SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Diverse linksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Apps voor op telefoonsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wedstrijdtijden voorspellenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2014 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Verlopen ChallengesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslagOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: PRs bijhoudenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ten commandments for the runnerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Why we runOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Blogs van enkele vaste postersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Devv op 10-09-2014 11:22:24 ]![]()
Daarover gesproken, Devv, in de WLWW mag je bij de bovenste neerzetten dat ik 12 km ga lopen.quote:Op woensdag 10 september 2014 11:01 schreef Quoi het volgende:
Jeutje wat staat die WLWW vol! Fanatiekelingen<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Ik ben nu al volop bezig mijn agenda voor 2015 te plannenquote:Op woensdag 10 september 2014 11:01 schreef Quoi het volgende:
Jeutje wat staat die WLWW vol! Fanatiekelingen.
![]()
Iemand die zijn licht hierover kan laten schijnen?quote:Op dinsdag 9 september 2014 21:42 schreef xzaz het volgende:
Vandaag weer een tempo training gedaan maar er is iets raars aan mijn schema.
Bij mijn tempotraining vandaag loop ik 6,04 km terwijl ik bij mijn duurloopjes loop ik nog geen 6k. Loop ik nu te snel bij mijn tempotrainingen of moet ik gewoon mijn duurloopjes verlengen? Of een combinatie van?![]()
Hier ook al plannetjes voor de volgende loopjes. Ik denk:
Een 10 in oktober
7 heuvelen
13/12 ameland hm
En misschien groet uit schoorl in feb (hm)
En dan vast nog wel ergens een 5 tussendoor.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Het is hartstikke goed dat je je duurloop veel langzamer doet dan je tempo loopjes! En aangezien dat goed gaat, zou ik rustig proberen de lengte van je duurloop elke week iets te verhogen..quote:Op woensdag 10 september 2014 11:27 schreef xzaz het volgende:
Iemand die zijn licht hierover kan laten schijnen?
[..]Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Dan kan je met je duurloopjes verder denk ikquote:Op woensdag 10 september 2014 11:27 schreef xzaz het volgende:
[..]Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Eerlijk gezegd heb ik weinig behoefte daaraan, ik ga toch niet opnemen of appjes lezen tijdens het lopen.quote:Op woensdag 10 september 2014 10:26 schreef pijll het volgende:
[..]
De Suunto Ambit3 (wat een geweldig klokje!) heeft Bluetooth, en dus kun je nu al een melding krijgen op je horloge dat je gebeld wordt of een berichtje krijgt op je foon.
Kan ook niet echt voordelig zijn voor de bedrijfstijd van de accu, bluetooth.
Voor mij hoeven die smartwatches niet zo..
Ik zou er alleen een gaan gebruiken als ik The Dash zou gaan gebruiken.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Dat is ook niet waar ik 'm voor gekocht heb. Maar het kan! Wat fantastisch dat het allemaal mogelijk is.quote:Op woensdag 10 september 2014 11:46 schreef Guard het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd heb ik weinig behoefte daaraan, ik ga toch niet opnemen of appjes lezen tijdens het lopen.
Kan ook niet echt voordelig zijn voor de bedrijfstijd van de accu, bluetooth.
Voor mij hoeven die smartwatches niet zo..
Ik zou er alleen een gaan gebruiken als ik The Dash zou gaan gebruiken.
Ik voel me nu net Chriet Titulaer.![]()
Vanavond mag ik weer!zojuist een rondje uitgestippeld, ik vrees dat ik iets te enthousiast ben (10k rondje) maar we zullen het zien
![]()
![]()
Met stemmingshorlogesquote:Op woensdag 10 september 2014 11:53 schreef pijll het volgende:
[..]
Dat is ook niet waar ik 'm voor gekocht heb. Maar het kan! Wat fantastisch dat het allemaal mogelijk is.
Ik voel me nu net Chriet Titulaer.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
ChrietSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 29% gewijzigd door #ANONIEM op 10-09-2014 12:41:58 ]![]()
wat is je doel eigenlijk met je schema?quote:Op woensdag 10 september 2014 12:33 schreef xzaz het volgende:
Mm, hou dit schema dus gewoon aan en langzamerhand blijf ik mijn LDL verlengen.![]()
Ja, maar op andere vlakken doe je wél concessies, toch?quote:Op woensdag 10 september 2014 10:29 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Sinds ik toch geen NK ga winnen, boeit dit me dus ook weinig meer.![]()
kan geen kwaad toch. Het gaat niet altijd om de kilometer maar ook om de tijd die je rent.quote:Op woensdag 10 september 2014 11:27 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ik heb hetzelfde, maar met tempo lopen ben ik minuten eerder klaar. Het is niet voor niets een tempo loop
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.![]()
PR Lopen op de 5k, snelheid opbouwen.quote:Op woensdag 10 september 2014 12:48 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
wat is je doel eigenlijk met je schema?Qua definitie klopt het ja. Maar aan de andere kant, wat is een LDL als die even lang is als de tempoloop :pquote:Op woensdag 10 september 2014 12:58 schreef CaLeX het volgende:
[..]
kan geen kwaad toch. Het gaat niet altijd om de kilometer maar ook om de tijd die je rent.
