemaal wel akkoord mee gaan lijkt me.

Doet me trouwens denken aan een geniaal artikel van The Verge: Inside the mind of a fanboy. Vooral leuk om hetzelfde artikel op verschillende platformen (Windows (Phone), Mac OS/iOS, Android) te bekijken want de opmaak verandert per platform.
pi_144480714
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 22:52 schreef RRuben het volgende:

[..]

logisch dat iOS voeiend loopt op een dualcore. Dat hele besturings systeem is niks. Met android kan je veel meer zoals MULTITASKING, en ja dat kost was extra, vandaar een quad, maarja daar vragen ze niet 100 eu extra ofzoiets voor. Apple kneusjes
Wel grappig dat ik gewoon kan multitasken op mijn iPhone met iOS en dat de developers van Android kijken naar Apple en de manier van multitasken overnemen. De developers van Android ontkennen dat niet eens, ze erkennen het zelfs.

Misschien dat Android wat beter zou draaien op minder krachtige hardware als ze ook gebruik zouden maken van Automatic Reference Counting en niet van een Garbage Collector en als ze eens zorgen dat AOT-compiler de norm wordt en die hele JIT-compiler eruit gooien. Laat ze overigens ook maar komen met UI Process Prioities.
  zaterdag 13 september 2014 @ 11:48:25 #127
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_144480758
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 22:52 schreef RRuben het volgende:

[..]

. Dat hele besturings systeem is niks.
Dit zeggen over iOS, dan weet je echt niet waar je het over hebt
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_144480765
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 september 2014 11:43 schreef J.Appleseed het volgende:

[..]

Oh, daar heb je gelijk in. Het is sowieso een psychologische reactie alleen Pavlov heeft inderdaad te maken met conditionering, i.e. het aangeleerd zijn van bepaald gedrag. Nu is dit gedrag ook wel aangeleerd maar niet in dezelfde manier als de behavioristen beschrijven.

Misschien een beetje mierenneukend, maar de zure druiven rationaliteit beschrijft dit gedrag dan een beetje beter :)

Punt blijft dat fanboys, zijnde van team Microsoft, Apple, Google of Blackberry, gewoon ontiegelijk irritant zijn en het internet een stuk gezelliger zou zijn zonder ze. Daar kunnen we allemaal wel akkoord mee gaan lijkt me.

Doet me trouwens denken aan een geniaal artikel van The Verge: Inside the mind of a fanboy. Vooral leuk om hetzelfde artikel op verschillende platformen (Windows (Phone), Mac OS/iOS, Android) te bekijken want de opmaak verandert per platform.
They don't want a fast phone. They want a quad-core phone. They don't want a good-looking display, they want a 1080p display. They don't want a battery that lasts X hours, they want a X mAh battery.


Heeft deze fanboy wel gelijk in. Dat geldt niet alleen voor telefoons maar voor alle apparaten. En daar spelen de fabrikanten met marketing op in.
pi_144480773
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 september 2014 11:46 schreef Dimens het volgende:

[..]

Wel grappig dat ik gewoon kan multitasken op mijn iPhone met iOS en dat de developers van Android kijken naar Apple en de manier van multitasken overnemen. De developers van Android ontkennen dat niet eens, ze erkennen het zelfs.

Misschien dat Android wat beter zou draaien op minder krachtige hardware als ze ook gebruik zouden maken van Automatic Reference Counting en niet van een Garbage Collector en als ze eens zorgen dat AOT-compiler de norm wordt en die hele JIT-compiler eruit gooien. Laat ze overigens ook maar komen met UI Process Prioities.
Het klopt wel wat je zegt, maar neem ook in overweging dat Android al een hele tijd "true" multitasking heeft gehad waarbij apps werkelijk in de achtergrond kunnen blijven draaien. Bij iOS is dit pas sinds iOS 7 zo (en daarbij ben ik er nog niet helemaal zeker van dat dit altijd werkt).
pi_144480871
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 september 2014 11:43 schreef J.Appleseed het volgende:

[..]

Oh, daar heb je gelijk in. Het is sowieso een psychologische reactie alleen Pavlov heeft inderdaad te maken met conditionering, i.e. het aangeleerd zijn van bepaald gedrag. Nu is dit gedrag ook wel aangeleerd maar niet in dezelfde manier als de behavioristen beschrijven.

Misschien een beetje mierenneukend, maar de zure druiven rationaliteit beschrijft dit gedrag dan een beetje beter :)

Punt blijft dat fanboys, zijnde van team Microsoft, Apple, Google of Blackberry, gewoon ontiegelijk irritant zijn en het internet een stuk gezelliger zou zijn zonder ze. Daar kunnen we allemaal wel akkoord mee gaan lijkt me.

Doet me trouwens denken aan een geniaal artikel van The Verge: Inside the mind of a fanboy. Vooral leuk om hetzelfde artikel op verschillende platformen (Windows (Phone), Mac OS/iOS, Android) te bekijken want de opmaak verandert per platform.
Tja... De behaviouristen hebben zelf hun hele stroming als "onwaar" bewezen... Dus ik pas hun theorieën gewoon toe daar waar ze toepasbaar zijn ;). Daarbij is deze reactie (idd van alle fanboys) daadwerkelijk aangeleerd voor de klassieke theorieën. 1 persoon is er mee begonnen, anderen nemen dit over en beïnvloeden daarmee weer anderen, etc, etc, etc.

Eigenlijk is de psychologie van een fanboy ernstig interessant... Ben benieuwd in hoeverre deze overeenkomt met die van een (bijvoorbeeld) rechtsextremist. Op het vlak van "alles wat niet in mijn straatje past is slecht en moet kapot".

Mogelijk dat hier onderzoeken van zijn :+
pi_144480892
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 september 2014 11:48 schreef Dimens het volgende:

[..]

They don't want a fast phone. They want a quad-core phone. They don't want a good-looking display, they want a 1080p display. They don't want a battery that lasts X hours, they want a X mAh battery.


Heeft deze fanboy wel gelijk in. Dat geldt niet alleen voor telefoons maar voor alle apparaten. En daar spelen de fabrikanten met marketing op in.
Dat is niet voor iedereen zo; ik ben bijvoorbeeld absoluut niet gevoelig voor het verschil tussen 720p, 1080p en 1440p of pentile en non-pentile. Iemand anders kan dat op zijn beurt wel heel erg zijn (hoewel dat misschien ook tussen de oren kan zitten).

Ook Android-fabrikanten beginnen steeds meer in te zien dat specs niet alles zijn. Kijk naar Motorola: de originele Moto X had een dual-core processor maar was lekker snel, en ook de Moto G is een ontzettend goede telefoon ondanks zijn matige specificaties.
Inmiddels is Android namelijk toch wel aardig geoptimaliseerd (meer dan in het begin), en ook zijn de goedkopere telefoons zodanig uitgerust dat ze Android goed kunnen draaien met mid-range specs (nogmaals een verwijzing naar de Moto G).
Nu geilen vooral de Chinezen blijkbaar op specificaties (octa-core telefoons etc.), ik denk niet dat dat voor de Westerse markt zo belangrijk is.