Ik heb hetzelfde, maar met tempo lopen ben ik minuten eerder klaar. Het is niet voor niets een tempo loop![]()
Ja, maar concessies doen is altijd een kosten/baten-afweging. En helemaal niet drinken vind ik een te grote kost tov de baat.quote:Op woensdag 10 september 2014 12:51 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Ja, maar op andere vlakken doe je wél concessies, toch?Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Gewoon een noten likeurtje dat heft elkaar dan weer mooi op.quote:Op woensdag 10 september 2014 13:16 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Ja, maar concessies doen is altijd een kosten/baten-afweging. En helemaal niet drinken vind ik een te grote kost tov de baat.![]()
de eerste kilometers zitten weer in de benen na de HM
5,5 km gelopen, in 3 stukkies (ivm fysio, daarheen lopen, daar lopen en naar huis lopen), meeste zo rond de 6.30 a 7 min/km.
De benen vinden het allemaal prima. Het lijf is nog wat moe. Maar dat vind ik niet erg.
Fysio vond het leuk dat ik hem had uitgelopen en we gaan nu wat dingetjes aan mijn loophouding proberen aan te passen zodat ik wat minder snel blessures oploop. zitten blijkbaar ook een paar ruggewervels vast waardoor ik zo zwabber met mijn armen. dus daar heeft ie er een van gefixt ofzo.
het zwabberbeen moet ik beter optillen en dan niet vergeten het andere been ook op te blijven tillen. Het zwabberen van het been zelf aanpakken wordt hem waarschijnlijk niet omdat hij verwacht dat het dan weer andere problemen oplevert.
Samenvatting: murmeli is een tevreden en blij mens
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
ldl staat voor langzame duurloop en niet voor lange duurloopquote:Op woensdag 10 september 2014 13:06 schreef xzaz het volgende:
[..]
PR Lopen op de 5k, snelheid opbouwen.
[..]
Qua definitie klopt het ja. Maar aan de andere kant, wat is een LDL als die even lang is als de tempoloop :p
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.![]()
Frangelicoquote:Op woensdag 10 september 2014 13:21 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Gewoon een noten likeurtje dat heft elkaar dan weer mooi op.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Zo sta ik er ook in ja. Ik drink wel echt minder sinds ik fanatieker loop, maar stoppen lijkt me niet nodig hiervoor. Evenals stoppen met pizza, kapsalon, patat en snoep etenquote:Op woensdag 10 september 2014 13:16 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Ja, maar concessies doen is altijd een kosten/baten-afweging. En helemaal niet drinken vind ik een te grote kost tov de baat.
Allemaal te lekker en echt snel word ik toch nooit. Trouwens, voor mijn eigen gevoel en volgens mijn eigen meetlat ben ik al onwijs snel
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Heerlijk om weer de spierpijn van het lopen te voelen. Je zou er bijna steeds weer terug bij af voor beginnen (want later voel je die niet meer zo).![]()
Dat ligt maar net aan het soort training...quote:Op woensdag 10 september 2014 13:28 schreef bloodymary1 het volgende:
Heerlijk om weer de spierpijn van het lopen te voelen. Je zou er bijna steeds weer terug bij af voor beginnen (want later voel je die niet meer zo).
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Haha, dat is zeker zo. Maar ik bedoel die pijn aan de voorkant van je bovenbenen. Die is volgens mij echt alleen bij beginners.quote:Op woensdag 10 september 2014 13:30 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Dat ligt maar net aan het soort training...![]()
Mijn zwabber is natuurlijk niet jouw zwabber, maar de tip om de knie van je voorste been naar voren te duwen vind ik nog altijd een van de betere looptips.quote:Op woensdag 10 september 2014 13:24 schreef Murmeli het volgende:
...
het zwabberbeen moet ik beter optillen en dan niet vergeten het andere been ook op te blijven tillen.![]()
Of gaan schaatsen! Mijn schaatstrainer is altijd heel streng op zwabberbenen. Een mooie bijhaal moet je hebben.quote:Op woensdag 10 september 2014 13:31 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Mijn zwabber is natuurlijk niet jouw zwabber, maar de tip om de knie van je voorste been naar voren te duwen vind ik nog altijd een van de betere looptips.
Sowieso krijg je van schaatsen hele sterke enkels en knieen en dat is dan weer goed voor hardlopen. Wel op hoge noren uiteraard!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
En dan het liefste op natuurijs. Van schaatsen op de baan word je enigzins asymmetrisch.quote:Op woensdag 10 september 2014 13:33 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Of gaan schaatsen! Mijn schaatstrainer is altijd heel streng op zwabberbenen. Een mooie bijhaal moet je hebben.
Sowieso krijg je van schaatsen hele sterke enkels en knieen en dat is dan weer goed voor hardlopen. Wel op hoge noren uiteraard!![]()
Je benen naar voren duwen is totaal in tegenspraak met het concept van de natuurlijke valbeweging proberen na te streven?quote:Op woensdag 10 september 2014 13:31 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Mijn zwabber is natuurlijk niet jouw zwabber, maar de tip om de knie van je voorste been naar voren te duwen vind ik nog altijd een van de betere looptips.
De vraag die blijft is welke oefeningen je kunt doen om een nieuwe loopbeweging aan te leren. Je kunt er wel de hele tijd op letten, maar ik denk niet dat het zo werkt. Het moet in je spiergeheugen terechtkomen.![]()
Dan moet je af en toe ook de andere kant op rijden. Daar krijg je ook goede reflexen van (en de andere schaatsers ook).quote:Op woensdag 10 september 2014 13:36 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
En dan het liefste op natuurijs. Van schaatsen op de baan word je enigzins asymmetrisch.![]()
Jero, mag ik je medaille lenen van de strongmanrun?"
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Ja, of je moet de baan voor jezelf hebben en af en toe tegen de richting in gaan a la Bob de Jongquote:Op woensdag 10 september 2014 13:36 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
En dan het liefste op natuurijs. Van schaatsen op de baan word je enigzins asymmetrisch.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Wat is een bijhaal?quote:Op woensdag 10 september 2014 13:33 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Of gaan schaatsen! Mijn schaatstrainer is altijd heel streng op zwabberbenen. Een mooie bijhaal moet je hebben.Mocht ik ooit het schaatsen weer oppikken dan dacht ik eigenlijk aan van die fijne lage kunsttoffen combi-norenquote:Sowieso krijg je van schaatsen hele sterke enkels en knieen en dat is dan weer goed voor hardlopen. Wel op hoge noren uiteraard!![]()
![]()
quote:Op woensdag 10 september 2014 13:49 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Wat is een bijhaal?
[..]
Mocht ik ooit het schaatsen weer oppikken dan dacht ik eigenlijk aan van die fijne lage kunsttoffen combi-noren
Dit stuk van de beweging, waarbij je na je afzet je been weer recht voor je probeert te krijgen.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Dikke kans dat bij mijn achterzwaai de punt van de schaats naar buiten staatquote:Op woensdag 10 september 2014 13:51 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit stuk van de beweging, waarbij je na je afzet je been weer recht voor je probeert te krijgen.![]()
![]()
Bij mij zwabbert met name mijn rechterbeen ook altijd.
Als ik foto's van mezelf zie, wijst mijn voet altijd naar buiten. Loop ook teveel met mijn voeten in een V vorm in plaats van parallel.![]()
Dat valt volgens mij wel mee. Je knie naar voren duwen doe je niet door af te zetten. Het gaat immers om het been dat in de lucht is, en juist niet om je afzetbeen. En er zitten ook wel een paar dingetjes in die je ook terug ziet in alles in de trant van "lopen is gecontroleerd vallen". Zie bijvoorbeeld pose running. Als je het goed doet land je vanzelf onder je zwaartepunt en wordt bijvoorbeeld overstriding erg lastig.quote:Op woensdag 10 september 2014 13:38 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Je benen naar voren duwen is totaal in tegenspraak met het concept van de natuurlijke valbeweging proberen na te streven?Dat ben ik met je eens. Daarom moet je volgens mij ook niet je hele LDL alleen maar op je techniek letten, maar hooguit tien minuten. En daarnaast wat loopscholingsoefeningen. En 1 ding tegelijk, dus niet en de armzwaai en een pendelpas en je knie-inzet en de fotoduimpjes allemaal tegelijk oefenen.quote:De vraag die blijft is welke oefeningen je kunt doen om een nieuwe loopbeweging aan te leren. Je kunt er wel de hele tijd op letten, maar ik denk niet dat het zo werkt. Het moet in je spiergeheugen terechtkomen.![]()
Maar wat doe je precies bij het naar voren duwen van de knie? Oefen je dat met de befaamde knieheffingen?![]()
Die fotoduimpjes die zijn echt lastig om dat goed te doen. Vooral in combinatie met een zweefmoment erg lastig.quote:Op woensdag 10 september 2014 13:59 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Dat valt volgens mij wel mee. Je knie naar voren duwen doe je niet door af te zetten. Het gaat immers om het been dat in de lucht is, en juist niet om je afzetbeen. En er zitten ook wel een paar dingetjes in die je ook terug ziet in alles in de trant van "lopen is gecontroleerd vallen". Zie bijvoorbeeld pose running. Als je het goed doet land je vanzelf onder je zwaartepunt en wordt bijvoorbeeld overstriding erg lastig.