Wat tegenwoordig wel belangrijk is, denk ik, zijn features. De Samsung GALAXY S5, Motorola X (2014), HTC One (M8), LG G3 en OnePlus One gebruiken bijvoorbeeld allemaal dezelfde SoC. Dan is de keuze voor een bepaald toestel vooral afhankelijk van features (vingerscanner, stock Android, BoomSound speakers, lasergestuurde focus of CyanogenMod software?). Je ziet ook dat dat hetgene is waar smartphones mee gepromoot worden.

Maar goed, uiteindelijk komt het erop neer dat Android meer resources vereist dan iOS dus zou ik inderdaad minimaal voor een quad-core telefoon gaan waarbij het daarnaast zo is dat hoe groter de batterij is, hoe langer die op een lading mee gaat. Dat is gewoon een feit.

[ Bericht 2% gewijzigd door J.Appleseed op 13-09-2014 12:07:36 ]
pi_144481091
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 september 2014 11:55 schreef J.Appleseed het volgende:

[..]

Dat is niet voor iedereen zo; ik ben bijvoorbeeld absoluut niet gevoelig voor het verschil tussen 720p, 1080p en 1440p of pentile en non-pentile. Iemand anders kan dat op zijn beurt wel heel erg zijn (hoewel dat misschien ook tussen de oren kan zitten).

Ook Android-fabrikanten beginnen steeds meer in te zien dat specs niet alles zijn. Kijk naar Motorola: de originele Moto X had een dual-core processor maar was lekker snel, en ook de Moto G is een ontzettend goede telefoon ondanks zijn matige specificaties.
Inmiddels is Android namelijk toch wel aardig geoptimaliseerd (meer dan in het begin), en ook zijn de goedkopere telefoons zodanig uitgerust dat ze Android goed kunnen draaien met mid-range specs (nogmaals een verwijzing naar de Moto G).
Nu geilen vooral de Chinezen blijkbaar op specificaties (octa-core telefoons etc.), ik denk niet dat dat voor de Westerse markt zo belangrijk is (I could be wrong, though; ik weet niet tot in welke mate de gemiddelde consument wordt beïnvloed door reclame, ik ben op gebied van technologie toch wel aardig goed geïnformeerd en kan daar inmiddels aardig goed doorheen prikken).

Maar goed, uiteindelijk komt het erop neer dat Android meer recources vereist dan iOS dus zou ik inderdaad minimaal voor een quad-core telefoon gaan waarbij het daarnaast zo is dat hoe groter de batterij is, hoe langer die op een lading mee gaat. Dat is gewoon een feit.
Dit inderdaad. Koop gewoon het toestel dat jij wilt, om de redenen die jij belangrijk vindt in een smartphone. Ik vind ook dat de OPO mooie specificaties heeft voor de prijs, maar persoonlijk gebruik ik mijn toestel zoveel dat ik het voor mezelf kan rechtvaarden om drie keer zoveel uit te geven voor een toestel dat net iets beter aansluit op mijn wensen.

Sec genomen is het een absurd prijsverschil voor het kleine beetje extra kwaliteit dat je krijgt. Maar het is wel een toestel dat je dagelijks meerdere uren gebruikt. En dan kunnen de kleinste irritaties cumulatief voor grote frustratie zorgen.
pi_144481636
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 september 2014 11:49 schreef J.Appleseed het volgende:

[..]

Het klopt wel wat je zegt, maar neem ook in overweging dat Android al een hele tijd "true" multitasking heeft gehad waarbij apps werkelijk in de achtergrond kunnen blijven draaien.
En juist dat True Multitasking probeert Android zo goed als mogelijk uit te faseren door gebruik van API's. True Multitasking is echt funnest voor mobiele apparaten, zeker een mobiele telefoon. Wat dat betreft heeft Apple het veel slimmer aangepakt.

Ten eerste moet je True Multitasking niet willen op een mobiele telefoon. Het is absoluut niet nodig om de processen van een app op de achtergrond verder te laten draaien als deze app niet in gebruik is. Dit verbruikt alleen maar extra resources wat het systeem trager maakt en tevens meer energie verbruikt.

Dus had je in oude versies van Android nog een task killer nodig om die processen en services te stoppen als het systeem traag werd.

In Android 3.1 is dit verbeterd en in Android 4.0 is dit ook doorgevoerd voor telefoontoestellen waarbij je niet True Multitasking hebt.
quote:
Bij iOS is dit pas sinds iOS 7 zo (en daarbij ben ik er nog niet helemaal zeker van dat dit altijd werkt).
iOS heeft al sinds het begin multitasking, maar niet voor third party applications. Alleen voor eigen services zoals muziek en synchronisatie. Sinds iOS 5 zijn daar ook third party applications bij gekomen met een beperkt aantal services zoals downloaden. Je kunt bijvoorbeeld niet een spel op de achtergrond verder laten draaien. Logisch, want dat kost alleen maar extra resources terwijl de user er niets aan heeft als het spel in de achtergrond verder draait.

In iOS 7 is dit ook weer verbeterd door developers meer vrijheid te geven. Het is geen True Multitasking maar de app kan af en toe op de achtergrond updaten wanneer het OS dit toelaat. Zoals het binnenhalen van de nieuwste feeds in Facebook of Twitter.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 13-09-2014 12:32:09 ]
pi_144482061
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 september 2014 11:55 schreef J.Appleseed het volgende:

[..]

Dat is niet voor iedereen zo; ik ben bijvoorbeeld absoluut niet gevoelig voor het verschil tussen 720p, 1080p en 1440p of pentile en non-pentile. Iemand anders kan dat op zijn beurt wel heel erg zijn (hoewel dat misschien ook tussen de oren kan zitten).
Dat is niet helemaal wat er staat. Maar ook daar geldt weer dat men dus een 1080p scherm wil terwijl dat maar de resolutie is. Dat kan dus ook een 1080p TN-paneel zijn terwijl een ander model bijvoorbeeld een 720p IPS-paneel heeft wat een veel betere kwaliteit kan geven, maar met minder pixels. Men is teveel gefocused op de cijfers zonder zich te realiseren wat het in de praktijk voor nut heeft.
quote:
Wat tegenwoordig wel belangrijk is, denk ik, zijn features. De Samsung GALAXY S5, Motorola X (2014), HTC One (M8), LG G3 en OnePlus One gebruiken bijvoorbeeld allemaal dezelfde SoC. Dan is de keuze voor een bepaald toestel vooral afhankelijk van features (vingerscanner, stock Android, BoomSound speakers, lasergestuurde focus of CyanogenMod software?). Je ziet ook dat dat hetgene is waar smartphones mee gepromoot worden.
Features zijn altijd belangrijk geweest maar die zijn er vooral voor de consument die niet veel van techniek afweet.

Je hebt eigenlijk 3 soorten consumenten. De consument die niet veel van de markt en techniek afweet en gevoelig is voor de features van een apparaat. Specificaties boeien niet, het gaat erom wat je er allemaal mee kan.

Dan heb je de consument die gericht is op specificaties. Die kijkt naar Hz, pixels etc. Volgens dit type consument draait het puur om de specificaties. Als de specificatie bij het ene apparaat beter is / een hoger cijfer heeft, dan is dat per definitie beter. Specs, daar draait het om.

En dan heb je de consument die er ook daadwerkelijk kennis van heeft opgedaan. Die weet dat het aantal GHz bij een computer niet per definitie iets zegt over de kracht van de computer. Die gaat uitzoeken wat het verschil is en waarde hecht aan de praktijk en of de features wel een toegevoegde waarde hebben.

Die eerste twee kun je lekker makkelijk met marketing bereiken door met features en specs te gooien. Doen alle fabrikanten. De laatste groep is wat lastiger. Daarvoor moet je gewoon zorgen dat je goede producten op de markt zet.
quote:
Maar goed, uiteindelijk komt het erop neer dat Android meer resources vereist dan iOS dus zou ik inderdaad minimaal voor een quad-core telefoon gaan waarbij het daarnaast zo is dat hoe groter de batterij is, hoe langer die op een lading mee gaat. Dat is gewoon een feit.
Dat is geen feit. Dat zou betekenen dat de toestellen met een > 3000 mAh batterij 3 keer zo lang meegaan dan de batterij in een iPhone en dat is gewoon niet waar. Onderling zie je ook verschillen bij Android met verschillende batterijen.





Volgens jou zou het een feit zijn dat de Sony Xperia Z2 in beide testen de beste accuduur zou hebben aangezien dit toestel de grootste batterij heeft en dat is niet zo. De soft- en hardware zijn net zo belangrijk. Het is dus zeker geen feit dat meer mAh een langere accuduur geeft. Tenzij je natuurlijk over hetzelfde toestel praat met exact dezelfde hardware. Dan is het een ander verhaal, maar dat spreekt voor zich.
pi_144482408
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 12:56 schreef Dimens het volgende:

Dat is niet helemaal wat er staat. Maar ook daar geldt weer dat men dus een 1080p scherm wil terwijl dat maar de resolutie is. Dat kan dus ook een 1080p TN-paneel zijn terwijl een ander model bijvoorbeeld een 720p IPS-paneel heeft wat een veel betere kwaliteit kan geven, maar met minder pixels. Men is teveel gefocused op de cijfers zonder zich te realiseren wat het in de praktijk voor nut heeft.
Die informatie haalde ik niet uit je beschrijving. Als iemand zegt dat hij een 1080p scherm wil ga ik er inderdaad van uit dat scherpte hierbij de belangrijkste factor is -- natuurlijk spelen er nog andere factoren een rol zoals contrastratio, kleurechtheid en -calibratie maar zoals je al zegt houdt de gemiddelde consument zich daar niet mee bezig.

Ik snap wel dat het punt van die quote is dat er wordt gegeneraliseerd in die zin dat hoge kwaliteit beeldschermen doorgaans een hoge resolutie hebben, maar dit in de praktijk natuurlijk niet wil zeggen dat schermen met een hoge resolutie automatisch van hoge kwaliteit zijn (hč, Sony?) maar dat is gewoon een eigenschap van de consument van het tweede type zoals jij ze beschrijft.

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 12:56 schreef Dimens het volgende:

Features zijn altijd belangrijk geweest maar die zijn er vooral voor de consument die niet veel van techniek afweet.

Je hebt eigenlijk 3 soorten consumenten. De consument die niet veel van de markt en techniek afweet en gevoelig is voor de features van een apparaat. Specificaties boeien niet, het gaat erom wat je er allemaal mee kan.

Dan heb je de consument die gericht is op specificaties. Die kijkt naar Hz, pixels etc. Volgens dit type consument draait het puur om de specificaties. Als de specificatie bij het ene apparaat beter is / een hoger cijfer heeft, dan is dat per definitie beter. Specs, daar draait het om.

En dan heb je de consument die er ook daadwerkelijk kennis van heeft opgedaan. Die weet dat het aantal GHz bij een computer niet per definitie iets zegt over de kracht van de computer. Die gaat uitzoeken wat het verschil is en waarde hecht aan de praktijk en of de features wel een toegevoegde waarde hebben.

Die eerste twee kun je lekker makkelijk met marketing bereiken door met features en specs te gooien. Doen alle fabrikanten. De laatste groep is wat lastiger. Daarvoor moet je gewoon zorgen dat je goede producten op de markt zet.
Ik weet eigenlijk ook niet meer waar we over aan het discussiëren zijn hier -- je raakt de spijker op zijn kop wat betreft de verschillende typen consumenten, hier ben ik het volkomen mee eens.

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 12:56 schreef Dimens het volgende:
Dat is geen feit. Dat zou betekenen dat de toestellen met een > 3000 mAh batterij 3 keer zo lang meegaan dan de batterij in een iPhone en dat is gewoon niet waar. Onderling zie je ook verschillen bij Android met verschillende batterijen.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Volgens jou zou het een feit zijn dat de Sony Xperia Z2 in beide testen de beste accuduur zou hebben aangezien dit toestel de grootste batterij heeft en dat is niet zo. De soft- en hardware zijn net zo belangrijk. Het is dus zeker geen feit dat meer mAh een langere accuduur geeft. Tenzij je natuurlijk over hetzelfde toestel praat met exact dezelfde hardware. Dan is het een ander verhaal, maar dat spreekt voor zich.
Klopt, over het algemeen zou je er van uit gaan dat een grotere batterij garant staat voor een betere batterijduur. Uit de Tweakers-benchmarks die je laat zien blijkt dat niet altijd het geval te zijn, alleen is het moeilijk om te beoordelen hoe accuraat die tests zijn, niet in de laatste plaats omdat ik geen idee heb in welke omstandigheden die tests worden uitgevoerd en uit welke onderdelen die tests bestaan.

Ik weet dus niet goed hoe ik hier op moet reageren buiten het feit dat softwareoptimalisatie ook een ontzettend grote rol speelt bij batterijduur. Ik durf te stellen dat wanneer je van al die apparaten de Google Play Edition zou nemen en die tests dan zou uitvoeren, je op heel andere resultaten komt.
pi_144482494
iOS heeft zeer zeker niet sinds het begin multitasking voor synchronisatie. Tot en met iOS 3 moest je gewoon wachten als je aan het synchroniseren was. Of Jailbreaken en een tweak installeren waarmee je je iphone nog kon gebruiken tijdens het syncen.
pi_144483145
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 september 2014 13:15 schreef J.Appleseed het volgende:

[..]

Die informatie haalde ik niet uit je beschrijving. Als iemand zegt dat hij een 1080p scherm wil ga ik er inderdaad van uit dat scherpte hierbij de belangrijkste factor is -- natuurlijk spelen er nog andere factoren een rol zoals contrastratio, kleurechtheid en -calibratie maar zoals je al zegt houdt de gemiddelde consument zich daar niet mee bezig.
Dat is een beetje jammer ja. Dat zou veel meer onder de aandacht gebracht moeten worden eigenlijk. Helaas zijn het de pixels wat men zoveel onder de aandacht brengt. Zelf vind ik een goede kleurreproductie en hoog contrast belangrijker dan pixels.
quote:
Ik snap wel dat het punt van die quote is dat er wordt gegeneraliseerd in die zin dat hoge kwaliteit beeldschermen doorgaans een hoge resolutie hebben, maar dit in de praktijk natuurlijk niet wil zeggen dat schermen met een hoge resolutie automatisch van hoge kwaliteit zijn (hč, Sony?) maar dat is gewoon een eigenschap van de consument van het tweede type zoals jij ze beschrijft.

Ik weet eigenlijk ook niet meer waar we over aan het discussiëren zijn hier -- je raakt de spijker op zijn kop wat betreft de verschillende typen consumenten, hier ben ik het volkomen mee eens.
Zolang consumenten er vatbaar voor zijn zal het niet anders zijn. Dat is ook wat er in die quote van die fanboy staat. Mensen willen niet wat de werkelijkheid biedt maar wat de advertentie zegt.
quote:
Klopt, over het algemeen zou je er van uit gaan dat een grotere batterij garant staat voor een betere batterijduur. Uit de Tweakers-benchmarks die je laat zien blijkt dat niet altijd het geval te zijn, alleen is het moeilijk om te beoordelen hoe accuraat die tests zijn, niet in de laatste plaats omdat ik geen idee heb in welke omstandigheden die tests worden uitgevoerd en uit welke onderdelen die tests bestaan.
Er zijn genoeg andere testen die hetzelfde laten zien. Maar dan nog is de manier hoe de test is gedaan niet zo relevant voor het resultaat. Dat betekent dat het toestel namelijk bij die manier van testen minder efficiënt met energie om gaat en dat is het punt wat ik probeer te bewijzen. Dat je niet aan de hand van het aantal mAh kunt stellen dat het toestel langer meegaat.
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 13:18 schreef Splackavellie02 het volgende:
iOS heeft zeer zeker niet sinds het begin multitasking voor synchronisatie. Tot en met iOS 3 moest je gewoon wachten als je aan het synchroniseren was. Of Jailbreaken en een tweak installeren waarmee je je iphone nog kon gebruiken tijdens het syncen.
Doelde eigenlijk meer op fetch mail e.d.
pi_144483433
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 13:43 schreef Dimens het volgende:

Doelde eigenlijk meer op fetch mail e.d.
Ah, oke. Ik vind het altijd lastig om te praten over functionaliteit in oudere versies van iOS. Twee mogelijke verklaringen zijn jailbreak en de implementatie van Apple bij nieuwe functies.

Ik gebruik iOS al sinds de iPhone 3G en heb tot de iPhone 5 standaard een jailbreak op mijn iPhone gehad. De 5 heb ik puur gejailbreakt omdat het kon, maar ik gebruikte nog maar zo weinig tweaks dat ik het bij de 5S helemaal achterwege heb gelaten. Bij eerdere iPhones was jailbreaken een must en gebruikte ik veel tweaks die later door Apple zijn overgenomen (wifi sync, sbsettings, functionaliteit van BiteSMS, notificatietweaks, multitasking tweaks). Ik heb daardoor niet altijd het overzicht of een functie die ik al jaren op mijn iPhone heb ook al daadwerkelijk jaren standaard in iOS zit.

Daarnaast heeft Apple in de meeste (maar niet alle) gevallen het voordeel dat zij nieuwe functionaliteit op een zodanige manier implementeren, dat je het idee hebt dat het er altijd in heeft gezeten, puur omdat het zo natuurlijk werkt. Ik kan me nog een tijd herinneren waarin Apple het portrait keyboard in safari introduceerde bijvoorbeeld. Of dat bij het de iPhone 4 mogelijk werd je iPhone daadwerkelijk te blijven gebruiken als je aan het synchroniseren was.
  zaterdag 13 september 2014 @ 14:19:08 #139
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_144484064
Dit is wel een mooi artikel, geschreven door iemand die een voorkeur voor android heeft, over waarom Apple wel heel belangrijk is voor de industrie:

http://lifehacker.com/why-we-need-apple-1633001783

Ze noemt een aantal redenen: schaalvoordeel (Apple is eigenlijk de enige die zoveel toestellen kan produceren), doelgroep (doordat Apple zich richt op rijkere consumenten, wordt hun doelgroep ook interessant voor andere bedrijven) en focus (hardware en software zijn op elkaar afgesteld, waardoor apparatuur beter en langer kan werken met mindere specs).

De echte fAndroids/Apple-haters zullen dit allemaal niet willen toegeven, maar het artikel zit goed in elkaar.
  zaterdag 13 september 2014 @ 14:27:05 #140
230788 n8n
Pragmatisch
pi_144484283
Het is heel simpel, het is allemaal een kwestie van resources (tijd, geld en kennis) en je prioriteiten. Android heeft altijd als prioriteit zo snel mogelijk zo veel mogelijk te ‘kunnen’ om zo min mogelijk restricties op te leggen. De verantwoordelijkheid voor een sterke implementatie wordt aan de fabrikant overgelaten en die hebben weer hun eigen resources en prioriteiten. Dit zorgt voor:

Een ruime keus aan tweaks en vrijheden die komen met een groot deel eigen verantwoordelijkheid (ook van de fabrikant).
Snelle introductie van nieuwe ontwikkelingen, met name op hardwaregebied.

Als effect heeft dit dat functionaliteit niet of nauwelijks uitgekristalliseerd is bij introductie, de—natuurlijke—evolutie wordt aan ‘de markt’ (fabrikanten, ontwikkelaars én consumenten) overgelaten. Android zou ik met versie 4 in de basis redelijk uitgekristalliseerd noemen, een kaal systeem is vrij soepel, de interface is redelijk werkbaar. Een ander niet te onderschatten effect is de fabrikant en haar prioriteiten, vaak zo snel mogelijk zo indrukwekkend mogelijk produceren en zien wat er aanslaat. De software is met gemak ondermaats te noemen wat weer impact heeft op de algehele ervaring van Android (resource intensief, laggy, relatief lage accuduur). De onkunde qua software wordt ten dele gecompenseerd door hardware met ballen, meerdere cores, meerdere GB RAM, grote schermen en grote schermdiagonalen. Om die reden zijn er ook weinig high-end Android devices met een 4" scherm, het is simpelweg te lastig al dat geweld in een kleine behuizing te stoppen. Netto is je rauwe kracht voldoende voor een soepel aanvoelend OS.

Apple heeft altijd aan de andere kant van het spectrum gestaan (dit hele bovenstaande verhaal is met gemak toe te passen op Windows als het gaat om computers). Ergo: Think different, het gaat om de filosofie, de filosofie die vaak niet gesnapt wordt of als simpel af wordt gedaan. In weze is dit de hele identiteit van Apple (en dus niet te onderschatten in elke vergelijking).

Apple doet het anders. Op het moment dat ontwikkelingen plaatsvinden kijkt Apple of en zo ja hoe het relevant kan zijn tot de producten. Het process van uitkristallisering wordt minutieus gedaan tot in het laatste detail met een roadmap voor komende iteraties. Zulke processen duren jaren en i.t.t Android achter de schermen. Elke implementatie wordt van 100 keer omgedraaid en nog vaker aangepast, dit kost enorm veel geld maar nog veel meer tijd. Betalen met NFC, 2 jaar, maar wel meteen in 200.000 winkels en via alle grote creditcardmaatschappijen. File management heeft in iOS heeft nog veel langer geduurd maar nu kan het mede door alle aanbieders van cloud opslag in 1 omgeving geïmplementeerd worden.

Uiteindelijk gaat het bij Apple om de totaalervaring en kunnen ze simpelweg niet een ontwikkeling aan het lot overlaten om na 2 iteraties alles weer overhoop te gooien. Uiteindelijk gaat alles ook dezelfde richting op, hetzij via ontwikkeling achter de schermen of door trail and error, we komen er wel.
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  zaterdag 13 september 2014 @ 22:09:48 #141
410413 RRuben
Kwaliteitsuser
pi_144498890
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2014 11:48 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dit zeggen over iOS, dan weet je echt niet waar je het over hebt
Ik weet heel goed waar ik het over heb. Heb iOS zo'n 3 jaar gehad en nu ongeveer 3 jaar Android. Het verschil is er qua mogelijkheden, funcites, opties etc. Android heeft meer.
leef de leven
pi_144502815
Zijn er eigenlijk nog meer Yosemite Beta testers hier? :)
Hoe bevalt het jullie? Ik ben helemaal happy ^O^
  zondag 14 september 2014 @ 11:17:26 #143
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_144509666
Waar is Apple in godsnaam mee bezig met iOS 8?

Ten percent faster with a sturdier frame
  zondag 14 september 2014 @ 11:27:10 #144
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_144509838
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 23:43 schreef JoelBaka het volgende:
Zijn er eigenlijk nog meer Yosemite Beta testers hier? :)
Hoe bevalt het jullie? Ik ben helemaal happy ^O^
Jup ik. En het werkt snel en soepel.

quote:
13s.gif Op zondag 14 september 2014 11:17 schreef TC03 het volgende:
Waar is Apple in godsnaam mee bezig met iOS 8?

Jij gaat af op 1 filmpje ja? Zelf al geprobeert?
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  zondag 14 september 2014 @ 11:30:43 #145
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_144509916
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2014 11:27 schreef ook_gek het volgende:

Jij gaat af op 1 filmpje ja? Zelf al geprobeert?
Nee, ik ga niet enkel af op dit filmpje. Maar ik heb iOS 8 ook op mijn iPhone 5 en daar is de framerate om de haverklap zeer laag. Dat ga ik mijn iPad niet ook nog eens aandoen.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_144509961
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2014 11:27 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Jup ik. En het werkt snel en soepel.

[..]

Jij gaat af op 1 filmpje ja? Zelf al geprobeert?
Ik kan het beamen, liep na 3 dagen iOS 8 GM weer met 7.1.2, die echt superstabiel is vergeleken met 8 GM. Het is echt traag en buggy as fuck, en verscheidene apps crashen om de haverklap.
  zondag 14 september 2014 @ 12:19:49 #147
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_144510815
Buggy vind ik wel meevallen, maar op m'n 4S merk ik het vooral met het kantelen van het scherm. Wanneer ik m'n iPhone draai duurt het soms wel een seconde voordat m'n scherm ook draait.
And now for something completely different, I'm on a horse.
pi_144511102
Interview met Tim Cook
http://9to5mac.com/2014/0(...)ow-available-online/

Dit is deel 1 morgen komt deel 2.
pi_144521791
quote:
3s.gif Op zondag 14 september 2014 12:19 schreef NJ het volgende:
Buggy vind ik wel meevallen, maar op m'n 4S merk ik het vooral met het kantelen van het scherm. Wanneer ik m'n iPhone draai duurt het soms wel een seconde voordat m'n scherm ook draait.
Naja, de apps die ik nodig heb crashen om de haverklap en dus kon ik 8 GM zodoende niet gebruiken. Dus had ik sowieso naar 7.1.2 terug gemoeten.
  zondag 14 september 2014 @ 22:55:38 #150
11697 Junkie
VideoFreak :)
pi_144535416
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 12:32 schreef Shogo het volgende:
Interview met Tim Cook
http://9to5mac.com/2014/0(...)ow-available-online/

Dit is deel 1 morgen komt deel 2.
Heb hem net gekeken. En was een leuk interview.
En een mooie ontkenning over die Apple TV. :D

piercedavid twitterde op zondag 14-09-2014 om 20:01:13 TV “almost feels like you’re rewinding the clock and you’ve entered a time capsule,” Cook says. reageer retweet
piercedavid twitterde op zondag 14-09-2014 om 20:01:53 Rose: “So why don’t you fix that?” Cook: “I don’t want to get into what we’re doing in the future.” Yeah Apple is definitely building a TV reageer retweet
pi_144544297
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 10:58 schreef RvLaak het volgende:
16m iPhone 6(+)'s verkocht in pre-order
Holy shit, dat is gewoon heel Nederland o.o
pi_144544310
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 11:02 schreef JoelBaka het volgende:

[..]

Holy shit, dat is gewoon heel Nederland o.o
Als de cijfers kloppen, ja.
pi_144544518
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 22:55 schreef Junkie het volgende:

[..]

Heb hem net gekeken. En was een leuk interview.
En een mooie ontkenning over die Apple TV. :D

piercedavid twitterde op zondag 14-09-2014 om 20:01:13 TV “almost feels like you’re rewinding the clock and you’ve entered a time capsule,” Cook says. reageer retweet
piercedavid twitterde op zondag 14-09-2014 om 20:01:53 Rose: “So why don’t you fix that?” Cook: “I don’t want to get into what we’re doing in the future.” Yeah Apple is definitely building a TV reageer retweet
Net dat stukje van het interview gezien... Lijkt er idd op dat de iTV er gaat komen :+. Timmie werd behoorlijk enthousiast toen hij het er over had _O_
pi_144545553
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 11:13 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Net dat stukje van het interview gezien... Lijkt er idd op dat de iTV er gaat komen :+. Timmie werd behoorlijk enthousiast toen hij het er over had _O_
Ook interessant om te bekijken.

pi_144545647
quote:
14s.gif Op maandag 15 september 2014 11:57 schreef Dimens het volgende:

[..]

Ook interessant om te bekijken.

Ik ken het stukje ja... Erg interessant
  maandag 15 september 2014 @ 12:23:17 #157
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_144546190
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 22:09 schreef RRuben het volgende:

[..]

Ik weet heel goed waar ik het over heb. Heb iOS zo'n 3 jaar gehad en nu ongeveer 3 jaar Android. Het verschil is er qua mogelijkheden, funcites, opties etc. Android heeft meer.
En?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 15 september 2014 @ 14:10:03 #158
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_144548968
quote:
14s.gif Op maandag 15 september 2014 11:57 schreef Dimens het volgende:

[..]

Ook interessant om te bekijken.

Mooi stuk ja. Legt in een paar minuten een concreet, nergens omheen draaiend antwoord op tafel.
pi_144549015
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 14:10 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Mooi stuk ja. Legt in een paar minuten een concreet, nergens omheen draaiend antwoord op tafel.
En in die 4 jaar is het nog steeds niet veranderd. Zou Apple echt iets aan moeten veranderen. Andere merken kunnen dat simpelweg niet.
  maandag 15 september 2014 @ 14:20:15 #160
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_144549307
quote:
14s.gif Op maandag 15 september 2014 14:11 schreef Dimens het volgende:

[..]

En in die 4 jaar is het nog steeds niet veranderd. Zou Apple echt iets aan moeten veranderen. Andere merken kunnen dat simpelweg niet.
Denk dat het probleem wat hij aankaart nog steeds niet is veranderd eerlijk gezegd.
pi_144549537
quote:
11s.gif Op maandag 15 september 2014 14:20 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Denk dat het probleem wat hij aankaart nog steeds niet is veranderd eerlijk gezegd.
Ja maar dat zei ik toch ook?
pi_144549744
quote:
11s.gif Op maandag 15 september 2014 14:20 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Denk dat het probleem wat hij aankaart nog steeds niet is veranderd eerlijk gezegd.
Klopt, maar als Apple 1 ding goed kan, is het wel om standaarden standaard te maken. Kijk maar naar de tablet en smartphone. Beide formfactors waren niet breed geaccepteerd door de massa, zo niet doodverklaard (tablet).

We zullen zien of en hoe Apple Pay geaccepteerd gaat worden door de massa (vooral winkeliers). Indien dat gebeurt, hebben de miljoenen Android NFC telefoons daar ook veel profijt van. Net zoals is gebeurt met zowel de smartphone als de tablet.

Als Apple Pay (alweer) een succes wordt, dan heeft Apple nog een stok om mee te slaan richting de TV-industrie. Het "falen" van de Apple TV heeft niet geholpen, helaas. Maar we zullen zien of Apple alsnog (ook) deze industrie kan veroveren.

Daarentegen moet Apple wel oppassen voor hetzelfde euvel als dat ze al eens eerder is overkomen. Teveel verschillende producten. Dat heeft ze al eens bijna kapot gemaakt. En nu hebben ze geen Steve Jobs meer om het bedrijf te redden.
pi_144549969
4 miljoen iPhone 6/Plus pre-ordered in 24 uur tijd: https://www.apple.com/pr/(...)-First-24-Hours.html
  maandag 15 september 2014 @ 14:43:32 #164
176485 Champy
Usericon was RaymondK
pi_144550024
quote:
99s.gif Op maandag 15 september 2014 14:41 schreef Roel_Jewel het volgende:
4 miljoen iPhone 6/Plus pre-ordered in 24 uur tijd: https://www.apple.com/pr/(...)-First-24-Hours.html
quote:
Hmmmmm....
Op zaterdag 17 mei 2014 13:15 schreef stinkie het volgende:
zodra ik een echt gespierde en droge pt'r tegenkom, ga ik ik mijn blote reet deadliften bij een gays 'r us gym
pi_144550047
quote:
15s.gif Op maandag 15 september 2014 14:43 schreef Champy het volgende:

[..]


[..]

Hmmmmm....
Apple heeft zelf alleen iets over eerste 24 uur geroepen..
  maandag 15 september 2014 @ 14:45:38 #166
176485 Champy
Usericon was RaymondK
pi_144550093
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 14:44 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Apple heeft zelf alleen iets over eerste 24 uur geroepen..
Ik vind jou bron ook iets betrouwbaarder dan de eerste
Op zaterdag 17 mei 2014 13:15 schreef stinkie het volgende:
zodra ik een echt gespierde en droge pt'r tegenkom, ga ik ik mijn blote reet deadliften bij een gays 'r us gym
pi_144550371
Ik ben zeer benieuwd naar de alternatieve 'swype' toetsenborden die vanaf woensdag in iOS8 te gebruiken/downloaden zouden moeten zijn.

Partijen als Swype/Swiftkey/Touchpal lanceren sowieso een 'swype' keyboard in de App store. Als ik de sociale media van de bedrijven mag geloven zijn ze geen van allen woensdag beschikbaar. Tot nu kon je wel aan Beta versie deelnemen. Helaas is de Nederlandse taal bij lancering nog niet direct aanwezig bij Swiftkey. Wie weet dat Swype en Touchpal de Nederlandse taal wel direct in de versie van woensdag hebben gevoegd. Ik ben ook benieuwd wat dit qua accuduur gaat doen.
pi_144550538
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 14:33 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Het "falen" van de Apple TV heeft niet geholpen, helaas. Maar we zullen zien of Apple alsnog (ook) deze industrie kan veroveren.
Apple TV is anders geen faal. Apple heeft het altijd een hobby genoemd en uiteindelijk blijkt het nog een behoorlijk succes te zijn geworden en groter dan ze hadden gedacht.
pi_144550913
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 14:58 schreef Dimens het volgende:

[..]

Apple TV is anders geen faal. Apple heeft het altijd een hobby genoemd en uiteindelijk blijkt het nog een behoorlijk succes te zijn geworden en groter dan ze hadden gedacht.
Vandaar de quotes ;)
  Redactie Games maandag 15 september 2014 @ 15:09:14 #170
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_144550947
Kan weer een shitload aan apps updaten, vanwege iOS 8.. :')
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  maandag 15 september 2014 @ 15:09:38 #171
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_144550963
heb een Apple TV kastje, zeer onderschat gadget. Heerlijk apparaatje, kijk er streaming video mee
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Redactie Games maandag 15 september 2014 @ 15:10:26 #172
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_144551002
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 15:09 schreef Pietverdriet het volgende:
heb een Apple TV kastje, zeer onderschat gadget. Heerlijk apparaatje, kijk er streaming video mee
Als dat alles is, dan heb je genoeg genoeg goedkopere alternatieven..
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  maandag 15 september 2014 @ 15:11:26 #173
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_144551048
quote:
10s.gif Op maandag 15 september 2014 15:10 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Als dat alles is, dan heb je genoeg genoeg goedkopere alternatieven..
Heb hem cadeau gekregen, goedkoper kan niet.
En het werkt perfect samen met imac en ipad, itunes lib, fotoalbum, etc etc
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_144551086
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 15:09 schreef Pietverdriet het volgende:
heb een Apple TV kastje, zeer onderschat gadget. Heerlijk apparaatje, kijk er streaming video mee
Same here, werkt perfect. Maar het ding is niet vaak genoeg verkocht om de TV-industrie mee te krijgen imo.
quote:
10s.gif Op maandag 15 september 2014 15:10 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Als dat alles is, dan heb je genoeg genoeg goedkopere alternatieven..
Kan zijn, maar niets wat zo vlekkeloos samen werkt met andere Apple apparaten. En netto kostte dat ding ons maar 50 euro :+. Veel goedkoper kan niet.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 15-09-2014 15:12:43 ]
  maandag 15 september 2014 @ 15:14:06 #175
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_144551162
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 15:12 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Same here, werkt perfect. Maar het ding is niet vaak genoeg verkocht om de TV-industrie mee te krijgen imo.

Mja, Apple had een Netflix/Amazon Prime achtige dienst erbij moeten doen voor films en series
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_144551785
quote:
10s.gif Op maandag 15 september 2014 15:10 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Als dat alles is, dan heb je genoeg genoeg goedkopere alternatieven..
In combinatie met iDevices kun je niets beters voor minder krijgen.
pi_144552724
Hier al iemand ervaring met iOS8 GM op iPhone 4S qua snelheid en stabiliteit?
Wat ik op Tweakers, YouTube, Reddit las/zag was meestal niet best.
  maandag 15 september 2014 @ 16:59:50 #178
176485 Champy
Usericon was RaymondK
pi_144554585
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 15:56 schreef funrider het volgende:
Hier al iemand ervaring met iOS8 GM op iPhone 4S qua snelheid en stabiliteit?
Wat ik op Tweakers, YouTube, Reddit las/zag was meestal niet best.
Ja 2 dagen, liep bij mij niet slechter dan ios7.
Op zaterdag 17 mei 2014 13:15 schreef stinkie het volgende:
zodra ik een echt gespierde en droge pt'r tegenkom, ga ik ik mijn blote reet deadliften bij een gays 'r us gym
pi_144555060
quote:
10s.gif Op maandag 15 september 2014 15:09 schreef Mr.Noodle het volgende:
Kan weer een shitload aan apps updaten, vanwege iOS 8.. :')
dat gebeurd pas woensdag denk ik he? :D

ik merk wel dat de notificatie buggy als ik een melding krijg, gaat soms niet handmatig omhoog, moet dan echt in de app zijn om de notificatie weer weg te krijgen,

verder soepel. Over de batterij niks te zeggen, wel bijna 40 procent sinds kwart over 2, maar wel intensief gebruik.

heb een 5S.
pi_144556123
quote:
En dan heb ik niet eens meegedaan met pre-orderen. })

Zal mij niets verbazen als Apple plotseling weer te maken krijgt met leveringsproblemen en e.e.a. weer verschoven moet worden qua tijdsperiode en er weer boze fanboys en hipsters zich laten horen terwijl ze weten dat Apple dit riedeltje elk jaar afspeelt.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 15-09-2014 17:44:24 ]
  Redactie Games maandag 15 september 2014 @ 18:31:04 #181
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_144557733
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 15:12 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Same here, werkt perfect. Maar het ding is niet vaak genoeg verkocht om de TV-industrie mee te krijgen imo.

[..]

Kan zijn, maar niets wat zo vlekkeloos samen werkt met andere Apple apparaten. En netto kostte dat ding ons maar 50 euro :+. Veel goedkoper kan niet.
Ik zie die dinger niet voor minder dan Ī99, in de winkel liggen.
quote:
14s.gif Op maandag 15 september 2014 17:14 schreef Vlaggenroof het volgende:

[..]

dat gebeurd pas woensdag denk ik he? :D

ik merk wel dat de notificatie buggy als ik een melding krijg, gaat soms niet handmatig omhoog, moet dan echt in de app zijn om de notificatie weer weg te krijgen,

verder soepel. Over de batterij niks te zeggen, wel bijna 40 procent sinds kwart over 2, maar wel intensief gebruik.

heb een 5S.
Nope, gebeurd nu al. Is wel slim om je apps zowel 7.1.2 en iOS 8.0 compatibel te maken. De GM was vorige al gereleased voor developers. Over een paar dagen zal het wel meer zijn.

Opt-out optie voor dat nieuwe U2-album :D

[ Bericht 20% gewijzigd door Mr.Noodle op 15-09-2014 22:42:40 ]
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_144570955
Yosemite Public Beta 3 en Developer Beta 8 zijn er *O*
pi_144574355
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 23:03 schreef JoelBaka het volgende:
Yosemite Public Beta 3 en Developer Beta 8 zijn er *O*
Een hele verbetering tegenover de vorige versies. Ik ga hier eens een dagje mee aan de slag, kijken of ik tegen ergernissen aan loop.

Dingen die mij al opgevallen zijn:

- In iTunes match wordt op sommige plekken nog de oude interface gebruikt. Met name buttons.
- Het icoon als je Mac opgeladen is, is veranderd.
- Safari werkt een heel stuk sneller. Het openen van een nieuw tabblad gaat een stuk vloeiender. Mijn grootste ergernis in OS Mavericks.
- Switchen tussen spaces gaat helaas nog niet "laggles".
- De layout van FOK! is te verouderd voor OS X Yosemite. Mijn eigen website ziet er beter uit.
pi_144577279
quote:
18s.gif Op maandag 15 september 2014 18:31 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Ik zie die dinger niet voor minder dan Ī99, in de winkel liggen.
Klopt, maar we hebben 1 van de goedkopere alternatieven via MP verkocht voor (bijna) nieuwprijs. We hadden toch liever de Apple TV dan een Raspberry Pi.
  dinsdag 16 september 2014 @ 10:31:39 #185
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_144579262
Weet iemand hoe je Excel schedules importeert in de Calendar app? Of een andere manier om afspraken die in een sheet staan in m'n agenda te krijgen? Ik krijg de .csv niet geconvert naar .ics, en rechtstreeks importeren gaat niet zover ik kan vinden.
pi_144579456
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 10:31 schreef BigSmurf het volgende:
Weet iemand hoe je Excel schedules importeert in de Calendar app? Of een andere manier om afspraken die in een sheet staan in m'n agenda te krijgen? Ik krijg de .csv niet geconvert naar .ics, en rechtstreeks importeren gaat niet zover ik kan vinden.
Zijn er geen converters online beschikbaar?

Een waarom worden de afspraken niet gewoon in een multi-platform standaard aangeleverd? Beetje knullig imo.
  dinsdag 16 september 2014 @ 10:42:03 #187
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_144579528
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 10:39 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Zijn er geen converters online beschikbaar?

Een waarom worden de afspraken niet gewoon in een multi-platform standaard aangeleverd? Beetje knullig imo.
Eentje, en die werkt niet (PHP errors bij convert).

En dat ís ook knullig, gaat om een wedstrijdenschema die ik gekopieerd heb van een website en geplakt in Excel. Vervolgens geconverteerd naar .csv. Vorig jaar was er nog een app waaruit je rechtstreeks het hele seizoen in je iPhone agenda kon plaatsen, maar de bond heeft een nieuw systeem en die app is nu dus dood. En nergens ook maar een vorm van een optie om wedstrijden te downloaden naar je agenda. :')
pi_144579555
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 10:42 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Eentje, en die werkt niet (PHP errors bij convert).

En dat ís ook knullig, gaat om een wedstrijdenschema die ik gekopieerd heb van een website en geplakt in Excel. Vervolgens geconverteerd naar .csv. Vorig jaar was er nog een app waaruit je rechtstreeks het hele seizoen in je iPhone agenda kon plaatsen, maar de bond heeft een nieuw systeem en die app is nu dus dood. En nergens ook maar een vorm van een optie om wedstrijden te downloaden naar je agenda. :')
Hoe wordt het seizoen weergegeven? Gewoon plaintext op een site?
  dinsdag 16 september 2014 @ 10:51:24 #189
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_144579766
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 10:43 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Hoe wordt het seizoen weergegeven? Gewoon plaintext op een site?
In een kader, dus je kan rechtstreeks cellen kopiëren naar Excel.
pi_144579792
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 10:51 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

In een kader, dus je kan rechtstreeks cellen kopiëren naar Excel.
Heb je hier wat aan? http://n8henrie.com/2012/(...)-schedule-of-events/
  Redactie Games dinsdag 16 september 2014 @ 10:56:01 #191
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_144579881
Hmm, MacBook Pro uit 2013 start niet meer op. Groene lichtjes bij de accu aan de linkerkant zijn uit. Als je voeding erop aansluit gaan de lampjes wel tot 90% branden echter start de MacBook nog steeds niet op. Conclusie: accu stuk of mis ik nog wat?
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  dinsdag 16 september 2014 @ 10:57:48 #192
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_144579924
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 10:56 schreef Mr.Noodle het volgende:
Hmm, MacBook Pro uit 2013 start niet meer op. Groene lichtjes bij de accu aan de linkerkant zijn uit. Als je voeding erop aansluit gaan de lampjes wel tot 90% branden echter start de MacBook nog steeds niet op. Conclusie: accu stuk of mis ik nog wat?
Seems like it. Andere adapter geprobeerd? Nog garantie?
quote:
Die had ik al bekeken, maar ik krijg het voorlopig niet aan de praat. En het is echt megaomslachtig. :{
pi_144580075
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 10:57 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Die had ik al bekeken, maar ik krijg het voorlopig niet aan de praat. En het is echt megaomslachtig. :{
Interessant probleem. Help me morgen ff denken dat ik hier naar kijk. Misschien dat ik iets in elkaar kan hacken voor je ;). Helaas vandaag geen tijd.
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 10:56 schreef Mr.Noodle het volgende:
Hmm, MacBook Pro uit 2013 start niet meer op. Groene lichtjes bij de accu aan de linkerkant zijn uit. Als je voeding erop aansluit gaan de lampjes wel tot 90% branden echter start de MacBook nog steeds niet op. Conclusie: accu stuk of mis ik nog wat?
Nee, accu stuk houdt in dat de MB nog op zou moeten starten met de lader eraan. Klinkt eerder als een moederbord probleem. Probeer het in een ander stopcontact (klinkt vreemd, maar kan werken) en met een andere lader. Indien mogelijk, haal de accu eruit. Sluit je die uit als de oorzaak van het probleem.
  dinsdag 16 september 2014 @ 11:07:04 #194
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_144580144
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 11:04 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Interessant probleem. Help me morgen ff denken dat ik hier naar kijk. Misschien dat ik iets in elkaar kan hacken voor je ;). Helaas vandaag geen tijd.
Top. Zal vandaag zelf ook even kijken hoe of wat. Een scriptje of tooltje of iets dat dit fixt zou echt ideaal zijn. En een gat in de markt zo te zien, want blijkbaar is de enige werkende converter offline. :')
  Redactie Games dinsdag 16 september 2014 @ 11:08:30 #195
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_144580181
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 11:04 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Interessant probleem. Help me morgen ff denken dat ik hier naar kijk. Misschien dat ik iets in elkaar kan hacken voor je ;). Helaas vandaag geen tijd.

[..]

Nee, accu stuk houdt in dat de MB nog op zou moeten starten met de lader eraan. Klinkt eerder als een moederbord probleem. Probeer het in een ander stopcontact (klinkt vreemd, maar kan werken) en met een andere lader. Indien mogelijk, haal de accu eruit. Sluit je die uit als de oorzaak van het probleem.
Ander stopcontact en voeding al geprobeerd. Dat lost het niet op. Accu eruit halen is een beetje lastig betreft de nieuwere revisie van de MacBooks, het is geen losse module zoals die in de witte MacBooks het geval was. Verder valt de laptop gewoon nog binnen de jaar garantie en dat risico wil ik niet nemen.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_144580185
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 11:07 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Top. Zal vandaag zelf ook even kijken hoe of wat. Een scriptje of tooltje of iets dat dit fixt zou echt ideaal zijn. En een gat in de markt zo te zien, want blijkbaar is de enige werkende converter offline. :')
Script of tool gaat sowieso niet lukken. Jaren geleden dat ik gecode heb. Maar we zullen zien ;). Moet dat gedeelte van mijn kennis sowieso updaten voor m'n afstuderen, maar goed. Maņana ;)
pi_144580209
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 11:08 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Ander stopcontact en voeding al geprobeerd. Dat lost het niet op. Accu eruit halen is een beetje lastig betreft de nieuwere revisie van de MacBooks, het is geen losse module zoals die in de witte MacBooks het geval was. Verder valt de laptop gewoon nog binnen de jaar garantie en dat risico wil ik niet nemen.
Vandaar de "indien mogelijk" ;). Mijn advies; ga naar de Apple Store of een APR. Laat hen er naar kijken. Garantie is er niet voor niets ;)
  dinsdag 16 september 2014 @ 11:09:32 #198
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_144580211
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 11:08 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Script of tool gaat sowieso niet lukken. Jaren geleden dat ik gecode heb. Maar we zullen zien ;). Moet dat gedeelte van mijn kennis sowieso updaten voor m'n afstuderen, maar goed. Maņana ;)
Haha, oh zo bedoelde ik het ook niet. Meer zo van, als iemand dat zou maken zou dat geniaal zijn. Niet per se jij. :P
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 11:09 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Vandaar de "indien mogelijk" ;). Mijn advies; ga naar de Apple Store of een APR. Laat hen er naar kijken. Garantie is er niet voor niets ;)
Dit. :Y
pi_144580728
Leuk statistiekje (leugens dus, maar soit):
http://www.netmarketshare(...)?qprid=1&qpcustomb=1
pi_144583662
Via zoeken op "time capsule nas mac" ben ik in dit topic terecht gekomen (#514).

Weten jullie raad met het onderstaande?
Ik heb een TimeCapsule gekocht in 2009 die ik voor wifi en back-up gebruik. Gekoppeld zijn een iMac (2008) en MacBook (2009). Kan redelijk omgaan met mijn machines, maar ben ook geen wizzkid.
In december heb ik beide Macs voor een servicebeurt weggebracht en toen een clean install gedaan.

Sinds een tijd krijg ik op de iMac (die niet dagelijks aanstaat) deze melding:
quote:
Uw Time Machine-reservekopieën op (naam TC) zijn gecontroleerd. Om de betrouwbaarheid te vergroten, moet Time Machine een nieuwe reservekopie maken.
Hierdoor wordt de bestaande reservekopiegeschiedenis verwijderd. Dit kan enkele uren in beslag nemen.

Klik op ‘Maak later reservekopie’ om morgen een herinnering te ontvangen. Time Machine maakt in de tussentijd geen reservekopieën.
Nu ik weer foto's op de iMac gezet heb en dus een back-up wilde draaien ben ik hier even ingedoken. Want ik schrok van het zinnetje "Hierdoor wordt de bestaande reservekopiegeschiedenis verwijderd.". Een volledige nieuwe back-up ok, maar alle back-ups weggooien die teruggaan naar 2011 vind ik beetje vreemd en doe ik liever niet. Ik weet nu nog niet of ik al 3 maanden iets kwijt ben en dat straks wil opzoeken (doel van back-up toch?).

Zoekende op internet kan ik niet zo snel vinden wat nu het probleem of de oplossing is. Ik vond wel wat andere problemen die niet zozeer aan dit gerelateerd werd, maar wel zei dat je TC opgegeven is. Heb even uitgetest of ik dat ook heb en is helaas zo:

• Als ik op beide Macs kies voor TimeMachine activeren, krijg ik (ook na heel lang wachten) alleen maar zwarte (finder) schermen te zien, de achtergrond met sterren etc is wel zichtbaar. Ik heb dit al wel een keer gezien bij mijn MacBook en dacht dat het aan de clean install lag (alles daarvoor niet kon worden weergegeven, maar wel de datum herkend). Was toen nog geen hot item. Maar nu zie ik dat zelfs de back-up van een uur geleden een zwart scherm geeft.

• Als ik via Airport Configuratie de TC benader laat ie hem netjes zien in dat eerste scherm. Door op TC te klikken en dan wijzig te kiezen kom ik ook bij de instellingen. Als ik echter via Archief naar Configureer Ander Basisstation ga laat ie al de naam van mijn TC zien en als ik wachtwoord invul gaat ie heel lang nadenken en komt op beide Macs met deze foutmelding:
quote:
Er heeft zich een fout voorgedaan bij het lezen van de configuratie.
Wi-fi werkt nog wel gewoon via TC.

Is mijn TimeCapsule als back-up systeem overleden? Is dit nog op te lossen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')