[..]
Dat ben ik met je eens. Daarom moet je volgens mij ook niet je hele LDL alleen maar op je techniek letten, maar hooguit tien minuten. En daarnaast wat loopscholingsoefeningen. En 1 ding tegelijk, dus niet en de armzwaai en een pendelpas en je knie-inzet en de fotoduimpjes allemaal tegelijk oefenen.![]()
Bij een kniehef til je je knie op. Als je je knie naar voren duwt moet je juist proberen je knie horizontaal te bewegen, dus op dezelfde hoogte te houden. Dat lukt alleen als je je zwaartepunt ook naar voren brengt. Dat kan maar een klein stukje waarna je vanzelf je voet neerzet, als het goed is mooi onder het zwaartepunt. Je kan het eerst vanuit stilstand oefenen.quote:Op woensdag 10 september 2014 14:01 schreef Zwabberhark het volgende:
Maar wat doe je precies bij het naar voren duwen van de knie? Oefen je dat met de befaamde knieheffingen?![]()
Maar. wat kunnen we hier aan doen? Of is het behalve lelijk niet erg?quote:Op woensdag 10 september 2014 13:57 schreef Arquero het volgende:
Bij mij zwabbert met name mijn rechterbeen ook altijd.
Als ik foto's van mezelf zie, wijst mijn voet altijd naar buiten. Loop ook teveel met mijn voeten in een V vorm in plaats van parallel.Ik merk zelf dat ik wat minder voorover hel zodra ik moe word.quote:Op woensdag 10 september 2014 14:08 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Bij een kniehef til je je knie op. Als je je knie naar voren duwt moet je juist proberen je knie horizontaal te bewegen, dus op dezelfde hoogte te houden. Dat lukt alleen als je je zwaartepunt ook naar voren brengt. Dat kan maar een klein stukje waarna je vanzelf je voet neerzet, als het goed is mooi onder het zwaartepunt. Je kan het eerst vanuit stilstand oefenen.![]()
Ik vermoed dat de blaren die ik iedere keer had bij lopen van boven de 20 km daardoor veroorzaakt worden. Ik had ze iedere keer op dezelfde plaats.quote:Op woensdag 10 september 2014 14:13 schreef Zwabberhark het volgende:
Maar. wat kunnen we hier aan doen? Of is het behalve lelijk niet erg?
Doordat mijn voet bij de landing naar buiten wijst, schuurt mijn grote teen tegen de binnenrand van mijn schoen aan.
Dus nu probeer ik mezelf aan te leren m'n voeten recht neer te zetten.![]()
Deze man is al weer een paar dagen niet meer genoemd:quote:Op woensdag 10 september 2014 13:36 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
En dan het liefste op natuurijs. Van schaatsen op de baan word je enigzins asymmetrisch.
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Dat is misschien wel onmogelijk. Ga eens stilstaan en zwaai dan je rechterbeen naar achteren. Dan zie je waarschijnlijk al dat die poot naar buiten gaat wijzen.quote:Op woensdag 10 september 2014 14:19 schreef Arquero het volgende:
Dus nu probeer ik mezelf aan te leren m'n voeten recht neer te zetten.![]()
Kloptquote:Op woensdag 10 september 2014 14:27 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Dat is misschien wel onmogelijk. Ga eens stilstaan en zwaai dan je rechterbeen naar achteren. Dan zie je waarschijnlijk al dat die poot naar buiten gaat wijzen.
Voor m'n gevoel loopt het ook helemaal niet lekker dan. Dus ik blijf lekker zwabberen en maak er het beste van![]()
![]()
Poot recht zetten is wel te doen. Been recht houden voor mij niet.
Toch denk ik wel dat jij beter kunt worden als je er met een fysio mee aan de slag gaat. Een kleine verbetering is ook al fijn!Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Probleem is dat ik mijn hele leven al zo loop. Ook als ik gewoon wandel.quote:Op woensdag 10 september 2014 14:38 schreef Murmeli het volgende:
Poot recht zetten is wel te doen. Been recht houden voor mij niet.
Toch denk ik wel dat jij beter kunt worden als je er met een fysio mee aan de slag gaat. Een kleine verbetering is ook al fijn!
Ik zou dus naar de fysio gaan omdat foto's die van voren en van achteren genomen worden er beter uitzien als ik de achterzwaai recht weet te houden. Dit kan ik niet uitleggen aan kindertjes in Afrika met honger.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: